To gdzie masz wpięty ten amperomierz że po odłączeniu B+ od alta prąd ustaje po 2 min? Przecież to się w pale nie mieści. Odłączam zasilanie od B+ czekam 2 minuty podłączam przez amperomierz i pobór wynosi 0. Dodano po 1 Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie...
Na zacisku alternatora na którym masz stale napięcie odkręć ten kabel i między tą śrubę a ten kabel włącz amperomierz samochodowy jaki był montowany w instalacjach samochodów ciężarowych.Zwróć uwagę na biegunowość amperomierza.Na środku skali masz 0 prawa strona na skali amperomierza...
Witam Może ktoś mi pomoże? Mam T 25 ze starym alternatorem na 5 kabelków, wymieniłem alternator na bodajże od Uaza 469B posiada on dwa wyjścia jedno jest oznaczone "+" a drugie "Ш" oraz "~" . Podłączyłem tak "+" z alternatora pod "+" amperomierza ,"Ш"alternatora pod "Ш"...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia...
W transitach częściej siadają mostki prostownicze niż regulatory regulator łatwo sprawdzić bez demontażu potrzebny tylko amperomierz .podłączamy jedną końcowkę amperomierza do plusa na akumulatorze a drugą do wyjścia z alternatora do ktorego jest podłączona kontrolka ładowania amperomierz...
ajanek9 ten trzeci link jest dość dobry, można się skusić i coś posprawdzać według tego opisu. Napiszę, że jestem byłym kierowca zawodowym i co nieco znam się na rzeczy. Sobie np. w ciągniku C 355 zamontowałem altek od Fiata 125, starego typu (nie dawałem przekaźnika tylko na zegar-...
Zacisk SZ reg. z zaciskiem sz alternatora ,przewód + rozcinasz i doprowadzasz do amperomierza z amperomierza do akumulatora (+). Na drugi zacisk reg. + po stacyjce kłania się bezpiecznik 8 A. Pozostaje 3 pin w alternatorze jest to sterowanie kontrolki ładowania , jeśli alternator 6-diodowy to...
Witam Chciałem się dowiedzieć, jak najprościej sprawdzić czy zamontowany zegar w aucie - amperomierz działa ? Zegar ma 3 wyjścia - jedno to masa (tego chyba nie trzeba podpinać) i 2 plusowe wyjścia (tu się jakoś podpina pod + z akumulatora i + z alternatora). Po zdemontowaniu deski rozdzielczej...
Witam, a możesz napisać jaką pojemność akumulatora masz, jak długo w samochodzie jest i jaki rozrusznik (moc)? Bo z moim doświadczeniem z akumulatorem i urządzeniami podłączanymi do akumulatora i według książki jakie bym nie miał o samochodzie, to im większy prąd rozruchu popłynie...
Nie znam tego modelu więc szarpnij nieco szczegółów na temat wejść wyjść - ile i jakie? Ogólna zasada: - Obudowa do masy (czasem również dodatkowy przewód jest zerem) - Jeden z przewodów służy do próbkowania napięcia. Należy mu zapodać regulowane w granicach 10-18Vnapięcie -...
Też miałem ten problem, rozwiązałem go "połowicznie" z uwagi na jeden drobiazg: trudność w "dostaniu" w latach 80-tych amperomierza większego od 50A. Tak więc potrzeba silnika napędzającego, wykorzystałem wiertarkę 2000W z płynnym regulatorem obrotów, który to sam wykonałem ze schematu...
Ducker: ale pierwsza z opisu, czy z rysunku? Bo się rysunki dziwnym trafem obróciły. Zauważ też, że zmpromierz ma pokazywac prąd łądowania, a nie płynący w instalacji. Poza tym jak damy amperomierz tylko w gałęzi alternator - akumulator, to nie będzie nam on pokazywał nic w momencie, kiedy...
i odpinam wzbudzenie i przewód zasilający Nie odpinaj wzbudzenia i ładowania skoro napięcie nie przekracza 14,4V i akumulatory kręcą silnikiem. Być może są rozładowane. Trochę czasu mineło, temat na forum też się postarzał ale.. sytuacja się zmieniła więc piszę może...
Witam serdecznie, Zwracam się z prośbą o pomoc a mianowicie dopasowaniem odpowiedniego opornika suwakowego do obciążenia alternatora. Jakie powinno być maksymalne obciążenie alka? Posiadam Amperomierz (analogowy 0-150 A ) z bocznikiem o oznaczeniu 75WCMM3-150-0,5 (Sprzęt jest rosyjski)...
Moim zdaniem dodatni styk (śruba) alternatora, a instalacja, tylko radziłbym zaopatrzyć się w porządne kable bo alternator daje konkretne prądy. 30 amper to jak pamiętam miał w maluchu, ja w Espero mam 80A tak że kabelek konkret. Szczerze mówiąc nie wiem po co to, wystarczył by , jak już...
Dzięki za dzisiejsze porady, dalszą część wieczoru spędzę na pilnowaniu prostownika i jutro z rana się odezwę gdy sprawdzę wszystko w aucie. Ostatnie pytania dzisiaj: sprawny alternator (Magneti Marelli, oryginał) w Sienie 1.4 8V jakie powinien wskazywać ładowanie? 14,4V czy coś więcej?...
Zdziwicie się po rozebraniu amperomierza. Z rozebraniem może być trochę problemu - obudowa jest zaciśnięta / zawalcowana i chyba będzie to badanie niszczące... Przypuszczam że wszystkie trzy opisane w tym wątku mają podobną budowę. Jest to specyficzna odmiana ustroju elektromagnetycznego...
Tak to po prostu działa i się nie należy przejmować. Po rozruchu nawet w świeżo naładowanym akumulatorze pierwsze chwile ładowania to naprawdę duzy prąd. Poza tym masz 80. U mnie w aucie z 60Ah dzieje się bardzo podobnie, mam amperomierz na desce wskaźników to go obserwuję. Tutaj wskazania...
