Wieksza wydajnosc pradowa? wymienic alternator na inny
12V to napięcie znamionowe. 100A to znamionowa wydajność prądowa tyle że przy 14V. Z alternatora da się pociągnąć trochę więcej. Tyle że współczesne alternatory nie są konstruowane do max mocy ciągłej przez długi czas. A sprawność alternatora to jakieś 50% więc żeby wziąć z niego kilowat trzeba włożyć dwa.....
Prąd (wartość skuteczna)z jednego uzwojenia to około połowa całego prądu jaki alternator 3-fazowy oddaje za prostownikiem ps. Sówmiarka nie pokazuje przekroju w mm² tylko φ
Romek, przecież to zwykły fiatowski alternator, różni sie tylko stojanem i wirnikiem. Oryginalnie ma prąd 26A, ale przewiniesz go na około 35A
tak samo dodam że wpływa również sprężarka klimatyzacji,doskonale to mozesz sobie sprawdzić jak do zapalonego auta pracującego na wolnych obrotach dołączysz kablami drugi pojazd z rozładowanym akumulatorem ,zwróć uwagę jak spadna obroty twojego auta,niestety dla nas energia nie bierze się z nikąd , jezeli alternator ma np.1,5 kw to ta energia musi być...
Możesz tylko ważne żeby wzbudzenie odpowiednio podpiąć, poza tym to tylko czysta mechanika, mocowania żeby pasowały i pasek najlepiej żeby był też odpowiedni tzn. ilość rowków bo długość nie ma znaczenia bo każdy mechanik ci dobierze pasek krótszy czy dłuższy, jeśli chodzi o amperaż to obojętnie jaki byle miał maksymalnie 10A więcej niż pojemność akumulatora...
Wydajność alternatora nie zależy od obrotów. Od tego jest regulator napięcia w alternatorze. Powiedz, czy przy dodaniu gazu napięcie ładowania się zmienia
Zapewne valeo, uzwojenie wirnika się nie rusza ?
To 72 A alternator więc o wydajność możesz być spokojny, natomiast albo źle podpinasz 15 regulatora do której masz podłączyć żarówkę i diody wzbudzenia albo źle to opisałeś.P
alternator w poldku ma wydajność ~44A. Cięzko będzie napełnić te dwa akumulatory za pomocą tego alternatora.
Na ładowanie mocno "wydojonego" akumulatora. Początkowy prąd może być duży. Przy sprawnym akumulatorze wychylenie tego wskaźnika jest niewielkie. Przy czym 66A to jest chyba max. wydajność alternatora.
Odpowiadam na pytanie, jak z pralki i alternatora chcę zrobić wiatrak? Normalnie idziesz na złomowisko sprzedajesz pralkę i alternator, następnie idziesz do sklepu z wiatrakami i kupujesz wiatrak.
To, że światła jaśniej świecą po dodaniu obrotów jest prawidłowością. Skutery przeważnie mają światła mijania i drogowe zasilane z alternatora, którego wydajność rośnie wraz obrotami silnika, oczywiście w pewnym przedziale napięcia. Jeśli natomiast skuter będzie palił żarówki, to musisz zmienić regulator.
Tam alternator jest sterowany sygnałem LIN, jeśli sterownik uzna, że nie potrzeba obciążać alternatora to zmniejsza napięcie ładowania. W silnikach zasilanych wtryskiem nie ma żadnego ssania, sterownik silnika dobiera parametry pracy odpowiednie to temperatury silnika, zewnętrznej, ciśnienia atm. itd,itd Jeśli sterownik uzna, że potrzeba więcej prądu,...
Wszystko jest w porządku. Alternator ma określoną wydajność przy określonych obrotach. Zobacz na rysunek. Obroty alternatora są około dwa razy większe od obrotów silnika, więc jest jasne, że na wolnych obrotach alternator nie wyprodukuje tyle energii elektrycznej aby pokryć zapotrzebowanie, więc niedobór jest czerpany z akumulatora, co sie objawia spadkiem...
To co brakuje weźmie z akumulatora. Na biegu jałowym wydajność alternatora niska.
