Wymień przekaźnik. Sprawdź połączenie pinów pod czarną pokrywką przewodów po lewej stronie.
Przy lampce 3W powinno być ok.
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Sam regulator F00M będzie pasował do starego alternatora?
Ten alternator jest wzbudzany sygnałem cyfrowym z modułu PSF1, typ sterowania DFM (Digital Field Monitoring), swego czasu to rozgryzałem z alteratorem CL18 Mitsubishi w P407. V.
W tym golfie alternator wzbudza opornik w zegarach, a nie dioda led, która robi za kontrolkę, często nie styka i nie świeci, a wzbudzenie na D+ jest
Obrotomierz dziala po "W" a wzbudzanie jest po stacyjce. Działają lampy robocze i drogowe na zapłonie??
witam -alternator wzbudza sie juz przy 800obr/min,a prądnica przy 1100-1200obr/min wiec winą nie jest alternator a raczej nie poprawne podłączenie,lub nie sprawny alternator
Zgadzam się z kwok. Zamiast zasilania wzbudzenia masz masę. Po przekroczeniu 2000 obr alternator wzbudza się sam (magnetyzm szczątkowy), zaczyna świecić lampka kontrolna ładowania oraz prawidłowo wskazuje obrotomierz. Szukaj w desce rozdzielczej.
Przy alternatorze są dwa kable gruby do aku i cienki na wsuwkę zdejmij go z alter. kluczyk na zapłon i dotknij do masy jak zaświeci to żarówka/instalacja ok a alternator do roboty Objawy o których piszesz wskazują na brak ładowania Alternator wzbudzany jest właśnie przez żarówkę Jak jej niema alter.nie ruszy
Taki sporadyczny pobór prądu trudny jest do zlokalizowania. Sprawdź oświetlenie bagażnika, przy wysłużonym zamku może płatać figle. Drugą przyczyną może być alternator-wzbudza sie regulator i złącza prąd na wirnik. To jedne z częstych prądozjadaczy w palio/siena.
Waha się 7,5-10V.
georgesgr, a powiedz mi-po co w sterowniku silnika w telekodowaniu ustawia się typ alternatora? :) Co do tego przypadku teraz-niekoniecznie jest uszkodzony alternator.
sprawdź masę od akumulatora do nadwozia zastanawia mnie jak możesz mieć ładowanie skoro po zapłonie nie świeci kontrolka alternatora - ona wzbudza alternator jaeżeli masa ok sprawdź kostki w liczniku
ja chce ten alternator podlaczyc do rowera treningowego Naprawdę dobre! Akumulator musi być: marny, mały, byle jaki - byle coś ponad 12V dawał, bo alternator musi się wzbudzać.
No przeciez piszę o tym, że alternator nie wzbudza się z DF :lol:
Wzbudzenie można bez problemu podłączyć bez kontrolki. Tyle tylko że wtedy alternator będzie szybciej się wzbudzał
Po to jest w tym alternatorze 'mały plus' aby wzbudzał się już przy niskich obrotach. Awaria alternatora.
Pięć tysięcy obrotów to na traktor dużo i wyżej bym tego silnika nie kręcił bo korbowody bokami powychodzą i problemy z alternatorem zejdą na drugi plan. A tak poważnie to pewnie chodziło o pięćset obrotów, przyczyn tego może być kilka na początku sprawdziłbym napięcie paska napędu alternatora .Te 500 obrotów jest dlatego że alternator wzbudza się ale...
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Coraz fantastyczniejsze pomysły. Przeczytaj poniższy link. Wprawdzie VW to nie BMW ale objawy podobne, alternator wzbudza się po podaniu napięcia bezpośrednio z akumulatora. https://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph... Przeczytaj wszystkie komentarze, "czego to nie sugerowano" a winowajcą...
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Buduje rowerowy generator prądu. Rower na stojaku, na tylnym kole długi pasek klinowy napędza alternator. Alternator wzbudzam żarówką 5W, dodatkowo założyłem na obwodzie przełącznik. Alternator podaje prąd do małego akumulatora, ten z kolei do prądnicy. Zaczynam kręcić kołem, odpalam obód przełącznikiem, żarówka gaśnie – alternator łąduje, po...
