Najlepiej najpierw kupić a później myśleć :D
Zwiększysz maxymalną obciążalność alternatora.
Romek, przecież to zwykły fiatowski alternator, różni sie tylko stojanem i wirnikiem. Oryginalnie ma prąd 26A, ale przewiniesz go na około 35A
Załóż sobie komplet z jakiegoś chińskiego skutera. Zrobisz za jednym razem porządek z prądami i zapłonem.
Możesz mieć jeszcze alternator słabej wydajności (uszkodzony), bo nie wiemy jak był sprawdzany na stole. Tu dobrze by pomierzyć prądy. ps. próbowałeś po odpaleniu przegazować (zwiększyć obroty) i wtedy mierzyć? klemy masowej IBS Co to za dewajs? Pomiar prądu?
No to puszczasz ten strumyk na łopatki turbiny, odpowiednie przełożenie a dalej prądnica/alternator czy co tam znajdziesz i cieszysz się darmowym prądem.
Jak ci to bardzo przeszkadza to dołącz równolegle do żarówki rezystor żeby zwiększyć prąd wzbudzania.
Zwieksza sie zuycie paliwa w praktyce 5-7% w zaleznosci od typu silnika.Niestety az tyle pobiera taki niby maly alternator...
Z tego co piszesz Wlodek to nie masz ładowania wcale. Zrób sobie porządek z ładowaniem i zapalaniem a nie będziesz miał żadnych problemów z akumulatorem. Myślę, Zbysław, że oba alternatory niczym specjalnym się nie różnią i zamiana to strata czasu i pieniędzy. Pozdrawiam.
A w tym silniku to nie był przypadkiem montowany polski odpowiednik jednofazowego alternatora Lucasa?
To łacząc aku auta bezpośrednio z rozrusznikiem ciapka powinienem odpalić auto czy odpiąć klemy? Zdaję sobie sprawę z tego, że to nietypowe pytanie ale czy nie byłoby to nudne, gdybyśmy trzymali się 1 schematu i nie eksperymentowali?:) Według mnie to auta jak się odpala na kablach to zawsze się robi na odpalonym sprawnym samochodzie (nawet podczas...
W takim razie musisz sam doprowadzić przewody tak jak robią to ci którzy podłączają wzmacniacze po kilkaset wat. Czeka Cię przeprowadzenie dodatkowych przewodów o przekroju kilku-kilkanastu milimetrów kwadrat. Do tego jakiś UPS 2000-3000W. Założenie zabezpieczenia nadprądowego przy akumulatorze. Oczywiście taki piekarnik szybko rozładuje akumulator....
Jak wytłumaczyć zwiększony prąd obciążenia tuż po wzbudzeniu alternatora przy niskich obrotach? Dlaczego tak sie dzieje ? zamieszczam wykres gdzie dokladnie to widac https://obrazki.elektroda.pl/9115038000_...
Nie opłaca się ingerować w alternator. Znacznie taniej będzie pilnować by układ ładowania był sprawny, a w razie usterki, po głębokim rozładowaniu akumulatorów naładować je chociaż do napięcia 14.4V prądem dziesięciogodzinnym i dopiero uruchamiać ciągnik ze sprawnym alternatorem. To znacznie ograniczy czas ładowania dużym prądem po rozruchu. Kolega...
Obserwowalem to dosyc dlugo i nic sie nie slizga kreci sie wszystko jak trzeba, tylko ten dzwiek, jakby wibracje
Ja wcześniej pisałem o Euro4 jakie jaja miałem z takimi gotowcami, teraz mamy Euro6 i nieraz kilka minut jazdy trzeba aby alternator dostał pozwolenie na zwiększenie prądu na takie luksusy jak nawiew czy ogrzewanie tylnej szyby . Wyłączenie zapłonu to też już archaizm i sztucznie utrzymane przy życiu pojęcie. Moim zdaniem na dzień dzisiejszy sensowne...
Źle liczysz. Przy instalacji 12V, żarówka 60W będzie pobierać tylko 5A. Co do przeróbki alternatora - można próbować zwiększyć prąd wzbudzenia, co bez przewinięcia magneśnicy raczej nie da się zrealizować (do tego oczywiście mocniejszy regulator napięcia), dalej co chyba będzie prostsze można by próbować przewinąć stojan - dołożyć zwojów, oczywiście...
