Wypnij duży bezpiecznik FL-4/100A/ ,powinien spaść pobór prądu!
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Proste do wytłumaczenia zjawisko pojawiające się nie pierwszy raz na forum, tania chińska podróbka regulatora nie rozłącza wzbudzenia alternatora. Jedź do fachowca, niech wymieni na oryginalny.
Wg. mnie powody są następujące: - wartość skuteczna prądu każdego z uzwojeń jest znacznie mniejsza niż prąd wyjciowy - dobre chłodzenie - brak uzwojeń o dużych objętościach - nie ma problemu, że nagrzewa się gdzieś wewnątrz bo po prostu uzwojenie jest małe; z drugiej strony pamiętajmy o wysokiej temperaturze otocznia - najważniejsze - podejrzewam, że...
Kiepski regulator napięcia (zbyt wysoki próg zadziałania). Normalnie można z tym jeździć i nic się nie stanie. W Twoim przypadku masz alternator na gwarancji, możesz spoko reklamować. Dogadaj się ze sprzedającym czy sam regulator przyjmie i wymieni. Regulator da się wymienić bez wyjmowania całego alternatora.
moje pytanie brzmi jaki powinien być alternator i czy ten alternator będzie w stanie ładować te 4 akumulatory Zacznij od pytania jak wysoki ma być wiatrak i jaka średnica śmigieł aby przy umiarkowanym wietrze napędzać prądnicę o mocy minimum 600W ? Zastanów się też nad doborem przekładni zwiększającej obroty bo śmigła obracają się wolno a wirnik alternatora...
Zacznij drogą dedukcji. Na początek sprawdź przekaźnik świec żarowych czy przypadkiem się nie przycina później kolejno Alarm jeśli go masz Radio najlepiej na czas badań odepnij alternator odłącz zacisk B+ rozrusznik. jaki opis na skrzynce ma bezp o którym mówisz??
Może to być przyczyna paska... powinien to być dość wysoki pisk... taki jak czasem mają niektóre auta "piszczące" podczas dodawania gazu... Pompa jest koło paska klinowego i to on ją napędza... Jest to po prawej stronie samochodu. Sama pompa wygląda tak: http://allegro.pl/item505878606_pompa_ws... http://allegro.pl/item503027361_pompa_ws...
Witam, musiałem odnowić oryginalną instalację w c330 którą to używam cały dzień, ale co 2 tygodnie. I podczas sprawdzania alternatora zanotowałem prąd ładowania chwile po odpaleniu 45A, po minucie 25A. Akumulator fakt że jakiś 3 letni maxgear 80Ah ale poprzednio jeździł w T4 1.9tdi i sprawował się znakomicie. Napięcie trzyma 12,5v a po rozruchu 14,6V...
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Jak wytłumaczyć zwiększony prąd obciążenia tuż po wzbudzeniu alternatora przy niskich obrotach? Dlaczego tak sie dzieje ? zamieszczam wykres gdzie dokladnie to widac https://obrazki.elektroda.pl/9115038000_...
Sytuacja wygląda następująco: Akumulator 12V 90 Ah - naładowany na full prostownikiem Po założeniu w samochodzie napięcie ładowania 14,3V - 14,4V Odpala wszystko działa prawidłowo. Zostawiam na noc i rano nawet bendiks nie wskakuje. Napięcie na akumulatorze 11,8V przy spoczynku. Naładowałem akumulator ponownie prostownikiem 12h + 4h przerwy + 4h napięcie...
Witam mam ponownie problem z zasilaniem wszystko było ok, ale odkąd zacząłem jeździć na światłach zaczęły się problemy z zasilaniem. Aktualnie mam alternator 90A i 2 akumulatory 55Ah. Pierwszy objaw pojawił się przy odpalaniu auta włączone radyjko się wyłączało na skutek spadku napięcia, czego wcześniej nie było. Dzisiaj zaczęły się większe problemy...
Mianowicie alternator ma wydajność ok 15A. Zachowuje się normalnie po chwili od wzbudzenia prawidłowo steruje pinem D+ czyli jest wspomaganie w samochodzie. Bez obciążenia napięcie na akumulatorze 14,5V. Ale daje tylko 15A póżniej napięcie spada, wszystkie 6 diod sprawne mierzone na przejście świecą żarową, uzwojenie połączone w gwiazdę też sprawne,...
