L-lampka na desce, inaczej wzbudzenie. S-sensor akumulatora, bez tego alternator będzie pakował na maksa. Jak jest obrotomierz na desce to trzeba sobie wyprowadzić przewód z alternatora. Jak nie ma to się nie przejmować.
Odsyłam do postu tu masz wszystko ładnie opisane: [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t...
. Alternator w takiej formie nie nadaje się do ładowania akumulatora — jego wydajność spadnie o połowę przez prostowanie jednopołówkowe. BANANvanDYK a może jeśli cały zestaw był zamontowany w silniku, to możnaby przerobić stator? Po prostu początek uzwojenia cewek odpiąć od masy, wyprowadzić przewodem i w ten sposób mając cewkę bezmasową podpiąć początek...
Witam! Ostatnio udało mi się uruchomić alternator w roli silnika i działa zaskakująco dobrze.Alternator wymaga tylko drobnej modyfikacji (trzeba usunąć z niego prostownik i wyprowadzić kable od faz na zewnątrz) zasilam go chińskim sterownikiem do e bike 48v 350w ,dodatkowo 12v podane na szczotki wirnika. Hej, Wybaczcie za odkop, jednak interesuje mnie...
witam! Mam na działce zainstalowany panel fotowoltaiczny 180 W który za pośrednictwem regulatora ładuje akumulator żelowy 100 Ah. Jest to dla mnie wystarczające bo potrzebuję energię do oświetlenia. Mam jednak samodzielnie wykonany alternator trójfazowy tzw. "amerykankę" przewidziany do pracy przy małych obrotach. Przy 420 obr/min ma uzyskiwać moc 180W...
Cześć, Mam pytanie odnośnie zamiany alternatora na inny model - w oryginale jest Bosch (0 980 049 370) 70A a ten który chcę zamontować to - Valeo (H541970R) 80 A, przez pomyłkę zamówiłem nie ten co trzeba a jestem w Norwegii i teraz mam kłopot. Problem polega na tym że oryginalny alt. BOSCH ma zintegrowany reg. napięcia oraz gniazdo na wtyczkę 2PIN...
Sprawa nie jest taka całkiem prosta . Jeśli „wajchą” zewrzemy rozładowany akumulator z naładowanym akumulatorem to prąd wyrównawczy może przekroczyć 100A. Taki numer przejdzie tylko w przypadku gdy różnica napięć między akumulatorami nie przekroczy 1V słownie jeden wolt !. Przy większych napięciach akumulator rozładowany 10.8V naładowany...
Nie mam takiego wyprowadzenia bo to alternator z jakiegoś benzyniaka. Rozebrać nie problem, tylko skąd wyprowadzić ten sygnał?
To wcale nie jest takie skomplikowane. Z alternatora należy wyprowadzić środek gwiazdy, na czas rozruchu musi być połączony z zasilaniem, wyjścia trzech faz kluczujemy trzema tranzystorami do masy. Przebiegi prostokątne przesunięte w fazie o 120 stopni. W tym typie maszyny przebieg nie musi być sinisoidalny, bo i tak układ magnetyczny nie zapewnia sinusoidalnego...
Tak,jest mozliwe,zdjąć palstikową nakładkę osłaniającą prostownik,i wyprowadzić przewód z jednej (dowowlnej) fazy stojana.
W załączniku rysunek podpięcia regulatora.Regulator mozna sprwadzić zwierając do masy złacze oznaczone jako "ground here to test".Na zdjęciu to ,co się tam zazwyczaj dzieje (dzisiejsza walka z mondolcem).Przyczyną jest kapiący olej.
Musisz porównać wyprowadzenia z licznika i zlokalizować który jest pin na liczniku od obrotomierza.Jak rozbierzesz alternator to musisz wyprowadzić przewód z jednej fazy stojana ,dobrze go izolując by się nie zwierał z obudową.Ten przewód zasili obrotomierz w sygnał.
