Witam. Chciałbym się dowiedzieć, które rozwiązanie jest lepsze i tańsze? Chodzi oczywiście o zestawy o dużych mocach.
Witam, Zlecę zaprojektowanie ładowarki akumulatorów żelowych. Założenia: - Napięcie zasilania takiej ładowarki ~14,5V - Max prąd pobierany przez ładowarkę 15A - Akumulator żelowy o pojemności do 100Ah - Akumulator będzie w temp. od -20 do +45 stopni - W miarę szybkie ładowanie - Napięcie akumulatora 12V Opis: Ładowarka będzie podpięta do alternatora...
Witam, przeglądałem forum ale nie znalazłem prostej (jeśli taka istnieje) odpowiedzi na mój problem, a więc: potrzebuję podpowiedź jak w prosty sposób wykonać następujące połączenie: mam urządzenie typu nadajnik GSM który jest zasilany 12-14V DC 50mA i potrzebuję podłączyć go do samochodu, niby nic prostszego + i - z akumulatora samochodu ale, muszę...
A ja zapytam inaczej, czy zaryzykujesz używanie takiego akumulatora, wiedząc, że możesz uszkodzić od alternatora po elektronikę w samochodzie? Już miałem kilku takich, co na naprawę auta musieli wydać kilkakrotnie większą sumę. Bo poczytali w internecie i "naprawili" samodzielnie akumulator żelowy. Najbardziej wzruszył mnie handlarzyk, który najpierw...
To że prostownik ma 6A a alternator 50A, to oznacza tylko że bezpiecznie możesz z tych urządzeń pobrać tyle prądu przez jakiś. A pobierzesz z tego znacznie więcej prawo Ohma się kłania. A co do ładowania to pisałem juz tu. Dodam tylko że przy takim sposobie ładowania grzeja się akumulatory uskodzone czy też zasiarczone. Sprawne i zużyte ale nie zasiarczone...
Kolego, ładowanie masz dobre. Akumulator pada bo Webasto pobiera dużo prądu, rozwiązania są trzy. 1.Zmien akumulator na większy, (ponad 100Am tylko bez przesady) 2. Wymiana aku na tej samej pojemności, ale żelowy. 3. Wymiana, alternatora na mocniejszy. Ale to raczej nie wiele zmieni.
Jeśli o separatorze to on przekazuje całe napięcie z aku głównego, czyli ponad 14v Przekazuje napięcie z alternatora. A 14v (nawet ponad) to normalne napięcie ładowania jest również dla akumulatorów żelowych.
Opornik, z zasady zawalidroga i ogranicznik prądu, liczymy dla najgorszego przypadku - akumulator żelowy rozładowany maksymalnie do napięcia 10,5V, napięcie w samochodzie 14,4V. Różnica napięć 14,4V-10,5V=3,9V. Dla tego napięcia ma płynąć jakiś tam prąd przez opornik, więc wzór na opór przyjmie postać R=U/I. Moc strat w oporniku P=U*I. Przy czym prąd...
Hmnn no ja tutaj problemu nie widzę. Nawet elektownie atomową gdyby porządnie obciążyć to nie wyrobi bokami, a co dopiero alternator. Chcesz mieć miarodajny pomiar napięcia, badaj voltomierzem na zaciskach akumulatora. Każdy woltomierz ma gdzieś nadrukowaną, lub odciśniętą specyfikacje. Między innymi to ile może przekłamywać na + lub -. Masz coś takiego...
Możliwość istnieje, ale nikt jej nie stosuje. 1 - Takie alternatory są bardzo kosztowne - pakiety akumulatorowe są wielokrotnie tańsze. 2 - Alternator dodatkowo obciąża silnik, tracimy więc moc, która mogłaby napędzać naszą łódkę. Za darmo ta energia nie jest. 3 - Jeżeli silnik zgaśnie, tracimy sterowanie. 4 - nie potrzebna komplikacja prostego układu...
Taką nagrzewnicę PTC montują m.in. w Fordach, Volvo - zabezpieczona jest bezpiecznikiem 80A, pracą przez PWM steruje komputer analizując ile innych urządzeń jest aktualnie włączonych (światła, ładowanie akumulatora itd.). W środku całość opiera się o 3 mosfety, bodajże IRF1404 . Tak to wygląda: Całość jest wkładana do specjalnego slotu w kanale powietrza...
Możesz przecież przezwoić chinską prądnice na niższe napięcie (grubszym, przyzwoitym drutem miedzianym) i dołozyć do niej odpowiednio większej wartości kondensator wzbudzenia, oraz spory mostek Greatza. 60-70 woltów i 30 amperów uzyskasz bez problemu. Poza tym, zobacz w TDM Electronic, piękne generatory 24 V 12 A, z wbudowanymi akumulatorami żelowymi....
Witam szanowną lożę. Forum śledzę od lat natomiast pierwszy raz mam okazję aktywnie coś napisać. Szukałem podobnych postów, jest dużo, ale żaden nie ukazuje w pełni zagadnienia, więc liczę na wyrozumiałość i pomoc. Wybudowałem rok temu dom na małej wsi, nie są to malownicze Bieszczady a raczej teren w pełni zurbanizowany, nie przekonuje to jednak Taurona...
