czerwony z alternatora do amperomierza z amperomierza do + akumulatora. A "-" z akumulatora do czego podłączony?
Na ładowanie mocno "wydojonego" akumulatora. Początkowy prąd może być duży. Przy sprawnym akumulatorze wychylenie tego wskaźnika jest niewielkie. Przy czym 66A to jest chyba max. wydajność alternatora.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Wpierw sprawdź ( amperomierzem) prąd pobierany z alternatora. A wogóle pracuje on cicho czy w charakterystyczny sposób wyje?
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Z tym amperomierzem jest taki motyw że chociaż alternator robi 14,4 V to poprzez ten długi kabek do amperomierza traci czasami nawet 2V. A zacisk + na rozruszniku jest tak blisko. :( Dobre rozwiązanie jest w kombajnie bizon. Tam jest bocznik zaraz przy alternatorze i nic sie nie traci. Sprawdz uwagi kol.wpsowa692 może pierscienie nie łączą.
Wyjscie jest proste nawet banalne nie wart pisania, ale cóż napisze. Pomierz prąd pobierany przez podgrzewacz i prąd produkowany przez alternator. Jeśli będą w normie to po prostu za dużo włączasz odbiorników na postoju albo masz niewłąściwy alternator. Pomiar amperomierzem cęgowym DC.
Załóż amperomierz cęgowy na alternatorze. Sprawdzasz dzięki temu czy masz faktycznie taki pobór prądu. Dodatkowo przy dużym poborze prądu zobaczysz rosnące czasy wtrysków.
Kolego . atom1477! Dlaczego warto filtrować napięcie zasilania układu scalonego ? Lepszy filtr niż akumulator, jest niemożliwy do wymyślenia. Potrzebne napięcie jest stabilizowane przez diodę Zenera. W odniesieniu do indukcyjności rezystora drutowego . Która,Twoim zdaniem, może być indukcyjność drutu o rezystancji 0.01Om, średnica 0.8 cm i długośći...
Alternator pracuje cały czas. Sprawdzasz to amperomierzem. Po prostu pobór prądu jest większy niż jego wydatek. Dlatego masz niskie napięcie. A sam akumulator do wymiany. Policz sam to tylko matematyka.
Kolego to nie jest tak,przewód do alternatora(gruby)przychodzi z amperomierza,a nie prosto z akumulatora.Z tego co piszesz alternator masz starego typu pewnie na 5 zacisków,musisz odszukać jeden z cienkich przewodów który będzie dochodzić do takiej puszki a ma być do kontrolki.
Do dodatniej klemy aku musza dochodzić dwa przewody jeden gruby do rozrusznika i drugi cieńszy do instalacji w samochodzie, amperomierz włączasz w cieńszy przewód, tak aby ładowanie wychylało go na + a pobór prądu z aku na -. Alternator podłączasz do amperomierza po stronie instalacji. Życzę udanych przeróbek - Maciek_M
Witam, udało mi się zlokalizować usterkę. Przewód między alternatorem a amperomierzem jest najprawdopodobniej przerwany ( nie wyjąłem go z wiązki, także naocznie tego nie widziałem) ale za amperomierzem wychodzi napięcie na ten przewód a przy alternatorze nagle pojawia się tam masa. Puściłem nowy przewód od amperomierza do alternatora i od razu pojawiło...
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
Ja bym nic nie zmieniał. Wtedy jedynie trzeba pamiętać że amperomierz działa odwrotnie , czyli jeżeli pokazuje + ładowanie to pobiera prąd z akumulatora , a jeżeli - rozładowanie to ładuje alternator. W niczym to nie komplikuje korzystania z pojazdu. Ten amperomierz to i tak należy traktować jako mało precyzyjny wskaźnik , a nie przyrząd pomiarowy.
