dioda 1A powinna wystarczyć katodą do regulatora
Z tego co piszesz Wlodek to nie masz ładowania wcale. Zrób sobie porządek z ładowaniem i zapalaniem a nie będziesz miał żadnych problemów z akumulatorem. Myślę, Zbysław, że oba alternatory niczym specjalnym się nie różnią i zamiana to strata czasu i pieniędzy. Pozdrawiam.
Jeżeli to jest stary alternator 12V typu Star były nie do zajechania a ich usterką była tylko możliwość słabych diod / wystarczyła nawet jedna/, i dopiero dobrze ładowały przy wyższych obrotach.P
A ty przywracasz instalację do oryginału czy coś rzeźbisz po swojemu? Taki alternator był tam oryginalnie? Tak działa w oryginale. W instrukcji napisane "jak pali się lampka od ładowania zwiększ obroty silnika aż zgaśnie" :) Ten led i dioda pomiędzy ledem i alternatorem to fabryczny myk
Witam,rpblem z ładowaniem jest taki że wogóle nie świeci dioda led z ładowania,łądowania tez nie było przeczysciłem wszystkie możliwe styki,podieniłem regler w alternatorze(uzywany)lecz tez nic ie ładowało,potem ładowanie wskoczylem jak zwiększyłem dość mocno obroty silnika,ale dioda z ładowania dalej sie nie świeci.Prosze o pomoc w tym temacie
Na mocy alternatora nic nie zyskasz. Jeżeli dasz 9 diod, musi być kontrolka ładowania ( bez niej nie wzbudzisz alternatora)
Przez takich moderatorów nie chce mi się tu pisać. Ja stawiam na diodę wzbudzenia, bo to robiłem. Przy uszkodzonych pierścieniach byłby kłopot z ładowaniem, byłoby za niskie lub wcale (brak połaczenia na komutatorze). We fiatach alternator będzie prawie poprawnie ładował przy dwóch diodach, regulator zwiększy napięcie na wirniku. Tak jest skonstuowany....
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
sprawdź diody w alternatorze może jedna z diód szwankuje
Popatrz na wykres w poście #4 (kol. SQLmaster), można przyjąć że dla tego alternatora obroty "robocze" to 3000/min. Dalsze zwiększanie obrotów nie powoduje już znaczącego przyrostu mocy, gdyż regulator nie pozwala na zwiększenie napięcia, a dopuszczalny prąd tylko o tyle się zwiększa, o ile poprawia się chłodzenie (na osi wirnika jest wentylator). Przedstawiony...
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
Chcąc zwiększyć napięcie ładowania musisz wymienić diodę zenera, tą szklaną z prawej strony
To jest rezystor sztucznie zwiększający moc kontrolki do ok. 4–5 W, który służy do tego aby alternator samowzbudny, z diodami wzbudzenia (9-diodowy), wzbudził się szybciej tzn. natychmiast po uruchomieniu silnika. Prąd przepływający przez żarówkę z rezystorem, następnie przez regulator napięcia, powoduje wstępne namagnesowanie wirnika alternatora. W...
VW Passat B4 1994r 1.9TDI - brak ładowania, alternator Bosch 120. Po włączeniu zapłonu kontrolka ładowania świeci i gaśnie po zapaleniu silnika i lekkim zwiększeniu obrotów silnika. Brak ładowania, wymontowałem alternator - szczotki OK. Jak sprawdzić na stole czy uszkodzony jest regulator czy diody w mostku?
Zmniejszając wartość rezystora, zwiększysz prąd wzbudzenia, i nie jest to rezystor "na diodzie" tylko równolegle do niej. Jeżeli alternator nie osiąga odpowiedniej prędkości obrotowej to nie zacznie ładować, choćbyś nie wiem jak zwiększał prąd wzbudzenia, z pustego w próżne...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
w tym problem ze własnie nie mam lądowania, kontrolka od ładowania sie żarzy ale kiedy dodaje gazu zaczyna sie palić normalnie (zazwyczaj jest tak ze jak jest słabe ładowanie sie żarzy a kiedy zwiększymy obroty gaśnie) do tego kontrolka hamulców i czynnika chłodzącego mruga Trzeba sprawdzić alternator (diody - czy nie są uszkodzone, oraz szczotki i...
zmienić regulator,jak to nie pomoże to sprawdzić narięcie na końcówkach alt.jak jest za niskie pomimo zman regulatora to przeciąć ten biały kabelek od regulatora i wsadzić w szereg diodę 3A
Objaw był taki, że było na zaciskach akumlatora za wysokie napięcie, około 16 V, więc wymieniłem regulator napięcia. Teraz efekt jest taki że po przekręceniu kluczyka kontrolka ładowania nie świeci ale po odpaleniu silnika i zwiększeniu obrotów kontrolka zaczyna świecić. Ale najlpsze jest to, że ładowanie jest OK, na voltomierzu pokazuje 14,1 V. Rozebrałem...
