Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") - Mazda (R -...
Wiem, ale jest parę zonków - w PF wzbudzenie było ze środka gwiazdy i dochodził specjalizowany przekaźnik lampki ładowania. I tu pytanie - jak alternator jest wzbudzany w mustangu - ani tu dodatkowego mostka wzbudzenia, ani podpięcia do czegokolwiek środka gwiazdy. Jak napisałem - nie czuję tematu i proszę o wyjaśnienie. Na taką przeróbkę jak dodanie...
porusze po raz kolejny ten temat. Na dołączonym zdjęciu jest stojan alternatora . Wyprowadzenia wychodzą z 1, 5, 15 żłobka. Problem w tym w jaki sposób doprowadzic przewód z 1 do 15 i z 5do do 15 żłobka. Z wyprowadzeniem 1 i 5 nie ma problemu bo sa obok siebie. Czy poprowadzić dodatkowym zwojem w żłobku czy puścic drut poza żłobkami, i co sie stanie...
Witam. Gryze sie z problemem montażu dwóch alternatorów. Alternatory z grupy VAG, Valeo 120A. Czy ktoś może wie, czy jest możliwość wyprowadzenia z tych alternatorów regulatora na zewnątrz? Zależy mi by jednym (nie wykluczam opcji montażu dwóch osobnych) regulatorem (regulator na zasadzie potencjometra) mieć możliwość regulacji napięcia ładowania akumulatora...
Wtyczka pasowała, ale po jej włożeniu brak ładowania, ale lampka gasła. Jak odpaliłeś auto i wyjełeś wtyczkę to ładowanie było. Wyciąłem jeden przewód tak jak na rysunku i wszystko działa, ładowanie jest poprawne lampka gaśnie. Ta Corsa nie miała obrotomierza, a alternator miał cztery wyprowadzenia. Mam nadzieje że będzie działać, choć alternator który...
Oj nie sadze ze jest jakos mechanicznie połaczony z czymkolwiek - jest to raczej typowy element elektroniczny polprzewodnikowy (prawdopodobnie stabilizator scalony) w obudowie TO-3 - wyprowadzenia podlutowane do podstawki (2 nogi) a trzecią stanowi obudowa TO-3 (podobnie jak w tranzystorach w tej obudowie wyprowadzany jest kolektor na obudowe). podstawka...
Naciąg paska, szczotki, lutowanie wyprowadzeń itp., w skrócie - rozbiórka i przegląd alternatora.
A jaki to alternator ? Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?) Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
Witam Samochód Yaris 2000 wersja japońska Panowie sprawa ma się tak jakiś czas temu niespodziewanie zapaliła mi się kontrolka ładowania alternatora (alternator Denso), po czym oczywiście pomiar napięcia i brak ładowania do tego ni stąd ni z owąd pojawił się problem z obrotami zaczęły dziwnie spadać, najprawdopodobniej zbieg okoliczności, bo to w Yarisach...
To wcale nie jest takie skomplikowane. Z alternatora należy wyprowadzić środek gwiazdy, na czas rozruchu musi być połączony z zasilaniem, wyjścia trzech faz kluczujemy trzema tranzystorami do masy. Przebiegi prostokątne przesunięte w fazie o 120 stopni. W tym typie maszyny przebieg nie musi być sinisoidalny, bo i tak układ magnetyczny nie zapewnia sinusoidalnego...
System w którym alternator wykorzystywany jest jako starter nazywa się [url=]STARS, odstarczany przez Valeo, stosowany na przykład C3 i daje sobie rade. Z alternatora wyprowadzone są 3 fazy (brak zintegrowanego mostka prostowniczego) oraz sygnał z czujników położenia wirnika. p.s. Alternator jest to maszyna synchroniczna i jest odwracalna.
Witam, czy ktoś mógłby pomóc z podłączeniem alternatora na stole, jest jeden gruby przewód i 3 cienkie, zdjęcie wtyczki i alternatora poniżej, jak go podłączyć, żeby go wzbudzić i żeby było ładowanie, gdzie powinny być "plusy" i "minusy"?
No właśnie chodzi że sygnał z cewki który trafia na sterownik jest za słaby i sterownik myśli że nie ma żadnych obrotów tzn silnik pracuje równo ok 2000 a on pokazuje różnie w tym czasami 0 tylko moje pytanie czy akumulator większej mocy ma tu jakieś znaczenie? czy całe napięcie w momencie gdy silnik pracuje jest z alternatora?
