Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
Stojan ma prawdopodobnie zwarcie do masy. P
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Nie pamiętam czy kolega podał jakieś pomiary, bo uszkodzony stojan czyli zwarcie międzyzwojowe czy też międzyfazowe będzie się objawiać ładowaniem rzędu 13.5V. W tym typie alternatora uzwojenie jest bardzo mocne ma bardzo dobrą izolację rowkową i izolację przewodową jedynie puchnie stalowe jarzmo jak jest narażone na wodę powodując zwarcie do masy ale...
Alternator nie wytwarza pola elektromagnetycznego, no może jakieś szczątkowe, ale magnetyczne. Duży opór stawiany podczas kręcenia wirnikiem, świadczy o zwartch diodach, lub o zwartych zwojach uzwojenia stojana. Przy założeniu że niczego nie podłączamy na wyjścia "+" i "-".
nie, bo jak sobie zrobi swój, to będzie miał pewny. Jeżeli się grzeje to albo nadmierny pobór prądu z alternatora, albo zwarty stojan
A do czego to potrzebujesz. Nie spotkałem stojana ze zwarciem międzyzwojowym który by nie był spalony przeciesz to widać gołym okiem, i słychać wycie alternatora.P
Więc tak przez żarówkę nie idzie, aku+ - zarówka wzbudzenie. Żarówka świeci bardzo słabo po zapaleniu gaśnie niby ok ale prądu ładowania nie ma. Alternator na stół odlutowałem przewody stojana od diód pomiar diody przepuszczają prąd tylko w jedną stronę,nie ma zwarć miedzy diodami prąd płynie tylko do w jedną stronę oporność wszędzie taka sama czyli...
Wzbudzanie się alternatora przy wysokich obrotach może być spowodowane zmianą koła pasowego na większe.Powodem bywa regulator słabej marki.Napięcie mierzone na B+ i D+musi być takie same,inaczej uszkodzona dioda.Podmienił bym stojan może być zwarcie między zwojowe.Jaki jest stan łożysk i ich siedzeń co wpływa na szczelinę wirnika i stojana.
Jeżeli alternator przeciągle wyje to albo uszkodzony prostownik, lub jeżeli jest sprawny to uszkodzony sojan-zwarcie międzyzwojwe lub mędzyfazowe. Sprawdzić na zwarcie do masy. To specyficzny alternator, dlatego że ma nieskojarzony stojan, kojarzony jest w prostowniku, podchodzi tam stojan od mondeo diesla.
Zwarcie diod w alternatorze i jak tradycyjnie alternator do wymiany bo naprawa nie wchodzi w grę /za duże koszty/. A konkretnie pęknięty i stojan może również zwierać.P
Witam Rozebrałem go wyjąłem mostek prostowniczy (diody dobre) zwarcia na uzwojeniu nie ma (sprawdzane pod 230V) Jak sprawdzałeś diody że nie jesteś pewny czy są dobre.Druga sprawa jak sprawdzałeś stojan (może mieć zwarcie międzyzwojowe) .To że pobiera prąd może być że winne są diody lub regulator.
Stojan wymieniony czy założony stary?
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Nie chodzi jaką metodą bo Twoją można także przyjąć natomiast nie jest to bezpośrednia przyczyna usterki ponieważ gdyby stojan miał zwarcie do masy alternator by się nie wzbudził a nie miał tylko zaniżone napięcie ładowania.P http://obrazki.elektroda.net/62_12521718... I chyba mówimy o tym alternatorze.P
Witam. Mam taki problem....przy wymianie alternatora mechanik jak dokręcał przewód do zacisku ukł. wzbudzania to go przekręcił tak że kręci się cała śruba.....Postanowiłem to jakoś poprawić i udało się to wmiarę dociągnąć, ale mam pytanie..... W jaki sposób ta śruba jest połaczona z resztą układu?? na "ścisk?? tzn ścieżka jest pod łbem śruby i jak się...
Witam. Taka sytuacja: Alternator zwarty (zamiast obciążenia kawał drutu,czyli maksymalne obciążenie). Czy po zasileniu uzwojenia wzbudzenia z osobnego źródła (odłaczone oryginalne diody, napięcie 14V podane na szczotki wirnika), alternator ma jakiś początkowy moment rozruchowy? Tzn. chodzi mi o to, czy stawia opór (powiedzmy gdy by go kręcić ręką),...