Tylko że w ciągnikach obroty sa niższe niż w samochodzie, i używając rozumu należało by zwiększyć prąd wzbudzenia celem szybszego i pewniejszego wzbudzenia.
W stronę regulatora płynie prąd, ja daję duodiode z zasilaczy komputerowych połaczona równolegle. Jest płaska i wytrzymała i dobrze ja wpasować tam + poxipol na wyczyszczony papierem sciernym regulator.
Poprzedni drut był za cienki, za duży spadek napięcia przy obciążeniu. Ale zamiast użyć jeden gruby, lepiej nawijać trzema cienkimi, których sumaryczny przekrój jest taki sam. Łatwiej jest nawijać i wykorzystać całe dostępne miejsce. teraz pozostaje zrobić próbę obciążenia, np żarówka od kierunkowskazów. Najlepiej rezystor dużej mocy około 4 5 omów....
Popatrz na wykres w poście #4 (kol. SQLmaster), można przyjąć że dla tego alternatora obroty "robocze" to 3000/min. Dalsze zwiększanie obrotów nie powoduje już znaczącego przyrostu mocy, gdyż regulator nie pozwala na zwiększenie napięcia, a dopuszczalny prąd tylko o tyle się zwiększa, o ile poprawia się chłodzenie (na osi wirnika jest wentylator). Przedstawiony...
Nie mam za bardzo możliwości z tym rdzeniem kubkowym bo płytka jest już zamocowana na silniku i nie mam już możliwości żeby wsadzić coś między nie. Na końcu osi możesz zlokalizować ów transformator - nad płytką. Z czego najlepiej zrobić szczotki? kawałek wygiętego drutu czy coś innego? Węglowe od jakowegoś niewielkiego silnika (albo z alternatora od...
a ja mogę głupio spytać co ma wspolnego wypalanie dpfa z ogrzewaniem lusterka? Chodzi o to, żeby zwiększyć obciążenie silnika. Dodatkowe odbiorniki prądu powodują silniejsze hamowanie alternatora.
Ja nie napisałem, że napięcie zależy od obrotów tylko wydajność, a dokładnie prąd. Alternator musi osiągną minimalne obroty dla wzbudzenia, a przy obrotach biegu jałowego silnika jego wydajność jest niska, przy dużym obciążeniu regulator napięcia nie da rady utrzymać wymaganego napięcia. Włączone światła, nawiew, świece żarowe, dogrzewasz, podgrzewanie...
Alternatory zwiększają prąd przez to że różnią się budową. Wykonane są jako 3-fazowe , 6-fazowe , 9-fazowe i 12-to fazowe i stąd większy prąd. Nawet 20 czy 50-cio fazowe nie będą miały większego prądu znamionowego bez zwiększenia wymiarów rdzenia - cały czas wąskim gardłem jest wielkość strumienia wzbudzenia. A potem odprowadzanie ciepła od całości.
Reasumując autor chce uzyskać 2kW mocy elektrycznej, jakiej mocy silnika należy użyć żeby to działało , zakładając że musimy użyć multiplikatora do zwiększenia obrotów. Należy użyć praekładni. Moc silnika spalinowego wynika ze sprawności układu. Czyli alternatora i przekładni. 4kW na wale silnika spalinowego powinno wystarczyć. Problemem będzie raczej...
No to ja też się odezwę, bo jak dla mnie to całe podnoszenie napięcia ładowania diodą to "maskowanie gó.na dezodorantem" Bo jeżeli faktycznie z upływem czasu rośnie oporność na stykach wewnątrz alternatora to po prostu spada skuteczność alternatora i sztuczne podniesienie napięcia ładowania rzeczywiście powinno podnieść całą krzywą ładowania do góry...
To było dość dawno i nie pamiętam już... :cry: Ale zrób pomiary: Akumulator musi dostawać z alternatora napięcie 14,3 - 14,4 V. Jak pamiętam to spadek napięcia na kablach dochodził w 126p do 2V :!: I wtedy niestety prądu w akumulatorze brakuje bo jest niedoładowywany...
Są takie układy, jak przetwornice - na wejście można podawać różne napięcia (w jakimś zakresie), a na wyjściu jest cały czas tyle, ile się nastawiło. Z bardziej popularnych rozróżnia się przetwornice step-down i step-up - pierwsze dają na wyjściu mniej, niż mają na wejściu, drugie odwrotnie. Prostszy jest stabilizator liniowy, ale on tylko obniża napięcie...