Kolego, czytaj dokładnie Sprawdziłem więc czy w ogóle zapali kontrolka od ładowania po podaniu na nią masy od strony alternatora. Owszem pali się. : Winny zatem jest alternator.
Ale równolegle na tym kablu który idzie do alternatora?
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Kolego! Kolega Jan Nojszewski podał postępowanie, podstawowe w takim wypadku. W kolejnym swym poście był już Kolega blisko. Co prawda, trochę lektury o pracy i zasadach działania alternatora by nie zaszkodziło, lecz ponowię tu rady, po raz ...dziesiąty na tym forum udzielane: Kabelek niebieski odłączamy od alternatora i dołączamy na próbę do obudowy...
Serwus. Po przekręceniu w stacyjce kluczyka w pozycję zapłonu, powinna się zapalać kontrolka z akumulatorem, to oznacza brak ładowania. Jeśli kontrolka się nie pali to oznacza przepalenie żaróweczki. Ta żaróweczka "odpowiada" za wzbudzanie się alternatora (jest podłączona do obwodu wzbudzania). Jeśli alternator nie zostanie wzbudzony, pomimo, że będziesz...
witam podaj numery alternatora,taki regler jest do kupienia nówka max.100zł dam ci adres to sobie zamówisz i przyslą.Jak nie chces nowego to można zaadoptować taki jak jest w maluchu lub polonezie orginał elmot kosztuje 19 zł.Ten typ alternatora jest wzbudzany masą pozdrawiam
pozostaje sprawdzić czy alternator się wzbudza. obroty podnosi Bordnetz , bo ma aktywną funkcję Load Management, korzysta z sygnału DF alternatora.
Zgadzam się z kolegą wyżej dokładnie trzeba przejrzeć instalacje elektryczną czy żaden przewód nie jest uszkodzony a styk zaśnieżały www.blinek.pl
Jak się okazało ja nic nie pomyliłem. Robotę spartolili magicy zajmujący się naprawą alternatorów - założyli niewłaściwy regulator napięcia - 2razy. Nie przyjmowali tego do wiadomości twierdząc, że jest wszystko OK. Szkoda tylko straconego czasu i nerwów. Dzięki tym "fachowcom" zaznajomiłem się z kilkunastoma elektrykami i każdy z nich potwierdzał nieumiejętne...
Żarówka , wskaźnik ładowania , ma równolegle opornik. Zasilana jest po bezp nr. 30. Wypnij z alternatora przewód wzbudzania i dotknij nim masy / na włączonym zapłonie/ , kontrolka powinna zaświecić b.jasno. Jednak opisane przez Ciebie objawy / nic nie piszesz o napięciu ładowania na klemach akumulatora/ wskazują na regulator napięcia na alternatorze!
Witam W Audi A6 C5 1.8T 2000r po uruchomieniu silnika świeci się kontrolka ładowania. Alternator był sprawdzony na stole probierczym oraz był wzbudzany na samochodzie poprzez żarówkę 5W. Napięcie wzbudzenia jest niskie i wynosi 1.5V. Na chwilę obecną udało mi się sprawdzić ciągłość przewodu między czarną wtyczką 8 pinową znajdującą się w podszybiu za...
W liczniku oprócz diody od ładowania jest rezystor średniej mocy. On się trochę grzeje i lubi się rozlutować. Rozbierz i popraw dwa luty. Widać wszystko gołym okiem, nawet kiepskim
Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Pamiętaj o tym.
