mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Tak.P
Taniej wyniesie kupno drugiego uzywanego alternatora a stary zostanie na czesci.
Ecu ma regulator w sobie i nie obleci 2 alternatorów. Stara sie utrzymać te 14V .Jak zepniesz 2 uzwojenia wirników zrobi sięz 3-4 , 1-1,5ohm i coś pewnie poleci.Po co robić sobie pod górę? I tak zmota w teren tak? Dopasuj mocowanie podłącz plus i wszystko. Do wciągarki starczy.
wystarczy wymienić wirnik i musi ładować w razie konkretnych pytań 602 458 321
Podepnij do kontrolki nowy przewód od alternatora a stary odłącz i po sprawie.
Sama idea jest słuszna : silnik=>alternator=>akumulator=>przetwor... Ale jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach! wkrotce dojdziemy do tego ze koszt tego urzadzenia bedzie rowny nowemu agregatowi pradotworczemu. A jakie bedzie zuzycie paliwa zastanawial sie ktos? Ja mam agregat HONDA 2,2kW zuzycie paliwa 0,5-0,7 L/h :)
Potrzebny jest przekażnik ładowania /najlepiej ze starego JELCZA /
Jest to typowy alternator z Stara mam nadzieję że jest to 12V. Podłączenia to `10 -masa pociągnięta do regulatora, 18 -to szczotka do regulatora na67, 19- to przewód zasilający przeważnie od rozrusznika, plastikowa kostka - wyjście na przekaźnik do kontrolki ładowania ponieważ to są alternatory obcowzbudne.P
Tak też zrobiłem kupiłem nowe szczotki stare rozwiertalem i założyłem do nowego alternatora stary regulator 2 pinowy ;) i śmiga ale mam znów inny problem w innym temacie ;/
Może być łożysko, bo teraz inna siła naciągu. Rozumiem, że alternator stary? A obroty falują lub maleją przy dojeździe do skrzyżowania? Może też gaśnie na światłach? Najperw sprawdź ładowanie.
mam ten schemat do k160. daj namiar to ci wyśle. w rewanżu mógbys ni poradzic jak podączyć alternator. mam problem. stary alternator mial wyjsnie do regulatora z dwoma bolcami a nowy, który kupiem ma trzy bolce. i dupa wtyczka nie pasuje. ale jak nie wiesz to nie ma sprawy. schemat jest do wzięcia.
Zacisk 15-w zależnosci czy poł z +24 czy też do zac wzb 3d alter. spełnia tę samą funkcję tzn. ten sam reg będzie pracował w ukł obco i samo wzbudnym.Wróć do pocz. spróbuj wzbudzić podając nap na zac. nr. 67 jesli chodzi to pomiar nap aby stwierdzić czy nie padła dioda i daj znać pozdr.
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
Mój 126p 650 w kolorze beżowym był z 1979r i miał fabrycznie alternator Magnetti Marelli i "stary typ" felg. Wtedy było produkowanych wiele różnych "kompletacji". Alternator , hamulce i 650 wprowadzono jako modyfikacje od 1977.
Alternator wymieniony, stary był uszkodzony. Dzięki za komentarze. Pozdrawiam.
W Ursusie masz alternator z MTZ Belarus 700 lub 1000w Na jakiej podstawie tak sądzisz, skoro to przeróbka z prądnicy i nie wiesz kto i co tam włożył? Ten stary alternator po naprawie przeżyje jeszcze nie jednego za 200 zł.
Witam Wszystko zależy czy stary alternator był 6-cio ,czy 9-cio diodowy.Regulator stary zapewne mechaniczny.Sprawdź ile przewodów dochodzi do zacisku 15 regulatora.Jeżeli dwa przewody to na 100%,alternator 9-cio diodowy ,i według tego co piszesz podłączenie jest prawidłowe.Natomiast gdy do zacisku 15 regulatora dochodzi jeden przewód i jest na nim napięcie...
Mam stary alternator na stole to jak go sprawdzić?
Panowie o co chodzi z tą koronką Chodzi o stojan. Masz Intercars w Łodzi, maja takie alternatory po regeneracji na półce, oddajesz stary w rozliczeniu
Witam! Zdejm pasek klinowy, to się okaże czy alternator. Następnym "winowajcą" jest stary przewód wys. nap. Cześć!
