Dzięki. Podłaczę się i pogmeram w wolnej chwili. Szkoda że nie ma nikt pewnej wiedzy na temat ustawień i ich rezultatów żeby nie robić tego na chybił trafił. Co jest wskazane w danej sytuacji a co może być niedopuszczalne. Za co odpowiadają pewne opcje i kiedy są one dopuszczalne. Teksty...
Sprawdzi napięcie ładowania jeżeli utrzymuje się poniżej 14,4 przy uruchomionym silniku ,to prawdo podobnie uszkodziła się dioda i poddaje alternator wysokiemu obciążeniu ( hałas) a zwarcie obwodu uk. prostowania napięcia powoduje grzanie się obwodów i radiatora prostownika stąd ciepło...
Witam , W swoim autku seryjnie miałem alternator 55A ale jako że mam sporo odbiorników prądu zmieniłem go na alternator z KIA CLARUS II , oryginalny alternator KIA PRECISION WORKS który ma aż 90A . Alternator miał wymieniane szczotki podobno , łożysk nie słychać , pasek napięty ,...
Witam, problem tkwi w zbyt wysokim ładowaniu i wyświetlacz pokazuje "alternator high voltage" na czerwono, najpierw jest żółty potem czerwony, zależy. Był elektryk, ale nic nie zdziałał, pokazało mu tam błąd przewodów 1020, z tego, co zerknąłem na lapku u niego, i wiązkę rozciął, popatrzył...
Witam serdecznie, jakiś czas temu zmieniałem rozrząd w fusionie 1.4 benzyna - miałem do tego blokady, nic nie przestawiałem , zdjąłem pasek stary , założyłem nowy wraz z napinaczem. Wydaje mi się że nie ma możliwość żeby był niepoprawnie ustawiony, sprawdzałem go 10 razy, dźwięk silnika...
Obwód C odpowiada za sterowanie trybem ładowania. W zależności jakie jest zapotrzebowanie na energię, ECU sygnalizuje tryb niskiego lub wysokiego poziomu wyjściowego. Niskie napięcie ładowania (12,4-12,9V) utrzymywane jest przez ECU podczas uruchamiania silnika lub przy spełnieniu warunków: -...
Od pewnego czasu zauważyłem że gdy jeździłem na światłach przy obrotach niższych niż 5tyś. to po postoju motor ciężko palił. Po zmierzeniu lądowania na stykach akumulatora przy obrotach 5tyś i wyżej ładowanie pokazywało 12.9- 13.2, a na biegu jałowym spadało do do 11.8 czyli zerowego....
Przy tym alternatorze za wysokie ładowanie występuje tylko w przypadku uszkodzenia głównie regulatora, więc zakładaj smiało i nie słuchaj tego kolegi. Jeśli był w aucie i nie dawał za wysokiego ładowania to jakim sposobem w ciągniku nagle bedzie dawał za wysoko? Czy samochody pracuja tylko...
Wina leży napewno po stronie alternatora, podaje zbyt wysokie napięcie. Ile wynosi to napięcie i w którym dokładnie miejscu je mierzyłeś? niestety tym razem napięcie po odpaleniu auta było tak wysokie ze stopił się kabel w wiązce silnika prowadzący od alternatora aż po skrzynkę...
opisze swój problem bo jestem trochę załamany tą usterka. Nie jestem elektrykiem i nie znam się za bardzo na instalacji elektrycznej w aucie. A więc: Kilka dni temu były problemy z radiem w aucie - troche się z niego zadymiło, zaśmierdziało spalonym plastikiem. Po ponownym podłączeniu...
Witam Zacznę krótko, po czyszczeniu przepustnicy w ów fiacie coś się podziało i od czasu do czasu auto dostaje wysokich obrotów tzn. do odcięcia... Przepustnice czyściłem sam za pomocą denaturatu i płynu do mysia silników. Pod przepustnicę założyłem nową uszczelkę poskręcałem mocno...
Szukam pomysłu inspiracji jak przerobić alternator samochodowy do pracy CC/CV. CV w standardzie jest i za to odpowiada regulator napięcia. Jednak w moim przypadku to zbyt mało. Potrzebuje ograniczenia prądu do bezpiecznego dla alternatora. Alternator ma być wykorzystywany do ładowania akumulatorów...
Kontrolka nie jest dobrym sprawdzianem ładowanie, może nie swiecić się zarówno przy zbyt niskim jak i przy zbyt wysokim napięciu alternatora, również może świecić przy braku ładowania i przy za wysokim napięciu. Nie wiem czy dobrze zrozumiałeś, kontrolka nie informuje jak altenator...
Witam Mam problem z alternatorem do tej corsy, sprawdzałem ładowanie i na wolnych obrotach pokazuje 14,2v a na wysokich prawie 16,8v. Widać to na włączonych światłach że na wysokich obrotach jasno świecą Zerwałem z altka naklejkę z danymii oto co na niej pisze: IC REG build in Hitachi....
No i wszystko masz super ,a z tą przegazówką to jak najbardziej normalne nawet w fabrycznie montowanych. Ciągnik ma troszkę za małe obroty na natychmiastowe zgaszenie kontrolki ale jest to uwarunkowane tym że póżniej pracuje cały czas na wysokich obrotach. Gdyby koło pasowe było nieco mniejsze...
Witam mam problem z tym alternatorem a mianowicie zapaliła się kontrolka aku.i kontrolka hamulca i nie ładował, po wymianie mostka prostowniczego dwie diody miały zwarcie w starym, nadal świecą kontrolki od aku.i hamulca. Ładowanie jest na wysokich obrotach dochodzi do 13,60 nie jest to rewelacja...
To nie jest alternator jak w samochodzie-to magneto-bez diod i wirnika tylko z wirującym kołem magnesowym a wiec czy w tym przypadku konieczny jest demontaż? Swoja droga, dziękuje Jedrek za ciekawy sposób diagnozy zwykłego alternatora, to tez mi się może przydać. Mam tez pytanie odnośnie...
Witam, Niewiele ponad rok temu wymieniłem akumulator (fabryczny jeszcze pracował ale zdecydowałem się go przed zimą wymienić). Kupiłem akumulator firmy Westa (sprzedawca zachwalał). Gdy ostatnio zaczęły się mrozy zauważyłem, że im niższa temperatura tym mniej żwawo kręci rozrusznik....
