L= lamp, kontrolka ładowania, S=sense, informacja o napięciu ładowania, do + akumulatora. Śruby wiadomo B+ do aku, druga na obudowie to masa.
To jest typowy Lucas , pin 6/7 masz z fazy stojana impuls na obrotomierz, prąd przemienny. Aux to plus pod kondensator,można pominąć.
Rozkręć alternator i dorób potrzebne wyjscie.
Skąd wniosek że powinno być osobne wyjście na kontrolkę? Łączysz żarówkę 12V 2W szeregowo ze stacyjką do zacisku D+ i tyle.
54 to napięcie po włożeniu kluczyka, t- i b- to masa R to D+ L to DF
To RB-1 rozbebeszone to nie regulator tylko przekaźnik kontrolki ładowania i automat blokujący włączenie rozrusznika kiedy motor już pracuje dlatego na tych dwóch kablach masz 23V bo to jest prąd przemienny pociągnięty z uzwojenia twornika altka czyli nie wyprostowany i nigdzie go nie podłączaj bo coś tam piszesz o zacisk 2 . A to z przodu na serwie...
Raczej do alternatora wyjścia z małych diod .
OK. Dziękuje za pomoc.
Wtyczka na pompie z dwoma przewodami.
Człowieku, weź zmierz napięcie na wyjściu alternatora i będzie wszystko wiadomo, czy podpięty przewód z akumulatora czy nie. Minęło pół dnia a Ty zaglądasz pod spód, bawisz się a wystarczy dosłownie jeden pomiar i wszystko będzie wiadomo.
13,4-15,2 to najczęściej spotykane napięcia na wyjściu z alternatora.
Witam Mam stary alternator na 5 kabli, jak założyć nowy z 3 kablami ?
Pomiar z B+, i co to ma do znaczenia. Jakie masz to napięcie na wyjściu z alternatora ?
Jak podepniesz w ten sposób to zawsze tak będzie wskazywać. . Obrotomierz z diesla pracuje jako woltomierz i sygnał powinien być brany z alternatora z wyjścia W. W dieslu nie ma cewki zapłonowej! http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Domyślam się że chodzi o "motór". Najczęściej spotkałem się z rozwiązaniami typu alternator i czujnik położenia wału w jednej obudowie. U ciebie widzę że jest podobnie. Te trzy białe kable to wyjścia faz alternatora, pozostałe dwa (cieńsze) to właśnie czujnik wału.
od czego służy ten środkowy kabel? To jest tak samo B+, oba czerwone przewody są podłączone do tego samego wyjścia.
Jest to typowy alternator z Stara mam nadzieję że jest to 12V. Podłączenia to `10 -masa pociągnięta do regulatora, 18 -to szczotka do regulatora na67, 19- to przewód zasilający przeważnie od rozrusznika, plastikowa kostka - wyjście na przekaźnik do kontrolki ładowania ponieważ to są alternatory obcowzbudne.P
Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
Alternator nie ma wyjścia na kontrolkę ,lub przekaźnik kontrolki.Pozostaje woltomierz ,lub wskaźnik diodowy.Regulatory Jezpol nie polecam(parę razy się naciąłem na ich jakość),natomiast ten radziecki polecam.
Tak jak pisał kolega rylik91 zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i porównaj z tym na zaciskach akumulatora.
Naprawiać tego oryginalnego to raczej mi się nie opłaca. Wolę zamontować alternator z poloneza. Dodano po 5 A co do tych kabli to z pięciu wykorzystuje tylko 2 prądowy i wzbudzenie na szczotki a co z resztą? Chodzi mi przede wszystkim o te dwa od pradu zmiennego czy nie muszę ich nigdzie podpinać?
Zważ tylko, bo z reguły nie uruchamia się alternatora beż obciążenia na wyjściu choćby żarówką bo jego regulator może nie wytrzymać.
co to tak wlasciwie jest to napiecie na B+ ?? Napięcie na wyjściu alternatora ( zacisk, do którego przyłączony jest przewód idący do akumulatora). Jeżeli jest wtyczka to te grube kable.