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Poprawiłem połączenia przewodów, wymieniłem regulator napięcia - szczotki były jak nowe, ale sam regulator najwyraźniej uszkodzony. Po tych zabiegach, ładowanie około 14V, po włączeniu wszystkich świateł 13,5V na wolnych obrotach. Podziękowania dla Was. :)
Dokładnie, jak kolega wyżej napisał. Dodam tylko, że właśnie + na zacisku IG wzbudza ten alternator, kontrolka na L pełni tylko funkcję informacyjną
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Jeżeli wspomaganie elektryczne to jest wzbudzane z alternatora, regulator do sprawdzenia/
(at)roznicowka Alternatory się wzbudzają przy około 1000 rpm, i wtedy stawiają opór. 1. Ręką nie zakręcisz wału do takich obrotów Sporo też alternatorów nie trzeba wzbudzać, mogą nawet mieć "0"rpm. Tu gra rolę regulator napięcia, wiem że renault/ czy peugeot kiedyś tak miało, a wejścia były określane jako "15"i"L" i to te podłączenie plus po zapłonie...
Jak sprawdzić czy alternator się wzbudza ?
Teraz całkowicie nie zapala się kontrolka i alternator nie wzbudza się ani nie ładuje, coś się zepsuło. Ale co ?
Wsadziłem dziś żarówkę 4W bo akurat taką miałem. Kontrolka co prawda nie gaśnie od razu po zapaleniu ale już nie trzeba robić takiej hamskiej przygazówki jak poprzednio. Wystarczy lekko musnąć gaz i alternator się wzbudza.
W woli zakończenia tematu, całym problem w moim przypadku był uszkodzony prostownik w alternatorze, uszkodzona część diod. Po naprawie alternatora ładowanie działa normalnie. Dwa równoległe rezystory wzbudzające 2x2k8 (Rwyp=1k4) i alternator wzbudza się bez problemu.
Podaj numer alternatora, albo dokładniejsze dane pojazdu. Podejrzewam, że alternator sterowany jest terminalem COM. Przy braku komunikacji z komputerem taki alternator przechodzi w tryb awaryjny, wzbudza się przy 3000/4000 obr/min (alternatora) w zależności od wersji i ma zaprogramowane ładowania ~13.1V
Przy stacyjce są dwie lampki , jedna zapala się po przekręceniu kluczyka , a druga wgl nie świeci, panowie również często gasili i odpalali go. Regulator masz mieć dla alternatora 9 diodowego i musi posiadać dwa piny: 67 oraz 15. Na regulatorze: 15 - idzie przewód do kontrolki ładowania oraz do alternatora do tego samego zacisku (na altku to złącze...
Przy jakich obrotach się wzbudza tzn konrolka gaśnie?
Padł mi alternator w Peugeot Boxer, więc kupiłem używkę ale nie jak oryginał 150A ale 140A i nie działa. Czy to może być problem, że jest inny amperaż? Te alternatory wzbudzane są przez BSI, więc może to jest przyczyną?
I jeszcze problem co ma kręcić tym alternatorem i jak go będziesz wzbudzał. Bo jak widzę nie będzie to prąd z ładowania w ciągniku.
W audi 8l wszystkie alternatory wzbudzane były lampką, więc jeżeli lampka na desce jest, to problem z regulatorem. Po przekroczeniu pewnych obrotów alternator wzbudza się poprzez prąd szczątkowy. Sprawdź jeszcze ładowanie pod obciążeniem, jeżeli nie masz amperomierza cęgowego to włącz światła drogowe i grzanie tylnej szyby, jeżeli pod obciążeniem nadal...
To nie jest przekaźnik. To rezystor połączony szeregowo z diodą, który to układ bocznikuje kontrolkę ładowania. Przy uszkodzeniu tego elementu alternator wzbudza się przy wyższych obrotach niż powinien.
okej, mam już miernik, w weekend zabiorę się za demontaż alternatora i co dalej ? jak i co mam sprawdzić ?
W 1,4 16v nie ma alternatora wzbudzanego.
Swego czasu koledzy mieli pomysł mieszanego wzbudzania prądnic i oto pojawiły się alternatory samochodowe , dodatkowo wzbudzane neodymami. Wirnik między pazurami posiada magnesy 8x8 mm, które tworzą wstępny dość znaczny strumień indukcji. Zmniejsza się przez to ilość energii pobieranej na magnesowanie wirnika. Jest to alternator Hitachi 190A.