Z pod deski rozdzielczej w dół po prawej stronie kolumny kierowniczej, następnie w kierunku rozrusznika, tam zostawiamy jedne przewód do uruchamiania rozrusznika(mała śrubka na włączniku elektromagnetycznym). Dalej do alternatora, gdzie zostaje przewód od wzbudzenia alternatora(kontrolka ładowania), oraz przewód od amperomierza. Między alternatorem,...
Kolego ciągnik ten powinien posiadać amperomierz i zasilanie właśnie idzie przez niego do alternatora.Sprawdź zasilania przy amperomierzu i alternatorze,naciąg paska.Jak zachowuje się amperomierz?
Padłącz amperomierz między cienkim i grubym przewodem na alternatorze, powinno być od 2 do 5 A.
W takich przypadkach odłączam alternator i podłączam duzy zasilacz z amperomierzem (100A).
Jeśli zrobiłeś jak napisałeś to właśnie tak będzie działać. Teoretycznie dobrze działa jeśli chodzi o samą poprawność ładowania, ale niewłaściwe podłączenie alternatora z akumulatorem robi zamieszanie we wskazaniu amperomierza. Alternator powinien być podłączony do amperomierza, tak jak to było w oryginale, a dopiero przez niego do akumulatora. Tylko...
Witam . Ważne by przewód 30 alternatora idący do amperomierza i odchodzący od niego wymienić na przynajmniej 10².Przy zmianie masy z (+)na (-),należy nie zapomnieć o zmianie kierunku obrotów silnika dmuchawy.Można dokonać to w prosty sposób; Silnik jest skręcony dwoma długimi szpilkami ,należy je odkręcić i połówki silnika obrócić względem siebie...
W układzie ładowania podłącz zabudowany na tablicy przyrządów amperomierz.Przewód przykręcony na tylnej pokrywie alternatora na śrubie M6 cały czas jest pod napięciem.W ten przewód w szereg podłącz zamontowany amperomierz uważając na biegunowość amperomierza i masz wzrokowo obserwacją pracy układu ładowania.Zwróć uwagę iż po odpaleniu tego Łunochoda...
To co opisujesz to niemożliwe. Masz dwie masy ? Odpinasz klemę + lub - i wstawiasz amperomierz. Wyniki w obu przypadkach muszą być takie same.
Witam Może ktoś mi pomoże? Mam T 25 ze starym alternatorem na 5 kabelków, wymieniłem alternator na bodajże od Uaza 469B posiada on dwa wyjścia jedno jest oznaczone "+" a drugie "Ш" oraz "~" . Podłączyłem tak "+" z alternatora pod "+" amperomierza ,"Ш"alternatora pod "Ш" regulatora,"~"alternatora pod "~" regulatora oraz "+" regulatora...
L to nie jest light tylko Lichtmaschine czyli alternator.
Wbrew temu co piszesz wcale nie myślisz tylko wymieniasz na pałę co popadnie. Zacznij myśleć i mierzyć. Sprawdź napięcie na samym alternatorze i do tego amperomierz na alternator. Klemy też nie mają być ładne z wyglądu tylko skuteczne przenosić natenżenie prądu.
czy można podłączyć te alternatory do ciągnika c-360 ?? jak to podłączyć żeby było ładowanie ,gdzie podłaczyć kontrolkę ładowania i amperomierz
Dla właściwego pomiaru przydało by się wstawić w tor alternatora amperomierz i wszystko było by jasne...
Zakres rozszerzyc do 60A. Amperomierz włączyć między alternator a akumulator. Kabel łączący stacyjkę z akumulatorem połączyć w punkcie połączenia alternatora i amperomierza. Amperomierz będzie wskazywał czy prąd płynie do czy z akumulatora. Jednocześnie nie będzie płynął przez niego prąd rozrusznika oraz prąd z alternatora do odbiorników w samochodzie.
Podłącz alternator z instalacją przez amperomierz 10 - 20A.Może gdzieś znajdziesz taki od ruskich ciągników. Jeśli w całym zakresie obrotów będzie 0 (zero) pomiń regulator tj zbocznikuj drutem i wtedy ostrożnie na małym gazie obserwuj amperomierz. Jeśli nadal nic - pytaj dalej.