Jakiej firmy miałeś te alternatory? Stary i nowy?
Przecież to prosty alternator jeżeli regulator zmieniłeś /chociaż stary na pewno dobry/ i nie ma zwarcia międzyzwojowego stojana to są słabe główne diody tam nic więcej nie ma.P
Długo stojące auto pod chmurką zbiera deszczówkę która leci odprowadzeniem pod szybą właśnie na alternator. Ten stary musiałem wymienić, zamontowany nowy owijam folią na czas długiego postoju i jest suchy. Jak na razie kręci się swobodnie.
Na dobrą sprawę trzeba do ciągnika zainstalować alternator od Stara z + na masę i po kłopocie.:D
Tak jak Ci doradzono będzie dobrze. Czyli wywalasz stary alternator i regulator; do wsuwki potrójnej, dzie dołączony jest przewód żółty regulatora i czarny diod wzbudzenia dołączasz przewód, który prowadzi do lampki kontrolnej ładowania. Żarówka minimum 4W. Czerwony przewód do zacisku + rozrusznika z tym, że ze zdjęcia wynika, że jakiś cienki ten przewodzik...
poślizg "naciągniętego jako tako" paska nie spowoduje totalnego braku ładowania Częsta przyczyna braku ładowania w ciągnikach. A dwa alternatory (stary i nowy) z identyczną usterką? Mało prawdopodobne. Nie zaszkodzi mocniejsze napięcie paska, chociażby na próbę.
Jak robisz nową instalacje daj nowy przewód 10mm2 z alternatora na rozrusznik. I dopasuj tak z 0,5cm średnicy mniejsze koło alternatora.
Sprzęt podłączyłeś 25mm² do aku, ale przewód od alternatora został stary. Nigdy nie był on przewidziany do pracy ciągłej z maksymalnym /70A/obciążeniem. Wymienisz na 90A ale przewód pewnie zostawisz?. Na początek zrób do końca porządek z przewodami a dopiero zabierz się za wymiany altka i aku. Niestety bilans prądowy już zachwiałeś i nie wiem czy...
Układ prostowniczy to jak widzę stos selenowy. Raczej diody stosowane w alternatorach wciśnięte w blachę radiatorów.
Alternator podobno od Jelcza lub Stara (4 wyjścia) i regulator RC1/28 (2 wyjścia) nie wiem jak to podlączyć ze sobą, ma to chodzić przy kombajnie? Może też być jakiś schemat choćby odręczny, będe wdzięczny bardzo! Acha Alternator jest od STARA.
georgesgr, a powiedz mi-po co w sterowniku silnika w telekodowaniu ustawia się typ alternatora ? :) Co do tego przypadku teraz-niekoniecznie jest uszkodzony alternator. Nie pomyliles auta? To stara 406. Chyba, ze juz nie pamietam...
epopeje juz wyczytalem, siedze na googlach juz od 2 dni. chodzi mi o odpowiedź na te 2 konkretne pytania. schematy tez widzialem. pytanie czy to ma prawo działać czy nie? pytanie do elektryka, elektronika. ja nim niestety nie jestem.
Witam Mam stary alternator na 5 kabli, jak założyć nowy z 3 kablami ?
Niedorzecznośc. Samochód ciężarowy jelcz miał akumulatory 220Ah i alternator o wydajności 26A Stary mercedes W123D miał aku 88Ah i alt nawet 35A :) Ktoś narzekał na braki prądu? :) To suzuki jest na nippondenso,zaczynały się od 50A. Wytrzyma,ale czy gabaryty aku pozwolą na zamontowanie?
Wiesz czym się różni alternator od Stara, od alternatora od Fiata?
-pasek naciągnięty prawidłowo -może źle podłączyłem zaciski do alternatora ?? stary alternator był z regulatorem do niego dochodziły 3 kable B+ i jeden szedł na lampkę -generalnie co mogło by sie zepsuć w tym alternatorze ??
Od kamaza zgadza się. Mam ich parę jeszcze bo kiedyś mieliśmy te samochody. Mogę kupić regulator taki jak trzeba jeśli to coś ma pomóc bo w tym przypadku silnik spalinowy ma za duże obciążenie i nie odpala, muszę palić przy lekko poluzowanym pasku klinowym i później stopniowo naciągać...