Tak, prąd przepływa przez żarówkę i dzięki temu alternator się wzbudza.
Może być nawet 4W. I nawet lepiej bo alternator wzbudza się przy niższych obrotach.
Podejrzewam,że na pinie 15 (środkowy) przy wtyczce alternatora mam za mały prąd ok. 9v Witam. Nie prąd a napięcie powinno być ok. 24V. Sprawdź bezpiecznik E350 i przewód 1380. To jest wzbudzanie alternatora po zapłonie poprzez bezpiecznik E350 powinno na pinie środkowym wtyczki alternatora (15) pojawić się napięcie akumulatora. Jak brak po przewód...
Witam, mam problem ze wzbudzeniem alternatora w Ursusie C 330. Podaję napięcie z akumulatora na żarówkę od kontroli ładowania pod jeden styk, a drugi pod styk wzbudzenia w alternatorze, ale żarówka nie świeci i alternator nie wzbudza się. Co może być przyczyną tego problemu? AI: Czy alternator był ostatnio wymieniany lub naprawiany? Jeśli tak, to jakie...
Co to za auto? ECU musi mieć możliwość sterowania takim alternatorem, jeśli fabrycznie był autonomiczny regulator napięcia to ECU nie ma takiej możliwości. Zresztą to tylko cięcie kosztów, bo sterowany z ECU alternator (a właściwie regulator) nie ma żadnych zalet nad działającym autonomicznie. Po prostu ECU tak czy inaczej monitoruje napięcie w instalacji,...
Sprawdź alternator...
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Ten pomocniczy działa jako wzbudzanie? Jakoś po weekendzie będę dziada rozbierał, może uda się pomierzyć i wymienić co trzeba.
Sprawe juz rozwiazalem okazalo sie ze spalony byl tranzystor w zegarach tak jak pisal ariel2232.
Alternator do wyjęcia i do sprawdzenia na stole.
Ok dzięki za dotychczasowe odpowiedzi. Męczy mnie jeszcze te złącze L. 1. Czy kontrolka jest podłączona w ten sposób że z + idzie do kontrolki a - do złącza L? 2. Gdzie ma być podłączony + od kontrolki ? (zapewne do stacyjki w pozycji załączenia zapłonu tak?) 3. Czy da radę zrobić coś żeby alternator "wzbudzał się" od razu bez kontrolki?
Jeżeli alternator oddaje prąd np 8A to nie powinien się grzać. Jeżeli przy małym prądzie się grzeje to uszkodzony jest stojan. Uzwojenie stojana jeżeli zmieniło barwę z brązowej na czarną to już mamy pewność. Alternator z uszkodzonym stojanem trudniej się wzbudza, trzeba przygazować aby kontrolka zgasła.
a czy nie moze byc tak ze alternator wzbudza sie przez kontrolke ladowania
Czyli musisz ją mocno dokręcić bo innaczej alternator może sie słabo wzbudzać
Zmierz pobór prądu, jak wyjdzie w okolicach 5A, to najprawdopodobniej regulator w alternatorze wzbudza się i cały czas podaje napięcie na wirnik
Jeżeli alternator jest sprawny to bez problemu będzie ładował ten akumulator. Jeśli chodzi o obroty to alternator wzbudza się przy około 1800 obr/min i dobrze by było gdyby te obroty alternatora były na wolnych obrotach silnika. Jednak nie mniejsze jak 1500 obr/min.
Wiec musimy układ zmodyfikować tak aby był odporny na zakłócenia - szpilki. Powinien działać na zasadzie on off. Przekaźnik odpada. Alternator ten nie jest stosowany w samochodzie, nie ma akumulatora, alternator wzbudza się sam. Pomimo nie wielkiego obciążenia rzędu 2 A nie wzbudzi się z podłączonymi obwodami wyjściowymi. W tym celu ten układ.
