OK sprawdziłem alternator ten jest 6 diodowy.
To zamiast kontrolki może być jakiś włącznik, nawet chwilówka, byle by się alternator wzbudził.
Tylko musisz pamiętać byś nie zostawił włączonej masy godzinę dwie ,to Tak oriętacyjnie, gdyż wirnik alternatora będzie pod pełnym napięciem i może się przegrzać i uszkodzić.
https://obrazki.elektroda.pl/3265312900_...
Na mojego nosa wzbudzenie leci po LIN, nie ma wymiany danych pomiędzy ECM/BCM a regulatorem napięcia i któryś z tych komponentów magistralą CAN wysyła komunikat do zegarów aby zapaliły lampkę.
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
R=U^2 / P R=144 / 5 = 28,8 :-)
Dokładnie, jak kolega wyżej napisał. Dodam tylko, że właśnie + na zacisku IG wzbudza ten alternator, kontrolka na L pełni tylko funkcję informacyjną
http://obrazki.elektroda.net/48_12481246... http://obrazki.elektroda.net/48_12481246...
Witam. Wzbudzenie na zacisk DF+ ,D+ + wyjście z alternatora ,D- - alternatora
Tak, zielony korek, tam jest zbiornik płynu od wspomagania, w korku jest miarka. Niski poziom płynu nie będzie tutaj winowajcą. Trzeba odczytać błędy ze sterownika wspomagania, wtedy będzie wiadomo gdzie dokładnie szukać. Ten urwany przewód to nie urwany przewód a przerdzewiały uchwyt który trzymał się osłony katalizatora. Nie ma on nic wspólnego ze...
W golfie mkII były ledowe kontrolki, w zestawie wskaźników były 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle, przez nie płynął prąd wzbudzenia alternatora
Kolego T_E_D_I jak możesz to napisz czy do wymiany wiązki używałeś przewodów typowo samochodowych czy innych (jakich) i gdzie kupiłeś. Co do samej wiązki to sprawdził bym jednak jeszcze raz same przewody i ich połączenia, w końcu nawet najlepszy elektryk zawsze może się pomylić. Potem jak kolega Miand napisał bezpieczniki. Przecież odłączenie komputera...
Jaką żarówkę masz założoną na wzbudzenie i czy alternator był w 100% sprawny?
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
Kolega Ci napisał około 3 tys. obrotów na alternatorze,jeden wzbudzi się wcześniej a innym trzeba będzie mocniej zakręcić. :D
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
skoro kontrolka świeci jak jest odłączona od alternatora to wzbudź go przez zwykłą probówkę z żarówką i szukaj usterki w instalacji :D
Regulator napięcia od chińskiego skutera 125. Schematów jest na Elektrodzie trochę. Nie każdy regulator będzie pasował. Specjalistą w tym temacie jest niejaki BANANvanDYK, spróbuj go zapytać.
Weź żarówkę 5W/12V i silniczek od samochodziku zdalnie sterowanego. Sprawdź, czy silniczek od zabawki wygeneruje Ci tyle prądu, żeby zaświecić żarówkę 5W/12V. Jeśli uda się, przyłącz ten silniczek do wirnika alternatora i podłącz wzbudzenie.
Opis rozwiązania powyżej...
pytanie od czego ten cienki niebieski? Wzbudzenie alternatora.
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Wiertarką to dziury się wierci. Masz sprawny alternator
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować wtedy ta żarówka...
Szukaj takiego, który ma tylko lampkę 'L' jako wzbudzenie.
Przecież stare ople tak miały zrobione ogrzewanie tylnej szyby, przekaźnik wpięty cewką pomiędzy D+ alternatora i masę przez wyłącznik, jak alternator nie zaczął ładować, to ogrzewanie się nie właczyło
prosze was jeszcze tylko o jedno gdyz auto bylo u elektryka i cos zrobil ale chodzi ladowanie do 13,9 bez obciazenia i od samego poczatku jak bylem u niego sprawdzal i mowil ze prad wzbudzajacy jest za niski ze jakis problem jak pozniej dbieralem auto go juz nie bylo tylko jego nieprzyjemny szef a ze wszystko bylo ok a nie chcial powiedziec co zrobili....
