Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Czym zasilić układ A? Z instalacji elektrycznej (akumulator + prądnica/alternator) motocykla. i jak to podpiąć do transoptora który ma 4 wyprowadzenia Patrz na rysunek b) - tam masz ideę.
Poszukaj sprawnej używki oryginalnej, może być od innego motocykla z takim alternatorem, ważne żeby był 4 lub 5-przewodowy
Tak też czułem, czyli albo większy akumulator albo alternator.
No tak, podana przeze mnie część to uzwojenia, bo druga z magnesami jest chyba w pokrywie "szarpaka"? Jeśli to zły trop - może alternator od motocykla dałoby się łatwiej zamontować? Głównie chodzi mi o to, czy mogę to zrobić na sztywno demontując sprzęgło znajdujące się na alternatorze samochodowym i położyć na górę kosiarki bes stosowania kół i pasków?
Witam. Mam pytanie, jak podłączyć regulator napięcia od ciągnika Władymiriec do alternatora motocykla Dniepr G424 aby to działało? Podsyłam schemat z oryginalnym regulatorem oraz zdjęcie regulatora od ciągnika. Z góry dziękuję za pomoc.
Moze kolego jakies wyjasnienie dla tej odpowiedzi. Chodzi o to by dowiedziec sie czemu to slepa uliczka?
Wygląda że budowa taka jak alternatora w motocyklu, też jestem ciekawy więc może to i zmierzę na dniach
Czy dodanie złącza 0,4v nie spowoduje zablokowanie alternatora o -0,4v od nominalnego napięcia? chodzi o alternator motocykla.
36W/12V=3A, dla akumulatora 12V/8Ah ( nie spotkałem takiego, typowe to 7Ah) da to ponad 2 godziny pracy(zależnie od stanu akumulatora). potrzebuję dobrać jakiś akumulator Nie prościej zasilić wentylator z prądnicy/alternatora motocykla?
Skoro zamierzasz dociekać w zagadnieniu to proponuję zgłębić alternatory w motocyklach. Generalnie są to regulatory stratne.
Sprawdź czy uzwojenia alternatora mają przejście do masy. Motocykl stary, dokładna kontrola wszystkich połączeń elektrycznych wokół regulatora. Regulator 4 piny? Musi być dobrze przykręcony do masy, sprawdź kostkę w regulatorze i złącze alternatora z silnika (3 piny, żółte, albo białe kable)
Alternator motocyklowy przy biegu jałowym ma znikomą wydajność. Napięcie na wyjściu często jest zbyt niskie aby ładować akumulator, jeżeli jest wyższe, to obciążenie w postaci świateł sprawia, że akumulator jest rozładowywany. Silnik musiałby się kręcić na wyższych obrotach, co wiąże się z trudnościami. Poza tym sprawność takiego rozwiązania jest niska,...
Masz w tym pojeździe alternator? Jeśli tak, to przy pracującym silniku prąd nie jest pobierany z akumulatora tylko z alternatora. I tak i nie. Jeśli w pojeździe jest akumulator 12V/14Ah, to podejrzewam, że jest tam silnik z jakiegoś motocykla. Alternator będzie dysponował dość ograniczoną mocą. Tak około 200W maksymalnie. Więc podłączenie obciążenia...
rozgryzlem kiedys ten temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic43...
Witam. Podjąłem się próby zbudowania alternatora do motocykla m72 o zewnętrznych gabarytach prądnicy. Nie jestem z wykształcenia ani pasji osobą związaną z elektroniką/ elektrotechniką , więc pojawił się stos problemów z którymi sobie może i bym poradził ale trwałoby to niemożliwe długo.Poza tym nie są to małe koszta i chciałbym uniknąć jak najmniej...
Wykonanie super, wielki szacun dla konstruktora:] sam miałem taki pomysł wykonania motocykla na bazie 126p, przerobiłem już skrzynie aby "odwrócić" obroty na niej, mam też koła i przednie zawieszenie od zzr 1100, jedyna rada taka ode mnie to zdemontuj to całe chłodzenie znaczy obudowy i zrób osłone na alternator, motocykl sam podczas jazdy będzie się...
to jeszcze takie pytanie bo nie chce niczego zniszczyć nieumyślnie. Rozłączę kość alternator regulator, to automatycznie rozłączę obwód. Odpalam motocykl, czy w momencie gdy odpięty jest alternator nic się nie stanie z modułem? Czy bez tego alternatora może motocykl tak chwile pracować żeby sprawdzić te napiecia faz alternatora?