Witam. Na wstepie informuje, że jestem nowym forumowiczem. Mam problem z ładowaniem w astrze f. Kiedyś podczas jazdy zaczęła mi świecić kontrolka od ładowania razem z nia kontrolka poduszek. Na wolnych obrotach światła przygasały po dodaniu gazu rozjaśniały się. Na drugi dzień sprawdziłem napięcie na klemach aku i było około 12,5V na wylaczonym silniku...
Miałeś przedstawić dowody, powtórzę dowody. A nie swoje wywody. Rodem z książek o polowaniu na czarownicę Założenie większej pojemności akumulatora np. 70Ah tam gdzie zalecane jest 55Ah naraża nasz akumulator na częste niedoładowanie szczególnie w jeździe miejskiej gdzie więcej razy odpalamy niż robimy kilometrów. Bzdura totalną, fizyka się kłania....
Rewelacyjnym rozwiązaniem jest alternator od Matiza ,malutki wysoki prąd ładowania i koło pasowe jak trzeba .
https://filmy.elektroda.pl/68_1735483091... dobra, jednak jak jakiś czas temu mierzyłem w moim Passacie to albo coś miernik źle wskazywał albo nie wiem... Jednak w sprawnym moim Passacie dokonując pomiaru na obudowie alternatora I przykładając miernik do tego "dzyndzla" plusowego pokazuje tylko 1.37v (dziwne, czemu tak mało? ) dodam, iz ladowanie...
Ostatnio akumulator w moim Peugeocie 206 szybko się rozładowuje. Akumulator kupiony 4 lata temu. Sprawdziłem multimetrem na włączonym silniku oraz z włączonymi nawiewami, światłami i radiem i pokazywało między 14,54-14,58. Wiem, że górna granica to 14,5. Czy mój wynik minimalnie za wysoki może martwić?
Urywa się ciągle sprzegło alternatora w Focusie MK1 1,8 tdci Wymieniłem sprzęgiełko w całości na używane (foto poniżej) 3x Wymieniłem samo gumowe kółeczko które łączy się z alternatorem w końcu na nowe dobrej firmy Przejeżdżam 50-150km i się ono ukręca ta guma. Alternator jak obracam ręka niby lekko się kręci. Teraz jak się urwało to patrzę alternator...
Dzisiaj podłączyłem Zwinniczka do DB i oto wyniki: Błędy z opisem, który pokazał DB, a także sam wyguglałem F40A - czujnik poziomu oleju, poziom oleju U1000 - brak komunikacji ABS z innymi sterownikami U1308 - brak komunikacji z ECU U1318 - brak komunikacji z BSI U1108 - brak komunikacji z ECU 7159 - poziom oleju P1676 - błąd stały - controlled alternator...
Tak po uśpieniu modułu. Tylko i wyłącznie alternator jest wybudzany bez przerwy bardzo małym napięciem Dodano po 5 Po nocy i uśpieniu wszystkiego pobór spadł do 0,12 po odłączeniu alternatora czy to kostka regulatora czy przewodem plusowym spada 0,01-0,02 Dodano po 1 https://filmy.elektroda.pl/24_1740584331...
Komutator nie ma bicia?
Uszkodzony prostownik.
Jak działa dystrybuowanie energii w kamperach w których znajduje się instalacja solarna? Czy w przypadku gdy podłączam coś do gniazdka 12v to energia idzie z paneli słonecznych a dopiero gdy pobór jest zbyt wysoki to z akumulatora? Lub co mogę zrobić aby pobór był bezpośrednio z paneli zamiast przez akumulator. Pytanie nr 2. Czy źródła prądu dc można...
Panowie winny okazał się alternator odłaczenie dwóch przewodów cienkich alternatora i pobór spadł do 0,01A ,ale wyciągnięcie przekaźnika sterowania silnika też pobór spada dziwne rzeczy ale problem rozwiązany ,ja też tego nie umiem wytłumaczyć ,dzięki za zainteresowanie .
Witam Panowie tak sobie czytam i czytam , każdy z piszących ma rację i zarazem jej nie ma. Zatem od początku rozkminiany akumulator to 80Ah 700 A Ołowiowo-kwasowy Zalety akumulatora Centra PLUS CB802: Doskonałe parametry rozruchowe. Wysoki standard bezpieczeństwa - specjalna konstrukcja wieczka umożliwia skuteczna redukcje zbędnych gazów. Technologia...
Sugerujesz, że rozrusznik może być w słabej kondycji i mieć jakieś wewnętrzne opory podczas pracy co by w sumie tłumaczyło wysoki pobór prądu ? Co za tym idzie tak duży spadek napięcia na aku w momencie rozruchu.
