Przecież masa jest na obudowie. Jeżeli w C-330 zamieniasz prądnicę na alternator to pamiętaj o właściwej biegunowości akumulatorów. To jest C-330 czy C-330M?
Przy niskich obrotach i dużym obciążeniu prądowym prąd wzbudzenia przekracza dopuszczalny/bezpieczny dla wirnika lub napięcie podawane przez regulator jest już pełnym napięciem wyjścia i regulator nie ma możliwości go podbić ponad to co jest już w instalacji . W nowych regulatorach PWM = 100%. W regulatorach zaszyte jest też zabezpieczenie iż w wypadku...
Rozbierałem kiedyś taki alternator. Pod ta pokrywka jest szczotko-trzymacz i regulator napięcia taki sam jak w oryginalnym alternatorze od T-25. Ten który ja rozbierałem tez już miał inny regulator założony.
Raczej do alternatora wyjścia z małych diod .
Tak, będzie wielokrotnością. Dodano po 27 Moc rzeczywista jest taka, jakie będzie obciążenie. Alternator ma coś takiego jak regulator napięcia, który dąży do tego, aby na wyjściu panowało określone napięcie (w przypadku alternatorów samochodowych jest to ok 14.5V). Teraz alternator jest obciążany elektrycznie czyli jest z niego czerpana moc. Napięcie...
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi chociaż temat poruszany to dla przypomnienia z regulatora wtyczka posiada dwa styki patrząc na alternator od tyłu z lewej styk szerszy do podłączenia kontrolki ładowania oraz z prawej styk węższy do podłączenia zasilania 12 V po zapłonie.P
Zważ tylko, bo z reguły nie uruchamia się alternatora beż obciążenia na wyjściu choćby żarówką bo jego regulator może nie wytrzymać.
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Kl15 to plus po stacyjce. A kl31 to masa masz przykręconą po prawej stronie regulatora. Wyjścia na licznik nie było w tych i innych regulatorach. Za to jest wyjście do obrotomierza.
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
Witam, potrzebuję jakiś schemat aby podłączyć alternator 24V do regulatora i kontrolki. Alternator ma takie wyjścia jak DF, D-, MP i wejście aby podłączyć prąd. Regulator ma takie wyjścia jak B+, B- i Wzb 67. Proszę o pomoc jak to podłączyć?
15 regulatora do + za kluczykiem, 67 do M alternatora, 0 przez przekaźnik NC do lampki ładowania
Obwód wzbudzenia, czyli magneśnica, czyli podajesz napięcie na szczotki. Jeśli nie poprzez regulator, to poprzez żarówkę 5W/12v. Wtedy podczas kręcenia alternatorem na wyjściach dostaniesz napięcie proporcjonalne do obrotów. Brak regulatora nie ograniczy wzbudzenia! I jeśli między D, a + zasilania magneśnicy podłączysz żarówkę, to wtedy zgaśnie ona...
Przyznam, że przedmówcy idzie pięknie wyjaśnić na czym to polega, ale zamontowanie regulatora mechanicznego to nie koniec, bo jak już pomierzone są wzbudzenie i z białego (nieoznaczonego wyjścia) alternatora wydobywa się napięcie, to regulator trzeba jeszcze skontrolować, ew. wyregulować. Robi się to tak, że daje się gaz w podłogę aż w wyniku przyciągnięcia...
http://www.as-pl.com/p/ARE3010 Ten pownien podjeść, jest to regulator z alternatora Passat b5 FL, Valeo 120A Wyjścia L oraz DFM (identycznie jak u ciebie). Podpasować może jeszcze z alternatora Valeo 180A Passat b6, Golf V, Leon II.
Jaką elektronikę masz dwa alternatory i każdy ma swój regulator. Jak na takie same napięcie dołączysz B+ z B+ i B- z B- i do tego w zależności od regulatora pozostała wyjścia. Do tego akumulator wystarczy nawet mały 12Ah. Sprawdziłem od Mercedesa największe koło ma 143mm.
