Wypnij duży bezpiecznik FL-4/100A/ ,powinien spaść pobór prądu!
Tak, przez zwartą diodę dodatnią poprzez diody wzbudzenia i regulator prąd idzie na wirnik. Druga mozliwość to bardzo zanieczyszczony mostek lun wnetrze alternatora, przez zanieczyszczenie powstaje upływność.
Proste do wytłumaczenia zjawisko pojawiające się nie pierwszy raz na forum, tania chińska podróbka regulatora nie rozłącza wzbudzenia alternatora. Jedź do fachowca, niech wymieni na oryginalny.
Kiepski regulator napięcia (zbyt wysoki próg zadziałania). Normalnie można z tym jeździć i nic się nie stanie. W Twoim przypadku masz alternator na gwarancji, możesz spoko reklamować. Dogadaj się ze sprzedającym czy sam regulator przyjmie i wymieni. Regulator da się wymienić bez wyjmowania całego alternatora.
moje pytanie brzmi jaki powinien być alternator i czy ten alternator będzie w stanie ładować te 4 akumulatory Zacznij od pytania jak wysoki ma być wiatrak i jaka średnica śmigieł aby przy umiarkowanym wietrze napędzać prądnicę o mocy minimum 600W ? Zastanów się też nad doborem przekładni zwiększającej obroty bo śmigła obracają się wolno a wirnik alternatora...
Zacznij drogą dedukcji. Na początek sprawdź przekaźnik świec żarowych czy przypadkiem się nie przycina później kolejno Alarm jeśli go masz Radio najlepiej na czas badań odepnij alternator odłącz zacisk B+ rozrusznik. jaki opis na skrzynce ma bezp o którym mówisz??
Może to być przyczyna paska... powinien to być dość wysoki pisk... taki jak czasem mają niektóre auta "piszczące" podczas dodawania gazu... Pompa jest koło paska klinowego i to on ją napędza... Jest to po prawej stronie samochodu. Sama pompa wygląda tak: http://allegro.pl/item505878606_pompa_ws... http://allegro.pl/item503027361_pompa_ws...
Witam, musiałem odnowić oryginalną instalację w c330 którą to używam cały dzień, ale co 2 tygodnie. I podczas sprawdzania alternatora zanotowałem prąd ładowania chwile po odpaleniu 45A, po minucie 25A. Akumulator fakt że jakiś 3 letni maxgear 80Ah ale poprzednio jeździł w T4 1.9tdi i sprawował się znakomicie. Napięcie trzyma 12,5v a po rozruchu 14,6V...
Miałeś przedstawić dowody, powtórzę dowody. A nie swoje wywody. Rodem z książek o polowaniu na czarownicę Założenie większej pojemności akumulatora np. 70Ah tam gdzie zalecane jest 55Ah naraża nasz akumulator na częste niedoładowanie szczególnie w jeździe miejskiej gdzie więcej razy odpalamy niż robimy kilometrów. Bzdura totalną, fizyka się kłania....
https://filmy.elektroda.pl/68_1735483091... dobra, jednak jak jakiś czas temu mierzyłem w moim Passacie to albo coś miernik źle wskazywał albo nie wiem... Jednak w sprawnym moim Passacie dokonując pomiaru na obudowie alternatora I przykładając miernik do tego "dzyndzla" plusowego pokazuje tylko 1.37v (dziwne, czemu tak mało? ) dodam, iz ladowanie...
Rewelacyjnym rozwiązaniem jest alternator od Matiza ,malutki wysoki prąd ładowania i koło pasowe jak trzeba .
Ostatnio akumulator w moim Peugeocie 206 szybko się rozładowuje. Akumulator kupiony 4 lata temu. Sprawdziłem multimetrem na włączonym silniku oraz z włączonymi nawiewami, światłami i radiem i pokazywało między 14,54-14,58. Wiem, że górna granica to 14,5. Czy mój wynik minimalnie za wysoki może martwić?
Dzisiaj podłączyłem Zwinniczka do DB i oto wyniki: Błędy z opisem, który pokazał DB, a także sam wyguglałem F40A - czujnik poziomu oleju, poziom oleju U1000 - brak komunikacji ABS z innymi sterownikami U1308 - brak komunikacji z ECU U1318 - brak komunikacji z BSI U1108 - brak komunikacji z ECU 7159 - poziom oleju P1676 - błąd stały - controlled alternator...
