Odsyłam do postu tu masz wszystko ładnie opisane: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
W załączniku rysunek podpięcia regulatora.Regulator mozna sprwadzić zwierając do masy złacze oznaczone jako "ground here to test".Na zdjęciu to ,co się tam zazwyczaj dzieje (dzisiejsza walka z mondolcem).Przyczyną jest kapiący olej.
System w którym alternator wykorzystywany jest jako starter nazywa się [url=http://www.valeo.com/en/press-relea... odstarczany przez Valeo, stosowany na przykład C3 i daje sobie rade. Z alternatora wyprowadzone są 3 fazy (brak zintegrowanego mostka prostowniczego) oraz sygnał z czujników położenia wirnika. p.s. Alternator jest...
Wymien regulator i bedzie ok jak nie to jeszcze w akumulator bedziesz musial zainwestowac i sprawdz sobie odrazu uklad prostowniczy moze byc upalona dioda od wzbudzeniia
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
To nie wina pompy tylko alternatora. Zmieniałeś regulator i zapewne założyłeś od nowszego modelu albo alternator ma ukrytą wadę. Kup alternator z wyprowadzeniami L oraz W. Nr alternatora JA1521.
Spoko da radę, jeśli masz na alternatorze zacisk "W". Jak nie to możesz zrobić wyprowadzenie, lub zmienić alternator. Dokładasz jeden kabel i po sprawie. Instalacja prosta jak drut. Wejdź sobie na jakieś forum passata b3-to jest takie same auto. W moim golfie 2 pasowało p&p ale silnik mam benzynowy.
Czyli Bosch też stosował w niektórych alternatorach wyprowadzony punkt środkowy uzwojeń i dwie dodatkowe diody w mostku Szkoda że w tym manualu nie napisali w jakim celu to jest robione. Jest tylko info że mogą być dwie wersje alternatora i jak jest wyprowadzony środek to mostek ośmiodiodowy a jak nie ma to wtedy mostek sześciodiodowy. Na końcu są ciekawe...
L-lampka na desce, inaczej wzbudzenie. S-sensor akumulatora, bez tego alternator będzie pakował na maksa. Jak jest obrotomierz na desce to trzeba sobie wyprowadzić przewód z alternatora. Jak nie ma to się nie przejmować.
L kontrolka ładowania, S podpinasz pod przewód zasilany po stacyjce z bezpiecznika.
WITAM. Na wstępie napiszę, że nie jestem jakimś specjalistą, posiadam mały traktorek samoróbkę i jest problem z alternatorem. https://obrazki.elektroda.pl/8481414100_... Z alternatora wyprowadzona taka kostka z oznaczeniami, patrząc od góry: b+ d+ w. Z internetu wyczytałem, że b+ powinien iść grubym kablem poprzez rozrusznik na akumulator....
Każda dioda ma jedno wyprowadzenie a obudowa diody jest drugim. Diody są umieszczone parami, "minusowe" są wbudowane w obudowę alternatora a "plusowe" w płytkę która jest odizolowana i z niej jest wyprowadzony biegun plusowy. Jak odkręcisz nakrętki, które łączą wyprowadzenia każdej pary to będziesz mógł je sprawdzić. Jednak te diody mocy rzadko się...
Wyprowadź przewód z punktu połączenia 3-ch uzwojeń, tzw. środek gwiazdy.
Pytanie dlaczego mój stojan ma 4 wyprowadzenia? Bo ma wyprowadzony środek gwiazdy.
Witam !!! Mam problem z alternatorem!! Dostałem alternator od kolegi - firmy Ducellier /podobno z auta Renault /. Mam problem z wyprowadzeniami i podłączeniem do Ursusa C-360. Alternator ma 2 wyprowadzenia śrubowe : B+ i D- oraz regulator napięcia wmontowany do alternatora, który ma wyprowadzenia: L , R+ . Jak podłączyć go do C-360 - bardzo proszę o...