Oryginalnie w Masterze jest alternator Valeo i posiada wyjście "W" a ktoś widocznie zamontował Boscha który ,nie posiada tego wyjścia , ale jak potrafisz to można sobie takie wyjście wyprowadzić z fazy stojana obojętnie której ,ale nie ze środka gwiazdy jeśli jest pozdrawiam i życzę powodzenia.
witam wszystkich !! mam mały problem, ktorego nie wiem jak rozwiazać. Posiadam mercedesa 124 2.0 D który nie ma obrotomierza, kupiłem obrotomierz, ktorego chciałbym podłaczyć do alternatora, ale nie wiem jak wyprowadzić odpowiedni przewód z alternatora, który po podłączeniu do obrotomierza bedzie wskazywał dobre obroty silnika. Oryginalnie tan alternator...
pasty termoprzewodzącej trochę aplikowałem, diód diotec jeszcze nie badałem po wymontowaniu, wytrzymały one 50000km więc obstawiałbym że one wysiadają od temperatury chociaż w karcie katalogowej tych diód dopuszczalne temperatury są chyba znacznie wyższe niż temperatura do jakiej się one nagrzewają w tym alternatorze, fajnie byłoby wyprowadzić cały...
Schematu nie posiadam ,ale sprawa nie jest beznadziejna , czasami jest to wyprowadzenie na alternatorze i nie podłączone popatrz jakiej firmy masz alternator i obejrzyj go, jeśli go nie ma to też nie problem, możesz rozebrać alternator i podłączyć dodatkową diodę i wyprowadzić drugi koniec na zewnątrz i już masz impulsy na obrót .Robiłem coś takiego...
Dobrze myślisz. Albo z wyjścia ze stojana albo z diody pod nakrętką. Z jednej fazy musisz wyprowadzić przewód na zewnątrz.
Sama idea rozruchu jest ok, koledze wystarcza i jest dobrze! Nawet przed kliknięciem linku, wiedziałem że będzie tu kwas ... tzw, czepiać się by czepiać (wiemy o co chodzi :) ) Co do Twojego projektu .... jak już kolega wcześniej wspominał ... zjedź z napięciem do 14,4V na wyjściu, bo nie potrzebujesz tak wysokiego napięcia, a jak odpalisz to i tak...
Witam, Rozważałem jeszcze powiększenie alternatora, przetwornicę + przenośny klimatyzator. Najmniejsza moc nalazłęm bodaj 750W. Na 21letnie auto wystarczy. W bagażnik wpakować, wylot wepchnąć np w podłogę (zrobić dziurę). Wlot i wylot zimnego wyprowadzić do kabiny. Generalnie da się tylko rozchodzi się o ten przebrzydły alternator i dostępny amperaż
Popełniłem parę takich układów w swoim życiu i klijęci byli z nich zadowoleni. Ostatni zrobiłem dla kolegi, który zajmował się serwisem wyjazdowym. Silnik Hondy, GX 200, bo akurat taki był po ręka. Postawione to było na butli od LPG bodajże 80l. Sprężarka od Stara ze smarowaniem rozbryzgowym ( dzięki temu dało się napompować koła i używać dorywczo klucza...
Witam, zakładając, że w pierwszym przekaźniku od lewej (ozn. ">=12V") podajesz na cewkę napięcie z wentylatora (minus cewki łączysz z minusem w samochodzie - najczęściej na karoserii) a na styk tego przekaźnika podajesz +12V i z tego styku zasilasz cewkę przekaźnika "100A", w którym styk wpinasz między +12V z akumulatora a nagrzewnicę - tj. jeżeli dobrze...
Witam, posiadam jawe 350ts w której nie mam prostownika, regulatora itd po prostu z prądnicy idą dwa kable z przerywaczy do cewek i jeżdżę tylko na akumie jak naładuje moje pytanie brzmi czy da rade jakoś na krótko wyprowadzić z alternatora + i - tak żeby od razu było napięcie 12v albo czy da rade jakoś bez akumy tak ja ma np jawka 50? Czekam na odpowiedzi...