Mam książeczkę "Elektronika w technice motoryzacyjnej" mgr inż. Marian Konopiński. Jest tam o doborze pojemności akumulatora. Z tej to książeczki: 1.pojemność resztkowa akumulatora w celu rozruchu zimnego silnika przy minus 20 stopniach i pojemności ok. 2 litry to nie mniej niż 20Ah. 2.akumulator powinien być stale naładowany w minimum 50% a ewentualne...
Podgrzewacz chyba szybciej nagrzeje płyn poprzez pobór prądu, wzrost obciążenia alternatora i zwiększenie dawki paliwa niż poprzez przepływ cieczy przez niego. Ja miałem alternator najsłabszy 70-90A i nie dawał rady.
Jedyna wyjście zerknąć na schemata i podejrzeć kolorystykę przewodów Przecież na pierwszej stronie dałem schemat. temperatura obniża się wraz z dodaniem gazu To może wskazywać na słabą masę w którymś miejscu pomiędzy licznikiem i silnikiem. Najprawdopodobniej przez to miejsce przelatuje również prąd z alternatora. Wskutek dodawania gazu rośnie prąd...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Dokładnie pomiar napięcia na akumulatorze i na alternatorze plus pomiar różnicowy A jak wychodzisz tylko z tego bo mi przygasają to nic z tego.
a moze taki zapytanie ?????? czy ten alternator dzialał w samochodzie??????
...zapomina się o czymś takim jak alternator który i tak produkuje ponad to co wymaga instalacja samochodu... Zrozum że każdy amper prądu który wypływa z alternatora obciąża go mechanicznie powodując zwiększony opór dla silnika spalinowego. Zwiększony opór silnika spalinowego, jest kompensowany najczęściej poprzez zwiększenie spalania.
Ładowanie akumulatora w samochodzie zależy tylko od różnicy napięcia między alternatorem a akumulatorem .O kondycji akumulatora decyduje gęstość elektrolitu w naładowanym powinna być 1/28 g/cm3 .W przypadku jak uda nam się uruchomić samochód z rozładowanym akumulatorem to będzie ładowany dużym prądem ale zanim ten prąd nagrzeje i uszkodzi akumulator...
Mozna zmienic funkcje turba, aby zamiast tloczyc powietrze, zasilalo dodatkowy alternator.
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
tomleszno ! Wzbudzenie związane jest z generowanym napięciem w ten sposób, że: NAPIĘCIE = (PRĄD WZBUDZENIA) x OBROTY. Przy niższych obrotach aby utrzymać napięcie trzeba zwiększyć prąd wzbudzenia, i to "załatwia" regulator. Warto przyjrzeć się charakterystykom alternatora: na wykresie widać wzrost prądu (!) w funkcji obrotów! Jak to rozumieć? Otóż jest...
Musisz usunąć pobór prądu O,5A to stanowczo za dużo. Tylko tu masz usterkę. Pozdrawiam.
Błażejowy kącik ortograficzny: strONka. Dziękuję. Nadal twierdzę że zastosowanie dynam rowerowych to kiepski pomysł. Można popracować na jakimś wydajniejszym źródłem prądu. W tej chwili można bez problemu kupic magnesy neodymowe. A na giełdach samochodowych stojany z alternatorów. Magnesy montujemy zamiast wirnika z uzwojeniem wzbudzenia (oczywiści...
Tu jest porównanie charakterystyk prądnicy i alternatora, w funkcji obrotów: http://obrazki.elektroda.net/31_12348172... Moc elektryczna prądnicy P=U*I wynika z dostarczonej mocy mechanicznej P=M*ω (moment razy prędkość kątowa, czyli obroty). Prąd prądnicy jest ograniczony przekrojem drutów, jakim jest nawinięta. Napięcie jest w zasadzie...
Jeździć, wielokrotnie zaobserwowałem takie ładowanie w Focusie. Tam jest inteligentny alternator sterowany z PCM ( sterownika silnika), byc może PCM uznał że trzeba zwiększyć prąd.
