W uszach alternatora są wciśnięte tuleje, podeprzyj uszy na czymś, np. na imadle i stuknij młotkiem żeby się przesunęły, będzie Ci łatwiej ustawić alternator i wkręcić śruby
Jak dla mnie to nie ma połączenia między alternatorem a akumulatorem. Weź jaką żarówę reflektorową i zobacz na stojącym silniku czy normalne zaświeci się między korpusem alternatora a śrubą plusową.
W życiu nie odkręcisz tego koła pasowego takim kluczem, kolejna sprawa to nie musisz go nawet tykać. Zauważ, że masz taki wyprofilowany kawałek płaskownika który napina alternator. Popuść śrubę i przesuń sobie cały alternator w tej fasolce, wtedy ściągniesz pasek bez trudu.
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Nie masz gwintu w obudowie alternatora i stąd problemy. Bierzesz dowolną śrubę M8 i przelekasz tak aby wystawała poza obudowę alternatora i można było dać nakrętkę tzw samokontrujacą. Teoretycznie powinna być to śruba twarda tj min 10.9 ale będzie trudniej taką kupić więc kup coś w budowlanym będą mieć na miejscu
Naciąg masz w alternatorze, tzn górna śruba 17 popuszczasz, na dole (JEŚLI NIE WYROBIONE SA TRYBY) popuszczasz śrubę 13, oraz naciąg kluczem 22. Jeżeli nie dojedziesz, to spróbuj łomikiem naciągnąć alternator, przytrzymując dokręcaj śruby.
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
Co prawda nie wymieniałem z jednego na drugi ale jakoś róznic w mocowaniu nie dostrzegłem. Jeden i drugi na 3 śruby.
Przewód plusowy od alternatora do górnej śruby na rozruszniku , dolna tylko do rozrusznika, taka plecionka.
Nie miałem do czynienia z tym samochodem, ale jeżeli nie ma napinacza to poluzuj śruby alternatora. Pod jedną ze śrub jest naciąg paska. Jak odkręcisz naciąg to alternator opadnie i wówczas ściągasz pasek. Dodano po 3 Tutaj masz filmik. Może pomoże. https://www.youtube.com/watch?v=g-2dkfqE...
Zmierz napięcie ładowania na aku, następnie spróbój na samym alternatorze na śrubie B+ wykluczy to przerwę na przewodzie alternator- akumulator. Przewód ten może posiadać bezpiecznik przy samym akumulatorze który mógł się przepalić. Jaki typ alternatora, Bosch czy Delco?
Zmierz napięcie na obudowie alternatora i na śrubie gdzie przykręcony gruby przewód .
Właśnie oryginalne alternatory miały dwie śruby i dwie szpilki, zamiast śrub. Do tego różnica była w piaście wiatraka, miała inny kształt zewnętrzny, mniej "stożkowaty". Mówimy oczywiście o alternatorach z zieloną obudową.
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
Bardzo ważne są obydwie masy ponieważ podłączając tylko minus akumulatora z obudowa alternatora ( np. śruba łącząca alternator z silnikiem) pomijasz karoserię , a z niej masz przeciez brany minus na wzmaka. Myślę , że u Ciebie problem jest z masą pomiędzy alternatorem ( silnikiem ) , a karoserią.
próbować naginać silnik, ewentualnie ją uciąć i zastosować nową
W środku jest śruba i odkręca sie ją zwyczajnie tylko trzeba wał zablokowac najlepiej przy kole zamachowym .
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora bez żadnych odbiorników i po włączeniu tego co używasz normalnie światła. radio itp.Jeżeli to jest możliwe zrób te same pomiary na alternatorze. Mierz napięcie pomiędzy śrubą do której jest podłączony gruby przewód a obudową alternatora jak najbliżej te śruby i podaj wyniki, wtedy będzie można sensownie coś podpowiedzieć....
minus na masie jest Czyli +masz na śrubie alternatora.