Zacisk W alternatora - wyprowadzona jedna faza przed prostownikiem, specjalnie dla obrotomierza. Masz alternator do roboty.
dziekuje za odpowiedz - pozdrawiam
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
Obrotomierz wykorzystujący sygnał z alternatora to nic innego jak miernik napięcia. Tutaj uwaga. Musi być alternator z odpowiednim wyprowadzeniem a nie wiemy, czy kolega pytający taki posiada. Kolega kkknc ma rację. Z tym , że pisałem o przedmiocie jako elemecie przystosowanym do oceny prędkości obrotowej. Czyli w gruncie rzeczy mierzy scalkowane ilmulsy,...
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
porusze po raz kolejny ten temat. Na dołączonym zdjęciu jest stojan alternatora . Wyprowadzenia wychodzą z 1, 5, 15 żłobka. Problem w tym w jaki sposób doprowadzic przewód z 1 do 15 i z 5do do 15 żłobka. Z wyprowadzeniem 1 i 5 nie ma problemu bo sa obok siebie. Czy poprowadzić dodatkowym zwojem w żłobku czy puścic drut poza żłobkami, i co sie stanie...
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
No to opisz te konkretne sytuacje, wtedy będziemy wiedzieć o czym rozmawiamy. Na pewno Prawo Energetyczne nie odnosi się do alternatora w samochodzie.
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
Mam alternator do Forda Mondeo, ale nie wiem jego nazwy. Jest w nim regulator Motorcraft typ-F5RU-10316-AA, są z niego trzy wyjścia A,S,I oraz jedna mała kostka na alternatorze wyprowadzona z jednej z faz i to jest prawdopodobnie wyjście W lub S na obrotomierz.
Na dołączonym zdjęciu jest stojan alternatora . Wyprowadzenia wychodzą z 1, 5, 15 żłobka. Problem w tym w jaki sposób doprowadzic przewód z 1 do 15 i z 5do do 15 żłobka. Z wyprowadzeniem 1 i 5 nie ma problemu bo sa obok siebie. Czy poprowadzić dodatkowym zwojem w żłobku czy puścic drut poza żłobkami. http://obrazki.elektroda.net/100_1245662...
W alternatorze z wbudowanym regulatorem przeważnie masz dodatkowe wyprowadzenie, do którego połączasz ową kontrolkę. Jak nie masz wbudowanego regulatora to dokup jakiś, np do poldka, z niego jest wyprowadzenie do kontrolki.
posiadam alternator od golfa. Na wtyczce są 2 wyprowadzenia +B do akumulatora zacisk dodatni i +D do kontrolki ładowania. No i tu mam pytanie chciałbym aby ktoś mi wytłumaczył jakie napięcie pojawia się tam w czasie pracy alternatora, i czy jest tam jakieś napięcie gdy alternator nie pracuje. konkretnie chciałbym żeby jako kontrolka ładowania pracowała...
Przy takim stanie instalacji, zrobiłbym nowy fragment do ładowania. Grubym przewodem łączysz alternator z plusem akumulatora, ideałem byłoby zastosowanie bezpiecznika 100A. Następnie cienkim przewodem, łączysz wyprowadzenie alternatora z żarówką kontrolki, drugi przewód od żaróweczki podłączasz do plusa pojawiającego się po przekręceniu stacyjki w pozycję...
Witam. Do czujnika tęp. podłącz z jednej strony plus przez bezpiecznik, sygnał z czujnika do cewki przekaźnika, cewkę z drugiej strony do masy. Przez bezpiecznik zasilanie z akumulatora do styku przekaźnika, do drugiego styku wentylator. Alternator: wyprowadzenie B + do akumulatora, kontrolkę ładowania z jednej strony do stacyjki( razem z zapłonem)...