Nie wiem co oznacza ten skrót , z Angielskiego może to być Central Iluminations Generator (C.I.G.) co może po maszemu oznaczać centralny lub automatyczny włącznik świateł.Dzięki za informację. Problem został rozwiązany , przyczyną grzania się alternatora było niewielkie zwarcie uzwojenia stojana do masy. Wiem podałem, że stojan w stosunku do masy nieskończoność...
Hmm silnik 1.7 td ISUZU pzrerabiałem temat alternatora w opel astra z takim samym silnikiem alternator HITACHI z wyjsciem na pompe podcisnienia wspomagania hamulcow . sprawdz polaczenia - wtyczki jesli to nie pomorze to niestety rozbiorka alternatora . sprawdz czy jest przejscie uzwojenie wirnika moze byc naderwany przewod przy pierscieniach slizgowych...
cześć mam problem z alternatorem w opel vectra 2.0 16v 1999r zmieniałem szczotki i przed zmianą było wszystko okej a po zmianie gdy mam minus i na zapłonie podłącze te kable gdzie jest narysowane i tak jak powinno być robi się zwarcie wszystko gaśnie nie wiem co może być grane pomocy
Taki problem.. Auto chodzi prawie normalnie, dobrze przyspiesza ale trzyma za wysokie obroty.. Silniczek krokowy, przepływomierz i inne wymienione - nadal to samo.. Po kontroli napięć na stykach wtyczki silniczka krokowego wyszło po włączeniu zapłony na jednym +12V względem masy na aku (tak ma być), na drugim (masowym) od wtyczki silniczka względem...
witam. prosze napiszcie co moze byc przyczyna przyagasajacych swiatel mijania podczas glosnego sluchania muzyki? sprzeda mam taki. wzmak 2 x 200 rms kable 25mm2. masa z bagaznika.
Witam, Zregenerowałem sam we własnym zakresie alternator w mojej Hondzie. Wyczyściłem go całego, wymieniłem szczotki oraz oba łożyska. Teraz gdy włącze światła czy jakikolwiek większy pobór prądu, alternator wydaje charakterystyczny delikatny świst. Tylko jest jedno ale.. Podczas regeneracji i lutowaniu szczotek spadła mi kropla cyny na uzwojenie. Co...
Witam mam problem? Mam w samochodzie skrzynie magnata i oczywiście wzmacniacz.Gdy słucham głośno muzyki przygasaja mi światła mijania w rytm basu.Czy to jest normalne? Czy wzmacniacz pobiera tak dużo prądu że alternator nie nadąża go naładować? A tak na marginesie,jak słucham ostro muzyki to mam potem problem z odpaleniem,bo rozrusznik ledwie kręci.Co...
Odłącz uzwojenie od mostka diodowego i sprawdź diody, prawdopodobnie jedna ze wzbudzeniowych jest przepalona. Kolejną możliwą usterką może być zwarcie międzyzwojowe uzwojenia stojana, wtedy należy wymienić stojan na nowy.
Jaka jest zasada nawijania uzwojen w alternatorze Może jakis link do obrazka lub nawet moze byc narysowane w Paint
Witam. Przeszukałem forum, ale nie znalazłem nic o poszukiwanym przeze mnie problemie (a może źle szukałem - w takim wypadku proszę o nakierowanie czego szukać :D ). Otóż mam taki problem: Nissan Sunny 1990, kable o przekroju drutów 4mm poprowadzone od akumulatora (plus i minus) podłaczone są: minus do wzmaka Alpine 3531, a plus do wyłącznika i dalej...
Witam. Wymieniłem łozyska w alternatorze od poloneza i mam problem. Po założeniu wiatraka oraz kolka pasowego, wiatrak szoruje o obudowę i nie da rady obrócić. Czy jest jakiś dystans pod wiatraczkiem czy jak bo zgupialem? Dodam że zgubiłem gdzieś klin, może to przez to? Pozdrawiam
Witam Czy mógłby ktoś doradzić w jaki sposób wykryć w samochodzie urządzenie, które robi zwarcie instalacji elektrycznej. Pewnego razu samochód nie chciał odpalić, okazało się że akumlator padł. Po naładowaniu sytuacja powtórzyła się, z tym, że akumlator "wybałuszyło".