Regulatory na zdięciu :ten większy metalowy jest do alternatora 6-diodowego ą mniejszy 9 diodowego.Alternator wygląda na 6-diodowy.Jeśli tak to do lampki kontrolnej potrzebny jest jeszcze przekażnik.Montaż zarówno alternatora jak i regulatora musi być taki zeby było dobre połączenie z masą...
Tak, dokonalem pomiaru zarówno prądu wychodzacego z alternatora na regulator jak i wychodzacego na akumulatorze Wynik przed regulatorem wynosil nie wiecej niz 0.5 v A na akumulatorze nie było zmiany Masa jest na obudowie alternatora To nie prąd, tylko napięcie. Do 0.5V jest dopuszczalne...
Witam ponownie , te linki, które zamieściłem są przykładami .Wszystkie typy alternatorów są w sieci, wystarczy poszukać. Zanim wyjmiesz alternator sprawdź pasek i "masy". (jspr: Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem?)...
Tak czy inaczej amperomierz do samochodu/motocykla musi być z 0 w środku, czyli +/- 15A, podłącza się go szeregowo na przewodzie prowadzącym z alternatora/prądnicy do akumulatora (musi być to miernik przystosowany do pomiaru ciągłego). P.S. Te całkiem tanie amperomierze z Allegro są bez...
No te akumulatory to rzeczywiście są źle narysowane, dlatego początkowo zgłupiałem co do biegunowości, ale jak odwróciłem bieguny, włączyłem światła i amperomierz mi ładowanie pokazał to się pokapowałem(czyli jednak niegłupi ten amperomierz bo woltomierz by mi tego nie pokazał). Z...
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy...
Możesz mi kolego polecić jaki amperomierz zamontować.. Niektóre prostowniki posiadają ,,superdokładne'' amperomierze bimetaliczne :D . Nie wiem, jaki u Kolegi w rzeczonym prostowniku jest zabudowany. Sprawdziłem, wygląda na magnetoelektryczny, więc problem prawdopodobnie z bocznikiem (zły...
Witam. W mojej astrze f z 95 r z silnikiem x16xel 1.6 16v 101km nastąpiło dziwne zjawisko. Padł mi alternator (nie było ładowania), poszedł do regenracji. Uszkodzony był regulator napiecia. Przy okazji elektromechanik wymienił łożyska. Po zalezeniu alternatora jest ok, ładuje on ksiązkowo...
Wracając do tematu. Ponieważ nie miałem czasu walczyć dłużej z zepsutym alternatorem kupiłem używany za 110 zł. Nowy działa w aucie. Co ciekawe działa również bez wpiętej wtyczki (L i DF). Po odpaleniu silnika, bez wpiętej wtyczki, pojawia się na aku stabilne 14,4 V. Jest tak jak napisał...
Mam problem też z Władkiem t25A, z tego co już tu się naczytałem i rozkręciłem (chyba niepotrzebnie) to wiem już że mam 6cio diodowy alternator 400W z wyjściami 3+2 edit: już wiem co jest walnięte. W alternatorze upalił się na styku pod śrubą kabelek idący do mostka diodowego (ruskie...
Witam Mam problem z prądem w Stilo. Po kilku dniach postoju akumulator zostaje rozładowany, problem nie występuje po odłączeniu klem. Wpiąłem się miernikiem i wyszło 0,3A na postoju, a z tego co wyczytałem w tym modelu powinno być 0,03A. Odłączanie bezpieczników nic nie dało. Dopiero...
Zmierzylem z ciekawosci amperomierzem prąd ladowania przy samym alternatorze i przy wylaczonych wszystkich odbiornikach wynosi ok 6A zaraz po odpaleniu, ale z uplywem czasu maleje, więc to na pewno nie jest wina zadnych zwarc w instalacji. Sprawdzilem tez jak sie zachowuje wakupompka przy zimnym silniku...
Witam, mam problem z alternatorem, który na postoju bierze prąd. Po podłączeniu amperomierza w szereg akumulator-klema -, miernik pokazuje pobór 4,76A. Po odłączeniu kabla(grubego na śrubkę) od alternatora wartość spada do 2,34A.Dodam że stacyjka jest wyłączona.Odpinanie bezpieczników...
kolego gimak mozesz napisac troche jasniej tak dla laikow Spróbuję to rozwinąć. Od razu zaznaczam, że metody tej nie sprawdzałem w praktyce, bo nie miałem takiej potrzeby, a na pewno byłaby modyfikowana w zależności od rozwoju sytuacji. Na samym początku trzeba by określić w jakich...
Jest łatwy do podłączenia tylko tak jak piszesz kontrolą jest amperomierz więc i tu musiałbyś dać albo amperomierz albo woltomierz żeby widzieć jakie jest ładowanie. Podłączasz B+ do akumulatora śrubkę od szczotkotrzymacza do 67 regulatora i na 15 regulatora zasilanie po zapłonie ponieważ...
Witam, mój pierwszy post. Mam podobny problem. Stary alternator poszedł na złom i kupiłem na szrocie od skody 105. Trochę pochodził i przestał ładować. Żaróweczka od ładowania gaśnie ale na desce amperomierz nie wskazuje wcale ładowania. Czy można zamiast tego wynalazku założyć inny...
To co widać na tym filmie, to prawdopodobnie nie jest alternator, widać to po skaczącym napięciu, po drugie pod koniec widać podłączony amperomierz. Pytanie tylko co jest jego obciążeniem ? Pomijam już, że prąd na nim nie przekracza 1 Ampera. Ten film jak większość podobnych to zwyczajny...
Witam! U mnie przedstawia się to tak: temp. zewnętrzna -2 °C napięcie akumulatora 12,6V grzanie świec - spadek napięcia do 11,8V Auto pali na dotyk, nawet w największe mrozy, po jednym grzaniu świec. Uruchamiam rozrusznik po zgaśnięciu kontrolki grzania świec. Ale u mnie od razu...
Alternatory z UAZa mają sześć diód. Kontrolkę można podłączyć do alternatora z dziewięcioma diodami. Do tego alternatora potrzebujesz zewnetrznego regulatora napięcia. Dlatego tez UAZ ma amperomierz a nie kontrolkę.
