Tak ustawić pokrętłem (ewentualnie przełącznikiem 1-2) aby amperomierz wskazywał prąd ładowania około 6A. W trakcie ładowania się akumlatora prąd będzie malał do 0.
w samochodzie elektronika wrażliwa na wyższe napięcia dla tego prostownikiem się nie ładuje podpiętym aku w samochodzie. Obecna elektronika w samochodzie często jest wrażliwa na odpięcie zasilania. Ja jeżeli potrzeba to nie odpinam akumulatora od samochodu tylko na klemy podłączam prostownik starego typu bez jakiejkolwiek automatyki jedynie z amperomierzem....
Jak zasilanie VA jest z tego samego prostownika to nie trzeba nigdzie podłączać trzeciego kabelka czarnego z wtyczki 3 pin. Jeden amperomierz do pomiaru prądu ładowania i rozruchu to kiepski pomysł, nawet cyfrowy o zakresie 100A daje wiarygodne wskazania dopiero powyżej 10A. Bo przeważnie jest właśnie tak jak u ciebie, raz pokazuje 2A innym razem 5A...
Ta śrubka na obudowie amperomierza służy do ustawiania zera wskaźnika, czyli w stanie spoczynkowym, gdy nie płynie przez niego prąd ustawia się wskazówkę na zerze. Pokrętło pod amperomierzem służy do ustawiania prądu, wartość którego zobaczysz na tarczy amperomierza. Nie ma oznaczeń, gdyż wartość prądu ładowania ulega zmianie w czasie ładowania. To...
a wskazówka amperomierza ledwo się ruszy. Pomiar prądu ładowania amperomierzem zewnętrznym czy wbudowanym? Zważ że wbudowany mógł ulec uszkodzeniu. napięcia wszystkie ok. Jakie napięcia jałowe pomierzyłeś? Podaj je.
Podłączyłem amperomierz, prąd ładowania wynosi 0A, pali się zielona dioda na zasilaczu. Na pakiecie jest 38,2V, z ładowarki do BMS dochodzi 42V (między C- a B+). Mam zasilacz warsztatowy, czy mogę podładować nim pakiet ustawiając np. 39 - 40V z ograniczonym prądem np. 0,5A - z odłączonym BMS?
Jeżeli prostownik posiada regulację prądu ładowania i amperomierz to OK . Radiatory do tych diod musisz dać .
Witam. Akumulator najlepiej ładować prądem dziesięciogodzinnym przez 10-11godzin. To znaczy że jeżeli masz akumulator 35 Ah, to ładować go prądem 3,5A przez 10-11 godzin. Jeśli twój prostownik ładuje prądem 4A (to trochę za dużo dla twojego akumulatora), to ładuj około 9 godzin. Najlepiej żeby prostownik miał amperomierz i regulację prądu ładowania....
skorzystałem z rady żeby podłączyć bezpośrednio panele do aku i po dłuższej chwili odlaczylem jak się okazało ładuje bez problemu Trzeba było to zrobić z podłączonym amperomierzem, wiedziałbyś jakiego prądu ładowania należy się spodziewać przy maksymalnym nasłonecznieniu paneli. Przy tej mocy paneli nie ma obawy, że prąd może być za duży co do wartości,...
Amperomierz ogranicza prąd pobierany z zasilacza przez pakiet i wtedy on daje radę.
To jest miernik - amperomierz - prądu ładowania, jak na zdjęciu.
Ile ci pokazuje amperomierz prądu ładowania na desce rozdzielczej przy napięciu 14.2 V? Ile amper przy zwiękrzonych obrotach?
W układzie ładowania podłącz zabudowany na tablicy przyrządów amperomierz.Przewód przykręcony na tylnej pokrywie alternatora na śrubie M6 cały czas jest pod napięciem.W ten przewód w szereg podłącz zamontowany amperomierz uważając na biegunowość amperomierza i masz wzrokowo obserwacją pracy układu ładowania.Zwróć uwagę iż po odpaleniu tego Łunochoda...
Teoretycznie powinieneś ładować troszkę ponad trzy godziny . Sprawdź amperomierzem rzeczywisty prąd ładowania .