Można by użyć wyświetlacze 7 segmentowe LED, licznik obrotów, motogodzin można by na tym zrealizować a pozostałe wskaźniki na diodach np, tylko że z widocznością w słoneczny dzień mogły by być problemy. Ja proponuję kolorowy od S65, małe wymiary, podświetlany, oprócz tekstu również grafika. :arrow: plahenryk Co do miejsca na skrzynkę na piwo, skoro...
Znalazłem coś bardzo przydatnego. http://www.tobulus.de/w124/dzm/index.htm Nie jestem orłem z niemiecekiego, ale wygląda na to, że tutaj ktoś przerabia układ tak, aby działał obrotomierz zamiast zegarka. Z powyższej instrukcji wynikają dwa istotne fakty: 1. Należy wyprowadzić dodatkowy przewód od alternatora 2. Należy zmienić wartości poszczególnych...
Witam serdecznie, O alternatorach Hitachi przeczytałem już wiele tematów, lecz nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Chciałbym poradzić się kolegów jaki zastosować zamiennik alternatora do silnika 1.7D Isuzu corsy b zamiast oryginalnego Hitachi? Chodzi o to, że ten silnik będę wykorzystywał do napędzania czegoś zupełnie innego niż corsa, dlatego...
Witam Proponuję mniejsze koło pasowe i alternator podłączyć w trójkąt. Przy połączeniu w gwiazdę maksymalny prąd to ok. 85 A. Połączenie w gwiazdę podwyższa napięcie a zmniejsza prąd. Pozdrawiam Koła pasowego nie mogę zbytnio zmniejszyć bo musiałbym dorobić dwie dodatkowe rolki prowadzące a poza tym auto głównie robi dalsze trasy a układ ten jest pomocniczy...
Co się tyczy przetważania enerji z alternatora, ja zastosował bym transformator. Alternator to nic innego jak pradica 3-ój fazowa prądu zmiennego, a co za tym idzie wystarczy wyprowadzić na zewnątrz przewody z przed prostownika, sam prostownik bedzie potrzebny do ładowania akumulatora. no tak jest ze alternator to pradnica obco wzbudna. Natomiast czy...
Witam! Masz kolego poważny problem z instalacją w ciągniku. Trzeba zrobić jak sugeruje kolega lukaszzaqwsx, ale trzeba jeszcze zmienić miejsce podłączenia radia. Alternator wprowadza duże zakłócenia i lepiej będzie wyprowadzić nowy kabel od akumulatora +12V i poprzez filtr p-zakłóceniowy do plusa radia. Pozdrawiam.
Przyszedł mi jeszcze jeden pomysł do głowy. Ponieważ chcesz to zastosować jako hamulec możesz całkiem usunąć diody a trzy końce uzwojeń stojana (uzwojenia stojana połączone są w gwiazdę) wyprowadzić na zewnątrz i na nich dać obciążenie. Z tym, że zawsze przy tych obrotach alternator nie będzie hamował płynnie. Leprze do tego celu są prądnice. Kiedyś...
Z ładowaniem problem chyba rozwiązany, uszkodzone były kable od wzbudzenia, od strony alternatora były ok, uszkodzenie było w okolicach rozrusznika, przewody wychodzą tam z otuliny przewodu + idącego od alternatora i kończę się konektorem, i od tego konektora były oderwane, a w zasadzie to jeden z nich, są 2, czerwony i niebieski - niebieski jest od...
Witam, posiadam alternator 120A Boscha o nr.028 903 028E potrzebuję go zamontować w dieslu, fizycznie pasuje na mocowania lecz muszę wyprowadzić wyjście W do obrotomierza, moje pytanie jest następujące: w który zacisk mam się wlutować żeby obrotomierz działał poprawnie? http://obrazki.elektroda.pl/6973502400_1... http://obrazki.elektroda.pl/7012483000_1...