Wiem, ale jest parę zonków - w PF wzbudzenie było ze środka gwiazdy i dochodził specjalizowany przekaźnik lampki ładowania. I tu pytanie - jak alternator jest wzbudzany w mustangu - ani tu dodatkowego mostka wzbudzenia, ani podpięcia do czegokolwiek środka gwiazdy. Jak napisałem...
Kluczowe pytanie: jak stwierdzone jest, że alternator nie ładuje ? Bo świeci kontrolka/nie świeci kontrolka, czy rozładowuje akumulator, czy brak wymaganego napięcia w instalacji powyżej 12,7v czy amperomierzem? Spore kompendium dywagacji masz w wątku: Obecnie o świeceniu kontrolki...
A co w przypadku malucha? W nim od aku idzie przewod do rozrusznika gruby + i od niego do altka. Jedyne wyjscie to chyba pociagniecie bezposrednio od alternatora osobnego przewodu, niezaleznego od rozrusznika i zalozenie na nim amperomierza.
Nie ma co gdybać jakie kable gdzie idą, kolega wyraźnie pisze że instalacja nie jest identyczna z orginalną więc tylko jasnowidz wie jak jest. Ogólnie chodzi o to że układ powinien wyglądać tak że do akumulatora podłączny jest tylko przewód od rozrusznika( biegun +) i oczywiście przewód...
Do dodatniej klemy aku musza dochodzić dwa przewody jeden gruby do rozrusznika i drugi cieńszy do instalacji w samochodzie, amperomierz włączasz w cieńszy przewód, tak aby ładowanie wychylało go na + a pobór prądu z aku na -. Alternator podłączasz do amperomierza po stronie instalacji. ...
to jeszcze kalkulator potrzebny, żeby przeliczyc czy na rozruch starczy pradu Można to obejść podciągając osobne kable do rozrusznika i do alternatora (żaden problem w CC). Wtedy można włączyć amperomierz tak, by rozrusznika nie obejmował. No i amperomierz z zerem na środku.
Witam! Mam takie małe pytania co myślicie na temat chińskich ammperomierzy elektronicznych w raz z ich boczniakiami, na chińskich stronach aukcyjnych jest dużo ofert amperomierzy wraz z voltomierzami, zastanawiam się tylko nas jednym czy się nie uszkadza za szybko? Do tego mam pytanie na...
Witam kupiłem ostatnio dodatkowy zegar samochodowy - amperomierz. Według instrukcji powinienem podlączyć jeden przewód do alternatora . Drugi natomiast do plusa od akumulatora, niestety zegar ani drgnie. Czy na pewno jest to prawidłowe podłączenie? Jestem kompletnie zielony w tym temacie ,...
Masz "perełkę" która mierzy (oczywiście z bocznikiem) prąd przepływający w dowolnym kierunku. W aucie sprawdzisz nim czy akumulator przy pracy silnika na jałowych obrotach, jest ładowany (jakim prądem) czy oddaje prąd (jaki) po włączeniu odbiorników (ilu i których) Oj to chyba...
Amperomierz (±30A) powinien być wpięty w przewód nr. 30 pomiędzy stacyjką a rozrusznikiem (akumulatorem), pod warunkiem że przewód ładowania od alternatora będzie podpięty tak jak w układzie z prądnicą - do drugiego zacisku 30 stacyjki. Jednakże oryginalna instalacja C330 posiada...
Odpalili "cacko". Napięcie wzrasta wraz z obrotami silnika do jakiś 27 V. Czyli mieści się w normie. Podejrzewam, że ładowanie jest, choć nie wiem jakie, bo amperomierz jaki tam był (z zerem po środku) jest chyba walnięty. Musze podmienić na inny. Martwi mnie tylko to, że kontrolka ładowania...
A jak się zachowują odbiorniki prądu w aucie? Zapal silnik i włącz świała.Dodając gazu obserwuj czy robią się jaśniejsze. No chyba że masz naprawdę te 27 V i ci je spali. To zgaśnięcie auta... Wygląda na to ze altek nie jest podłaczony do instalacji. Jest jeden "magiczny punkt" w maluchu:...
W żadnym wypadku nie wolno zdejmować klem przy pracującym alternatorze , może popalić wszystko . A że nie popaliło , to mieliście dużo szcęścia . Napięcie sprawdza się woltomierzem i powinno być w granicach do 14,7 V , prąd ładowania sprawdza się amperomierzem włączonym szeregowo pomiędzy...
nie bardzo rozumiem jak zmieżyć te amperki bo niestety nieznam się zbytnio na tym ale mam się wpiąć szeregowo amperomierzem w kabel od alternatora??? i chyba powinienem zobaczyć ile amper idzie do akumulatora sprawdze to jutro i napisze co mi wyszło Dodano po 3 jeszcze jedno pytanie...
Po pierwsze nie wolno odłączać akumulatora podczas pracy silnika,następnie trzeba sprawdzić czy kontrolka ładowania działa poprawnie.Podłączyć woltomierz do alternatora,przy wyłączonych wszystkich odbiornikach powinno być około 14V.Podłączyć amperomierz szeregowo i zobaczyć czy alternator...
A ile lat mają te twoje akumulatory? Możliwe, że one same z racji wieku "gubią" sporo prądu i potem tak duży płynie w obwodzie. Jeśli jest to stara maszyna, to może miec plus na masie. Trzeba będzie zmienić bieguny podłączenia akumulatorów. Silnik pewnie diesel, więc w czasie pracy nie...
Wlacz amperomierz szeregowo miedzy zacisk alternatora a akumulator po uprzednim odlaczeniu przewodu z alternatora do aku
Wczoraj połączyłem rowerek z alternatorem. Niestety cała konstrukcja była tak na słowo honoru. Rower stał do góry nogami, pasek klinowy na tylnym kole(oczywiście bez opony), alternator przyciśnięty ciężarem (mamuśka stanęła na niego i nie mógł się ruszać). Kręciłem rękoma. Gdy...