Witam. Chciałem zwiększyć napięcie ładowania w Volvo S70 98r. Zamontowany jest regulator zamiennik Boscha 1197311518. Oryginał jak i zamiennik ma problem ładować więcej niż 14.1V. Najczęściej po zagrzaniu waha się w okolicach 13.7-13.9V (uprzedzę pytania - pomiar na alternatorze i akumulatorze, taki sam wynik). Dokonałem modyfikacji regulatora poprzez...
No to ja też się odezwę, bo jak dla mnie to całe podnoszenie napięcia ładowania diodą to "maskowanie gó.na dezodorantem" Bo jeżeli faktycznie z upływem czasu rośnie oporność na stykach wewnątrz alternatora to po prostu spada skuteczność alternatora i sztuczne podniesienie napięcia ładowania rzeczywiście powinno podnieść całą krzywą ładowania do góry...
problem jest ponoć w regulatorze napięcia - dioda nie wykrywa, że akumulator jest niedoładowany. jak jest pusty i go odpalę z kabli to dioda wyczuje i zacznie ładować, aż do momentu naładowania, potem się odłącza i czeka aż akumulator się rozładuje. takie tłumaczenie usłyszałem. tylko teraz tak: obdzwoniłem kilku regeneratorów alternatorów i ten mój...
Witam, mam problem w Golfie II otóż jest za małe ładowanie. Po odpaleniu samochodu i wyłączonych wszystkich odbiornikach za zaciskach akumulatora jest 13,8V , po włączeniu świateł spada do 13,4V a po włączeniu jeszcze radia i dmuchawy spada do 13,1V. Napięcie między akumulatorem a alternatorem jest prawie identyczny, malutki spadek. Z tego co się oriętuję...
jak w temacie , problem jest następujący po załączeniu świateł i odpaleniu wzmacniacza 800w zasłabo ładuje w czasie jazdy siada akumulator do 10v i światła przygasają , ślizgał się pasek już wymieniłem na nowy ale jescze przy przyśpieszaniu żarzy się kontrolka z ładowania pytanie czy idzie zwiększyć jakoś moc alternatora czy mam walnięte diody bo w...
Witam, mam problema świeci mi się lampka ładowania akumulatora na alternatorze jest napiecie około 15 V i podobne jest na akumulatorze (niskie obroty) przy obciązeniu światłami i zwiększeniu obrotów napięcie na akumulatorze wzrasta do ok 16,5 V. Co to może być ? Regulator napiecia zmieniłem i objawy są takie same wiec włozyłem stary (mniej wydam) diody...
kkknc napisał: Załączam rysunek robiony na szybko od ręki, paintem więc jakość taka sobie, ale widać, o co chodzi. Poniżej rysunek. Z rysunku wynika że układ nie ma prawa pracować! Nawet jak się to połączy jak należy, czyli wejścia AC mostków międzyfazowo, to układ ma sporo wad. Choćby szeregowe połączenia czterech diod. Prowadzi to do niepotrzebnych...
No więc Wylutowałem mniejszy gabarytowo opornik Nie ma sensu grzebania w środku, dajesz zewnętrzną diode krzemową lub , szotke i masz 2 regulacje napięcia. Ale to nie ma sensu, cała wina leży zazwyczaj w diodach głównych alternatora lub połaczeniach prądowych masy lub plusa. W jakim samochodzie to grzebiesz?
Witam.. Bardzo ciekawy sposób.W związku z tym mam parę pytań. Jakie zadanie spełnia ta chyba dioda ? I co się stanie jeśli się z czasem spali (pewnie nie będzie w ogóle ładowania i może można by wstawić diodę która świecąc sygnalizowałaby że się ładuje chociaż może na desce się zapali kontrolka o braku ładowania jeśli by się spaliła ta dioda) I jeszcze...
Witam Umieszczę schemat dzisiaj jak go poszukam. Gdy podłączymy uzwojenie 380 V do 220V to zmniejszymy magnesowanie rdzenia i jednocześnie spadnie nam moc na wtórnym. Podstawowy parametr 45/s na liczbę zwoi. Transformator stanie sie " miękki" Napięcie wtórne zmienne mierzone miernikiem uniwersalnym 19 -21 V. Potem diody 2 lub 4 zależności od uzwojenia....
Otóż takie rozwiązanie nie miałoby sensu. Z alternatorem współpracuje zwyczajny regulator stratny. Rozłączanie prądu ładowania (na przewodzie od akumulatora) powodowałoby zwiększone obciążenie regulatora napięcia (tyrystorów). Ponadto wywoływałoby to przepięcia doprowadzające do niestabilnej pracy regulatora i w rezultacie jego uszkodzenie. To nie jest...
Witam, już raz prosiłem o pomoc w podłączeniu alternatora, ale wtedy miałem ciągnik rozebrany i problem żeby to wszystko sprawdzić jak jest z ładowaniem. Teraz ciągnik już jest na chodzie i mam taka prośbę o wytłumaczenie zasady działania układu ładowania. Instalacje podłączyłem jak na schemacie http://obrazki.elektroda.pl/5116131300_1...