Urywa się ciągle sprzegło alternatora w Focusie MK1 1,8 tdci Wymieniłem sprzęgiełko w całości na używane (foto poniżej) 3x Wymieniłem samo gumowe kółeczko które łączy się z alternatorem w końcu na nowe dobrej firmy Przejeżdżam 50-150km i się ono ukręca ta guma. Alternator jak obracam ręka niby lekko się kręci. Teraz jak się urwało to patrzę alternator...
Tak po uśpieniu modułu. Tylko i wyłącznie alternator jest wybudzany bez przerwy bardzo małym napięciem Dodano po 5 Po nocy i uśpieniu wszystkiego pobór spadł do 0,12 po odłączeniu alternatora czy to kostka regulatora czy przewodem plusowym spada 0,01-0,02 Dodano po 1 https://filmy.elektroda.pl/24_1740584331...
Komutator nie ma bicia?
Uszkodzony prostownik.
Jak działa dystrybuowanie energii w kamperach w których znajduje się instalacja solarna? Czy w przypadku gdy podłączam coś do gniazdka 12v to energia idzie z paneli słonecznych a dopiero gdy pobór jest zbyt wysoki to z akumulatora? Lub co mogę zrobić aby pobór był bezpośrednio z paneli zamiast przez akumulator. Pytanie nr 2. Czy źródła prądu dc można...
Panowie winny okazał się alternator odłaczenie dwóch przewodów cienkich alternatora i pobór spadł do 0,01A ,ale wyciągnięcie przekaźnika sterowania silnika też pobór spada dziwne rzeczy ale problem rozwiązany ,ja też tego nie umiem wytłumaczyć ,dzięki za zainteresowanie .
Witam Panowie tak sobie czytam i czytam , każdy z piszących ma rację i zarazem jej nie ma. Zatem od początku rozkminiany akumulator to 80Ah 700 A Ołowiowo-kwasowy Zalety akumulatora Centra PLUS CB802: Doskonałe parametry rozruchowe. Wysoki standard bezpieczeństwa - specjalna konstrukcja wieczka umożliwia skuteczna redukcje zbędnych gazów. Technologia...
Wg. mnie powody są następujące: - wartość skuteczna prądu każdego z uzwojeń jest znacznie mniejsza niż prąd wyjciowy - dobre chłodzenie - brak uzwojeń o dużych objętościach - nie ma problemu, że nagrzewa się gdzieś wewnątrz bo po prostu uzwojenie jest małe; z drugiej strony pamiętajmy o wysokiej temperaturze otocznia - najważniejsze - podejrzewam, że...
Sugerujesz, że rozrusznik może być w słabej kondycji i mieć jakieś wewnętrzne opory podczas pracy co by w sumie tłumaczyło wysoki pobór prądu ? Co za tym idzie tak duży spadek napięcia na aku w momencie rozruchu.
Ja tydzień temu miałem klienta, który po wjechaniu na zbyt wysoki krawężnik przyjechał ciągnąc za sobą a wręcz 5cm przed przednim lewym kołem komputer z obudowa... :)))) !!! to była Mazda 3 Uwielbiam wyciągac rozrusznik w ar 166 v6 turbo, skrzynie... No i 2.0 tdi uszczlniacz wału od strony skrzyni to jest mistrzostwo :) wtryski w 1.4hdi jak sie np ułamie...
jak daleko jesteś z budową wiatraka? Chodzi o maszt, no i to co na tym maszcie. Witam, Chwilowo jestem "w lesie" gdyż pracuję w mieście a do tematu wracam urlopami. Rozważałem kwestię alternatora gdyż zwyczajnie nie wymaga on zbytniego nakładu prac. Jedyne co martwi to mała moc przy sporym zapotrzebowaniu na wiatr. Chwilowo rozważam konstrukcję przypominającą...