Słuchaj, tu problemem jest za duża szczelina pomiędzy pazurem wirnika a nabiegunnikami jarzma magnetycznego. Ale nie będziesz spęczał wirnika...
W moim peugeot 405 1.6 umarł ostatnio alternator więc postanowiłem kupić nowy. Problem powstał wówczas kiedy okazało się że stary alternator jest podłączony w inny sposób. Inne wtyczki. W jaki sposób podłączyć ten 2. Na zdjęciach widoczny jest nowy i stary alternator.
emperatura oleju -39 stopni, i mimo, że bryka stoi na placu to wskazanie "pojazd jest w ruchu" jest na tak. Jeżeli diagnozujesz to czymkolwiek innym niż tester serwisowy, nie wierz parametrom. Miałem kilka z uszkodzonym BSI (nie napisałeś rocznika, ale w peugeocie to właśnie on odpowiadał za wzbudzenie) na ładowanie, działo się to po tym, jak ugotował...
Np. alternator od Stara. Do kupienia na szrotach
I jeszcze ten
Hmnnn o ile to nie jest okaz kolekcjonerski to może było by szybciej i prościej przerobić na alternator tego stara. Na złomie można łatwo i stosunkowo tanio dorwać całe komplety altek + oryginalny regulator napięcia. Trzeba by było tylko z płaskownika jakiś uchwyt wyprofilować i przymocowac w miejsce prądnicy, no i oczywiście aku odwrócić żeby (-) była...
A może mi ktoś podpowie gdzie idzie ten przewód cienki? Napina się pasek alternatorem, a napinacz jest do pompy wspomagania. To już jest drugi alternator. Stary się zadymił, a drugi zachowuje się tak jak opisałem.
Jeżeli to jest stary alternator 12V typu Star były nie do zajechania a ich usterką była tylko możliwość słabych diod / wystarczyła nawet jedna/, i dopiero dobrze ładowały przy wyższych obrotach.P
Przecież to całkiem inne alternatory. Ten stary tylko generuje a ten ze s&s generuje i robi za silnik. Sterowanie też całkiem inne. 3 000 zł za nowy alternator to i tak bardzo dobra cena, do VAGów ponad 8 000 i jeszcze ich nie można dostać. Mechanicznie to samo (mocowanie), ale co z resztą ? Błędów będzie masa.
Lampa robocza 64 wat w napięcie od 10 do 30V na lampę tak producent podaje alternator Jubana 14V 50A Odłączony jest regulator napięcia ponieważ wcześniej przed wymianą stary alternator go nie miał a w nowym alternatorze jest w środku tak bynajmniej mi doradził elektryk że jest niepotrzebny osobny regulator jeżeli jest w alternatorze już
Sprawdź czy uzwojenia alternatora mają przejście do masy. Motocykl stary, dokładna kontrola wszystkich połączeń elektrycznych wokół regulatora. Regulator 4 piny? Musi być dobrze przykręcony do masy, sprawdź kostkę w regulatorze i złącze alternatora z silnika (3 piny, żółte, albo białe kable)
Jaki masz stary?
Szukam schematu układu ładowania samochodu Star/Man 12.180 2004r. Nie pojawia się napięcie po zapłonie na środkowym pinie alternatora. Numery przewodów wchodzących do alternatora: 59101, 59000, 15006.
Stare Magnetrony są ok, . Stare to jest dobre wino Jak alternator stary to pewnie coś w nim się sypnie [wirnik,pierścienie ślizgowe,stojan] a do tego raczej części nie ma w agromie mają tylko całe alternatory i części nie sprowadzają tym bardziej że to nie krajowe
Ja nie mam alternatora od fiata jest to jakiś stary alternator sprawny, natomiast akumulator mam od fiata cc moje pytanie było takie czy ten stary alternator będzie ładował ten akumulator i czy alternator musi mieć jakieś wymagane obroty??