Witam, wygląda to na uszkodzenie regulatora napięcia alternatora. Alternator zaczyna pracować wtedy "na full", rośnie znacznie napięcie, a co za tym idzie prąd w instalacji co powoduje większe obiążenie alternatora, a za tym zwiększone obciążenie słabiutkiego bądź co bądź silnika.
Od dłuższego czasu szukam fachowej odpowiedzi na pytanie - Czy faktycznie jazda na włączonych światłach mijania zwiększa zużycie paliwa. Na przeróżnych forach internetowych powiela się to stwierdzenie. Uważam, że alternator ma stały opór na pasku klinowym bez względu na obciążenie elektryczne. W jaki niby sposób pobór prądu ma wpływ na zwiększenie się...
Witam trójfazowe silniki i prądnice to same problemy bo zanikający prąd przy przeciążeniu prądnicy i nie dopuszczalne jest asymetria faz pod obciążeniem oraz napięcie 400V. Moc dzielimy na trzy części. Dla bezpieczeństwa obniżyć moc o 10% to jest cała moc do odbioru z chwilowym przeciążeniem z zachowaniem równego obciążenia. Chyba że przeróbka na jedną...
Witam, mam mały problem, w Matizie dzwoni alternator, przy zwiększeniu zapotrzebowania na prąd dzwonienie narasta, jak również podczas wilgotnej pogody. Pomyślałem od razu łożyska, kupiłem skf zamontowałem i to samo. Łożyska wymieniałem w lato, jak było ciepło to jakoś szło jeździć,ale teraz wilgoć to dzwoni jak czort. Czytałem w necie że może regulator...
A gdzie ja napisałem, że to oznacza naładowanie? W tym przypadku przy 14,5V na akumulatorze nie pobierał on więcej niż 2,5A. Więc ładując go alternatorem prąd też wynosiłby te 2,5A. Podając na niego 15V z prostownika prąd ładowania się zwiększy. Chyba że twierdzisz, że będzie inaczej, a może według ciebie ładowanie akumulatora większym napięciem spowolni...
A może zamontować światła do jazdy dziennej- wydatek niewielki a oszczędność w prądzie znaczna( przynajmniej w dzień).
witam jeżeli to masz silnik C360 a alternator z np formuły to troche rozbieżne masz obroty.musisz przede wszystkim dobrac przełożenia.orginalnie w c360 byly pradnice wiec mysle ze masz przerobione na alternator. ale najpierw sprawdz regulator a pozniej sprawdz czy nie maszs jakiegoś prądu upływu wylacz wszystko wstaw wózek na parking i podłącz A pod...
Dla danej prądnicy napięcie jest proporcjonalne do obrotów, a moc przy małych obrotach do ich kwadratu (przy większych prąd jest ograniczony przekrojem uzwojeń, więc moc jest proporcjonalna do napięcia i przez to do obrotów, ale straty na opornościach uzwojeń są stałe, więc rośnie sprawność). Powiększenie rozmiarów prądnicy bez zmiany kształtu (w tym...
Ale co to za głupoty ja czytam... A co powiesz jak auta robią dziennie po 500km? No chłopie... Alternator będzie dążył do napięcia 14,6 v. Czym alternator mocniejszy tym większym prądem uderza w akumulator aby te 14.6 utrzymać, a sam wiesz że ładowanie dużym prądem zabija akumulatory, co za tym idzie przy zwiększonej mocy alternatora, po częściowym...
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
witam wszystkich mam pytanko robię prostownik z rozróhe ale mam problem ze zwiększeniem napięcia na 800a czy ktoś wie jak zrobić transformator do którego wpływa napięcie z alternatora a wypłynie prąd o mocy 800a??proszę o pomoc
"Tak wiec przewiniety na zmienny prad altek napedzany przez silnik spalinowy podłaczony do transformatora o duzej mocy? Czy to naprawde niewykonalne i tak smieszne?" Witam I co z tego że dasz trafo np. 20 kVA skoro konstrukcja altka pozwala na uzyskanie max. mocy 700 W. To są podstawowe prawa fizyki których nie oszukasz. Jeżeli zwiększysz napięcie altka...
Zwiększony prąd ładowania na początku procesu nie grozi akumulatorowi. Wspomnij o zasadzie działania alternatora, który ogranicza tylko napięcie , a prąd nie w całości naładowanym akumulatorem, po kilku włączeniach rozrusznika, może wynosić kilkadziesiąt A. Po pierwsze - prąd ładowania będzie ograniczony możliwościami transformatora, a po drugie - wraz...