Diody sprawdzaliśmy wszystkie. Alternator wzbudziłem poprzez żarówkę bezpośrednio z kabla wyjściowego alternatora (połączony z rozrusznikiem i akumulatorem bezpośrednio). Schemat wstawię za chwilę.
W układzie z postu nr 3 wirnik nie jest MAGNESOWANY przez żarówkę a tylko podmagnesowany - czyli jest wzmacniany szczątkowy magnetyzm już istniejący w materiale wirnika. W poście nr 6 kolega zwraca zresztą uwagę że prąd płynący przez żaróweczkę jest zbyt mały do prawidłowej pracy alternatora ale pozwala na łatwiejsze i szybsze wzbudzenie alternatora....
Nie pomyślałem o tym ale odpowiedni układ może załączać wzbudzenie dopiero wtedy gdy śmigła kręcą się z odpowiednią prędkością. O to właśnie mi chodziło. Przy braku wiatru, regulator jednak pobiera ten prąd. Znajomy zrobił w ten sposób, że sprzęgnął z wałem alternatora mały generator samowzbudny zasilający układ wzbudzenia( a wiadomo, że jak alternator...
Podłączenie alternatora zależy od tego czy alternator jest 6 czy 9 diodowy.Rownież regulator napięcia zależy od typu alternatora.W 9 diodowym alternatorze wstępne wzbudzenie następuje porzez przepływ prądu poprzez kontrolkę ładowania, natomiast w 6 diodowym jest wymuszane po załączeniu + zasilania na regulator napięcia.
Autor tematu napisał brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Nie napisał czy sprawdził ciągłość przewodu wzbudzenia i jego prawidłowe podłączenie do alternatora. Przy braku ciągłości przewodu, kontrolka nie zaświeci a alternator się...
Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
Dokładnie tak, zmieniając wzbudzenie alternatora przy stałym obciążeniu (opornik) zmieniasz sile potrzebna do kręcenia.
czy alternator przestanie ładować po odłączeniu wzbudzenia przy pracującym silniku Nie, nie przestanie ładować, chyba że znacznie spadną obroty silnika. Jest to mały, prosty 20A alternator Zrób mu zdjęcie, jest szansa, że taki maluch jest samowzbudny
Nie kombinuj nic z alternatorem, w końcu pisałeś że wymieniłeś już dwie sztuki i zawsze to samo, czyli usterka poza alternatorem. Zrób prosty test - do wtyku L doprowadź 12 V przez żaróweczkę 2-4 W. Jeżeli alternator wzbudzi się od razu to już wiesz gdzie szukać.
D+ oczko, to wzbudzenie. W wsuwka to obrotomierz.
To wzbudzenie alternatora - powinien iść dalej do kabiny. Należy odnaleźć dalszy ciąg, połączyć i zaizolować. Teraz nie świeci kontrolka od ładowania przy starcie, prawda? A na starcie powinna.
Cienki kabelek do masy i sprawa kontrolki się wyjaśni a kontrolka musi być żeby alternator się normalnie wzbudził. Czasami bywa tak że się wzbudzi bez kontrolki ale trzeba przygazować do 5tys.
Witam . Przewód zasilający (+) z rozrusznika ,lub akumulatora do śrubyM8,natomiast kontrolka (jej)koniec do zacisku konektorowego.Jeżeli nie masz oryginalnie kontrolki ,to możesz ją dorobić .Zasilanie kontrolki (+ po kluczyku )lub włączeniu wyłącznika prądu (masy),drugi koniec kontrolki do wspomnianej końcówki konektorowej.
Na L 24V w odłączonej kostce. Normalnie jak ładowania nie ma albo jest włączony tylko zapłon, regulator "zwiera" L do masy i wtedy jest tan ze 2V. Ciekawostka jest taka że te alternatory potrafią się wzbudzić bez tej kostki - trzeba tylko na chwilę docisnąć prawie do końca obrotomierza.
Problem masz z wzbudzeniem ( świeci kontrolka po włączeniu zapłonu? ) , lub niewłaściwy regulator. Dokładnie, często przewód od wzbudzenia dostaje przerwy w okolicach rozrusznika (gnije przewód przy wtyczce). Jeżeli po zapłonie nie masz kontrolki akumulatora to odpal samochód i przegazuj go do ponad 3000 rpm, jeżeli alternator sprawny to powinien się...