Spokojnie jak znajdę chwilę to się za niego wezmę, ja temat rozruszników mam bardziej obeznany :D A w alternatorach w sumie nie miałem okazji pogrzebać, Podpada mi tylko złącze na amperomierzu bo po dokreceniu kabli można obrócić stykiem, kable od alternatora do amperomierza i od amperomierza do rozrusznika są nowe.
Miernikiem przełączam na amperomierz. Mierzyłem na wyjściu z alternatora, minus na obudowę i plus na wyjście, a na akumulatorze tak samo: minus do minusa, plus do plusa. Może źle odczytuję i jest 0,127, nie znam się na tym dokładnie.
Alternatory z UAZa mają sześć diód. Kontrolkę można podłączyć do alternatora z dziewięcioma diodami. Do tego alternatora potrzebujesz zewnetrznego regulatora napięcia. Dlatego tez UAZ ma amperomierz a nie kontrolkę.
Amperomierz
Taki prąd sprawdza się amperomierzem cęgowym. Alternator Bosch, nie wiem co robiliście, ale jeżeli był wymieniany stojan albo mostek to zastanowił bym się czy się ktoś nie rąbnął na tym. Cholerne różnice, 12 prętów ale ma znaczenie gdzie cewka się zaczyna i gdzie kończy.
W przypadku sprawdzenia na diagnostyce że na stole probierczym alternator ładował należy wykluczyć uszkodzenie lub też zimny lut na pierścieniach doprowadzających poprzez szczotki napięcie wzbudzenia na uzwojenie wirnika.Jednakże z przypadkiem zimnego lutu na jednym z pierścieni też się spotkałem.Kilkakrotnie zdarzało mi się wymieniać stacyjki do ciągników...
Chyba kontrolki przy tym nie było tylko voltomierz lub amperomierz
Dzięki esso1972 faktycznie obwód rozrusznika jest nie zabezpieczony i również może on zrzerać prąd. Dodano po 4 Koledzy powiedzcie mi jak to jest z tym regulatorem napięcia że może podkradać prąd? Generalnie bardzo prosto sprawdzisz cały alternator nawet nie wyjmując go z auta. Odłącz przewód ładowania od alternatora i wepnij pomiędzy alternator i przewód...
A co powiesz jeśli mają amperomierz .
Najczęsciej to wina regulatora, jak ktoś źle podepnie. Zacisk + jest mały, zaś L większy. Logika sugerowała by, że na ten większy trzeba podać plus, i tak często się czyni. Co powoduje uszkodzenie stopnia zapalającego lampkę. Rozwiązania są trzy: -nowy regulator -wlutować diody wzbudzenia i wykorzystać oryginalny regulator -zastosować przekaźnik lampki...
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
Po gruntownej lekturze i rozmowach z elektrykami samochodowymi postanowiłem nowy amperomierz którego zakres -50+ może wystarczy, faktycznie zamontować rzeczywiście nie tak jak tego chciałem. Dorabianie bocznika na moje obecne możliwości jest nazbyt skomplikowane i jednak najprędzej uzyskam zamierzony efekt niestety długimi i grubymi przewodami. Mam...
https://obrazki.elektroda.pl/5958124900_... Podaj masę przez amperomierz na pin wzbudzenia na alternatorze i sprawdź jaki prąd wskaże amperomierz i czy dioda wskazująca brak ładowania na liczniku 'zaświeci'.
W układzie będzie hazard. To który będzie ładował możesz obserwować montując sobie amperomierze na wyjsciu alternatorów.
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Woltomierzem mam to proste do zapalniczki i jest, ale jaki wybrać amperomierz tego nie wiem. Szukam informacji. Mam dwa akumulatory bez separatora, więc wiedziałbym, jak obciążony jest alternator.
Witam . Pod 15 podłączasz "+" po zapłonie,67 łączysz ze szczotkami.Aku. i masa wiadomo. Dodano po 1 Co do kontroli ładowania trzeba by zastosować amperomierz.
