http://obrazki.elektroda.pl/8244095700_1... Chciałem przedstawić bardzo prosty akustyczny odstraszacz kun do samochodu zbudowany w oparciu o Arduino Pro Mini (ATMega 328P) oraz moduł przetwornicy step-down na układzie MP1584. Inspiracją do konstrukcji był używany dotychczas analogowy odstraszacz akustyczny zbudowany w oparciu o układ...
Nie pomyślałem o tym ale odpowiedni układ może załączać wzbudzenie dopiero wtedy gdy śmigła kręcą się z odpowiednią prędkością. O to właśnie mi chodziło. Przy braku wiatru, regulator jednak pobiera ten prąd. Znajomy zrobił w ten sposób, że sprzęgnął z wałem alternatora mały generator samowzbudny zasilający układ wzbudzenia( a wiadomo, że jak alternator...
... Teoretycznie powinien być dobry ale rozrusznik ma inną tolerancje na siadanie napięcia nisz wzmacniacz. Wzmacniacz nie będzie chyba zasilany z tego przewodu :?: Hucul? Przewód między alternatorem a akumulatorem jest obliczony na prąd rozrusznika - dużo większy niż prąd ładowania ? Jeżeli alternator jest w stanie oddac 140A to myślisz, że seryjny...
Ok. Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim kolegom za pomoc. Rozwiązanie: okazał się nim być regulator napięcia/prostownik od chińskiego skutera. Lub - sprowadzony z Chin za podobne pieniądze - "uniwersalny regulator napięcia do silnika zaburtowego" Czyli ok 30 zł. Oba są praktycznie identyczne i działają identycznie- różnią się kolorami przewodów i...
Witam wszystkich posiadam Inwerter Orvaldi 840W zasilany akumulatorem 12V. Inwerter jest podłączony w budynku mieszkalnym dzięki czemu podczas braku zasilania oświetlenie zasilane jest z akumulatora. Czas pracy oświetlenia jest uzależniony od wielkości akumulatora. Jednak nawet największy akumulator po pewnym czasie się rozładuje. W związku z tym wpadłem...
Witam serdecznie mam dylemat w sprawie alternatora od powyższego motocykla. Szukałem w internecie schematów i nie znalazłem. Z pomiarów wynika że alternator ten składa sie z cewki wirnika której magnetyzm wzbudzany jest za pomocą napięcia 0.2V na jednej z cewek stojana (w stanie bez podłączonego regulatora przy odpalonym silniku - zupełny brak napięcia)...
Czyli zasilanie alternatora podłączone pod akumulator lub rozrusznik. Lecz na rozruszniku jest tylko jeden przewód gruby. Masz zasilanie na tym grubym przewodzie na alternatorze, jak zgaszony silnik? Może przy rozłączeniu rozrusznika, nie został podłączony przewód zasilania alternatora?
Brak połączenia masy akumulatora z silnikiem lub karoserią, ewentualnie brak połączenia przewodów zasilających, alternator/rozrusznik/akumulator.
Przecież wszystko masz napisane ale masz jeszcze raz . Alternator-B+ zasilanie główne /akumulator/ B- masa 54-szczotka -łączysz z masą DF-szczotka-łączysz z regulatorem DF Mo-przekaźnik kontrolki Regulator D+-zasilanie po zapłonie DF-alternator DF D--masa
Podpowiem że regulator podobnie jak w japońskich alternatorach samochodowych jest zasilany z akumulatora (po stacyjce), alternator nie posiada diod wzbudzenia. Proponuję poszukać podobnego regulatora od innych silników motocyklowych (Suzuki, Kawasaki) lub też przystosować jakiś "Jezpol".
Witam, szukam pomysłu / podpowiedzi na rozwiązanie problemu dotyczącego bilansu energii na żaglówce: - żaglówka wyposażona w instalację 12V DC z akumulatorem - podstawowe źródło ładowania akumulatora to alternator silnika dieslowego - alternatywne źródło doładowania akumulatora to generator wiatrowy 12V DC (max 3A) - odbiorniki w zależności od potrzeby...
