Wygląda na zwarty stojan.
Stojan ma prawdopodobnie zwarcie do masy. P
Gniazdo łożyska nic nie izoluje . Trzyma łożysko elastycznie w całości. Stojan jest zbyt ciasno pasowany w aluminiowej obudowie. , Korozja elektrochemiczna powoduje spuchnięcie stojana i w konsekwencji pęknięcie obudowy i nast. zwarcie.
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
To ile Volt było przy 11A? Zwarcie? To coś nie tak, jak to nawinąłeś? Każda kolejna cewka powinna być nawinięta w odwrotnym kierunku.
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
zmostkuj w regulatoze styk 15 z 67 przez jakaś kontrolke najlepiej zrobiona z H4 podłącz miernik i sprawdz ładowanie oprócz tego sprawdz czy na głównym zaśilaniu masz +z akumulatora tę śrubkę na kluczyk 10 na tylnej obudowie alternarora jeżeli jest to najprawdopodobniej masz uszkodzony stojan bo pisałeś że najpierw było 13v a po rozebraniu niemasz nic...
Do wymiany stojan,zwarcie międzyfazowe.
masz przebity mostek na diodach plusowych mostek do wymiany jesli stojan jest. ok a jesli ma zwarcie miedzyfazowe tak sie dzieje ale to wszystko wyjdzie po odkrec. i zagla. do srodka
Buczenie to raczej nie łożyska, prędzej coś nie tak z uzwojeniem. Może być i zwarcie międzyzwojowe albo uszkodzony prostownik silnie obciąża stojan. Alternator nie grzeje się nadmiernie?
Alternator po 15 minutach pracy osiąga 105 stopni C. Silnik jeszcze nie rozgrzany. Czy to możliwe aby stojan miał jakieś wewnętrzne między zwojowe zwarcie?
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Przebicie uzwojeń stojana ,poprzednik zmył izolacje z przewodów ew. użył chemi aktywnej co powoduje że przy wyższej wilgotności następuje zwarcie. Stojan do wymiany.
Jeżeli alternator przeciągle wyje to albo uszkodzony prostownik, lub jeżeli jest sprawny to uszkodzony sojan-zwarcie międzyzwojwe lub mędzyfazowe. Sprawdzić na zwarcie do masy. To specyficzny alternator, dlatego że ma nieskojarzony stojan, kojarzony jest w prostowniku, podchodzi tam stojan od mondeo diesla.
Miałeś wylutowany mostek to mogłeś sprawdzić stojan. Objawy wskazują na zwarcie mostka lub stojana na 1 fazie.
Witam Podłącz (+)z akumulatora do zacisku D+ alternatora (zacisk B+ na śrubę odpięty).Spróbuj zakręcić ręką,jeżeli jest lekki opór to jest O.K.Natomiast gdy opór jest duży że nie możesz przekręcić to masz uszkodzony stojan (zwarcie między zwojowe).
Akumulator nowy, cewka zapł. nowa, automat rozrusznika nowy, przekaźniki sprawdzone, stacyjka również. Wg mnie albo zwarcie albo alternator.. Fajny schemat, przestudiuje go, może wymyślę coś
Stojan wymieniony czy założony stary?
Koszt przewinięcia stojanu w alternatorach rodziny A13N nie przekracza kwoty 40-50 zł.O uszkodzeniach dowiesz sie wymontowując alternator.Najprawdopodobniejsze przyczyny-zwarcie fazy stojana (do masy),lub zwarta dioda ujemna.Czy z okolic alt.nie dochodzi charakterystyczne wycie?Mam rozumieć że pasek jest prawidłowo nałożony i ma odpowiedni naciąg.
wszyscy sami naprawiaj i takie sa skutki a elektrycy to co maja siedziec z zalozonymi rekami i czekac na takie niespodzianki moze stojan ma zwarcie na ktorejs fazie
Nie chodzi jaką metodą bo Twoją można także przyjąć natomiast nie jest to bezpośrednia przyczyna usterki ponieważ gdyby stojan miał zwarcie do masy alternator by się nie wzbudził a nie miał tylko zaniżone napięcie ładowania.P http://obrazki.elektroda.net/62_12521718... I chyba mówimy o tym alternatorze.P
Więc tak przez żarówkę nie idzie, aku+ - zarówka wzbudzenie. Żarówka świeci bardzo słabo po zapaleniu gaśnie niby ok ale prądu ładowania nie ma. Alternator na stół odlutowałem przewody stojana od diód pomiar diody przepuszczają prąd tylko w jedną stronę,nie ma zwarć miedzy diodami prąd płynie tylko do w jedną stronę oporność wszędzie taka sama czyli...