Ja tydzień temu miałem klienta, który po wjechaniu na zbyt wysoki krawężnik przyjechał ciągnąc za sobą a wręcz 5cm przed przednim lewym kołem komputer z obudowa... :)))) !!! to była Mazda 3 Uwielbiam wyciągac rozrusznik w ar 166 v6 turbo, skrzynie... No i 2.0 tdi uszczlniacz wału od strony skrzyni to jest mistrzostwo :) wtryski w 1.4hdi jak sie np ułamie...
jak daleko jesteś z budową wiatraka? Chodzi o maszt, no i to co na tym maszcie. Witam, Chwilowo jestem "w lesie" gdyż pracuję w mieście a do tematu wracam urlopami. Rozważałem kwestię alternatora gdyż zwyczajnie nie wymaga on zbytniego nakładu prac. Jedyne co martwi to mała moc przy sporym zapotrzebowaniu na wiatr. Chwilowo rozważam konstrukcję przypominającą...
Czy winny może być sterownik ECU który wysterowuje alternator linią COM? Może. Trzeba wszystko poskładać na ze sprawnym alternatorem i akumulatorem. Jeździć z rejestratorem i może coś się wyjaśni. Ja osobiście bym założył rejestrator napięcia w instalacji, napięcia wzbudzenia i prądu alternatora. Ale to jakimś kombinowanym sprzętem. Warsztaty specjalizujące...
Alternator i fotele?
Zgadza się gazowanie występuje, ale pytam się co to ma wspólnego z tematem wątku? Nie rozumiem tego. Proszę wyjaśnijcie mi co to ma wspólnego z tematem bezprzewodowego prostownika? Czasem myślę, że są osoby, które widząc słowo akumulator i ładowanie maja od razu reakcję bezwarunkową "gazowanie elektrolitu". Jest to proces towarzyszący ładowaniu akumulatora...
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
Alternator Bosch. Jak nam sprawdzić tak wysoki prąd?
kiedy podłączę multimetr pomiędzy ten przewód a masę przy włączonym zapłonie jest 5,5 a nie 12v To kontrolka ładowania sie żarzy a nie świeci bo ma tylko 6,5v zamiast 10V. To teraz kup właściwy mostek do poprzedniego alternatora i będzie fajnie , bo jak widze masz uwalone 2 alternatory, każdy inaczej.
Dzięki wielkie za informacje A jeszcze jedno pytanie, jak jest z alternatorami, na moim pisze 14V 70A, czy alternator rzeczywiście potrafi dać aż tak wysoki prąd? bo jeśli np mamy rozładowany akumulator i odpalamy samochód prostownikiem z rozruchem to gdyby alternator był w stanie dać zbyt duży prąd to mógłby się zagotować elektrolit w akumulatorze...
po podlaczeniu do impy nie wykazuje zadnego bledu Skoro tak się tym przejmujesz to może wróżkę odwiedź , skoro diagnosta nie dał rady. :D A tak na poważnie to co się może zepsuć skoro akumulator i alternator jest sprawny ?
Po wyjęciu regulatora alternator już nie pobiera prądu? , jeśli tak to regulator do kosza jeśli inaczej to mostek diodowy.
Sprawdzałeś czy wszystkie węże są gorące , jeśli coś hałasuje pod maską zdejmij pasek klinowy i odpal na chwilę aby wykluczyć pompę wspomagania i alternator ,
Wszyscy widzą tylko bałagan i porównują do ładowarek z biedronki w których już zaczynając od mostka prostowniczego należało by zacząć "poprawę", elementy klejone glutem, procesor który głupieje nie wiadomo od czego i kiedy i to wszystko sprzedawane jako super bezpieczna bezobsługowa ładowarka - powtarzam, sprzedawane na niczym się nie znającemu kowalskiemu...
Alternator powinien być dobry, bo mam miernik w aucie tzn.analogowy miernik, który pokazuje jakie jest ładowanie akumulatora.Wynosi 14V.Alternator był zresztą przeglądany w zeszłym roku przez mechanika jak robiłem uszczelke pod głowicą. Zobacze, coś może z tych planów da sie wywnioskować.W zeszłym roku miałem problem z otwieraniem drzwi i central zamkiem...
Z dwa lata temu uszkodził mi sie alternator. Był wymieniany w zakładzie stojan, regulator napięcia i układ prostwniczy. Gwarancja pół roku i potem znów awaria. Wysoki prąd ładowania uszkodził pewnie układ prostowniczy cały sie grzał jakby pracował na zwarciu. Kupiłem nowy alternator, zamontowałem i 4 miesiące było oki, ... i znów coś nie tak - ładownaie...
