kiedy podłączę multimetr pomiędzy ten przewód a masę przy włączonym zapłonie jest 5,5 a nie 12v To kontrolka ładowania sie żarzy a nie świeci bo ma tylko 6,5v zamiast 10V. To teraz kup właściwy mostek do poprzedniego alternatora i będzie fajnie , bo jak widze masz uwalone 2 alternatory, każdy inaczej.
Napisz nr alternatora
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
jako klasa 08 czy klasa 15 Taka sama, jak na alternatorze (80 lub 150 A).
6203 i 6201
http://obrazki.elektroda.net/12_12652003... D+ -kontrolka B+ -akumulator
Łożysko ma symbol 6303-2RS 140093 oraz 60032RSC3 HC -CARGO
https://motoplat.nl/tech-info/connection... podłącz bez dfm tylko L sprawdź miernikiem czy masz ok14,6V jak nie będzie to podłącz D+ szeregowo przez żarówkę 2W do + po zapłonie przy obciążeniu prądowym nie zgaśnie
ZVL-nie znam ,ale cena mówi sama za siebie a FAG to jednak marka.P
6303 -przód 6201-tył
tu masz kolego opis zamiennika swojego alternatora. http://www.rollco.pl/alternator-skoda-ye...
Bosch, z czerwoną nalepką (jeżeli 55A).
Łożyska 40zł. Jak sam zrobi...
Wszystko w normie, jedyny problem to spadek napięcia na drodze alternator-akumulator
Dfm sygnał do sterownika silnika. [img]https://as-pl.com/p/ARE0042(BOSCH)#...
6303 i 6203 oba 2RS C3
Przeciez jest dostępny nowy 280zł.
witam; www.bendiks.rzeszow.pl/ tam znajdziejsz kontakt, zadzwoń, powinni podać
Jak oddasz stary do regneracji to i taniej i pewniej bedzie, ponieważ te alternatory potrafi rozsadzać rdza od środka. Lubia także padać uzwojenia a tego sam nie sprawdzisz.
zmień regulator napięcia powinno pomóc
To normalne wymienić prostownik, regulator na pewno dobry.P
Wyprowadź przewód z punktu połączenia 3-ch uzwojeń, tzw. środek gwiazdy.
6003 i 6303
6303 i 6202
Myślę że sklep spokojnie sprowadzi lub poszukać na allegro. Koszt producenta to 100 i 165 zł.P
Witam mam podobny problem z alternatorem szukam schematu tego regulatora ja mam alt. 70A 12V UK tak na nim pisze kolega wyzej nie napisał jaki ma ten alt. P.S kolego Podobno da sią sprawdzić regulator miernikiem Czy to prawda?
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
My z alternatorami do autobusów Man Lion's City też mamy problem - zaczęły przychodzić takie, które mają identyczne objawy jak opisane w temacie - awaria alternatora na wolnych obrotach. Alternatory oryginalne Boscha.
Mocniejszy, 120A BOSCH 0 124 515 025 lub 0 986 044 320 90A BOSCH 0 986 040 340
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
Przy 13,8 to coś bierze prąd.. albo bateria złom - weź na noc auto.. Pozdrawiam.
M12x1,5
Jak fizycznie pasuje to możesz i nawet 190A załozyc
Przy prawidłowym połączeniu w gwiazdę napięcia między dowolną parą z trzech pozostałych końcach będą równe (tylko przesunięte w fazie). Przy nieprawidłowym jedno będzie o ponad 70% wyższe od dwóch pozostałych. Najprościej podłączyć trzy jednakowe żarówki - jak jedna zaświeci jaśniej, niż dwie pozostałe razem, to trzeba zamienić końcówki tego uzwojenia,...
Napięcie mierzysz na alternatorze - czyli plus na wyjście alternatora. A gdzie masz podpięty minus - na akumulatorze czy na korpusie alternatora. Czasami trzeba poprawić połączenia masy miedzy silnikiem a karoserią. Miałem tak w Nissanie. Minus na korpusie alternatora pokazywało 12,8V, minus na akumulatorze - pokazywało 14,0. Poprawienie styków taśm...