Wirnik spalony w alternatorze? Raczej stojan kolego. Przebicie i zwarcie w uzwojeniach może mieć zarówno stojan jak i wirnik.Sam miałem kiedyś na "własnej skórze" przypadek gdzie uzwojenia wirnika powiedziały "Pa"... A pisząc swój post miałem na myśli sprawdzenie uzwojeń w alternatorze a wymiana wirnika była przykładem aby nie inwestować w regulator...
Witam. Muszę powiedzieć że miałem już takie usterki powodem jest co do piszczenia za luźny pasek albo łożyska natomiast grzał się będzie gdy diody w mostku bądź nawet jedna dioda w mostku będzie miała przebicie lub uszkodzenie na zwarcie. Musisz rozebrać alternator odłączyć stojan i wtedy sprawdzić najlepiej miernikiem diody wciśnięte w mostek. W jedną...
Witam Co do prądów wirowych sprawa wyglada tak, ze można rozcinać pakiety i robić z nimi cuda, ale nie mozemy dopuscić do tego aby dlachy z których skłąda się pakiet były z sobą połączone poniewaz to zamyka drogie płynacemu pradowi i się grzeje. rozklepywanie stojanów z alternatora napewno się do tego przyczyniło i stojan ma kompletne zwarcie... wykonywałem...
Najczęstsza przyczyna w tych alternatorach to zwarcie uzwojenia stojana do masy -z starości.P
Miałem podobny objaw ale w innym aucie. Uszkodzony był stojan, a dokładniej zwarcie między blaszkami po lekkim przytarciu od wirnika. Po regeneracji łożysk identyczne objawy. Po wymianie stojana było ok.
Odłącz uzwojenie od mostka diodowego i sprawdź diody, prawdopodobnie jedna ze wzbudzeniowych jest przepalona. Kolejną możliwą usterką może być zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana, wtedy należy wymienić stojan na nowy.
Nie wiem co oznacza ten skrót , z Angielskiego może to być Central Iluminations Generator (C.I.G.) co może po maszemu oznaczać centralny lub automatyczny włącznik świateł.Dzięki za informację. Problem został rozwiązany , przyczyną grzania się alternatora było niewielkie zwarcie uzwojenia stojana do masy. Wiem podałem, że stojan w stosunku do masy nieskończoność...
Znalazłem przyczynę. Coś musiało wpaść do alternatora i wgięło jedną z blach stalowych pakietu na którym jest nawinięty stojan. Blacha wcięła się w uzwojenia robiąc zwarcie. Niestety nie jestem w stanie tak jej odgiąć by nie uszkodzić innych zwojów więc stojan raczej do wymiany a ponieważ raczej go osobno nie dostane to alternator do wymiany.
Raczej tobie. Alternator ma diody. Odwrotne nie podłączysz. To znaczy podłączysz robiąc efektowne zwarcie. Diody akurat puszczą cały prąd przez stojan. Robiąc efektowne zwarcie. A prądnica nie ma problemu Pójdzie w tą czy tamtą. Co zresztą wykorzystywałem w czasach Żuków, Nysa, Warszaw i Syren. Które miały plus na masie. A pod ręką było tylko radio...