Sytuacja wygląda następująco: Akumulator 12V 90 Ah - naładowany na full prostownikiem Po założeniu w samochodzie napięcie ładowania 14,3V - 14,4V Odpala wszystko działa prawidłowo. Zostawiam na noc i rano nawet bendiks nie wskakuje. Napięcie na akumulatorze 11,8V przy spoczynku. Naładowałem akumulator ponownie prostownikiem 12h + 4h przerwy + 4h napięcie...
witam! Mam na działce zainstalowany panel fotowoltaiczny 180 W który za pośrednictwem regulatora ładuje akumulator żelowy 100 Ah. Jest to dla mnie wystarczające bo potrzebuję energię do oświetlenia. Mam jednak samodzielnie wykonany alternator trójfazowy tzw. "amerykankę" przewidziany do pracy przy małych obrotach. Przy 420 obr/min ma uzyskiwać moc 180W...
Witam Nie mam wynajmowanym w garażu prądu - i nie ma szans na to - dlatego zbudowałem instalację solarną: mam akumulator samochodowy 50Ah, do tego panel 150 wat, dający maksimum 8A (ale ponieważ leży płasko na dachu to daje jakieś 2-3A) + oświetlenie na 6 metrach pasków led po 9,6 wata na metr (czyli ciągną jakieś 5A). Całość sterowana najprostszym...
Dzisiaj mój dziadek opowiadał mi, że gdzieś na wsi, gdzie dość często odcinają im prąd nawet do 2 dni, a musi non stop chodzić ta pompka (nie wiem jak to dokładnie nazwać) co odpowiada za obieg wody w CO. Bo niema samoczynnego obiegu. Więc wymyślili takie coś: Biorąc prąd z akumulatora samochodowego, przez przetwonice 12/220 zasilali tą pompkę, oraz...
Cześć co myśliscie o takim pomyśle aby użyc alternatora samochodowego oraz akumulatora i stworzyc wiatrak który napędzi ten alternator i wygeneruje energie elektryczną, która zostanie zmagazynowana w akumulatorze. Czy alternator to dobry pomysł? Czy znajde lepsze w miare niskiej cenie rozwiązanie? Czy akumulator, od którego będę czerpał energie nie...
Witam!!! Chcialbym podłączyc akumulator żelowy do wzmacniacza aby nie obciążać samochodowego, poniewaz przy dluzszym sluchaniu nie moge odlapic samochodu a pozatym sie boje ze go zasiarcze. A teraz moje pytania 1. Czy wogole jest sens robienie takiego numeru? 2. Jak podlaczyc taki akumulator? 3. Jak ladowac taki akumulator? Pozdrawiam Łukasz
Witam! Planuję na działkę zrobić prąd i tutaj zaczyna się problem: Posiadam akumulatory 12v i 24v Mam zamair kupić przetwornicę z 12 lub 24v. Sądzę że lepiej porobić wszystko an 24V Teraz mam problem z "napełnianiem" akumulatora. Wiadomo że akumulator się czerpie i trzeba go jakoś "dopełniać" Co kupić/zrobić samemu aby napełniało akumulator?? Z góry...
Witam mam ponownie problem z zasilaniem wszystko było ok, ale odkąd zacząłem jeździć na światłach zaczęły się problemy z zasilaniem. Aktualnie mam alternator 90A i 2 akumulatory 55Ah. Pierwszy objaw pojawił się przy odpalaniu auta włączone radyjko się wyłączało na skutek spadku napięcia, czego wcześniej nie było. Dzisiaj zaczęły się większe problemy...
Dzień dobry, posiadam silnik i na nim alternator - teoretycznie 45 A, fachowcy którzy sprzedawali zmierzyli i dawał 55A. Ponieważ wszystko jest na łódce, akumulator jest podłączony bezpośrednio do akumulatora rozruchowego (ok. 40Ah), dalej za nim jest separator mapięcia włączający się przy napięciu 13.3 V, za nim ładowarka DC-DC victron energy (12V/30A)...