Wystarczy mały kwasowy od motocykla. Ale musi byc. Jak uruchamiasz silnik? Korbą,kopką?
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Witam, odgrzewam stary wątek, ale może się komuś przyda... Ja bym radził po prostu zaadoptować gotowy układ z innego pojazdu (najłatwiej zapewne z motocykla o podbnych parametrach elektryki itp) - masz już gotowy przerywacz, sterowanie, wszystko - tylko kable i mocowanie przystosować:) Co do samego źródła światła - możesz zarówno kupić dziś na Allegro...
Nie ma skoków napięcia? Lampa sztywna w srodku? Alternator i drżenie lampy najczęściej przyczynia się do awarii. Często pomaga montaż żarówek typowo do motocykli.
Tak mała pojemność aku z motocykla (o ile jest sprawny) nie uszkodzi ani alternatora ani regulatora napięcia, ale 2 min. to zdecydowanie za mało.
Zainteresuj się alternatorem z motocykla, takim co pracuje w oleju. Na magnesach stałych. Generuje prawie od zera obrotów. Zostaje tylko mechanika do zrobienia.
Wygląda jak regulator od trójfazowego regulatora stratnego jak w motocyklach. Alternator jest ze wzbudzeniem stałym wtedy (magnesy). Co to za silnik konkretnie, możesz pokazać jakieś zdjęcia tego alternatora i w wtyczki ?
Jesteś pewien że regulator jest uszkodzony? Sprawdzałeś akumulator, napięcie ładowania, stan połączenia "sense", uzwojenie alternatora? Proponuję poszukać podobnego regulatora od motocykli, widzę po oznaczeniu SH678 kilkanaście zastosowań różnych wariantów. Cena regulatora to koszt w przedziale 200 - 300 zł.
Co to za nietypowy motocykl, do którego wirnik alternatora jest praktycznie niedostępny?
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
Zastanawia mnie, czy założenie diod zamiast zwykłych żarówek miało na to jakiś wpływ? To jest kwestia mocno dyskusyjna, ponieważ alternatory i regulatory napiecia w motocyklach pracują i tak na pełnym obciążeniu. Czy może mieć to związek z tym, że zamiast żarówek w światłach drogowych i postojowych mam włożone diody? Nie jest to dopuszczalne w kwestii...
Akurat vfr, to bardzo zły przykład. Jej alternator, to pięta achillesowa tego motocykla. Bardzo często dostawał zwarcia miedzy uzwojeniami i wtedy regulatory paliły sie w nim jak suche siano. Zresztą dotyczy to wielu motocykli z alternatorem pluskającym się w gorącym oleju.
Co do składanych podnóżek się zgodzę jest do dużo lepsze rozwiązanie w MZ jak wyłożysz się na bok to nie dość że urwiesz podnóżki to jescze urwiesz krater sprzęgła lub alternatora
W załączniku regulator 3-fazowy do wykonania we własnym zakresie.
Gotowe „zapłony CDI” to takie same zestawy alternatorów od chińskich skuterów/motocykli, lepiej lub gorzej wykonanych (podstawa, krzywka, rodzaj ładowania, podzespoły). Sam sobie odpowiedz na pytanie, skoro ludzie zakładają i użytkują.
Jaki to wogóle model motocykla
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
W ER6 alternator nie ma szczotek. Obstawiam regulator.
Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem, lub chciałby coś doradzić? Zastanawiam się jak bezpiecznie wyciągnąć alternator w motocyklu Yamaha MT-09. Dekiel alternatora mam już wyciągnięty. Śrubę kontrującą również mam odkręconą. Potrzebuję również zdjąć koło magnesowe. Czy może użyć w tym celu ściągacza? Podważanie nie zdaje egzaminu. Załączam zdjęcia...