Witam wszystkich, tak jak w temacie mam starą yamahe xj650, podczas próby odpalenia spaliła mi bezpiecznik główny po jego wymianie sprawdziłem napięcie na akumulatorze i ku mojemu zdziwieniu na mierniku zobaczyłem 17V. Po dodaniu gazu było jeszcze kilka więcej. Mam pytanie jak mogę zlokalizować...
Witam wszystkich, tak jak w temacie mam starą yamahe xj650, podczas próby odpalenia spaliła mi bezpiecznik główny po jego wymianie sprawdziłem napięcie na akumulatorze i ku mojemu zdziwieniu na mierniku zobaczyłem 17V. Po dodaniu gazu było jeszcze kilka więcej. Mam pytanie jak mogę zlokalizować...
Wbudowany regulator to regulator NAPIĘCIA, który utrzymuje napięcie na właściwym poziomie. Prąd jest wynikiem obciążenia. Nie jest podana, zależy od zużycia energii. Więc jest OK. Działa zgodnie z oczekiwaniami - kiedy użyję po alternatorze przed dużym akumulatorem B101 regulator...
Witajcie, W mojej skodzie chyba przestał działać alternator. Akumulator rozładowuje się podczas jazdy, napięcie podczas pracy silnika jest niższe niż przy wyłączonym silniku, przy podwyższonych obrotach jeszcze niższe. Dziwne jest to, że nie zapala się kontrolka akumulatora (zapala...
Nie tle mocy, co napięcia - generowane jest w zależności od natężenia zmian pola magnetycznego, czyli w skrócie obrotów. Można próbować z małą przetworniczką DC-DC, która będzie podbijać napięcie, do stałej wartości 6V i ograniczać je przy jego wzroście. Nie zagłębiałem się...
Czyli dobrze rozumiem, że podłączenie obciążenia nie tylko obniża napięcie na wyjściu uzwojeń z powodu spadku napięcia na stosunkowo dużej rezystancji uzwojeń (ok. 1ohm) oraz ich reaktancji ale jeszcze sam pobór prądu powoduje zmniejszenie indukowanej SEM. Przez nasycenie szczeliny powietrznej?...
Podłącz po prostu pod śrubę + alternatora. Bez podłączonego zacisku S masz trochę za wysokie ładowanie, a nie jest to korzystne zwłaszcza w traktorze, który z reguły pracuje przy wysokich temperaturach powietrza co dodatkowo zwiększa parowanie wody z elektrolitu w akumulatorach
Jeżeli masz alternator fabrycznie zabudowany w widlaku i obroty alternatora są właściwe i ich wysokość jest zgodna z założeniami konstruktora a współpracował on z regulatorem mechanicznym to w ww regulatorze są nadpalone styki.Należy zdjąć puszkę z regulatora,oczyścić współpracujące...
Witam, jak w temacie - mam zbyt wysokie ciśnienie w układzie wspomagania, co skutkuje wywalaniem oleju wspomagania przez korek. Wymieniałem już sam korek, jak to nic nie dało założyłem dwie uszczelki pod jeden korek, ale i tak ciśnienie powoduje wydostawanie się oleju górą. Jest to o tyle...
Witam pomóżcie proszę mam zbyt wysokie ładowanie. Alternator pochodzi z motorku suzuki gsx 600f ale z tego co się orientuje były też montowane w autach suzuki swift 3 oraz w suzuki alto. Wymieniłem regulator napięcia niestety oryginalny nie jest do dostania wiec zastąpiłem go naszym polskim...
niestety, adaptacji tego zaworu launchem nie zrobię, ale przeprowadziłem jeszcze kilka testów: - co do obrotów, to mam dostęp tylko do obecnych, te wymagane przez sterownik mój komputer niestety nie pokazuje. -natomiast mogę ustawić ciśnienie rail (komputer żąda 44 mpa, a ja mogę ustawić...
Witam, Mam ciut materiałów konstrukcyjnych z netu (jak działa elaktrownia wiatrowa/słoneczna, jak złożyć całość elektrowni etc...) ale potrzebne mi szczegóły. Chcę zrobić generator wolnoobrotowy z silnika od pralki (mam 2 więc może jakoś je złożę razem) tak więc mam kilka...
ociz -> Alternatory to też prądnice. Alternatory z magnesami trwałymi i współcześnie spotyka się w motorkach. A biorąc pod uwagę rozwój elektroniki, to kto wie czy i w samochodach nie wyprą za jakiś czas tych ze wzbudzeniem elektromagnetycznym bo są tańsze w produkcji i nie posiadają szczotek....
witam ponownie nowy alternator zamontowany ładowanie 14,4 do 14,65 na wolnych jak i na wysokich obrotach po włączeniu świateł wszystkich razem ze szperaczami w sumie 4 dwa na przodzie i dwa na tyle czyli 4 x 55 w napięcie spada do 14,3 więc myśle że nie jest źle co do samej przeróbki to trochę...
Witam. Ostatnio widziałem projekty pojazdów zbudowanych na silnikach BLDC z alternatora. Wiem, że taki alternator można połączyć na 3 fazy w gwiazdę, dołożyć 3 czujniki Halla i wytoczyć nową obudowę. :) Silnik ma mieć zamkniętą obudowę i działać na wysokich obrotach. Przy takim...
Witam. Chciałem prosić o pomoc w diagnozie alternatora. Problem dotyczy Massey Ferguson 255, a dokładnie alternatora montowanego za kompresorem. Prąd ładowania to ok 34A. Objawy: - Uzwojenie stojana bardzo się grzeje. Po około 2 minutach pracy na średnich obrotach stojana praktycznie...
To wszystko nie to. W ciągniku była prądnica. Założyłeś alternator od samochodu i dziwisz się że przy 800 obrotów nie wzbudza się. Tak było w samochodzie. Koło pasowe na wale w samochodzie jest większe niż w ciągniku i przy 800 obrotach alternator ma na tyle wysokie obroty że się wzbudza....
Witam wszystkich. Zmagam się z nietypową przypadłością auta. Po nagrzaniu na wolnych obrotach silnika zaczyna falować obrotami w górę i w dół, od wolnych 635 do 1100 a czasem spada poniżej 600 do 550 obrotów. W tym czasie zapalone światła mijania i wentylator kabiny na 2. Normalne obciążenie...