Witam wszystkich. Zastanawiam się czy można na wypadek braku prądu i rozładowania akumulator podlaczonego pod przetwornicę podłączyć do klem akumulatora przewodów z akumulatora znajdującego się w samochodzie. Chciałbym potraktować samochód jako generator który w przypadku długich przerw w dostawach prądu będzie lądował akumulatory podpięte szeregowo...
Przerobiłem samochód na zasilanie olejem rzepakowym - wszystko jest ok poza małym sczegułem do wstępnego podgrzania paliwa służy grzałka elektryczna o mocy 260W podłączona poprzez przekaźnik do instalacji elektrycznej przekaźnik załącza obwód gdy pojawi sie impuls na alternatorze (tj. gdy alternator zaczyna produkować prąd) ale grzałka pobiera ten prąd...
Witam Zbieram informację do złożenia mini elektrowni wiatrowej do domku letniskowego. Mam alternator na 12 V do tego układ śmigiełek i takie tam. Chodzi mi o jakiś prosty układ który łączył by alternator z akumulatorem i odbiornikiem tej energii. Będą to diody LED do oświetlania (kilkanaście sztuk mocnych LED). Nie zabardzo się na tym znam ale chodzi...
Witam Zbudowałem sobie elektrownie wiatrową a za prądnice posłużył mi alternator. Ale gdy akumulator był już naładowany alternator dalej ładował. Więc potrzebuje mechanizmu który wyłączy alternator gdy akumulator będzie już naładowany. Dobrze by było też gdyby był mechanizm regulacji napięcia.
Witam!! W mojim BMW 320i 2.0 95r w kulki gra alternator od pewnego czasu zacoł sobie lekko popiskiwać tak na ucho było słychać że to pasek więć wymieniłem na nowy plus napinacz.niestety dalej piszczało wyciągłem altka wymieiłem łożyska wirnik oddałem do regeneracji bo ślizg (komutator) był bardzo wyjechany przetocznie go na tokarce nic nie dało.Do tego...
Witam Mam taką sprawę że chciałbym zbudować coś w rodzaju minielektrowni. Rodzice mają działkę i tam na tej działce nie ma prądu. Nie chce prądu 230V tylko starczy mi stały 12V tak żeby zasilić maksymalnie dwie żarówki i od czasu do czasu laptopa podłączyć. I teraz chodzi mi o to że czytałem już o takich projektach ale ludzie się wypowiadają że chcą...
Problem sprowadza się do przygasających świateł w bmw e39 podczas mocnego grania. Dziś zmieniłem alternator z 90A na 140A który jest po przeglądzie w zakładzie zajmującym się regeneracją rozruszników i alternatorów. Poszedł nowy aku centra futura 100ah. Jest kondensator hollywood 6F. Jest poprawa, ale światła przygasają dalej. Czuć, że pod tego oriona...
witam nie wiem czy dobrze trafiłem zasilam urządzenie na 12v- (pobiera w granicach 200m wiec stosunkowo mało) ale w budynku nie ma 220v i zasilanie idzie z akumulatora żelowego słyszałem o bateriach cynkowo-powietrznych (mam zamiar kupić 2 sztuki w sumie dają w zaokrągleniu 16v 200mA ) z których można by doładowywać akumulator żelowy i tym sposobem...
Witam, Wiem, że alternatory mamy wzbudne i bez wzbudne. Czyli takie bezwbudne to praktycznie prądnice bez regulatora napięcia. Wzbudne wymagają małego prądu na rozpoczęcie ładowania. Chcę zbudować elektrownię wiatrową z alternatora (łatwy, mała obsługa) ale dochodzę do pewnych zastanowień. Gdy akumulator jest naładowany, co zrobić by alternator nie...