Czy winny może być sterownik ECU który wysterowuje alternator linią COM? Może. Trzeba wszystko poskładać na ze sprawnym alternatorem i akumulatorem. Jeździć z rejestratorem i może coś się wyjaśni. Ja osobiście bym założył rejestrator napięcia w instalacji, napięcia wzbudzenia i prądu alternatora. Ale to jakimś kombinowanym sprzętem. Warsztaty specjalizujące...
Alternator i fotele?
Zgadza się gazowanie występuje, ale pytam się co to ma wspólnego z tematem wątku? Nie rozumiem tego. Proszę wyjaśnijcie mi co to ma wspólnego z tematem bezprzewodowego prostownika? Czasem myślę, że są osoby, które widząc słowo akumulator i ładowanie maja od razu reakcję bezwarunkową "gazowanie elektrolitu". Jest to proces towarzyszący ładowaniu akumulatora...
Alternator Bosch. Jak nam sprawdzić tak wysoki prąd?
Ty w tym modelu masz chyba światła zasilane z akumulatora - dlatego musisz mieć stator z uzwojeniem tzw. bezmasowym. Stator który kupiłeś zapewne jest przeznaczony do silników na licencji Hondy, ze zwykłym zapłonem CDI. Pewnie jeszcze różnią się ilością cewek (par biegunów) więc nie uzyskujesz w ogóle napięcia na uzwojeniu świateł/ładowania, a tylko...
kiedy podłączę multimetr pomiędzy ten przewód a masę przy włączonym zapłonie jest 5,5 a nie 12v To kontrolka ładowania sie żarzy a nie świeci bo ma tylko 6,5v zamiast 10V. To teraz kup właściwy mostek do poprzedniego alternatora i będzie fajnie , bo jak widze masz uwalone 2 alternatory, każdy inaczej.
Dzięki wielkie za informacje A jeszcze jedno pytanie, jak jest z alternatorami, na moim pisze 14V 70A, czy alternator rzeczywiście potrafi dać aż tak wysoki prąd? bo jeśli np mamy rozładowany akumulator i odpalamy samochód prostownikiem z rozruchem to gdyby alternator był w stanie dać zbyt duży prąd to mógłby się zagotować elektrolit w akumulatorze...
po podlaczeniu do impy nie wykazuje zadnego bledu Skoro tak się tym przejmujesz to może wróżkę odwiedź , skoro diagnosta nie dał rady. :D A tak na poważnie to co się może zepsuć skoro akumulator i alternator jest sprawny ?
Po wyjęciu regulatora alternator już nie pobiera prądu? , jeśli tak to regulator do kosza jeśli inaczej to mostek diodowy.
Sprawdzałeś czy wszystkie węże są gorące , jeśli coś hałasuje pod maską zdejmij pasek klinowy i odpal na chwilę aby wykluczyć pompę wspomagania i alternator ,
Wszyscy widzą tylko bałagan i porównują do ładowarek z biedronki w których już zaczynając od mostka prostowniczego należało by zacząć "poprawę", elementy klejone glutem, procesor który głupieje nie wiadomo od czego i kiedy i to wszystko sprzedawane jako super bezpieczna bezobsługowa ładowarka - powtarzam, sprzedawane na niczym się nie znającemu kowalskiemu...
Alternator powinien być dobry, bo mam miernik w aucie tzn.analogowy miernik, który pokazuje jakie jest ładowanie akumulatora.Wynosi 14V.Alternator był zresztą przeglądany w zeszłym roku przez mechanika jak robiłem uszczelke pod głowicą. Zobacze, coś może z tych planów da sie wywnioskować.W zeszłym roku miałem problem z otwieraniem drzwi i central zamkiem...
Z dwa lata temu uszkodził mi sie alternator. Był wymieniany w zakładzie stojan, regulator napięcia i układ prostwniczy. Gwarancja pół roku i potem znów awaria. Wysoki prąd ładowania uszkodził pewnie układ prostowniczy cały sie grzał jakby pracował na zwarciu. Kupiłem nowy alternator, zamontowałem i 4 miesiące było oki, ... i znów coś nie tak - ładownaie...
Witam. Posiadam Audi A6 C5. Niestety zaczął mi się bardzo szybko rozładowywać akumulator. Sprawdziłem pobór prądu na postoju, na zimnym silniku był prawidłowy. Gdy samochód pochodzi kilka minut i ponownie sprawdzę, to wtedy pobór prądu wynosi 3A i tak się utrzymuje. Dopiero gdy kilka razy odłączę i podłącze klemę powraca do normy. Sprawdziłem, że w...