Pozwolę podłączyć sie do tematu, aby nie zakładać nowego... wymieniłem ostatnio szczotki w moim alternatorze, bo były na wykończeniu i nie ładował. Teraz ładuje, ale lampka od ładowania nie chce całkowicie zgasnąć, a jarzy się delikatnie ( paski napięte), napięcie trochę chyba wysokie bo w granicach 14,7 v ale stabilne. Lampka gaśnie dopiero po mocnym...
Kolego, a nie uważasz, że fajnie by było napisać jaki alternator? Właśnie, to powinno być na początku, może Bosch, może Valeo, może 9 diod a może 6. A co się dzieje gdy nie ma ładowania a Ty zwiększysz obroty do np 3000-4000. Ale skoro kontrolka świeci (zakładam że jest Bosch) to raczej przewód od wzbudzenia powinien być cały (o tym przewodzie pisał...
Skoro komputer nie jest informowany ani o stanie alternatora (sprawności elektrycznej) ani o jego temperaturze pracy , to co powoduje to "inteligentne" ładowanie ?? Czy to sam alternator jest tak inteligentny ??Rozbierałem nie jeden alternator i ten w mojej M 6 też rozbierałem po szoku jakim był spadek do 12,9 V. Przemierzyłem wszystkie podzespoły i...
Zużyły się drugie szczotki znowu założyłem regulator napięcia ze zwiększonym ładowaniem 14,6V rzeczywiste napięcie 13,8V Kolego trzeba diody mieniać a nie regulatory , diody kolego i to główne i czyścić styki przy okazji, styki diod i obudowy.
- czy to nie naraża ( przy długim kręceniu) własnie regulatora i szczotek w aternatorze? Pozdr.J. Akurat te elementy nie są narażone na przeciążenie ponieważ są przystosowane do maksymalnego prądu który się nie zwiększy pomimo maksymalnego obciążenia ,natomiast cierpią tylko i wyłącznie diody i niestety wszelkie teorie o charakterystykach alternatora...
Po odpaleniu auta, gdy silnik pracuję na wolnych obrotach napięcie nie zmienia się , jest oczywiście mniejsze niż przed odpaleniem , dopiero jak zwiększę znacząco obroty silnika(nie powiem ile , bo auto nie ma obrotomierza) to wtedy dochodzi do 14,2V-14,5V. Pobór prądu sprawdzę jutro, chodzi ci czy w spoczynku nic nie podkrada prądu? Wygląda na uszkodzony...
Prawa Oma: 1. Nie wychodź z doma bez łoma. 2. Im wyżej od kolan tym napięcie bardziej rośnie, a opór maleje. Tyle z folkloru elektroników. Był już ten badziew opisywany na elektrodzie i był tam podany typ diody. Diody są prawdopodobnie 6A, ale uwaga - producent podaje taki prąd jeśli diody są przylutowane do radiatora o powierzchni 1 cala kwadratowego....
Witam, Po przeczytaniu tych postów sądzę że problem leży w szczotkach alternatora. Są pewnie krótkie, wytarte, do wymiany. Jeśli szczotki nie będą łączyć to kontrolka nie będzie świecić bo prąd z kontrolki idzie przez te właśnie szczotki. Wspomniana dioda pewnie była zamontowana po to by zwiększyć napięcie ładowania o ok, 0,6-0,7 V np na zimę. Pozdrawiam....
Ja kiedyś wstawiłem zwykłą diode przed regulatorem .Regulator widział napięcie pomniejszone o spadek na diodzie .W efekcie ładowanie podniosło sie o 0.4 v z 13.6 na 14v .Zrobiłem to z ciekawośći, ale z obawy przed uszkodzeniem żarówek zdemontowałem układ
Witam, mam poważny problem z autem. Odpaliłem silnik normalnie, lekko pulsowała kontrolka ładowania, a gdy zwiększyłem obroty to zgasła całkowicie. Jadę dosyć długo i w pewnym momencie siada mi radio, światła słabiej świecą, kontrolki przygasły, ta od ładowania nie świeciła. W końcu po chwili auto zgasło. Akumulator padł. Podejrzewam, że nie działa...
Dzięki wielkie kolego za pomoc trefny okazał się regulator. Pojechałem do okolicznego sklepu motoryzacyjnego i kupiłem elektroniczny odpowiednik regulatora elektromechanicznego stosowanego w dużych fiatach i ciągnikach C330 za całe 19zł (regulator do mojego samochodu używany kosztuje 180zł). Regulator był stosowany w obwodach z 9 diodami w alternatorze,...