Sorka ze tak pozno ale problemem byl upalony przewod B+ idacy do aku przez co regiel nie widzial napiecia na aku. Po ominieciu B+ i puszczenie go bezposrednio na aku regulator zaczal pracowac. Dziekuje za pomoc
hehe a może i tak ja założyłem u swojego ruska od golfa 2 alternator stary był 400 z tym całym osprzętem w kabinie smiga jak trzeba za 65zł 65Amper ma Dodano po 49 Sterowanie masą
Kolego . Tu jest zastosowana prądnica, nie alternator. Regulator ma zaciski; -19 zasilanie (+) z akumulatora, a raczej z amperomierza -18 wzbudzenie prądnicy -16 wyjście napięcia z prądnicy. Jeżeli przewody OK, to można teoretycznie sprawdzić działanie prądnicy w samochodzie. W ten sposób jeżeli prądnica sprawna, wyjdzie że regulator należy sprawdzić....
Silnik wymieniony z powodu braku ciśnienia (wypadku nie było), ani żadnego podobnego zdarzenia. Alternator został stary.
Witam. Mam problem z Chevroletem Captiva 2011 rok 2.0 vcdi 150km. Mianowicie auto straciło ładowanie. Kontrolka się zapaliła sprawdziłem multimetrem 10.5v na odpalonym silniku. Stwierdziłem że nie będę naprawiał tylko kupię używany. Złożyłem wszystko do kupy naładowałem akumulator odpalam i wciąż nie ma ładowania. Kontrolka od ładowania świeci się tylko...
Pomiar napięcia ładowania wykonuje się na biegu jałowym jak również na pewnych obrotach silnika - zazwyczaj około 2 tysięcy. Natomiast: To po co mierzysz na wolnych obrotach, z pustego i Samolon nie naleje. i w pełni się zgadzam, gdyż po odpaleniu silnika alternator stara się wyrównać bilans energetyczny akumulatora i nie zawsze będziesz miał pełne...
Żaden problem szybciej pociągnąć nowy kabel do kontrolki od alternatora [stary idący do prądnicy do kontrolki odpiąć] Większość obecnych alternatorów to 9 diodowe konstrukcje-montaż banalny No chyba ze będzie miał z żuka lub jakieś starej renówki to trzeba dołożyć wzbudzenie pod styk 15 [po kluczyku] Czekamy na jakieś dane odnośnie alternatora
Alternator który kupiłem jest instalowany w serwisach jako zamiennik nie tylko w peugotach, z tego co się dowiadywałem to wystepują tam dwa rodzaje alternatorów, stary był firmy denso ten nowy nosi tylko znaki citroena. Zarowno nowy jak i stary jest na dwa kable jeden gruby drugi cieniutki (wg. mnie ten jest wzbudzający).
Zastanawiam się jeszcze czy wymieniać na szybko regulator, czy odżałować kasę i kupić cały nowy alternator, a stary na spokojnie przejrzeć i zregenerować i niech leży na wszelki wypadek. Gdybym chciał kupować cały, może lepiej brać Boscha albo Hella ? Innych za bardzo nie widać.
Czy chodziło Ci o to? http://obrazki.elektroda.net/23_12272732...
WJ - JEEP GRAND CHEROKEE 1999r 4.7 V8 +LPG. Ładowanie na poziomie 15,5V (alternator po regeneracji) stary akumulator rozepchnęło :) I teraz tak, jak jest alternator odłączony od grubego plusa to silnik pracuje prawidłowo, jak jest podłączony to pracuje nierówno, jakby wypadał zapłon na cylindrach. Na zegarach w kabinie, wskaźnik ładowania 9V. O co chodzi...
Można go "władować ' do samochodu i jeżdzić. Tamten wyrzuciłeś ze względu na wiek czy na słabe ładowania z alternatora.?
koszty beda minimalne. Silnik od malucha + alternator od Stara ;D żart Czekamy więc na opis w DIY Konstrukcje
zwykłe dynamo juz lepiej alternator od stara
tam jest alternator Lucas,stary znajomy z fordów. padł mostek.
A i właśnie kontrolka w ogóle nie świeci czy to też może być wina? Niestety, w takim przypadku alternator się nie wzbudza. Po wciśnięciu kluczyka, kontrolka ładowania musi się zaświecić. Sprawdź żarówkę. Być może stary alternator też był dobry.
Nie sprawi będzie działać jak potrzeba. Poza tym po zapalenie w instalacji samochodu ze sprawnym alternatorem powinno być 14,4V
Alternator od stara,bizona(kombajnu) A120E 28V40A powinien dać radę (no i trochę przeróbki,dłuższe paski).