Tak jak napisałem. W momencie włączenia świateł głównych pojazdu dołączone zostają dodatkowe uzwojenia alternatora, by zwiększyć jego moc. Prostownik, jeśli spalony, można wymienić na dowolny mostek. Choć ja bym zwrócił uwagę na górną częstotliwość pracy takiego mostka, bo częstotliwość prądu jest tu dużo większa niż w sieci energetycznej. Można taki...
Czyli wychodzi na to, że napięciem 14.4 z alternatora da sie doładować akumulator. Albo że masz dodatni bilans energetyczny oraz niewielką upływność prądu spoczynkowego. Ja u siebie w samochodzie mam moduł szacowania naładowania akumulatora oraz spory pobór prądu podczas spoczynku na poziomie 60mA. Niestety z włączonym modułem dochodziło do rozładowania...
witam jestem użytkownikiem Skody Felici. niestety samochody te mają feler - czeski alternator, który daje napięcie ładowania akumulatora ~13.5V (są i z alternatorem BOSCHA ale to inna bajka). chciałbym więc zrobić jakis prosty układzik podnoszący napięcie o ten jeden wolt do ~14.5 teraz pytanko - jak? jakas przetwornica (z rozmowy z facetem od akumulatorów...
Nie trzeba żadnego trafa. Nawet się nie da. Trzeba zastosować zespół przekaźników, bo: oryginalnie w maluch prąd na światła idzie sobie drogą: akumulator -> stacyjka -> wyłącznik świateł -> przełącznik zespolony pod kierownicą -> skrzynka bezpiecznikowa -> żarówki. Długa ta droga i każdy styk powoduje spadki napięć. Szczególnie ten zespolony pod kierownicą....
No i trzeba ciagnac jak psu z gardla... Tam jest pradnica czy alternator? Akumulator? Sprawny? Regulator napiecia? Sprawny? Moze masz usterke w elektryce i trzeba to naprawic, a nie "poprawiac producenta"
ociz -> Alternatory to też prądnice. Alternatory z magnesami trwałymi i współcześnie spotyka się w motorkach. A biorąc pod uwagę rozwój elektroniki, to kto wie czy i w samochodach nie wyprą za jakiś czas tych ze wzbudzeniem elektromagnetycznym bo są tańsze w produkcji i nie posiadają szczotek. pepebiskup -> Łopatologicznie i w wielkim uproszczeniu:...
Czyli tyle ile zużywam w tej chwili. Czy jest możliwość podpięcia takiego akumulatora równolegle do instalacji w samochodzie, a jeśli tak to czy prąd będzie płynął z niego, czy ECU zwiększy obciążenie na alternatorze?
Większy akumulator, da Ci jedynie zwiększenie zasięgu, ale też wzrost masy... Szukaj rozwiązania w odbudowie, lub adaptacji źródła prądu.
Mam tylko i wyłączie tą właśnie prądnicę.Bardzo zależy mi na zwiększeniu mocy. Jak gonisz za mocą to szedłbym w kierunku alternatora. Z tej prądniczki coś tam może wyciśniesz, ale cudów bym sie nie spodziewał. Alternator 150W do urala za niecałe 500zł da sie kupić... Myślałem o zastosowaniu regulatora od fiata 126p dedykowanego do prądnicy DSV90 Masz...
Zmniejszając wartość rezystora, zwiększysz prąd wzbudzenia, i nie jest to rezystor "na diodzie" tylko równolegle do niej. Jeżeli alternator nie osiąga odpowiedniej prędkości obrotowej to nie zacznie ładować, choćbyś nie wiem jak zwiększał prąd wzbudzenia, z pustego w próżne...
Skombinuj sobie świętą książkę jeśli chodzi o maszyny elektryczne - A.Plamitzer "Maszyny Elektryczne", to się troszkę podszkolisz w teorii. Dużo tego w bibliotekach i na Allegro. A poza tym, dlaczego koniecznie chcesz przerabiać maszynę synchroniczną prądu przemiennego na silnik krokowy prądu stałego? Skąd taka mieszanka? Podobieństwa w budowie są,...
bohdanek myślę, że niepotrzebnie komplikujesz sprawe. Chcesz dołożyć drugi akumulator, dla większego zmagazynowania energii, dodatkowe przewody, jakiś przekażnik i.t.d. a przecież ten sam efekt uzyskasz stosując zamiast dwóch aku 74+60Ah jeden np. 120 Ah. Oczywiście jeśli miejsce na to pozwala. Przecież i tak jeden jak i te oba akumulatory ładował...