Skoro już stwierdziłeś,że był uszkodzony prostownik wzbudzenia,to z całą pewnością jest również uszkodzony regulator.Jeśli diody mocy są dobre,to ja bym sprawdził maszynę w ten sposób,że do uzw.wzbudzenia doprowadziłbym/na szczotki/nap.stałe 12V.Pobór prądu ok 4A.Następnie podłączam...
na wysokich obrotach kontrolka jarzy się lub gaśnie a napięcie na wysokich obrotach wynosi 13,5V i po kilku minutach gdy silnik pochodzi na wysokich obrotach alternator robi się gorący a gdy obroty spadna po kilku minutach powraca temperatura zbliżona do otoczenia Dodano po 28 dodam...
Witam Mam problem z alternatorem w Seacie Ibiza 1.4 AKK, 60 KM, rok 2000, alternator typu Bosch 70A. Jakiś tydzień temu zaczęła mi świecić kontrolka ładowania i po kilku godzinach rozładował się akumulator. Oddałem auto do warsztatu, gdzie wymieniono regulator napięcia na alternatorze. Od...
Witam serdecznie Temat z pozoru banalny ale napisze o co chodzi. Alternator bosch 150A silnik 2.2 tdci. Terminal oznaczony jako L i DFM napięcia na pinach po uruchomieniu silnika 12v drugi ok 10-11V (czy są prawidłowe?). Napięcia ładowania na alternatorze brak = napięciu akumulatora. Kiedy...
Alternator wymienię, ale chciałbym być pewny, że o niego właśnie chodzi. Bardziej sugeruję się opinią mechanika samochodowego, który sam stwierdził, że czuć spalenizną od alternatora. Uzwojenia są przegrzane. Widocznie była gdzieś uszkodzona izolacja na uzwojeniach, wyciek płynu...
Witam serdecznie. Przeczytałem sobie wątek i mam kilka informacji odnośnie łożysk stosowanych w alternatorach. Zgłębiłem wiedzę z racji "regeneracji" kilku już alternatorów, a obecnie to BOSCH 0124 325 060 90A. Oryginalnie w alternatorach BOSCH-a przeważnie siedzą łożyska markowe, Japońskie:...
Witam, Jak wielu użytkowników mam ogromny problem z tym alternatorem. Nie jestem w stanie odczytać modelu ale jest to oryginalny alternator od MF 255. Problem polega na tym, że ładuje bardzo słabo i słabo się wzbudza. Napięcie na zacisku B+ wynosi 12,8V (napięcie akumulatora na tym zacisku...
Akumulator nie gotuje sie od zwarcia. tylko zbyt gwałtownego ładowania dużym prądem. Jakie masz napięcie na akumulatorze zmierz miernikiem prawdopodobnie za wysokie, dopuszczalne 14,8v. Wymiana regulatora napięcia lup naprawa, takie małe z zielonym i żółtym przewodem, wpiętym do alternatora. zwiększając...
Po wymianie alternatora, alternator ma ładowanie ale po przejechaniu kilku kilometrów przepala bezpiecznik od kontroli alternatora (ten przy kierownicy) jak przepali to nie ma ładowania, jak założę nowy bezpiecznik znów ma ładowanie i znów przepala i wywala kontrolkę, check engine. Podpięcie...
Witam! Było już wiele razy i chyba wszystko co było przeczytałem.Tylko małe pytanko,ale by je zadać,muszę opisać problem. Od pół roku mniej więcej przebłyskiwała mi kontrolka ładowania na wolnych obrotach,przy zimnym silniku.Po wjeździe w kałuże to samo.Naciągnąłem pasek-pomogło.Migała...
Mam pytanie poniewaz zalozylem do ursusa 912 alternator i regulator napiecia z fiata i jest problem poniewaz na wysokich obrotach jest zbyt wysokie ladowanie zmienialem regulatory na inne to znaczy ten sam model tylko rozne sztuki ale nadal problem wystepuje wydaje mi sie ze regulatory byly sprawne poniewaz...
Bardzo proszę o pomoc: Auto: Honda Civic VII benzyna 2001r. Od kilku dni po odpaleniu auta nie gaśnie kontrolka ładowania. Na początku dodam że przeczyściłem klemy, masę silnika oraz styki i kostki na alternatorze. Oto co zaobserwowałem: - Przy przegazówce kontrolka gaśnie, ale...
Witam, Zawsze kiedy jest zwiększona wilgotność powietrza, np rano, późnym wieczorem lub kiedy pada/padało a silnik jest zimny ( uruchamiana po dłuższym postoju, np nocy ) piszczy mi pasek osprzętu. Różnie kiedy wchodzi na obroty lub na wolnych. Kiedy jest ciemno a zaczyna piszczeć zauważyłem...
Witam. Ostatnimi czasy alternator przestał ładować, ciągle pali się kontrolka ładowania i nie gaśnie nawet przy wysokich obrotach... Pasek chodzi ok nie śliska się, jak mierze miernikiem napięcie i włączam kolejno odbiorniki to napięcie spada ku dołowi... Czy to wina regulatora napięcia?...
Witam. Mam takie powiedzmy chyba "wyjątkowe pytanie". Potrzebuję prądu około 80A przy napięciu w okolicach 13-14V do zasilania wzmacniaczy samochodowych. Wzmacniacze miałby pracować ciągle. Budżet jest prawie zerowy, normalne zasilacze drogie, więc pomyślałem o zastosowaniu alternatora z...
Witam mam taki problem ze założyłem alternator, wymieniony regulator napięcia wszystko dobrze poskrecane, pasek luźno, przy wolnych obrotach jest ok a przy wyższych alternator pękł Stalo się to juz na dwóch alternatorach jakieś pomysły co mogę robić zle? Najdziwniejsze jest to ze po złożeniu...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator...
Odpaliłem z korby, rozgrzałem, dałem mu wysokie obroty i niestety alternator nie wstał. Tzn nadal kompletny brak ładowania... Kabel który wypiął się z alternatora, sprawdziłem, idzie min do regulatora napięcia do styku 67. Sprawdzałem tez to połączenie i miernik łapie przejście (czyli...
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować...
Miałem dzisiaj taki problem jak w tytule. Transporter T4 1998 rok silnik ABL 1,9 TD 50 KW Zaświeciła mi się w czasie jazdy kontrolka oleju. Sprawdziłem wszystko, dokupiłem i dolałem olej na 1 stacji benzynowej. Dalej kontrolka się zapala i piszczy buczek. Myślę: kiepsko, albo czujnik, albo...