Alternator to prądnica trójfazowa. Napięcie z niej jest prostowane przez diody. Są tam jeszcze diody pomocnicze i m też się zdarza uszkodzić. Najbardziej narażone na uszkodzenie są diody z prostownika powiedzmy głównego. Muszą przewodzić po kilkadziesiąt amperów, wydziela się w nich po kilkadziesiąt watów mocy. Mogą się uszkodzić od zbyt wysokiej temperatury....
Jeden pin to wzbudzenie, czyli kontrolka ładowania. Drugi pin w tym złączu to sygnał obciążenia alternatora do sterownika silnika. Na trójkę przychodzą (jak dobrze pamiętam) diody wzbudzenia. Dwójka to zacisk prądowy B+ czyli wyjście na akumulator. Starsze nie wysyłały sygnału obciążenia, więc wystarczał jeden pin. Czy wsuwka czy śrubka to fantazja...
Alternator Hitachi, po zapaleniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcia mierzone na akumulatorze na biegu jałowym: 1. Podczas pracy świec żarowych 10,5 V 2. Po wyłączeniu świec 13,7 V 3. Po włączeniu świateł 12,5 V Po zwiększeniu obrotów silnika do ok. 2000/min: 1. 11,5 V 2. 14 V 3.13,5 V Po zdemontowaniu alternatora znalazłem jedno niepewne połączenie...
Zwiększ prąd płynący przez kontrolkę (tu są diody) do regulatora napięcia.Alternator rozpoczyna wzbudzanie właśnie tym małym prądem z kontrolki.Na probę podaj mu plus do przewodu od kontrolki (pobor ok.2,8A) i sprawdź jak szybko wtedy się wzbudzi.
Witam Chciałem opisać mój problem z Carnivalem TD z 99r 250 tyś km może ktoś będzie miał do tego jakąś teorię. Latem 2007 uszkodził się alternator (coś pękło - plastikowego) zostało wymienione i niby było OK. Na początku zimy okazało się że mam problemy z doładowaniem akumulatora. Akumulator na gwarancji - stwierdzono zbyt małe napięcie ładowania ok...
Witam! Odkopuje temat :) z przed 2 lat! Posiadam obecnie 2 alternatory od OPEL VECTRA firmy DELCO REMY, pierwszy to jest ten z początkowych postów, w którym do wymiany dioda i regulator napięcia, przeleżał tak przez 2 lata, troszkę zardzewiał ale postanowiłem go reaktywować, i trochę na nim poeksperymentować, i teraz pytanie! Gdzie kupić diody do tego...
Witam! Problem polega na tym, że W pewnym momencie na konsoli zapaliła się kontrolka ładowania. Zgasilem silnik i uruchomiłem go ponownie, znów to samo; kontrolka się pali a po zwiększeniu obrotów ma przebłyski typu raz mocniej a raz słabiej się pali. Następnie stwierdziłem, że alternator się grzeje, sprawdziłem to przy zimnym silniku. Prawda jest taka,...
Alternator nagrzewa się od obciążenia. Obciążeniem dla niego jest ładowanie akumulatora(Prawdopodobnie nienaładowany) i światła które włączyłeś, najwidoczniej była to praca bliska maksymalnej wydajności alternatora skoro tak się zagrzał. Wartości napięcia, które podałeś wykluczają uszkodzenia- zwarcia powodujące nadmierne nagrzewanie, było by ono nawet...
No fakt jest to termisor kiedy sie go pogrzeje to rezystancja maleje a kiedy sie chłodzi to rosnie wiec chyba trzeba zwiększyć rezystancje aby podnieść ładowanie albo może lepiej z ta dioda zrobić i ja wlutować tylko na allegro sa te BAT 85 a tak myśle skąd by taka wylutować mam trochę złomu elektronicznego Jesli ładowanie bedzie 14,2 to klikne hehehe:D...
Tylu ludzi mądrzy się więc i ja spróbuję. Oczywiście zależy jakie masz zużycie energii elektrycznej na bieżąco. Nowsze samochody niestety potrzebują więcej. Ale zastanów się czy nie wymienić samej obudowy(jeśli jest to możliwe fizycznie). Urządzenie o mniejszej wydajności będzie się bardziej nagrzewało przy zwiększonym obciążeniu. Z tą diodą to nie...
Tak na szybko mam taką koncepcję (z przekaźnikiem, żeby bez dodatkowego napięcia zasilania): http://obrazki.elektroda.net/10_12398170... R1 i R2 muszą być o dużej dokładności - 1%, albo lepsze; R1=8k2, R2=39k - od nich zależy napięcie wyłączania; R5 ustawia różnicę napięć włączania i wyłączania, powinien być 330k; R3 = 470R, R4 = 5k1, R6 = 4k7, R7...
Jaka jest rezystancja uzwojenia na wirniku tego nowego alternatora? Problemy z migającą kontrolką bywały też w alternatorach od Poloneza, do których był dedykowany regulator zewnętrzny, a ktoś zamontował nowszy regulator bezpośrednio na alternatorze. Tam były różnice w uzwojeniu wirnika. Czasami pracowało to dobrze, ale nie zawsze. Rezystancja tego...