Próbowałem na wiele sposobów, ale nie może się wzbudzić. A podłączałeś żarówkę 5W jako wzbudzenie ? Czy świeci na którymś pinie? Bo to że sie nie wzbudza to równie dobrze może być uszkodzony .
Ile kabli miałeś w Delco? Jak go wzbudzasz na stole?
To tak śruba M6 do rozrusznika czyli akumulatora. Drugi kabel przez żarówkę 2 W do plusa (kontrolka a zarazem wzbudzenie) pojawienie się tam napięcia 13,6 V spowoduje wyrównanie napięcia i zgaśnięcie kontrolki przy pracującym silniku. Nie zalecane jest nie podłączenie kontrolki wzbudzenia gdyż alternator może się niekiedy nie wzbudzić i nie ładować...
Nie można. Regulator napięcia alternatora dostawałby nieprawdziwe dane.
1 jeżeli to się często dzieje odkręć nakrętkę 5 z tyłu alternatora (ściągnij to oczko)to kontrolka wzbudź alternator za pomocą próbówki złap krokodylkiem za śrubę tam gdzie była kontrolka a drugi koniec do + akumulatora (ominiesz licznik) 2 powinien występować przewód masowy przykręcony do głowicy i pod górne ucho alternatora:D
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
Za wzbudzenie alternatora odpowiada kontrolka ładowania w samochodzie. Widocznie taki regulator że potrzebuje większych obrotów aby się wzbudzić Dodano po 24 Przelutuj szczotki z nowego regulatora do starego
Witam. Mam problem z John Deere 5820, mianowicie brak wzbudzenia alternatora, brak prądu na sterowaniu przekaźnika odpowiadającego za wzbudzenie alternatora. Posiada ktoś schemat instalacji elektrycznej lub miał podobny problem? Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.
W starych VW z kontrolkami led w zestawie wskaźników zastosowano 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle do wzbudzania alternatora, 12V/50Ω=0,24A, taki prąd wzbudzenia płynął przez uzwojenie wirnika alternatora (ok, wirnik też ma swoją rezystancję). U Ciebie jest instalacja 24V, więc wystarczy rezystor 100Ω o odpowiedniej mocy
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona.
W aucie gdzie jest moduł centralnej elektroniki sterowanie alternatorem jest z tego modułu. Niebieski przewód alternatora z zacisku D+ idzie do modułu centralnej elektroniki, zacisk T18a/9, wtyczka XS4. Moduł centralnej elektroniki steruje lampką w liczniku za pomocą CAN. Przewód zanim trafi z alternatora do modułu idzie przez 14 pinową wtyczkę po lewej...
Gnije kabel niebieski w dwupinwej wtyczce koło rozrusznika.
Daj plusa po stacyjce ale przez żarówkę 5W. Jeżeli to zadziała to problem w liczniku. Każdy rezystor ma jakąś tam oporność Tam jest tylko jedne rezystor od tego i ma mieć on odpowiednią oporność a nie jakąś tam. Przerwa w obwodzie to też jakaś tam oporność.
Dlaczego bezpiecznik się przepala? Masz po prostu zwarcie do masy, bądź za duże obciążenie na danym obwodzie. Czy może być powiązany z ładowaczem czołowym - bardzo prawdopodobne - najpewniej z tego obwodu jest wzięte zasilanie do 3 sekcji. Brak kontrolki ładowania to brak początkowego wzbudzenia i teoretycznie braku ładowania, natomiast alternator potrafi...
Witam Te 7V świadczy o zbyt słabo wzbudzonym alternatorze, czyli uszkodzony regler, albo uszkodzone diody. Nie te główne tylko pracujące w obwodzie zasilania reglera. Zwykle to to 2-3 ampperowe.
Lampy nie działały ale po wymianie alternatora ruszyły. A co wzbudzą alternator, czy jest jakiś przekaznik. Do czego podłączony jest zacisk D+. W liczniku nie ma żarówki tylko.
czyli plus do skrzynki z bezpiecznikami ( jaki bezpiecznik dać ? ) potem do przycisku start -> przekaźnik i na zacisk automatu rozrusznika . świece grzane będą z przycisku , moduł Patrolowski to kicha i wszyscy tak przerabiają :) Czyli wzbudzenie mogę też dać pod ten przycisk startu , przez żarówkę patrolowską i na alternator ? Oczywiści główny wyłącznik...