Witam, otóż w mojej 60-tce wysiadło ładowanie. Niestety stary alternator wysiadł. W garażu zalega mi stary nowy alternator i regulator napięcia prawdopodobnie od łady. Niestety są na nich rosyjskie oznaczenia i nie mam pojęcia jak je podłączyć. Proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam
Tak ja zastosowałem tańszy regulator bo zrobiłem go sam ( mniej niż połowa ceny 30A tracera ) Zobacz dlaczego MPPT a nie tanie PWM : Panel 240W podłączony przez zwykły PWM : http://obrazki.elektroda.pl/9322191000_1... Zastosowałem swój MPPT : http://obrazki.elektroda.pl/4696595400_1... A co do Alternatora to jest to stary...
Im starszy aku tym bardziej rośnie jego rezystancja wewnętrzna. Traci on więc możliwość obciążania alternatora. Tak więc stary akumulator daje alternatorowi odpocząć.
Alternator nie jest stary. Ma niecałe 3 lata. Sprzęgło koła pasowego wręcz w stanie idealnym. Cały czas jeżdżę z podłączonym woltomierzem. Przy ładowaniu (kontrolka zgaszona) jest 14,3-14,4 V. Alternatory ogólnie mam dwa - drugim szumi sprzęgło na kole pasowym, więc jest tylko jako rezerwa. Oczywiście za każdym razem gry brak jest ładowania sprawdzam,...
Odepnij klemy i sprawdź napięcie akumulatora i podaj wartość napięcia. Bez tego nikt nie jest Ci w stanie pomóc.
Też próbowałem super dokładnie wyczyścić papierem ściernym te oczka wcześniej wymieniając skrzynkę na nówkę sztukę, ale ten przewód od alternatora pozostał stary - niestety znów się sfajczyła skrzynka. Zastanawiam skąd się to wzięło - u mnie to podejrzewam, że po wymianie akumulatora na mocniejszy niż był wcześniej - może ciągnie większy prąd do lądowania...
Po wymianie alternatora hałas jest dużo mniejszy i występuje tylko na zimnym silniku. Stary alternator miał stałe koło a teraz założony ze sprzęgiełkiem.
witam, myślę ze jest to stary typ alternatora ,dostosowany do instalacji z PLUSEM na masie , np. STAR 27 oznaczenia na to wskazują pozdrawiam
witam mam problem z podłączeniem alternatora stary mi się całkiem rozwalił nie ładował był to alternator delco remy z trzema śrubami jeden od masy to minus i dwa obok siebie obydwa plusowe do jednego szedł czerwony a drugiego cienki czarny kupiłem na allegro również delco ale różni się sposobem podłączenia kabli ma jedną śrubę z podpisem BAT i wtyczkę...
Czyli co to może być? Sprężarka klimy daje takie obciążenie czy jakiś koło jest krzywe. Tak w sumie to górne koło, które jest przykręcone do pompy wody, jest delikatnie krzywe, ale czy to mogłoby powodować takie coś? Dodano po 9 Zgadza się, Corsy tak mają, natomiast jest to jeszcze spotęgowane uszkodzonymi hydropopychaczami. Dolot to nie jest, bo dźwięk...
Witam wszystkich, mam problem z podłączeniem alternatora. Stary był z regulatorem napięcia prawdopodobnie od opla i przerobioną instalacją. Podłączony jedynie na dwa przewody gruby i jeden cienki, z wiązki wychodzą dwa kable cienkie jeden z nich był zaizolowany i nigdzie nie podłączony. Po wymianie alternatora (nowy ma oryginalne wyjścia S i L) jak...
Alternator ma być ze sterowaniem przez LIN. Założyłeś pewnie stary typ L. Mogły być oba rodzaje. Sprawdź numer starego
Niestety chyba nie pomogę, ewidentnie jest to stary typ alternatora i faktycznie z przodu możesz mieć zamiast 6303, 6203. Jednak sprawdzałem w kliku hurtowniach i wychodziło głównie 6303 i 6201. Zwracam uwagę że jak hurtownia podaje więcej niż 2 typy łożyska do jednego alternatora to na pewno gdzieś jest błąd :) Pozdrawiam Artur Osiński
Regulator napięcia jest zintegrowany z alternatorem. Tutaj masz stary temat: https://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=13... i drugi link: https://forum.nissanklub.pl/topic/105833...