Danek23 żeby nie uszkodzic następnego alternatora przewodem 1mmkw,ok. 2 metrowej długości,połącz +b alternatora z samochodową instalacją alternatora i obserwuj czy powoli dzwiga napięcie na baterii.Najlepiej gdybyś w szereg włączył amperomierz i tak dobrał przewód żeby ograniczył prąd...
gdy alternator NIE pracuje to na D+ jest małe napięcie 0,6 - 1,2V i dlatego kontrolka świeci gdy pracuje to dopiero na D+ pojawia się napięcie = nap aku jeśli już wiesz że odłączenie przewodu D+ w znaczny sposób zmniejsza pobór prądu to sprawdź czy prąd wypływa z alternatora czy z...
Tak, tam jest C. Jutro pobawię się z tym, co z tego wyjdzie napiszę. B- podłączyć pod masę, a D- na alternatorze??? Alternator ma być w ciągniku, i tam jest zegar amperomierz, więc kontrolka koniecznie być nie musi, ale fajnie by było gdyby była. Podłączyłem jak mi podpowiadaliście...
Głupi problem rozwiązany. zardzewiałe styki amperomierza.teraz wszystko już ok, amperomierz pracuje, lampka gaśnie, silnik pali na stacyjkę, nic się nie grzeje
Nominalny prąd alternator będzie oddawał przy obrotach na jego wale na poziomie kilku tysięcy na minutę. Po za tym wstaw sobie amperomierz i woltomierz w instalację, będziesz wiedział co się dzieje. Pytanie jaki masz alternator - oznaczenie z tyłu, będzie wiadomo jaki prąd, moc, może...
Jaki tam masz silnik w kosiarce? 3-4KM:?: To da 2,2-2,9kW. Przy ok 12V masz prąd niby nawet 180-240A (w praktyce sporo mniej przez same sprawności) ale chyba zapomniałeś, że alternatory mają regulatory więc przeładowanie nie jest zbyt groźne no i w końcu możesz przecież wkomponować amperomierz...
Alternator pracujący z regulatorem zewnetrznym. 1-zacisk pod(+)rozrusznika,lub bezpośrednio do akumulatora. 2-zacisk wzbudzenie (67). 3-zacisk kontrolki ładowania i zasilania regulatora. Ten alternator posiada regulator wewnętrzny. 1- w zasadzie do akumulatora ale w T-25 przez amperomierz; 2-...
Wyjscie jest proste nawet banalne nie wart pisania, ale cóż napisze. Pomierz prąd pobierany przez podgrzewacz i prąd produkowany przez alternator. Jeśli będą w normie to po prostu za dużo włączasz odbiorników na postoju albo masz niewłąściwy alternator. Pomiar amperomierzem...
Jeśli chodzi o altek z Mondka, to jest on inny (Bosch - 98BB10300BE lub 0124415006) i na 115A. Koncówka BE w numerze Ford'owskim sugeruje wcześniejszą wersję w porównaniu do DD z Focusa. Niestety/stety PCM kontroluje ładowanie i wykrywa inny altek - dlatego zapala się kontrolka po 20s. Po założeniu...
Witaj! W alternatorze zacisk/bolec nagwintowany M6 od izolowany w kostce, podłączasz- kabel od akumulatora /gruby/ Szczotki alternatora /kabelek cienki / do regulatora DF w regulatorze. W regulatorze D+ do stacyjki.Prąd ma być po przekręceniu stacyjki. D-regulatora do kontrolki,która jest...
Teraz to widzę inaczej patrząc na schemat (choć pewnie starszej wersji). Na schemacie masz standardowe starożytne rozwiązanie japońskie - wyłącznik dołącza dodatkową cewkę, uzwojenie jest jednofazowe ("bezmasowe"), tylko mostek Graetza do ładowania (żadnego regulatora). U Ciebie jest na...
Nawiązując do mojej wypowiedzi o przewoltowaniu- wypadało by mi trochę bardziej rozwinąć wypowiedź. Chodzi mi o uzwojenia nawinięte na stojan. Moje źródło zasilania to 48V 32A (powyżej wyrzuci zabezpieczenie). Sterownik maksymalnie 48V i jest ograniczony do tych 32A. Efekt: -Alternator...
Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie...
Klient twiedzi ze elektrycy mierzyli pobor pradu i mowili ze skala na amperomierzu rosla do 50A i skala sie konczyla tak ze nawet nie wiedza jaki jest dokladny pobor,gosc twierdzi ze wpadl w dziure i po kilku godzinach jazdy z alternatorem sie nic nie dzialo czyli pracowal w normalnych warunkach.Dzisiaj...
podłączyłem śrube która szła z alternatora do +aku i przekonałem się, że diuody nie przepuszczają prądu w druga strone, ze tak ujme. amperomierz wskazał totalne 0. czyli diody są ok Dodano po 15 nigdzie nie znalazlem w necie ani na allegro takiego regulatora ze szczotkotrzymaczem.......
...więc krąg podejrzeń się zawęził do samego alternatora jeśli świeci kontrolka...proponuje abyś wykręcił szczotki, przeważnie w są razem z regulatorem jako jeden element i sprawdził rezystancję wirnika na pierścieniach , jeśli będzie w granicach 4..7 Ω to wirnik masz sprawny,...
w ten obwod: w alternatorze pod zacisk" D+" 12V szeregowo jak wepne amperomierz to bedzie pokazywal +12 lub - 12V ??? tak>>> a ten 3ci przewod od alternatora to gdzie ma isc?? a moze tak: ??? przewód od szczotek do zacisku 67 regulatora. Wyjście z diód wzbudzenia (ta końcówka w plastikowej...
to chyba nie alternator po pierwsze sprawdz amperomierzem ile prądu płynie z akumlatora przy wyłączonych wszystkich odbiornikach dopuszczalne 5 mA jeżeli więcej to trzeba szukać upływności prądu pozdrawiam
Dzieki A powiedzcie mi jeszcze- po odpaleniu ciagnika na wolnych obrotach wskazowka amperomierza jest przechylona w strone minusa Po zwiekszeniu obrotow ustawia sie na 0. Czy pomimo braku ladowania tez by sie tak dzialo? bo juz mi sie pomieszalo jak sam sprawdzam- obrotomierz mi chodzi, amperomierz cos...