Zmierz napięcie na śrubie B+ alternatora i porównaj z tym na klemach akumulatora
Normalnie skóra cierpnie. Czerwone przewody (jeden z akumulatora drugi z alternatora) do górnej śruby automatu, czarny do dolnej. Sterowanie do śrubki "6". Tak jak na foto z postu nr 5, tylko czerwony z dolnej śruby przełóż na górną śrubę.
Czy dobrze rozumiem że zatarty kompresor klimatyzacji spowodował urwanie śrub mocujących alternator? :-)
Na alternatorze, na śrubie M6 musi być 12V. Przewód alternator > śruba na rozruszniku ma być 6 mm^2. To jest alternator 6 diodowy czy 9 ? Stary fiat mógł mieć 6 diodowy.
Gruba śruba -> akumulator. Cienka śruba -> kontrolka.
Bardzo ciekawe rozwiązanie: miedziany kabel, zaprasowana aluminiowa złączka, zamiast gwintu na alternatorze przykręcane śrubą M6 do aluminiowego radiatora z diodami.
Zdejmij ten czarny dekiel z tyłu prądnicy (alternatora) to zobaczysz łeb śruby o której pisałem (przechodzi przez całą długość osi wirnika i jest wkręcona w wał korbowy)
Arku zmierz napięcie na wsówce alternatora i na śrubie prądowej alternatora . Czyli na grubym i cienkim przewodzie. Ten pomiar WSZYSTKO wyjaśni.
Zrób prosty test : 1. zmierz napięcie wychodzące z alternatora (na śrubie Φ8mm) w stosunku do masy alternatora (obudowa alternatora). 2.zmierz napięcie bezpośrednio na słupkach akumulatora. W sprawnym samochodzie różnica napięć powinna wynosić około 0,2 V, gdy wynosi więcej zrób następne pomiary : 1. zmierz napięcie między wyjściem alternatora...
Nie,coś a'la kontra w rowerze,lub bendiks rozrusznika
Może to być przyczyna paska... powinien to być dość wysoki pisk... taki jak czasem mają niektóre auta "piszczące" podczas dodawania gazu... Pompa jest koło paska klinowego i to on ją napędza... Jest to po prawej stronie samochodu. Sama pompa wygląda tak: http://allegro.pl/item505878606_pompa_ws... http://allegro.pl/item503027361_pompa_ws...
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Ten alternator jest z wbudowanym regulatorem . Gruba śruba na+ akumulatora a cieńsza na kontrolkę od ładowania. Masa jest w obudowie. Nie kombinuj inaczej.
Nie kombinuj ze starymi kablami.Kup w sklepie linkę o przekroju 8mm2 ok. 8 zł za metr , końcówki oczkowe i zlutuj je porządnie.Połącz alternator z akumulatorem.Masa alternatora-najlepiej miedzy śrubą amortyzatora a obudową alternatora.Poprawa prądu ładowania gwarantowana.
Przeczyść połączenia na bezpieczniku na akumulatorze i na śrubie alternatora. Sprawdź napięcie między śrubą - nie nakrętką i obudową alternatora. Alternator może nie mieć dobrej masy. Zrób to.
Odkręcasz śrubę m6, wyciągasz szczypcami krzywkę i w wirniku alternatora zobaczysz nacięty gwint, wkręcasz śrubę z długim gwintem i w ten sposób ściągasz wirnik ze stożka czopa wału. Okno wylotowe czyste, bez śladu nagaru, który by blokował wylot spalin
To, że jest pod maską to dość logiczne, nie uważasz? Podpięcie bezposrednio pod śrubę alternatora może coś pomóc, ale gwarancji nie ma. Podgrzewacz w necie krązy info sprawny bierze 120A na starcie I dziwisz się, że napiecie siada jak on się załącza? Jaki dystans pokonujesz autem, że aż potrzebny Ci podgrzewacz?