Andrzej, Być może masz rację i warto byłoby sprawdzić napięcia na poszczególnych fazach stojana (rozumiem że w stosunku do masy) ale ponieważ nie są wyprowadzone zdaje się musiałbym się podpiąć kabelkami i wyprowadzić na zewnątrz... Jak sprawdzić pobór prądu wirnika? Rozumiem że musiałbym wpiąć się między szczotkę? To może być wyzwanie :-) Zastanawiam...
Podłączenie jest proste najlepiej popatrzeć do ksiązki serwisowej poloneza jest tam schemat i szczegółowy opis.Jedyna zmiana to wyprowadzić na zewnątrz zacisk wspólny diod wzbudzenia opisany jako "67".Regulator natomiast może być z dowolnego poloneza. Diody mostka trójfazowego (główne) sprawdza śie tak jak wszystkie diody.
witam gorąco ponieważ już mam dość 2 razy w roku naprawiać ren alternator w vectrze 1,7td isuzu, chcę wyprowadzić regulator na zewnątrz obudowy żeby sie troszkę przewietrzył i nieprzegrzewał.Mimo że mam troszke pojęcia o elektronice te symbole jakoś do mnie nie przemawiają na regulatorze są tylko przy pinach literki B S R L F E i nic więcej, 6 pinów...
Jednak jest lipa. W świetle dziennym widać, że ten styk po prawej jest wydarty z diód, czyli tak naprawdę to sa dwie diody niesprawne. Czy da się wymienić same diody, czy trzeba cały ten element z radiatorem itd. wymienić? A czy może da sie to wyprowadzić całe ustrojstwo na zewnątrz, w jakieś wyżej położone i lepiej zabezpieczone przed błotem miejsce,...
Dzięki za punkty (at)jdubowski , jak również zainteresowanie tematem. Wspomniana wstępnie strona to: http://www.mala-elektrownia.ovh.org/inde... (aktualnie pod adresem https://elektrownia.mat-hurtownia.com.pl... Z tego co dedukuję z różnych postów jej właścicielem jest członek tego forum, który w tematach z tego wątku się udzielał (strzelam, że (at)greenpeace...
System w którym alternator wykorzystywany jest jako starter nazywa się [url=http://www.valeo.com/en/press-relea... odstarczany przez Valeo, stosowany na przykład C3 i daje sobie rade. Z alternatora wyprowadzone są 3 fazy (brak zintegrowanego mostka prostowniczego) oraz sygnał z czujników położenia wirnika. p.s. Alternator jest...
Według schematu należy anody diód podłączyć do uzwojeń stojana a katody wyprowadzić na styk 15. A czytałem na forum i ktoś opisywał to podłączenie lecz odwrotnie diody sugerował podłączyć. Dodano po 1 Przerabieałem bo na włączonych światłach i wolnych obrotach jest słabe ładowanie. A jak doszło jeszcze coś włączyć (nawiew wycieraczki) to wogóle była...
Do gazer11. Domyslam się ze chodzi właśnie o Junaka. Te nieszczęsne maszyny prądnice miały od d;Ciagle zalane olejem. Ludzie radzili rużnie. Widziałem duży 6 woltowy akumulator od trabanta. Zamiast kufra na klucze i filtra powietrza. Potem jak tu ktoś napisał doczepiano alternatory od fiata za cylindrem. I chyba niema nic lepszego. Polecam mały alternator...
Normalnie w trakcie jazdy kontrolka ładowania nie świeci się i nie mruga. Prawdę mówiąc nie pamiętam, czy się zaświeciła ostatnio, wydaje mi się, że nie, bo sporo rzeczy zgasło na desce (nawet wskaźnik paliwa opadł), ale byłem zbyt zajęty tym, żeby auto wyprowadzić ze skrzyżowania, żeby to dokładnie pamiętać. Jak znajdę przewód masowy? Czy on jest przyczepiony...