Te dwa dodatkowe, to smarowanie czyli musisz wejście jedno podpiąć pod magistralnie olejową a drugi wyjście oleju podłączona do skrzyni korbowodowej. Podłączenie tak jak turbiny.
do t-25A2 Czyli do wladmirca ale chodzi mi tylko zeby ktos opisal do czego podlaczyc te 3 sruby
Wiem tylko do żarówki idzie tylko jeden kabel Więc szukaj tego drugiego, bo musi być tak jak napisał Zaz13. Jesli tam jest rzeczywiście tylko jeden przewód, to może tablica jest tak skonstruowana, że zasilanie kontrolek jest przez wspólną szynę w tablicy, ale to tylko domysły, bo nie znam tego ciągnika. To już musisz sam sprawdzić. Do żarówki ma dochodzić...
To że z alternatora z wyjścia W idzie tylko 7 V to normalne bo tu chodzi o częstotliwość a nie o napięcie. Dodano po 13 Sprawdziłem i jak odłącze kable od alter. obrotomierz działa ale jak zdejme od cz.położenia wału to już nie ale miga lampka świecy żarowej.
61E-kontrolka 15-zasilanie po zapłonie.P
Na początek ściągnij z alternatora kabelek z wyjścia oznaczonego D+ i dotknij końcówką tego kabelka do masy (zapłon włączony). Jeśli w tym momencie zapali się kontrolka od ładowania, to masz problem z alternatorem. Coś w układzie wirnik, szczotki, regulator napięcia (najprawdopodobniej właśnie regulator) Jeśli kontrolka sie nie zapali, usterka w układzie...
Dlaczego prąd wzbudzenia zmienia polaryzację wraz ze zmianą prędkości obrotowej? Nie zmienia polaryzacji, ale wartość. Jest tak po to, żeby na wyjściu alternatora utrzymać stałe napięcie. Jeśli wzbudzenie miało by stałą wartość, to obniżenie prędkości obrotowej spowodowałoby spadek napięcia, a podwyższenie spowodowałoby jego wzrost.
Ach ta Honda i te jej mieszanie w osprzęcie ;) Niby fabrycznie tam jest alternator 60A. Mniejsza o to, co do klimy... zazwyczaj samochody wyposażone w klimę mają mocniejsze alternatory, możesz pójść w tym kierunku, szukać czegoś Plug&Play i mieć 90A, jak mówisz, za 250zł. Albo znaleźć dużo mocniejszy alternator za tą samą cenę i poświęcić 50zł dla jakiegoś...
Nie, to nie jest akumulator. Regulator powinien zmniejszyć napięcie do ok 14.5V. Najpierw należy sprawdzić czy na diodach wzbudzenia jest takie samo napięcie jak na wyjściu alternatora. Jeżeli jest takie same to regulator należy wymienić. jeśli jest niższe to możliwe, że jest uszkodzona któraś z diód wzbudzenia. Jeżeli oczywiście alternator posiada...
Obwód wzbudzenia, czyli magneśnica, czyli podajesz napięcie na szczotki. Jeśli nie poprzez regulator, to poprzez żarówkę 5W/12v. Wtedy podczas kręcenia alternatorem na wyjściach dostaniesz napięcie proporcjonalne do obrotów. Brak regulatora nie ograniczy wzbudzenia! I jeśli między D, a + zasilania magneśnicy podłączysz żarówkę, to wtedy zgaśnie ona...
To masz alternator do T-25 Dodano po 24 Sprawdź czy jak od łączysz przewód od kontrolki przy alternatorze , to kontrolka nadal świeci.Jeżeli tak, to może być zwarty przewód na masę i w ten sposób alternator się nie wzbudzi.
Następnie zostałaby połączona ona z alternatorem chyba bezpośrednio Min przekładnia 50:1 ale co to ruszy i jakie wiatry muszą panować by z tego korzystać,jak chcesz alternator. Jedynym wyjściem do takiej turbiny jest silnik krokowy wykorzystany jak prądnica.
Nie bardzo. Obrotomierz w dieslu dostaje impulsy z dodatkowego wyjścia z alternatora. Inny będzie współczynnik impulsy/obrót. Poszukaj oryginału, na pewnym portalu aukcyjnym bywa tego sporo. V.
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Sprawdź ładowanie na wyjściu z alternatora i na klemach akumulatora, sprawdź połączenia czy nie są skorodowane lub w jakiś sposób zabrudzone, czyli na klemach akumulatora, główny prąd na alternatorze, masa na silniku i na alternatorze.
Witam Problem polega na tym że w alternatorze są tylko standardowe wyjścia B+ i lampka. -- -- - Alternator jest Lucasa. Chodzi mi o to czy i jak można,wewnątrz około regulatora, znależć/podłączyć W+. Podobno można. Pozdrawiam
Tam nie ma żadnej inteligencji, alternator zwykłe wyjścia L i dfm . Umarł i tyle.