Witam tutaj masz momenty dokręcania dla mazdy 323 1.8 16V Momenty dokręcania -śrub głowicy77...83 N×m -pokryw łożysk wałków rozrządu11,5...14,5 N×m -pokryw łożysk głównych55...60 N×m -koła zamachowego98...105 N×m -kolektora ssącego19...26 N×m -kolektora wydechowego16...23 N×m -koła zębatego wału korbowego110...120 N×m -kół zębatych wałków rozrządu50...62...
... Pneumaty chodzą tylko muzyka gra. Specjalne. Do jednej operacji. Moment dokrecania wyregulowany "w laboratorium". Operator jest tylko przyuczona malpa, rzadko mechanikiem. :D
Na początek sprawdz instalacje a przedewszystkim mase silnika i karoseri może styki jakieś zaśniedziały przeglądnij wszystko dobrzea później momyślimy co zrobić z alternatorem. Regulator to kwestja dwóch śrub (zależnie od modelu). POZDRAWIAM
Rozpołów alternator, odkręć tą nakrętkę szóstkę, wybij śrubę i dokładnie przeczyść papierem ściernym płytę diod plusowych w miescu gdzie kontaktuje łeb śruby. Tak samo przeczyść pilniczkiem łeb śruby. Całość mocno skręć. Do sprawdzenia diod trzeba odczepić przynajmniej dwa końce stojana.
Altetnator nie ma nic do rzeczy. Plus z akumulatora idzie grubym kalem do rozrusznika to jeden obwód. Drugi przewód z akumulatora idzie do alternatora i jest do niego przykręcony śrubą M6 (klucz 10). Do tego miejsca podłączony jest jeszcze jeden przewód który idzie w kierunku stacyjki. Weź żarówkę i zobacz czy jest napięcie pomiędzy masą a tym zaciskiem...
Nakrętka śruby mocującej alternator z wąsami pozwalającymi na odkręcenie/dokręcenie bez potrzeby jej przytrzymywania
Na dolnej śrubie są dwa czarne, alternator i akumulator (chyba). Ten czerwony to pewnie wjście na instalacje.
Tam gdzie masz 2 duże wsówki w starym po połącz je razem i do B+ czyli tam gdzie ta większa śruba, a tam gdzie mniejsza wsówka to do mniejszej śruby D+.
Żarówką sprawdz czy masz napięcie na alternatorze na śrubie.
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Oczywiście, że można. Jedyny problem jaki możesz napotkać to rozebranie alternatora. Często są zapieczone długie śruby skręcające obudowę (trzeba je zruszyć). No i oczywiście zdjęcie łożysk - jak masz ściągacze to 10 minut roboty, a jak nie to jest trochę zabawy. Nie kupuj tylko łożysk przed rozebraniem alternatora, ponieważ w różnych wersjach były...
W układzie ładowania podłącz zabudowany na tablicy przyrządów amperomierz.Przewód przykręcony na tylnej pokrywie alternatora na śrubie M6 cały czas jest pod napięciem.W ten przewód w szereg podłącz zamontowany amperomierz uważając na biegunowość amperomierza i masz wzrokowo obserwacją pracy układu ładowania.Zwróć uwagę iż po odpaleniu tego Łunochoda...
Nie masz zasilania na alternatorze śruba M6. Sprawdż kabel na rozruszniku .P
Chwila, wygląda, że masz jeszcze 6 diodowy alternator, sprawdź miernikiem czy na zakresie diody masz przejście (wskazanie ok 550) między śrubą B+ a pojedynczą wsuwką alternatora (w jedną stronę, w drugą między wsuwką a masą)
W takim razie masz złe połączenie elektryczne zaciskB+ alternatora->śruba 30 na elektromagnesie rozrusznika.
pewnie chodzi ci odolną śrube,ona tak wychodzi ciężko ,jak sie nie uda to odkręć wentylator ,z tyłu jest śruba na inbusa
Dokładnie to skodowski Magneton u nas brak częsci, ale można założyć Boscha lub przy niewielkiej przeróbce (górna śruba od napinacza) można zamontować alternator od Passat b5/Audi A4 1.6-2.0 benzyna.