Witam, mam taki problem, a mianowicie w mojej jawie świszczy alternator (dzwtęk podobny do turbiny samochodu) i nawet mi to by nieprzeszkadzało, gdyby nie robił się bardzo gorący. Instalacje podłączyłem zgodnie ze schematem, ładowanie mam, ale gdyby tak jawcia pochodziła z parę minut to czuję że na bank coś by się spaliło. Proszę o pomoc:cry:
To ze jest pęknięta obudowa ta w której jest stojan to jedno ale możesz mieć jeszcze walnięty stojan tzn. może on mieć zwarcie czego ci nie życzę .Stojan zaczyna wypychać do środka utleniające się aluminium z obudowy i często jest tak ze stojan zostaje wypchnięty i zawadza o niego wirnik . Stojan się nagrzewa i roztapia izolacje między zwojowe co prowadzi...
Witam czy alternator trzeba wzbudzić , a jak tak to jak to zrobić???dzięki
Witam. Alternator uległ uszkodzeniu? i nie ładuje, tzn. ładuje tylko na wolnych obrotach -kontrolka "braku ładowania" NIE świeci, ale jak tylko troszkę depnę na pedał gazu, to zaczyna świecić -akumulator mi padł podczas jazdy na światłach... Odpiąłem akumulator przy uruchomionym silniku na wolnych obrotach i chodził normalnie, po czym troszkę przygazowałem...
Mam problem z ładowaniem. Ładowanie wynosi 2V. Był padnięty regulator tak stwierdzono w serwisie i wymieniono. Pracowało to niby i ładowało jakiś dzień. Teraz znów brak ładowania. Wymontowałem regulator i jedna z szczotek ma zwarcie do masy a druga nie. Czy tak ma być?? Alternator BOSCH 028 903 029
Dokładnie, przyczyną jest najprawdopodobniej zwarcie uzwojenia z masą na stojanie. Stojan można przezwoić, jest to koszt min. 100zł (zależy gdzie), tyle samo kosztuje używany alternator na szrocie (który też nie wiadomo, ile pochodzi).
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w ręce i sprawdzam ładowanie, no pięknie książkowo14.5V momentami...
Alternator bardzo prosty więc jeżeli jesteś pewny że diody masz dobre to pozostał tylko stojan który w tym przypadku ma zwarcie do masy.P
Wygląda na zwarty stojan.
Pobor pradu wynosi ok 55A z czaego 35 zlapal akumulator (juz sie troche wyladowal po tych roznych probach). Wiec obciazenie bylo ponizej 50%. Alternator w ciagu minuty przy takim pradzie jest goracy i parzy (silnik jeszcze zimny) - grzeje sie obudowa pewnie stojan ma zwarcie (regler i diody chlodne). Mogl dostac przebicia jak dawal 18V. Juz wymontowalem...
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Z kwasem ostrożnie w alternatorze- ja nie stosuję. Jak sprzwdziłeś diody bez rozlutowania stojana? No więc tak , po prostu wziąłem miernik i sprawdziłem diody :D Fakt wiem że źle - ale jeśli było by zwarcie to świadczyło by to o zwarciu cewki stojana lub diody. Na szczęście dziś udało mi się rozłączyć stojan od mostka - "wyprałem" stojan z syfu w wodzie...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
No i już się wyjaśniło. Zrobiło się zwarcie poprzez podkładkę bakielitową która pękła. Efektem tego jest wypalenie 2 diód na mostku. Do tego dochodzi stojan przepalony i niestety regulator napięcia (czyli cały alternator praktycznie do śmieci). Koszt jaki mi zaśpiewali to ok 300!!!!!!! z robocizną.
witam. Chyba raczej zwarcie uzwojenia stojana, żeby sprawdzić wszystkie diody musisz rozlutoważ uzwojenia stojana od mostka, a jeżeli masz rozlutowany stojan warto też go sprawdzić prostym sposobem łącząc jeden koniec poszczególnych uzwojeń w szereg z żarówką 230v i do sieci drugi biegun sieci dotykamy do pozostałych wolnych uzwojeń i do masy alternatora...
Witam ponownie. troche mi to zajeło ale już zrobione. Przy pomiarze suchego i zimnego stojana wszystko było ok. Dopiero gdy za radą znajomego polałem go wodą, (symulacja kałuży) wykazywał on zwarcie, tak samo po podgrzaniu go do około 60 Stopni Celsjusza, (symulacja pracy pod obciążeniem) również zwarcie na stojanie. Regulator był ok. Kosztowało mnie...
TEORETYCZNIE alternator jest odporny na wodę kurz olej itp. rzeczy Od wody koroduje rdzeń i puchnie, od oleju leci izolacja drutów, od oleju lecą także szczotki , a pulpa oleju i grafitu potrafi zrobić zwarcie i spalić regulator a następnie wypalić szczotkotrzymacz i szczotki. Ziemia i pył niszczy stojan błyskawicznie i zatyka odbiór ciepła z diod....