Dla właściwego pomiaru przydało by się wstawić w tor alternatora amperomierz i wszystko było by jasne...
Witam !! Tak wiec wg mnie sprawa jest prosta . Musisz po prostu wziąć alternator ( z reglerem oczywiście - zresztą z reguły obecnie są na alternatorze ) , akumulator , silnik ( masz ) i amperomierz . Amperomierz musi być oczywiście na odpowiedni prą . I to właściwie wszystko . Łączysz jak...
Zaraz po rozruchu moze być pełna moc. Z mierz amperomierzem ,ile amperków ci płynie. . Ale już po kilku minutach moc powinna spaść. Chyba że masz padnietą jedną celę w akumulatorze.Jedąc bez świateł alternator ma być chłodny.Pod ciążeniem może być ciepły. Ale nie może parzyć....
Nie znam tego samochodu w sensie obsługi. Więc pewnych informacji nie mam. Ale proponowałbym zamiast wyrafinowanego urządzenia zastosować amperomierz o odpowiednim zakresie, czyli ok 20 A. I macamy po bezpiecznikach, gdzie ucieka prąd. Na pierwszy rzut dmuchawa nawiewu a na drugi wentylator chłodnicy....
Oczywiście tak ,jeżeli alternator: - rozładowuje akumulator (np: upływność diod) - trzeba sprawdzić prąd aku na wyłączonym silniku - najlepiej amperomierzem kleszczowym przy dobrze naładowanym aku. - niedoładowuje akumulatora (np: uszkodzone łożyska czy regulator napięcia). W obu przypadkach...
Wpierw sprawdź ( amperomierzem) prąd pobierany z alternatora. A wogóle pracuje on cicho czy w charakterystyczny sposób wyje?
Eh to wyjasnie jeszcze raz. W poprzednim wątku, ktorego nie umiem odblokowac - zablokowany przez moderatora - pisalem ze: - uciekajacy prad w grudniu to jakies 3,2A w lutym to juz bylo 3,6A. Mierzone amperomierzem za rowno przy aku jak i przy alternatorze na przewodzie D+ - prad ucieka przez przewod...
żadne bo alternator masz podłączony jako obcowzbudny czyli na regulator masz podane napięcie po zapłonie zamiast z diod wzbudzenia a jednocześnie nie posiadasz kontrolki tylko amperomierz lub woltomierz.P
W przypadku sprawdzenia na diagnostyce że na stole probierczym alternator ładował należy wykluczyć uszkodzenie lub też zimny lut na pierścieniach doprowadzających poprzez szczotki napięcie wzbudzenia na uzwojenie wirnika.Jednakże z przypadkiem zimnego lutu na jednym z pierścieni też się...
Amperomierz cęgowy i mierzyć prąd czerpany z alternatora.
Proszę sprawdzić amperomierzem pobór, zakładamy że nowy alternator 100 % sprawny , czy przy odłączonym B+ jest tak samo?
Ten alternator jest oryginalny z tej maszyny.Nie gra roli czy zakładasz altenator z benzyny czy diesla bo regulator i tak wyreguluje napiecie.Nie wstawiaj amperomierza tylko kontrolke ładowania.
Witam przyłącze się do pytania mam taki sam alternator i chciałbym go połączyć ale bez kontrolki ładowania i jest problem bo elektryk powiedział że kontrolka musi być bo bez niej nie ładuje (niby potrzebuje wzbudzenia). Instalacje już mam położoną nie chciałbym ciągnąć specjalnie...
To RB-1 rozbebeszone to nie regulator tylko przekaźnik kontrolki ładowania i automat blokujący włączenie rozrusznika kiedy motor już pracuje dlatego na tych dwóch kablach masz 23V bo to jest prąd przemienny pociągnięty z uzwojenia twornika altka czyli nie wyprostowany i nigdzie go nie podłączaj...
witam, mój sprzęt to T-25 z 89 roku, z oryginalnym rosyjskim alternatorem (14V-400W) i z nim mam problem, pewnego dnia po przekreceniu hebla w ciągniku amperomierz zaczął mi pokazywać duży pobór prądu (do końca skali na minusie) i zaświecił mi się konektor w regulatorze napięcia. myślałem,...
Auto 20 lat jezdziło na 55A alternatorze i nagle zdecydowałes ze jest to za mało i zakładasz 120A? A moze by tak sprawdzic ile daje amper np amperomierzem kleszczowym? 5 min roboty i wszystko jasne. Voltomierzem sprawdzisz napięcie i spadki i po problemie.
Witam po krótkiej przerwie. Właśnie jestem po małych testach mojego rozwiązania. Poki co prowizorycznie zamontowałem alternator i połączyłem go z napędem silnika (wałek zdawczy) . Po odpaleniu silnika i uruchomieniu wiekszosci odbiorników (wentylator chłodnicy , światła , wspomaganie...
Mój silnik ma prędkość obrotową 2950 obr/min i tu pojawia się kolejny problem, jakieś napięcie muszę do niego doprowadzić by ta prędkość spadła do o 1000 obr/min? tak orientacyjnie tylko pytam czy to będzie w przybliżeniu np 100 V czy 180 V, np jeśli silnik jest obciążony w połowie....
Zamykam temat, głównie były dwa powody: 1. Zbyt niskie obroty alternatora (zastosowano nieoryginalny alternator), 2. Spadek napięcia na zaciskach amperomierza. Po rozebraniu i oczyszczeniu zacisków sytuacja się poprawiła.
Nie wiem jak mierzyłeś ten słaby prąd, ale podejrzewam ze woltomierzem...Ja bym sie upewnił amperomierzem, najprosciej cegowym, że faktycznie nie ma poboru byczego prądu i wtedy po prostu wyrzucił alternator.