Witam. Według mnie rosnąca charakterystyka może też uwzględniać maksymalne straty ciepła na uzwojeniu. Dlatego wraz ze wzrostem obrotów rośnie bo rośnie też wydajność chłodzenia.
http://www.motelek.net/andere/scooter/pi... Alternator ma wystarczającą wydajność aby pociągnąć to wszystko. Problem prawdopodobnie tkwi w uszkodzonym uzwojeniu alternatora lub nieodpowiednim, ewentualnie źle podłączonym regulatorem napięcia. To jest typowy regulator, że tak powiem "dwufazowy", używany w alternatorach z cewką "bezmasową"....
A jak można sprawdzic wydajność alternatora. Mam uniwersalny miernik jak go podłączyc
1. Nie wolno odłączać regulatora od akumulatora podczas pracy silnika! 2. Na obrotach biegu jałowego alternator nie ma wydajności takiej, aby uzyskać pełne napięcie ładowania na akumulatorze. 3. Pełne ładowanie zaczyna się zwykle od ok. 3000 RPM, w praktyce najwyższa wydajność przypada w okolicach 5000 RPM. 4. Wiedz że elementy takie jak światła, wentylator...
Co to znaczy pełne obciążenie ,to alternator tylko 80A więc czego oczekujesz. Widocznie przekraczasz maksymalną wydajność. Sprawdzić pobór miernikiem cęgowym i wtedy można coś powiedzieć.P
Witam Zazwyczaj ludzie podłączając minus wzmacniacza do karoserii w bagażniku robią to z oszczedności, bo kabel kosztuje. Otóż sprawa nie jest tak prosta jak sie na pozór wydaje... Podłączając nawet w najbardziej oczyszczonym z lakieru miejscu w bagażniku zawsze wystąpią jakieś spadki napięcia... zawsze nie zawsze to zalezy od faktycznej mocy pobieranej...
Renault Modus 1,4 ma alternator 14V/120A czyli 1680 W mocy maksymalnej. Renault Modus 1,2 ma alternator 14V/90A czyli 1260W mocy maksymalnej. Dane te a także dla innych silników można znaleźć w internecie. Oczywiście dla ciągłej , długotrwałej pracy nie powinieneś pobierać pełnej mocy. W sytuacjach awaryjnych jak najbardziej mógłbyś z takiego źródła...
Dobra piszecie koledze wymienić albo co może być uszkodzone. A gdzie konkretne pomiary ? Czyli napiecie ładowania na klemach napięcie ładowania na samym alternatorze. Wydajność alternatora w A bez obciążenia i z obciążeniem. I czy mi sie wydaje czy kolego powiedział napiecie spoczynkowe 11.8 nie za mało czy samochód na tym akumulatorze odpala ? czy...
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
BO jak dodają kiper to powinni dodać alternator. A jak wydoi akumulator na zgaszonym silniku to ja nie chcę być wzywany do wypychania autka w błocie i szlamie i zapalania go na kable.
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Wymiana alternatora nic nie da! Popatrz na wykresy wydajności prądowej alternatora w zależności od obrotów: dla obrotów niższych, niż ok. 1000 ... 1200 wydajność prądowa jest ZERO, bo prąd wzbudzenia razy obroty nie daje napięcia wystarczającego do ładowania akumulatora. Jeżeli silnik na wolnych obrotach dysponuje nadwyżką mocy wystarczającą do świecenia...
<Czy piszczący pasek na starcie samochodu to duży problem? Wymieniać go?> Jeśli przy stałych obrotach silnika wzrośnie prąd pobierany przez instalację z alternatora, to wzrasta moment obrotowy jakim jest napędzany alternator (w dużym uproszczeniu siła z jaką pasek obraca kółko pasowe alternatora). Gdy dzieje się to na wolnych obrotach i pasek...
Ten alternator ma wydajność około 130A
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
Prawdpodobnie ulegl uszkodzeniu uklad prostowniczy na diodach, lub dodatkowe diody sluzace do zasilania wzbudzenia ( jesli sa ). Nalezy rozebrac odlaczyc uzwojenia i sprawdzic wszystkie diody. Czy uzwojenia nie maja uszkodzen mechanicznych ( przetartych izolacji )? Napiecie jakie powinien dawac alternator w czasie ladowania to jest okolo 14V przy predkosci...
Witam. Chce założyć wciągarke elektryczną i alternator ma za małą wydajność by dał rade doładowywać jaki by pasował i żeby dawał ponad 100A.