Witam. Posiadam Audi A6 C5. Niestety zaczął mi się bardzo szybko rozładowywać akumulator. Sprawdziłem pobór prądu na postoju, na zimnym silniku był prawidłowy. Gdy samochód pochodzi kilka minut i ponownie sprawdzę, to wtedy pobór prądu wynosi 3A i tak się utrzymuje. Dopiero gdy kilka razy odłączę i podłącze klemę powraca do normy. Sprawdziłem, że w...
Spróbuj jeszcze podmienić akumulator.
Oczywiście że można tylko jaki tego powód. Natomiast kiedyś montowałem wiele razy drugi alternator do autobusów gdzie po uszkodzeniu oryginału koszt nowego był bardzo wysoki a sam zakup był problemem.P
Witam. Posiadam w domu małe car audio oraz całość podpięta jest pod akumulator 45Ah, 370a. Problem polega na tym że po około 3-4h słuchania dosyć głośnej muzyki akumulator się rozładowywuje. Wiadomo że w samochodzie jest alternator który zapewnia wysoki prąd ładowania a ja jedynie posiadam prostownik 12v 6a. Szukałem dobrej alternetywy dla alternatora...
Sprawdziłem też alternator lecz było jednak to samo.. :/ Sprawdziłem amperomierzem to pobiera około 150mA z aku przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki. Jak sprawdziłeś alternator? Jaką pojemność ma aku? Ten pobór nie jest straszny. Sprawdź ładowanie.
Aby alternator doładował akumulator zimną gdy są niskie temperatury trzeba znacznie więcej przejechać ok 500 km. Wynika to z faktu niskiego napięcia ładowania a na niekorzyść starego akumulatora jest bardzo wysoki prąd, który jedynie może przyspieszyć opad masy czynnej. Co do chińskich testerów to jedyną wartością, którą bym brał pod uwagę to rezystancja...
Czyżby drut nawojowy był oznaczany w mm kw? Zastosowanie mniejszej średnicy zwiększy wypełnienie przekroju i może się udać taki manewr. Jednak weź pod uwagę, że będzie gorzej z odprowadzeniem ciepła, większa powierzchnia styku uzwojeń i więcej punktów połączeniowych. Każdy z tych elementów zmniejsza niezawodność sprzętu. Twój rysunek nieprecyzyjny....
Alternator naprawiony, ładowanie wróciło ale nadal jest problem z upływem prądu rzędu 140mA na tym przekaźniku. Co dalej z tym robić?
Do autora jeśli problem jest akualny, pisałem na począdku że pobór prądu jest za wysoki i ładowanie za małe. Odepnij alternator i sprawdż pobór prądu. Pozdrawiam.
Witam borykam sie z Passatem B6 problem jest taki ze pobiera prąd stale od 0,60Ado0,90A w efekcie rozładowuje akumulator w ciagu 2 dni do zera . Rozłaczałem juz prawie wszystko min: Alternator , rozrusznik , wiazke od silnika , sterownik silnika , zaciski tył , klakson , wentylatory , bezbieczniki , przekazniki , moduł poduszek , grzałke wewnetrzna...
Dobra, teraz dopiero widzę, że pomyliłem pojęcia troche. Przeoraszam za zamieszanie. Pisząc o stabilizatorze - zawsze miałem na myśli stabilizator prądu - w celu ograniczenia wysokiego prądu ładowania dodatkowych aku w trakcie jazdy - gdy alternator podaje dosyć duży prąd do ładowania aku podstawowego. W zasadzie powinien wystarczyć separator jeśli...
Problemem nie był alternator tylko za niska temperatura silnika... jest lato silnik jest dogrzany nie mam żadnych problemów z elektroniką. W zimę kiedy silnik jest nie dogrzany auto potrzebowało mocy by dogrzać silnik ... jak? elektryk tłumaczył mi, że bmw dogrzewa za pomocą świec żarowych i dlatego jest taki wysoki pobór prądu i skoki obrotów
co może być przyczyną tak wysokiego napięcia ładowania? Tylko regulator, lub słaba bateria w mierniku.
alternator wysoki obrót wysoki napiąć alternator alternator mondeo wysoki
żarówki lampek choinkowych generator impuls tyrystor zamek drzwi bocznych
elektroniczny czujnik wilgotności pralka amica usterki
Zwiększenie czułości odbiornika Radmor 5422 Biała plama na projektorze: przyczyny i rozwiązania