Spróbuj jeszcze podmienić akumulator.
Oczywiście że można tylko jaki tego powód. Natomiast kiedyś montowałem wiele razy drugi alternator do autobusów gdzie po uszkodzeniu oryginału koszt nowego był bardzo wysoki a sam zakup był problemem.P
Witam. Posiadam w domu małe car audio oraz całość podpięta jest pod akumulator 45Ah, 370a. Problem polega na tym że po około 3-4h słuchania dosyć głośnej muzyki akumulator się rozładowywuje. Wiadomo że w samochodzie jest alternator który zapewnia wysoki prąd ładowania a ja jedynie posiadam prostownik 12v 6a. Szukałem dobrej alternetywy dla alternatora...
Sprawdziłem też alternator lecz było jednak to samo.. :/ Sprawdziłem amperomierzem to pobiera około 150mA z aku przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki. Jak sprawdziłeś alternator? Jaką pojemność ma aku? Ten pobór nie jest straszny. Sprawdź ładowanie.
Aby alternator doładował akumulator zimną gdy są niskie temperatury trzeba znacznie więcej przejechać ok 500 km. Wynika to z faktu niskiego napięcia ładowania a na niekorzyść starego akumulatora jest bardzo wysoki prąd, który jedynie może przyspieszyć opad masy czynnej. Co do chińskich testerów to jedyną wartością, którą bym brał pod uwagę to rezystancja...
Czyżby drut nawojowy był oznaczany w mm kw? Zastosowanie mniejszej średnicy zwiększy wypełnienie przekroju i może się udać taki manewr. Jednak weź pod uwagę, że będzie gorzej z odprowadzeniem ciepła, większa powierzchnia styku uzwojeń i więcej punktów połączeniowych. Każdy z tych elementów zmniejsza niezawodność sprzętu. Twój rysunek nieprecyzyjny....
Do autora jeśli problem jest akualny, pisałem na począdku że pobór prądu jest za wysoki i ładowanie za małe. Odepnij alternator i sprawdż pobór prądu. Pozdrawiam.
Alternator naprawiony, ładowanie wróciło ale nadal jest problem z upływem prądu rzędu 140mA na tym przekaźniku. Co dalej z tym robić?
Witam borykam sie z Passatem B6 problem jest taki ze pobiera prąd stale od 0,60Ado0,90A w efekcie rozładowuje akumulator w ciagu 2 dni do zera . Rozłaczałem juz prawie wszystko min: Alternator , rozrusznik , wiazke od silnika , sterownik silnika , zaciski tył , klakson , wentylatory , bezbieczniki , przekazniki , moduł poduszek , grzałke wewnetrzna...
Dobra, teraz dopiero widzę, że pomyliłem pojęcia troche. Przeoraszam za zamieszanie. Pisząc o stabilizatorze - zawsze miałem na myśli stabilizator prądu - w celu ograniczenia wysokiego prądu ładowania dodatkowych aku w trakcie jazdy - gdy alternator podaje dosyć duży prąd do ładowania aku podstawowego. W zasadzie powinien wystarczyć separator jeśli...
co może być przyczyną tak wysokiego napięcia ładowania? Tylko regulator, lub słaba bateria w mierniku.
Problemem nie był alternator tylko za niska temperatura silnika... jest lato silnik jest dogrzany nie mam żadnych problemów z elektroniką. W zimę kiedy silnik jest nie dogrzany auto potrzebowało mocy by dogrzać silnik ... jak? elektryk tłumaczył mi, że bmw dogrzewa za pomocą świec żarowych i dlatego jest taki wysoki pobór prądu i skoki obrotów
Ale nie da się tego osiągnąć diodą. Tylko przekaźniki. Co więcej ta kamera owszem włącza się fajnie i szybko zaraz po uśpieniu A spróbuj zrobić ten sam trick po 3,4 godzinach. Dobra, a masz tą kamerę czy gawędzisz jak reszta ? nic dziwnego, że elektroda ma taką opinie. Niby czemu miałaby mieć inny zapłon po dłuższym czasie ? why ?????? przecież to...