Witam zastanawiałem się do czego są wyprowadzenia w alternatorze z BMW E39 2,5 benzyna. Posiada on w sumie 4 wyprowadzenia. B+, W, 61E, 15, w tym W, 61E, 15 w jednej wtyczce. Zacisk W jest nie podłączony (wiadomo że jest od obrotomierza), B+ wyjście alternatora. Zostaje złącze 61E i 15. 61E kolor niebieski o mniejszej średnicy, natomiast złącze 15 przewód...
Kolego musi być jakiś nie styk bo 4v to pożar gwarantowany w 6 sekund. Po drugie weź przewód co najmniej 2x2,5mm2 a nie takie cienkie gó....... . I podepnij tak jak podpinasz . Po drugie wyprowadź masę bezpośrednio z klemy akumulatora i poprowadź do tych punktów masowych .
Czyli Bosch też stosował w niektórych alternatorach wyprowadzony punkt środkowy uzwojeń i dwie dodatkowe diody w mostku Szkoda że w tym manualu nie napisali w jakim celu to jest robione. Jest tylko info że mogą być dwie wersje alternatora i jak jest wyprowadzony środek to mostek ośmiodiodowy a jak nie ma to wtedy mostek sześciodiodowy. Na końcu są ciekawe...
Do gazer11. Domyslam się ze chodzi właśnie o Junaka. Te nieszczęsne maszyny prądnice miały od d;Ciagle zalane olejem. Ludzie radzili rużnie. Widziałem duży 6 woltowy akumulator od trabanta. Zamiast kufra na klucze i filtra powietrza. Potem jak tu ktoś napisał doczepiano alternatory od fiata za cylindrem. I chyba niema nic lepszego. Polecam mały alternator...
regulator był skomplikowany i potrzebował jeszcze przewodu ze „środka” uzwojeń. Bzdura. Nie był bardziej skomplikowany. W zasadzie to taki sam regulator jak do alternatora 9-cio diodowego. Różnica była w sposobie zasilania regulatora, a nie w budowie. Regulator 6-cio diodowego alternatora był zasilany bezpośrednio z akumulatora poprzez...
Znalazłem wiele informacji na temat weryfikacji problemu w moim skuterze Yamaha Majesty 250 z 2003 roku, ale nie jestem pewien czy wszystko dobrze zrozumiałem ? Do czasu rozebrania silnika (remont góry) ,wszystko było OK. Poz złożeniu ,zadowolony pojechałem na próbę i OK ,ale następnego dnia nie mogłem już odpalić ,akumulator padł ,chociaż na wiosnę...
Dziękuję za odpowiedź. Natomiast jeszcze dokładnie dla sprostowanie. Caławiązka, każde rozgałęzienie wędruje do jednej skrzynki (rozdzielni) zakładam zatem że pkt: 3. plus czerwony świece 4. plus na zawór pompy wtryskowej 5. dochodzą przekaźniki, plus z aku stacyjka. 6. plus z aku do rozdzielni J.w z tych punktów miejsca mają już odpowiednie wyprowadzenia...
jak kolega wspomnial wczesniej nie wystarczy przerywac prad w uzwojeniach potrzeba zamieniac jego kierunek. Co do gwiazdy niestety wiekszosc alternatorow nie ma wyprowadzonego srodka gwiazdy i pozostaje sterowanie takie jak dla trojkata.Druga sprawa to ze najlepiej uzyc alternatora 24V.
Witam. Zamontowałem do "esioka" alternator z poloneza (taki z wbudowanym regulatorem) Wszystko jest ok poza jedną sprawą. Zamontowałem w tablicy rozdzielczej kontrolkę 12V lecz z malutką żarówką kupioną w sklepie elektronicznym. (taka z długimi nogami jak do podświetlania radia). Otwór w tablicy rozdzielczej wywiercony kontrolka ledwie się zmieściła,...
Raczej poleciały tylko diody w alternatorze. Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz. Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie. Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane. Jak rozpoznać...
Bo podpina się pod zacisk W.W jak Wacław. Nie pod B+ Jak zacisku nie ma to trzeba wyprowadzić. Ale w 80% Boschów jest.
Witam. Mam następujący problem. Połączyłem alternator z autobusu 24V z silnikiem ,wyprowadziłem z alternatora prąd zmienny i podłączyłem to do transformatora 24/230V. Wszystko działa tylko gdy np. podłącze do tego żarówkę 230V to występuje efekt migotania tej żarówki. Jak to wyeliminować? Myślałem o stabilizatorze napięcia jaki kiedyś stosowano do stabilizacji....
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
No cóż częściowo takie rozwiązania wcześniej przewidywałem, ale częściowo postarałem się wyeliminować: To nie spóźniony rozruch alternatora tylko włączają się świece żarowe. Jeżeli temperatura zewnętrzna jest za wysoka do włączania świec szukać usterki w obwodzie grzania /czujnik, sterownik itp/ Wcześniej nie objawiało się to nawet przy ujemnych temperaturach,...