Ale tylko wtedy gdy wirnik jest napędzany. Dostaje prąd jak tylko włączysz zapłon. Potem jego ruch generuje prąd w stojanie. Wzbudzenie jest na wirnik ,nie stojan i wynosi niemal pełne napięcie akumulatora po przekręceniu klucza. Wyjątek to altki sterowane z ECU lub modułu kabinowego,które są wzbudzane z opóźnieniem żeby energii nie zabierać i pasek...
nie, bo jak sobie zrobi swój, to będzie miał pewny. Jeżeli się grzeje to albo nadmierny pobór prądu z alternatora, albo zwarty stojan
Alternator bardzo prosty więc jeżeli jesteś pewny że diody masz dobre to pozostał tylko stojan który w tym przypadku ma zwarcie do masy.P
Wzbudzanie się alternatora przy wysokich obrotach może być spowodowane zmianą koła pasowego na większe.Powodem bywa regulator słabej marki.Napięcie mierzone na B+ i D+musi być takie same,inaczej uszkodzona dioda.Podmienił bym stojan może być zwarcie między zwojowe.Jaki jest stan łożysk i ich siedzeń co wpływa na szczelinę wirnika i stojana.
Są dwie możliwości albo akumulator totalny złom tylko mam wątpliwości czy po podładowaniu by odpalił albo alternator ma zwarcie na diodach tylko że powinna się palić kontrolka ewentualnie spalony stojan. Zacząć od akumulatora jak wszyscy radzą.P
Diody w tych alternatorach rzadko padają chyba ,ze się zrobi jakieś zwarcie. Sprawdż szczotki jak radził kolega Viper555 i łożyska (najczęstsza przyczyna niesprawności ; wirnik ociera o stojan)
Zmierz go , ja po prostu mierzę amperomierzem 3-4 A poboru. Uzwojenie stojana na zwarcie do masy i diody żarówką 55W. Regulatory raczej wieczne.
Nie będę udawał, że znam ten motocykl. Z twoich wywodów wynika, że masz do czynienia z grubsza z tradycyjnym alternatorem. Sytuacja sugeruje, że masz zwarcie w wiązce przewodów do uzwojenia wzbudzenia lub w samym uzwojeniu. W zależności czy regulacja wzbudzeniem dokonywana jest + czy - regulator przekazuje połączenie na przewody w środku wiązki. Praca...
To ze jest pęknięta obudowa ta w której jest stojan to jedno ale możesz mieć jeszcze walnięty stojan tzn. może on mieć zwarcie czego ci nie życzę .Stojan zaczyna wypychać do środka utleniające się aluminium z obudowy i często jest tak ze stojan zostaje wypchnięty i zawadza o niego wirnik . Stojan się nagrzewa i roztapia izolacje między zwojowe co prowadzi...
Zwarcie diod w alternatorze i jak tradycyjnie alternator do wymiany bo naprawa nie wchodzi w grę /za duże koszty/. A konkretnie pęknięty i stojan może również zwierać.P
Nie chce się wzbudzać alternator, może mieć zwarcie na stojanie. Pozdrawiam.
To sprawdź napięcie ładowania jeżeli będzie w granicach 13.5V masz zwarcie międzyzwojowe stojanu powodujące gwizd.P
Witam Problemem może być właśnie sprzęgiełko alternatora,lub zawieszające się szczotki.Lecz jeżeli słyszysz szum ,to to pierwsze.Z jakiego powodu miałeś go naprawiany.Gdyby było słychać takie jęczenie,wycie ,to świadczy o uszkodzeniu stojana lub mostka prostowniczego .Miałem przypadek że stojan miał zwarcie,a raz nie.
Nie pamiętam czy kolega podał jakieś pomiary, bo uszkodzony stojan czyli zwarcie międzyzwojowe czy też międzyfazowe będzie się objawiać ładowaniem rzędu 13.5V. W tym typie alternatora uzwojenie jest bardzo mocne ma bardzo dobrą izolację rowkową i izolację przewodową jedynie puchnie stalowe jarzmo jak jest narażone na wodę powodując zwarcie do masy ale...
Hmm silnik 1.7 td ISUZU pzrerabiałem temat alternatora w opel astra z takim samym silnikiem alternator HITACHI z wyjsciem na pompe podcisnienia wspomagania hamulcow . sprawdz polaczenia - wtyczki jesli to nie pomorze to niestety rozbiorka alternatora . sprawdz czy jest przejscie uzwojenie wirnika moze byc naderwany przewod przy pierscieniach slizgowych...