Witam serdecznie. Chciałem Wam zaprezentować moją konstrukcję jaką jest agregat prądotwórczy służący do zasilania pomp CO i pompy do solarnego ogrzewania wody w przypadku zaniku napięcia sieciowego, które zdarza się już coraz rzadziej, ale jednak jeszcze występuje, zwłaszcza w...
OK. Problem rozwiązany woltomierz który mam zamontowany w stole przekłamuje, Pomiar multimetrem , obciążenie 80 A napięcie na B+ ( multimetr) 14,2 V Teraz muszę rozwiązać problem moich zestawów informacyjnych Amperomierz i woltomierz. Dlaczego woltomierz podpięty do akumulatora w momencie...
Załóż amperomierz cęgowy na alternatorze Zamówiłem w ubiegłym tygodniu Voltcrafta VC-280 z przenośnymi cęgami CLA-40, aby mierzyć "zamiejscowo" podczas jazdy, dzwonię - bo miał dzisiaj kurier doręczyć a facet przeprasza, nie wysłał, bo się okazuje, że mają zakres tylko 40A prądu...
Witam . Ten alternator nie ma wyścia na kontrolkę,dlatego w tym wypadku wskazany jest montaż amperomierza ,woltomierza.Regulator napięcia możesz zastosować tego rodzaju ;
Kolego 12V 3,4 om daje prąd 3,5A . Daj na krótko pełne 12V na wirnik i obserwuj napięcie wyjściowe. Po drugie gdzie mierzysz napięcie? Po trzecie wepnij amperomierz na wyjśćie alternatora i zobacz jaki prąd daje na akumulator.
Ostatnio u ojca w T-25 padł stary alternator na 5 wyjść i stanąłem przed dylematem jak podłączyć nowy na 3 wyjścia. Identyczny jak na zdjęciu w pierwszym poście. W polskim interniecie piszą jedynie co podłączyć pod + (gruby przewód od akumulatora) i pod wyjście Д (kabelek od kontrolki)....
Jako że trochę wolnego czasu i pogody to postanowiłem podziałać. Na pierwszy ogień, wypiąłem ten kabel ze wsuwką z alternatora, w jego miejsce wpiąłem drugi kabel z jednej strony mający wsuwkę, a z drugiej goły przewód. Zwarłem na chwilę z tym drugim zaciskiem (przykręconym na śrubę)...
Nie wiem czy dobrze rozumiem. Mam zmierzyć amperomierzem ile wychodzi prądu z alternatora? Czy regulator nie powinien od razu reagować na brak obciążenia prądowego i zwiększać napięcie? 1. Jak sprawdzić czy alternator jest obecnie sprawny (zakładam, że nowe diody jeszcze się nie spaliły...
Po zmianie alternatora trzeba zmienić biegunowość bo wszystkie prądnica w co miały plus na masie ale już alternator miał minus chyba że przebijesz diody to wtedy okej. A jak nie no to musisz zmienić biegunowość do tego zamienić przewody na amperomierzu bo będzie odwrotnie pokazywał. No...
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas...
Witam. Od roku borykam się z niskim napięciem akumulatora samochodowego (dzisiaj mierzyłem i wyszło 12,15 V). Napięcie na uruchomionym silniku wynosi ~14,35V. Jednak zaobserwowałem pewną rzecz. Mam amperomierz AC cęgowy. Mierzę na przewodzie "-" i wykrywa mi prąd wielkości ok. 9 A (na uruchomionym...
To są tylko teorie. Dokładnie. My się tu prujemy a w końcu okaże się że smród był z drugiej strony komory silnika a podpaliły się kable. Dwa - pomiary alternatora to robi się miernikiem jak woltomierz, amperomierz itp, a nie jakąś aplikacją na telefon.
Przeważnie amperomierz służył do pomiaru prądu ładowania akumulatora poprzez wpięty między prądnice i akumulator bocznik (alternatory były bardzo rzadko spotykane i to one go wyparły). Przy naładowanym akumulatorze wskazania są proporcjonalne do poboru prądu przez całą instalacje.
Dołączam rysunek był on przygotowany do pokazania układu alternatora ale pasuje do tego tematu. Podtrzymuję swoją wypowiedź co do sposobu włączenia amperomierza! Aby mierzyć prądy w całym zakresie tzn 50A przewody 2,5 mm2 są za cienkie powinny mieć przekrój 4 lub 6 mm2, popatrz na instalację...
fiat uno 1,4 alternator 55A
Akumulator to 65 Ah, a alternator to 75A, ale przy ładowaniu około 14,1 V czyli dobrym) pod pełnym obciążenie, znaczy światła i radio, akumulator pod wpływem mrozów które były całkowicie się rozładował, po naładowaniu został sprawdzony pod obciążeniem i utrzymywał napięcie( dlatego...
jezeli jest alternator to występuje tylko kontrolka ładowania i musi!!! ona być bo nie będzie ładować. podłącza się ją: + ze stacyjki -> kontrolka (chyba 5W 12V) -> do alternatora. gdzieś jakiś mały konektor na alternatorze nie pamiętam oznaczenia (wyślij zdjęcie to ci powiem). temperature...
Proszę tylko zwrócić uwagę na przekrój przewodu a co za tym idzie, koszt! W oryginale przewód o długości zaledwie poniżej 1 metra miał przekrój (żyły!) 6mm². Na wymaganej odległości do kabiny zalecałbym minimum 10mm² lub po dwie "szóstki" złączone razem. A to już konkretny...
Witam Aperomierze samochodowe pracują bez bocznika,jak ten na zdjęciu. BZDURA!!!! 30A Chodźby na same zaciski M4 to już przesada . Bocznik 0.6V na wyjściu z alternatora do instalacji , z pominięciem obwodu rozrusznika. Zresztą kol. rx 777 instalacje już ma, chciał tylko podmienić zegar...
Odpowiednik - U247B. Podpinasz pod alternator, jeśli podepniesz bezpośrednio pod akumulator to spalisz układ.