Witam Po przejechaniu kolejnego 1000 km regulator chiński padł ( wbudowany w szczotkotrzymacz ) Rozdłubałem stary spalony regulator w alternatorze ( alternator Mitshubishi Patrol Y60 ) i zakupiłem regulator Elmot do Malucha ( Fiat 126P ) i chcę go wyprowadzić na zewnątrz z tym że nie do końca wiem jak go podłączyć by wszystko działało. http://obrazki.elektroda.pl/5409970800_1...
y dało by sie zamiast tej turbiny wyprowadzić wał z turbiny głównej i przez odpowiednio wielkie przełożenie napędzać alternator...? Nie tyle alternator byłby tutaj potrzedbny co rozrusznik do wstepnego rozkręcania sprężarki i wywołaniu ruchu powietrza potrzebnego do bezpiecznego wytworzenia mieszanki gazu i powietrza. Normalnie wszyscy muszą się posiłkować...
no i sprawdziłem połączenia oplotu, poprawiłem lutowania, dałem dodtakową masę... i dalej to samo. Wniosek jest taki, że coś sieje i nie bardzo mam jak to załagodzić. Nie jest to kwestia zailania gdyż magnetofon działa. Zakłócane są fale radiowe - tak myślę. Jeżeli tak nie jest bardzo proszę wyprowadzić mnie z błędu. Zrobiłem eksperyment i zaparkowałem...
w obi dostepna jest dmuchawa grzejaca pod 12V ,koszt ok 60 zł moc 150W , niby mało ale troche nadmucha, trzeba by drugi akumulator najlepiej do tego , chyba ze ktos ma dobre ładowanie Dodano po 4 ten akumulator nie podłaczony do instalacji oczywiscie bo alternator nie doładuje dwóch,a z drugiej strony pod instalacja to bedzie pod napięciem 14.4 V wiec...
Wyprowadź przewód z punktu połączenia 3-ch uzwojeń, tzw. środek gwiazdy.
Alternator ten oprócz 3 faz ma wyprowadzenie z gwiazdy aby nie pomylić wyprowadź z jednej fazy -jeden z dwóch środkowych.P
Doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy część charakterystyki tylko mamy dokonać wyboru która to część ma być. Teraz jeżeli wiemy, że reaktancja indukcyjna uzwojenia stojana alternatora zależy od częstotliwości, to można wyprowadzić wniosek, że w początkowej części charakterystyki prąd obciążenia zależy wyraźnie od prędkości obrotowej i dopiero po przekroczeniu...
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
Spoko da radę, jeśli masz na alternatorze zacisk "W". Jak nie to możesz zrobić wyprowadzenie, lub zmienić alternator. Dokładasz jeden kabel i po sprawie. Instalacja prosta jak drut. Wejdź sobie na jakieś forum passata b3-to jest takie same auto. W moim golfie 2 pasowało p&p ale silnik mam benzynowy.
Pod wyjście tachoprądnicy. Ten alternator nie ma nigdzie wyprowadzonego zacisku W fazy alternatora, więc musiałbyś rozebrać alternator i go sobie dorobić.
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
Pytanie dlaczego mój stojan ma 4 wyprowadzenia? Bo ma wyprowadzony środek gwiazdy.
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Zależy od typu alternatora. Jeżeli go nie ma, to z łatwością można wyprowadzić-wystarczy podpiąc obrotomierz pod którykolwiek przewód stojana.
Czyli Bosch też stosował w niektórych alternatorach wyprowadzony punkt środkowy uzwojeń i dwie dodatkowe diody w mostku Szkoda że w tym manualu nie napisali w jakim celu to jest robione. Jest tylko info że mogą być dwie wersje alternatora i jak jest wyprowadzony środek to mostek ośmiodiodowy a jak nie ma to wtedy mostek sześciodiodowy. Na końcu są ciekawe...
Obrotomierz wykorzystujący sygnał z alternatora to nic innego jak miernik napięcia. Tutaj uwaga. Musi być alternator z odpowiednim wyprowadzeniem a nie wiemy, czy kolega pytający taki posiada. Kolega kkknc ma rację. Z tym , że pisałem o przedmiocie jako elemecie przystosowanym do oceny prędkości obrotowej. Czyli w gruncie rzeczy mierzy scalkowane ilmulsy,...