Kiedy mamy juz wiatrak (powiedzmy 6 metrowej średnicy 3łopatowiec). I znamy nasze warunki wiatrowe. To możemy się pokusić o wyliczenie ile mocy ma nasz wiatraczek najczęściej. Pod to dostosowujemy moc prądnicy. Juz tylko od nas zależy czy będzie to amerykanka (łatwy start i wysokie obroty, brak przekładni, słabe osiągi), czy przerobiony silnik (cięższy...
za wysoki prąd ładowania. Za wysoki prąd? Sam alternator jest ograniczeniem. Kombinowałem z diodą shottkiego 6A Co kombinowałeś? puściłem za wysokie napięcie Regulator masz uszkodzony? wymyśliłem że zastosuję potencjometr Jak go chcesz włączyć? im silnik cieplejszy to ładowanie spada To naturalne - tak wygląda charakterystyka regulatora. Zimą napięcie...
ładowanie faktycznie za wysokie 15,1. Natomiast mój 'spec" odkrył co się stało i z jakiego powodu te wszystkie błędy. Sprawa strasznie błaha i wykryta przypadkiem. Sprawdziliśmy na sam koniec żarówkę w stopach (gdy zapalały się stopy gasły światła drogowe,a gdy jeździłem na dziennych stopy paliły się cały czas). Jedna z nich była przepalona ale w taki...
Dzięki. Podłaczę się i pogmeram w wolnej chwili. Szkoda że nie ma nikt pewnej wiedzy na temat ustawień i ich rezultatów żeby nie robić tego na chybił trafił. Co jest wskazane w danej sytuacji a co może być niedopuszczalne. Za co odpowiadają pewne opcje i kiedy są one dopuszczalne. Teksty może tak a może lepiej inaczej, jest dobrze ale za chwilę okazuje...
Wymień przekaźnik. Sprawdź połączenie pinów pod czarną pokrywką przewodów po lewej stronie.
Podłącz amperomierz i wyjmuj kolejno bezpieczniki, stwierdzisz w którym obwodzie jest pobór. Jeśli po wyjęciu wszystkich bezpieczników prad nadal popłynie to alternator albo rozrusznik.
Chomik dobrze mówi. Koszt może być wysoki nie z powodu robocizny a ceny części. Z używanym może być to samo po miesiącu a wtedy będziesz miał dwa nic nie warte altki. Poza tym alternator też musiał mieć jakiś powód do awarii...
miałem ten sam problem alternator mial zwarcie do masy na uzwojeniu
Diody sprawne ?
mam prośbę o rozkodowanie takiego VIN-u VF3PNCFB488524424 Proszę; Charakterystyki pojazdu Model 107 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 12393 UT 1 0692 Data Początku Gwarancji 30.10.2010 NRE(homologacja) e11*2001/116*0237*08 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU PEUGEOT LINIA PRODUKTU 107 TYP NADWOZIA...
Coś musiałeś sknocić, bo z Alaską trudno jest uzyskać wysoki SWR. I te 5 cm budy od mocowania nie przeszkadza. Coś nie tak z przeciwwagą z kątownika. Dlatego dużym błędem byłoby teraz nie poszukać tej wady wracając do opcji najgorszej na dachu. I jak coś, to radzę nie szczypać się przy tym jakimś śmiesznym skrobaniem śrubokrętem. Tylko tam, gdzie to...
Chciałbym się tylko upewnić, czy bawić się w poszukiwanie problemów, czy po prostu wymienić podzespół. Silniki BMW M47R, pomiar napięcia na akumulatorze 14,7 - 14,9 oznacza, że alternator do wymiany ? Akumulator nie jest najnowszy, a wręcz też już do wymiany. Tylko czy czasem to on nie jest powodem, że pomiar napięcia przy ładowaniu jest zbyt wysoki...
A dlaczego mógłby być zły jak pracuje w nim juz jakieś 1,5roku. Teraz nie dawno się takie rzeczy zaczęły dziać.. Ale przecież 2V ładowania to chyba trochę mało?? A na akumulatorze 11V. Jak zmierzyles ze masz 2 volty, chyba nie odlaczyles przewodu ladowania od akumulatora? Akumulator moze miez zwarta cele co powoduje ze napiecie jest nizsze a zatem...