Przecież mu skacze natężenie prądu a nie napięcie. Jeżeli alternator utrzymuje napięcie ładowania jakie podałeś to wszystko jest ok. Pewnie ktoś grzebał w regulatorze i sknocił ustawienia. Skoki natężenia sprawdź innym amperomierzem. Mam ruska a w nim wskazówka też nie utrzymuje jednej...
Jeśli alternator o mniejszej mocy zdoła utrzymać maksymalne napięcie (14,4 V ) przy maksymalnym obciążeniu , to alternator o większej mocy i napięciu również 14,4 V , będzie doładowywał w takim samym czasie . Pozdrawiam .
Chcę go użyć do podglądu natężenia wychodzącego wprost z alternatora. (podkreślam podglądu.. Nie do precyzyjnych pomiarów). Podłącz odpowiednio czuły woltomierz (zakres mV) do bezpiecznika alternatora. Bezpiecznik pełni tu funkcję bocznika. Można jeszcze dodatkowo wykorzystać...
Powinien wystarczyć, takie amperomierze wpina się między akumulator a alternator i resztę instalacji więc będzie mierzyć tylko prąd pobierany z akumulatora podczas gdy alternator nie pracuje bądź jest niewydolny prądowo, co raczej nie powinno mieć miejsca, oraz prąd ładowania akumulatora...
...Nie wiem tylko czy bocznik udźwignie prąd rozrusznika. Z całą pewnością NIE udźwignie :( Bocznik dołączony przez sprzedawcę do mierniczka jest 50A. Czyli spokojnie wystarczy na wszystkie możliwe do włączenia odbiornik samochodu /razem wzięte/ ale BEZ rozrusznika. Właśnie dlatego...
Sprawdzone podczas jazdy. Alternator daje około 50A jak akumulator jest rozładowany. Jak się naładuje podczas jazdy (lub jak naladuję na prostowniku) prąd spada. Dziś przy krótkiej przejażdżce ładował 51A i 15,1V. Na starcie aku miało 11,8V. Teraz prąd nie odpływa i trzyma napięcie.
jak wnioskuję chcesz zrobić hamulec elektrodynamiczny.Ja bym zrobił na prądnicy-od malucha czy żuka.Jest samowzbudna,w obwód wpinasz rezystory(ja bym dołączał żarówki) i amperomierz który wyskalujesz w N\M
Problemem jest prawdopodobnie zabrudzony styk na rozruszniku, tam łączą się kable z ładowania i akumulatora .Efek żarzenia wystepuje przy różnicy potencjału na punktacgh styku (stacyjka akumulator). Jeżeli chodzi o akumulator majłatwiej jest soprawdzić ewentualny upływ napięcia podłaczając...
brak energii spowodowany jest przez jej nadmierny jej pobór - proponuję zmierzyć prąd od plusa akumulatora do klemy plusowej (tę kleme zdjac :P) za pomocą szeregowo połączonego amperomierza podczas gdy silnik nie chodzi i wszystkie odbiorniki są wyłączone :sm16: . w tej konfiguracji prąd...
i faktycznie jedna z diod jest spalona wyciagnalem mostek rozebralem i zobaczylem te diodi sa to takie szesciany o wymiaracch 8*5*5mm mniejwiecej z wychodzacymi 3 blaszkami ( z napisami na pudeleczkach na 1 AB ,na 2 AE i na 3 V) czy takie diody gdzies kupie i jaki one moga miec symbole bo nic na nich...
Mogę podpiąć amperomierz szeregowo, ale czy wytrzyma moment rozruchu? Bo później to już luz, ale boję się o rozruch czy go nie spali Wepnij amperomierz i zmostkuj jego styki. Gdy odpalisz samochód rozłącz mostek i będziesz miał amperomierz wpięty bez ściągania klemy na pracującym...
Niekoniecznie kontrolka swieci przy zwarciu diody zależy od zwarcia , a pomiary należy wykonać amperomierzem włączonym szeregowo z akumulatorem i sprawdzić pobór prądu jeśli będzie większe jak 100mA bez włączonych odbiorników jeszcze zależy jakie radio jest zamontowane czyli przy większym...
... już tłumaczę co wymieniłem : -kabel akumulator-rozrusznik -rozrusznik po regeneracji (jak brzytwa) -łozyska na alternatorze -szczotkotrzymacz na nowy -podmienialem stojan, wirnik regulator napięcia (wszystko na sprawne 100%) -diody (wszystkie 9)-pasek naciągnięty I moj problem pozostaje...
Witam. Nie wnikając w potrzebę pomiaru prądu ładowania akumulatora chcę podać sposób jakim można zmierzyć ten prąd nie posiadając miernika cęgowego ani amperomierza o dużum zakresie. W załączniku na rys. a) sposób włączenia amperomierza w obwód przed zapaleniem silnika, gdy zapailmy...
Podłącz amperomierz szeregowo ze zdjętą klemą i sprawdź prąd przy wyłączonych wszystkich odbiornikach (pierwszy pomiar na największym zakresie rzędu dziesiątek amperów). Może masz gdzieś zwarcie, lub przetartą izolację na przewodzie i to powoduje zwarcie lub upływ prądu. Następny...
Wyłącz wszystko w aucie (lampki, radio, etc.) odłącz kabel masowy z aku. i włącz szeregowo amperomierz na zakresie 10A (między kabel masowy a zacisk - aku.) - przy wyłączonym zapłonie i wszystkich odbiornikach nie powinien wskazać więcej jak 100mA (0,1A).
Witam, Dzis mam kolejna porcje danych (pomierzonych amperomierzem cegowym). Jak wlacze pelne obciazenie to prad na przewodzie alternatora wynosi 100A. Z czego 45A idzie czerowno bialym przewodem zabezpieczonym bezpiecznikiem 60A w skrzynce w komorze silnika. Zdaje sie ze jest to przewod do wodnych swiec...
no to sprawa jest prosta, gruby kabel do akumulatora (możliwe, że idzie przez jakiś amperomierz albo wyłącznik) a cienki kabelek do lampki
Witam. Zrobiłem sobie takie stanowisko - działa SUPER. Do napędu wykorzystałem sinik 3f , a zadawanie prędkości odbywa się falownikiem. Odbiornikiem energii są żarówki halogenowe 12V/75W. Oczywiście zamontowany amperomierz i odpowiednio wyskalowany woltomierz (od 11 do 15 V). Układ ma...