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Każda dioda ma jedno wyprowadzenie a obudowa diody jest drugim. Diody są umieszczone parami, "minusowe" są wbudowane w obudowę alternatora a "plusowe" w płytkę która jest odizolowana i z niej jest wyprowadzony biegun plusowy. Jak odkręcisz nakrętki, które łączą wyprowadzenia każdej pary to będziesz mógł je sprawdzić. Jednak te diody mocy rzadko się...
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
WITAM. Na wstępie napiszę, że nie jestem jakimś specjalistą, posiadam mały traktorek samoróbkę i jest problem z alternatorem. https://obrazki.elektroda.pl/8481414100_... Z alternatora wyprowadzona taka kostka z oznaczeniami, patrząc od góry: b+ d+ w. Z internetu wyczytałem, że b+ powinien iść grubym kablem poprzez rozrusznik na akumulator....
W alternatorze z wbudowanym regulatorem przeważnie masz dodatkowe wyprowadzenie, do którego połączasz ową kontrolkę. Jak nie masz wbudowanego regulatora to dokup jakiś, np do poldka, z niego jest wyprowadzenie do kontrolki.
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
L kontrolka ładowania, S podpinasz pod przewód zasilany po stacyjce z bezpiecznika.
Zacisk W alternatora - wyprowadzona jedna faza przed prostownikiem, specjalnie dla obrotomierza. Masz alternator do roboty.
Wyprowadzenie na obrotomierz ,ale ciągnik posiada prądniczkę więc nie potrzebny.P
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Witam !!! Mam problem z alternatorem!! Dostałem alternator od kolegi - firmy Ducellier /podobno z auta Renault /. Mam problem z wyprowadzeniami i podłączeniem do Ursusa C-360. Alternator ma 2 wyprowadzenia śrubowe : B+ i D- oraz regulator napięcia wmontowany do alternatora, który ma wyprowadzenia: L , R+ . Jak podłączyć go do C-360 - bardzo proszę o...
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
Przy takim stanie instalacji, zrobiłbym nowy fragment do ładowania. Grubym przewodem łączysz alternator z plusem akumulatora, ideałem byłoby zastosowanie bezpiecznika 100A. Następnie cienkim przewodem, łączysz wyprowadzenie alternatora z żarówką kontrolki, drugi przewód od żaróweczki podłączasz do plusa pojawiającego się po przekręceniu stacyjki w pozycję...
dziekuje za odpowiedz - pozdrawiam
Witam. Jest to alternator właśnie od autobusu AUTOSAN. To duże wyprowadzenie z prawej to +, a z lewej -. Te mniejsze u dołu: -od lewej DF do regulatora napięcia -w środku W połączony z jednym z uzwojeń stojana (ten czerwony przewód z prawej strony zdjęcia) do obrotomierza -z prawej D+ do regulatora napięcia Żeby alternator dawał napięcie wystarczy połączyć...
A jaki to alternator ? Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?) Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
Jeśli chdzi o obrotomierz to czy diesel czy benzyna taki sam z tym że wiadomo diesel wystarczy do 5000obr/min a benzynka 7000obr/min i niczym więcej się nie różnią jedyny problem to wyprowadzenie impulsów z benzynie lux z cewki zapłonowej a z dieselku jest ten problem że niema cewki więc zostaje ci albo wyprowadzenie impulsów z alternatora albo to co...
Do plusowej klemy. Chodzi o to, że niektóre alternatory, jak ten właśnie, mają pin S nie połączony wewnetrznie z złączem B+, a wyprowadzony na zewnatrz, po to, żeby po prawidłowym podłaczeniu niwelować spadek napięcia na przewodzie prądowym (czasem dość długim, albo biegnacym przez skrzynkę bezpieczników), między alternatorem, a akumulatorem.