Po włączeniu świateł bez akumulatora spada do 12v, ale czy na zaciskach aku. Nie powinno być takie jakie dostanie akumulator czyli około 14v? Nie zawsze, w takich konstrukcjach jak "traktorki" często nie..., bo nie ma tam klasycznego alternatora.
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
Z tego co czytałem w sieci to jest dość powszechne zjawisko. Wada napinacza i łańcuch się urywa. Po odkręceniu pokrywy można zobaczyć czy uderzał o obudowę bo widziałem kiedyś takie zdjęcia w sieci jak ktoś miał "wżery" od łańcucha w tym silniku. Ale moim zdaniem u Ciebie to alternator jeśli po zdjęciu paska jest oki. Dodano po 8 A z tego co się dowiedziałeś...
Kolega pisze że, ma 14.3V ładowanie więc wszystko w porządku ponadto jeżeli ma 2 razy 6V 165 ah to jest normalne że po zastartowaniu alternator musi uzupełnić pobrany prąd więc wyższa temperatura przez parę minut jest zjawiskiem normalnym. Jeżeli jednak temperatura utrzymuje się przez cały czas najprawdopodobniej są zużyte akumulatory i alternator ładuje...
Jak dla mnie to zwarty stojan do masy.P To już chyba zbyt wysoki poziom abstrakcji dla co niektórych. Alternator na stół, zresztą pełno tego na szrotach - już sama cena stojana przekracza koszt używanego.
Czyli zbyt wysoki prąd szedł by w instalację zamiast doładowywać akumulator? Alternator powinien być podłączony wmiarę bezpośrednio do akumulatora? Prad rozruchowy ciągnięty jest z akumulatora, więc silnik ma prawo w takiej sytuacji pracować normalnie. Sprawdzę z samego rana
Według mnie projekt jak najbardziej ok. Jeśli jest ograniczenie na 15V to spokojnie można ustawić prąd na max i odpalać samochód. Jeśli ktoś ma wątpliwości to niech pomyśli jak działa alternator po odpaleniu samochodu. Poda 14,4V, prąd będzie bardzo wysoki w przypadku rozładowanego akumulatora. Rozruch na "pilocie" czy guziku potrzebny jest w sytuacji...
w środę auto ponownie przyjedzie do warsztatu , sprawdzę i alternator i dam znać , schemat z Auto Daty rzeczywiście potwierdza 8 obwodów podpiętych do tego 50A nr7. Także do usłyszenia w środę :)
Regulator obrotow to jest juz przy wiertalce ,taki silnik od wiertalki ma duzy moment obrotowy i wysoki obroty ,to jest jego plus ,ale nie wiem do konca jak z moca takich silnikow. Nie wie ktos, jaka moc moze miec silnik od pralki frani??:) Z tym alternatorem to watpie zeby cos wyszlo ,ale jak wyidzie to daj znac.
Do tego autka proponowałbym 60Ah w zupełności wystarczy a i przez alternator spokojnie będzie naładowany. co do firmy to wiadomo ilu producentów tyle opinii. ja polecam Quand, niewygórowana cena, wysoki prąd rozruchowy u mnie już 4 zimę przetrzymał bez problemu.
Na pewno alternator nie ładuje prawidłowo , gdyby ładował w granicach 14 V byłoby ok. , a tak następuje przeładowanie aku. Moim zdaniem taki spadek napięcia przy rozruchu silnika jest zbyt wysoki , nieszkodliwy dla akumulatora to 10,8 V MAX [ 1,8 V dla jednego ogniwa] , a więc albo uszkodzony rozrusznik [pobiera za dużo prądu ] , albo zniszczony akumulator...
Jeżeli podaje tak wysoki prąd to jest do wymiany nawet jak nie ma przebicia. Sprawdź go pod obciążeniem czyli wszystko połącz jat powinno być odpal silnik i zmierz na akumulatorze jakie jest napięcie - jeżeli większe jak 14,4v to jest do wymiany
A może Autor świadomie dobrał urządzenie o większej mocy maksymalnej mając na uwadze np. wysoki prąd rozruchowy używanych sprzętów. Tak czy inaczej dopóki Autor nie odpowie na kluczowe pytania to można tylko gdybać. Z doświadczenia jednak wiem, że zarówno polerki jak i odkurzacze piorące nie pobierają więcej niż 2kW. A taka moc jest jak najbardziej...