w starych dislach sygnał pochodził tylko z alternatora bo obrotomioerz jest amperomierzem sprawć sobie ile wyprowadzeń ma twój alternator wyprowadzeń niekture boscha alternatory jurz mają gotowe wolne wyprowadzenie poszukaj jekiejś końcówki która wraz ze wzrostem obrotów silnika rośnie amperarz nz alternatorze
Witam, problem jak w temacie, altek nie ma zadnej naklejki z oznaczeniem, byl naprawiany - moze spoina przykryla jakis symbol. Dwa wyprowadzenia oznaczone jako 15 i 67, tzecie nieopisane. Jeden biegun wirnika na stale przytwierdzony do masy. Prostownik 6-diodowy, do dwoch par (czyli zestawu 2 diod) prowadza dwa przewody ze stojana, trzeci przewod jest...
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
Prawdopodobnie masz system ładowania Dual w swojej Hondzie V. Procesem ładowania (w tym również wygaszaniem lampki wzbudzenia) steruje ECU (podaj jakie masz oznaczenia wyprowadzeń alternatora). Steruje tym moduł obciążenia ELD w skrzynce bezpieczników.
Po prześwietleniu przewodów dojdziesz jak zasilany jest obrotomierz.Jeżeli alternator ma wyprowadzony przewód z zacisku (W),to być może tak jest.
Jeszcze dodam ze z jednego alternatora wyprowadzone mamy AC lecz nie bedzie z tego raczej robic nic dalej (wiadomo brak czestotliwosci )zaradzilo by sie temu ale zostaniemy przy akumulatorze i przetwornicy Dodano po 4 Zobacz jak wygląda tłumik od agregatu PAB 2-1. Zdecydowanie tym tłumikiem mnie zainspirowales i znalazlem taki za 30zł "nowy" tylko przerobka...
Wyprowadzenie na obrotomierz ,ale ciągnik posiada prądniczkę więc nie potrzebny.P
tylko skąd takie wziąść do takiego typu alternatora ?/ Jedynie wyprowadzić szczotki i regulator na zewnątrz Właśnie takie regulator mam innym ciągniku i tam nie przekroczy 14,5 a jedyym odbiornikiem jest akumulator
Z alternatora jest wyprowadzony przewód do obrotomierza pod przeważnie symbolem W. Często usterka ładowania wiąże się również z brakiem obrotów na desce, choć może być inaczej.
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Czerwony to obrotomierz jak nie masz w alternatorze wyjścia to wyprowadź z jednej fazy stojana.P
Iniezione oznacza wtrysk. Od kiedy w Vespie stosują wtrysk? W zwykłej ET2 powienien być zwykły silnik 2T i zwykły alternator z wyprowadzonymi pięcioma przewodami.
Nie. Wyjście na obrotomierz z alternatora, to wyprowadzenie jednej fazy sprzed prostownika, czyli sinus o częstotliwości zależnej od obrotów.
Czy ktoś z szanownych przedmówców próbował włożyć regulator mapięcia od alternatora z dwoma wyprowadzeniami (nowszego typu) do alternatora z pięciowa wyprowadzeniami (starszego typu)? Czy budowa starego alternatoraa pozwala umieścić w nim regulator (bo koszt samego regulatora nie jest wysoki ok 20 zł) a tym sposobem może udało by się przy minimalnej...
Z alternatora , jeżeli masz wyprowadzenie W.
Kolega Łukasz1 bardzo mi pomógł i już myślałem że sprawa prosta i oczywista,ale no właśnie... ale w salonie Toyoty przez godzinę w komputerze szukali tego czujnika i nie znaleźli,potem zawołali mechanika elektryka tan oczywiście także nic mądrego i sensownego nie powiedział.W związku z tym mam koledzy takie pytanie czy impuls z akumulatora,lub czujnika...
Witam. Jest to alternator właśnie od autobusu AUTOSAN. To duże wyprowadzenie z prawej to +, a z lewej -. Te mniejsze u dołu: -od lewej DF do regulatora napięcia -w środku W połączony z jednym z uzwojeń stojana (ten czerwony przewód z prawej strony zdjęcia) do obrotomierza -z prawej D+ do regulatora napięcia Żeby alternator dawał napięcie wystarczy połączyć...