Często problem był w śrubie B+ na alternatorze, ona się luzowała i jej łeb nie łączył dobrze z płaszczyzną radiatora diod plusowych.
Dlaczego ładuje inne akumulatory, a tego w samochodzie nie chce? Sprawdziłeś napięcie na alternatorze (śruba+ i obudowa)
Witam. Podpinam się pod temat. Próbowałem podejść do wymiany rozrządu w S-Max 2.0 TDCI, wszystko zdjęte, gotowe do działania. Wał korbowy zabezpieczony szpilką, wałek rozrządu również, i podczas próby odkręcenia koła pasowego od alternatora śruba nie odkręciła się, a podejrzewam, że puściła się szpilka zabezpieczająca wał korbowy i wał się obrócił....
Jeżeli dasz gazu to też spada??? napięcie??? Jeśli tak to mostek w alternatorze. A jeśli tylko na wolnych obrotach to regulator. (Jest on nowy? czy ze starego przełożony? Zobacz jakie jest napięcie na alternatorze. Plus miernika przykładasz do dużej śruby grze dochodzi gruby czerwony przewód a masę weź z jego obudowy. Uważaj na ręce. Będziemy wiedzieli...
Daj zdjęcie tego alternatora. Wystarczy wymienić mostek na arc6020 trzeba jedynie przełożyć śrubę z M8 ma M6 z oryginalnego Alternatora.
Pompkę odkreć, to tylko 3 śruby i zsuniesz ją w wielowypustu.
Z tego co widzę na zdjęciach musisz to podłączyć tak: 1. gruby kabel z filtra do śruby pierwszej(gruby kabel alternatora) 2. cienki kabel do masy 3.wyjście z obudowy filtra do grubego kabla od alternatora
Raczej szukaj solidniejszego połączenia, jak to będzie jedyne to potrafi nim płynąć kilkaset amperów.. Najlepsza byłaby śruba macowania rozrusznika lub alternatora. Pozdr. J.
Wyjęcie samej wiskozy nic nie da. Kółko pasowe i tak zostaje i blokuje możliwość wyjęcia śruby alternatora.
S podłączony bezpośrednio do klemy + alternatora niweluje spadek napięcia na długim kablu akumulator-rozrusznik-alternator. Oczywiście możesz go podłączyć razem z B+ pod śrubę rozrusznika, ale napięcie ładowania nieznacznie spadnie
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
Takie rozwiązanie jest w ciągniku MF 30XX (nie pamiętam dokładnie jaki model). Był tam alternator Iskra, ale to nie jest istotne. Ja stosuję taki patent nawet w A 124, dając dwa przewody z wyjścia alternatora (śruba M6).
Pewnie nie masz zasilania na alternatorze-śruba M6 ,które przychodzi z rozrusznika. Jest to połączenie kabla od akumulatora z alternatorem-korozja.P
Wiesz co mam Daewoo Tico i tam jest tak minus to obudowa alternatora a + to śruba na deklu.
Przecież na fotce widać wyraźnie skorodowane połączenia masowe alternatora. Dobrze wyczyść to połączenie na regulatorze i alternatorze, sprawdź ile wynosi ładowanie na wyjściu (na śrubie 8 alternatora w stosunku do masy na alternatorze). Niestety to już zabytek i ma choroby geriatryczne.
Wartość ta wskazuje, że akumulator jest ładowany. Jak kolega ma podłączony kabel prądowy? Ze śruby na alternatorze, na śrubę na rozruszniku, czy inaczej. Altek-rozrusznik-akumulator
Z tego co pamiętam to trzyma się to na śrubach miski olejowej.
Odpal samochód, nie wyjmuj akumulatora i weź miernik i sprawdź napięcie przy akumulatorze a potem minus miernika daj na obudowę alternatora a plus na główną śrubę plusową przy alternatorze i porównaj czy napięcia są podobne, wyeliminujesz tym problem z masą/przewodem +. Ten prąd to jak mierzyłeś? Na wyjętym akumulatorze?