Bingoo, po odlaczeniu alternatora amperomierz pokazuje 0.01 Co dalej moge zrobic?
Najszybciej bylo by pomierzyć prądy amperomierzem cęgnowym przy alternatorze i akumlatorze i wtedy się przekonasz czy alternator wyrabia
Hmmmm..... no możliwe, nie brałem tego pod uwagę.mówię tutaj o zmasowaniu hebla w ten sposób. wiem, że amperomierz wyskakuje poza skalę ponieważ altek jest mocniejszy, pytam o to czy ten alternator nie uszkodzi amperomierza? I czy ktoś wie w jakim pojeździe jest hebel i aperomierz na 90-0-90?
Zmierz go , ja po prostu mierzę amperomierzem 3-4 A poboru. Uzwojenie stojana na zwarcie do masy i diody żarówką 55W. Regulatory raczej wieczne.
Może przeczyścić styki i śruby z zanieczyszczeń. Prąd ładowania może być duży i stąd spadek napięcia. Radzę wpiąć amperomierz między alternatorem a akumulatorem i zmierzyć prą ładowania.
Jak mozesz to podaj kto jest producentem tego traktorka oraz jego model. Tak ma być jak na schemacie poniżej z prądnicy idzie na wyłącznik i do lamp. A drugi przez diodę do ładowania na akumulator Tam podrodze w niektórych był dodatkowo amperomierz.
czyli panowie w szereg tzn. odpinam zacisk z akumulatora i podłanczam amperomierz pod biegun dodatni aku i przewody odchodzace na alternator . wtedy odpalam auto imierze. jakiego amperomierza powinienem urzyc o zakres mi chodzi.
czyli ten amperomierz i bezpieczniki??
Napięcia te nie muszą idealnie wynosić te 6 i 12 V wspomniane przez Dextera. Mogą być wyższe i dochodzić mogą do 7,5 i 14,5 V. Dodatkowo możesz wpiąć amperomierz pomiędzy alternator a akumulaotr (amperomierz na najwyższy zakres i pomiar dość krótki). I sprawdzić jaki prąd płynie. Pomiary napiecia należy przeprowadzić w czasie pracy bez obciążenia i...
niestety nie działa amperomierz.... I tu właśnie jest problem, masz przerwę w obwodzie ładowania, przewody od alternatora do amperomierza i dalej do akumulatora. Ewentualnie uszkodzony sam amperomierz. Właśnie dlatego na alternatorze masz te 7 V na wolnych obrotach. gdy obroty są większe ładowanie jest prawidłowe-14.2V a na wolnych spada do ok 7V....
Oczywiście że zły pomysł jedynie wpięcie na główny przewód zasilania alternatora amperomierza i to musi być pewne połączenie a amperomierz na około 50A ponieważ jakakolwiek przerwa zasilania po wzbudzeniu alternatora spowoduje jego uszkodzenie. Jeżeli nie masz odpowiedniego sprzętu nie ryzykuj niech sprawdzi to elektryk na pewno nie będą to wielkie...
Witam Podłączyłem ostatnio do C-330 alternator ze skody 120 (9 diodowy), regulator przykręciłem do obudowy alternatora.... wszystko działa niby dobrze (sprawdziłem amperomierzem wydajność alternatora bez obciążenia- 2A) skutek tego wszystkiego jest taki że niezależnie od temperatury silnika ciężko go odpalić. A wystarczy że postoi pod prostownikiem...
Trzeba sprawdzić gruby prądowy przewód od alternatora aż do plusa na akumulatorze. Mozna sprawdzić amperomierzem w czasie pracy czy po podłączeniu do alternatora i plusa na akumulatorze przez amperomierz przepłynie jakiś prąd. Jak jest sprawny gruby przewód to amperomierz powinien wskazać prąd bliski 0 A. W obwód kontrolki można włączyć szeregowo diodę...