Przecież alternator zasila całą elektrykę i elektronikę w samochodzie, więc do akumulatora idzie jakaś część energii. Natomiast prostownikiem zasilasz (ładujesz) tylko i wyłącznie akumulator, czyli cała energia z prostownika idzie do akumulatora. Pomijam straty na łączach kablach itp.
Witam. B+ zasilanie (+) akumulatora B- zasilanie masa (-) akumulatora D+ kontrolka ładowania Jeżeli posiadasz inne opisy wyjść to podaj.
Kolega wyżej się trochę rozpisał (i nie mówię, że nie ma racji) ale odpowiadając na pytanie Czy po drodze powinno znaleźć się jakieś urządzenie sterujące ładowaniem? Takie urządzenie jest już w alternatorze więc odpowiedź brzmi nie.
Zmierz napięcie ładowania na alternatorze, na prawej podłużnicy masz łączenie przewodów zasilających, sprawdź stan tego połączenia.
Napisz co to znaczy coś jest nie tak? Jest i jaki błąd ZBR ? Laduje nie ładuje - ile wskazuje komputer, jakie jest napięcie na aku!!?
Jakich informacji potrzebujecie jeszcze? Jesteś w stanie znaleźć schemat instalacji do tego modelu? Wszystko jest do nowszych z silnikiem AM6. Pytanie, czy fabrycznie kierunkowskazy potrzebowały akumulatora, czy pracowały bezpośrednio z alternatora? Kierunkowskazy zasilane z AC wymagają specjalnego przerywacza kierunkowskazów, a same kierunkowskazy...
D+ regulatora - zasilanie po zapłonie DF regulatora- szczotka 18 D- regulatora- masa alternatora 10 19 alternatora- główne zasilanie /akumulator/ ?- w kostce alternatora - wyjście na przekaźnik kontrolki ładowania ?- wyjście obrotomierza.P
Tam nie ma iskrownika, tylko alternator trójfazowy. Zapłon jest typu DC-CDI, więc zasilany z akumulatora. W statorze masz jedynie impulsator.
Masa do karoseri O.K. Grubsze przewody nic nie dadzą. Sprawdź ładowanie alternatora i masy między akumulatorem-karoserią i karoserią -silnikiem. Pozdrawiam.
Witam Gdzie zrobiłeś ten pomiar ,alternator czy akumulator ,czy jest różnica w napięciach . Jeżeli tak ,to sprawdź masę przewód zasilający,zobacz czy pasek nie ślizga.
Tak ,starsze alternatory Fiat 125p przykładowo ,posiadały alternator sześcio -diodowy.Regulator był zasilany z akumulatora ,po włączeniu stacyjki. I dodatkowo musialbyc przekaznik kontrolki ladowania :) W dzisiejszych konstrukcjach juz nie spotykane te "6".
Oczywiście zakładam że akumulatory są minusem na masie B+- zasilanie stałe /do akumulatora lub rozrusznika/ D- -masa L-kontrolka R+-zasilanie po zapłonie czyli po włączeniu stacyjki.P
Zacisk alternatora B+ łączymy przewodem 10 kwadrat z zaciskiem śrubowym rozrusznika, lub akumulatorem zacisk(+). Zacisk D+ łączymy z kontrolką ładowania. Dmuchawę łączymy przez bezpiecznik po kluczyku zacisk(+15). Wskazanie wskaźnika paliwa na max ,świadczy o uszkodzeniu pływaka w zbiorniku paliwa, lub braku połączenia wskaźnik-pływak. Należy sprawdzić...
Jak otworzyć auto bez uszkodzeń? Dostać się od spodu do rozrusznika/alternatora i podać zasilanie.
Zwykłych żarówek nie stosuj, bo w mig wysysają akumulator. Tylko LED. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Owszem, robi.
Zamiast z przetwornicy zasila dodatkowy akumulator z alternatora. Nic na tym nie zyskuje tylko traci. Sprawność alternator jest nisza od przetwornicy.