Witam Proszę o pomoc w podłączeniu alternatora od żuka i regulatora do ursusa c330. Alternator ma Wyjścia takie jak : 67 , 30 i jedno nie oznaczone na wsuwkę, a regulator 15, 67. Proszę o pomoc pozdrawiam
Po prostu nie podłączaj przewodów od sterownika tylko podepnij do wyjść alternatora zewnętrzny regulator, niestety z kontrolką i plusem po stacyjce będziesz pewnie musiał "porzeźbić"
Z tego co widzę to bez regulatora napięcia będzie pracował. Najważniejsze zaciski do podłączenia : B+ - WYJŚCIE PRĄDOWE (do plusa akumulatora) B- - MASA ,,-" Reszty nie musimy łączyć DF - To wzbudzenie M, Mo - wyjścia do kontrolki, obrotomierza Pomocny link: Link nieaktywny usunąłem.
nie to nie wina alternatora napiecie ładowania może wynosić do 14,4V ale sprawdz sobie przy innym pojeżdzie na pewno będzie mniej albo spróbuj z innym regulatorem
Nie powinno być problemów ładować z alternatora czy innego źródła jak tylko skonfiguruje się odpowiednio BMS. Działanie zależy tylko od alternatora bo nie ze wszystkimi typami chcą współpracować BMS LiFePO4, zależy od producenta i modelu. Na wyjściu alternatora wystarczy tylko regulator napięcia ewentualnie najlepiej separator jak podłącza sie ładowanie...
Witam. Jestem w trakcie montowania alternatora wraz z zapłonem CDI z chińczyka do MZ. Te regulatory nie posiadają wyjścia na kontrolkę. Jest to alternator 3-fazowy. Do W regulatorze wchodzą: 3 fazy, "+" oraz "-". Cz mogę to zrobić podobnie jak na schemacie tj. dać diodę 10A na każdej fazie odgałęzionej przed regulatorem. Spiąć 3 fazy i potraktować to...
Witam..... Myślę że można zaadoptować ten układ: po dodaniu woltomierza na wyjściu jest gotowy tester. Pozdrawiam.....
Czerwony kabel nie wychodzi z alternatora tylko z regulatora i to kl.30. Są tańsze regulatory bez wyjścia na kontrolkę.
Witam Problem polega na tym że w alternatorze są tylko standardowe wyjścia B+ i lampka. -- -- - Alternator jest Lucasa. Chodzi mi o to czy i jak można,wewnątrz około regulatora, znależć/podłączyć W+. Podobno można. Pozdrawiam
Przecież na fotce widać wyraźnie skorodowane połączenia masowe alternatora. Dobrze wyczyść to połączenie na regulatorze i alternatorze, sprawdź ile wynosi ładowanie na wyjściu (na śrubie 8 alternatora w stosunku do masy na alternatorze). Niestety to już zabytek i ma choroby geriatryczne.
Wyjścia są 3, i prostownik w obudowie.Ale dam sobie z nim spokók, skoro te od 125p pasują, dzięki.
Witam. Potrzebuje schematu podłączenia alternatora Celma G1020M z regulatorem REO-28 i ogranicznikiem OE-31. Wyjścia jakie posiada mój alternator to: B+ D- DF D+ W albo M Proszę o pomoc?
Nie, nie da się. Regulator napięcia alternatora działa tak że reguluje prąd wzbudzenia tak by na wyjściu alternatora było utrzymane odpowiednie napięcie.
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
Witam, mam problem z ładowaniem Zetor 12145 a mianowicie dałem do sprawdzenia alternator i wyszło, że jest dobry jest to wersja alternatora bez regulatora wbudowanego ma wejścia +, R, M. Regulator jest osobno więc kupiłem nowy. Wyjścia na regulatorze to 54, D+, DF i B- na końcu. Po wymianie nadal nie działa. Teraz tak pokaże jak to jest podłączone zaczynając...
Wrzuc zdjecie alternatora lubjego numery to sprawdzimy czy ma regulator. Obroty z wyjścia W kazdego alternatora tzn. z jednej jego fazy sinus.Jak nie ma wyjścia W to dolutujesz przewód do wąsa i już jest. Wzbudzić można przyciskiem podając impuls na pinL, D+ lub przełacznikiem na L ,D+,S,15... itd to żaden problem. Alternator nie powinien pracować bez...
Witam! Bardzo dobry pomysł z tą elektrownią i zazdroszczę że nie mam takich warunków środowiskowych. Muszę powiedzieć że "elek555" ma rację, przecież alternator masz przerobiony. Pole magnetyczne wirnika będzie stałe , nurt rzeczki też, więc napięcie na wyjściu z alternatora powinno być w miarę stabilne . Tak więc regulator napięcia nie będzie potrzebny...