To Ci powinno pomóc: http://obrazki.elektroda.pl/4524276200_1...
witam potrzebuje pomocy, a chodzi mi o to : załozony mam alternator (zamiast oryginalnej prądnicy) od fiata 125 p do motocykla ( junak ) i problem polega na tym , że jest w tym motorze mały akumulator a zamontowany alternator gotuje ako , czy istnieje jakas mozliwość aby zmniejszyć prąd ładowania , dodam że jazda na światłach nic nie pomaga pozdrawiam
cześć Motocykl nie ładuje akumulatora. Wymieniony regulator, alternator sprawdzone cewki na opór ,zwarcie do masy ,oraz szczotki przejście jest . Po odpaleniu motocykla alternator się nie wzbudza nie ma żadnego napięcia na wyjściu cewek 1,2,3 . Alternator jest starego typu z cewką wzbudzającą i szczotkami , nie do kupienia praktycznie. Jak zdiagnozować...
Kiedy się nauczycie że w motocyklu jest zupełnie inny alternator i regulator jak w samochodach. Po pierwsze nie wolno odpalać silnika jeżeli przewody z alternatora sa odłączone, napięcie skacze wtedy do kilkuset volt i przebija izolacje cewek. Regulatory stratne są celowo tak konstruowane że nawet w razie uszkodzenia stanowi on obciążenie. Trzeba pomierzyć...
Tego akurat nie wiem, te co widywałem to miały szczotki. 'Bezszczotkowe' znam tylko z japońskich motocykli.
Witam !! Obawiam się że do motocykla to nie za bardzo się nada prądnica sz silnika od wycieraczek . Konstrukcja i sterowanie prądnic jest jednak trochę inna niż silników . Może poszukaj gdzieś alternatora od motocykla " dniepr " - były dość małe i wystarczająco wydajne . określ dokładnie wymiary dopuszczalne . Jeżeli to ma być do " junaka" to chyba...
Bardzo ciekawe. A jaki masz układ ładowania w motocyklu? Trójfazową maszynę asynchroniczną zwaną potocznie alternatorem?
Widze, ze kolega zrezygnowal z alternatora, ale mimo to musze sie nie zgodzic co do wlasciwosci ruchowych alternatora jako silnika. Wlasnie taki silnik (jesli sterownik jest wykonany tak ja sie nalezy) ma calkiem przyzwoite parametry. A sprawnosc jest nawet wyzsza (przy wiekszych obrotach) niz przy silnikach asynchronicznych indukcyjnych. Wlasnie taki...
Szukaj od większych motocykli, tam też są mocne alternatory.
Pytanie, czy światła są zasilane z cewki jak w "50" czy z akumulatora jak w motocyklach? Alternator jedno- czy trójfazowy?
Ważny jest ten uszkodzony regulator z motorka. Jak masz tam koło magnesowe i uzwojenia niawiniete na stojanie, to o zamontowaniu tego już możesz zapomnieć. Opisz dokładnie jak wygląda alternator/prądnica w motocyklu, gdzie jest umiejscowiony. Bo jeśli jest to koło magnesowe, to pojawiła ci się usterka, która sprawi, że każdy nowy regulator spali ci...
Witam to są żarówki pod instalacje 12V z alternatorem i akumulatorem w motocyklu.
Przygarnę uszkodzony alternator od motocykla GL1100/ GL1200. Jeżeli ktoś takowy posiada i jest mu zbędny, to może byłby skłonny go oddać. Jezeli post zamieściłem w nieodpownim dziale, bardzo proszę admina o przeniesienie do odpowiedniego.
wóz nie odpaliłby w ogóle bo zabrakłoby prądu na zapłon. Tak, ale to jest motocykl.
Modest do ogrzewania czego kolwiek alternator od motocykla czy samochodu nie będzie się nadawał za słaby do ogrzewania potrzeba co najmniej 1000w mocy 500w to się nada do zasilania komputera w twoim biurze po za tym jestem całkowicie sceptyczny co do zastosowania alternatora w MEW jedyna zaleta to niska cena
Nie no, uzyska większa sprawność. Ale o ile? O jakiś ułamek %. A nigdy w życiu. Zwiększają się opory mechaniczne, do tego regulacja napięcia - musisz gdzieś je wytracić. W motocyklach alternator pracujący z regulatorem stratnym grzeje i olej i siedzenie. Kręć sobie silniczkiem z zabawki z luźnymi przewodami, a weź te przewody zewrzyj. Nie ma nic za...