(at) Plumpi. Chyba nigdy nie zetknąłeś się z prawdziwą,,babką'' do rozruchu! Waży toto dobre 70-90 kg i przy zdrowej instalacji 3x380 V było w stanie przez 15 sekund jednorazowo dostarczać prądu 800A/12V lub 500A /24V. urządzenia były sterowane tyrystorowo i prąd rozruchu zanikał po podjęciu pracy przez alternator pojazdu. Produkowano również wersje...
Proszę wytłumaczcie mi. Niestety podmiana akumulatora nic nie dała, bo check pojawił się znowu ( po podłączeniu miał 13.3 ) . Alternator, coś zżera prąd ? Na co powinnam zwrócić uwagę ? Auto chodzi bez zarzutu, odpala zawsze, nie dymi, nie traci mocy, nie szarpie, nie ma zwiększonego spalania. Coś generuje ten błąd.
Zostawmy filozofom odpowiedź na pytanie gdzie zaczyna się instalacja a gdzie sie ona kończy. Aby rozwinąć temat "malin" musiałbym po raz kolejny napisać ese,j z którego i tak ty jak i większość nie wiele zrozumie, o ile w ogóle dotrwa do ostatniego zdania... Chcesz czytać. Znajdź moje posty o w tematach przewijania cewek w WSK i Jawa50. Możesz zacząć...
Witam proponuje koledze dwa stabilizatory 7812 i 7912 plus do tego para tranzystorow aby zwiększyć prąd myśle że to mogło by wypalić dlatego że podczas jazdy samochodem alternator daje jakieś ok 14v niewiem do czego to ma służyć więc podałem bardzo prosty przykład .Pozdrawiam
Nie do remontu bo mierzone na akumulatorze założę się że na zaciskach alternatora będzie 14V lub więcej. Generalnie temat zszedł na to teoria a praktyka. Bo praktyka jest taka że kolega w maluch woził aku od traktora. Bite 100 Ah akurat idealnie pasował mu miejsce po kole zapasowym. Odpalał bez problemu alternator po roku nie wysiadł (nawet lepiej się...
Aha! A więc tam, gdzie inni dają 1 pakiet stojana, u Ciebie mieszczą się 2? W jaki sposób? Używasz bardziej ściśliwych pakietów? Albo porównujesz 2 urzadzenia o różnych gabarytach i mówisz, ze Twój wiekszy, to daje więcej prądu. A inni jak też zrobia większy, to też mają więcej prądu ... Zwiększenie częstotliwości nie polega na rozmnożeniu biegunów...
Witam serdecznie wszystkich. Możliwe, że odgrzewam kotleta, ale pragnę podzielić się zdobytą we własnym zakresie wiedzą o problemach ze skokami napięcia w Focusie Mk2 i C-Max podczas kręcenia kierownicą, co wiąże się z dużym poborem prądu przez elektryczną pompę wspomagania. Jeżeli ktoś miał problem z mocno mrugającymi światłami przy kręceniu kierownicą,...
Jak byś mógł, podaj oznaczenia alternatora i regulatora napięcia. Nie wiem jakie rozwiązania są stosowane w Nissanie. Japońskie samochody są wyposażone w alternator, w którym potrzebne jest zasilanie po stacyjce do wzbudzenia alternatora (IGN). Toyota dodatkowo stosuje regulatory napięcia z osobnym zaciskiem S (sense) połączonym wewnątrz instalacji...
Kolego widać że nie masz żadnego pojęcia w elektryce. Używałem kiedyś takiego prostownika i trochę go znam. Napięcie jakie podajesz 236V też nie jest jakieś strasznie duże. Ten regulator na nic się nie przyda w prostowniku bo jest od alternatora. Naprawdę nastaw na 6V i zwiększ regulacją i znajdziesz mniejsze prądy. bo jak uszkodzisz trafo to przewijanie...