Sprawdz szczotki w alternatorze - moze sie wyjezdzily. I oczywiscie pierwsza rzecz - kable, kontakty itd. z alternatora Chociaz 13,8 to nie jest zle wg. mnie (czyba ze u Ciebie zwykle bylo inaczej a teraz sie nagle zmienilo)
Zestawu naprawczego do tego alternatora nie kupisz, musisz przerobić na regulator zintegrowany ze szczotko trzymaczem. Tak to wygląda po przeróbce: https://as-pl.com/pl/u/0120400606 powinien pasować taki zestaw: https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawc... Koniec języka za przewodnika, dopytaj jeszcze. A tu masz...
Załóż 2 takie same alternatory połaczone szeregowo uzwojenia w gwiazdę bez przezwajania.
Terminale są przykręcane przed tą plastikową osłoną i po co masz zapas nakrętek.
Jest to informacja o obciążeniu alternatora i następuje podnoszenie obrotów silnika.P
Przy takich obrotach potrzebujesz przekładni ok. 6:1. Szukaj najprostszego alternatora bez żadnych udziwnień w stylu sterowania cyfrowego.
Jeżeli masz numer alternatora to napisz, ewentualnie więcej danych samochodu i silnika. spróbuję coś poszukać.
Końcówka przy akumulatorze na kablu od alternatora ma słaby styk ,normalne . Założyć nową końcówkę i po problemie.P
https://as-pl.com/p/AFP0045(INA) według katalogu masz alternator Bosch i takie kółko wychodzi.
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
L (D+) - lampka alternatora-sygnał wejściowo /wyjściowy; Fr -sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora(field report) G- jak IG, w niektórych rozwiązaniach służy do wyłączenia alternatora
F00MA45300 , 1986AE0110 Sprawdź to jeszcze na wszelki.
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Sam zobacz ilu w tym temacie doradzaczy, każdy mądrzejszy, a jak by przyszło co do czego to pewnie nie wie gdzie jest dźwigienka do otwierania maski, bo już z pewnością nie wskaże alternatora w dci, nie ma bata. A jak już wskaże, to tak z wierzchu nie powie czy to bosch czy valeo.
oooo, w tym to bardzo prosto, szczotki BX185 lub też BX204.
To jest łożysko które nie ma ma podanego standardowego oznaczenia a jakiś inny, nie wiem jaki, ja je po prostu kupuję całą paczką. To łożysko kosztuje około pół stówy. Łożysko zewnętrznym wymiarem zbliżone do 6303, ale wewnętrzny jest inny, no i jego szerokość to 15 mm. Zjęcie klucza mam, bo mam i klucz.
Jaki jest dokładny model tego alternatora? Masz tam 2 rodzaje alternatorów Delco 55A symbol 03 453 604 Bosch 55A symbol K1 14V 55A 20 Te alternatory były też montowane w Corsie przy silniku 1.4 symbol C14NZ
Jak to zrobić w załączniku BR14-MO.xls[/b]
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
6303 2RS C3 6203 2RS C3 Witam. Jakie łożyska do alternatora bosch 0 123 120 001 14V,70A. Corsa b 96 1.4
Nie!!! Zetknij przewód z alternatora do masy. Lampka ma się wesoło zaświecić.
Wszystkie będą dobre: BOS1197311212 BOS1197311214 BOS1197311221 BOS1197311223 BOS1197311225 BOS1197311233 BOS1197311238 BOS1197311519 BOS1197311522 BOS1197311528
Tak ja zastosowałem tańszy regulator bo zrobiłem go sam ( mniej niż połowa ceny 30A tracera ) Zobacz dlaczego MPPT a nie tanie PWM : Panel 240W podłączony przez zwykły PWM : http://obrazki.elektroda.pl/9322191000_1... Zastosowałem swój MPPT : http://obrazki.elektroda.pl/4696595400_1... A co do Alternatora to jest to stary...
Witam . Pytanie to czy można zamienić alternator innej marki (BOSCH) oczywiście o takich samych parametrach ładowania
Witam. Czy ktoś może się orientuje jakie są numery łożysk w alternatorze BOSCH 100A w samochodzie opel Vectra B 1998r silnik X20XEV?
Dziekuje bardzo i prosze o porade. Brak kontrolki ladowania oraz samego ladowania. rozebralem go na czynniki pierwsze, wszytkie diody sprawne, uzwojenia ok. Niema przebic na mase, wirnik tak samo. Napiecie pomiedzy + a kontolka ladowania obecne jednak gdy podlaczymy w to miejsce zarowke ginie
Wymiana regulatora rozwiązała problem. Mam nadzieję, że będzie działał kolejne 20 lat.
potrafisz narysować lub opisać jak jest podłączony regulator do alternatora?