Kupiłem za grosze alternator od "stara" (24 V) i teraz pytanie: jaki regulator napięcia kupić? Najlepiej też taki do tego alternatora, albo wymodzić samemu. A najprostsze wyjście skołować agregat prądotwórczy do 1kW na 24V i sprawa rozwiązana. Super pomysł! Dzięki! Sprawdziłem: nowy generator, najtańszy, to jakieś 250 zł i sprawa rozwiązana. Z jednym...
Alternator w FSO1500 z tego co mi wiadomo występował w wersjach "6-diodowej" i "9-diodowej" (różniły się typem regulatora i schematem podłączeń". Sprawdzenie alternatora bez udziału regulatora jest możliwe - trzeba zasilić prądem ok. 1-1,5 A (do "masy") uzwojenie wzbudzenia (chyba styk 67) i podłączyć jakieś obciążenie (np. żarówkę 12V/21W) do wyprowadzenia...
Jak ja przypomnę sobie zabawy z Roverem to własnie takie były w nim napięcia. Nie pomogło sprawdzanie, czyszcenie i in. Doszedłem do wniosku, że tak został alternator zbudowany (dokładniej regulator). Przy regularnej eksploatacji nie sprawiało to problemu. Chyba, że bilans energetyczny jest ujemny, ale to już jakieś urządzenia dodatkowe. Jeśli koniecznie...
Kolego kortyleski. Wyrywasz zdanie z kontekstu. Ono nie ma żadnego sensu bez odniesienia się do wypowiedzi kolegi Grgeory92. Potem piszesz coś o prądnicach rowerowych. Na tej zasadzie mogłeś napisać nawet o dinozaurach... A było tak: napisał: napisał: są alternatory, które nie potrzebują w ogóle wzbudzenia Nie ma i nigdy nie będzie takich alternatorów!...
Napięcie ładowania jest zależnie m. innymi od pola magnetycznego wytwarzanego przez wirnik. Nie za małe? Jaki prąd pobiera wirnik? Poza tym nie widziałem tej konstrukcji na oczy to trudno coś oceniać. Jakie napięcie jest na wyprowadzeniach faz? Na każdej jednakowe? A więc z tego co już wspomniałem wcześniej od o ile od pola magnetycznego co od szybkości...
Najpewniej uszkodzona jest któras dioda w mostku prostowniczym w alternatorze, widać jak sam mówiłeś w pulsacji ładowania. Co do diód to sprawdziłem wszystkie i każda przewodzi tylko w jednym kierunku. Czyli wydają się, że są ok. A co do migania światła to faktycznie występuje taki objaw przy niskich obrotach. Włączam wszystkie odbiorniki i napięcie...
Od pewnego czasu podczas jazdy zapala się (czasem żarzy się) kontrolka ładowania akumulatora. Dzieje się tak raczej przy nagrzanym silniku, od obrotów biegu jałowego do około 2200 obr/min. Po zwiększeniu obrotów lampka gaśnie, wyłączenie odbiorników (świateł, radia) raczej nie pomaga. Samochód to Polonez Caro Plus 1.6 GSI, typ alternatora A125-70p firmy...
To nie jest alternator jak w samochodzie-to magneto-bez diod i wirnika tylko z wirującym kołem magnesowym a wiec czy w tym przypadku konieczny jest demontaż? Swoja droga, dziękuje Jedrek za ciekawy sposób diagnozy zwykłego alternatora, to tez mi się może przydać. Mam tez pytanie odnośnie dopasowania regulatora napięcia od innego motocykla (oryginalne...
Witam, od niedawna mam trochę dziwny problem w swoim samochodzie VW Polo 1.4TDI 2003rok silnik BAY, mianowicie przestała świecić kontrolka akumulatora na desce rozdzielczej po przekręceniu zapłonu. Po uruchomieniu silnika, na biegu jałowym(zauważyłem, że lekko wzrosły obroty) kontrolka również się nie świeci i niestety nie ma ładowania -sprawdziłem...
Tak jak napisałem. W momencie włączenia świateł głównych pojazdu dołączone zostają dodatkowe uzwojenia alternatora, by zwiększyć jego moc. Prostownik, jeśli spalony, można wymienić na dowolny mostek. Choć ja bym zwrócił uwagę na górną częstotliwość pracy takiego mostka, bo częstotliwość prądu jest tu dużo większa niż w sieci energetycznej. Można taki...
Odwołanie jednak nastąpiło, niestety. Nie zakładam nowego tematu, ponieważ problemu nie zatytułowałbym inaczej niż właśnie "znikający prąd". Konkretnie? Pokrótce postaram się opisać. Podczas dokręcania przewodów na rozruszniku na nieodłączonym akumulatorze (wiem, że tak się nie robi, ale nie o to pytam) poszła iskra i od tej pory pojawiły się dwie usterki:...