Proponuję sprzedawać ten palec elektrowniom. :D Nie wiem co to znaczy: Pomiarów alter. pod obciążeniem nie robiłem. Rozumiem że powinno być podobne jak na biegu jałowym? Dalej nie rozumiesz zasady działania. regulatora :cry: Analizując schemat i dostarczone informacje są następujące możliwości: 1. Alternator nie daje wystarczającego prądu pod obciążeniem/po...
Nie tylko przez stacyjke , to jest jeszcze bardziej skomplikowane bo przechodzi przez włącznik świateł, kiedy włączasz światła zostają dołączone dodatkowe uzwojenia alternatora
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Witam, padnięty był regulator napięcia. Dobrałem regulator do alternatora dwufazowego od motocykla. Działa jak należy tylko nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania. Pozdrawiam Leszek
Witam. Posiadam alternator do motocykla Kawasaki GPX 750. Zainstalowałem ten alternator w moim Junaku. Niestety mam ciągle problemy z ładowaniem. Szukałem informacji na temat regulatora napięcia zastosowanego w tym alternatorze ale nic nie znalazłem. Regulator ma oznaczenie 1J18. Będę bardzo wdzięczny za każdą informacje na temat w/w regulatora oraz...
zamiast czarnych sa przewody zielone U Chińczyków masa to są przewody zielone, u reszty świata czarne lub brązowe Pewnie będzie pasował, ale ponieważ to są stratne regulatory napięcia to ważne jest aby jego moc była dostosowana do mocy alternatora w silniku, tj. aby nie był słabszy
Czyli akumulator dobry, a w regulatorze uszkodzony tranzystor szeregowy. Kupić regulator motocyklowy, a wcześniej porównać schematy połączeń jego z alternatorem, konkretnie kolory przewodów, bo w tych silnikach instalacja ładowania jest niemal identyczna jak w motocyklach - alternator dwufazowy.
Kolega zza granicy będący przejazdem w Wawie stwierdził pad alternatora w motocyklu - pęknięty drut. Według serwisówki potrzeba podwójnie emaliowanego drutu o przekroju 1mm. Czy ktoś z forumowiczów orientuje się, gdzie można taki nabyć na metry w Warszawie lub bliskich okolicach? Ewentualnie - może jakiś sprawdzony warsztat, gdzie mu to od ręki przezwoją?...
To są graty od alternatora i nie nadają się do takiej cewki.
Witam Mam taki alternator w motocyklu: http://yamaha.xt.pl/imgshow.php?eid=&tid... Wychodzą z niego tylko dwa kable! Napięcie na nich to od 40 do 70 kilku V, może więcej, ale racze jw normie. Problem jest z dostaniem odpowiedniego regulatora do tej konstrukcji. Więc pytanie, czy da radę wyprostować prąd, potem ustabilizować go do 12V? Motocykl nie posiada...
Regulator napięcia od motocykla, tzw. „dwufazowy” do alternatora jednofazowego z uzwojeniem bezmasowym. Ewentualnie regulator trójfazowy.
Opisz ten alternator. Jak wygląda magneśnica (magnesy stałe, czy elektro?) jak wyglądają cewki?Najlepiej by było gdybyś dał jakieś fotki. Sam prostownik może nie wystarczyć. Napięcie może sięgać setki V. Kiedyś próbowałem obciążyć alternator w motocyklu, w którym padł regulator na tyrystorach. Po kilku żarówkach, dałem sobie spokój. Przy 10000 obr....
To prosta prądnica, w budowie jak dynamo Pewny jesteś? Bo mi jakoś po wyszukaniu graficznym wychodziło coś w podobie prądnicy od C330, tylko gabarytowo mniejszej (prądnica prądu stałego),. Ale Koledze chyba nie muszę wyjaśniać. Druga rzecz, sprzęt z 1971r. A tu mogą być różne rzeczy. Fota tej prądnicy/alternatora/generatora wiele by wyjaśniła. + zdjęcie...
Tylko przewód niebiesko-czerwony nie jest w palecie podstawowej Lapp Kabel, tylko w palecie przewodów dwukolorowych. Natomiast w palecie podstawowej jest dostępny bez problemów kolor niebiesko-biały i to zarówno jasnoniebieski jak i ciemnoniebieski. Helukabel podobnie, ale chyba kolor niebiesko-czerwony nie występuje, a niebiesko-biały bez problemu....
W "dziapańskich" motocyklach pracują alternatory samowzbudne, z wirnikiem na magnesach stałych, z bodaj regulatorami szeregowymi.