Cel - napęd e-roweru, pożądany duży moment przy możliwie niskich prędkościach obrotowych (ideał to obroty max rzędu 500-600 obr). Zasilanie z akumulatorów żelowych za pośrednictwem pseudofalownika jak tutaj Schemat zmieniony o tyle, że na wejście cd4017 wchodzi sygnał z zegara regulowany potencjometrem - nie wiem jak to się sprawdzi, układ już niemal...
Posiadam nowe roczne akumulatory kwasów po wyeksploatowaniu się przez naście lat żelowych. Przy wieczornym teście po wymontowaniu przetwornicy, ale z włączonym radiem, sytuacja b. podobna, tzn. błyskawicznie po zrobieniu 7 km, dramatycznie szybko spadac zaczely zasoby akumulatora, ale gdy wylaczylem wtyki radiowe, czyli zostało zdeaktywowane, sytuacja...
dlaczego niektórym z Kol. trudno się pogodzić z faktem że aku. żelowe ładuję się stałym napięciem a nie jak klasyczne kwasowe ( żelowe też sa kwasowe ) stałym prądem ? - nie o to chodzi ze mamy się godzić z faktem, tylko o to jak akumulatory pracują w rzeczywistości. Zwykły akumulator kwasowy (samochodowy), jest ładowany z alternatora - który za pomocą...
Witam Chciałem się zapytać jakim alternatorem mogę ładować taki akumulator: Bo planuje założyć ten akumulator pod Audi a mam 140 amperowy alternator a w opisie akumulatora jest że maksymalny prąd ładowania to 62,5 ampera i czy ten alternator nie da mi wiecej jak te 62,5 A i nie popsuje akumulatora???
Witam. Wiem, że o ładowaniu akumulatorów żelowych jest mnóstwo tematów ale każdy jest tak zamotany, że tak na prawdę nie wiadomo co robić. Chcę zrobić sobie coś w stylu zasilania awaryjnego dla samochodu (np. aby po dopięciu akumulatora głównego działał alarm, nie kasowały się ustawienia komputera jak i również do zasilania jakichś innych urządzeń)...
Witam Czy do samochodu z klasycznym regulatorem napięcie (czyli regulator elektroniczny w alternatorze, dający 13,9 - 14,4 V), można włożyć akumulator żelowy zamiast standardowego :?: Pytam, bo w wątkach jakie przejrzałem, niektórzy ostrzegają przed przeładowaniem aku żelowego, i bezpowrotnym odparowaniem elektrolitu tudzież innymi, przykrymi konsekwencjami...
Przepraszam, że odgrzebuje temat, ale mam podobną zagwozdkę. Mam akumulator 12V 4Ah, kwasiak szczelnie zamknięty. Kolega napisał: Przetwornica nie jest potrzebna kiedy ładujesz akumulator podczas jazdy, przecież tam jest alternator. Czytałem, że akumulator musi być ładowany prądem wynoszącym 10% jego pojemności, co w moim przypadku wynosi 0,4A. Czy...
(at)kkknc Pic jest, w mojej ocenie, gdzie indziej. Jeśli z jakiś względów AGM rozszczelni, to nie ma możliwości dolania wody i stąd pechowe egzemplarze szybciej padną. Jeśli samochód jest sprawny, to AGM czy kwasiak, to według mnie nie ma znaczenia. Niektórzy sprzedawcy kantują i na AGM używają terminu żelowy. Ostrożność wobec żelowego to rozumiem,
Mógłbym prawie z tobą się zgodzić "Jarooo!!!", a w samochodach się je stosuje. Problem w ładowaniu, nie znoszą przeładowania, dlatego tylko elektroniczne regulatory alternatora (prądnicy) zdaja egzamin. W motorowerze prawdopodobnie jest elektromechaniczny regulator. Który nie wiadomo jeszcze czy właściwie ustawiony. Jak będzie źle ustawione napięcie...
Kolego „kaczy99” sądziłem że chodzi o mały pobór prądu taki który aku 7Ah nie rozładuje więcej niż w 50% w takim wypadku 2-3 dynama mogą rozwiązać sprawę. Zakładałem ładowanie aku głównie w czasie jazdy. Ale ty potrzebujesz kilku amperów przez kilka godzin czyli kilkanaście amperogodzin. Ładowanie takiego akumulatora z dynam rzeczywiście...
Mam pytanie: 1. Jakie głośniki zastosować do espero na przód i tył (mam b. dobrej firmy wzmaka mocy 50W-znamionowej) 2. Czy zastosowanie akumulatora żelowego zamiast kondensatora 1F wyeliminuje "piski" - zakłócenia - pochodzące od alternatora po dodaniu gazu lepiej niż kondensator.? -przede wszystkim od kiedy stosuję się kondensator 1F albo akumulator...