Witam wszystkich serdecznie mam problem z Wózkiem widłowym typu Bułgar (pisze na nim BALKANCER z 1986 r bodajże) oto zdjęcie . Problem polega na tym iż stary alternator się zepsuł i nie ładuje już akumlatora - latałem po złomach szukając alternatora tego typu ale nie znalazłem. Polecono mi zamontować alternator od polenaza. Wiem że ten temat był wielokrotnie...
witam, posiadam ładę 2106 z oryginalnym starym alternatorem (6diodowy), który ma osobny regulator napięcia oraz obwód kontrolki ładowania przez przekaźnik. niestety coś się stało z tym alternatorem i nie ma ładowania. chciałem podłączyć nowszy typ altka z lady 2107, który ma regulator już na alternatorze (ale on z kolei nie ma wyprowadzenia na obwód...
Do obudowy nie powinieneś mieć żadnego przejścia. Też tak myślę, z drugiej strony przy normalnych instalacjach przyjmowało się że izolacja jest sprawna gdy spełniała warunek 2kOhm na Volt (dla 250V >0,5MOhm, dla 500V >1MOhm). Więc tu niby też spełnia warunek. Alternator do wyjęcia , trzeba go rozebrać i zweryfikowac co padło. Bez doświadczenia to kiepsko...
Szczotkotrzymacz ma dwa wyjścia, jedno wąskie połączone zielonym kabelkiem z regulatorem i drugie wyjście składające się z trzech wyprowadzeń ; plus z mostka, żółty kabelek zasilający regulator i przewód od kontrolki ładowania. Odłącz od szczotkotrzymacza przewód z mostka, wchodzi za plastikową obudowę alternatora i dodatkowym kabelkiem połącz wolny...
Tak pod warunkiem ze spełnia dwa wymogi napięcie na jakie jest i max prąd. Obawiam się ze masz w alternatorze mostek prostowniczy na sześciu diodach a nie na czterech i może się nie nadawać do twojego zastosowania ze względu na wyprowadzenie i konstrukcję. Na przykład taki mostek prostowniczy 1000V i 32A oryginalny kosztuje około 16 PLN -dobierzesz...
bez problemu inne regulatory pasują, ze starego zostawiasz tylko szczotkotrzymacz , a do szczotek przylutowywujesz z nowego przewody wyprowadzone z wyjścia na szczotki, tylko nowy dobierz też z alternatora na ok 70 A
Spróbuj najpierw go obmierzyć omomierzem we wszystkich możliwych kombinacjach i dla kilku położeń wirnika. Zweryfikuj, czy jest symetryczny i czy nie ma półprzewodników. Potem spróbuj go rozpędzić (pokręcić wałem) i zmierzyć napięcia na wyprowadzeniach. Złap przybliżoną zależność napięcia od prędkości. Jeżeli napięcia będą sensowne, to podłącz do niego...
Witam ponownie,mam jeszcze jedno pytanie . W jakim celu ze środka gwiazdy uzwojenia stojana alternatora są wyprowadzone dwie diody plusowa i minusowa oprócz sześciu normalnych z trzech uzwojeń.
Witam szanownych kolegow. Od kilku dni walcze z podlaczeniem regulatora napiecia typu Bosch do alternatora od PF125p. Kilka slow wyjasnien. Zapytacie po co komplikowac sobie zycie?? A no wlasne dla chyba z tego samego powodu, co wynalazca kola. Posiadam w starych zapasach kilka regulatorow napiecia w ktorych skonczyly sie szczotki. W samochodzie poprostu...
Witam, Problem jest taki, że posiadam alternator który ma wyprowadzenie prędkości obrotowej i nie mam dostępu do oscyloskopu. Zmieniam zegary i mam problem z obrotomierzem, w starych działa jak trzeba w nowych pokazuje 10 razy za dużo (jak jest 600 to jest 6000 jak 700 to 7000 itd..). Jak pisałem nie mam dostępu do oscyloskopu, i stąd moje pytanie jak...
Dziękuję , ale cośwytłumaczę.Podłączyłem alternator i z alternatora masę połączyłem na miejscu dawnego regulatora napięcia z przewodem z lampką swiec .Iwtedy gasła mi lampka na początku rozruchu świec żarowch,natomiast nie gasła lampka ładowania alternatora.Po odłączeniu masy z alternatora,alternator elegancko ładuje.A przewód masy od świec żarowych...