Nie lepiej było to przerobić na trójfazowy alternator, jak w typowym motocyklu? I zastosować typową aplikację regulatora napięcia stratnego wtedy.
Czy zastanawiałeś się na montażem samochodowego alternatora?
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
Jesteś pewien, że tam nie ma punktu wspólnego z masą? Nie przypadkiem dwufazowy alternator z kołem magnesowym? Schemat pojazdu masz? Szukaj schematów regulatorów stratnych i innych do motocykli z alternatorami ze stałym kołem magnesowym.
W japońskich motocyklach wirniki alternatorów są często zanurzone w gorącym oleju silnikowym. Więc ta emalia wytrzymuje sporo. Prędkość obrotowa wirnika ma też pewnie znaczenie przy generowaniu takich ilości prądu z alternatora.
A nadaje się to do diesla? Orientuje się ktoś czy sygnał z 'W' alternatora będzie wystarczający do działania obrotomierza? P.S. projekt super, na pewno się przyda :)
Na zasilaczu komputerowym będzie działać bez problemów. A jak motocykl ma alternator i napięcie też tętni a zapłon działa.
A chcesz taki altek od vfry? :D Napięcia równe, bo równo pozwierane uzwojenia... Ale to akurat charakterystyczne dla tego modelu. A często w motocyklach z alternatorami w oleju dochodzi do przegrzań i zwarć.
Jaki model regulatora napięcia? Generalnie regulator VAPE nie będzie tani. Zdaje się że tam alternator jest „dwufazowy”, więc na upartego można by spróbować z użyciem trójfazowego regulatora. Z VAPE istnieje ryzyko, że nieoryginalny regulator się spali — alternator daje większy prąd i wyższą częstotliwość od typowych alternatorów stosowanych w motocyklach....
Chyba nie zrozumiałeś - jeśli masz tam coś uszkodzone, to jaki by ci nie przysłali, to się spali. Trzeba dokładnie przemierzyć alternator i instalację elektryczną motocykla.
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
Jaki rodzaj alternatora i regulatora napięcia został tam zastosowany?
O zdjęciach raczej zapomnij. Trzeba nauczyć się czytać schematy elektryczne. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Znalezione w internecie: Szczegółowa analiza schematu okablowania fabrycznego i motocykla pokazuje: Jedna cewka z alternatora do zapłonu bezpośredniego Jedna cewka od alternatora do regulatora/odbiornika ładująca akumulator,...
W tym przypadku tak, ale skutery i motocykle maja alternatory z magnesem stałym a w takim przypadku regulator zwiera + do masy aż do spadku napięcia (przynajmniej tak pisało).
motocyklach wydajność alternatora 30-80A, aku jakie jest malutkie 8-14Ah. I tylko stosuje AGM i tylko raz trafił się trefny. A moje motocykle mają systemy ładowania proste-prymitywne. Jechaliśmy dłuższą trasę na moto i koledze AQ żel się zagotował (i spuchł oczywiście). Nie wiem czy reg. napięcia był winien czy przeładowanie przez długi czas nadmiernym...
1. Jakie napięcia wytwarza prądnica/alternator w twoim motocyklu bez obciążenia, z włączonymi światłami przy średnich obrotach ? 2. Jaki cel oprócz walorów edukacyjnych ma wykonanie tego prostownika ? Czy układ ładowania w motocyklu nie zapewni naładowania akumulatora ? 3. Precyzyjnie wyregulowałeś tą łądowarkę. Założę się, że napięcie generowane przez...
ciekawe jak myślisz nawiniesz trochę grubszego drutu i będziesz miał rozrusznik? podasz tam prąd z akumulatora? ładowanego z tego samego uzwojenia? można by było adoptować jakiś alternator od motocykla ale nie wiadomo czy zmieści się pod pokrywą no i układ zapłonowy do modernizacji, w Junakach popularne było dodawanie alternatora od samochodu na zewnątrz...
Dzień dobry wszystkim. Odbudowuję rzadki motocykl z (na szczęście) typowym zapłonem CDI. Robota jest na ukończeniu, niestety zawodzi zapłon. Wygląda to tak: w alternatorze motocykla (magnesy stałe w kole zamachowym, wirujące wokół 6 cewek) jedna z cewek daje napięcie ok 300-350 V, służące do ładowania kondensatorów w modułach zapłonowych. Przypomnę,...