Standardowy regulator napiecia, który współpracuje z typowym alternatorem powinien rozwiazać problem. Polecam użycie zwykłego akumulatora samochodowego, bo za podobną cenę jest kilkakrotnie większa pojemność (od alarmów - 8Ah, samochodowy - 40Ah, cena ok 45zł, patrz na allegro) . Kraków jest zlokalizowany w okolicy mało "wiatrowej", za dużo prądu nie...
W pierwszym ogłoszeniu looco5 wspomina o prostowaniu. Przypuszczam, że "prądnica" to alternator to trzeba się liczyć z tętnieniami i co za tym idzie z szybszym zużyciem. Pisał o tym goldwinger. Jeśli mowa wartości tętnień napięcia/prądu ładowania/rozładowania to producenci asekurują się zapisami w instrukcjach. Przykład: i dalej: informacje techniczne...
Poszukaj hasła "prostownik trzyfazowy" lub podobnych - co do Twojego pomysłu - sam kombinowałem. Oczywiście trzeba 6 mocnych diod - środek uzwojeń to masa wzmacniacza, z diod symetryczne napięcia - podstawowy uklad regulacji alternatora powinien zapewnić w miarę stabilne napięcia, kondensatory to reszta. transformator separujący dla rozdzielenia mas...
Potwierdzam wypowiedź elektronika6 ! Ważne, aby podczas ładowania nie przekroczyć napięcia 14,4V - to jest poczatek gazowania. Nowoczesne akumulatory BEZOBSŁUGOWE, a zwłaszcza żelowe lub niewylewne, nie tolerują gazowania, które powoduje utratę wody z elektrolitu (dolewanie destylowanej nie jest "załatwieniem sprawy", a do żelowych wogóle nie ma jak...
Bardzo proszę o odpowiedż na pytanie czy załączony schemat jest właściwy jeżeli chodzi o możliwość stałego pomiaru napięcia akumulatorów żelowych 6V połączonych szeregowo napędzających łódkę zanętową jak również możliwość ładowania aku każdego z osobna - bo taką mam ładowarkę ( 6 V, 7 Ah). Jaki miernik zamontowane na stałe byłby najlepszy w tym celu...
Witam mam problem jestem posiadaczem 4 akumulatorów PC1700 obecnie używam ich do zasilania mojego samochodu w którym zamontowana jest lodówka i piekarnik i maszyna do kawy akumulatory są podłączone pod specjalna przetwornice. opis modelu akumulatora: Chodzi o to że spadło napięcie w akumulatorach i chciałbym je naładować bo system mi się nie włącza...
Jednak masz mała wiedzę. Żaden wstyd. Chwała ci za to, że się przyznałeś! Jest łatwiej doradzać, gdy poziom odbiorcy jest znany. Do przeróbki zapłonu na CDI WYSTARCZY przewinięcie cewki! Można nawet przewinąć grubym drutem stosunkowo mało zwoji i dodać gotowy transformatorek podwyższający napięcie. Układ będzie droższy ale bardziej niezawodny. Można...
Problemem jest tutaj ten system ładowania akumulatora głównego . To tzw inteligentny system , który po odpaleniu silnika nie ładuje akumulatora głównego dopóki temu nie spadnie napięcie poniżej 11.5 V i wtedy dopiero włącza się ładowanie z alternatora napięciem 12.5 V. napięcie dochodzące do akumulatora żelowego (żel nie podłączony) wynosi 11.2 V więc...
Witam. Jakie więc wnioski płyną z podanej specyfikacji ? Przy pracy cyklicznej napięcie ładowania - 15.5 - 14.9 V . Przy " czuwaniu " - 13.6 - 13.8 V . Początkowy prąd ładowania - 2.1A max. Ładowarkę już masz - alternator i akumulator. No chyba że masz stary i zepsuty akumulator w samochodzie. Napięcie w gnieździe zapalniczki wynosi ? Tyle ile naładowanego...
Buduje niewielki pojazd który ma napęd elektryczny. Pojazd ma 4 silniki elektryczne 24V/180W każdy. Tak więc zasilać je będą 2 akumulatory żelowe 12V (pojemność jeszcze nie ustalona). Dodatkowo na pokładzie będzie silnik spalinowy z kosiarki (około 5.5KM) który będzie pełnił role napędu osprzętu ale przy okazji chciałbym aby ładował mi owe 2 akumulatory....
Witam, Planuje kupić akumulator żelowy 12V 5Ah do wzmacniacza i mam następujące pytanie. Czy owy akumulator będe mógł ładować co 1/2 dni? A tak jaśniej: Naładowany akumulator podpinam do wzmacniacza i słucham muzyki. Jeżeli już akumulator straci napięcie to podepnę go do ładowarki i moje pytanie brzmi, jak długo akumulator będzie poprawnie funkcjonował?...
Dzień dobry, Mam taki alternator Magneti Marelli 14V 60A: Pomyślnie przetestowano go przez podłączenie (B + i B-) do akumulatora (B101 / B102), a także (D +) do akumulatora (B101 / B102) przez te 2 rezystory (R101 i R102). Gdy alternator przyspiesza, dioda D102 świeci ładnie, a alternator włącza się ... Ale nie mam kontroli nad tym, ile energii lub...