To że wzbudzenie zalezy od pradu poczatkowego i OBROTOW. Ten alternator wzbudzi sie nawet bez konttolki.
To jest alternator 6 diodowy z mechanicznym regulatorem, nie ma tam diod wzbudzenia.
Jeżeli stojan ma zwarcie międzyzwojowe lub międzyfazowe objawia się to charakterystycznym wyciem i niskim napięciem ładowania w granicach 13.5V i nie rozumiem co to znaczy hamować przecież wzbudzony alternator stawia dosyć duży opór.P
Kontrolka zapali się dopiero jak BSI wykryje spadek napięcia, nie ma wiele wspólnego z alternatorem.
mam regulator do bizona, czy wzbudzenie powinno iść przez żarówkę, czy może być bezpośrednio z regulatora do d+ w alternatorze?
jednak obstawiam że ECU (DENSO DO300) i to zdaje się klasycznie niebieski kabelek. potrafi zgnić niedaleko sterownika, a sam sterownik to już prawie na pewno zgnity :)
W prądnicy samowzbudnej do wzbudzenia wykorzystuje się magnetyzm szczątkowy w wirniku, czasem wzmocniony dołożonym silnym magnesem stałym. Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania.
Bezpieczniej by było zastosować moduł do automatycznego włączania świateł mijania np. ze znanego portalu aukcyjnego.
Dla 100% pewności trzeba by zdobyć tylko charakterystykę altka. To zdobądź i wtedy napisz co z tego wynika. Jesteś elektrykiem samochodowym. więc idź do warsztatu i zobacz koła przekładni alternatora. Zmierz je dokładnie a potem wyciągaj wnioski. Altki samochodowe zwykle wzbudzają się przy 100 do 1500 rpm Chyba ci się zero zgubiło... Poza tym wzbudzają...
Sprawdź też ciągłość cienkiego żółtego z czerwonym paskiem przewodu, idącego z lewej strony kabiny od gniazda MA do alternatora (odpowiada za wzbudzenie). https://obrazki.elektroda.pl/1381270800_...
Spróbuj zrobić tak: wyciągnij wtyczkę z alternatora, zamiast niej włóż cienką wsuwkę do D+ połączoną z żarówką 3W (np taką od pozycyjnych), drugi styk żarówki do + za stacyjką, weźmiesz go np. z cewki zapłonowej. W ten sposób ominiesz całą instalację samochodu odpowiadającą za ładowanie (wzbudzenie alternatora)
Albo po symbolach, albo miernikiem. Wygląda że twój jest 9-cio diodowy bo: Wyprowadzenie 15 regulatora jest wejściem (zasilaniem)regulatora. Przy alternatorze 9-ciodiodowym regulator jest zasilany ze styku izolowanego alternatora (jak się już wzbudzi) a przed wzbudzeniem zasilany jest poprzez kontrolkę. I u ciebie tak jest podłączone, z tym że ty tą...
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
Fajnie, ale to zadziała tylko raz i to krótko... A to cb650 nie ma alternatora ze wzbudzeniem tak jak cbx650? Który to rocznik?
Obudowa - masa B+ plus na aku D+ wzbudzenie (kontrolka ładowania)
Witam. Mam pytanie odnośnie carriera mistral 700. Agregat odpala ale po pewnym czasie ponownie załącza rozrusznik. Chciałbym się dowiedzieć czy odpowiedzialny za sygnał obrotów jest alternator czy może jakiś czujnik? Chciałbym też zapytać na jakiej zasadzie działa wzbudzenie alternatora w tym agregacie? Pozdrawiam
Nie wiem czy dobrze podłaczylem: multimetr do obudowy alternatora i do plusa. Nic sie nie pojawiało raz cos sie wzruszylo ale to raczej jakis błąd. Alternator się sam nie wzbudzi - musi mieć podłączony z zewnątrz akumulator i dopiero podany z zewnątrz na uzwojenie wzbudzenia prąd spowoduje, że alternator zacznie ładować.