Aby wyciągnąć alternator, musisz poluzować przewody - wiązkę która idzie właśnie do góry pokrywy zaworów - dlaczego? Ponieważ nie wyciągniesz dolnej śruba alternatora - jeżeli nie przesuniesz delikatnie całej wiązki - oczywiście można to zrobić łyżką czy długim wkrętakiem mocno ją naciągnąć -ale możliwe, że coś nie wytrzyma. Sprawdz czy są nowe opaski...
Na zgaszonym silniku na tej śrubie powinno być napięcie akumulatora czyli 12V a na chodzącym silniku powinno byc napięcie ładowania czyli ok. 14,3V zarówno na obrotach silnika przy biegu jałowym jak i przy jeździe na wyrzszych obrotach. Jeżeli nie masz 12V przy wyłączonym silniku to masz przerwę między alternatorem a rozrusznikiem bo ten kabelek od...
Nie ma żadnej śruby tam gdzie włożyłeś torxa to oś wirnika.
Witam alternator/uchwyt z alternatorem/ musi drgać że urywa śrubę
Dla potomnych bochaterów przez ch :) Demontaż to około 30min. Odłączamy akumulator klucz 10 ja tylko plus odłączyłem uważając na zwarcie. Zabezpieczamy szmatką klemę i kołek by nie stykały się. Demontujemy zacisk plusa na alternatorze i kostkę. Demontujemy zbiorniczek płynu wspomagania i odchylamy na bok. Potrzeba klucz nasadowy 15 i E8 torx wewnętrzny....
Wyrzucasz prądnicę i regulator Ciągniesz kabel od kontrolki do wyjścia wzbudzenia alternatora d+ Ciągniesz kabel przynajmniej 6 mm2 od klemy plusowej ciągnika do styku b+ alternatora (śruba M8) Przed montażem należy sprawdzić czy karoseria jest połączona z klemą - Kontrolka musi działać i gasnąć po odpaleniu ciągnika ponieważ to ona odpowiada za wzbudzenie...
Jeśli dobrze rozumiem-pierwsz pomiar masa alternatora -akumulatora drugi masa alternatora i + alternatora (śruba do której jest przykręcony) przewód od wzbudzenia tak? a jak moge sprawdzić te kontrolki same?
Wygląda mi to na śrubę do przykręcenia dodatkowej masy na alternatorze :)
To nie ma bata spadek musi być gdzieś pomiędzy diodami a śrubą wyjściową. Lub masa alternatora. Zresztą możesz pomierzyć bezpośrednio na płytce diodowej jak jesteś zręczny.
Prawa śruba do rozrusznika, lewa śruba z szerokim konektorem-akumulator ,alternator, wsuwka skośna sterowanie z stacyjki. Prosta wsuwka nie podłączona.P
Warto zmierzyć napięcie przy samym alternatorze, na śrubie plusowej. Ile tam pokaże miernik.
Witam Cały rozrząd jest na bolce.Za alternatorem cze ba odkręcić śrubę na 13 klucz i wsadzić bolec.Pompa wtryskowa też jest na bolec a wałek rozrządu ma styłu nacięcie i tam wkładasz submiarke a najlepiej jak nie jest pasek sciagnienty zrobić znaki na kole i obudowie
Do śruby M8 przykręcasz dwa przewody- od akumulatora i alternatora. Odwrotnie kabli raczej nie da się połączyć.
Te 2 przewody wychodzące z przodu to cewka wzbudzenia. A śruba prądowa jest ta duża.
Z tych twoich konkretów, to wynika, że nie chce ci się sięgać do alternatora. Niestety, wbrew pozorom jest to urządzenie, gdzie się może zepsuć KILKA rzeczy, a ty wymagasz tu od nas JEDNOZNACZNEJ odpowiedzi: zrób to i ładowania wróci. A nawet nie masz ochoty sprawdzić, czy przypadkiem nie skorodowało ci oczko na przewodzie alternator - rozrusznik. Bo...