Witam ponownie, mieliście rację, - po otworzeniu alternatora szczotki i pierścienie szrot. Jedynym najrozsądniejszym wyjściem za namowoą mechanika była regeneracja alternatora. Alternator oddałem do fachowca który zajmuje się tym od 20 lat. I tu pojawia się kolejna HECA - a mianowicie po 30 minutach kontrolka znowu zaczęła się świecić, po zmierzeniu...
A prąd nie jest czasem ograniczany normalną wydajnością? W bateryjce 'paluszku' też nie ma elementu mierzącego prąd... a przy zwarciu 1.000.000A nie odda. Prąd zwarcia ogranicza rezystancja wewnętrzna źródła. Rozrusznik z dużego fiata wsadzony do malucha zasadniczo nie spowoduje poboru większego prądu niż oryginalny rozrusznik w maluchu. Zatem prawdą...
Witam! Potrzebowałbym zbudować układ, który byłby podłączony pod instalację samochodową i działałby w następujący sposób: jeżeli napięcie w instalacji jest około 12V to na wyjściu układy ponowałby stan niski, a w momecnie gdy akumulator zacznie być doładowywany przez alternator (Napięcie podskoczyłoby do 14,4V) wtedy miałby na wyjściu pojawić się stan...
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
akumulatory mają 2 lata. Pobór prądu jest tak wysoki dlatego że pracuje dość spory nawiew (ok 15A ) do tego podczas pracy nocą 6 szt. halogenów i elektryczna regulacja sit oraz klepiska. Do mczapski : kombajn zbożowy John deere produkcji amerykańskiej .Podzespoły instalacji elekt. marki Bosh silnik 150 KM. Myśle że 70 A wystarczy, 80 A było troche przesadzone....
witam, mam natępujący problem: odpalilem wczoraj samochód, przejechałem 1km i zatrzymałem sie pod sklepem na kilka minut. Wróciłem do auta, ale już nie mogłem go odpalić- rozrusznik nie kręcił, zegary się wyresetowały i było słychać ciche rytmiczne cykanie. Odpaliłem auto "na popych" i pojechałem do elektromechanika. Okazało się, że padł alternator...
witaj, naturalnie, że tak zrobiłem zamoknąłem drzwi, odczekałem 10min. i wypinałem kolejno wszystkie bezpieczniki i BSI, H5 również, nic z tego. spr. alternator i nawet rozrusznik jak mi zalecano chociaż to mało prawdopodobne. schemat mi jest potrzebny, ponieważ może jeszcze jakieś urządzenie idzie bez zabezpieczenia, którego nie widać, a chciałem uniknąć...
Oczywiście nie bede sluchał na max głośności, wzmacniacz kupiłem mocniejszy żeby mieć dobrą kontrolę nad subwooferem. Zupełnie nie rozumiem co ma moc do kontroli. Tak samo jakbyś napisał że aby samochód dobrze się prowadził i szybko hamował włożysz mu silnik 6-cio litrowy zamiast 2 litrowego. Słyszałem już kilka wzmacniaczy mających setki watów w rzeczywistości...
jezeli byl wstawiony drugi akumulator z powodu kiepskiego krecenia rozrusznika to moze lepiej jest naprawic rozrusznik cena zestawu naprawczego (tulejki i szczotki ) jest naprawde niska tylko klopot z wymontowaniem botreba odkrecic alternator, jesli ten drugi jest do zasilania dyskoteki to w pomylosie sa problemy z ladowaniem przez alternator orginalny...
Jak sporządzić taki pomiar "domowym" sposobem opisałem na strefiecaraudio. Uwaga !!! Do pomiarów należy mieć chociaż trochę przygotowania teoretycznego i praktycznego. W innym przypadku pojedź do dowolnego dobrego elektryka samochodowego i spytaj ile prądu dodatkowo może wyprodukować alternator w twoim samochodzie na wolnych obrotach przy włączonych...