Uszkodzona była jedna z diod wzbudzenia - jak stukali w alternator to pękło wyprowadzenia z diody. Nie pozwalajcie ,,kowalom'' aby naprawiali Wasze samochody.
I tu kol. Quarz ma rację (podziwiam wzrok), z tym że ja obstawiałbym że to diody krzemowe, "wyrabowane" z alternatora - o takie: http://www.diax.pl/pic/2716s.jpg tylko z wyprowadzeniem w postaci linki dł. ok. 3cm zakończonym "kabeloczkiem" - jak to stosowano w prostownikach alternatorów "supersamochodów" PF125 i Polonez z tamtych czasów, i które to...
Mam takowy alternator i chciałbym go założyć do traktora z silnikiem s15. Alternator ma 3 wyprowadzenia + jedno śróbowe. nie posiadam do niego regulatora, czy da się bez tego jakoś uruchomić ten alternator??
A jaki to alternator ? Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?) Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
Racja- było by politycznie poprawnie i była by kontrolka ładowania , ale musiałbym rozkopać alternator bo wyprowadzenia uzwojeń są w nim wewnątrz. Ładowanie w tym układzie działało dobrze- nie narzekałem na brak prądu. Czy miałbym jakieś korzyści z dołożenia tych trzech diod? (oprócz kontrolki ładowania)
A jak działa obrotomierz? Zlicza impulsy w jednostce czasu. Są bez problemu dostępne schematy różnych "komputerów" pokładowych z monitorami napięcia, temperatur (woda, olej), obrotów, zużycia paliwa (jeśli auto ma wtrysk), przebiegu (jeśli auto ma dostępne impulsy z układu jezdnego), itd, itp... Kwestia tego, co ty chcesz mieć. Impulsy do obrotomierza...
Przetwornik f/U podłączony do wyprowadzenia W alternatora załatwi sprawę.
http://obrazki.elektroda.net/12_12652003... D+ -kontrolka B+ -akumulator
właściwie wystarczy podłączyć śrubę do plusa i alternator ładuje dodatkowe wyprowadzenia to kontrolka ładowania, sygnał do obrotomierza dodatkowe zasilanie itp.
Jeśli chdzi o obrotomierz to czy diesel czy benzyna taki sam z tym że wiadomo diesel wystarczy do 5000obr/min a benzynka 7000obr/min i niczym więcej się nie różnią jedyny problem to wyprowadzenie impulsów z benzynie lux z cewki zapłonowej a z dieselku jest ten problem że niema cewki więc zostaje ci albo wyprowadzenie impulsów z alternatora albo to co...
Jeśli wyprowadzenia są zgodne (i montaż mechaniczny też), to może być. A nawet lepiej (większa moc)...
Akumulator można włożyć większy jeżeli się zmieści pod siedzeniem ale nie dawać go koło silnika bo w kosiarkach silniki są chłodzone powietrzem i mocno sie nagrzewaja. Ładowanie czy jest prawidłowe można sprawdzić- na średnich obrotach powinno na akumulatorze być od 13,8v do 14,2v. Kontrolki do ładowania (zaróweczki) nie miżna załorzyć bo nie ma na...
Na 99% mostek w alternatorze. W tym samochodzie bardzo długo działają świece żarowe po włączeniu silnika i alternator tego nie wytrzymuje. Zwłaszcza przy częstym uruchamianiu i słabszym akumulatorze. Pogodę mamy taką że akumulator jest często rozładowany a do tego świece żarowe potrafią wziąć 50-70 A, przewody od alternatora miękną. Przerabiałem to...
Alternator ma wbudowany regulator napięcia z wyprowadzonymi przewodami. Zapewne tylko należy podłączyć kontrolkę ładowania do zacisku D+ Dodano po 1 Przewód czerwony z końcówką konektorową.