Witam, mam pomysł tylko nie wiem czy dobrze kombinuję. Co się stanie jeśli podłączę mostek prostowniczy do alternatora samochodowego (demontując oryginalny mostek z alternatora) jakie otrzymam napięcie stałe? Chodzi mi o ewentualne podłączenie prądu stałego do falownika od fotowoltaiki....
Stan faktyczny: 1. Bateria akumulatorów litowo polimerowych podłączona do instalacji samochodu osobowego. 2. Alternator w samochodzie - prądnica prądu przemiennego z regulatorem napięcia i prostownikiem diodowym. Akumulator litowo polimerowy podobnie jak litowo jonowym ma mniejszą różnicę...
Także sprawa wygląda tak : Przed regeneracją alternatora mierzyłem napięcie i było wyższe z 14,57 V podskoczyło do 14,66 V - tragedia , nie ładowanie Kupiłem zestaw naprawczy : łożyska , ślizg , nowe szczotki ( trochę zabawy było z wymianą ślizga ale po woli poszło ) Nie wymieniałem...
Czy winny może być sterownik ECU który wysterowuje alternator linią COM? Może. Trzeba wszystko poskładać na ze sprawnym alternatorem i akumulatorem. Jeździć z rejestratorem i może coś się wyjaśni. Ja osobiście bym założył rejestrator napięcia w instalacji, napięcia wzbudzenia i...
Udało się przerobić instalację na alternator :) jeszcze muszę dopasować regulator bo obecny przy wysokich obrotach na wyjściu daje 16V momentami. Światła świecą jednostajnie bez migania. Czyli zamierzony efekt zrealizowany :) Po przekręceniu stacyjki pobór prądu z akumulatora jest...
Alternator aby zaczął dawać prąd musi zostać na początku wzbudzony niewielkim przepływem prądu. Nieraz przy wysokich obrotach alternator może się sam wzbudzić, ale jak napisałem przy wysokich obrotach rzędu 6000 obr/min.[/youtube]
To, co nazywasz sprzęgłem, to jest wolne koło od rozrusznika. Przynajmniej tak widać z rysunku. Jeśli jest to alternator taplający sie w zbiorniku oleju (to są silniki z suchą miską olejową), to może on mieć już przegrzane uzwojenia i zwarcia między zwojowe. NIE DO WYŁAPANIA zwykłym miernikiem....
Witam ponownie ! Zamontowałem zewnętrzny regulator napięcia dla 7Amp wirników z wyjściami IASF - taki jak na zdjeciu powyżej 234165. Podłączyłem wg posta: tzn. F - idzie na wirnik A - idzie na + po włączeniu stacyjki S - z obwodu akcesoria - napięcie w nim jest...
Witam, mam problem z alternatorem z dużego fiata. Mam nowy regulator, szczotko trzymacz, 5 razy został rozkręcony cały alternator i sprawdziłem wirnik, stojan i diody wysoko prądowe i nisko prądowe od wzbudzenia i wszystkie są dobre, a alternator nie ładuje. Do sprawdzenia podzespołów użyłem...
Ogolnie jest tak z alternatorami, ze gdy pracuje i pozbawi si ego obciazenia to napieci en anim szaleje. Moze dojsc do bardzo wysokich wartosci. Nawet powyzej 30V. Najczesciej wtedy uszkodzeniu ulega mostek prostownichy i regulator. Jezeli chodzi o mostek to multimetrem mozesz sprawdzic czy nie ma zwarci...
Dzięki za pomoc - alternator juz podłączony - na szczęście działa - mam jeszcze kilka pytań: 1. czy napięcie ładowania jest OK - na wolnych obrotach ok 13V - przy bardzo niskich obrotach zaczyna lekko świecic lampka ładowania, ale to juz przy bardzo niskich obrotach , po podwyższeniu obrotów...
Witam, posiadam alternator produkcji ELMOT, 6-diodowy, zamontowany w ciągniku SAM, podłączony przez przekaźnik do instalacji elektrycznej kompletnej, światła.... Również wskaźnik ładowania MEFA-PAFAL, alternator miał przez pewien czas zwarcie z obudową rozrusznika (rozrusznik się obluzował,...
Podzielę się z wami moją przeróbka alternatora akurat od Isuzu Midi, bo jakieś 12 lat temu na szortach w Polsce tego nie było a diody były tam nisko-profilowe, więc od Poloneza się nie zmieściły a te, które wchodziły miały max 5A więc lipa.. Wymiana alternatora nie wchodziła w rachubę...
Czy takie podłączenie mogło spowodować uszkodzenie reglera? Miałem zamontowany regulator napięcia typu RNA-2 jezpol który sprawował się świetnie do czasu uszkodzenia się styków stacyjki ( zanikało napięcie na zacisku 15) Po wymianie stacyjki podłączyłem tak jak na poniższym rysunku...
Witam przeszukałem forum z podobnym problemem ale żadne rozwiązanie nie okazało sie skuteczne więc zakładam temat . Problem polega na wysokim ładowaniu alternatora w c-360 . Alternator wygląta tak jak na obrazku . na malutkich obrotach napięcie jest normalne 14.4 V , szybko sie wzbudza...
Witam, Dowiedziałem sie że moge wycisnąć z alternatora 12V wieksze napięcie przy wiekszych obrotach (nie wiem czy to prawda... nie testowałem) Chciałby z alternatora nubiry 2.0 ładować akumulator 24V (a w zasadzie dwa 12V połaczone szeregowo). Czy po zmianie regulatora napięcia na...
Prawdopodobnie mamy do czynienia ze zwykłym alternatorem bez regulatora wewnętrznego. Skoro jest regulator na wzbudzeniu to nie może mieć magnesów trwałych. Do tego zacisk SZ. Na schemacie regulator nie jest przyłączony do masy więc zupełnie nie wie jakie jest napięcie na instalacji. Co do...
Witam mam problem z Fiatem Grande Punto 1.4 8V 2006 rok. Po umyciu silnika nastąpiła awaria alternatora mechanik stwierdził uszkodzenie ukladu regulatora napięcia. Kupiłem nowe części założył i znów to samo. Auto na wysokich obrotach przestaje ładować. Diagnoza uszkodzony alternator , kupiłem...
Witam serdecznie, początkowo rutynowo myślałem, że alternator padł bo i był w stanie jak ze śmietnika, jednak po wstawieniu zregenerowanego alternatora (sprawdzony na stole, ładuje, działa poprawnie). Kontrolka ładowania gaśnie po odpaleniu, lecz ładowania nie ma, wcześniej kontrolka również...