Prawdopodobnie za duże koło pasowe na alternatorze to znaczy że alternator przy pracy ciągnika na wolnych obrotach ma za niskie obroty na kole pasowym alternatora i wskutek czego na wolnych obrotach ciągnika nie wzbudza się
Generalnie nie ma on większego znaczenia lecz miałem przypadek ze alternator wzbudzał się dopiero po dodaniu gazu, po założeniu oporu wzbudzenie następowało bez gazu.
Rozumiem, A czy istnieje jakieś zagrożenie, że będę nadal jeździł z odpiętym kablem wzbudzania alternatora? Coś się może stać?
Zara panowie. Przecie taki silnik można częściowo potraktować jako klasyczny alternator. Wzbudzamy wirnik prądem stałym, oczywiście po regulatorze. A ze stojana odbieramy napięcie. Prostownik plus inwerter off grid lub falownik. Dlaczego miało by nie działać?
Czyli ładowanie jest alternator się wzbudza. Na kontrolke podawany jest "+" i potencjał z alternatora . Na zgaszonym wynosi on 0V. Po odpaleniu wzbudza się alternator i kontrolka gasnie.
Alternator jest wzbudzany ze sterownika silnika I jeśli potrzebuję to ładuje 14, a jak nie to 12,5.
Dziękuję bardzo za obliczenia. Drut grzejny miałby być wtedy włączony szeregowo wraz z opornikiem wodnym, dobrze rozumiem? Opornik wodny to prosty sposób na wykonanie regulowanego opornika dużej mocy, drut oporowy to inny sposób na wykonanie opornika, w tym przypadku trudno wykonać płynną regulację przy mocach rzędu kW, ale jeśli miał byś alternator...
Oczywiście obrotomierz jest zasilany z alternatora.Najprawdopodobniej nie masz działającej kontrolki ładowania przez którą się alternator wzbudza lub kończą się szczotki.P
z radiem to sprawdź stacyjke czy wszystko rozłącza jak nie ma kluczyka,a wzbudzenie alternatora to jest pewnie gdzieś przerwa między przewodem z regulatora a kontrolką w zegarach skoro dajesz do masy i nie zapala jej.
Tak jak pisali poprzednicy: wzbudzanie się alternatora 1100obr/min. i ładowanie od 800obr/min. to trochę zbyt późno. Ja mam w C-330 przy alternatorze oryginalne koło od Poloneza 60mm i mam pasek oryginalny i na razie chodzi to bez problemów, alternator wzbudza się przy ok. 800obr/min, a kontrolka zaczyna się świecić przy ok. 600obr/min. ...nie wiem...
Ta jak to nazwałeś "tylko kontrolka" jest niezbędna do wzbudzania się alternatora. Bez niej alternator wzbudza się tylko dzięki magnetyzmowi szczątkowemu wirnika (dlatego musisz dać wysokie obroty). Czasami może nie wzbudzić się wcale. Podłącz kontrolkę i będzie dobrze.
Ile kabli miałeś w Delco? Jak go wzbudzasz na stole?
Regulator z kabelkami jest połączony ze szczotkami równolegle a alternator ma 9 diod. Regulator RNA-1 jest podłączony szeregowo w obwodzie wzbudzania a 6d oznacza, że jest do alternatora 6 diodowego.
Niebieski przewód od wzbudzania alternatora był przetarty i leżał swobodnie na skrzyni biegów, powodując zwarcie do masy.
Nie raz tak jest, że alternator wzbudza się sam na wysokich obrotach, nie wiem czy ten też tak jest w stanie. Jutro wjeżdżam na kanał i dobiorę się do niego. Z tego co widzę nie jest tak najgorzej, wystarczy zdjąć koło i odkręcić półoś. Chodziło mi głównie o potwierdzenie, czy ten alternator jest klasycznie wzbudzany, czy sterowany jakimś sygnałem ze...
Czy to normalne ze alternator wzbudza mi się dopiero jak dodam minimalnie gazu? po odpaleniu auta mam 12.5 napiecie wyjde przed maskę i miernikiem mierze nie ma większego napięcia wsiąde do auta dam minimalnie gazu i od razu wzbudza alternator i już jak stoje przed autem to ładowanie jest na 14.2 po odpaleniu świateł mijania i drogowych też 13.9-14.2...