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Witam jeżeli chodzi o zamianę regulatorów to jest raczej nie możliwe ponieważ każdy z regulatorów działa zupełnie inaczej, co do wyjść (DFM L) owszem są to wyjścia L-lampka; DFM-sygnał do komputera o obciążeniu alternatora , ale wyjścia SAT1 i SAT2 są wyjściami zasilającymi regulator czyli regulator zasilany jest dwoma fazami alternatora i to nie są...
alternator jest 9 diodowy. po podłączeniu plusa Aku z plusem na alternatorze i i plusa z kontrolki z wyjściem z regulatora napięcia kontrolka świeci lecz po uruchomieniu silnika nie gaśnie. zastanawia mnie gdzie podłączyć wystający z obudowy kabelek
Nie rozumiesz, tam jest dioda zenera 14V, co skutkuje ograniczeniem napięcia ładowania do takiej wartości (mniej, więcej) jak wlutujesz taką na 16 to uzyskasz takie napięcie na wyjściu alternatora
Alternator podobno od Jelcza lub Stara (4 wyjścia) i regulator RC1/28 (2 wyjścia) nie wiem jak to podlączyć ze sobą, ma to chodzić przy kombajnie? Może też być jakiś schemat choćby odręczny, będe wdzięczny bardzo! Acha Alternator jest od STARA.
Załóż regulator do alternatora 6-ciodiodowego np. Jezpol i jego pin 15 to plus po stacyjce, pin 67 idzie na pin DF tego alternatora. I woltomierz jakiś na desce do kompletu lub kontrolka, ale musiałbyś wtedy z alternatora wziąć z uzwojenia sygnał na przekaźnik kontrolki. Ten alternator chyba nie ma tego wyjścia. Nie użytkuj ciągnika z takim ładowaniem...
No ja tu też widzę tylko dwa wyjścia.
Alternator wymieniałem 2 miesiące temu wraz z regulatorem i o ile stary trzymał na początku 14.6V to po włączeniu świateł i nawiewu spadało do 13.2V to obecny jako tako non stop trzyma 13.6V. Gdzie mierzyłeś to napięcie, na akumulatorze czy na alternatorze, jakie napięcie jest na wyjściu z diod wzbudzenia?
O ile ja się znam na alternatorach to są pierścienie ślizgowe uzwojenia wzbudzenia . Możesz wytłumaczyć tak prosto, jakim cudem zdemontowany i rozkręcony alternator może dawać jakiekolwiek napięcie? I ja Ci wyszło te 3 V kiedy miernik masz ustawiony na omy?
Czarny to "plus" przechodzący przez stacyjkę. Możesz sprawdzić czy pojawia się na nim napięcie 12V z akumulatora jak włączysz zapłon. Żółte to wyjścia z alternatora/prądnicy. Zielony to masa. Gruby zielony to też masa, przykręcana do ramy. Czerwony to ładowanie akumulatora. Bez czarnego też powinno działać. Widocznie ten regulator nie potrzebuje tego...
Aha czyli chyba nie masz wyjścia i musisz kupić alternator nowszego typu z dostępnym regulatorem. Tak taki jaki ci podałem Na allegro jak wpisze regulator 6 PIn to moze coś dobierzesz. Jest ich sporo. zobacz też to: https://www.czesciauto24.pl/hc-cargo/894... Czy możesz przysłać zdjęcia jak dokładnie wygląda twój regulator i jak wygląda kostka?
B1500 ma z alternatora 2 wyjścia i tylko regulator napięcia więc jest prościej. Można by założyć od tego modelu alternator + regulator i powinno śmigać. Ale to koszt ok. 350 zł. I też nie wiadomo czy to spasuje. Jeżeli możesz to daj mi odpowiedź jakie napięcie powinno wychodzić z alternatora i jak pomierzyć. Wychodzą 3 kable i są rozpinane zaraz po...
Koledzy chce podłączyć alternator od nissana ma on dwa wyjścia d+ i b+ z regulatorem który ma dwa wejścia do ursusa c-330. W jaki sposób mam to zrobić?