Tu masz częściowo rację, ale potrzebne jest też uściślenie: Akumulator rozładowany- Pobrana istotna część energii/gęstość elektrolitu poniżej 1.26g/cm3 Przy takiej gęstości elektrolitu przyjmuje się że akumulator jest tylko częściowo rozładowany - ma jeszcze ok. 80% pojemności. Co...
Witam. Temat trochę stary ale chciałbym się podpiąć ze swoim problemem. Może ktoś przeczyta i mi pomoże. Otóż mam podobny problem w moim samochodzie Ford Fiesta MK7 rok prod.2010 1.6TDCI 95KM. Auto kupiłem kilka miesięcy temu i od początku był problem z niedoładowanym akumulatorem....
Witam. Posiadam w domu małe car audio oraz całość podpięta jest pod akumulator 45Ah, 370a. Problem polega na tym że po około 3-4h słuchania dosyć głośnej muzyki akumulator się rozładowywuje. Wiadomo że w samochodzie jest alternator który zapewnia wysoki prąd ładowania a ja jedynie...
Witam czytających kolegów i dziękuję za zainteresowanie moim tematem. W silniku przyczepnym do łodzi ładowanie akumulatora odbywa się z dodatkowej cewki umieszczonej pod kołem magnesowym Czyli: alternator z magnesami stałymi. O ile samochodowe - obco wzbudne - łatwo się stabilizuje o...
Alternator z Nissan Murano A3TJ1791 firmy Mitsubishi. W aucie robił figle, na niskich obrotach nie ładował albo ładował na poziomie 12,7-12,6V, przy wysokich obrotach pod kreskę czasami zaskakiwał i ładował 14,3-14,4V. Szczotki były ok, wyrównałem pierścienie, bo jeden był wyżłobiony...
Na starym alternatorze nie pokazywał tego błędu tylko w ostatnich minutach jak już bateria padała wszedł system awaryjny i potem aku naładowałem odpalił i za moment znów tryb awaryjny się pokazał zmierzyłem miernikiem i było bardzo słabe ładowanie falował od 12 do 11 i 13V.wykrecilem...
hmmm wydaje mi sie ze nie tedy droga . Kiedys więcej zajmowalem sie autoelektronika , naprawialem tez motocykle itp. Na tym stabilizatorze który jest powyżej wydziela sie bardzo znaczna moc . tzn musi byc porzadny radiator a i tak bedzie bardzo goroący gdyby chcie troche wiekrzy prad uzyskac...
Posiadm Opla Corse B 1.2 Katalizator z grudnia 93r. jak w temacie. Ostatnio robiłem remont silnika wymieniane było: - wałek rozrządu - 2 tłoki + komplet pierścieni na wszystkie tłoki - panewki - uszczelniacz wału - uszczelniacz wałku rozrządu - pasek rozrządu - świece - termostat -...
Zla Masa, uszkodzony regulator, oberwany przewod ladowania pomiedzy alternatorem a rozrusznikiem i uszkodzony sam alternator.
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo...
Nigdy nie odłączaj akumulatora gdy silnik jest odpalony.To że wylał ci się kwas świadczy o pękniętej obudowie lub zbyt wysokim ładowaniu.częsta usterka regulatora.Od kilku prób uruchomienia nie zagotuje ci akumulatora.Napięcie ladowania 14.7V jest troszeczkę za wysokie.
No faktycznie zero pojęcia masz :-) ale bez urazy. Wszyscy kiedyś mieli swój początek. Akumulator ma prawo Ci kolego siadać bo - zauważ - że nie bardzo jest "chętnych" do ładowania, prawda? Jeśli auto stoi więcej jak jeździ - to - logiczne że akumulator nie jest ładowany. Pytanie jaki...
Ciśnienie w kolektorze po naprawie wężyka jest dobre - 380hPa. Prawidłowe wartości są w zakresie 340-390hPa. Na tym pierwszym zdjęciu ciężko było ocenić, bo silnik był zimny. Zwracam uwagę, że to nie jest podciśnienie tylko ciśnienie bezwzględne. Tam nie ma czujnika ciśnienia atmosferycznego,...
mam podstawową wiedzę na temat elektryki Nie wydaje mi się: dodam że uzwojenia sprawdzone 0,5 ohm na stojanie i około 5 ohm na wirniku Co to za sprawdzenie? Żadne. Podstawowe pytanie: -co to za alternator? teraz zauważyłem że jak się wkręci na wysokie obroty około (2800) to się...
Witam. BMW E90 2.0D 2010r silnik N47D20. Podjechał kolega co by mu sprawdzić ładowanie gdyż pulsują mu światła. Zmierzyłem, napięcie wynosi 15,35 V. Odpiąłem kostkę od alternatora i ładowanie 14,3 V. Czy w tym aucie jest już dwie usterki; uszkodzony alternator oraz uszkodzony moduł...
Po wymianie alternatora na nowy, znacząco wzrosły obroty biegu jałowego. Było ok. 750 obr/min, a teraz jest ok. 1000-1100 obr/min. Podejrzewam, że ma to związek ze wzrostem napięcia ładowania po wymianie alternatora. Było ok. 14V (na starym) a jest teraz 14.5V. Czy jest możliwa regulacja wolnych...
robiłem dzisiaj tipo 1,6 napięcie ład pod obciążeniem 13,7V jałowo 14,0V żarzyła się gościowi kontrolka ładowania na wysokich obrotach przyczyny były dwie; 1:spadek napięcia na przewodzie alternator akumulator wahał się w granicach 0,4V /skorodowana końcówka kabla przy rozruszniku /po...
Witam. Postaram się to w najbliższym czasie wykonać. Teraz nowe pytanko założyłem ten nowy akumulator i po paru dniach użytkowania jak silnik pracuje na wolnych obrotach to światła świecą słabo, gdy lekko dogazuje widać znaczna poprawe gołym okiem, czym to jest spowodowane?? Właśnie...
Należy też pamiętać o zapewnieniu odpowiedniego przełożenia silnik - alternator. Ten silnik nie osiąga zbyt dużych obrotów i należałoby zasosować jakieś przełożenie zwiększające obroty. Oryginalne koło pasowe z samochodu jako napęd się nie nada - bedzie za małe. Dlatego proponowałbym...