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Amperomierz mierzy prawidłowo prąd DC a nie odkształcony prąd ładowania akumulatora.
0,1 pojemności akumulatorka, czyli w tym przypadku prądem nie wiekszym niż 0,4A (400mA). Czas ładowania jest zależny od prądu ładowania i stany technicznego baterii. O ile pamiętam to napięcie to nie może przekroczyć 16,2V. Najlepiej jest przy pierwszym ładowaniu włączyć szeregowo w obwód ładowania amperomierz, ustawiając napięcie, nie przekroczyć progu...
W samochodzie Nysa 522 zastosowano rozwiązanie z rysunku amp1a.JPG. Gdy nie ma ładowania amperomierz pokazuje prąd pobierany przez odbiorniki a gdy jest ładowanie amperomierz pokazuje tylko prąd ładowania akumulatora. Amperomierz w instalacji jest pomiędzy akumulatorem i zaciskiem "19" regulatora napięcia. Poniżej link do schematu tej instalacji: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Dokładnie na 99% tahvo, może też być zwarcie w telefonie i bilans prądów wychodzi na zero, ale to można łatwo sprawdzić. Amperomierz w szereg na torze ładowania jeżeli nie pobiera prądu podczas ładowania to uszkodzone tahvo.
W załączniku przesyłam schemat sprawdzonej regulacji prądu ładowania. Do układu przydałby się jeszcze amperomierz. Jeśli ktoś nie potrzebuje płynnej regulacji, zamiast potencjometru 22k można wstawić PR-ek 22k, i jednorazowo wyregulować maksymalny prąd ładowania. Najlepiej na mocno rozładowanym akumulatorze.
Kolego, Jarek2004xd ! Próbować reanimować można tylko te akumulatory u których wysechł elektrolit( gel ). Akumulatory z wszystkimi innymi uszkodzeniami - na utylizację ! Po zdejmowaniu górnej przykrywki i ochronnych gumowych kapsli z każdą celi można wizualnie ocenić stan celi - w sprawnym akumulatorze tafli powinny być nawilżone . Przy wysychaniu elektrolitu...
Jeżeli amperomierz nie pokazuje zera to znaczy, że nadal płynie prąd ładowania. Lub sam miernik jest niedokładny. Zmierz ten prąd za pomocą innego amperomierza włączonego w szereg z ładowanym akumulatorem.
Jaki zakres amperomierza?
czy się naładuje na tym prostowniku Jeśli nie pokazuje prądu ładowania, to nie naładuje. Takie aku. w dobrym stanie gieły by wskazówkę amperomierza. Jaki nasawiony prąd ładowania. Daj zdjęcie przełącznika wyboru. (prawa strona, na dole.) Pokaż cały panel prostownika.
Akumulator jest rozładowany częściowo. Pomimo że amperomierz nie wskazuje prądu ładowania to i tak go ładuje. Przyczyna nie leży po stronie akumulatora a prostownika. Podłączając inny prostownik do tego samego akumulatora wskaźnik amperomierza cały czas wskazuje prąd ładowania.
Wskaźnik ładowania to jest właśnie amperomierz, tylko że może on wychylac sie w obie strony. Zasada działania https://pl.wikipedia.org/wiki/Amperomier... Jeśli masz multimetr który ma zakres pomiaru prądu do 20A to weź podłącz szeregowo amperomierz z ciągnika, multimetr i jakieś obciążenie 120W z żarówek i sprawdź na ile się wychyli.
Dioda zmieni kolor czy tylko na wskaźniku będzie 0 ? Ta dioda LED tylko sobie świeci i nie zmieni koloru ani się nie wyłączy po naładowaniu akumulatora. W miarę ładowania akumulatora prąd ładowania na amperomierzu będzie malał. Na forum jest trochę tematów o tym prostowniku. Wystarczy poczytać i pooglądać załączone zdjęcia, żeby się zorientować, że...