Ten czujnik znajduje się przy kole zamachowym , ale tylko w benzyniakach. Jeżeli mnie skleroza nie myli , to do tego licznika z obrotomierzem sygnał brany jest z wyprowadzenia alternatora!
Przy dodatkowym i silnie obciązonym alternatorze trzeba będzie podnieś w jakiś sposób (np elektrozawór dodatkowego powietrza) wolne obroty bo może silnik może niestabilnie chodzić szczególnie zimny a z alternatora wyprowadzić przewód od wzbudzenia i zwierać go do masy przełącznikiem mały prąd do 2A w ten sposób włączając ogrzewanie. Przy standardowym...
Czyli w domowych warunkach żeby go poprawnie wysterować pozostaje tylko generator sinus na wyjściu o amplitudzie 12V? Wyjście W z alternatora a jeśli nie posiada to wyprowadzenie jednego z uzwojeń przed mostkiem prostowniczym? Tak,przed prostownikiem. Możesz też znaleźć sinus w sterowniku silnika.Ostatnio podłączałem obrotomierz do sterownika toyoty,klient...
Witam. Jeden z przewodów jest od kontrolki ładowania, odpowiada on również za wzbudzenie alternatora. Musisz go podłączyć do wyprowadzenia o oznaczeniu D+, jest to wyprowadzenie z mostka pomocniczego. Mógłbyś może napisać jakie oznaczenie ma to wolne wyprowadzenie ?
Nie mam takiego wyprowadzenia bo to alternator z jakiegoś benzyniaka. Rozebrać nie problem, tylko skąd wyprowadzić ten sygnał?
Do plusowej klemy. Chodzi o to, że niektóre alternatory, jak ten właśnie, mają pin S nie połączony wewnetrznie z złączem B+, a wyprowadzony na zewnatrz, po to, żeby po prawidłowym podłaczeniu niwelować spadek napięcia na przewodzie prądowym (czasem dość długim, albo biegnacym przez skrzynkę bezpieczników), między alternatorem, a akumulatorem.
To zadziwiające, pracując w zakładzie energetycznym zawsze mówili o przesyle energii, a nie prądu, dziękuję, że mnie wyprowadziłeś z błędu.
Schematu nie mam, ale moge powiedzieć do czego wyprowadzenia: D+ do alternatora DF do alternatora D- do masy
Doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy część charakterystyki tylko mamy dokonać wyboru która to część ma być. Teraz jeżeli wiemy, że reaktancja indukcyjna uzwojenia stojana alternatora zależy od częstotliwości, to można wyprowadzić wniosek, że w początkowej części charakterystyki prąd obciążenia zależy wyraźnie od prędkości obrotowej i dopiero po przekroczeniu...
no to dziś rozkręcam alternator i robie wyprowadzenie...dziekuje za odpowiedzi... Pozdrawiam!!!
Witam. Gryze sie z problemem montażu dwóch alternatorów. Alternatory z grupy VAG, Valeo 120A. Czy ktoś może wie, czy jest możliwość wyprowadzenia z tych alternatorów regulatora na zewnątrz? Zależy mi by jednym (nie wykluczam opcji montażu dwóch osobnych) regulatorem (regulator na zasadzie potencjometra) mieć możliwość regulacji napięcia ładowania akumulatora...
Sygnał do obrotomierza wychodzi z jednego uzwojenia alternatora przed prostownikiem, więc z każdego altka można go wyprowadzić. W przypadku 190 najczęsciej jest to alternator Bosch i przeważnie ma wyprowadzenie niezależnie czy PB czy ON . Wyjście to ma oznaczenie W
Gosciu mi powiedzial ze to nie tego typu diody co trzeba (nie do tego alternatora). Mimo ze wszytkie wyprowadzenia i sruby idealnie pasowaly. Teraz mam nowy mostek i pieknie dziala.