Witam Wg mnie prawidłowy. Rozumiem że amplituda przebiegu to 10mV? Pozdrawiam
Wielokrotnie zakładałem w VW F00Ma tylko z wyjściem L i alternator ładował prawidłowo. Widnieje tylko błąd z obwodu DMF.
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
Czerwony to obrotomierz jak nie masz w alternatorze wyjścia to wyprowadź z jednej fazy stojana.P
Witam. Jakiego rodzaju jest to alternator tzn. ile wyjść ma z tyłu. Jeżeli jest to alternator starego typu to może się okazać, że będzie problem z kupnem całego układu prostującego, który znajduje się koło pedału sprzęgła. Wiem z doświadczenia, że te alternatory są trudne do naprawy tak, że polecałbym założyć alternator od poloneza lub pf 125p, który...
Lepszy alternator gdzie są 2 wyjścia D+ B+.
Rozbierałem kiedyś taki alternator. Pod ta pokrywka jest szczotko-trzymacz i regulator napięcia taki sam jak w oryginalnym alternatorze od T-25. Ten który ja rozbierałem tez już miał inny regulator założony.
Czy przypadkiem wyjscie DF to nie jest informacja dla sterownika o obciazeniu alternatora?
Tak, będzie wielokrotnością. Dodano po 27 Moc rzeczywista jest taka, jakie będzie obciążenie. Alternator ma coś takiego jak regulator napięcia, który dąży do tego, aby na wyjściu panowało określone napięcie (w przypadku alternatorów samochodowych jest to ok 14.5V). Teraz alternator jest obciążany elektrycznie czyli jest z niego czerpana moc. Napięcie...
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
http://www.as-pl.com/p/ARE3010 Ten pownien podjeść, jest to regulator z alternatora Passat b5 FL, Valeo 120A Wyjścia L oraz DFM (identycznie jak u ciebie). Podpasować może jeszcze z alternatora Valeo 180A Passat b6, Golf V, Leon II.
ten przewód wysokiego napięcia prowadzi właśnie do płytki PCB mógłbyś wrzucić jakieś foto tego fragmentu PCB? Jedyne co mi przychodzi na myśl na takie napięcie zmieniające się w zależości od obrotów silnika to, że przewód ten idzie od alternatora - jego dodatkowego wyjścia "W" No ale tak jest chyba tylko w samochodach typu diesel albo tkwię w błędzie...
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Słabo kombinujesz, bo dodatkowa dioda, nawet schottky (mały spadek napięcia na złączu), to jednak spadek. Zacznij od początku - policz zapotrzebowanie na prąd. Maksymalne i średnie. Potem dobierz JEDEN alternator. Ten wewnętrzny możesz całkiem odłączyć, a najlepiej usunąć uzwojenia. Będzie działać. Następnie kombinuj z wyjściem do napędu alternatora...
Witam. Chciałbym zamontować w zamian za zepsutą prądnicę z pięcioma wyjściami (Г306И), alternator z dwoma wyjściami (typ46.3701). Czy jest to możliwe? Do czego służy wyprowadzenie o oznaczeniu Д?
Czarny to "plus" przechodzący przez stacyjkę. Możesz sprawdzić czy pojawia się na nim napięcie 12V z akumulatora jak włączysz zapłon. Żółte to wyjścia z alternatora/prądnicy. Zielony to masa. Gruby zielony to też masa, przykręcana do ramy. Czerwony to ładowanie akumulatora. Bez czarnego też powinno działać. Widocznie ten regulator nie potrzebuje tego...
Zrób prosty test : 1. zmierz napięcie wychodzące z alternatora (na śrubie Φ8mm) w stosunku do masy alternatora (obudowa alternatora). 2.zmierz napięcie bezpośrednio na słupkach akumulatora. W sprawnym samochodzie różnica napięć powinna wynosić około 0,2 V, gdy wynosi więcej zrób następne pomiary : 1. zmierz napięcie między wyjściem alternatora...
Przecież masa jest na obudowie. Jeżeli w C-330 zamieniasz prądnicę na alternator to pamiętaj o właściwej biegunowości akumulatorów. To jest C-330 czy C-330M?