Sądzę, Koledzy, że to Wy komplikujecie prostą sprawę. Cewka w magneto, przewód do hybrydy,masy i stacyjki (gaszenie) kabel WN na świecę, znaleźć punkt zapłonu i jazda. Co do regulatora napięcia z takiego alternatora, utworzonego z trzech cewek oświetleniowych i sześciu diod, regulator musial bym opracować sam, z jakimś MOSFETem na wyjściu (pobór prądu...
Kolorystyka standardowa: zielony - masa czarny - zasilanie po stacyjce czerwony - akumulator, czarnoczerwony - zasilanie modułu niebiesko biały - impulsator żółty i biały - wyjścia uzwojeń "alternatora" (znajdź sobie dokładnie na schematach, który to odczep na światła, nie pamiętam w tej chwili) żółty i różowy w regulatorze - wejścia I właśnie to mnie...
Na wyłączonych światłach z odpalonym silnikiem na akumulatorze jest 6,5V , po włączeniu świateł napięcie spada powoli do 4V / Jest to instalacja 1 fazowa i najchętniej bym ustalił czy to wina alternatora ,magneta czy regulatora .Nie wiem jakie wartości napiecia np na wyjściu alternatora sa poprawne dla jakich obrotów bo nie miałem styczności z 6 V instalacjami...
Najlepiej tu by pasował regulator od "Poloneza", wyjście D+ do wyjścia 15 regulatora i dalej do kontrolki, wyjście DF do 67 regulatora. Sprawdź w tym mechanicznym od "Fiata" jaką ma literkę (B czy D). Jeżeli D to będzie się nadawał.
Po takiej akcji to mostek prostowniczy w alternatorze do wymiany. Jeśli diody "upaliły się" niecałkowicie, to uszkodzenie może wyjść po jakimś czasie. Objaw: brak ładowania. Mógł też uszkodzić się regulator napięcia.
Od skutera nie, zupełnie inna zasada działania. Musi to być regulator alternatora, ale najlepiej aby to był taki do japońskich alternatorów - one nie są zasilane z osobnego wyjścia alternatora lecz ze stacyjki. Któryś "Jezpol" na pewno podejdzie.
Alternator zaczął ładować dopiero po spadku obrotów. To by wskazywało na nieprawidłową pracę regulatora napięcia. Należałoby też sprawdzić szczotki — może są już krótkie, w tym alternatorze występują jako osobna część. Ten regulator nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania. Do działania chyba nadal potrzebuje zasilania po stacyjce, chociaż budowa...
Nie mówię o regulatorach do Ursusa tylko do ciągnika T-25, tam takie właśnie są i regulatory i alternatory. W zasadzie one mają trzy wyjścia ale myślę że powinny pasować. Z Twojego zdjęcia to niewiele można zobaczyć. Dokręciłeś dolną nakrętkę na B+?
Kolego uważasz że 35 V na wyjściu alternatora nawet bez regulatora to coś normalnego i nic nie uszkodzi? o ile pomiar nie jest bzdurą( moim zdaniem jest :-) )
Prądnica wydaje się identyczna ale to chyba nie jest jednoznaczne z tym, że regulatory od Hinomoto i od Kuboty mają identyczne wyjścia z regulatora. Myślałem o zastosowaniu alternatora z Tico lub z Matiza ale przeróbka mocowania nie jest taka prosta jak się wydaje na pierwszy rzut oka. Być może jednak będę musiał na tym popracować. Wolałbym zostać przy...
Kolego nie napisałeś jaki masz alternator nowego typu z regulatorem i dwoma czy trzema wyjściami czy starego typu bez regulatora ?
odpaliłem motocykl !!!! :) ale na tym nie kończy się sprawa :) mogę zostawić tamtą puszkę z bezpiecznikami i na obwodzie zasilania modułu dać bezpiecznik i potem na wyłącznik ? a z alternatora wyjść na regulator potem na puszkę tylko pytanie czy jak diody mi nie działają będzie dawać prą stały a nie przemienny hmm Dodano po 48 czarno biały był podpięty...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
to mam jeszcze takie pytanie: czy przy całkowicie odłączonym regulatorze z alternatora z głównego wyjścia powinno wychodzić jakieś napięcie? Kręciłem nim wiertarka i było 0V
Nie wyobrażałem sobie, po prostu pytałem czy istnieje możliwość zrobienia czegoś takiego. Urządzenie ma być wpięte na wyjściu alternatora (przed regulatorem napięcia) samochodu. Pomiar - wewnętrzny przetwornik ADC 10bit w ATMEGA32A. Źródło odniesienia - zewnętrzne.