No chyba nie koniecznie tak jak typowo w Japonii IGN i L. R — Relay F — Field Alternator wymaga zewnętrznego regulatora napięcia, a zasilanie wzbudzenia pochodzi z akumulatora. Zacisk R służy do podłączenia przekaźnika sygnalizacji braku ładowania. W tym przypadku połączony z fazą alternatora służy jak wykrywanie pracy alternatora i załączania...
elektronika w samochodzie zasilanie z alternatora bardziej stabilne jak sieć elektryczna Jest zasilana z akumulatora a nie z alternatora. Działa nawet w czasie postoju gdy alternator nie kręci się. To dzięki akumulatorowi, który Ty uważasz za zbędny w czasie pracy. Nawet AI (ElektrodaBot) to potwierdziło.
Bo alternatory od 20-30 lat mają ograniczenie prądowe plus kilka innych funkcji jak ograniczenie prądu względem temperatury. I pewnie przez te 5 minut idzie na max. Bo trzeba pamiętać ze alternator nie tylko ładuje akumulator ale zasilać odbiorniki ( światła, moduły sterujące , wentylatory itp)
Jeszcze tylko "silniczek krokowy sprawdzić"!!! Kolego, pomiar kostki stacyjki, jak nie to spadki napięć akumulator>masa silnika i>karoserii, akumulator> rozrusznik>alternator>stacyjka. Sprawdzić zasilanie elementów zapłonu. Cieszyć się jazdą. "Ponownie wyczyścić krokowy i wtryski po 27 min jazdy." :) :)
Jaki skuter? To ważne, ponieważ musimy wiedzieć czy fabrycznie światła są z alternatora, czy światła są z akumulatora który jest obecnym trendem. Jeżeli fabryczna instalacja ma światła z akumulatora, to przy wymianie statora mogłeś popełnić błąd wymiany go na taki, gdzie światła są zasilane z alternatora (silnika). Po drugie możliwy niesprawny regulator,...
Zasilanie na elektrozawór pompy i rozrusznik, jak masz alternator, to przynajmniej B+ do akumulatora.
Naprawić auto a mierzysz dobrze. Posprawdzaj połączenia przewodów, masa silnika akumulator i masa karoserii akumulator, potem gruby przewód zasilający rozrusznik i ten gruby na alternatorze. Jeśli wszystko będzie OK a ładowanie nadal za wysokie, to regulator napięcia do wymiany.
Chyba mój kumpel ma taki alternator, ale czy do "rozruchu" alternatora nie trzeba prądu z akumulatora, bo ten raczej będzie podłączony bezpośredni do odbiornika energii. W generatorze wiatrowym jest podobnie jak w samochodzie: musisz miec jakis uklad regulacji, bo inaczej przy wysokich obrotach spalisz odbiorniki (w aucie "zagotujesz" tez akumulator)....
Odpisałem Ci w innym temacie, że odłączenie czujnika poziomu oleju w dozowniku odcina zasilanie na obwody 12V DC. Światła w Piaggio są zasilane z alternatora (pracującego silnika), więc ktoś je przerobił na zasilane z akumulatora. Instalacja jest zbudowana tak, że przy odłączonym regulatorze nie ma zasilania na światła. Brak iskry nie ma nic wspólnego...
Dawniej nie było stosowanych żadnych elektronicznych separatorów i akumulatory były łączone bezpośrednio, jedynie zabezpieczone bezpiecznikiem 20-30 A. Tak jak np. w przełączniku rozruchu 12/24 V. W starszych kamperach do łączenia akumulatorów stosowano przekaźnik z cewką zasilają z zacisku D+ alternatora, więc po odpaleniu silnika. Długi przewód łączący...
Chciałbym w moim samochodzie zamienić akumulator kwasowy na lifepo4 (np. 4s10p), byłby to jedyny akumulator Tak nie rób nie bądź osioł po przedszkolu, zostaw orginalny i dołóż drugi zasilany z ładowarki dedykowanej.