50mA to sporo ale jeszcze w normie (zwróć uwagę, że fabryczne kostki ISO od radia nie mają 12V po stacyjce, oba "plusy" są stale zasilane). Zwiększony pobór prądu przez 90 sek. od wyłączenia zapłonu jest rzeczą normalną, po takim czasie ECU wchodzi w stan uśpienia. Co do problemów z rozruchem - masz uszkodzony /zasiarczony/ akumulator. Mimo odpowiedniego...
Alternator jest obco wzbudzany i bez zwiększenia obrotów nie ładuje, a jak był padnięty aku to może nie miał prądu żeby pociągnąć dalej.
Po zmianie regulatora niezależnie od biegu luzem czy gazowaniu do 6000obr, niezaleznie od świateł czy ich braku... zawsze jest dokładnie 14,5V. Być może w tym przypadku nie ma się czym martwić i wszystko jest OK. Ale opisuję konkretny przypadek z którym miałem do czynienia. Tu też jesteś w grubym błędzie. Jak każde źródło zasilania, alternator również...
Otóż przepaliła mi się jedna z 30 żarówek w "łańcuchu" umieszczonym na choince. Odczytałem jej parametry umieszczone na gwincie (E10): 8 V 1,5 W Możesz wymienić na żarówkę o nieco wyższym napięciu np, 10V i mocy 2W lub na ''typową'' choinkową o napięciu 14V i mocy 3W Nie. Powinna być taka sama, zamiana na mocniejszą spowoduje szybsze przepalanie kolejnych....
Czyli rozumiem, że wystarczy "obserwować" napięcie akumulatora, czasem ładowania zupełnie się nie przejmując? Jeżeli posiadamy prostownik z ograniczeniem napięcia to czasem ładowania możemy się nie przejmować. Ze względu jednak na fakt, że akumulator posiada oporność wewnętrzną, która wymusza pewien spadek napięcia podczas przepływu przez niego prądu...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
No cóż i wszyscy doszli do tego że jeśli masz dodatkowe odbiorniki prądu i urzywasz ich jednocześnie to musisz mieć alternator o większym wydatku prądu czyli większej mocy.A teraz do Grzech12(czy jak mu tam)jesteś tępy w tym temacie.Zadaniem regulatora napięcia jest utrzymanie odpowiedniego napięcia w instalacji(13.8-14.6V)-to fakt,ale jeśli obciążysz...
Zastanowiła mnie jeszcze jedna sprawa. Dlaczego zasilanie wzbudzenia nie jest filtrowane jakimś np elektrolitem? Kondensator ładował by się do Vpp które jest znacznie większe niż Vsrednie co teoretycznie zwiększyło by prąd uzwojenia na niskich obrotach a co za tym idzie poprawiło charakterystykę alternatora ?
Pobór prądu 0,01 A jest prawidłowy. Zanim zaczniemy rozbierać samochód sprawdzamy akumulator - czy jest naładowany, jeśli nie - doładowujemy. Sprawdzamy stan klem akumulatora - mają być czyste nie tylko z zewnątrz ale też w miejscu gdzie się stykają z końcówkami akumulatora. Potem sprawdzamy napięcie ładowania alternatora - na gorącym silniku po jeździe,...
Nie rozumiem celu montażu drugiego akumulatora, jeśli tylko dla samej idei to ten alternator wystarczy, Jeśli montaż drugiego aku podyktowany jest zwiększeniem zapotrzebowania na moc - instalacja CA, jakaś chłodnia itp. - to oczywiście potrzebny większy alternator, akumulator nie produkuje prądu a tylko go przechowuje.
Zamówię ofpowiedni regulator, ale ładuje od razu po odpaleniu Ale w trybie awaryjnym. Najpierw usprawnij ładowanie bo tam masz usterkę. Brak komunikacji komputera z alternatorem, a dokładniej z regulatorem ładowania. Tam jest komunikacja dwustronna. Komputer w razie potrzeby, czyli np. pompa SBC zaczyna pompować ciśnienie, pobierając prąd wtedy podnosi...
Akumulatory "bezobsługowe" - czyli o aktualnej konstrukcji, mogą być ładowane do napięcia 14,4V (aku 12V), które jest granicą, powyżej której zaczyna się gazowanie, utrata elektrolitu i zniszczenie akumulatora. Poniżej tego napięcia można ograniczyć początkowy prąd ładowania, np. do wartości "C10", choć w rzeczywistych warunkach eksploatacyjnych - gdy...