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
wirnik i stojan mogą mieć zwarcie do masy lub nawet uzwojenia zwierają sie do siebie co jest częste przy zbyt dużym obciążeniu alternatora (np zapalaniem na kable z uruchomionym silnikiem) lub przepalonym mostku prostowniczym to też warto sprawdzić poprzez zmierzenie uzwojeń co elektryk powinien zrobić
świadczy że regulator napięcia jest dobry i najprościej będzie wymienić cały alternator? Dokładnie. Ja obstawiam zwarcie na stojanie. Lata swoje robią i rdzeń puchnie od korozji zwierając druty uzwojenia.
Pobor pradu wynosi ok 55A z czaego 35 zlapal akumulator (juz sie troche wyladowal po tych roznych probach). Wiec obciazenie bylo ponizej 50%. Alternator w ciagu minuty przy takim pradzie jest goracy i parzy (silnik jeszcze zimny) - grzeje sie obudowa pewnie stojan ma zwarcie (regler i diody chlodne). Mogl dostac przebicia jak dawal 18V. Juz wymontowalem...
To nic co nie da jak ma międzyzwojowe zwarcie. Jak nie jest zwarty na mase to strzelił mostek tak na 90%
Witam Rozebrałem go wyjąłem mostek prostowniczy (diody dobre) zwarcia na uzwojeniu nie ma (sprawdzane pod 230V) Jak sprawdzałeś diody że nie jesteś pewny czy są dobre.Druga sprawa jak sprawdzałeś stojan (może mieć zwarcie międzyzwojowe) .To że pobiera prąd może być że winne są diody lub regulator.
Skoro czuć zapach gumy i alternator gorący to raczej zwarcie między zwojami stojana.
Zwarcie stojana.
Przemyślę to. Ja nim sprawdzam zwarcia w uzwojeniach stojanów alternatorów.
Według mnie padła jedna cela w akumulatorze (zwarcie płytek) co było przyczyną nadmiernego przeciążenia alternatora. Prawdopodobnie w następstwie tego doszło do spalenia regulatora napięcia i doszło do zwarcia które rozładowało do końca akumulator. Uzwojenie stojanu raczej nie ucierpiało. Łożyska to koszt ok. 20zł.Regulator napięcia ok.40zł.
A do czego to potrzebujesz. Nie spotkałem stojana ze zwarciem międzyzwojowym który by nie był spalony przeciesz to widać gołym okiem, i słychać wycie alternatora.P
Podzielę się ciekawym opisem mierzenia diod w alternatorze zaobserwowanym przeze mnie w warsztacie samochodowym. Pan fachowiec na moich oczach nie urzywając multimetru ani żarówki samym prostownikiem do ładowania sprawdzał diody - w jedną przewodzi (zwarcie) w drugą nie (oczywiście krótkotrwałe podłaczenie diody) Potem odpowiedż diody prostownicze sprawne,...
alternator valeo TG11co11 jest jakieś zwarcie . po uruchomieniu na stole bez obciążenia straszny opór silnik napędowy staje, w samochodzie zniszczony pasek i koło napędowe. Sprawdziłem diody OK 6 szt Sprawdziłem uzwojenia przejście i do masy OK. Co może być przyczyną ?? ,może zwarty zwój w stojanie ?? Alternator wymieniłem ale nurtuje Mnie pytanie o...
No i już się wyjaśniło. Zrobiło się zwarcie poprzez podkładkę bakielitową która pękła. Efektem tego jest wypalenie 2 diód na mostku. Do tego dochodzi stojan przepalony i niestety regulator napięcia (czyli cały alternator praktycznie do śmieci). Koszt jaki mi zaśpiewali to ok 300!!!!!!! z robocizną.
To że wymieniłeś elementy na dobre nie znaczy jeszcze że musi być dobrze. Może gdzieś jest zwarcie, np. w prostowniku (przekładka izolacyjna), albo któraś faza stojanu do korpusu? Jeśli przygasa tylko kontrolka ładowania to na 99% coś jest nie tak z alternatorem. Objaw typowy dla zwarcia prostownika albo uzwojeń stojanu. Odłącz od alternatora cienki...