Może to pójście na prostotę, ale szukam tu informacji: Jaka/ z jakiego motocykla podejdzie alternator do Cezety 350 6v. Znacie może jakieś patenty na to?
A po co ci to w motocyklu? Co ty masz tam pozakładane, że potrzebujesz aż tyle prądu? A z tego, co wiem, to alternatory tego typu są nadal montowane w tych motocyklach. Są nawet ich japońskie wersje. Poszukaj też na motobazarach i popytaj na forach o tego typu sprzętach.
Do czego są podłaczone szczotki w alternatorze Chce zrobić alternator wlasnej produkcji ze starego wirnika i uzwojenia od MZ , Jakie napiecie i skąd mam podać na szczotki, podłaczajac ten alternator do innego motocykla z akumulatorem. Jedna na pewno do masy a druga????????? temat przeniesiono z audio (P)
Źle kombinujesz. Już od samego początku. Przede wszystkim musisz wiedzieć, czy w motocyklu występuje klasyczny alternator, czy taki z kołem magnesowym. Bo regulacja w obu przebiega na całkowicie odmiennej zasadzie i niemożliwe jest dopasowanie regulatora od jednej grupy, do drugiej. W tej chwili w motocyklach dominują te drugie. Odnalezienie tej informacji...
podaj schemat mechaniczny przewodów wychodzących z alternatora ,może coś poradzę
Chyba nie napisano, ale sądzę, że chodzi om prądnicę ze wzbudzeniem przy pomocy magnesów trwałych (brak mopżliwości regulacji wzbudzenia). Czyli proponuję rozważyć regulację napięcia jak w motocyklach z alternatorami trójfazowymi. Nadmiar prądu można skierować np do grzałek.
witam !! może być tak jak pisze Kol. przy odłączaniu przewodów może wyindukować się dość znaczne napięcie . poza tym jest jeszcze kwestia upływności ( powiedzmy ) , przy dość dużym trafie , na skutek niedoskonałości izolacji napięcie może - że tak powiem przenikać z wejścia ( sieć ) na wyjście . co prawda prądy nie będą wielkie ( oporność izolacji )...
?? Co wy za głupoty opowiadacie? Jakie magneto? Magneto jeździł w "Czterech pancernych".. W Suzuki DR 800 Big zapłon jest elektroniczny bateryjny, a to co odkręciłeś to pokrywa alternatora który pracuje w oleju. Nie grzeb w ciemno bo więcej popsujesz niż naprawisz w tym motocyklu. Czy motocykl stracil iskrę nagle? Czy może po zimie nie potrafisz go...
Witam. Czy można załozyć cały regulator z Fiata 125p na miejsce rosyjskiego elektronicznego ? Teoretycznie nie widzę przeszkód, ale musi to być regulator (najlepiej elektroniczny) od alternatora 6-cio diodowego - takowe były stosowane w starych wersjach Fiata 125, Żuk, Nysa. Dla zobrazowania daję schemat układu ładowania z tych samochodów. http://obrazki.elektroda.pl/5511722000_1...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Motocyklowy - Jawa TS, MZ ETZ. Jednakże obawiam się że przeróbka mechaniczna kolegę przerośnie. A co do alternatorów - potocznie określa się tak trójfazową prądnicę synchroniczną zintegrowaną w jednej obudowie z układem prostowniczym, nie ma znaczenia czy to obco (alternatory samochodowe) czy samowzbudną (japońskie motocykle) - kwestia regulacji napięcia.
Na schemacie diody D5, D6, D7 mają być odwrotnie. Alternator 500W to bardzo dużo, więc nie ma co się dziwić że się palą. Typowo w motocyklach stosuje się alternatory o mocy około 350W. Z tego względu jakoś nie widzę aby samoróbka wytrzymała takie obciążenia. Po pierwsze potrzebny jest mostek trójfazowy na diodach Schotky, a po drugie mocne tyrystory....
regulator alternatora motocykla klakson motocykla motocykla honda
magnetofon m9115 schemat kocioł regulator shark pomiary
gramofon daniel scheat wideorejestrator samochodowy najlepszy
Różnice między kondensatorami Nichicon ES a FG w zastosowaniach audio Amica OTC6223BGJ – montaż blokad prowadnic szuflady okapu krok po kroku