Alternator wzbudza sie przy stosunkowo niskich obrotach wiec kola to nie problem. Mysle ze to kwestia regulatora. Czy to alternator bosch czy valeo?
Brak wzbudzenia. Powyzej 3tys obr ten alternator sam sie wzbudza i zaczyna ładować. Najczęściej urywa sie kabelek przy wtyczce tuż przed rozrusznikiem. Podnieś maskę i popatrz czy przed rozrusznikiem nie ma urwanego kabelka. Dwupinowa wtyczka, dwa kabelki nie pamietam juz dokladnie koloru ale chyba fioletowy idzie do wzbudzenia. Jak nie tam, to trzeba...
co znaczy OBCOWZBUDNY??? - ten alternator wzbudza się pod wpływem napięcia podawanego na uzwojenie wirnika. Taką zasada działania można podciągnąć pod pojęcie - obcowzbudny???
Witam W mojej fabii mam taki problem: Po włączeniu stacyjki kontrolka ładowania od początku nie świeci, ładowania nie ma dopiero po mocnym prze gazowaniu silnikiem alternator sie wzbudza. Czego jest wina że nie świeci kontrolka??
Mam wrażenie, że jak to Pyzdra mawiał coś gdzieś "źre" prąd. Nowy alternator ( zakładam, że nowy, a nie ze szrotu) i w zasadzie brak ładowania. Kontrolka gaśnie, bo alternator się wzbudza i prąd wytwarza. Tylko gdzie on znika?
Zrobiłeś z alternatora 24V alternator 12V. Podaj ile amper masz ma prądzie wzbudzania ?
Musi być bo ona wzbudza alternator.
Tylko nie pasuje 1 rzecz kontrolka ładowania nie świeci na włączonym zapłonie mimo to alternator wzbudza się przy około 2000 do 2500 obr/min jedyne co mi przychodzi do głowy przepalona ścieżka od kontrolki ładowania
Większość alternatorów wzbudza się przy około 1000obr/min a pełną swoją moc uzyskuje przy 2000-2,5000 obr/min. Mówię tu o obrotach wałka alternatora a nie silnika. W samochodach jest większe przełożenie wał-alternator (wystarczy porównać średnicę koła pasowego na wale a "szajbkę" alternatora). Tu też proponował bym zastosować przełożenie chociażby 2:1....
Sprawdź czy jest elektrolit. Wątpię by był zamontowany fabrycznie alternator wzbudzany prądem z akumulatora (6 diodowy) a tylko taki ma regulator napięcia z oznaczeniem 15. Prześlij zdjęcie alternatora i regulatora. Może to być alternator z fiata 125p wtedy do kontrolki ładowania potrzebny jest specjalny przekaźnik.
Oryginalnie są 1-amperowe BY 144.Tak że 1N4007 też jest odpowiednia,ale problemem w tych alternatorach jest najczęściej to ,że od wibracji ukruszają się wyprowadzenia diody.Tak że lepiej wstawiać 3 amperowe (mają grubsze końcówki)
Ja rozumiem o czym pisze, napisalem ze kabel po wymianie termostatu powinienen przykrecic razem z jedna sruba termostatu lecz tego nie zrobilem I dotykal on np. Metalowej oslony ktora jest mocowana do termostatu a do niej sie mocuje obudowe filtra powietrza, byc moze sie myle I ten kabel nie powinien byc przykrecony z termostatem. Kwestia tego czy to...
wzbudzać alternator alternator valeo wzbudzać przewód wzbudzać alternator
podstawowy narzędzie lutowniczy podświetlenie łącznika pasek rozrząd citroen
interkom prosty doładowanie punktów elektroda
Podłączenie falownika Solax do licznika dwukierunkowego: dlaczego to konieczne? Zamienniki tranzystora G4PC50U: IRG4PC50W, STGP40V60F, HGTG40N60A4