No to opisz te konkretne sytuacje, wtedy będziemy wiedzieć o czym rozmawiamy. Na pewno Prawo Energetyczne nie odnosi się do alternatora w samochodzie.
porusze po raz kolejny ten temat. Na dołączonym zdjęciu jest stojan alternatora . Wyprowadzenia wychodzą z 1, 5, 15 żłobka. Problem w tym w jaki sposób doprowadzic przewód z 1 do 15 i z 5do do 15 żłobka. Z wyprowadzeniem 1 i 5 nie ma problemu bo sa obok siebie. Czy poprowadzić dodatkowym zwojem w żłobku czy puścic drut poza żłobkami, i co sie stanie...
Mam alternator do Forda Mondeo, ale nie wiem jego nazwy. Jest w nim regulator Motorcraft typ-F5RU-10316-AA, są z niego trzy wyjścia A,S,I oraz jedna mała kostka na alternatorze wyprowadzona z jednej z faz i to jest prawdopodobnie wyjście W lub S na obrotomierz.
tylko skąd takie wziąść do takiego typu alternatora ?/ Jedynie wyprowadzić szczotki i regulator na zewnątrz Właśnie takie regulator mam innym ciągniku i tam nie przekroczy 14,5 a jedyym odbiornikiem jest akumulator
W to wyprowadzenie z uzwojeń stojana, w starszych autach było wykorzystywane do "napędu" obrotomierza (częstotliwość zmienna w zależności od obrotów). DFM wyprowadzenie szczotek, które nie pamiętam ale wydaje mi się że to które idzie do regulatora.
Witam. Mam problem z podłączeniem starego typu alternatora w silniku renault 5. Opis alternatora to S.E.V Marchal B14/50. Konkretnie jest problem z podłączeniem regulatora napięcia- brakuje mi jakby jednego wyprowadzenia od uzwojenia wzbudzenia. Są tylko wyprowadzenia 2x B+, 2x D- oraz wyprowadzenie od szczotek. Planowałem podłączyć regulator z alternatora...
Czyli w domowych warunkach żeby go poprawnie wysterować pozostaje tylko generator sinus na wyjściu o amplitudzie 12V? Wyjście W z alternatora a jeśli nie posiada to wyprowadzenie jednego z uzwojeń przed mostkiem prostowniczym? Tak,przed prostownikiem. Możesz też znaleźć sinus w sterowniku silnika.Ostatnio podłączałem obrotomierz do sterownika toyoty,klient...
Jeśli wyprowadzenia są zgodne (i montaż mechaniczny też), to może być. A nawet lepiej (większa moc)...
Witam. Do czujnika tęp. podłącz z jednej strony plus przez bezpiecznik, sygnał z czujnika do cewki przekaźnika, cewkę z drugiej strony do masy. Przez bezpiecznik zasilanie z akumulatora do styku przekaźnika, do drugiego styku wentylator. Alternator: wyprowadzenie B + do akumulatora, kontrolkę ładowania z jednej strony do stacyjki( razem z zapłonem)...
I tu kol. Quarz ma rację (podziwiam wzrok), z tym że ja obstawiałbym że to diody krzemowe, "wyrabowane" z alternatora - o takie: http://www.diax.pl/pic/2716s.jpg tylko z wyprowadzeniem w postaci linki dł. ok. 3cm zakończonym "kabeloczkiem" - jak to stosowano w prostownikach alternatorów "supersamochodów" PF125 i Polonez z tamtych czasów, i które to...
Jeszcze dodam ze z jednego alternatora wyprowadzone mamy AC lecz nie bedzie z tego raczej robic nic dalej (wiadomo brak czestotliwosci )zaradzilo by sie temu ale zostaniemy przy akumulatorze i przetwornicy Dodano po 4 Zobacz jak wygląda tłumik od agregatu PAB 2-1. Zdecydowanie tym tłumikiem mnie zainspirowales i znalazlem taki za 30zł "nowy" tylko przerobka...
Po prześwietleniu przewodów dojdziesz jak zasilany jest obrotomierz.Jeżeli alternator ma wyprowadzony przewód z zacisku (W),to być może tak jest.
Alternator ma wbudowany regulator napięcia z wyprowadzonymi przewodami. Zapewne tylko należy podłączyć kontrolkę ładowania do zacisku D+ Dodano po 1 Przewód czerwony z końcówką konektorową.