Miałem ten sam problem w astrze 1,7TD isuzu gdzie obrotomierz jest elektroniczny i sterowany z alternatora, w alternatorze miałem zwarcie na uzwojeniu stojana najczęściej objawiało to się przy wjechaniu w wodę.
Przecież to prosty alternator jeżeli regulator zmieniłeś /chociaż stary na pewno dobry/ i nie ma zwarcia międzyzwojowego stojana to są słabe główne diody tam nic więcej nie ma.P
To prawda, ale nie napisałeś jak zachowuje się lampka ładowania-czy się zapala jak silnik stoi i kluc zjest w pozycji palenie.. Wydaje mi się że skałdając całość połamałeś szczotki. o stojan się nie martw, zresztą zapal silnik i po chwili do dotknij, jak jarzmo jest gorące-stonan ma zwarcie, jak utrzymasz palca-jest ok
Źle, zrobisz zwarcie wedle tych czerwonych kresek. Odlutuj te małe diody, odlutuj czerwony przewód od mostka. Wyjmij stojan. Ze stojana powinny wychodzić 4 przewody. 3 z nich widać na zdjęciu- podłączone do diod za pomocą nakrętek. 4 będzie polaczeniem 3 drutów (cewek) - do niego masz dolutować czerwony przewód. Nie kombinuj po swojemu, zrób jak napisałem...
Może i koło puszcza po zalaniu. Ale spalić stojan w tym typie to już kozaka potrzeba. Nie trzeba kozaka, wystarczy że wirnik dostaje przebicie na masę i napięcie idzie na max, idzie na max to go regulator obniża, gdy go obniży to znowu jest zwarcie do masy i tak w koło Macieju. Co to za szpec że się poddaje, co to za miasto że nie ma alternatorów po...
po zwarciu alternator zaczął wyć Zrobił się zwarty zwój na którymś uzwojeniu stojana
Piszesz nie majac kszty doświadczenia i xxx sztuk w rece. Wirnik pracuje w osi a puchnie i zbliza się stojan do wirnika. I ani lozysko ani gniazdo nic nie ma do tego. Naprawa to zmiana przednuej tarczy ze stojanem co przy jego cenie vs nowym jest bezsensem ekonomi. Ale wolna wola Może i nie mam doświadczenia. Ale Ty piszesz, że "puchnie i zbliża się...
Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
Może być również uszkodzony stojan - zwarcie na masę. Lub diody - jeżeli sprawdzasz za pomocą multimetra to wszystko jest w porządku, (spróbuj za pomocą żarówki 21 watowej)
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
TEORETYCZNIE alternator jest odporny na wodę kurz olej itp. rzeczy Od wody koroduje rdzeń i puchnie, od oleju leci izolacja drutów, od oleju lecą także szczotki , a pulpa oleju i grafitu potrafi zrobić zwarcie i spalić regulator a następnie wypalić szczotkotrzymacz i szczotki. Ziemia i pył niszczy stojan błyskawicznie i zatyka odbiór ciepła z diod....
Trzy lata temu wymieniałem alternator na nowy oryginalny. POjezdzij z 15 minut jak będzie gorąca obudowa to zwarcie w stojanie , altek do wymiany.
Witam,Czytaj powoli,podpinamy zewnętrzny regulator (elektroniczny),aby wykluczyć nieprawidłowe działanie właściwego.Alternator ten jest kojarzony w gwiazdę,,uzwojenie falowe,14 zwoji na jeden zezwój.DrutΦ1.8 lub 2×1,2.Mostek 3-fazowy zewnętrzny mile zalecany, przy dalszych testach.Uzwojenie można obciążyć przed mostkiem(po wypięciu mostka),Wtedy...
Jaką masz wiedzę o samochodowych alternatorach? Wiesz jak działają i jak są zbudowane? Może być padnięta któraś a diod wzbudzenia lub w prostowniku głównym, mogą być zużyte pierścienie lub skorodowany stojan lub wirnik który robi przerwę luz zwarcie. Oddaj komuś kto się na tym zna lub kup używkę sprawną i podmień.