Na początek ściągnij z alternatora kabelek z wyjścia oznaczonego D+ i dotknij końcówką tego kabelka do masy (zapłon włączony). Jeśli w tym momencie zapali się kontrolka od ładowania, to masz problem z alternatorem. Coś w układzie wirnik, szczotki, regulator napięcia (najprawdopodobniej właśnie regulator) Jeśli kontrolka sie nie zapali, usterka w układzie...
Naciąg paska to małe prawdopodobieństwo. Piszczał by. Weź sobie kawałek miernika i przy odpalonym silniku sprawdź czy pojawia się napięcie na śróbie z wyjścia alternatora i na akumulatorze. Przy sprawnym regulatorze powinno pojawić się to samo napięcie po obu stronach. Spadek o 0.2-0.5V onacza jedno. Kiepskie przejście. Należało by też sprawdzić połączenie...
1 Czyli mierzę prąd na odłączonej kostce alternatora z regulatorem, prąd przemienny powinien sięgać kilkudziesięciu volt 2 Podłączasz regulator i mierzysz napięcie miedzy fazowe na obciążonym alternatorze, napięcie z wyjścia regulatora czyli prąd oddawany. Rozumiem że tak mam to wykonać? Dodano po 3 Kostki już dawno nie mam mam podłączone same przewody...
mam przy 3 cylindrowym silniku IFA (wózek widłowy) alternator z 5 wyjściami i osobny regulator tez z 5 wejściami , są tam jakieś dwa elektromagnesy , jak to działa i czy można to zastąpić jakiąś elektroniką. potrzebny jest mi jakiś schemat aby to rozpracować. proszę jakiś wskazówek pomocy
Po roku użytkowania padł mi nowy akumulator 12v 14ah więc zacząłem dokonywać pomiaru napięcia jakie wychodzi z alternatora 3-fazowego oraz na wyjściu regulatora napięcia w obawie że motocykl sam go dobił poprzez niedoładowywanie... Pomiar przedstawia się następująco (napięcie alternatora mierzone każdy do każdego z żółtych przewodów dochodzących do...
Jest to typowy alternator z Stara mam nadzieję że jest to 12V. Podłączenia to `10 -masa pociągnięta do regulatora, 18 -to szczotka do regulatora na67, 19- to przewód zasilający przeważnie od rozrusznika, plastikowa kostka - wyjście na przekaźnik do kontrolki ładowania ponieważ to są alternatory obcowzbudne.P
Witam! Do tego alternatora powinien być inny regulator napięcia z wyjściem 67 i 19 Do 19 podłącza się napięcie zasilania po przekręceniu kluczyka. Styk 67 regulatora napięcia podłączamy do szczotek alternatora. do kostki obok szczotek podłączamy przekaźnik,który sygnalizuje ładowanie. Jak nie będzie w instalacji przekaźnika to łączymy z żaróweczką wskaźnika...
Witam, Chcę wymienić stara kostkę na połączeniu wyjścia prądu przemiennego z alternatora trójfazowego do regulatora napięcia na Mosfecie. Alternator ma 280W mocy, trzy fazy, okolo 70V na fazie. Jakie złącze hermetyczne typu samochodowego będzie ok?
Przecież stabilizację napięcia można spokojnie zrealizować nawet na samochodowym regulatorze z alternatora. Wystarczy, zeby mierzył napięcie na wyjściu mostka, a sam regulator może kluczować tranzystor podający zasilanie na uzwojenie wzbudzenia z osobnego zasilacza. Wtedy wystarczy oszukać regulator, obniżając mu napięcie mierzone (zwyczajny potencjometr...
Ciekawe w jaki sposób? wprawdzie komputer silnika ZETEC czyli Visteon Lewanto oparty na procesorze MPC 555 ma dwa wyjścia typu CAN-BUS ale ale .. alternator/regulator CHYBA ani jednego. Pomijam pasek łączący silnik z alternatorem.