Witam, zamierzam zainstalować na łodzi akumulator żelowy 12v 200Ah firmy SSB model SBCG - przeznaczony do pracy cyklicznej ( designed for deep cycle use). Bateria będzie miała za zadanie obsługiwać urządzenia nawigacyjne, webasto itp. Będzie ona ładowana z alternatora - regulator napięcia 13,8v oraz z ładowarki podczas postoju. Moje pytanie brzmi, jaki...
18Ah... u mnie AGM 10Ah kręci litrowym V, więc myślę, że jakikolwiek akumulator motocyklowy da radę. Prawidłowa regulacja napięcia ładowania to już inna sprawa. Ciekawe jaką charakterystykę prąd-napięcie ma ten alternator. Może bez regulatora nie będzie przeładowywać na samym prostowniku jednopołówkowym?
Hello chłopacy to ja Wam powiem, że do podobnych sytuacji dochodziło już i wszystko było (niby) dobrze. Wiadomo, że głębokie rozładowanie (w sensie długoterminowe) powoduje utratę pojemności i to jest pewne. Natomiast co do reszty nie da się ot tak powiedzieć jednoznacznie, czy tak zostawić, co poszło źle, itd. Bo nawet żeby określić pojemność (jako...
z doborem aku nie ma problemu , chodzi mi czy alternator w aucie ładując w trakcie jazdy akumulator nie uszkodzi go np. zagotuje. Wiem , że aku żelowe np. do wózków inwalidzkich są najpierw ładowane a następnie podczas exploatacji rozładowywane i tak do końca jego żywota.
Czy nie będzie problemu by ładować takie baterie od UPS za pomocą alternatora i oczywiście z kawałkiem elektroniki. A da się, ale regulator musi być bardziej skomplikowany od samochodowego, bo tam reguluje się napięcie jedynie, a ograniczenie prądu wynika naturalnie z charakterystyki alternatora - akumulator samochodowy o pojemności 48Ah zniesie ładowanie...
Renault 155.54, do tej pory miałem jeden akumulator 175 ah. Nowy kupiłem i wytrzymał tylko 3 lata (Centra). Instalacja jest w pełni sprawna, alternator również, Trochę mrozu przyszło i ledwo obraca silnikiem, o odpaleniu nie ma mowy. Jestem teraz przed kupnem. Chciałbym kupić 2 sztuki po 100 lub 120 ah. Myślałem nad Youasą, czy to dobry wybór? Kupić...
Jak obliczyć pojemność akumulatora żelowego np 12V 100AH jeżeli rozładowywał bym go prądem 25A ? Uściślijmy nie pojemność a czas pracy, czyli czas dostarczania energii do odbiornika. Teoretycznie pojemność jest wyrażona w amperogodzinach, czyli jest iloczynem płynącego prądu w jednostce czasu ( stąd jednostka Ah czyli A mper x ( h our) godzina ). Dzieląc...
witam! Mam na działce zainstalowany panel fotowoltaiczny 180 W który za pośrednictwem regulatora ładuje akumulator żelowy 100 Ah. Jest to dla mnie wystarczające bo potrzebuję energię do oświetlenia. Mam jednak samodzielnie wykonany alternator trójfazowy tzw. "amerykankę" przewidziany do pracy przy małych obrotach. Przy 420 obr/min ma uzyskiwać moc 180W...
Witam . Nie chce pisać nowego tematu i zaśmiecać forum wiec napisze pytanie tu . A wiec , zamierzak zamontować do skuterka sprzet audio . Kupiłem już głosniki ( Creative 2.1 ) i wszystko już przemyślałem .Ale pozostał mi jeden problem , jaki dokupić akumulator . Bo chce zrobić tak żeby mieć jeden ( seryjny 4.5Ah ) do rozrusznika , świateł itd . A drugi...
witam i od razu pytam ;) czy taki akumulatorek nadaje sie do autka ?? www.allegro.pl/item105852144_wspaniala_o... cena jak widac bardzo przystepna ale czy alternator sobie poradzi z ladowaniem takiej zabawki ??
A po co drugi alternator ?? Przeciez aku będa ładowane z jednego nie ?? Tyle ze przez audio będzie rozładowywany TYLKO żelowy :D
Dokladnie chodzi mi o podlaczenie aku zel do samochodu ale i simsona nie wyklucza. Alternator daje prad zmienny i to on laduje aku. Bo o ile sie nie myle to alternator dziala jak silnik w wiartarce tzn zbudowany jest z cewki i stojanow bodajze ktore daja prad zmienny miedzy przeskokami biegonow. Moj Simsona ma instalacje 12V wiec nie ma problemu tylko...
hmmm nie rozumiesz mojej wypowiedzi... to ile aku ma Ah oznacza jego pojemnośc a nie wydajność prądową. Innymi słowy jesli twoj zestaw audio nie pobiera wiecej prądu niz wydajnosc alternatora to nie ma sensu zmieniac na wyzszą pojemnosc aku, nie bedzie zadnej roznicy jesli opor wewnetrzny bedzie taki sam
Ciężko stwierdzić, bardzo możliwe że nie różni się bardzo od mojego schematu. To może opisz skąd bierzesz zasilanie do CB, wzmacniaczy. Czy przy zwiększaniu obrotów silnika zmienia się charakter szumów? Może w takt muzyki ze wzmacniaczy? CB i wzmacniacze bezpośrednio do aku, radio cd pod zasilanie fabryczne. Przy obrotach nic się nie dzieje alternator...