To skoro jesteś aż taki mądry, to czemu jeszcze tego nie naprawiłeś? I po co założyłeś ten temat skoro i tak wiesz lepiej? Bo mierzenie oporności na alternatorze nie na wiele się zda! Możesz jedynie stwierdzić, czy ci się prąd przez przebite diody nie cofa. Oporność między wyjściem...
witam, mam natępujący problem: odpalilem wczoraj samochód, przejechałem 1km i zatrzymałem sie pod sklepem na kilka minut. Wróciłem do auta, ale już nie mogłem go odpalić- rozrusznik nie kręcił, zegary się wyresetowały i było słychać ciche rytmiczne cykanie. Odpaliłem auto "na...
Kolega pisze że, ma 14.3V ładowanie więc wszystko w porządku ponadto jeżeli ma 2 razy 6V 165 ah to jest normalne że po zastartowaniu alternator musi uzupełnić pobrany prąd więc wyższa temperatura przez parę minut jest zjawiskiem normalnym. Jeżeli jednak temperatura utrzymuje się przez...
Witam czy ktos posiada schemat lub wiedze na temat montowanych alternatorów i włsciwego podłoczenia w tranzitach z roku90?? objawy sa takie ze aku jest ładowane a na postoju go rozładowywuje. Gdy odłaczam alternator aku jest ok. W momencie załaczenia zapłonu kontrolka od ładowania nie swieci...
Do pracy alternatora oprócz energii kinetycznej w postaci obrotów wirnika, niezbędne jest wzbudzenie uzwojeń wirnika, czyli część wytworzonego prądu należy zużyć na zasilanie tego uzwojenia. Bez tego będą jedynie ślady napięcia pochodzące od magnetyzmu szczątkowego. W nowych alternatorach...
Witam mam forda Escorta z 92 roku silnik 1,8 DOHC 105KM + Gaz. Czasami auto mi nie odpala. Mechanik stwierdził, że czasami nie dochodzi proąd do alternatora i dlatego samochód nie kręci wogóle, rozpala dopiero z "popychu". Od kilku dni problem się powtarza. Dowiedziałem się od pewnej osoby,...
Prosze o pomoc mam problem z alternatorem który po umyciu przestał ładowac nie zebym lał do niego wodę ale jak to przy myciu zawsze sie chlapie konkretnie alternator [zuk] elmot 6 diod przerobiony na 9, regulator od malucha, szczotkotrzymacz izolowany[nowy] i było ok 14v a teraz ładuje ledwie13,5v...
Witam Posiadam BMW e34 a w nim seryjny alternator pod niego są podłączone 2 aku jeden 66a a drugi 60a.. Na początku gdy tylko zamontowałem je(środek lata) było bardzo dobrze samochód kręcił jak ta lala.. Śmiało moglem słuchać muzyki na wyłączonym silniku pobór wzmacniacza to 400wrms...
Alternator to mało wydajne źródło energii . Najlepsza jest prądnica na magnesy neodymowe.Alternator wymaga dość wysokich obrotow 800obr./min. Wymaga przekładni .Jeszce raz odsyłam do strony kturej adres podałem w poście wcześniejszym.
Nasze rozważania podsunęły mi pewien pomysł. Jeśli chcę być pewien że wina stoi po stronie alternatora to porostu go odłączę na próbę i spróbuję odpalić silnik. P.S. Rozmawiałem dziś ze znajomym który mnie uświadomił iż fakt że kupiłem przewody wysokiego napięcia (dedykowane...
Witam!Mam astre f 1,6 8V z klimatyzacją silnik x16szr i padł mi alternator,chcę go wymienić na drugi który jest z innej astry ale nie wiem czy będzie dobry,mocowanie jest to same ale parametry trochę inne.Oba alternatory są marki DelcoRemy,ale ten zepsuty miał takie dane:12V 100A,aten na który...
Wymieniłem mostek dużych diód prostowniczych (przelutowałem) a one nie są w komplecie z diodami od wzbudzenia. Myśle że nie chodzi tu o prąd wzbudzania ponieważ dla alternatorów prąd wzbudzania to jakieś 10% mocy, ta "kontrolka" jest tylko po to aby gdy samochód jest na włączonym zapłonie,...
mam problem z alternatorem, ponieważ świeci mi sie kontrolka ładowania na wysokich obrotach, wymieniłem regulator i szczotkotrzymacz ale to nic nie pomogło alternator to elmot AA 125R 14V 55A , Ja też: Pisownia p. 8.2 Regulamin p.11.1 umieszczanie w tytule tematu terminów zastępczych jak:...
ALternator bez całkowitej przeróbki jest ciężką maszyna do produkcji energii elektrycznej... Jesli miałbyś juz to przerobić to : Zbudowanie nowego wirnika na magnesach stałych i przezwojenie stojana. I pamietaj im bardziej wysoko obrotową maszyne przerabiasz na wolnoobrotowa tym wiecej...
Witam Mam problem z sygnałem DFM w alternatorze. Znalazłem taką stronkę i z tego co widać podczas przełączenia stacyjki powinien pojawić się sygnał wysoki od 8-14V. U mnie jest raczej stały 2V na kablu L w czasie pracy alternatora. Po czasie pojawia się czasami 8-11V. Poza tym chodzi mi...
Mam podobny problem,wracający z Poznania zaczął być słyszalny dźwięk delikatny pisk pomyślałem że to pasek po ok 5 km delikatnie zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora,zjechałem na pobocze zgasiłem silnik i stwierdziłem że pasek od alternatora a ni pasek od pompy wody nie ma dużego...
W sumie piszecie że alternator jest w stanie pracować nawet do 15-20tys obr/min, a przy 5000 zaczyna normalnie pracować,tak. Więc można by zrobić taką przekładnie że na wolnych obrotach alternator rozpędza się do 7000obr/min przy obrotach WOM 240-270 obr/min, a przy obrotach maksymalnych...
Wajher , ładowanie to on ma ale ... na zacisku /śrubie , a nie wtyczce/ alternatora i to nawet bardzo wysokie!! Kabelek z wtyczką , to wzbudzenie alternatora - widzisz różnicę?
Nie powinno być takiej możliwości. Napięcie podawane na akumulator zależy nie tylko od obrotów ale i prądu wzbudzenia a to już jest działka regulatora. Niemniej koszt dodatkowej automatyki przy silniku czy alternatorze naprawdę nie jest wysoki jak to sobie sam poskładasz. Obroty na alternatorze...