Trzeba zacząć od określenia topologii i sposobu wykonania statora oraz regulatora napięcia. Schemat dołączony do zestawu przedstawia jakby stator przeznaczony do zasilania świateł z alternatora (silnika), a światła zasilane z wyjścia DC regulatora napięcia. W taki sposób nie powinno to poprawnie działać. Brakuje także informacji, jak podłączyć sygnał...
Poczyściłem styki i ostatecznie uzyskałem spadek napięcia między alternatorem a akumulatorem 0,2V. Mam dodatkowe przewody do odpalenia z innego akumulatora i połączyłem masę alt. z minusem aku. - bez zmian. Zrobiłem eksperyment - na regulator napięcia wziąłem plus nie z wyjścia alternatora tylko z akumulatora. Nic nie pomogło - przy maksymalnym obciążeniu...
a jak podłączyć regulator przecież musi być?
D+ mają alternatory 9 diodowe. 6 diodowy ma wyjście ze środka uzwojeń stojana. Napięcie jest o połowę niższe i steruje przekaźnikiem kontrolki ładowania. Tutaj jest woltomierz dla którego nie ma znaczenia czy wskazuje napięcie alternatora sześcio czy dziewięciodiodowego.
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? ? regulator napięcia nie daje napięcia na szczotkach, tylko tak reguluje prądem...
Teraz odkopałem projekt, bo dzięki przeklętej grypie, siedząc na chorobowym, zacząłem odkopywać stare pomysły. Kto by pomyślał, że grypa może pomóc w rozwoju "otwartego regulatora" do alternatora??? :D Pomyślałem, że stworzenie takiego opensourceowego projektu regulatora mogłoby ludziom dać ciekawą alternatywę dla wyboru pomiędzy bardzo drogim Shindengenem...
Jako wyłącznik prostownika - w momencie osiągnięcia napięcia14,4 V na lad. akum. możesz z powodzeniem zastosować regulator (14,4V) napięcia od alternatora z dołączonym przekaźnikiem o cewce 12 V a stykach na 220V. Styki zwierne włączysz w obwód uzwojenia pierwotnego transformatora zaś cewkę przekaźnika w miejsce wzbudzenia alternatora, zacisk masowy...
nie pamiętam w tej chwili dokładnie. Jeden z zacisków jest ze szczotek wirnika i powinien być połączony z regulatorem. Drugi w zależności czy to alternator 6-cio czy 9-cio diodowy jest albo wyjściem na regulator a lbo środkiem gwiazdy głównego uzwojenia. Pomyłka w połączeniu tych dwóch wyjść nie powinna spowodować uszkodzenia alternatora.
+ miernika przełożyłam do śrubki obok tej kostki co wchodzi do alternatora, a - do obudowy alternatora i wyszło 0.03v. Regulator jest do 9-cio diodowego. A tak z ciekawosci to co by było gdyby regulator był do 9-cio diodowego alternatora A alternator miał 6 diod?
może mi ktoś powiedzieć jak podłączyć ten regulator do oryginalnego alternatora z dwoma wyjściami. http://obrazki.elektroda.net/96_12639010...
Podłączasz w ten sposób: WZB DF -> W (rosyjska litera SZ) masa B- -> M D+ -> B3 54 - nigdzie nie podłączasz Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze...
Jakby byl uszkodzony przewód ,to kontrolka by się nie paliła. Sprawdż napięcie na wyjściu z alternatora. Prawdopodobnie jest to wina regulatora.
Witam, Problem polega na tym, że napięcie ładowania pojawia się dopiero na wyższych obrotach. Kontrolka ładowania nie gaśnie, a regulator był niedawno wymieniany. Posiadam alternator z dwoma wyjściami.
bez problemu inne regulatory pasują, ze starego zostawiasz tylko szczotkotrzymacz , a do szczotek przylutowywujesz z nowego przewody wyprowadzone z wyjścia na szczotki, tylko nowy dobierz też z alternatora na ok 70 A
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
Najlepiej kupić oryginalny regulator wtedy masz po kłopocie bo masz na nim takie same oznaczenia, w przeciwnym razie jest to alternator z wyizolowanymi szczotkami i wyjściem na przekaźnik do wygaszania kontrolki. Podchodzi każdy regulator 28 V. P
Dla rozrusznika polaryzacja zasilania jest obojętna i tak kręci się w tą samą stronę. Dodano po 9 Jeżeli chcesz podłączyć alternator to NIE MOŻESZ wykorzystywać regulatora do prądnicy. Alternator musi być na stałe podłączony wyjściem do bieguna akumulatora, bo uszkodzą się diody w mostku prostowniczym. Regulator musi być dobrany do alternatora pod względem...