Bosch to masz sterowanie z PCM i zapewne brakuje +12V na czerownym przewodzie.
Tych alternatorów jest pełno, nowy i stary typ Boscha, podpasuje każdy z wolnym kołem na 4 łapy. 3/4 jest 120A i to wystarczy.
Do diesla ida 120a jak jest el. szyberdach i el. szyby. Mi sie zepsul, nie popatrzylem na nr i kupilem 90a za 160 zl no i przy wymianie jak juz zobaczylem ze ma byc 120 to kupilem 120, i teraz mam na zbyciu 90a,lezy juz z 3 miesiace wiec jak ktos potzrebuje to na priv, oczywiscie do negocjacji.
Alternator ma 55A, 14V z wentylatorem umieszczonym wewnątrz obudowy, od strony koła pasowego. Chodzi mi o to, jakie numery, wg katalogu Bosch mają łożyska. Wg opisu części zamieszczonego na jednej ze stron internetowych ( nie zanotowaem linka) są dwa łożyska i jedno łozysko główne. Ale już po moim pytaniu, rozmawiałem w Oplu z mechanikami i weszlismy...
fuelinyourblood - Ty sobie jaja robisz. Jak zobaczysz choć raz w AD rysunki złożeniowe np. rozrusznika czy alternatora z podanymi numerami części to wróć i koniecznie tu napisz.
W złączniku opis do alternatora. Powinien coś pomóc :)
dzięki za szybką odpowiedź i pozdrawiam kolegę z Brzeska.
Co do pierścieni i szczotek, to fakt, że są nowe, może powodować, że wirnik kręci się tak sobie? Tzn. przed naprawą chodził na prawdę luźno. Opukaj lekko obudowę wzdłuż osi. Ściągnąłeś ją śrubami i teraz jest napięta. Jak lekko pouderzasz, to łożysko się przesunie i nie będzie prężyć.
Dziwi mnie natomiast iskrzenie podczas podpinania "grubego" przewodu od alternatora do skrzynki bezpieczników na akumulatorze. Powinno iskrzyć? Nie. I nigdy nie powinno. Alternator kup używany, sprawdź go czy ładuje i ewentualnie wrzuć nowy regulator.
Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny. Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google. Regulator,...
Kolego ciągnik ten powinien posiadać amperomierz i zasilanie właśnie idzie przez niego do alternatora.Sprawdź zasilania przy amperomierzu i alternatorze,naciąg paska.Jak zachowuje się amperomierz?
Pasek klinowy ma pewnien luz, ale wydaje mi się, że jest w porządku. Na pewno nie piszczy jak to robia słabo naciągniete paski.
Witam! Od jakiegoś czasu niekiedy był słyszalny alternator w mojim MB, chodź inni nie zauważali hałasu ja rozpoznawalem skąd dochodzi. Kilka dni temu wyrzuciło mi chcecka, alternator/akumulator nie mierząc nawat ładowania wczoraj wyciągnąłem alternator, następuje go rozkreciłem, tak jak podejrzewałem łożyska są wyeksplatowane, a to tego komutator jest...
Z drugiej strony patrząc na błąd miernika (najtańszego) i to że regulator powinien regulować pracę alternatora w granicach 14-14.4V z nie większą odchyłką niż 0.5V...to może należałoby sprawdzić działanie alternatora na możliwie obciążonym układzie- włączonych światłach, radiu i ogrzewaniu . Tak teraz trudno powiedzieć.
Wiem ze było już wiele tematu na temat alternatora ale na moje pytanie nie ma nigdzie odpowiedzi. To tak odpoczatku moja astra 93r, 1,6 nz posiada alternator boscha 55 A i ostatnio po całej nocy stania na dworzu rano ledwo co zapalał wiec pomyślałem ze to wina akumulatora ale przeciesz moj akumulator ma dopiero 1,5 roku wiec stwierdziłem że to wina...
6303 i 6203
Jak się grzeje to znaczy, że albo jest obciążony zbyt dużą moca, albo ma uszkodzenie, np zwarcie międzyzwojowe/międzyfazowe.