To mi wyjaśnia wszystko przy tym alternatorze.Dziękuję Serdecznie. Proponował bym stworzyć taką bazę danych o alternatorach:schemat wewnętrzny,oznaczenia wyprowadzeń.Dane takie są konieczne do jakichkolwiek prac przy alternatorach.
Było nie wykorzystane, to wyprowadzenie pod układ sterujący kontrolką.
Niech to będzie 2V spadku powiedzmy to uzwojenie wzbudzenia ma na zacisku "+" +12V a na zacisku "-" potencjał +2V i tu pierwsza strata bo brak pełnego wzbudzenia jest 10 zamiast 12V. Przepływ prądu od alternatora do akumulatora jest uwarunkowany tym, że napięcie alternatora jest wyższe ale jeśli zamiast 14V jest 12 to ładowanie akumulatora jest słabsze...
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Wyprowadzenia stojana nie dotykają płyty z diodami. Odpiąłem przewód od śruby B na alternatorze. Po przekręceniu stacyjki nadal brak kontrolki ładowania.
Objawy historia: kiedyś jadąc latem z rodziną z obciążeniem elektrycznym: wentylator na 2 biegu, radio, światła mijania, klimatyzacja i stojąc w korku na trasie z wciśniętym hamulcem przez 10min, zapalił się ABS, kontrolka ładowania, poduszka. Podejrzewając akumulator wyłączyłem radio, klimę, wentylator. Dojechałem szczęśliwie, objawy zniknęły. tydzień...
Witam! W jeepie spalił się alternator. Poprzedni alternator miał kostkę taka na zdjęciu Właściciel auta kostkę zniszczył i teraz wiszą dwa luźne przewody. Niebieski i brązowo niebieski. Teraz właściciel zamontował nowy Alternator ale kostka jest inna Czy te alternatory są zamienne? Czy ma ktoś schemat wyprowadzeń kostki z pierwszego zdjęcia?
Typowe łożyska,6203 i 6003. Co do wymiany,to jak masz altaka wyjętego (brrr w 1,6) to musisz atka rozpołowić.Istotna jest uwaga że musisz odczepić wyprowadzenia stojana,ale nie wim za co się zabierasz,jak nie zdejmiesz,albo uda ci sie to z oporami ,łozyska tylnego. Sprawdź najpierw czy nie masz peknietego alternatora. ----------------------------------------...
zacisk B+ jak pisałem to wyjście alternatora. od razu na + akumulatora B- to masa w poście napisałeś DE a powinno być DF. to jest wzbudzenie wirnika. napięcie pobierasz z regulatora Mo to kontrolka wyprowadzona z gwiazdy stojana. zamyka ona obwód cewki przekaźnika jest jeszcze zacisk 54. połaczony poprzez diodę prostownicza. katodą do zacisku DF a anoda...
Witam kupiłem wkońcu nowe zegary do mojego sunny 2.0DLX i podczas czyszczenia tych zegarów zauwazyłem ze jak ruszymy wskazówke predkościomierza to zawsze wraca na swoje miejsce(spręzynka) a jak ruszam wskazówke obrotomierza to jest ona luźna tzn moge ja sobie ustawić na końcu skali i niewróci ona do początku tak jak wskazówka predkościomierza. I tu...
Zrób foto wyprowadzeń tego alternatora. Regulator napięcia jest wbudowany czy na zewnątrz?
Na dołączonym zdjęciu jest stojan alternatora . Wyprowadzenia wychodzą z 1, 5, 15 żłobka. Problem w tym w jaki sposób doprowadzic przewód z 1 do 15 i z 5do do 15 żłobka. Z wyprowadzeniem 1 i 5 nie ma problemu bo sa obok siebie. Czy poprowadzić dodatkowym zwojem w żłobku czy puścic drut poza żłobkami.
Sprawdź tylko, czy nie ma zwarcia pomiędzy wyprowadzeniem stojana a obudową alternatora. Z drugiej strony jestem zakoczony, że masz tam Boscha.
Jest to robota na około godzinę razem z wykręceniem i wkręceniem alternatora. Potrzebna lutownica (lepiej jakaś mocniejsza) i lutowie. Trzeba rozkręcić 3 śruby obudowy i te od wyprowadzeń w okolicach regulatora, następnie ściągnąć dolną część - może schodzić z trudem, ale trzyma tylko na łożysku. Stary mostek trzeba wylutować i zapamiętać podłączenie....
Regulator znajduję się pod deską rozdzielczą.A tak właściwie w starych wersjach są dwa regulatory jeden od ładowania drugi po części też od ładowania pełni on także rolę blokady uruchomienia rozrusznika po zgaśnięciu czerwonej lampki od ładowania i jest w nim prostownik i w alternatorze.Podsumowując jeśli masz alternator z pięcioma wyprowadzeniami musisz...