Moc nawet na poziomie amatorskim. Trzeba najpierw poznać budowę, następnie zasadę działania maszyny elektrycznej.Zgadzam się - potrzebna jest tabliczka mnożenia. Silnik indukcyjny (asynchroniczny) ma inną budowę niż prądnica neodymowa (synchroniczna) i ma inne zasady działania. W silniku na wirniku są aluminiowe ramki (klatka) - to w nich indukuje...
Jeżeli pali się kontrolka to prawdopodobnie nie ma ładowania przyczyn może być wiele zwarcie do masy uzwojenia stojanu można sprawdzić przapuszczając prąd do żarówki 100W /220V między masą alternatora a uzwojeniem ma nie być przepływu prądu jak jest to uzwojenie do wymiany wylutować mostek prostowniczy i sprawdzić poszczególne diody a potem wymienić...
wyjaśnienie dla "eddie.t.h" silnikiem synchronicznym jest silnik którego wirnik wiruje synchronicznie z polem magnetycznym stojanu , więc wirnik musi też posiadać własne stałe pole magnetyczne , zazwyczaj z cewki zasilanej prądem stałym, przy małych mocach może to być magnes stały , przy dużych mocach zanim silnik osiągnie obroty znamionowe przed podaniem...
Z kwasem ostrożnie w alternatorze- ja nie stosuję. Jak sprzwdziłeś diody bez rozlutowania stojana? No więc tak , po prostu wziąłem miernik i sprawdziłem diody :D Fakt wiem że źle - ale jeśli było by zwarcie to świadczyło by to o zwarciu cewki stojana lub diody. Na szczęście dziś udało mi się rozłączyć stojan od mostka - "wyprałem" stojan z syfu w wodzie...
Dzięki za info, teraz już wiem. Wreszcie podniósł się poziom i można się czegoś dowiedzieć. Jak wiesz cos innego to podziel się wiedzą a nie kpij z kolegi. To jeśli będzie ladowanie powyżej pradu tego bezpiecznika to go przepali? Alternator w zasadzie nie wytworzy takiego prądu (jak bezpiecznik jest dobrze dobrany) bo ma ograniczenie maksymalnego prądu...
ok dzieki dzisiaj rozebrałem prądnice ale z tego co zauważyłem to we wszystkich motorach stojan miałem namagnesowany, że zdjąć nie szlo. A tutaj to nawet podkładki fi3 nie przyciąga stojan. Może to być wina rozmagnesowanego stojana? Dodano po 2 http://www.ebay.de/itm/Lichtmaschine-801...
witam, alternator mam standartowy 1kW 14V, ale juz trzeci zalozylem od kiedy kupilem traktor, poniewaz korpusy w ktorych osadzone sa lozyska wirnika alternatora sa wykonane z aluminium i poprostu je rozbija, wtedy wirnik dotyka do stojana zwarcie i po zawodach. najchetniej bym wymienil go na inny ale nie wiem jak to zrobic zeby dzialal obrotomierz.
Bez doświadczenia i sprzętu więcej nic nie zrobisz. Trzeba potestować elementy na stole w złożonym alternatorze w napędzie. Możliwe zwarcie międzyzwojowe w stojanie,uszkodzony regulator itd. Diody na ostro żarówką 55W patrz.
jest zwarcie zapewne bo w domowych warunkach to trzymał trzy tygodnie i podładowywałem baterie bo spadło mi poniżej 12,4V Generalnie ten akumulator Varty to shit, jest roczny i bardzo kiepski, raz mi upadł być może coś mu nie hallo od tamtej pory. Co do uszkodzonego stojana rezystancja jest ok miedzy fazami coś koło 0,8 ohma, a na masę coś koło 1ohma,...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
Sporo powiedziała by analiza tego "małego nacięcia" które odkryłeś na kablu. Czy to faktycznie mogło być zwarcie w tym miejscu (do czego? ) ,czy są ślady iskrzenia, przytopienia izolacji itd. 200A nie spala się tak sobie. Żarówkę przykładałeś na wyłączonym silniku? Jeśli silnik pracował to musiała się zaświecić bo poszło ładowanie do akumulatora przez...
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
każde z trzech uzwojeń ma połączenie z masą tak nie powinno byc jak jest mierzone na odpietym mostku,wskazuje na zwarcie na masę.Sprawdz żarówka czy przebija z uzwojenia na rdzeń. Stojan jest zgrzany do diod , ciekawe jak teraz wybrniesz z tego normalnie oczyści i polutuje Diody sprawdz żarówką 55W.