Nie widzę powodu aby temat był w dziale Na wesoło, jak diesel to proszę, gały na wierzch. Naprawdę nie wiecie że alternatory posiadają dodatkowe wyprowadzenie W? bierze się go z dowolnej fazy przed wyprostowaniem, jest to sinusoida o aplitudzie około 20Vpp, jeśli alternator jest 3-fazowy (a tak jest najczęściej) to przy jednym pełnym obrocie alternatora...
Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach. Albo na przykład http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/ob... Dzięki, ale trochę nie o to mi chodzi. To wszystko wiem, ale szukam kogoś kto zna elektrykę w Polonezie i pomoże mi podłączyć to tak jak fabryka wymyśliła. A żeby podłączyć...
Różne są te koszyczki i różnie jest to wyprowadzane- w alternatorze Scania jest to akurat lutowane (przygrzewane) w okolicy wentylatora do tych wąsów które biegną wewnątrz tworzywa i jest to dość daleko od pierścieni i temperatur- koszyczki się wymienia, lutuje wyprowadzenia i to nawet trzyma. Są tam dwa punkty mocowania- jeden, który miałem na myśli...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza. Obrotomierz jest w wersji z podłączeniem do alternatora. Niestety zainstalowany w samochodzie alternator nie ma wyjścia do obrotomierza. Interesuje mnie jak jest zrobione wyjście w takim alternatorze? Czy jest to wyprowadzenie z uzwojeń tego alternatora czy też oddzielna cewka? Jakie są tam poziomy napięcia...
Poszedłem jeszcze raz sprawdzić wyprowadzenia i faktycznie tam nie ma trzech par ale wyprowadzenia to dwie grupy po trzy. Szacunek. Zasugerowałem się wyglądem. Pomyślałem, że to są wyprowadzenia z uzwojeń a tam muszą być jakieś połączenia wewnątrz. Wlutuję mostek jak przyjdzie i dam znać co i jak.
Zastosowany jest rosyjski alternator bez szczotek, jak podłączyć do niego regulator napięcia RC12, lub RA2/B. Z instalacji gruby czerwony przewód jest podłączony do zacisku śrubowego, od przekaźnika rozrusznika przewód koloru niebieskiego jest dołączony do zacisku alternatora, i z tego zacisku wyprowadzony jest też przewód koloru niebieskiego wolny...
Witam. Prosze kolegów o pomoc. Potrzebny mi opis wyprowadzęń alternatora: na tabliczce pisze: NISSAN 23100 50K10 A7T03371A 12V 35A 3225 MITSUBISHI ELECTRIC CORPORATION. wygląda to urządzenie tak jak w załączonym linku. https://00dfde1.netsolstores.com/index.a... z tyłu jest tylko śruba M8 czyli zacisk prądowy i zielone...
Witam. Mam problem z podłączeniem starego typu alternatora w silniku renault 5. Opis alternatora to S.E.V Marchal B14/50. Konkretnie jest problem z podłączeniem regulatora napięcia- brakuje mi jakby jednego wyprowadzenia od uzwojenia wzbudzenia. Są tylko wyprowadzenia 2x B+, 2x D- oraz wyprowadzenie od szczotek. Planowałem podłączyć regulator z alternatora...
Jest to alternator taki jak stosowany był we Wołdze. 6 diodowy z dedykowanym regulatorem i przekaźnikiem. https://obrazki.elektroda.pl/4617524100_... . Jeżeli masz trochę pojęcia to trzeba by alternator pozebrać , zweryfikować i sprawdzić podzespoły, wirnik stojan łożyska prostownik. Jeżeli ok to można podłożyć zastępczy regulator np...
No to było logiczne wyjście . Ale jest jeszcze pare innych . Mozna spiąć przewód sygnałowy z jedna z cewek (gdzieś przy module ) i ustawić obrotomierz na fiata 126p . A inne rozwiazanie to przylutować kabel do wyprowadzenia uzwojenia w alternatorze :) . Sa 3 wyprowadzenia lutujesz np do 1 działa na 100 % (każdy starszy diesel tak ma ). I to chyba wszystko...