Sprawdziłem proponowane przez ciebie parametry. I masz rację akumulator jest przewymiarowany. Można by oddać alternator do przeróbki a to kosztuje. Aku wiecznie żyć nie będzie a takiego jakiego mam ja co kosztuje ok 1000zł napewno nie kupię. Więc wolę co jakiś czas podłączyć na noc w garażu. Więc interesuje mnie modernizacja prostownika.
Granica początku gazowania jest nieco powyżej 14,4V, więc dopóki akumulator nie osiągnie takiego napięcia, to nic się nie dzieje złego. Alternator współpracuje z regulatorem napięcia, który standardowo ogranicza napięcie wytwarzane przez alternator do wartości 13,8 ... 14,4V. Wydajność prądowa alternatora 100A nie oznacza, że akumulator "dostanie" właśnie...
A jak ci powiem że to bzdura, to uwierzysz? Jak sądzisz, co w instalacji np. samochodowej kontroluje prąd ładowania analogicznego przecie akumulatora z ciekłym elektrolitem? Nic. Ładowanie stałonapięciowe 14.4V, bez ograniczenia prądowego i bez przerywania procesu ładowania - naładowany akumulator, przy prawidłowym napięciu pobiera z alternatora minimalny...
Przyczyną mojego upodlenia był upalony rezystor 1,5K od masy do bazy BDX54C, po wymianie układ ruszył z kopyta. Zgodnie z sugestią kolegi kupiłem kilka diod zenera na różne napięcia i dobierałem. do osiągnięcia pożądanej wartości napięcia ładowania. Mam akumulator żelowy 18Ah więc pozostawiłem napięcie ładowania 14,2V Dziękuję za pomoc i cenne sugestie....
Jeśli klientowi nie zależy na akumulatorowym zasilaniu to podłącz TYLKO konkretny toroid 18V zmiennego z mostkiem, kondziołkiem ze 4700 mF i będzie chodzić. Podłączenie na stałe żelówek nie wchodzi w grę: żelówki to akumulatory ołowiowe - przeładowane gazują i puchną .. i potem BUCH - muszą mieć kontrolę ładowania (taką jak zapewnia np. regulator napięcia...
Już tłumacze. Buduje pojazd napędzany 4 silnikami elektrycznymi 24V/180w każdy (razem 0.72 kW). Źródłem zasilania napędu mają być 2 akumulatory żelowe o pojemności nie większej niż 12Ah każdy a że akumulatory takie są zazwyczaj z napięciem 12V stąd potrzeba zastosowania 2 połączonych szeregowo. Pojazd będzie miał na pokładzie silnik spalinowy z kosiarki...
Dynamo daje 6v... więc teoretycznie na jednym dynamie by naładowało telefon jako że usb w kompie ma 5v. Bardziej chodziło mi o coś, że kupujemy akumulator mały 12v.... wpinamy 2 dynama i z aku mamy ładowanie telefonu czy czego tam chcemy, porządne światła a i jak by się uprzeć to radio na kempingu pociągnie ;P Wiem, że to przerost formy nad treścią...
Przecież widzisz, że alternatory mają wydajność prądową znacznie większą, niż "C/10" akumulatora, i tej wydajności nikt nie ogranicza - zalecenie "C/10" jest nieco "historyczne", a akumulatory w miliardzie samochodów są ładowane Z OGRANICZENIEM NAPIĘCIOWYM (13,8 ... 14,4V dla 12-voltowego), a nie prądowym! Nie rozumiesz, czy nie chcesz zrozumieć? Zawsze...
Akumulatory zasilające silnik to dwa Żelowe kloce, które kosztują ponad 2500zł kręcą silnikiem 24V który ma 1200 wat i 3600 wat przy obciążeniu, robię na nich 18 km, bez żadnego Problemu, nie mówię tu już o masie jaką ciągnie ten silnik, jest to ponad 250kg. Tak ze wydaje mi się ze silniczek pobierający 150 wat, nie zrobi na nich większego wrażenia......
gdybym z instalacjii Rometa podłączył sie pod kable od sieci to powinno to zadziałać, Masz w Romecie instalację na 230V? Łał ;) nie ma ta żadnego scalaka, tylko same diody prostownicze, jedna lampka led i to wszystko, co o tym sądzicie ? I pewnie jeszcze kondensator... To jest chiński wynalazek bez żadnego zabezpieczenia przed przeładowaniem, z drugiej...