Jaką moc pobiera pompka? Podłączając zasilanie z akumulatora, możesz nabawić się problemów z ładowaniem akumulatora. Chyba bardziej rozsądnym rozwiązaniem będzie wyprostowanie napięcia mostkiem Graetza i podłączenie pod alternator (zasilanie świateł). Napięcie skuteczne RMS będzie wynosić w granicach 12V, mimo że wartość szczytowa może być kilkakrotnie...
W samochodzie urządzenia elektryczne podczas pracy silnika zasila alternator, nie akumulator.
Kolorystyka standardowa: zielony - masa czarny - zasilanie po stacyjce czerwony - akumulator, czarnoczerwony - zasilanie modułu niebiesko biały - impulsator żółty i biały - wyjścia uzwojeń "alternatora" (znajdź sobie dokładnie na schematach, który to odczep na światła, nie pamiętam w tej chwili) żółty i różowy w regulatorze - wejścia I właśnie to mnie...
Tam raczej jest zapłon zasilany z akumulatora. Dwie możliwości: 1. Regulator napięcia z Wilmatu jest trefny, całkowicie zwiera Ci uzwojenie statora. Tyle że w takiej sytuacji silnik by przygasał poprzez „zaduszenie” obciążeniem alternatora. 2. Regulator napięcia robi Ci takie zwarcie w instalacji elektrycznej, że odcina Ci zasilanie na zapłon, przy...
Na pokrywie powinna być naklejka jak podłączyć alternator. Jeden z zacisków jest kontrolka ładowania, drugi zacisk to zasilanie po kluczyku, nie stałe akumulatora.
Szerokie zasilanie /+ akumulatora/ wąski kontrolka. Ten styk osobny Cię nie interesuje jest do kondensatora przeciw zakłóceniowego do radia.P
Perpetuum Mobile nie istnieje .
Witam Oczywiście zacisk 1-zasilanie stałe od akumulatora,zacisk 3-kontrola ładowania,zacisk na konektor może lub nie musi być podłączony.
Gdy silnik pracuje zasilanie idzie z alternatora. Po przejechaniu dłuższego dystansu akumulator jest dętka... Powyższe jest ze sobą sprzeczne - gdyby zasilanie szło z alternatora to akumulator by się nie rozładowywał. Przypominam Panom fachowcom, że kontrolka świeci kiedy ładowania nie ma. To oczywiste - w sprawnym układzie. W większości pojazdów kontrolka...
AKUMULATOR ŻELOWY 65Ah 12V AGM BEZOBSŁUGOWY UPS To jest marketing - jak żelowy to nie AGM. Żelowe są droższe a wyglądają tak samo jak AGM wiec AGM często są "mylone" w reklamach. Tak czy inaczej zachowują się podobnie. Jak myślisz o rozładowaniu 30Ah z akumulatora 65Ah to zbliżasz się do umownej granicy głębokiego rozładowania (50% pojemności) i tu...
Do zacisku (B+)należy podłączyć zasilanie z akumulatora,natomiast do zacisku (L) kontrolkę ładowania.Zasilanie kontrolki (+15) ,czyli po kluczyku,drugi koniec kontrolki do zacisku (L).
http://obrazki.elektroda.net/74_12304014... L-kontrolka I-zasilanie po zapłonie
kolega Cubix napisał "Bezpośrednie zasilanie z akumulatora tez to samo.", na aku jest napięcie liniowe ewentualnie mogą wchodzić jakiś szpilki po alternatorze
wzmacniacz zasilany akumulatorem czujnik ruchu zasilany akumulatorem spawanie akumulatorem
zacinać papier orange freedom router sender video schemat
skymaster 32sh4530 przekaźnik sprzęgła
Powerbank 50000 mAh wyłącza się przy podgrzewaczu stóp Kopiuj i wklej na Macu: Skróty i porady