Witam! Zasilacz buforowy dla akumulatora bezobsługowego powinien dawać 2,3V na ogniwo, czyli 13,8V dla akumulatora 12V. W trybie buforowym prąd jaki daje zasilacz jest "wymuszony" stanem akumulatora, jeśli obciążalność zasilacza będzie znacznie większa, niż 0,5A to nic się nie stanie, akumulator "weźmie" tylko tyle - ile potrzebuje dla podtrzymania...
Pytanie do autora - Napisałeś, że instalacja orginalna (alternator) ma wydajność 65A, interesuje mnie jaką ma wydajność prądową dostawiony alternator? Przydałby się jakiś namiar na parametry takiego alternatora. PS naprawdę świetna konstrukcja, wykonanie i pomysł! Szacunek się należy!!! :-)
Zdaje się że jednak alternator ma większą wydajność prądową niż większość prostowników.
180A były np 2.0 tdi (BMR) z Passata pytanie czy mocowanie z TDI przypasuje to 1.8 turbo.
To było dość dawno i nie pamiętam już... :cry: Ale zrób pomiary: Akumulator musi dostawać z alternatora napięcie 14,3 - 14,4 V. Jak pamiętam to spadek napięcia na kablach dochodził w 126p do 2V :!: I wtedy niestety prądu w akumulatorze brakuje bo jest niedoładowywany...
Silnik od kosy ma 1,3kW -5kW, a ty silnik 7,5kW chcesz zasilać? I się Dziwisz? Alternator też ma pewną wydajność.
...mniejsze czoła cewek... Fizyka jest NIEUBŁAGANA: U=n* dΦ/dt , gdzie: U = wyindukowane napięcie, n = ilość zwojów w cewce, dΦ/dt = szybkość zmiany strumienia magnetycznego objętego cewką. Φ - strumień - jest iloczynem powierzchni objętej cewką i indukcji (indukcja zależy od materiałów magnetowodu). Jeżeli materiału stojana i wirnika...
Ale z drugiej strony dzisiejsze marketowe kable rozruchowe mają znikomy przekrój i on niweluje wydajność alternatora. A ogólnie przy paleniu na kable dobrze jest z 2 minuty podładować akumulator padnięty- poprzez kable r. i potem palić -a nie od razu.
Zapłon od starych skuterów Yamahy 50 2T. W zasadzie to samo co obecnie stosowane kopie tego zapłonu w chińczykach 2T, znane jako "zapłon CDI" które ludzie handlują pasujące do wszystkiego, nawet do Diesla. Wydajność tego zapłonu to dobry argument. Akurat alternator Yamahy ma wydajność max 90W, jednak rozdzielone na prąd przemienny i prąd stały. W praktyce...
Kolego Arek460 , Możesz śmiało ładować akumulator w ten sposób, nic złego się nie stanie. Regulator alternatora ograniczy napięcie do wartości nieprzekraczającej 14.5V, domyślam się że chodzi o akumulatory kwasowe, nie żelówki. W samochodzie alternator w zasadzie często jest obciążony prawie samym akumulatorem - diesel z dołożonymi światłami do jazdy...
Tak tylko z małą różnicą. Uzwojenie musi być podłączone bezpośrednio do regulatora, a nie poprzez mostek, bo regulator napięcia nie zadziała poprawnie. Po drugie wspomniałem że w tym rozwiązaniu wydajność alternatora może być za mała i zabraknie prądu przy pracy zapłonu bateryjnego i oświetlenia (R2/H4).
Jeśli jedna sztuka to 120W to mamy 10amperów prądu na jedną lampę. Jaki ciągnik? Jakie napięcie? Wydajność alternatora?
najpierw zwróć uwagę na wydajność alternatora
Dostępne, chińskie zamienniki natomiast są często robione tylko w wersji sześciodiodowej. Dwie dodatkowe diody nie są niezbędne do działania alternatora ale poprawiają jego wydajność. To nie prawda, sa taki i takie mostki. Wcale to nie poprawia wydajnosci prądowej.
Wiele Autosanów obsługiwałem ale nigdy nie było problemu z doładowaniem akumulatorów .Alternatory G 1000 czy G 2000 mają taką wydajność że zpowodzeniem doładowują akumulatory nawet 200Ah. Ładowanie nawet na biegu jałowym silnika przy pełnym oświetleniu i włączonych dmuchawach powinno być 28,2V Jaki masz pobór prądu przy wyłączonym zapłonie.