Skuter posiada typowe rozwiązanie alternatora trójfazowego z magnesami trwałymi. Regulator w cenie 390 zł to norma. Regulator bez wątpienia uszkodzony, skoro daje takie napięcie, a nie ma wejścia "sense". Posiada ślady przypalenia? Uzwojenie alternatora w takim przypadku również należy...
Witam wszytki. Posiadam Punto II 1.9 JTD, alternator zaraz po odpaleniu nie ładuje przez około 45 sekund bez względu na obroty silniki, po tym czasie światła się rozjaśniają, silnik chodzi troszkę inaczej i ładowanie jest prawidłowe bo sprawdzałem. Czytałem po forach i nic konkretnego nie...
Witam, prawdopodobnie padł Ci mostek w alternatorze. Naprawa w punkcie ok. 100 zł. Używany alternator też tyle kosztuje- możesz przełożyć sam, będzie taniej. Zanim jednak weźmiesz się do "naprawy" proponuję wykonać pomiar napięcia na akumulatorze na wolnych i wysokich obrotach. Pozdrawiam
Witam. Posiadam Audi A6 C5. Niestety zaczął mi się bardzo szybko rozładowywać akumulator. Sprawdziłem pobór prądu na postoju, na zimnym silniku był prawidłowy. Gdy samochód pochodzi kilka minut i ponownie sprawdzę, to wtedy pobór prądu wynosi 3A i tak się utrzymuje. Dopiero gdy kilka razy...
Kolego myślę że przyczyną takiego stanu rzeczy może być luźny pasek lub powycierane powierzchnie kółka na alternatorze miałem kilka już takich przypadków -objawy były podobne jak u Ciebie,drugą przyczyną mogą być uszkodzone łożyska /zaczynają się przycinać /szczególnie na włączonych...
Jak wspomnieli koledzy alternator wymaga wysokich predkości obrotowych to z kolei wymusza zastosowanie przekładni multiplikującej, w której też będą straty. Ja bym polecał poszukać jakiejś wolnoobrotowej maszyny elektrycznej, celowo nie pisze prądnicy bo chyba łatwiej zdobyć wolnoobrotowy...
1) wstukałem w google "schemat uzwojeń alternatora" kliknąłem na grafikę i wyskoczyło mnóstwo schematów z połączeniami w gwiazdę i pewnie tak ma połączone uzwojenia twój alternator 2) Napięcie wzbudzenia na pewno w granicach 0...15V i raczej na pewno musisz to ograniczać prądowo np...
To nie anomalia to normalny stan rzeczy, masz prostownik dobry do skutera a nie ciągnika , po drugie jak byś się nie cykał to przez kilka godzin orki alternator by je naładował, a na wysokich obrotach alternator ma dobre chłodzenie więc nic się nie dzieje.
Witam Niestety w takiej postaci alternator w suzuki nie będzie działał. Niektóre wzbudzają się same ale przy wysokich obrotach nie wiem jak w tym wypadku. Tak czy tak pozostaje kwestia kontrolki. Jeżeli kostka jest zespolona z tylnym deklem to może istnieje możliwość założenia innego regulatora...
Alternator a3ta5491, 100A. Według postów na forum Carismy jest to alternator sterowany ecu przez któryś z pinów w 4 pinowej wtyczce. I to by się zgadzało bo zmiany napięcia widzę przy zmianie obciążenia silnika. Np kiedy jadąc na biegu puszczę całkowicie gaz kontrolki świecą jaśniej...
Wiem,że temat stary ale muszę napisać swoje zdanie w tej sprawie bo fiatowskie alternatory znam od malucha do tych stosowanych obecnie; po pierwsze"jeśli to fiatowski alternator M.Marelli np.AA 125r-14V...to oczywiście,że wzbudzi się sam i nawet nie potrzebuje wysokich obrotów.... poprostu normalnie...
Wszystko w oryginale. Samochód to Skoda Fabia i rzeczywiście, regulator na upartego da się wymienić bez wyjmowania alternatora. Zresztą nawet, gdybym miał wyciągać alternator to nie jest wielki problem. Zastanawiam się tylko, czy to pomoże. Kupiłem auto 4-ro letnie i tak jest od chwili zakupu....
...Rozumiem, że skoro L trzeba podłączyć to to wejście nie odpowiada tylko za świecenie kontrolki ale też przez kontrolkę umożliwia zasilenie i wzbudzenie? ... Dobrze rozumiesz. Jak jest sprawny sam wystartuje tylko z głównym plusem Mam watpliwosci. Nie widzialem jeszcze takiego....
Panowie, sprawdziłem masę w samochodzie metodą na żarówkę. Czyli podłączyłem jeden koniec żarówki reflektorowej do plusa i szukałem masy na samochodzie. Masa jest wszędzie, mimo pomalowania niektórych elementów. Z resztą tak jak mówiłem, wzbudzenie jest, także masa też musi być....
Tutaj: też piszą o technice przełączania neutralnego punktu uzwojeń alternatora w celu prostowania trzeciej harmonicznej, która pojawia się przy wysokich obrotach alternatora. Daje to dodatkowy "power". Wygląda, że to stary patent firmy Nippondenso: Czyli z tego wniosek, że to tylko takie...
Witam, proszę o inf. czy ktoś się spotkał z takim tematem: Scania Euro6 nowy alternator i nowe baterie, prąd ładowania 29,4V, po wyjęciu alternatora na stole 28,4V, co to może być? Jedyne błędy to zapchany filtr cząstek stałych, ale nie można go wypalić bo jest za wysokie napięcie ładowania?
Witam. Moim skromnym zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia. Sprawdz jak wysokim napięciem Ci ładuje - domniemam, że dlatego masz uszkodzony akumulator. Wskakuje na wysokie obroty ponieważ jest w trybie awaryjnym. Stawiam na za wysokie napiecie i dlatego komp głupieje i nie zawsze zaświeci...
Diody mogą robić w jajo bo problemy się nasilają po jakimś czasie po nagrzaniu silnika ale mostek tak jest zrobiony ze cały do wymiany :cry: co do napięcia to jak jest zimny to jest OK- 14,5V pod obciązeniem na niskich i wysokich obrotach, ale po czasie zaczyna manewry i nie ładuje na niskich...
diody sprawdziłem są ok zmierzyłem prąd wzbudzenia wynosił 0.18A co z porównaniem z innym alternatorem był o 50% za wysoki co by wskazywało na uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia pozdrowienia i dzięki za rady
Panowie pomocy, jakie napięcie powinno się znajdować, mierzone na wyjściowych zaciskach alternatora, w moim samochodzie 45V??? 8O (jest to stary Passat ) powinno być max 14V co może być przyczną tak wysokiego napięcia :?: Przesunięto do <Elektronika Samochodowa>z<Samochody -...