Napięcie w samochodzie podczas pracy silnika wynosi około 14.4V więc ten zasilacz się nie nadaje do ładowania. Ponadto poczytaj o maksymalnym prądzie ładowania związanym z pojemnością akumulatora. Akumulator kwasowo-ołowiowy nie przetrwa długo ciągłego ładowania i rozładowywania. Lepszy jest żelowy znosi głębokie rozładowanie. Niedoładowanie akumulatora...
Jakiej pojemność są te akumulatory? Bezpieczne naładowanie maksymalnie rozładowanego i kontrolowanie prądu ładowania zajmie z 10 godzin tyle musiał by pracować silnik. Są samochody co mają webasto i dwa akumulatory są ładowane z alternatora i dodatkowy akumulator zasila tylko webasto.
Najpierw trochę informacji o autku: alternator, 6 diodowy, Ok 40A (ile dokładnie to jest tajemnica wojskowa - nie umiem znaleźć takiej informacji). Bezstykowy aparat zapłonowy, cewka zapłonowa 0.9 Ohm, prosty tranzystorowy moduł zapłonowy czyli teoretycznie impulsy zapłonowe mogą mieć 12A na niskim napięciu (tutaj mogę błądzić). Światła pobierają 150W...
Można żelowy Optima RedTop
Kolego jestem praktykiem na najlepszych akumulatorach kwasowych warzących 14 kg rower elektryczny przejezdzał 24 km max na akmulatorze litowo jonowym 44 km a akumulator waży jakieś 4,5 kg Dziwi cię to? Li-iony mają większą gęstość energetyczną więc i rower dłużej jedzie na aku podobnych rozmiarów. kosztuje mniej niż kwasowy. Łoj to żeś pojechał. Akumulatory...
Po pierwszych doświadczeniach zweryfikujesz swoją wiedzę. Następny teoretyk elektryki alternatywnej. Mam doświadczenie z akumulatorami AGM i nic nie muszę weryfikować. Dla twojego przemyślenia. Dlaczego w autach z systemem start&stop stosuje się właśnie akumulatory AGM? I na dodatek alternator trzyma tam "jak byk" napięcie 14,4 V? Jakoś akumulator...
Witam, mam zamiar zamontowac w samochodzie 2 akumulatory bedzie robil w homemade kamperze za postojowy do przetwornicy, ledów itp Koniecznie musi to być akumulator typu AGM lub żelowy (GEL) - klasyczne kwasowe akumulatory rozruchowe się nie bardzo nadają do takiego zastosowania. Jaki alternator potrzebuje do takiego zestawu ? Prawdopodobnie każdy alternator...
Nie wspomniałeś nic o wzmacniaczach, więc zakładam iż dopiero będziesz je kupować. Nie znamy też budżetu, bez tego jedynie sugerowałbym jak największy akumulator żelowy, będzie zasilać wyłącznie sprzęt AUDIO, akumulator jak i wzmacniacze możesz umieścić w bagażniku i okresowo go doładowywać.
Wydałem trochę mniej bo kupiłem z portalunaukowego. Koło 700zl mam akumulator żelowy Hollywood 80ah. Sprawność 680A. Dodano po 1 Ale kondensator nie weźmie więcej niż potrzebuje.
Prądnica, to kłopotliwe rozwiązanie, nie dość, ze się psuje, to ze względu na fakt, że jest od dawna nie montowana w pojazdach ciężko znaleźć sprawny egzemplarz w dobrym stanie. Alternator i do niego niewielki akumulator, czy to motocyklowy, czy żelowy stosowany w centralach alarmowych bądź ups-ach (12V/7,5Ah), to rozwiązanie spełni Twoje oczekiwania
Witajcie Posiadam Hondę hornet 600 2000 rok produkcji. Oczywiście nowy akumulator wraz z zakupem motocykla. Po około 5 podpaleniach nie ma siły zakręcić juz. Wymieniłem regulator napięcia z myślą że tu leży problem, nie stety nadal mam brak ładowania może ktoś się orientuje jakie powinny być wartości napięcia na fazach z alternatora bo może tam jest...
36W/12V=3A, dla akumulatora 12V/8Ah ( nie spotkałem takiego, typowe to 7Ah) da to ponad 2 godziny pracy(zależnie od stanu akumulatora). potrzebuję dobrać jakiś akumulator Nie prościej zasilić wentylator z prądnicy/alternatora motocykla?
Standartowo regulator ci pokazałem jest na 14.V nie na 14,2V Regulatory są robione ci 0,1V. Ale ty dokładnie wiesz jaki jest w samochodzie autora i jakie napięcie ma w instalacji. Zdążyłeś już mu zrobić pomiary........ Tu masz na 14,4V I dlatego autor ma zastosować przetwornicę. Ale ty nigdy nic nie rozumiesz. Nie wiadomo jaki ma autor akumulator (y)...
Dziś oglądałem konstrukcję z gx200 i alternatorem 90A, spiętym bezpośrednio przez dotoczony łącznik/tuleję z odpowiednimi gwintami. Zestaw zawiera akumulator żelowy 7Ah z skrzynce metalowej, pewnie do wzbudzenia i oświetlacz halogenowy z żarówką H4 100W. Właściciel twierdzi, że urządzenie "daje radę", czyli tak naprawdę nie wiadomo jaką moc elektryczną...