Witam, jakim miernikiem Kolega dokonał pomiaru napięcia?
Witam Z góry przepraszam bo pewnie temat był nie raz wałkowany ale nie udało mi się znaleźć rozwiązania mojego problemu. A więc: Radio Alan 78+ multi (zasilanie bezpośrednio z akumulator), antena Sirio (montażowa nic więcej nie da się odczytać z niej) - w dachu centralnie i trochę z przodu - bat o dł. ok 90 cm (taką dostałem tę antenę od kolegi). Samochód...
To nie jest wina diod, i problem tkwi w samym alternatorze.
Kolego K2 10,5V to napięcie końcowe wyładowanego akumulatora 12V. Niebezpiecznym napięciem poniżej którego nie wolno zejść to 8V. Przy 10,5V akumulatory i tak nie zakręcą rozrusznikiem w sposób umożliwiający rozruch silnika. A napięcie 27.6V zaleca się do pracy buforowej a nie cyklicznej. Chociaż to napięcie wystarczy do utrzymania naładowania akumulatora,...
Przy lampce 3W powinno być ok.
Mam w Fabii Futurę 64Ah ponad dwa lata. Wcześniej miałem Boscha 60Ah (wyposażenie fabryczne) który po trzech latach wykazywał zimą trwałe niedoładowanie (zielone oczko pokazywało się tylko latem) ale odpalał bez problemu, bez problemu wytrzymał też ostatnią zimę w swoim życiu (przy -18 odpalał w ciągu 1-2 s) padł nagle w kwietniu 2010r po 6,5 latach...
No i wszystko masz super ,a z tą przegazówką to jak najbardziej normalne nawet w fabrycznie montowanych. Ciągnik ma troszkę za małe obroty na natychmiastowe zgaszenie kontrolki ale jest to uwarunkowane tym że póżniej pracuje cały czas na wysokich obrotach. Gdyby koło pasowe było nieco mniejsze kontrolka gasłaby natychmiast ale alternator pracowałby...
Wymiana regulatora rozwiązała problem. Mam nadzieję, że będzie działał kolejne 20 lat.
Witam wszystkich. Było tutaj na forum kilka tematów które prześledziłem odnośnie tego jaki samochód kupić, lecz nie znalazłem topicu który by mi rozjaśnił sytuację :wink: Samochód ma być raczej mały, hatchback. Głównie na dojazd do pracy 30km w jedną stronę. Do tej pory jeździłem 3 lata Fiatem UNO 1,4 LPG 1995r Spalał mi 8,5 LPG /100km przy cenach gazu...
Hm... wlasciwie to nie, ale powoli kompletuje elementy. Mam juz silniki napedowe 2 szt.... o takie... http://obrazki.elektroda.net/18_12147314... 250W, 14A, 280rpm. Chcialem kupic Kollmorgana 300W bezszczotkowy http://obrazki.elektroda.net/45_12147318... ale pomimo ze mial wbudowany strownik, mial dwie wady... wymagal przerobki zeby moc krecic...
Witam! Nawet nie próbuj dalej eksperymentować ponieważ uszkodzeniu mogą ulec niektóre elementy elektroniczne!!! Alternator to nic innego jak prądnica prądu przemiennego z którego po wyprostowaniu przez diody prostownicze otrzymuje się prąd stały (no prawie stały:-) Za parametry graniczne odpowiedzialny jest regulator napięcia i w czasie mierzenia na...
Szukaj takiego, który ma tylko lampkę 'L' jako wzbudzenie.
DF połącz z 51, tylko na wolnych obrotach bo pomijasz regulator i jeśli alternator ok to walnie wysokie napięcie. A najpierw sprawdź bezpiecznik 2A w obwodzie DF.
alternator wysoki obrót wysoki napiąć alternator alternator mondeo wysoki
polonez przekaźnik pompa wskaźnik paliwo cordoba sterownik fatek ethernet
zegar astronomiczny zegar astronomiczny
Zamienniki dla wzmacniacza OPA5532P: OPA2134, NE5532, LM4562 Selling used hard drives (HDD/SSD) and VCR: secure erasure, testing, packaging, brands, models