Teraz jest włożony inny alternator, bo stary jest dowodem rzeczowym i auto zrobiło już prawie 5 tys km i pasek żyje i ma się dobrze, a wszystkie rolki i napinasz zostały tak jak były ...szukamy punktu zaczepienia , żeby naprawdę wyeliminować prawdziwą przyczynę i nie bawić się w ciągłe naprawy Wrzuć zdjęcia tego porwanego paska, bo na chwilę obecną...
Olej go. To stary alternator z osobnym, mechanicznym regulatorem napięcia, jeśli się nie mylę bezszczotkowy który na wolnych obrotach w ogóle nie ładuje.
Witam. Mam alternator od Stara. Czy ktoś mógł by mi rozjaśnić jak by było najlepiej go zaadoptować do ciągnika C- 360. Słyszałem, że te alternatory maja plus na masie to prawda? Jaki regulator by był tu najlepszy. Za pomoc z góry dziękuję.
Przecież to oryginalny regulator który był razem z alternatorem. Do tego teraz założyłem stary działający polski Elmot i reaguje tak samo. Na stole również reaguje tak samo. To jaki mam kupić który jest "dobry" ?
Alternator mógł paść w związku z zerwaną masą. Masz zdaje się stary regulator, to go wstaw i sprawdź.
Ten żółty łączysz tak jak mówi mechanik. Przewód czerwony dołączasz do konektora w alternatorze. Usuń stary regulator od prądnicy. Wszystkie wolne przewody po odłączeniu prądnicy i regulatora izolujesz lub usuwasz.
Mostek nie ma znaczenia a regulator włóż stary one się nie psują.P
U mnie po wymianie alternatora świeci kontrolka "ładowania", ale ładowanie jest odpowiednie. Po podłączeniu pod kompa wyskoczył błąd komunikacji z alternatorem. Nowy miał być identyczny a jak sie okazuje, regulator napięcia ma inny symbol, czy może to być przyczyna braku komunikacji? czy szukać gdzieś po kablach? Mam zamiar stary alternator zregenerować,...
Jak się uprzesz, to nawet alternator od stara napędzisz... Sprawdź sobie różnice miedzy prądnicą, a alternatorem. I będziesz wszystko wiedział. Gdzieś widziałem nawet rysunki podstawy - przejściówki z prądnicy na alternator. A jak jesteś bardzo leniwy, to: http://vape.czech-trade.pl/
To zostaw ten stary.
Po coś wymieniał regulator? Wymień szczotki w wstaw stary.
Sama kontrolka, czy żarówka sprawna. Instalacja, odepnij cienki przewód od alternatora i dołącz do masy. Kontrolka na zapłonie powinna zaświecić
Nowy regulator z oznaczeniem 90a na moj stary alternator 70a
Grzegorz_madera - dobrze piszesz. Ja tę "przygodę" z US miałem cho,cho,cho, albo i dawniej i nie wszystko dokładnie pamiętam. Dostałem też karę 300 zł za stary alternator. Na pytanie urzędnika US -co to jest -uszkodzony stary alternator -do czego on służy -leży bo nie raz biorę z niego jakąś część, śrubkę, obudowę itp -a jest on ujęty w spisie z natury...
https://filmy.elektroda.pl/55_1743426341... No właśnie tak myślałem że chcesz tak zrobić i co dalej .Tak nie można , podesłałem ci link do kalkulatora , podsyłam też gotowy rysunek podziałka 36 na 30 zobacz jak ułożone są cewki tu wyraźnie widać początek jednej fazy czerwonej na przykład potem niebieska druga faza i zielona trzecia faza tak to powinno...
stara latarka stara klawiatura stara scania
wyświetlacz amplituner pioneer classic media player euroster wyjście
srednica dyszy jakiej firmy magazyn energii
Mercedes OM424 V12 – kolejność i siła dokręcania głowicy, momenty i sekwencja śrub Ideal TecnoTig 206 AC/DC LCD – opinie, parametry, funkcje, porównanie spawarki TIG/MMA