Aha, rozumiem. W taki sposób unikamy bezpośredniego złączenia akumulatora oraz elektroniki z wysokim napięciem i prądem też. Czyli jakie można dać napięcie?? Zrobisz jak zechcesz. Przy napięciu jakie Ci podałem (na trafie) to poza diodami nie będzie więcej niż 14-15V. Prawie takim napięciem ładowany jest akumulator przez alternator, a przez prostownik...
Ja doceniam wysiłek autora projektu i potwierdzam przydatność jego dla zwiększenia trwałości rozrusznika. Jednakże muszę trochę pomalkontencić :) nad rozwiązaniem. Ładne i dobrze działające, ale po co tyle elementów. Ja w poprzednich samochodach dokonałem samodzielnie podobnego urządzonka ale zrobiłem to zdecydowanie prościej. Sprawdziły się i pracowały...
Miałem się już nie wypowiadać na ten temat, ale ta dyskusja sprowokowała mnie do tego. Ponieważ nie chce mi się na nowo, więc przytoczę to co napisałem na ten temat na innym forum Koledzy, może wywołam sztorm w szklance wody jak podsumuję tą dyskusję, a sprowadza się ona do tego, ile aniołków lub diabełków zmieści się na ostrzu szpilki. Do tego sprowadzają...
Dzień dobry, mam generator (230V sinus na wyjściu, 1kW). Posiada on swoje własne akumulatory (3x12V 7Ah) - wystarczają one na kilka minut pracy (możliwe, że są zużyte). Jako że przez 90% czasu używam tylko ok. 130W, a przez ok. 5% 800W (rozruch silnika od lodówki) pomyślałem, że mogę doładowywać akumulatory generatora prądem z akumulatora samochodowego/alternatora...
Dziękuję wszystkim za porady. (at)Zbigniew 400 , odnośnie homologacji: auto zarejestrowane jest w Niemczech, wiem na 100%, że baterie można wymieniać i przenosić "po aucie", o ile jest to zrobione w bezpieczny sposób. Nie trzeba nawet stawić się na dodatkowy przegląd, co jest konieczne przy prawie każdej innej pierdole. Gotowe pakiety lifepo4 z dodatkowymi...
Witam, od jakiegoś czasu miałem problem z kontrolką alternatora - nie przestawała sie świecić. Podłączyłem zastępczy układ (elektrozawór pompy wtryskowej - żaróweczka - alternator), który na razie zdaje egzamin ale lampka niestety jest w środku i tak troszkę głupio, bo zawsze mam obawy, że żaróweczka może nie zgasnąć, a ja o tym nie wiem. :/ (oczywiście...
Przy stacyjce są dwie lampki , jedna zapala się po przekręceniu kluczyka , a druga wgl nie świeci, panowie również często gasili i odpalali go. Regulator masz mieć dla alternatora 9 diodowego i musi posiadać dwa piny: 67 oraz 15. Na regulatorze: 15 - idzie przewód do kontrolki ładowania oraz do alternatora do tego samego zacisku (na altku to złącze...
pukury napisał: ...Skoro do żarówek " lepsze " jest napięcie zmienne to dlaczego w samochodach stosuje się do tego celu napięcie stałe ? ... Nie chcę posądzać cię o złą wolę, więc zakładam, że nie przeczytałeś dokładnie tego co napisałem. Aby było jasne dla wszystkich. Napięcie przemienne jest "dobre" nie dla żarówek (im jest to obojętne!) ale dla...
Jak wcześniej wspomniałem to zapodam dwa tranzystorowe(oba z książki) schemaciki regulatorów z minusem na masie(bo z minusem udało mi sie znaleść tylko te dwa).Pierwszy ma nazwę''uproszczony samochodowy regulator napięcia'' http://obrazki.elektroda.net/43_12291149... Regulacja sprowadza się do ustawienia potencjometrem P potrzebnego napięcia...
Witam Jestem obserwatorem Waszych projektów, które od jakiegoś czasu publikujecie na "Elektrodzie". Postanowiłem w tej sytuacji podzielić się z Wami moim rozwiązaniem, które "popełniłem" przed dwoma laty. Założeniem było zasilenie instalacji oświetleniowej, kilku ładowarek, laptopa (czasami kilku) oraz paru innych, pobierających niewiele energii urządzeń....
https://obrazki.elektroda.pl/2830987100_... Pytanie: Jakimi aktywnymi układami elektronicznymi mogę zastąpić diody transil i bezpieczniki? Odpowiedź: Zabezpieczeniami przeciwprzetężeniowymi. Producenci we wszystkich branżach nieustannie dążą do osiągnięcia najnowocześniejszych systemów, próbując jednocześnie zrównoważyć takie innowacje...