Przyjrzałeś się tabliczce aku z pierwszego zdjęcia? Choć ma on nazwę 12V to trzeba go ładować wyższym napięciem niż on oddaje. 12V z zasilacza go nie naładuje bo jest niższe od napięcia jego normalnej pracy. W samochodzie też mówi się, że jest instalacja 12V a alternator daje 14.4V aby doładować aku.
Ładowarka naprawdę dobra. Warto taką mieć chociażby do szybkiego "podniesienia" aku. czy jako zasilacz do urządzeń samochodowych. Co do prądu ładowania; alternator też nie patyczkuje się z aku. i po rozruch pcha kilkadziesiąt amper. Problem w tym że nam chodzi o porządne i spokojne doładowanie aku. czyli prąd ładowania nie więcej niż C/10.
Być może po zdjęciu koła zamachowego iskrownika (magneto) da się dołożyć cewkę ładowania i pewno trzeba poszukać regulatora ładowania. Tak to często jest robione w silnikach zaburtowych. Wydaję się, że część agregatów ma wyjście 12V i nie koniecznie pochodzi ono od głównej prądnicy. Nigdy nie sprawdzałem jak to jest zrobione ale dla innych zastosowań...
Akurat ten magazyn LiFePO4 ma 14.7 przy naładowaniu 100. Aku aliant LiFePO4 nie pamiętam modelu, ma coś ok 20 Ah znamionowo, potrzebuje tak naprawdę aku tylko na rozruch, niestety żelowe są wciąż dużo cięższe, a do tego mają za mały prąd. Nie pomyślałem, że faktycznie mógł być rozładowany i faktycznie altek leciał z pełną mocą (altek z Volwo/Peugeota...
W akumulatorze żelowym lub AGM nie można przekroczyć napięcia 14,8 V w momencie ładowania, ponieważ w przeciwnym razie, w wyniku przemian chemicznych, dochodzi do elektrolizy wody i „wysuszenia” akumulatorów. Dopuszczalna jest też sytuacja odwrotna polegająca na tym, że akumulatory standardowe można ładować prostownikami do akumulatorów...
Nie polecam takiego rozłącznika który ktoś mógłby zapomnieć dokręcić, zwłaszcza ze starymi alternatorami Bosch. Spali połowę elektroniki a dopiero na koniec regulator napięcia i przestanie ładować.
Witam, posiadam na łodzi żaglowej akumulator żelowy, który jak podaje producent powinien być ładowany przy pracy buforowej napięciem 13,8V , a przy pracy cyklicznej 14,2V. Alternator na łodzi daje 14,4V. Moje pytanie brzmi w jaki, najbezpieczniejszy sposób ładować akumulator żelowy poprzez alternator ? 1) Pomiędzy alternatorem, a akumulatorem wstawić...
odzyskany ze starego systemu alarmowego, Więc zacząłbym od sprawdzenia, czy warto się nim interesować. Jeżeli na zaciskach akumulatora żelowego jest napięcie niższe niż - powiedzmy - 10 V, to raczej punkt skupu surowców wtórnych. Powinno się ładować impulsowo, czyli mostek Graetza i nic więcej. Może i powinno, ale w większości UPS ładowarka oparta...
Moim zdaniem nie da tu nic kondensator. Trzeba zainwestować w pojemny akumulator który naładuje alternator. Akumulator żelowy to spory wydatek.
Proszę o małą pomoc.Mam wzmacniacz ORION 2500D i głosnik Ground zero nuclear woofer 2500RMS.Chciałbym się dowiedzieć jaki najlepiej kondensator zastosować?Ilu faradowy i jakiej firmy??Firm na rynku jest dużo ale oglądałem testy niektórych i ...była porażka!koledzy polecają DIETZ.Szukam coś do 500zł.Druga rzecz to zasilanie.Chciałbym podłączyć tego oriona...
dodaj diodę 1A i opornik ok 5Ω/2W od alternatora w stronę żelowego, ładujesz go mniejszynm prądem, żelowy nie powinien dostawać więcej niż 13,8V przy ładowaniu !
To 150A max może być przez parę sekund na zawody, może być mały problem z alternatorem ( aku żelowy ) ale od kabli chciałem zacząć. Głośnik sonic 15 na codzień pod 4 na zawody pod 1 ohm.
Co do skrzyn to wiem ze beda ogromne:) z bagaznika i tak nigdy nie korzystam i nie korzystalem,wiec moge sobie pozwolic na zabudowe na 2 x 15". Z zasileniem cos się wymysli mocniejszy alternator , kondensatory aku żelowy . Ale na to funduszy narazie nie bede mial z czasem rozbuduje CA o poządne zasilenie:)
Witam, posiadam ładowarkę Orion Tr Smart dc-dc 24/22 V 20A. Podłączyłem ją pod instalacje samochodowa 12V w celu ładowania z alternatora dodatkowego akumulatora żelowego głębokiego rozładowania 12V 100Ah. Minimalne napięcie wejściowe wynosi 16V, i ładowarka przy napięciu ładowania 14.3V nie załącza się, liczyłem że mimo tak nie dużej różnicy ładowarka...