Coś dziwnie zeznajesz... Zaczynam miec wątpliwości czy aby na pewno dobrze sprawdziłeś diody i uzwojenia. W zasadzie powinieneś mieć odłączony prostownik od uzwojeń aby zrobic rzetelne pomiary. Jednak wtedy od razu by wyszło że są dwie dodatkowe diody. Podejrzewam, że sa to Transile zabezpieczające diody główne. Uwaga Banana jest słuszna. Aby zastosować...
L-lampka na desce, inaczej wzbudzenie. S-sensor akumulatora, bez tego alternator będzie pakował na maksa. Jak jest obrotomierz na desce to trzeba sobie wyprowadzić przewód z alternatora. Jak nie ma to się nie przejmować.
Musisz wyciągnąć osobny przewód +12V po zapłonie. Po zapłonie powinieneś mieć 12V na elektrozaworze pompy wtryskowej, wyprowadź to napięcie przez bezpiecznik przelotowy do alternatora.
Doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy część charakterystyki tylko mamy dokonać wyboru która to część ma być. Teraz jeżeli wiemy, że reaktancja indukcyjna uzwojenia stojana alternatora zależy od częstotliwości, to można wyprowadzić wniosek, że w początkowej części charakterystyki prąd obciążenia zależy wyraźnie od prędkości obrotowej i dopiero po przekroczeniu...
Dwa złącza czyli B+ (gruby) oraz D+ cienki, odpowiednio przewód ładowania oraz wzbudzenia. W nowszym są 3 wyprowadzenia, gruba śruba to B+ a dwa piny w kostce alternatora to odpowiednio L oraz DF. Pin L to kontrolka ładowania a DF to sygnał dla ECU o obciążeniu alternatora. W tym przypadku niepodłączenie DF (nie masz go oryginalnie) nie zaszkodzi, gorzej...
Witam . To masz alternator taki sam ,lub podobny ,co był stosowany w Fiacie 126p BIS. Nie pamiętam czy nie był on firmy ISKRA. Pytanie zasadnicze gdzie robiłeś pomiar ładowania(powinno być,akumulator jak również alternator).Dobrze jest dla pewności zrobić pomiar innym miernikiem (czy ten nie oszukuje).Jeżeli jednak okaże się że wina jest regulatora,można...
Zła regeneracja albo masa kiepsko kontaktuje . Najprościej wymienić na właściwy . Ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora.
Tam gdzie piszesz " górna szczotka ' ma być podłączone do przewodu od kontrolki ładowania/wzbudzenia/ , oczywiście ten punkt jest też połączony z wyjściem z diod wzbudzenia alternatora. Resztę , sam napisałeś.
Faktycznie - tuż nad nim jest sprężarka i jej wyprowadzenia...
Witam, jakiś czas temu brat wymienił starą prądnicę w C360 na alternator Paris rhone A13N z wewnętrznym regulatorem (chyba takim -ma jedną wsuwkę ) z tym że chyba zrobił to źle bo nie ładował akumulatora...Tak chociaż wywnioskowałem z tego co mówił. Zdj alternatora: Wyprowadzenie alternatora B+(większa śruba) połączone jest z kablem brązowym o nr 16...
Po przeszukaniu forum nie uzyskałem odpowiedniej odpowiedzi. Wczoraj wybuch mi akumulator, na szczęście nic się mi nie stało. Zakupiłem nowy akumulator, po założeniu okazało się, że alternator ma 18 wolt napięcia. Nie zrobiłem pomiaru prądu, gdyż silnik był uruchomiony na chwilę tylko w celu sprawdzenia napięcia. Po przykrym wyniku, zgaszeniu silnika...
Witajcie. Z powodzeniem udało mi się wyprowadzić z tunera Fm AUX in ( Tuner do bmw e39 navi 16:9) Przekopałem wiele tematów ale nie mogę znaleźć odpowiedzi. Otóż radio nie ma żadnych zakłóceń ani na Fm ani na CD jest cisza. Problem jest na wyprowadzeniu AUX IN pod opcję AM - właśnie na AM są zakłócenia czyli piszczenie wzrastające równo z obrotami silnika...
Jeśli chdzi o obrotomierz to czy diesel czy benzyna taki sam z tym że wiadomo diesel wystarczy do 5000obr/min a benzynka 7000obr/min i niczym więcej się nie różnią jedyny problem to wyprowadzenie impulsów z benzynie lux z cewki zapłonowej a z dieselku jest ten problem że niema cewki więc zostaje ci albo wyprowadzenie impulsów z alternatora albo to co...