Zwróć uwagę na ząbek i wcięcie na tych regulatorach,przy jednakowych ustawieniach tych znaków nie ma identycznego wyprowadzenia zacisków.
Musisz porównać wyprowadzenia z licznika i zlokalizować który jest pin na liczniku od obrotomierza.Jak rozbierzesz alternator to musisz wyprowadzić przewód z jednej fazy stojana ,dobrze go izolując by się nie zwierał z obudową.Ten przewód zasili obrotomierz w sygnał.
Regulator w tym modelu jest prawie zintegrowany z mostkiem, ma kilka wyprowadzeń i podłaczany jest pomiedzy diody itp. z samego alternatora są 3 lub 4 wyprowadzenia (w zalezności od wyposażenia auta w obrotomierz) oraz wyprowadzenie pradowe do akumulatora, z alternatorem spięta jest pompa waku do wspomagania hamulca, życzę powodzenia w naprawie. Dodam...
Wszystko będzie działać tylko twój alternator nie posiada wyprowadzenia na przekaźnik ponieważ jest to model pod woltomierz. Pod śrubę M6 podpinasz główne zasilanie plus akumulatora przewodem około 6mm² tam gdzie brak śrubki przykręcasz masę. Bez przerobienia nie da się uzyskać kontrolki, natomiast ładowanie będzie prawidłowe.
Faktycznie - tuż nad nim jest sprężarka i jej wyprowadzenia...
Jeżeli alternator nie ma wyjścia W, bez problemów można je dorobić, to po prostu wyprowadzenie jednego z końców uzwojeń
W to wyprowadzenie z uzwojeń stojana, w starszych autach było wykorzystywane do "napędu" obrotomierza (częstotliwość zmienna w zależności od obrotów). DFM wyprowadzenie szczotek, które nie pamiętam ale wydaje mi się że to które idzie do regulatora.
Do śruby M5 podłączone powinno być zasilanie po stacyjce(+15).Przewód dorobiony , gdyż te alternatory były 6-cio diodowe. Być może ktoś przerobił na 9-cio diodowy, lub wyprowadził środek gwiazdy, do przekaźnika kontrolki ładowania. Jedynie rozkręcenie alternatora wyjaśni przeznaczenie przewodu.
, jeśli źle się podłączy biegunowość alternatora. Jak to w ogóle możliwe, skoro alternator zwykle ma wyprowadzenie na plusa a masa idzie po obudowie ?
Witam. Czy zacisk D+ w tym alternatorze to "klasyczne" wyprowadzenie diod wzbudzenia, czy wyjście do sterowania lampką ładowania? W moim przypadku mam na D+ 12V na B+ 14V lampka zachowuje się poprawnie.
Zwierasz wszystkie wyprowadzenia faz alternatora razem i mierzysz prądy fazowe miernikiem cęgowym. Jeśli występują różnice pomiędzy fazami, to można przypuszczać zwarcia międzyzwojowe. Jeśli są równe to można podejrzewać niskiej jakości regulatory, pytanie jakiej były produkcji.
Czym zasilić układ A? Z instalacji elektrycznej (akumulator + prądnica/alternator) motocykla. i jak to podpiąć do transoptora który ma 4 wyprowadzenia Patrz na rysunek b) - tam masz ideę.
Mam pytanie – czy obrotomierz w Dieslu podłączony do alternatora mierzy napięcie, czy częstotliwość, bo jak wiadomo wyprowadzenie jest z jednej, zmiennej fazy alternatora?
tda7294 wyprowadzenia lm317 wyprowadzenia tyrystor wyprowadzenia
biały ekran matrycy monitora mikrofala czesci ściemniacz zegar
kabina lakiernicza awaria pompy wtryskowej
Brak ciśnienia w cylindrze Fiata 1.4 benzyna - przyczyny i diagnostyka Zielona dioda włącza się i wyłącza - przyczyny