Nie znam tego modelu więc szarpnij nieco szczegółów na temat wejść wyjść - ile i jakie? Ogólna zasada: - Obudowa do masy (czasem również dodatkowy przewód jest zerem) - Jeden z przewodów służy do próbkowania napięcia. Należy mu zapodać regulowane w granicach 10-18Vnapięcie - Inny przewód służy jako wyjście regulujące prądem płynącym przez układ wzbudzania...
Sprawdź czy diody w mostku nie mają zwarcia ,są to sądząc po zdjęciach diody 10A. Diody jeśli by zaszła taka potrzeba można pozyskać z rozbiórki starych alternatorów diody te mają 25A/100V na jednej płytce są diody z katodą a na drugiej z anodą na obudowie.
Czyli jeżeli dobrze rozumiem to do zacisku 30 ma iść główne zasilanie, idące przez amperomierz, tak?
Tam jest oryginalnie amperomierz. Co z opornością wirnika? ten alternator tak ma 17 ohm? a120e
To teraz proponowałbym się zaopatrzyć w amperomierz cęgowy prądu stałego i zmierzyć PRĄD (tak, prąd się mierzy AMPEROMIERZEM ) ładowania. I wtedy będzie wiadomo co jest z alternatorem.
Akumulator najpierw trzeba naładować , a pózniej sprawdzić próbnikiem do akumulatorów.Po tych pomiarach można zrobić kolejny krok , czyli sprawdzić czy nie upływa prąd powyłączeniu wszystkich odbiorników ,podpinając w szereg amperomierz .Najczęstszymi powodami upływu pradu są zwarcie diody w alternatorze , może też być zwarcie wrozruszniku .Jeszcze...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Amperomierz z prostownika wózków widłowych 80V.
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
Po wyjęciu regulatora masz do stęp do pierścieni ślizgowych wirnika. Amperomierz i 2 śrubokręty.
Proszę sprawdzić amperomierzem pobór, zakładamy że nowy alternator 100 % sprawny , czy przy odłączonym B+ jest tak samo?
w starych dislach sygnał pochodził tylko z alternatora bo obrotomioerz jest amperomierzem sprawć sobie ile wyprowadzeń ma twój alternator wyprowadzeń niekture boscha alternatory jurz mają gotowe wolne wyprowadzenie poszukaj jekiejś końcówki która wraz ze wzrostem obrotów silnika rośnie amperarz nz alternatorze
Коlego, piona5! Napięciem 13.5 - 13-7V ładują się akumulatory, które wykorzystują się w buforowym reżimie, na przykład - w awaryjnym oświetleniu. W samochodzie u akumulatora cykliczny reżim i jego należy ładować do napięcia 14.4-14.5V . Akurat takie napięcie zabezpiecza alternator. Woltomierz i amperomierz dla prostownika nigdy nie bywają...
Kolego 12V 3,4 om daje prąd 3,5A . Daj na krótko pełne 12V na wirnik i obserwuj napięcie wyjściowe. Po drugie gdzie mierzysz napięcie? Po trzecie wepnij amperomierz na wyjśćie alternatora i zobacz jaki prąd daje na akumulator.
aku ma pol roku i nie wydaje mi sie by byl padniety bo to jest autko na gazie i musze czasem dlugo krecic by zapalil a kreci bardzo zwawo poprzednia bateria byla licha to wiem jak kreci na lichej Dodano po 4 acha lozyska sa nowki:D Wysłany: 18 Lut 2007 11:22 Temat postu: Re: audi 100 alternator ----------------------------------------...