Witam wszystkich uzytkownikow. Mam problem z pradnica od Pozostaje do wykluczenia przerwa w cewkach stojana, bądź zwarcie uzw. wirnika. Mam jeszcze jedno pytanie czy mozna zamienic pradnice 6V w Mz 250 TS Na alternator 12V?? Nie, nie można - całkowicie inne rozwiązanie mechaniczne, nie dopasujesz do kartera.
Warto sprawdzic: -przebicia stojan-uzwojenie -diody -łozyska na sam najprzod sciagnac altka i na hamownie zeby sprawdzic jego napiecie bez obciazenia w aucie. Powienien miec powyzej 14,2-14,4V jak ma 13,8V to znaczy ze juz na starcie ma za duze spadki czyli albo gdzies zwarcie i "przepala" kilka dziesiatych V lub na lozyskach ciezko mu sie kreci.Diody..diody
A ja owszem. Uszkodzony elektrycznie, zwarty regulator go cały czas zasilał.
witam. Chyba raczej zwarcie uzwojenia stojana, żeby sprawdzić wszystkie diody musisz rozlutoważ uzwojenia stojana od mostka, a jeżeli masz rozlutowany stojan warto też go sprawdzić prostym sposobem łącząc jeden koniec poszczególnych uzwojeń w szereg z żarówką 230v i do sieci drugi biegun sieci dotykamy do pozostałych wolnych uzwojeń i do masy alternatora...
przyczyn może być naprawdę wiele.możemy pisać bez końca. robiłem kiedyś alter i wirnik tracił oporność dopiero po nagrzaniu i to na wysokich obrotach -. może stojan na jednej fazie ma skrót i dwie są przeciążone .akumulator , gruby plus zwarcie na wybojach ,brak dobrej masy silnika ,uszkodzony mostek akum ,naprawdę nie sposób opisać wszystkich możliwych...
Witam ponownie. troche mi to zajeło ale już zrobione. Przy pomiarze suchego i zimnego stojana wszystko było ok. Dopiero gdy za radą znajomego polałem go wodą, (symulacja kałuży) wykazywał on zwarcie, tak samo po podgrzaniu go do około 60 Stopni Celsjusza, (symulacja pracy pod obciążeniem) również zwarcie na stojanie. Regulator był ok. Kosztowało mnie...
Nic nie powróci praktycznie to zbieg okoliczności jak tam jest Denso obudowy nie pękają tylko jest wypychanie stojana w kierunku wirnika i następuje przetarcie a jednocześnie zwarcie uzwojenia stojana do masy.P
Mostek już jedzie. W międzyczasie chciałbym wyjąć stary więc takie pytanie (zasięgnąłem opini youtube ale nie jest jednoznaczna), czy muszę odlutowywać/odcinać jakieś połączenia przed wyjęciem starego? Nie chciałbym urwać przewodów w stojanie. Uaktualnienie. Na anglojęzycznym youtubie znalazłem filmik nt. wymiany mostka i wyjąłem stary. Okazało się,...
Pęknięta obudowa, zwarcie międzyzwojowe stojana.
W alternatorze nie chodzi o luzy tylko o zwarcie międzyzwojowe stojana ale będzie się to objawiać ładowaniem w granicach 13.5V.P
Więc szukam dalej i jak się okazało jest strata na kablu ładowania 3.02v . Czy problem może być z rozrusznikiem że robi jakieś zwarcie .. Odepnij przewód od rozrusznika i sprawdź, czy nadal będzie napięcie niższe na końcu kabla przy rozruszniku , w porównaniu do napięcia na zacisku alternatora, lub + akumulatora. Czy problem może być z rozrusznikiem...
stojan zwarcie zwarcie stojan stojan alternator
hyundai obrazu matiz obroty silnika gazie używany server
płyta indukcyjna pokrywa zaworuw
Kondensator ELKO Valvo NO1802P/50+50 - zamienniki i specyfikacja Kolumny aktywne na imprezy plenerowe do 2500 zł