Napisz dokładnie jaki masz sprzęt audio, jakie auto, jaki alternator - jaka wydajność, jaki akumulator. To wszystko jest bardzo istotne przy próbie odpowiedzi na Twoje pytanie. Pozdrawiam.
R=U/I. R-rezystancja U-napięcie I-natężenie. Biorąc pod uwagę wydajność alternatora w maluchu, podłączenie odbiornika o mocy powyżej 100W, czyli przy napięciu 12V ok 9A Czyli całkowita rezystancja grzałek nie mniejsza niż 1,3 Ohm. Jeśli chodzi o uzyskiwaną temperaturę, to będzie ona zależna od temp otoczenia więc jednoznacznie nie da się jej określić...
Czy zamiast tego 60Ah 640A mogę sobie wrzucić 'coś mocniejszego'? Oczywiście, że tak. czy autko nie będzie miało problemu z naładowaniem czegoś innego niż to co miałem do tej pory W żadnym wypadku. Wydajność alternatora jest wielokrotnie większa, niż potrzeby nawet wielkiego akumulatora.
Aku mam naładowane (prostownikiem). Dalej podtrzymuję kwestię że producent chyba dał za słaby alternator. Wymiana aku. nic nie da. Jeżeli po włączeniu wszystkich odbiorników zapotrzebowanie jest większe niż wydajność alternatora to wymiana aku raczej tu nic nie pomoże.
Docelowo przetwornica ma trafić do samochodu, na szczęście do Diesla, alternator ma wydajność 200A, więc problemu nie będzie miał. Możesz wstawić zdjęcie od strony ścieżki?
Wydajność alternatora a to ile odbiornik pobiera prądu to dwie różne sprawy.
Sprawdzić koło pasowe czy nie wytarte kliny pod pasek lub słaba wydajność alternatora,problem z puchnącym uzwojeniem :D .
A bierzecie koledzy pod uwagę rozgrzewanie się uzwojeń alternatora? Spada mu wtedy wydajność z powodu wzrostu rezystancji wewn. Pozdr. J.
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
Dobrze podszedłeś do opisu sytuacji. Wygląda na to, że twój alternator ma zbyt małą wydajność. Z tym, że dla samochodu z początku lat 90 może być to charakterystyczne (nie znam Fiesty). Obecnie, kiedy jeździmy z włączonymi światłami w dzień cecha ujawnia się bardziej. Dla pewności trzeba dokonać przeglądu tegoż alternatora. Być może stan szczotek, pierścieni,...
Normalne zjawisko. Wydajność alternatora na obrotach biegu jałowego jest znacznie mniejsza niż przy obrotach użytkowych (normalnej jazdy). Jeżeli przy zwiększeniu obrotów napięcie wzrasta do 13.5 V, to oznacza że bilans jest dodatni — akumulator jest doładowywany. Napięcie 14.4 V uzyskasz przy mniejszym obciążeniu instalacji elektrycznej, po osiągnięciu...
Znamionowy prąd wyjściowy: 700mA Rated Capacity (20hr) 21 Ah Pewnie taką to z dobę trzeba by ładować ale mi to nie przeszkadzałoby. 21Ah/0,7A=30h - przy założeniu 75% sprawności ładowania ponad 36h. A może zasilacz 14,5 wolta 2 Ampery? Ty masz kupić ładowarkę a nie zasilacz. Raczej wątpię by np w motocyklach taki akumulator miał takie warunki ładowania...
Samo uzwojenie wzbudzenia pobiera sporo prądu, jeśli regulator odłącza wzbudzenie gdy alternator nie pracuje lub ma za małą wydajność, to miałbyś przyczynę - takie moje przemyślenia.
Wydajność prądowa starego i nowego alternatora jest taka sama?
Po pierwsze wypadałoby zmierzyć obciążenie alternatora, ile faktycznie prądu pobiera instalacja, w różnych przypadkach. Na postoju, podczas normalnej jazdy, jazdy z ogrzewaniem, klimatyzacją itd. Znając pobór prądu z alternatora vs jego wydajność prądową można będzie coś określić.
Przeczytaj z alternatora, jaką ma wydajność prądową.