Witam. Problem pojawił się po spaleniu statora dwufazowego. Został on wymieniony na nowy, także zasilanie z "alternatora jest pewne" i zmierzone. Ładowanie jest w granicach 12-14,2V Piszę w granicach, dlatego że po zwiększeniu obrotów do 4000 ładowanie znika i spada do 12z hakiem i ponownie się załącza, tak jakby ktoś wziął za zacisk regulatora i go...
padła jedna faza w alternatorze lub dioda na prostowniku typowa usterka dla spadającego napięcia przy zwiększaniu obciążenia
jaki jest sposób działania układu przedstawionego na rysunku poniżej? https://obrazki.elektroda.pl/5313275400_... Przedstawiony schemat to układ regulatora napięcia do alternatora z czujnikiem temperatury. Układ ten jest stosowany w samochodach do regulacji napięcia wytwarzanego przez alternator w zależności od temperatury, co ma na celu...
Każdy alternator ma wbudowany regulator napięcia i tzw ogranicznik prądu. Oprócz tego jest automatyczny odłącznik ładowania. W starych prądnicach odłącznik był elektromagnetyczny, w alternatorach funkcję tę spełnia zespół diod prostowniczych. W sytuacji gdy napięcie na akumulatorze ma wyższą wartość niż podaje alternator, diody te są splaryzowane zaporowo...
Nie zauważyłem nowszych odpowiedzi. Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Tak...
Dołożyłem między alternator a regulator diodę shottkiego i podskoczyło za dużo napięcie ładowania na około 15 - 15.2 V. Chcę dodać potencjometr żeby obniżyć to napięcie i tyle. Wmontuje go przy tej diodzie. Problem jest tylko z doborem jaki potencjometr i o jakich parametrach na takie napięcia żeby można precyzyjnie zmniejszać lub zwiększać to napięcie. Resztę...
Hmmmm dziwne jak dioda ma być strzelona skoro każdą z nich mierzyłem i niby są ok raczej mi to wygląda na regulator mam dwa takie alternatory na każdym z nich po podpięciu regulatora z fiata 125 ładowanie jest i kontrolka sie tylko żaży a na oryginalnym ładowania nie ma a kontrolka świeci coraz jaśniej wraz z zwiększaniem obrotów.
Akumulator nie gotuje sie od zwarcia. tylko zbyt gwałtownego ładowania dużym prądem. Jakie masz napięcie na akumulatorze zmierz miernikiem prawdopodobnie za wysokie, dopuszczalne 14,8v. Wymiana regulatora napięcia lup naprawa, takie małe z zielonym i żółtym przewodem, wpiętym do alternatora. zwiększając napięcie ładowania zwiększamy prąd ładowania....
Nie wiem czy dobrze rozumiem. Mam zmierzyć amperomierzem ile wychodzi prądu z alternatora? Czy regulator nie powinien od razu reagować na brak obciążenia prądowego i zwiększać napięcie? 1. Jak sprawdzić czy alternator jest obecnie sprawny (zakładam, że nowe diody jeszcze się nie spaliły od tego obciążenia które włączyłem - chyba że były zbyt małe na...
Problem jest taki ze kontrolka ładowania przy odpalonym silniku na biegu jałowym cały czas świeci . Przy zwiększaniu obrotów silnika kontrolka coraz to jaśniej sieci az do momentu przepalenia. Przy zmierzeniu napięcia w instalacji jest około 17V przy 3000obr. czy może to być spowodowane uszkodzonym regulatorem czy tez spaliły sie któraś z diod? Czy...
Witam. Kilka tygodni temu nabyłem używaną kosiarkę (traktorek) Murray z silnikiem Briggs 15,5 KM. Dzisiaj silnik nie zapalił - padnięty akumulator. Po podładowaniu prostownikiem i odpaleniu okazało się iż mamy do czynienia z brakiem ładowania - napięcie na aku nie wzrasta po odpaleniu silnika. Dotarłem do wtyczki przy silniku i okazuje się ze ktoś już...
jest całkiem możliwe że jest tak jak piszesz ale regulator nie zawsze pozwoli utrzymać napięcie wcześniej też próbowałem go wymienić i nic nie pomogło dlatego że jak dostawał 19V to głupiał i dalej komputer już nie pozwalał jechać więc pozostaje alternator. U mnie przyczyną był właśnie alternator. Z własnego doświadczenia już wiem, że to można sprawdzić...
Skoro przy prędkości poniżej 3 tys. obr./min daje 180 V prądu zmiennego - to ile będzie przy 10000 obr./min - 540 V? ;-) Chciałbym uzyskać z niego 12 V. Kiedy kręciłem go wiertarką i podpiąłem do drugiego takiego samego silnika - to tamten się wzbudzał i także się kręcił - wolno - ale pracował. Po podpięciu żarówki 12 V nie mogłem przekroczyć - myślę...
Witam, Jak wielu użytkowników mam ogromny problem z tym alternatorem. Nie jestem w stanie odczytać modelu ale jest to oryginalny alternator od MF 255. Problem polega na tym, że ładuje bardzo słabo i słabo się wzbudza. Napięcie na zacisku B+ wynosi 12,8V (napięcie akumulatora na tym zacisku przy zgaszonym silniku to ok 12,4V). Problem zaczął się kiedy...