Zastanawia mnie czy udało by się zrobić taki układ który załączał by świece w tedy gdy alternator ma sprawność w 90%? W tedy nie było by problemu z szybko padającym akumulatorem. Wystarczy prosty układ z rysunku nr.2, który to kontroluje początek ładowania alternatora (napięcie powyżej 13.8V). W praktyce alternator ładuje już i uzyskuje odpowiednie...
właśnie doszedłem do wniosku ze głośnik i wzmak to 20% całej instalki 40% to skrzynia i 40% to prąd dzis próbowalem z wielki aku od busa i super ale aku to jeszcze nie problem alternator kolo 200-300A byłby lux
Racjonalne rozwiązanie, spotykane w autach terenowych, ciągnikach siodłowych. Zastosowanie 2 alternatorów to również większa sprawność ,a dla sceptyków pytanie pomocnicze-dodatkowy alternator to procentowo o ile większe obciążenie? Dwa alternatory ,to również zwiększenie niezawodności. Scania w ciągnikach siodłowych dla firm spedycyjnych w okolice koła...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Może zrobić jakiś ogranicznik prądu na MOSFET? Tranzystory polowe mają duże prądy... Czy mógłby Kolega podać jakiś schemat? Jeśli będzie to tylko kilka prostych elementów, to jest szansa że sobie poradzę. Co myślicie o tym żeby w szereg w przewodzie dodatnim włączyć dwie/ trzy żarówki np 60W DC. One pobrałyby kilkanaście amperów. Dodano po 6 Pytanie,...
Witam, mam pytanie dotyczące doboru nowego akumulatora do mojego samochodu. Stary padł juz całkowicie ( 55Ah/265 A). Samochód jaki posiadam to Opel Vectra A, 2.0 8v. Według książki powinien tam być akumulator 44Ah. Zamierzam kupić akumulator o wiekszej pojemności (60Ah/450A) ponieważ mam troche elektronicnzych dodatków + 7 głośników + wzmacniacz w samochodzie,...
Mianowicie w tym starze po nadbudowaniu strażackiego wyposażenia brakuje prądu na wolnych obrotach bo alternator jest ten okrągły bez łapek i ma za wolne obroty żeby cokolwiek zasilać. A drugiego alternatora tam raczej nie upcha chyba że ktoś wie coś o tym. Dołożył bym chętenie z 80-100A . Np aukcja 1055532657. Albo druga mozliwość , zasilanie wzbudzenia...
Żarówki sprawdzę. To dobry pomysł. Z tego co znalazłem w rosyjskiej kiążce serwisowej, to nie ma modułu. Jest po prostu plus na przełączniku pod pedałem hamulca, który załącza obwód i powinno się świecić. Jeśli idzie obciążenie na przednie reflektory to pojawia się problem. Na zachowanie nie ma wpływu zwiększanie zużycia prądu poprzez dmuchawę na maxa...
Otóż takie rozwiązanie nie miałoby sensu. Z alternatorem współpracuje zwyczajny regulator stratny. Rozłączanie prądu ładowania (na przewodzie od akumulatora) powodowałoby zwiększone obciążenie regulatora napięcia (tyrystorów). Ponadto wywoływałoby to przepięcia doprowadzające do niestabilnej pracy regulatora i w rezultacie jego uszkodzenie. To nie jest...
Dziękuję. W ramach poszerzenia wiedzy, jak wygląda mechanizm uszkodzenia? Stator wygląda tak: [url=http://s02.epstatic.nl/partpics/001... samo uzwojenie, brak elementów elektronicznych, których zniszczenie przez zbyt duży prąd jestem sobie w stanie wyobrazić. Na zewnątrz obraca się magnes. Jedyne co przychodzi mi na myśl to, że przez...
alternator zwiększyć ładować zwiększyć prąd wzmacniacz alternator zwiększyć ładowanie
mitsubishi falownik silnik pompy hydroforowej alarm przekroczenia temperatury
hitachi 17mb170 domofon przełącznik
Sterowanie zamka centralnego Peugeot Partner - podłączenie Brak sygnalizacji kierunkowskazów i świateł w BMW E36 320i 1995