Z alternatora będzie chyba najprościej . Przez bezpiecznik do B+( przewód przykręcony śrubą m8
Jest taka możliwość że po prostu silnik rozrusznika jest po prostu zużyty lub spalony. Aby go odkręcić (śruby imbusowe), by mieć dojście do jednej śruby trzeba odkręcić wydech, dojście do drugiej śruby jest przez otwór w karterach w obrębie alternatora (nie pamiętam czy trzeba odkręcać stator).
Odłącz jego na chwilę,dotknij czy iskrzy.Jeżeli podczas pracy alternatora śruba robi się gorąca,to jest słaby styk jej z płytą diodową lub jest przypalona.Musisz rozebrać i zobaczyć jak to wygląda.To może być przyczyną pulsowania.
Jak napinasz alternatorem to musisz popuścić jeszcze drugą śrubę która trzyma alternator.
We wszystkich nowszych polonezach obwód wzbudzenia sterowany jest minusem. Jest tylko mały problem bo regulator jest razem ze szczotkami i do ruskiego nie będzie pasił. Proponuję zrobić tak jak jest w Lublinie II. Jest to rozwiązanie wzięte ze starszej wersji poloneza a regulator jest od Fiata 126p. Ma on dwa przewody żółty i zielony. Jeśli masz alternator...
Ok, sam to mogę zrobić mając multimetr? Tak. Mierzysz napięcie między śrubą plusową alternatora, a słupkiem +, potem między obudową alternatora, a słupkiem -.
Chodzi mi o śrubę do której dołączony jest gruby przewód do alternatora, śruba M6, klucz 10. Poluzuj górną nakrętkę, dokręć dolną i dopiero dokręć górną. Jaśniej już się nie da. Jeżeli dalej tego nie pojmiesz to trudno, niech Cię elektryk skasuje.
ale stojan był spuchnięty, niekiedy po około milimetr przerwy między klatkami No tak je rozdyma, korozja pomiędzy poszczególnymi blachami. Czasami tak, że potrafi nawet wyrwać śrubę spajającą obie połówki alternatora.
Jeżeli masz taki sam silnik jak ja miałem w tipo 1.4 i.e. to tam masz jedną śrubę nad altkiem druga jest pod spodem długa przechodzi przez alternator i przez rolke od paska idącego do altka musisz to wszystko rozkręcić i wyjąc tą śrubę. Wtedy zapewne przy użyciu sporej siły go wyciągniesz bo ciężko siedzą.
Sprawdz napięcie mierząc na tylnym deklu alternatora i śrubie + .
Po prostu przyłóż miernik do obudowy alternatora i jego śruby prądowej i tyle. Tam mierz.
Prosto do prądnicy nie idzie na pewno, musi wpierw iść do regulatora napięcia. O ile autor ma prądnicę, możliwe, że ma alternator, w takim razie jeden z tych cienkich jest do niego. Drugi natomiast do przełącznika świec żarowych, o ile jest. Plus od aku, razem z tym od alternatora tu gdzie masz nie dokręcone śruby. Ostatni do rozruchu (przełącznika...
Po pierwsze zmierz na obudowie alternatora i śrubie prądowej. Na cienkim przewodzie od alternatora. To podaj jaki regulator kupiłęś.
Na początek sprawdź pasek połaczenia elektryczne śruby o raz przeczyść masę alternatora. No i szczotki do sprawdzenia.
alternator śruby peugeot śruby mosiężne altus śruby
odłączenie przewodu świecy yamaha amplituner tuner stereo odmowa dostępu pulpit
moduł komfort termet banggood opinie
Pompa wspomagania w Massey Ferguson 6180 - jaką wybrać? Rozrusznik VW Caddy 2.0 SDI: numery czy zęby?