Witam czy alternator trzeba wzbudzić , a jak tak to jak to zrobić???dzięki
Bardzo proszę 103 :D
Cieńki kabelek D+ wzbudzenie, do kontrolki ładowania. Gruby zacisk B+ do plusa akumulatora.
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Witam. Mam pytanie odnośnie pinu 15 w alternatorach BMW. Do czego służy podłączenie go do zasilania? Czy bez nie go alternator się wzbudzi?
Jesli masz aku ok to są trzy opcje: Masa alternatora Połączenie alternator-akumulator Układ wzbudzenia czyli połączenie alternator-kontrolka ładowania
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
witam, A jest możliwe, że wstawił do alternatora inny układ i dlatego tak przerobił wzbudzenie? Raczej dokładnie tak zrobił. Były montowane dwa rodzaje alternatorów: "analogowe" i "cyfrowe". Zewnętrznie są one takie same, ale mają inne numery i oznaczenia na wtyczce.
Ten cienki przewód to właśnie wzbudzenie. Jego zwarcie do masy przy alternatorze ma zaświecić kontrolkę na desce. Ten alternator jest samowzbudny, dlatego po przegazowaniu zaczyna ładować i bez wzbudzenia z deski.
jak mówiłem, wzbudzenie jest Kontrolka ładowania świeci?
Ten co idzie do BSI wzbudza z drivera montowanego w BSI. MIernikiem po kablu dojdziesz. Ale szczerze jeszcze nie zdarzyło mi się aby nie było wzbudzenia z BSI.
ale zagmatwane dochodzenie do diagnostyki problemu , ktoś zamieścił dość cenną wskazówkę żeby podać na wzbudzenie alternatora D+ masę przez amperomierz , trzeba by jeszcze dołączyć schemat jak to zrobić w tym przypadku jak najbardziej powie nam czy prąd wzbudzenia z układu dochodzi (z licznika) i jaka jest jego wartość powinno w/g mnie być około 200mA...
Masz klasyczny układ jak w alternatorach samochodowych. Prostownik może być uwalony lub zwarcie w samych uzwojeniach alternatora -kable żółte lub regulator daje wzbudzenie cały czas. Poczytaj posty o diagnozach alternatorów. To jest klasyka. Napisze tylko, że rezystancje między żołtymi mają być równe (uwaga sa bardzo małe!) a do masy ma być przerwa...
sprawdź przewody ,alternator,wzbudzenie
Dziękuję wszystkim za pomoc, szczególnie El Tomasso. Alternator wzbudził się, kontrolka zgasła, ładowanie 14,5 V.
Jak nie podasz kl15 to się nie wzbudzi. Więc nic mu nie będzie.
Ładowanie jest z zacisku B+. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować ,na zacisku (R) alternatora pojawi się takie samo napięcie co na zacisku B+. Lecz to napięcie przechodząc przez regulator ,wchodzi na zacisk (M)alternatora ,czyli zasila wzbudzenie(uzwojenie wirnika alternatora). Aby alternator się wzbudził (łatwiej )do zacisku(R)podłączona jest...
bo będzie prościej - podłączasz do alternatora tylko kontrolkę wzbudzenia (druga noga żarówki do + po stacyjce) i gruby plus do akumulatora i tyle
żeby zgasiło kontrolkę musi się alternator wzbudzić i wtedy ładuje a później możesz zmniejszyć obroty a ładowanie będzie bo altek już jest wzbudzony
Bez dodatkowego rezystora nie będzie to hulać ? Nie bo to on odpowiada za przepływ prądu i wzbudzenie alternatora. Dioda led pobiera zbyt mały prąd aby była wstanie wzbudzić alternator. Prąd wzbudzenia tez nie może być zbyt duży.
To nie sygnał do komputera, tylko z komputera - wzbudzenie.
wzbudzenie alternator alternator wzbudzenie mitsubishi alternator wzbudzenie fabia
magnes kobaltowy pożar mercedesa produkcja błędy
sterownik zgrzewarki sterownik zgrzewarki
Naprawa zardzewiałej płytki wzmacniacza antenowego: czy warto? Medion MD 18861: Pełna bateria, brak działania