Do tego doszloby jeszcze sporo innych wydatkow: kondensatory, naprawde grube kable, kto wie czy nie akumulator plus alternator... Jesli o akuu chodzi to jedynym sensownym rozwiazaniem wydawalby sie aku żelowy.
Ten wzmacniacz w szczycie bierze do 140A, więc żadne magiczne kondensatory, kable czy akumulatory nie pomogą jeśli alternator nie wydoli, przy takim poborze alternator powinien być 200A lub dwa po 100A. Początkowo największy prąd płynie z alternatora gdyż jako źródło ładowania ma on większe napięcie niż akumulator, gdy wydolność alternatora zostanie...
No więc przeprowadziłem w tym tygodniu kilka rozmów z fachowcami. Oto wnioski: 1) Elektromechanik, inżynier, 40 lat w zawodzie, maniak elektromechaniki samochodowej, operujący wzorami matematycznymi i prawami Ohma: "Panie, daj se pan spokój. Instalowanie drugiego akumulatora do auta spowoduje to, że jeśli jeden będzie słabszy, to ten drugi będzie z...
Witam Na wstępie parę cytatów: bobo Drugie ze zdjęć wynika że, cały prąd ładowania płynie przez cewke amperomierza. marian1981.02 A czemu ładowanie aż do 16,2V, powinno być raczej max do 15V. cefaloid Przyczepię się też ładowania do 16V - grozi przeładowaniem. No i najbardziej uparty i chyba najmądrzejszy kolega: serwisantscani1 oraz nie rozumiem potrzeby...
Ja bym pozostawił akumulator samochodu w spokoju bo jest tam po to aby uruchomić silnik w razie potrzeby. Jest kwasowo ołowiowy i jak będziemy go często rozładowywać i ładować to długo nie pociągnie. Skupmy się na odpowiednio pojemnym żelowym dodatkowym aku dla przyczepy.Powinien być ładowany z instalacji samochody przez specjalny moduł do przyczep...
alternator, jak się dobrze gaz przyciśnie), to za układem zostanie z tego 11V - za mało, żeby ładować akumulator 12V. Alternator daje na aku 13,5-14V. Podładuje aku żelowy. Aku żelowy należy wpiąć przez diodę schotky. Żeby z aku żelowego nie zasilać samochodu. Do aku żelowego podłączć przetwornicę (20zł). Tablet trochę kosztuje. Dałbym za przetwornicą...
a zwykły akumulator w samochodzie ot by na Syberii to w jakiej temperaturze jest ładowany przez alternator? W zwykłych samochodach nie stosuje się akumulatorów żelowych. Natomiast te ogniwa CYCLON to właśnie takie małe pojedyncze celki kwasowo ołowiowe można je ładować nawet przy -40 C. Ogólnodostępne żelowe można lądować powyżej 0 C, wystarczy przejrzeć...
Witam, mam ogara 205, mam w nim instalacje 6v, ostatnio dostałem od kolegi akumulator 6V 4,5Ah. Do głowy od razu wpadł mi pomysł zrobienia instalacji akumulatorowej, aby lampy świeciły mi bez uzależnienia od obrotów silnika. dodam, ze akumulator jest żelowy. Wykonałem prostownik do ładowania z ograniczeniem napięciowym 7.2V. zrobiłem własny mostek,...
Podłącz regulator bezpośrednio przez bezpiecznik nadprądowy do akumulatora. Na 99% nic się nie stanie i będzie działać. Wróciłem właśnie z urlopu z przyczepą- tak zrobiłem i faktycznie przy takim podłączeniu wszystko działa :) Nie wiadomo co będzie jak podłączysz 230V, bo nie wiadomo jak działa panel kontrolny i zasilacz. Dla bezpieczeństwa możesz...
Dlatego ładuje do 13,7 aby nie nastąpiło duże gazowanie, stąd pewnie prostownik do żelowych. 12,8 to w stanie jałowym 100% +/- 10. Gęstość dla 100% to 1,28g/cm3. Włóż akumulator do samochodu to alternator zrobi swoje.
Raczej wszystko jest ok. Maksymalne napięcie ładowania wynosi 14,4V. W różnych samochodach różnie jest zrealizowanie sterowanie. Np. w starym nissanie po odpaleniu napięcie ładowania miałem 14,4V. W trakcie jazdy powoli spadało aby ustabilizować się na wartości około 13,6V po 20min jazdy. W Hondzie ładowanie jest dwufazowe - jeśli aku pobiera prąd to...
Ładuję nim akumulator 58Ah , do osobówki . Zabezpieczenie też będzie przed przeładowaniem i odwrotnym podłączeniem do klem . Znalazłem kilka ciekawych propozycji na necie . Tylko obawiam się jak to wszystko wepnę , to mi spadnie napięcie ładowania . Wklejam tabliczkę znamionową , to będziesz bardziej zorientowany. Kiedyś zbudowałem prostownik z transformatora...