Jest łatwy do podłączenia tylko tak jak piszesz kontrolą jest amperomierz więc i tu musiałbyś dać albo amperomierz albo woltomierz żeby widzieć jakie jest ładowanie. Podłączasz B+ do akumulatora śrubkę od szczotkotrzymacza do 67 regulatora i na 15 regulatora zasilanie po zapłonie ponieważ jest to alternator obcowzbudny.P
D+ / 15 pin zasilanie z bezpiecznika po zapłonie. Wzb/67 pin M alternatora. Masz tam zegar jak piszesz tzw."amperomierz" także pin R będzie raczej szedł na przekaźnik kontrolki jeśli ona jest.Jeśli jest a nie ma przekaźnika masz altek na 9 diód i raczej powinien iść tam inny regulator. Ogólnie widać że bardzo masz zaniedbany sprzęt.
Witam !! Tak wiec wg mnie sprawa jest prosta . Musisz po prostu wziąć alternator ( z reglerem oczywiście - zresztą z reguły obecnie są na alternatorze ) , akumulator , silnik ( masz ) i amperomierz . Amperomierz musi być oczywiście na odpowiedni prą . I to właściwie wszystko . Łączysz jak w pojeździe i tyle . Alternator do akumulatora - przez amperomierz...
Ducker: ale pierwsza z opisu, czy z rysunku? Bo się rysunki dziwnym trafem obróciły. Zauważ też, że zmpromierz ma pokazywac prąd łądowania, a nie płynący w instalacji. Poza tym jak damy amperomierz tylko w gałęzi alternator - akumulator, to nie będzie nam on pokazywał nic w momencie, kiedy alternator nie ładuje, bo prąd w drugą stronę przez altek nie...
Alternator masz do zrobienia, brak ładowania. Do tego wystarczył zwykły pomiar napięcia. Dzięki temu, że alternator uszkodzony, jeszcze nie "posadziłeś" elektroniki auta. Pomiar prądu wykonuje się miernikiem cęgowym, lub porządnym amperomierzem, w żadnym wypadku nie zwykłym miernikiem. Kwestia rurek została Ci wyjaśniona. Możesz je sobie odpinać. Tu...
Jeszcze raz ----amperomierz cęgowy i pomiar prądu ładowania!!!
Pytanie zasadnicze jakimi przyrządami dysponujesz do pomiaru mocy wydawanej przez prądnicę. Można np. użyć alternator 12V, 50A czyli 0,6kW. no ale trzeba zmierzyć to parędziesiąt amperów i oczywiście napięcie. Alternator bez prostownika i uzwojenie wzbudzenia włączone w obwód regulacji prądu. 12V i 50A to w zasadzie zwarcie wykonane amperomierzem i...
Mógłbyś wyjaśnić mniej więcej jak to działa? Tzn. wiem jak działa dynamometr, ale jak to się obsługuje w tym urządzeniu. Bo kupiłem właśnie taki stół i nie dostałem do niego żadnych dodatkowych akcesoriów. Drugie pytanie to czy można gdzieś kupić te sprzęgiełka do łączenia z alternatorem? A może masz DTR do niego?
Nie w skrzynce bezpiecznikowej, bo nie mierzysz prdu w srodku obwodu, ale na jego poczatku. Podcz amperomierz w szereg z akumulatorem. masz miec nie wiecej niz 0.05 A. W pinasz amperomierz. Zamykasz auto z pilota i czekasz az sie uspi. Jezeli masz faktycznie 3.5 A to sprawdz alternator.[/tex]
Dobra Panowie, miarka się przebrała, czas na rozwiązania drastyczne, czyli wywalenie amperomierza :D Dzis rano wyjechał władkiem mój ojciec i potem tak mi relacjonował: " Takiego ładowania to ja jeszcze nie widziałem, wskazówka wyskoczyła poza skalę". Moim zdaniem przesadza bo ja nie zaobserwowałem większego ładowania niż około 15 amperów, tak czy siak...
No a co jeśli świeci się odłączona? To znaczy żaden z tych 3 cienkich kabelków nie jest podłączony a ona świeci. A tak przy okazji ładowanie jest amperomierz wychylił się na +
To są tylko teorie. Dokładnie. My się tu prujemy a w końcu okaże się że smród był z drugiej strony komory silnika a podpaliły się kable. Dwa - pomiary alternatora to robi się miernikiem jak woltomierz, amperomierz itp, a nie jakąś aplikacją na telefon.