I tak wydajność prądowa zależy od obrotów alternatora. Po 2 Myśle że tak 180A wystarczy...
akumulator, który ładowałem w domu przez zimę dał radę, ale po kilku minutach ładowanie na zaciskach - na maksymalnych obrotach ok. 13,5V a na wolnych 12V z kawałkiem i spadało. Nie dało się już uruchomić - podłączyłem go na kabel z samochodu. Twój opis wszystkiemu przeczy. Na wysokich obrotach masz ładowanie - napięcie 13.5V, co zarówno oznacza że...
Dwa błędy związane z podpięciem tego regulatora. 1. Kondensator 4700 uF to za mało, taki regulator zawsze będzie przekraczać dopuszczalny zakres napięcia wyjściowego. W KTM czy innych motocyklach offroad stosuje się kondensator o bardzo dużej pojemności, np. 15mF/50V. Poza tym zwarcie na wyjściu spowodowało uszkodzenie tyrystora w regulatorze i puszczenie...
Napięcie jest troszkę za małe, najpierw sprawdź naciąg paska alternatora, a także samą wydajność alternatora ( najlepiej na specjalistycznym stole) bo nie wiadomo jakie napięcie z niego wychodzi, moim zdaniem nie ma sensu od razu kupować nowego regulatora...
Witam, Posiadam wyżej wymieniony samochód. Rocznik 1997. Z tego co się dowiedziałem autko te ma fabrycznie alternator 70A. Chcę sobie w nim zamontować kilka bajerów, które są niestety prądożerne. Stąd też moje pytanie czy można jakimkolwiek sposobem zwiększyć wydajność obecnego alternatora bądź też czy będzie pasować alternator 90A ze skody felicji...
->Mototronic: proponuje podłączyć odwrotnie pierścienie w SG15L... albo w innym alternatrze z dodatkowymi magnesami stałymi na wirmiku i sprawdzić wydajność alternatora :-)
Chyba w polonezie czy maluchu. W obecnych samochodach alternatory są na wydajność 80 czy 120A. Przelicz sobie bilans odbiorników i tak zawsze zostaje Około 40A. Dodatkowo alternatory mają taką charakterystyke, że już przy 2000obrotow na wale alternatora (1000na silniku) mają maksymalną wydajność prądową. Trochę w tym siedzę o nie będę więcej o tym dyskutował...
Człowieku pomyśl trochę, jak ci się może coś przeładować? Przecież prąd alternatora określa jego wydajność, a nie prąd ładowania.
Ale jak gramy na postoju np 500W to po kilku minutach napięcie na akumulatorze spada do 10-11V. Czasami warto podczas grania włączyć klime , podniesie to obroty i wydajność alternatora. Co za rada...obawiam się, że cegła na pedale gazu będzie lepszym rozwiązaniem. Wiesz ile prądu zżera klimatyzacja? To ma podnieść "wydajność alternatora"? Chyba, że...
Witam Podłączyłem ostatnio do C-330 alternator ze skody 120 (9 diodowy), regulator przykręciłem do obudowy alternatora.... wszystko działa niby dobrze (sprawdziłem amperomierzem wydajność alternatora bez obciążenia- 2A) skutek tego wszystkiego jest taki że niezależnie od temperatury silnika ciężko go odpalić. A wystarczy że postoi pod prostownikiem...
Takie zachowanie jest możliwe w warunkach zwiększonego zapotrzebowania na energię elektryczną. Wydajność alternatora na obrotach biegu jałowego jest niższa niż przy obrotach eksploatacyjnych silnika. Mogły być włączone prądożerne urządzenia takie jak np. świece żarowe, podgrzewacz płynu, ogrzewana tylna ew. przednia szyba, wentylacja i wentylator chłodnicy,...
Ja bym stawiał również na zbyt duży pobór prądu niż może dać alternator. Najlepiej by było sprawdzić prąd jaki wychodzi z alternatora po uruchomieniu silnika, możesz to zrobić miernikiem cęgowym lub jak masz (lub wiesz kto ma) bocznik ze 100A to i zwykłym woltomierzem sprawdzisz prąd alternatora. Używając bocznika to mógłbyś nawet i w czasie jazdy obserwować...