Witam. Posiadam audi b4 i mam problem z łożyskami w alternatorze. Strasznie huczą i chce je wymienić lecz nie bardzo wiem jakie łożyska są do niego potrzebne dokładnie chodzi o wymiary. Oto wszystko co spisałem z alternatora: Bosch 0 123 335 001 KC 14V 50-90A 050 903 015 B Gdyby ktoś wiedział jakie łożyska tam przychodzą to proszę o pomoc będę bardzo...
Witam potrzebuje rozmiar i model łozysk alternatora bosch 0 123 320 044 90a
WITAM WSZYSTKICH FORUMOWICZÓW Proszę kolegów o podanie numerów łożysk jakie idą do alternatora BOSCH o numerze 0120469011 drugi numer to 050903016j. Z góry dziękuję Krzysiek
A co może być powodem przepaalania się alternatora już 3 alternator w ciągu 4 miesięcy mi padł :( akumulator jest także już wymieniony więc prawdopodobnie to nie jego wina.
Wzbudzenia do dowolne 3 amperowe, np 1N5407.
Jaki to golf jak 4 to może wiskoza na alternatorze.
Witam Moze ktos z was orientuje sie jakie diody (zamienniki) mozna wstawic do alternatora BOSCH 12V 55A w Oplu Rekordzie. Za wszelkie info dziekuje. Pozdrawiam Smart
Tego alternatora nigdzie nie znalazłem żeby go testowali na stole, próbowałem z żarówką minusa wpiąć pod jeden z pinów, ale nie świeci...
czyli masz alternator siatkowy, w takim razie BX 213 IK
Max 55 Ah. Miałem takiego audika kiedyś.
jeszcze jedno pytanie czy na włączonym silniku wolno odpinać kabel od alternatora??????????? bron cie panie boze-uwalisz alternator!!! NIGDY TEGO NIERÓB!!!!!!!
Witam! Chcialbym podlaczyc dodatkowa kontrolke ladowania do alternatora. Czy wpiecie malej zaroweczki 5W pomiedzy zaciski D+ i B+ nie zaszkodzi niczemu? Mowa o alternatorze bosch 120A o ile ma to jakiekolwiek znaczenie. Pozdrawiam
ale stojan był spuchnięty, niekiedy po około milimetr przerwy między klatkami No tak je rozdyma, korozja pomiędzy poszczególnymi blachami. Czasami tak, że potrafi nawet wyrwać śrubę spajającą obie połówki alternatora.
Występują 2 wersje alternatorów BOSCH 90A. Różnią się jednym z łożysk. Ja w swoim (starszym) i kolega w (nowszym) mamy różne łożyska - jedno mamy identyczne, drugie się różni. I choć jest wielce prawdopodobne iż to co napisał Elektrit sprawdzi się u Ciebie to pewności mieć nie możesz dopuki nie rozbierzesz :( .
Witam. Czy orientuje się ktoś gdzie można znaleźć numery katalogowe zamienników regulatora napięcia do tegoż alternatora? Zobacz to ale to nie bosch tylko DELCO po nr które podałeś http://www.as-pl.com/p/ARE1001 Podał regulator do Delco.
ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora. DF - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący cewką wirnika. Najlepiej wymienić na właściwy .
Nie rozumiem po co ci to. Moduł EHR zasilany jest z elektroniki konsoli albo z modułu datatronic (zależnie od wersji skrzyni). Na module potrzebne jest napięcie referencyjne 10 V do zasilania czujników draftu (bolców cięgien) i napięcie z alternatora (praca silnika). Nie wiem po co chcesz podłączać napięcie z akumulatora. Oryginalnie jak by to napięcie...
Reasumujac: były łożyska 6303 oraz 6203 Alternator fabryczny Bosh z corsy 1.4 z 1996 (wedle katalogu 55A)
Zależy jaki alternator. Valeo, Bosch czy Motorcraft
Witam Jakie powinno być napięcie na wyjściu W alternatora (bosch), bo jestem w trakcie naprawy obrotomierza i coś mi nie gra gdyż na wyjściu W mam 0,45 V - czy tyle powinno być ?
podłączenie alternatora bosch łożyska alternatora bosch budowa alternatora bosch
pasek poziom ekran enkoder epson manufacturer access
lampki choinkowe przyłacze tymczasowe
Potencjometr siły i barwy głosu z włącznikiem do DIORA-TRUBADUR Firmware do Sharp LC-32HK5232E TP.MS6486X.PB713 LQ315T3HC5u