Objaw był taki, że było na zaciskach akumlatora za wysokie napięcie, około 16 V, więc wymieniłem regulator napięcia. Teraz efekt jest taki że po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania nie świeci ale po odpaleniu silnika i zwiększeniu obrotów kontrolka zaczyna świecić. Ale najlpsze...
Witam Mam taki problem z tym samochodem (a właściwie ojciec, bo to jego samochód ;)). Otóż przedwczoraj gdy jechaliśmy samochodem napięcie akumulatora było dośc niskie, dochodziło bodajże do 11V (dokładnie nie wiem, bo pokazywał to 4 diodowy wskaźnik). Nie przejeliśmy się tym zbytnio,...
Witam, mam taki problem z alternatorem może ktoś wie co mu dolega: W czesie jadzy ok 50-70 km/h czasami żaży sie żaróweczka od ładowania po dodaniu gazu gaśnie wymieniłem szczotki ale nic to nie dało sprawdzałem prąd ładowania na wysokich obrotach około 14,15 V a na normalnych spada do...
To zrób sobie prądnice z wirnika od jawki 50 ccm albo wsk 175 , to są mocne i dobre wirniki do tego celu Już o tym pisałem gdzies na elektrodzie , bawiłem sie wirnikiem od jawki i wycisnałem z niego jakieś 70 Watt a przy wysokich obrotach , pewnie 100W było :) Testowałem na wiertarce :D A...
Cześć! Przyczyn może być kilka np: bardzo duży pobór prądu w czasie pracy,przebicie na stojanie,niesprawny regulator napięcia, choć w czasie pracy alternator może się nagrzewać nawet do 50 st C w zależności od obciążenia ,a żarzenie kontrolki na desce może świadczyć o niskim stanie...
Regulator obrotow to jest juz przy wiertalce ,taki silnik od wiertalki ma duzy moment obrotowy i wysoki obroty ,to jest jego plus ,ale nie wiem do konca jak z moca takich silnikow. Nie wie ktos, jaka moc moze miec silnik od pralki frani??:) Z tym alternatorem to watpie zeby cos wyszlo ,ale jak wyidzie...
Panowie (i panie) JEZELI NIE MA LADOWANIA A KONTROLKA NIE SWIECI PO WŁĄCZENIU ZAPŁONU PRZY NIE PRACUJACYM SILNIKU ZACZYNAMY OD SPRAWDZENIA ŻAROWKI KONTROLNEJ ORAZ POŁĄCZENIA ŻARÓWKI Z ALTERNATOREM. JEZELI JEST PRZEPALONA ALTERNATOR NIE BEDZIE ŁADOWAŁ! jak żarówka sie swieci a mimo ze...
na początek sorry ze nie odpisywalem -swięta i takie tam zamieszanie ...... do rzeczy dzieki za podpowiedzi ale......jest tak akumulator naładowany -dość nowy bo ma 2 lata bezobsługowy magiczne oko pokazuje zieleń co znaczy że jest full pasek znów wymieniony naciągniety ładowanie...
Witam. To co napiszę jest może trochę jak z innej bajki, ale to fakt. Naprawiałem alternator siedzący we Vito. Auto przestało ładować, uszkodzeniu uległy diody, przed tym zdarzeniem poleciał dym z altern.. Niyby nic dziwnego, ale po wymianie diod, doładowaniu akumulatora (nowego) i odpaleniu...
sprawdzałeś może stojan na ciągłość lub przebicie ja robiłem takiegi bosch w mercedesie co pokazywał za niskie ładowanie z achwilę za wysokie wymieniłem regulator nie pomogło alternator na stół rozbiórka na części i okazało sie że stojan ma przerwę na jednej fazie po wymianie stojana...
Oczywiście że można tylko jaki tego powód. Natomiast kiedyś montowałem wiele razy drugi alternator do autobusów gdzie po uszkodzeniu oryginału koszt nowego był bardzo wysoki a sam zakup był problemem.P
usterka znów wskazuje na uszkodzony regulator. według mnie oryginalnie montowane były alternatory Bosch. czy po stwierdzeniu że to regulator nie paliły się nagminnie żarówki :?: jeżeli ładowanie jest, a z twierdzeń kolegi wynika że jest tylko za wysokie, proponuję zmianę regulatora na oryginalny...
Trzy fazy, połaczone czasami w trójkąt, czasami w gwiazdę, nawinięte przykładowo uzwojeniem 1,1 mm i mozesz z niego pobierać 45A. No przecież jak nawijasz transformator, to musisz być naprawdę odważny aby przyjąc gęstość prądu 4A \ mm2 Każda z tych faz jest obciążona w 33% prądu...
A więc czeka was trochę treningu zagadnień technicznych. Dobrze że jest miernik. Tylko uwaga na ustawienia miernika aby nie odjechał w przeszłość. Informacji o kontroli instalacji samochodu trochę znalazłoby się i może warto poszukać. Zużycie szczotek całkiem możliwe. Jest jednak taki...
Panowie. To, że nie jestem elektronikiem, nie oznacza że jestem laikiem. Jestem elektrykiem z ponad 20-letnim stażem pracy i nie ma mowy o pomyłkach typu 12V, a 24V. Zbuduję powiedzmy cały migomat od podstaw do końca, ale nie potrafię przeliczyć wartości tych rezystorów, żeby układ chodził...
Witam,mam problem Stalem sie szczesliwym posiadaczem poloneza 96rok z silnikiem 1,6gli na wtrysku i z gazem Problem polega na tym ze alternator przestaje ładowac po rozgrzaniu sie silnika.Stojac w korku na wolnych obrotach az gasnie,ladowanie jest znikome i tylko na wysokich obratach. Po rozgrzaniu...
Witam, mam alternator a124 6-diodowy i elektroniczny regulator, wszystko podłączone według podanego wyżej schematu i niestety problem, mam ciągle napięcie 12,8 które się nie zmienia, tak jakby altek nie ładował, napięcie na obwodzie wzbudzenia rośnie z 1,4 do 3 V na wysokich obrotach, przed...