To jest naturalny objaw. Załóżmy że masz alternator 60A (tyle maksymalnie wyprodukuje alternator przy odpowiednio wysokich obrotach), w 126p chyba 45A. Oblicz teraz bilans mocy. Światła - 2x55W (przód) +2x10 (tył) +kilka amper pompa paliwowa (jeśli to nie maluch) i układ zapłonowy + ok10A ogrzewanie szyby + radyjko na ful ok5A co pewnie w sumie zamknie...
Witam. Ciekawe pytanie. Jaki prąd może dać alternator, który ma wydajność 80A? Może 80A? Teraz bardziej poważnie. W czasie rozruchu rozrusznik pobiera około 200A lub więcej (zależy od silnika i zdolności rozruchowej akumulatora). Pzdr.
Witam. Tak jak w temacie, interesuje mnie zmiana alternatora w silniku 1.8 w A4 B5 2000R. Chodzi głównie o to by założyć alternator o jak największej wydajności. Myślałem o wersji z któregoś Diesla i byłoby miło gdyby alternator pasował do fabrycznego mocowania. Podkreślam liczy się jak największa wydajność alternatora związana z rozbudowanym Car Audio.
A może ogrzewanie postojowe lub chociaż podgrzewacz np. Webasto? Chociaż 5km drogi - podejrzewam że może brakować prądu, tu nie tylko chodzi o wydajność prądową alternatora ale też czas w jakim akumulator jest ładowany.
Nie twierdzę że tylko to, ale wszystko razem, tj. świece, wspomaganie, światła, ładowanie tid. dlatego obecnie wydajność alternatorów 120 A to teraz standard, żeby nie powiedzieć minimum.
Tylko nie rozumiem po co włączasz obciążenie na wolnych obrotach musisz podnieść obroty aby nastąpiła pełna wydajność alternatora i jego maksymalne chłodzenie.P
Śmiem wątpić aby silnik Zaprożca kręcił 5 tys obr/min. Kolejne zagadnienie to czy użytkujesz go na maksymalnych obrotach i ile czasu? Generalnie alternator uzyskuje maksymalną wydajność przy obrotach 4-8 tys obr/min. Czyli w twoim przypadku 4000*2,5 = 10 000 tys. Należy też wziąć pod uwagę poślizg. Czyli, że nie jest źle.
To standardowe zachowanie nowych "inteligentnych" systemów zarządzania energią. Kiedy system "stwierdzi", że akumulator jest wystarczająco naładowany, obniża wydajność alternatora, tak by tylko podtrzymywał napięcie. To nie jest tak, że całkowicie odłącza alternator, ale obniża napięcie do 13,8 V lub nawet mniej. Ładuje podczas hamowania silnikiem....
Jakieś wyjaśnienie techniczne? Wydajność alternatora. Tyle w temacie. Jakieś potwierdzenie obalenia "mitu"?
W kwestii ładowania faktycznie najlepiej zastosować alternator (największa wydajność prądu), z minusów czuły na zabrudzenie (najgorsze są wycieki oleju + kurz który przedostanie się do alternatora). W przypadku długotrwałego korzystania z ciągnika bez obciążenia instalacji elektrycznej źle dobrany alternator może "wygotowywać wodę" z akumulatorów. Jedyny...
Orientuje sie ktos czy mocny ten alternator który posiadam? Wydajność prądowa, gdy był zamontowany w samochodzie to 63A przy 2500rpm na wale korbowym.
Jeszcze jedno , czy można regulować wydajność ( prąd ) alternatora VCDS-em, tj. po DMF?. Możesz tylko obserwować obciążenie alternatora.
To ciekawe, bo dieslach są takie podgrzewcze płynu chłodzącego o mocy nawet 900W, a w niektórych autach np. Renault Scenic są grzałki elektryczne do szybkiego podgrzewania kabiny o mocy 1800W. Oczywiście trzeba pamiętać, aby podczas dogrzewania reduktora nie załączać inny dużych pożeraczy prądu jak ogrzewanie szyb itp... Ważna też jest wydajność i pojemność...
Pożyczyć od kogoś miernik cęgowy, powłączać wszystkie urządzenia ( drogowe ,pmgielne. klima , radio .grzanie szyb itp ) i zmierzyć prąd oddawany przez alternator. Lub pojechać do dobrego elektromechanika który będzie wiedział co zrobić a być może podpowie jakieś rozwiązanie.. Na chwilę obecną wg tych 300 rms wydaje się że wydajność alternatora będzie...