Czerwony to obrotomierz jak nie masz w alternatorze wyjścia to wyprowadź z jednej fazy stojana.P
Różne są te koszyczki i różnie jest to wyprowadzane- w alternatorze Scania jest to akurat lutowane (przygrzewane) w okolicy wentylatora do tych wąsów które biegną wewnątrz tworzywa i jest to dość daleko od pierścieni i temperatur- koszyczki się wymienia, lutuje wyprowadzenia i to nawet trzyma. Są tam dwa punkty mocowania- jeden, który miałem na myśli...
Jeżeli masz kompletny agregat, tj, silnik spalinowy, prądnica, osprzęt. To podłączasz tylko akumulator i o ile wszystko jest sprawne, ma działać. Agregat nie ma elektronicznej regulacji napięcia (AVR). Napięcie na uzwojenie wzbudzania prądnicy podawane jest wprost z akumulatora ( ładowanego poprzez alternator), przez rezystor o wartości w zależności...
"Zakładam że d+ to uzwojenie wzbudzenia, to siedzące wewnątrz wirnika, a drugi jego koniec jest do masy. " Dokładnie tak jest "Dobrze byłoby dołożyć 3 diody i wyprowadzić prawdziwe d+" gdzie dołożyć te 3 diody? "Potwierdź jeszcze czy N jest wyprowadzone z uzwojenia stojana." jest wyprowadzone "Prąd wzbudzenia dochodzi do 3A więc 2A to nic dziwnego."...
Z alternatora jest wyprowadzony przewód do obrotomierza pod przeważnie symbolem W. Często usterka ładowania wiąże się również z brakiem obrotów na desce, choć może być inaczej.
Iniezione oznacza wtrysk. Od kiedy w Vespie stosują wtrysk? W zwykłej ET2 powienien być zwykły silnik 2T i zwykły alternator z wyprowadzonymi pięcioma przewodami.
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
Nie. Wyjście na obrotomierz z alternatora, to wyprowadzenie jednej fazy sprzed prostownika, czyli sinus o częstotliwości zależnej od obrotów.
Z alternatora , jeżeli masz wyprowadzenie W.
Czym zasilić układ A? Z instalacji elektrycznej (akumulator + prądnica/alternator) motocykla. i jak to podpiąć do transoptora który ma 4 wyprowadzenia Patrz na rysunek b) - tam masz ideę.
Przy dodatkowym i silnie obciązonym alternatorze trzeba będzie podnieś w jakiś sposób (np elektrozawór dodatkowego powietrza) wolne obroty bo może silnik może niestabilnie chodzić szczególnie zimny a z alternatora wyprowadzić przewód od wzbudzenia i zwierać go do masy przełącznikiem mały prąd do 2A w ten sposób włączając ogrzewanie. Przy standardowym...
Kolega Łukasz1 bardzo mi pomógł i już myślałem że sprawa prosta i oczywista,ale no właśnie... ale w salonie Toyoty przez godzinę w komputerze szukali tego czujnika i nie znaleźli,potem zawołali mechanika elektryka tan oczywiście także nic mądrego i sensownego nie powiedział.W związku z tym mam koledzy takie pytanie czy impuls z akumulatora,lub czujnika...
Aż podjąłem trud analizy układu i przyznaję, że zgadza się. Trochę upierałem się z racji, że kiedyś spaliłem uzwojenie główne przy zwarciu diody, ale to był przypadek jednocześnie zwarcia na wyprowadzeniu ze środka gwiazdy do masy. Dalej nie pasuje m ta informacja: "Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie" ,ale już milknę.
wyprowadzić alternator zamiennik wyprowadzić wyprowadzić radio
mynute green przeróbka prostownika funkcja chłodzenia
ecc85 przestrojenie pianino cyfrowe
Naprawa uszkodzonego wyświetlacza: LCD, OLED, LED FTDI FT232R, 115200 bps, Latency Timer 8 ms – optymalny bufor odbioru i ustawienia