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Witam !!! Mam problem z alternatorem!! Dostałem alternator od kolegi - firmy Ducellier /podobno z auta Renault /. Mam problem z wyprowadzeniami i podłączeniem do Ursusa C-360. Alternator ma 2 wyprowadzenia śrubowe : B+ i D- oraz regulator napięcia wmontowany do alternatora, który ma wyprowadzenia: L , R+ . Jak podłączyć go do C-360 - bardzo proszę o...
Popełniłem parę takich układów w swoim życiu i klijęci byli z nich zadowoleni. Ostatni zrobiłem dla kolegi, który zajmował się serwisem wyjazdowym. Silnik Hondy, GX 200, bo akurat taki był po ręka. Postawione to było na butli od LPG bodajże 80l. Sprężarka od Stara ze smarowaniem rozbryzgowym ( dzięki temu dało się napompować koła i używać dorywczo klucza...
Witam. Mam problem z podłączeniem starego typu alternatora w silniku renault 5. Opis alternatora to S.E.V Marchal B14/50. Konkretnie jest problem z podłączeniem regulatora napięcia- brakuje mi jakby jednego wyprowadzenia od uzwojenia wzbudzenia. Są tylko wyprowadzenia 2x B+, 2x D- oraz wyprowadzenie od szczotek. Planowałem podłączyć regulator z alternatora...
Każda dioda ma jedno wyprowadzenie a obudowa diody jest drugim. Diody są umieszczone parami, "minusowe" są wbudowane w obudowę alternatora a "plusowe" w płytkę która jest odizolowana i z niej jest wyprowadzony biegun plusowy. Jak odkręcisz nakrętki, które łączą wyprowadzenia każdej pary to będziesz mógł je sprawdzić. Jednak te diody mocy rzadko się...
Cześć, Mam pytanie odnośnie zamiany alternatora na inny model - w oryginale jest Bosch (0 980 049 370) 70A a ten który chcę zamontować to - Valeo (H541970R) 80 A, przez pomyłkę zamówiłem nie ten co trzeba a jestem w Norwegii i teraz mam kłopot. Problem polega na tym że oryginalny alt. BOSCH ma zintegrowany reg. napięcia oraz gniazdo na wtyczkę 2PIN...
Może niezbyt dobrze zrozumiałem wywód. Ale przyjmij, że alternator 24 V podaje na instalację właśnie do 28 V. Więc dlaczego nie odpowiada tobie 27 V? I znów jeśli dobrze zrozumiałem to tzw środek gwiazdy (wyprowadzenie) służyło do uruchamiania przekaźnika "lampki ładowania". A więc podłączanie tam zasilania nie ma sensu. Za mało szczegułów ale coś mi...
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
To jest taki stary wózek widlowy (bułgar) chyba z lat 70-tych, na bliźniakach, udźwig 3,2t. Silnik diesla, 3 cylindry. Alternator ... jeden z najpopularniejszych, z wyprowadzeniami 15, 67 i do przekaźnika z kontrolki. Wyprowadzenia wyglądają jak w tym poniżej, tylko obudowa troszeczkę inna. Tam chyba pisze 12V 40A.
Witam serdecznie. Czu ktoś z szanownych kolegów orientuje się czy alternator w Fiat Brava 1,9 diesel posiada wyprowadzone złącze pod obrotomierz (zacisk W) czy trzeba go samemu wyprowadzić? Zamontowałem zegary z Fiata Marea z obrotomierzem i chciałbym go podłączyć. Typ alternatora to: Magneti-Marelli A115I-14V-40 /65A . Z góry dziękuję za odpowiedź....
Witam Ogólnie zasada działania alternatora jest wszędzie taka sama, poza kilkoma samochodami gdzie alternatorem steruje komputer samochodu w zależności od zapotrzebowania na prąd. Zasada jest taka że do alternatora podłączone są dwa kable, gruby przeważnie czerwony, który jest połączony z akumulatorem i to przez ten kabel jest on ładowany. Drugi zaś...
Witam ! Ostatnio rozebrałem alternator nippondenso produkcji japońskiej i dostrzegłem iż ma on 4 wyprowadzenia ze stojana z czego to żadne z nich nie ma połączenia z masą , wszystkie wyporowadzenia są podłączone do prostownika a w prostowniku tym jest zamontowane 8 a nie 6 diód . Z tej racji mam pytanie odnośnie tej konstrukcji : 1- W jakim celu zastosowano...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza. Obrotomierz jest w wersji z podłączeniem do alternatora. Niestety zainstalowany w samochodzie alternator nie ma wyjścia do obrotomierza. Interesuje mnie jak jest zrobione wyjście w takim alternatorze? Czy jest to wyprowadzenie z uzwojeń tego alternatora czy też oddzielna cewka? Jakie są tam poziomy napięcia...