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi chociaż temat poruszany to dla przypomnienia z regulatora wtyczka posiada dwa styki patrząc na alternator od tyłu z lewej styk szerszy do podłączenia kontrolki ładowania oraz z prawej styk węższy do podłączenia zasilania 12 V po zapłonie.P
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? ? regulator napięcia nie daje napięcia na szczotkach, tylko tak reguluje prądem...
Dolutować wyjście spod alternatora. Ten ciągnik to jakąś nazwę ma czy sam go zrobiłeś?
Aby sprawdzić czy alternator jest fabryczny, musisz porównać mocowanie alternatora i same piasty wiatraka. Ale co tam jest do porównywania, alternator swoją stopą mocowany był w dokładnie te same otwory śrub co mocowany był wspornik prądnicy (pod pompką paliwa) , wentylator był taki sam, ale inne piasty na alternatorze; nikt nie pozna. No chyba, że...
Przecież na fotce widać wyraźnie skorodowane połączenia masowe alternatora. Dobrze wyczyść to połączenie na regulatorze i alternatorze, sprawdź ile wynosi ładowanie na wyjściu (na śrubie 8 alternatora w stosunku do masy na alternatorze). Niestety to już zabytek i ma choroby geriatryczne.
Czy lepiej będzie podłączyć ten gruby kabel bezpośrednio do klem akumulatora z przodu, czy może lepiej podłaczyć je przy wyjściu alternatora ? Z alternatorem chodzi o to, żeby czasie uruchomienia silnika prąd nie musiał płynąć "na około" przez kabel do akumulatora i dopiero do tyłu auta ? Podczas "pożyczania" prądu do rozruchu i tak większość energii...
Witam.Zacznij od sprawdzenia ładowania( napięcie na wyjściu z alternatora musi być podobne jak na akumulatorze). Posprawdzj wszystkie masy jakie znajdżiesz w komorze silnika podbnie plusy.Sprawdż dokładnie połączenie plusa z akumulatora z elektromagnesm rozrusznika i jeszcze kość stacyjki .Cewka zapłonowa-czy niegorąca.Powodzenia.
Sprawdź pasek czy jest naciągnięty, czy się nie ślizga troche, no i oczywiście styki, powinien na wyjściu spokojnie pociągnąć 14,4
Witam. B+ zasilanie (+) akumulatora B- zasilanie masa (-) akumulatora D+ kontrolka ładowania Jeżeli posiadasz inne opisy wyjść to podaj.
Bo nie mam, i możesz czekać na dalsze odpowiedzi, lub sugerować się oznaczeniami wyjść na alternatorach - tylko jak jest w oryginale sterowanie alternatorem ze skrótu "C" > "COM" z jakiegoś sterownika, to trzeci link http://expom-kwidzyn.pl/wp-content/uploa... wprowadza zamieszanie i możliwość upalenia czegoś...
Kolego skoro piszesz, że urządzenie ma być montowane w samochodzie to budowa zasilacza o stałym napięciu liniowym mija się troszkę z celem. W instalacji samochodowej występuje nie tylko akumulator ale również alternator lub prądnica. Urządzenie to nie daje napięcia liniowo stałego. Mało tego na wyjściu alternatora wartość napięcia w instalacji 24V to...
Nawet jak czynnik kosztowałby 1000 zł/kg to i tak bym nie kombinował. Powtarzam motoryzacja musi kosztować, to nie wóz drabiniasty. Właśnie przed chwilką miałem klienta, za naprawę alternatora wyszło 300 zł, płakał i ubłagał na 280 zł. Za chwilę pytanie o klimę. Mówię że najmniej to 700 zł, ta informacja skutecznie wystudziła jego zapędy. A jak chce...
Przy niskich obrotach i dużym obciążeniu prądowym prąd wzbudzenia przekracza dopuszczalny/bezpieczny dla wirnika lub napięcie podawane przez regulator jest już pełnym napięciem wyjścia i regulator nie ma możliwości go podbić ponad to co jest już w instalacji . W nowych regulatorach PWM = 100%. W regulatorach zaszyte jest też zabezpieczenie iż w wypadku...
A masz napięcie na wyjściu alternatora w stosunku do tylnej obudowy ?
Jeżeli alternator nie ma wyjścia W, bez problemów można je dorobić, to po prostu wyprowadzenie jednego z końców uzwojeń
Najciekawsze jest to, że zauważył to natychmiast bystrooki Freddy, ale został zbity z tropu, przez Kol. Jdubowski. , lecz później już nikt nie wracał do tej sprawy. No niezupełnie w #8 napisałem, aby zobaczył schemat alternatora :).