Można jeździć w mieście, ale mocno wskazane jest robić jakieś trasy. Poza miastem auto rozwija większe prędkości przez dłuzszy czas, nie stoi na światłach i w korkach... Wtedy też alternator, którego wydajność jest zależna od obrotów silnika, jest w stanie doładować akumulator.
Może być. Przewody gotowe mają znacznie mniejszy przekrój. Wszystko i tak wisi na wspomaganiu alaternatorem aku rozruchowego. Napięcie źródła jest wtedy ok.14V i mamy nadwyżkę na przewody. Zauważ, że jazda na takim rozładowanym aku po rozruchu to maksymalne katowanie aku. Bo alternator wciska prą ładowania ze 40A. Alternator ma wydajność ponad 50A.
Podczas wysokich obrotów silnika i włączonej klimie sprawdź, czy przypadkiem nie jest rozszczelniona instalacja wewnątrz auta. Sprawdź również stan sprzęgła w sprężarce klimy oraz w jakiej kondycji jest akumulator i "wydajność" alternatora.
mr.Sławek dobrze pisze, prądnica wymaga stałych obrotów (50Hz) Przetwornica załatwia ten problem. A Władimirec miał kilka typów alternatorów i regulatorów napięcia, nawet elektromechaniczne, nie wiadomo jaki typ ma kolega i czy alternatora jeszcze korniki nie zjadły. Na szrocie tyle poldolotów stoi i czeka :P Po stronie niskiego będzie duży prąd i co...
Zastanawia mnie czy normalne jest to, że nie obciążony ma napięcie np. 14,2V a gdy podłącze pod akumulator ma napięcie akumulatora przed ładowaniem np. 12.56V. Po paru minutach zauważyłem wzrost do 12,57V to tak jakby coś ładował, ale wydaje mi się, że jest uszkodzony prostownik. To jest normalny objaw, bo w tym przypadku stopień naładowania akumulatora...
Pytanie, jaka może być wydajność prądowa tego alternatora względem tych najniższych obrotów. Na jakich obrotach powinien pracować ten alternator. Proszę się podzielić materiałami gdyż w internecie jest ich coraz mniej. Alternator ten do poprawnej pracy potrzebuje minimum 1200obr. Mam na myśli alternator z malucha. Zamontuj na alternatorze koło pasowe...
a jaki masz alternator? Chodzi o wydajność bo głównie to on tutaj ma sporo do 'powiedzenia' a nie sprzęt jaki posiadasz. Pozdrawiam
AKUMULATOR ŻELOWY 65Ah 12V AGM BEZOBSŁUGOWY UPS To jest marketing - jak żelowy to nie AGM. Żelowe są droższe a wyglądają tak samo jak AGM wiec AGM często są "mylone" w reklamach. Tak czy inaczej zachowują się podobnie. Jak myślisz o rozładowaniu 30Ah z akumulatora 65Ah to zbliżasz się do umownej granicy głębokiego rozładowania (50% pojemności) i tu...
W samochodzie nie mierzy się prądu ładowania i nie ma to sensu bo zbyt wiele czynników ma na to wpływ między innymi: napięcie jakie daje alternator, pojemność akumulatora, jego stan, stopień rozładowania, wydajność alternatora. Natomiast napięcie jakie daje alternator jak najbardziej mierzymy. Do pomiaru dużych prądów używamy kleszczy - pomiar bez ingerencji...
W sprawie śmigieł to zgłoś się do dobrego producenta https://swind.pl/contact/ Posiada rewelacyjne śmigła poziome średnicy 3m. Bardzo wydajne. Ma już wiele lat doświadczenia w produkcji śmigieł. Alternator warto przewinąć na klasę napięciową 230V. I z takiego zestawu z tym śmigłem ludzie uzyskują ponad 3kW wydajność a w ciągu jednego dnia pracy padł...
wydajność okapu wydajność wężownicy wydajność excel
wyłącznik różnicowo prądowy zasada katalog transformator indel włącznik pociągany podłączenie
kondensator rozruchowy silnika nawigacja goclever aktualizacja
Okres produkcji pralki Indesit WGS 838TX U Czy można zamontować silnik Malaguti F12 do F10?