Ale o czym ty teraz piszesz? Bo mogę ci pokazać alternator radzieckiej produkcji, który oprócz wyprowadzonej szczotki (druga na masie), miał jeszcze wyprowadzone dwie fazy sprzed prostownika. A i regulatory mieli ciekawe, bo np 8 diodowe.
Różne są te koszyczki i różnie jest to wyprowadzane- w alternatorze Scania jest to akurat lutowane (przygrzewane) w okolicy wentylatora do tych wąsów które biegną wewnątrz tworzywa i jest to dość daleko od pierścieni i temperatur- koszyczki się wymienia, lutuje wyprowadzenia i to nawet trzyma. Są tam dwa punkty mocowania- jeden, który miałem na myśli...
Kolego lepiej sie już nie wypowiadaj, bo za chwile się dowiemy że motocykl ma dynamo czerpiące napęd z opony. Może nie z koła, ale nowoczesnym alternatorom motocyklowym z kołem ze stałym magnesem, bliżej jednak do dynam, niż do układów klasycznego alternatora ze sterowanym uzwojeniem. Dlaczego upieracie się przy dwóch alternatorach? Przecież można...
czasami nie działa prędkościomierz A co ma prędkościomierz wspólnego z alternatorem? Do alternatora dochodzi 4 przewody, jeden od wzbudzenie, jeden od ładowania oraz plus i minus Wyprowadzenie oznaczone jako "W" to nie wzbudzenie tylko wyjście do obrotomierza. Zasilenie wzbudzenia w pierwszej fazie odbywa się poprzez kontrolkę ładowania, a jak alternator...
Ok. Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim kolegom za pomoc. Rozwiązanie: okazał się nim być regulator napięcia/prostownik od chińskiego skutera. Lub - sprowadzony z Chin za podobne pieniądze - "uniwersalny regulator napięcia do silnika zaburtowego" Czyli ok 30 zł. Oba są praktycznie identyczne i działają identycznie- różnią się kolorami przewodów i...
Trzeba zwrócić na kilka rzeczy uwagę. 1. Wydajność prądowa. 2. Obroty silnika (kółko). 3. Mocowanie 4. Wyprowadzenie wzbudzenia. Silnik benzynowy może mieć inne mocowanie alternatora jak Diesel - ale nie musi. Niektóre alternatory mają wzbudzenie na oczko, pod nakrętkę. A inne mają wtyczkę. Mam taką informację dla C8 z silnikiem 2.0 16V XU10 - EW10...
Jak diody sprawdziles? Wirnik ma przejście? Wirnik ma przejście. Jeśli chodzi o diody to przyznam, że może trochę śmiałą tezę postawiłem. Jedno z trzech wyprowadzeń uzwojeń pękło przy punkcie lutowania, więc miałem rozłączone. Pozostałe diody sprawdzałem w układzie, przykładając miernik (ustawiony na pomiar diod) jak na rysunku. Nie ma zwarć i spadki...
Poszedłem jeszcze raz sprawdzić wyprowadzenia i faktycznie tam nie ma trzech par ale wyprowadzenia to dwie grupy po trzy. Szacunek. Zasugerowałem się wyglądem. Pomyślałem, że to są wyprowadzenia z uzwojeń a tam muszą być jakieś połączenia wewnątrz. Wlutuję mostek jak przyjdzie i dam znać co i jak.
Jak te diody sprawdzić, są w regulatorze czy wyprowadzone z uzwojeń alternatora ? Jaką powinny mieć wartość ? W międzyczasie zamówiłem nowy regulator - wymiana nic nie dała. Czekam na alternator. Czy jego wymiana jest trudna ? Odkręciłem 2 śruby mocujące od spodu, a co z paskiem ? Widzę 1 śrubę od góry z napinacza, czy wystarczy ją poluzować czy jeszcze...
chodzi o zamontowanie alternatora w ciagniku c 330.alternator mam kupiony juz z gotowymi uchwytami.to jakas przerubka alternatora od poldka chyba.uchwyty sa spoko ale w ciagniku + jest na ramie ciagnika a w alternatorze juz o tym njie pomysleli i - jest na obudowie a plus wyprowadzony.z przrobka instlacji niema problemu ale co z rozrusznikiem???? jak...