Mam mały problem a mianowcie zakupiłem sobie licznik z obrotomierzem do golfa 2 TD, gdzieś wyczytałem że wystarczy go tylko podmienić. Ale co się pózniej okazało że nie dokońca bo mam alternator motoroli bez wyjścia " W " Czy jest jakaś możliwość wyprowdzenia ze środka tego alternatora tego dodatkowego wyjścia. Byłbym wdzięczny za porade
Witam! Bardzo dobry pomysł z tą elektrownią i zazdroszczę że nie mam takich warunków środowiskowych. Muszę powiedzieć że "elek555" ma rację, przecież alternator masz przerobiony. Pole magnetyczne wirnika będzie stałe , nurt rzeczki też, więc napięcie na wyjściu z alternatora powinno być w miarę stabilne . Tak więc regulator napięcia nie będzie potrzebny...
1. Pomyśl. Skoro z alternatora wychodzi z ODIZOLOWANEGO wyjścia przewód, który jest ODIZOLOWANY od reszty, to chyba nie jest to masa. Nie jest to logiczne? 2. Jeśli zwarłeś na chwilę wyjście prądowe alternatora, z masą, to w zasadzie nic nie powinno się stać, bo to bezpośrednie połączenie do plusa akumulatora. Czyli tak, jakbyś zwarł jego klemy. Chyba,...
KTÓRA? GDZIE? Palcem pokazać na zdjęciu!
Witam.Jeśli chodzi o wskaźnik obrotów silnika to sterowany jest z alternatora z wyjścia oznaczonego "W", przechodzi to we wtyczkę X6/6 na płycie A1 a do pulpitu dochodzi wtyczką X6 pin 14. Powinieneś mieć tu napięcie od 0 do 12V w zależności od obrotów silnika, ale sprawdź czy wsuwka nie wypadła z alternatora. W pulpicie obrabia ten sygnał przetwornik...
Tam gdzie piszesz " górna szczotka ' ma być podłączone do przewodu od kontrolki ładowania/wzbudzenia/ , oczywiście ten punkt jest też połączony z wyjściem z diod wzbudzenia alternatora. Resztę , sam napisałeś.
B1500 ma z alternatora 2 wyjścia i tylko regulator napięcia więc jest prościej. Można by założyć od tego modelu alternator + regulator i powinno śmigać. Ale to koszt ok. 350 zł. I też nie wiadomo czy to spasuje. Jeżeli możesz to daj mi odpowiedź jakie napięcie powinno wychodzić z alternatora i jak pomierzyć. Wychodzą 3 kable i są rozpinane zaraz po...
Na wyłączonych światłach z odpalonym silnikiem na akumulatorze jest 6,5V , po włączeniu świateł napięcie spada powoli do 4V / Jest to instalacja 1 fazowa i najchętniej bym ustalił czy to wina alternatora ,magneta czy regulatora .Nie wiem jakie wartości napiecia np na wyjściu alternatora sa poprawne dla jakich obrotów bo nie miałem styczności z 6 V instalacjami...
Zauważyłem, że audica ma jeszcze słabiutkie ładowanie, max. 12.6V, ale to raczej nie ma nic do obrotka? Witam. Polonez15 Jeżeli mierzysz i jest 12.6V tzn. że alternator nie ładuje. Jest to jedynie napięcie z akumulatora. Jeżeli sprawdzałeś na akumulatorze, to sprawdź jeszcze raz bezpośrednio na wyjściu z alternatora. Jak na wyjściu z alternatora jest...
Witam . Fakt że kontrolka gaśnie ,to nie oznacza że jest ładowanie. Należy zrobić pomiar na alternatorze i akumulatorze,by wykluczyć złe połączenie wyjścia alternatora zacisk(B+) z akumulatorem .Należy również sprawdzić naciąg paska klinowego lub wielorowkowego.Gdy nadal nie będzie ładowania należy sprawdzić alternator ,gdyż może być uszkodzony.Sama...
Witam otóż ostatnio nie mam ładowania w moim Case tzn. jak wezmę kabelek od + na akumulatorze i dam do wyjscia na kontrolkę to ładowanie już jest, A kontrolka nie jest spalona? Jest poprawnie załaczana przez stacyjkę? Tam gdzie jest ten żółty kabelek do czego to wyjście z alternatora. Obrotomierz?