Sprawdzenie ładowania akumulatora w pojeździe polega na: 1. Sprawdzeniu napięcia instalacji w trakcjie pracy silnika, najlepiej na średnich obrotach lub na obrotach roboczych - napięcie powinno być w przedziale 13.8-14,4V lub 13.9-14,5V w zależności od tego jaki jest regulator napięcia w alternatorze. Czy napięcia sa poprawne, to zależy od instrukcji...
fiat uno 1,4 alternator 55A
Warszawa, Syrena, do końca produkcji z "+" na karoserii. Żuki od momentu wstawiania alternatora od Fiata już z "-". Było jeszcze Aro z alternatorem na początku z "+" na masie. Zresztą prądnicy nie przeszkadzało gdzie jaki biegun. Mogła pracować tak i tak. Tak zresztą podłączyłem nowsze radio do Syrenki. Zmieniłem klemy, pradnicy nie przemagnesowałem...
Masz źle podłączony amperomierz. Należy go włączyć tak jak na schemacie - z rozrusznika do amperomierza na jeden zacisk, a drugi zacisk do stacyjki. Podłączenie alternatora to druga sprawa, ale niezależna od amperomierza. Amperomierz ma być po prostu szeregowo wpięty na kablu zasilającym pomiędzy stacyjką, a rozrusznikiem [akumulatorem]. Amperomierz...
dzisiaj zrobiłem tylko tyle: włączyłem prostownik 12v i jego zaciski podłączyłem do alternatora : + do zacisku nr30 a -na mase . następnie włączyłem instalacje w 330. amperomierz w prostowniku pokazał 10A , natomiast amperomierz w ciągniku ledwo drgnął w przód. jutro podłącze kabel z zaciska 30 alternatora podłącze do niego inny amperomierz i podłącze...
No fakt. Kontrolki tam nie było, tylko ten amperomierz. mea culpa, ale tez już żuka na oczy długo nie widziałem. W oryginale przewód z alternatora idzie na amperomierz, a z niego na zasilanie główne rozrusznika, a stamtąd na akumulator. Więc trzeba szukać albo gdzie się prąd gubi, albo dlaczego nie ma wzbudzenia alternatora, czy regulator jest zasilany....
Witam . Ten alternator nie ma wyścia na kontrolkę,dlatego w tym wypadku wskazany jest montaż amperomierza ,woltomierza.Regulator napięcia możesz zastosować tego rodzaju ;
to chyba nie alternator po pierwsze sprawdz amperomierzem ile prądu płynie z akumlatora przy wyłączonych wszystkich odbiornikach dopuszczalne 5 mA jeżeli więcej to trzeba szukać upływności prądu pozdrawiam
Po pierwsze nie wolno odłączać akumulatora podczas pracy silnika,następnie trzeba sprawdzić czy kontrolka ładowania działa poprawnie.Podłączyć woltomierz do alternatora,przy wyłączonych wszystkich odbiornikach powinno być około 14V.Podłączyć amperomierz szeregowo i zobaczyć czy alternator produkuje prąd.
Świetny rysunek, dziękuję. Pytanie jeszcze dodatkowe, dlaczego nie powinno byc przewodu alternator-rozrusznik?
Nie znam takiej sytuacji, aby nie można było się dostać cęgami amperomierza.
Ten alternator jest oryginalny z tej maszyny.Nie gra roli czy zakładasz altenator z benzyny czy diesla bo regulator i tak wyreguluje napiecie.Nie wstawiaj amperomierza tylko kontrolke ładowania.
amperomierz podłączenie podłaczyć amperomierz amperomierz analogowy
regulator napięcia przewody honda motogodzina zetor sterowanie kursorem
unitra m8011 wzmacniacz gitarowy
Odpowiedniki i zamienniki lampy elektronowej EM80 Sterowniki do skanera Medion MD6190 na Windows 10 64-bit