https://obrazki.elektroda.pl/9338172300_... Tutaj masz rysunek alternatora wraz z wyjściami. Prościej się już nie da. Na początek wywal ten regulator z firmy APE i zakup Jezpol. Właśnie przez niego, miałem wybuch akumulatora.
Podaj do zacisku b+ napięcie prosto od rozrusznika. B+ to wyjście alternatora i jest ono już połączone z akumulatorem. Ten alternator to nowy nowy, czy nowy używany? Jakiś typ posiada? Z czegoś pochodzi? Jakieś dane? Opisane ma wyjścia? Sprawdzałeś, jak się podłącza alternatory? Sprawdzałeś, co znaczą oznaczenia przy zaciskach?
Co to za alternator? Jak podłączone wzbudzenie? Jeżeli nie ma wewnętrznego regulatora, a wzbudzenie podłączyłeś do wyjścia, to nic dziwnego że produkuje on takie napięcie. I tylko czekać, jak sie w nim diody przebiją i szlag go trafi. Co do kupienia przetwornicy na np. Allegro czy w Gotronik to chyba nie jest to wielka sztuka? Kurier ci do domu przyniesie...
Może prąd miernika jest za mały - sprawdź te diody baterią i żarówką od latarki. A może są przepalone. Sprawdziłem żarówką i w jedną stronę świeci czyli niby dobrze ale świeci ciemniej niż normalnie, czyli pewnie jest duży spadek napięcia na diodach. Regulator jest firmy Ducati z 1980r wiec to chyba diody germanowe. Wyglądają prawie jak te z alternatorów,...
Witam Posiadam alternator z regulatorem zewnętrznym i chciałbym go wymienić na nowy alternator z regulatorem wbudowanym. Nie wiem tylko jak to podłączyć. W nowym alternatorze są 3 wyjścia : W , D+ , B+ .
Witam. Alternator od tica z wbudowanym regulatorem napięcia, są tam trzy wyjścia, jedno grube wkręcane i dwa wciskane L, IG. Jak to podłączyć, żeby ładowało mi aku?
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
Te dwa kable możesz zaizolować i ten od szczotek też zaizoluj zostaw tylko gruby prądowy . A od kontrolki ładowania pociągnij przewód do wzbudzenia alternatora . Jak będziesz zakładał altek od poldka czy boscha to ten ichniejszy regulator i przekaźnik kontrolki ładowania możesz wyrzucić .
67 idzie na szczotki 15 idzie z plusa zasilania (za stacyjką) jeżeli alternator jest 6-cio diodowy,albo lampki kontrolnej i diod wzbudzenia ( zacisk na alternatorze oznaczony jako 15 albo D+)jeżeli alt jest 9-cio diodowy. Do prądnicy ten regulator się nie nada.
Sterownika nie potrzebuję bo z każdej mojej prądnicy trójfazowej mogę zasilać wszystkie silniki indukcyjne. Zasilić może się da każdy silnik indukcyjny trójfazową prądnicą, tyle że silniki indukcyjne mają różne charakterystyki i na rózne nominalne obroty są projektowane, więc żeby na wyjściu była sensowna moc z takiego silnika w szerszym zakresie prędkości...
Witam. Nie wiem czy dobrze się doczytałem z internetów, że ten regulator jest do alternatora, tak? Jeśli tak to wyprowadzenie "W" służy podłączenia obrotomierza. Na wyjściu tym jest jakaś częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika odczytanych z prądu zmiennego "przychodzącego" z alternatora.
alternator wyjścia regulator napięcie wyjścia regulator temperatury wyjścia
gniazdo przyczepki podłączenie wtyczka angielska wymiennik ciepła oleju
wybór oscyloskopu kuchenka amica 53gg5 43zptgn
Błąd E07 w pralce WP91291 - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja przekaźnika świateł ksenonowych Toyota Avensis T25 2008