Rozrusznik by nie kręcił.Przyczyn może być wiele.Sprawdź czy masz prąd na zacisku 30-śruba 6.Często sie urywa kabel przy rozruszniku i alternator jest odpiety od instalacji.Zaobserwuj lampkę-czy ona przygasa ale gwałtownie czy płynnie?Jak przygasa gwałtownie(ale się żarzy)to nie patrząc na to co pokarze miernik wymień diody wzbudzenia.Jak przygasa płynnie...
Przyszedł mi jeszcze jeden pomysł do głowy. Ponieważ chcesz to zastosować jako hamulec możesz całkiem usunąć diody a trzy końce uzwojeń stojana (uzwojenia stojana połączone są w gwiazdę) wyprowadzić na zewnątrz i na nich dać obciążenie. Z tym, że zawsze przy tych obrotach alternator nie będzie hamował płynnie. Leprze do tego celu są prądnice. Kiedyś...
posiadam alternator od golfa. Na wtyczce są 2 wyprowadzenia +B do akumulatora zacisk dodatni i +D do kontrolki ładowania. No i tu mam pytanie chciałbym aby ktoś mi wytłumaczył jakie napięcie pojawia się tam w czasie pracy alternatora, i czy jest tam jakieś napięcie gdy alternator nie pracuje. konkretnie chciałbym żeby jako kontrolka ładowania pracowała...
Oryginalnie są 1-amperowe BY 144.Tak że 1N4007 też jest odpowiednia,ale problemem w tych alternatorach jest najczęściej to ,że od wibracji ukruszają się wyprowadzenia diody.Tak że lepiej wstawiać 3 amperowe (mają grubsze końcówki)
Witam, miałem problem z ładowaniem akumulatora w Fordzie Escorcie 1.6D rocznik 85. Po wielu "badaniach" regulatora, szczotek etc. podłączyłem na wirnik stałe napięcie, ale dalej napięcie na akumulatorze nie przekraczało na wolnych obrotach 12,5V. Wywnioskowałem, że albo poszły diody albo uzwojenie na stojanie. Rozebrałem alternator, diody są sprawne,...
No dobra, to teraz praktycznie: Przy alternatorze mam dwie śruby do kabli - jedna zaciska konektor z grubym kablem druga z cienkim. Nie ma innych wyprowadzeń. Jest taka mała kostka - obudowa zmasowana z obudową alternatora a wychodzący kabel jest połączony z konektorem wychodzącym z wnętrza alternatora (zaznaczam, że nie jest to regulator) - co to jest?...
Że jest to żrodek gwaizdy doszedłem doga dedukcji. altek ma trzy wyprowadzenia. Główne wyjście prądowe na śrubie M 6 - nie podlega dyskusji, wyjście niopisane w białej kostce i wyjście na szczotkotrzymaczu - oznaczone jakoś dziwnie, bo 18 lub 19. Ale to na szczotkę idzie prąd z reglera. Tak też jezst wszystko połączone. zostaje jeszcze sprawdzić czy...
Jeśli chodzi o starą deskę z kwadratowym obrotomierzem, to: patrąc od tyłu deski (styki obrotomierza mamy po lewej stronie nad kostką sześciokrotną - u mnie czerwoną): - masa - +12V - wejście impulsów z cewki A w ogóle to najprosciej zczytać te oznaczenia z obudowy... W poldkach z okrągłymi zegarami trzeba znać typ obrotomierza, bo niektóre były sterowane...
Nie bardzo sobie to wyobrażam aby mieć tai kieszonkowy przyrząd. Mianowicie każdy alternator ma swoje rozwiązania regulatorów. Szczególnie mam na mysli wykonanie mechaniczne (różne przyłącza). Uniwersalność miałaby polegać na wyprowadzeniu przewodów które następnie należałoby podłączać do wejść/wyjść regulatora. A więc konieczna znajomość każdego regulatora...
Po pierwsze musisz usunąć stary regulator i zostawić tylko szczotki a ich końcówki wyprowadzić na zewnątrz. Po drugie jeśli jedna ze szczotek jest na stałe podłączona do masy, tomożna to tak zostawić przy założeniu że zastosujesz regulator od fiata 125- poloneza.(Jeśli nożesz oddzielić obie zastosuj regulator od fiata 126(najtańszy)). Po trzecie w alternatorze...
Jednak jest lipa. W świetle dziennym widać, że ten styk po prawej jest wydarty z diód, czyli tak naprawdę to sa dwie diody niesprawne. Czy da się wymienić same diody, czy trzeba cały ten element z radiatorem itd. wymienić? A czy może da sie to wyprowadzić całe ustrojstwo na zewnątrz, w jakieś wyżej położone i lepiej zabezpieczone przed błotem miejsce,...