Kolega nie zrozumiał mojego żartu. Instalacja w maluchu jest chyba najbanalniejszą z możliwych. Tak na marginesie instalacji 126p , tylna lampa od strony kierowcy ma fatalnie rozwiązane zasilanie drugiej żarówki STOP-u. Proponuję zewrzeć kable na wtyczce nawet dobrze zlutować , to zlikwiduje często pojawiający się problem z niedziałającymi światłami...
Alternator jest prądnicą trój fazową prądu zmiennego. Pod każdą fazę jest podłączony prostownik/ diody /,które prostują zmienne napięcie na stałe. Do wirnika jest podłączone regulator napięcia jeden koniec do szczotek a drugi do napięcia ze stacyjki. Regulator utrzymuje ustalone napięcie ładowania. W regulatorach mechanicznych można ustawić prąd ładowania...
Witam jestem posiadaczem opla vectry c 2006 1.9cdti 110kw mam pytanie szukam przyczyny migających świateł.Na wolnych obrotach światła świecą normalnie jak się zwiększają obroty zaczynają migać tak jak by się rozjaśniały i ściemniały, nie ma tego przez cały czas tylko od czasu do czasu ładowanie jest dobre mierzyłem i pokazuje miedzy 13,7a 13,8.w alternatorze...
emeryt, diody krzemowe mają zastosowanie ale ich charakterystyka raczej nie ma nic wspólnego a co do problemu to myślę że duży prostownik jest ok bo jeśli altek daje radę tak podnieść napięcie to musi mieć z czego czepiłbym się diod wzbudzenia - bo jeśli jedna albo dwie dostają przerwy to napięcie "widziane" przez regulator spada i w związku z tym regulator...
Witam Opel Astra 2007 r. silnik Z13DTH. Alternator po wzbudzeniu utrzymuje napięcie 14,2 V. Przy zwiększaniu obciążenia (włączenie świateł, dmuchawa na 3-4 bieg, ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja), po każdym włączeniu odbiornika napięcie chwilowo spada i ustala się na 14,00-14,1V. Przy pracy wentylatora chłodnicy w trybie klimatyzacji w rytm włączania...
Witam Panowie tak sobie czytam i czytam , każdy z piszących ma rację i zarazem jej nie ma. Zatem od początku rozkminiany akumulator to 80Ah 700 A Ołowiowo-kwasowy Zalety akumulatora Centra PLUS CB802: Doskonałe parametry rozruchowe. Wysoki standard bezpieczeństwa - specjalna konstrukcja wieczka umożliwia skuteczna redukcje zbędnych gazów. Technologia...
D1 zwiększa napięcie o nieco ponad 2V - żeby zamiast 12V (to by było dużo za mało do ładowania akumulatora 12V) mieć około 14.2V (to już może wystarczyć). Niestety wadą tego układu jest dopuszczalny błąd 5% napięcia stabilizowanego przez LM7812 - czyli bez LED-a daje on od 11.4V do 12.6V (LED doda swój błąd), przydałaby się lepsza dokładność. Tu przydałby...
Sprawdziłem w podany sposób regulator, żarówka nie reaguje. Napięcie zwiększałem od 10 do 15V. Napięcie na żarówce zerowe. Czy to znaczy że regulator jest zepsuty? Żarówka przy normalnym podłączeniu do napięcia jest sprawna. Sprawdziłem multimetrem (funkcja testu złącza PN) małe diody ( oznaczone przeze mnie na żółto) - wydają się sprawne: w jedną strone...
Witam. Regularnie odwiedzam wasze forum szukając rozwiązania mojego problemu. Niestety znalazłem tylko jedna wskazówkę, ale nieprecyzyjną. Odpowiedź pana Tomka665 na zapytanie: "Za wysokie napięcie ładowania". Na początek trochę danych. Praktycznie ostatni miesiąc produkcji modelu CT150 - Listopad 1987 r. Alternator Nippon-Denso 60 A. Cztery diody dodatnie,...
Witam, mam mały problemik z ładowaniem aku w moim autku, mianowicie siadło całkowicie ładowanie...... :D i zapaliła się kontrolka aku na desce - obrotomierz itp działają już jestem po pierwszych oględzinach alternator ma wzbudzenie i reg. napięcia zewnętrzną w sterowniku silnika :/ i prawdopodobnie to padło sam alternator działa, wychodzą z niego 3...
alternator zwiększyć ładowanie zwiększyć ładowanie akumulatora alternator zwiększyć ładować
komputer audio synchronizacja serwis pozna wzmacniacz renault magnum modulator
analizator widma analizator widma
Bezpieczniki tylnych prawych świateł w Mercedesie W204 CDI220 2009 Telewizor LG nie włącza się za pierwszym razem pilotem