A jakie orginalnie alternator miał wyjścia? Nie czasem L oraz P?
Witam Proszę o pomoc w podłączeniu alternatora od żuka i regulatora do ursusa c330. Alternator ma Wyjścia takie jak : 67 , 30 i jedno nie oznaczone na wsuwkę, a regulator 15, 67. Proszę o pomoc pozdrawiam
Kolorystyka standardowa: zielony - masa czarny - zasilanie po stacyjce czerwony - akumulator, czarnoczerwony - zasilanie modułu niebiesko biały - impulsator żółty i biały - wyjścia uzwojeń "alternatora" (znajdź sobie dokładnie na schematach, który to odczep na światła, nie pamiętam w tej chwili) żółty i różowy w regulatorze - wejścia I właśnie to mnie...
Alternator wymieniałem 2 miesiące temu wraz z regulatorem i o ile stary trzymał na początku 14.6V to po włączeniu świateł i nawiewu spadało do 13.2V to obecny jako tako non stop trzyma 13.6V. Gdzie mierzyłeś to napięcie, na akumulatorze czy na alternatorze, jakie napięcie jest na wyjściu z diod wzbudzenia?
TAm nie szło przypadkiem z alternatora z wyjścia W? Od czego masz ten obrotomierz?
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Moje wnioski : -przewód sprawny -zwarcie w alternatorze, skoro diody dobre ja bym obstawiał zwarty kondensator filtrujący umieszczony na wyjściu alternatora. Zmontuj alternator i zobacz miernikiem lub zasilaczem czy ma zwarcie na wyjściu.
sprawdzałem Wszystkie kable, przełączniki itd i niby wszystko jest ok. Nie wiem co może być przyczyną nie działania tego WOM.
Wyjaśniła się jakoś sprawa ? Bo Też mam problem z ładowanie Scania r420 2005 bez wylacznika adr. Sprawdzony alternator, pasek , napinacz , wzbudzenie podaje , prądu na wyjściu z alternatora nie ma. Podczas jazdy czasami jakieś lądowanie się pojawia, ale strasznie skacze , od 24 do 27. A czasami wyskoczy błąd usterka silnika, zaświeci się błąd akumulatora...
Miernikiem przełączam na amperomierz. Mierzyłem na wyjściu z alternatora, minus na obudowę i plus na wyjście, a na akumulatorze tak samo: minus do minusa, plus do plusa. Może źle odczytuję i jest 0,127, nie znam się na tym dokładnie.
Sygnał analogowy - napięcie AC.Tak się zastanawiam, czy zwykły czujnik ABS tutaj by nie wystarczył- potrzebny byłby jakiś otwór "zakłócajacy" (w szajbie ) jego pole magnetyczne- na wyjściu jest sygnał AC jak z wyjścia "W" alternatora, trzeba by sprawdzić, czy o wystarczajacej amplitudzie- jak już lubisz eksperymenty. Pytanie jeszcze o poprawność wskazań.....
Nie powinno być problemów ładować z alternatora czy innego źródła jak tylko skonfiguruje się odpowiednio BMS. Działanie zależy tylko od alternatora bo nie ze wszystkimi typami chcą współpracować BMS LiFePO4, zależy od producenta i modelu. Na wyjściu alternatora wystarczy tylko regulator napięcia ewentualnie najlepiej separator jak podłącza sie ładowanie...
Na początek to proponuje sprawdzić na wyjściu alternatora- napięcie ładowania i napięcie kontroli ładowania i porównać jakie dociera do akumulatora. Jeżeli na wyjściu alternatora są w porządku to jest utleniony styk pomiędzy przewodem a konektorem.
To teraz zmierz na wyjściu z alternatora.
15 regulatora do + za kluczykiem, 67 do M alternatora, 0 przez przekaźnik NC do lampki ładowania
zasilacz dwoma wyjściami sterowanie wyjściami rejestratora sterowanie wyjściami komputera
pralka zdjęcie blatu regulator tyrystorowy transformator laguna radio wyświetlacz
samsung le32d550 hulajnoga elektryczna
Xerox WorkCentre 6605 – tryb głębokiego uśpienia, ustawienia Low Power i Sleep Mode Amica 606CE3.440TDYKDPHAOG(SR) – brak grzania lewej strony dolnej grzałki piekarnika