Oczywiście że zły pomysł jedynie wpięcie na główny przewód zasilania alternatora amperomierza i to musi być pewne połączenie a amperomierz na około 50A ponieważ jakakolwiek przerwa zasilania po wzbudzeniu alternatora spowoduje jego uszkodzenie. Jeżeli nie masz odpowiedniego sprzętu nie...
Mam taki w pracy. Kiedyś miałem wykonany samodzielnie. Amperomierz może być analogowy-nie jest wymagany dokładny pomiar-voltomierz, są gotowe moduły ~50zł. A jak zrobisz regulację obrotów silnika napędzającego, w fabrycznym jest falownik. Pozostaje pomiar obrotów, obciążenie alternatora....
Powstało to w ok 4 miechy w wolnych chwilach. Bo kiedyś już miałem dosyć żonglowania alternatorami w trudnych miejscach i sprzedawania niby dobrych a napęd z klucza pneumatycznego ukręca nakrętki. Koszty głównie to falownik 2,2kW silnik 1,5 kW . Są 2 koła pasowe z wiadomych...
Witam. Prowadząc z bratem warsztat elektroniki i mechaniki często spotkaliśmy się z problemem naprawy alternatorów rozruszników. Zważając na koszt stołu fabrycznego postanowiliśmy go zbudować sami. Jako ramę nośną wykorzystaliśmy pozostałość po piecu kaflowym wprost idealnie...
jak masz instalkę od regulatora 6 diodowego i dodatkowy przekaźnik to nie dojdziesz do ładu . musi zrobić prowizoryczną instalkę kontrolka i diody wzbudzenia pod regulator i z regulatora na 67 . Odpalić auto i zobaczyć co jest na 67 względem masy i czy wraz ze wzrostem obrotów spada napięcie...
A więc tak. Dzisiaj dokonałem kolejnych prób, najpierw wziąłem plus od rozrusznika i nic się nie zmieniło pozatym, ż napięcie jeszcze bardziej zaczęło skakać. Pierścienie prawie w ogóle nie są wytarte, co najwyżej 0,1-0,2mm I co jeszcze zrobiłem, wziąłem i wymieniłem szczotkotrzymacz...
daruj sobie... albo kolego jesteś teoretykiem albo z natury lubisz głupoty gadać. dzisiaj postanowiłem to sprawdzić. Sugerowałem się podłączeniem wewnętrznym rozrusznika i gdzieś udało mi się znaleść hasło BOCZNIK, przypomniało mi się jak kiedyś zmieniałem boczniki w amperomierzach...
możesz jaśniej, jest to forum dla początkujących, jak poznać po nr te zaciski? ad 2 multimetr na załączonym silniku pokazuje 11,5 V a na wyłączonym 12,4 V. wyłączonym kluczyku, czyli bez obciążenia - bez kontrolek, pompy paliwa ,itp. Obciążenie sprawdziłem...
Witam Może ktoś mi pomoże? Mam T 25 ze starym alternatorem na 5 kabelków, wymieniłem alternator na nowy bodajże litewski za 220zł pasujący do t25 i posiada on dwa wyjscia !, jedno jest na fi 6 czyli plus a drugi fi5 no wlasnie, nie wiem ktory kabelek mam podlaczyc?. Probowalem w czasie pracy...
Ok. Dziękuję za pomoc. W takim razie nic nie będę ruszał i zobaczę jak to będzie wyglądało w przeciągu najbliższego sezonu. Sprawa powstała, jak mimo nowego alternatora i akumulatorów ciągnic co raz gorzej odpalał. Po przyjżeniu się bliżej okazało się, że sprzęt dobry tylko podłączenie...
Alternator jest jednak 6 diodowy. Idą do niego 3 przewody: 1- prądowy do amperomierza, 2- do styku 67 regulatora, 3- na którym pojawia się napięcie gdy lternator ładuje do kontrolki(pewnie komuś się popsuł przekaźnik do kontrolki i podłączył go tam żeby nie wisiał luźno) A alternator...
Amperomierz i bezpieczniki a dopiero rozebrać alternator i sprawdzać diody. A jakby trzeba było go rozebrać to należałoby przy okazji sprawdzić stan tulejki komutatora i łożyska. tulejki komutatora??, chyba chodziło ci o pierścienie na wirniku
Witam. Kondensator nie używany MUSI być przed montażem UFORMOWANY, nie mylić z naładowaniem. Formowanie wykonujemy na zewnętrznym zasilaczu stabilizowanym z regulacją i pomiarem prądu. Cykl może trwać do paru dni w zależności od stanu wewnętrznej warstwy węglowej kondensatora. Po ukończeniu...
To robota bez sensu. kines17 nawet nie wiesz, jakim świetnym, aczkolwiek niedocenianym przyrządem jest amperomierz cęgowy!
Mierz na zakresie 10A !, każdy inny pomiar jest niewiarygodny ze względu na dużą rezystancję bocznika amperomierza, oczywiście trzeba przepiąć kabel na mierniku w stosowną dziurę
no to zrobiłem tak plus podłączyłem do amperomierza a wzbudzenie przez kontrolkę do tego plusa w amperomierzu a B zostawiłem bo nie wiem co jest potrzebne żeby to podłączyć . Dodano po 3 alternator pochodził z 5 minut na wysokich obrotach i zrobił się ciepły czy tak powinno być
Kondesator odkłóceniowy. Teraz o podłączaniu amperomierzy. Jest kilka metod podłączenia amperomierza, pierwsza mierzy tylko chwilowy wydatek alternatora: kolejna, aktualny pobór prądu przez urządzenia pokładowe pojazdu: i ostatnia tutaj ale najprzydatniejsza - mierzenie bilansu...