Diod jest 11 Kurcze, sam zamieściłeś schemat alternatora. Wskażesz mi tam 11 diod? Jak nie rozróżniasz elementów, to jak chcesz naprawić alternator? Jestem bliski zamknięcia tego żenującego tematu. Schemat tylko podglądowy aby zobaczyć co może być przyczyną tego, że mam zwarcie B do D o którym koledzy wspominali. http://obrazki.elektroda.pl/2953857000_1...
NA wolnych obrotach lampka zarzyy. Po dodaniu gazu ladowanie sie pojawia. Alternator zaczyna wyc. Stojan zaczyna sie grzac. Wymienione zostalo: Stojan na nowy (po wymianie sie grzeje) a stary byl spalony- czarne uzwojenia) Szczotkotrzymacz Wienik i jego uzwojenie zostal stary, bo ma opornosc 4 OHm, wiec powinien byc sprawny. Podstawiony nowy regulator,...
Do Zigler. To zależy jak to zrobisz. Chodzi o skosy w magnsach. Można zrobić tak, że wogule nie będzie zaskoków. Lub będą. Mamy wybór. Albo lepsze osiągi przy wolnych obrotach. Ale są zaskoki. Albo małe zaskoki ,lub brak. Ale mniej amperków przy wolnych obrotach. Jest inny problem. Opisałem go już dużo dużo wcześniej. To poszukaj. Przeróbki alternatorów...
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Gniazdo łożyska nic nie izoluje . Trzyma łożysko elastycznie w całości. Stojan jest zbyt ciasno pasowany w aluminiowej obudowie. , Korozja elektrochemiczna powoduje spuchnięcie stojana i w konsekwencji pęknięcie obudowy i nast. zwarcie.
Trzy lata temu wymieniałem alternator na nowy oryginalny. POjezdzij z 15 minut jak będzie gorąca obudowa to zwarcie w stojanie , altek do wymiany.
świadczy że regulator napięcia jest dobry i najprościej będzie wymienić cały alternator? Dokładnie. Ja obstawiam zwarcie na stojanie. Lata swoje robią i rdzeń puchnie od korozji zwierając druty uzwojenia.
Przecież to prosty alternator jeżeli regulator zmieniłeś /chociaż stary na pewno dobry/ i nie ma zwarcia międzyzwojowego stojana to są słabe główne diody tam nic więcej nie ma.P
Zmierz go , ja po prostu mierzę amperomierzem 3-4 A poboru. Uzwojenie stojana na zwarcie do masy i diody żarówką 55W. Regulatory raczej wieczne.
Spuchniety i zwarty stojan z obudową. Klasyka
A ja owszem. Uszkodzony elektrycznie, zwarty regulator go cały czas zasilał.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
zmostkuj w regulatoze styk 15 z 67 przez jakaś kontrolke najlepiej zrobiona z H4 podłącz miernik i sprawdz ładowanie oprócz tego sprawdz czy na głównym zaśilaniu masz +z akumulatora tę śrubkę na kluczyk 10 na tylnej obudowie alternarora jeżeli jest to najprawdopodobniej masz uszkodzony stojan bo pisałeś że najpierw było 13v a po rozebraniu niemasz nic...
Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
masz przebity mostek na diodach plusowych mostek do wymiany jesli stojan jest. ok a jesli ma zwarcie miedzyfazowe tak sie dzieje ale to wszystko wyjdzie po odkrec. i zagla. do srodka
Przemyślę to. Ja nim sprawdzam zwarcia w uzwojeniach stojanów alternatorów.
Nie chce się wzbudzać alternator, może mieć zwarcie na stojanie. Pozdrawiam.
To ile Volt było przy 11A? Zwarcie? To coś nie tak, jak to nawinąłeś? Każda kolejna cewka powinna być nawinięta w odwrotnym kierunku.
tak jak wyzej sprawdz opornosci wirnika, czy nie ma zwarcia. tak samo stojan no i diody a regulatora raczej samemu w domu nie sprawdzisz....
stojan zwarcie zwarcie stojan stojan alternator
przebicie elektryczne przekaźnik noxon amica opinie pralki
transmiter radiowy transmiter radiowy
Czy stara antena satelitarna działa z Polsat Box? Kontrolka oleju w silniku 1.8T 20V poniżej 2000 obr./min