Witam !!! Zrobiłem układ wg. schematu - mam problem - po podłączeniu akumulatora /potencjometr reg. prądu na '0'/ amperomierz pokazuje prąd ładowania ok.1A zamiast '0'A- potem reglacja prądu jest do ok. 4A. http://obrazki.elektroda.net/38_12224302...
Proponowałbym sprawdzić jeszcze faktyczny prąd ładowania za pomocą amperomierza USB. Niektóre z tych urządzeń potrafią podać energię (w mili-Ampero-godzinach)prezkazaną przez port USB. Wtedy będziesz pewny czy aplikacja pokazuje prawdziwe wartości.
Witam, To nie jest woltomierz tylko amperomierz dwukierunkowy wskazuje prąd ładowania jak i prąd rozładowania akumulatorów np. podczas postoju .
Podłącz amperomierz w szereg, żeby się upewnić jakim prądem ładuje. I ew. zwiększ czas ładowania. salut andre
Bateria sprawna - po tych 30 minutach po włożeniu do wkrętarki wszystko działało - zastanawiam się nad upalonym opornikiem był on mocy 1/4W, a po podłączeniu na dosłownie sekundę baterii w obwodzie z amperomierzem prąd ładowania to prawie 5A.
Ok. Tylko wtedy wskazaniami amperomierza z tym bocznikiem, nie można się kierować przy ustawianiu czy kontroli prądu ładowania akumulatora.
Napiecie to nie wszystko. Zmierz prąd amperomierzem kleszczowym lub klasycznym.
Zmierzyłeś amperomierzem cęgowym, jaki prąd płynie w obwodzie ładowania? Jesteś przekonany, że ten amperomierz jest w pełni sprawny? Robiłeś nim jakieś inne pomiary?
mozesz zamiast diody zamontować zarówkę bo do diody bys musiał dorobic jakiś bocznik do pomiaru prądu a tu za pomocą zarówki masz peroblem z głowy i jeszcze jedno zarówka jako element nieliniowy bedzie ogramiczał prąd ładowania
Oczywiście, że prostownik musi być podpięty do akumulatora. Prąd mierzymy w szeregu z obciążeniem. Zasadniczo podczas pomiaru występowało zwarcie (pomijając rezystancję wejściową miernika która dla amperomierza jest znikomo małą). Dlatego taka dziwna wartość a raczej max prąd zwarcia. Generalnie prąd ładowania mierzymy amperomierzem podpiętym w szereg...
Z tego, co kojarzę, w tańszych transformatorowych prostownikach układ regulacji prądu jest zrealizowany na triakowym regulatorze mocy po stronie pierwotnej. Akumulatory AGM mają inną charakterystykę ładowania, łącznie z wyższym napięciem końcowym. Fakt, wymienić amperomierz i śmigać. ;) Ta pomarańczowa kostka wygląda na bezpiecznik automatyczny/resetowalny.
Wrócę do starych czasów - PRL. Czy tam się bawiono w ograniczanie prądu ładowania w ładowarkach mikroprocesorowych? Na transformatorze wieloodczepowych ustawiano napięcie ładowania i kontrolowano prąd na amperomierzu. Jeśli napięcie dla założonego prądu było podejrzanie wysokie (np. 16V), to się to napięcie zmniejszało i prąd spadał. I tyle.
Przy ładowaniu akumulatorów ważny jest prąd czyli ilość ładunków przekazanych w określonym czasie .Zmierz amperomierzem faktyczny prąd ładowania jak będzie za duży to tylko opornik ograniczający (żarówka ) . Odwijanie uzwojeń jest kompletnie bez sensu .
Pomierz miernikiem baterię jeśli żyje, to sprawdziłbym amperomierzem jaki prąd płynie podczas ładowania. możliwe, że te dwie baterie, które podłączałeś są rozładowane poniżej poziomu minimalnego. wtedy spróbuj potrzymać telefon na ładowarce dłużej (około 1h), możliwe, że wstanie. Jeśli to nie pomoże, to prawdopodobnie uszkodziłeś coś podczas wypinania...
Aku ładuje się prądem 0,1 C (1/10 pojemności), w Twoim przypadku to 0,4A. Nie ładuje się na czas, bo nie wiesz ile Ah trzeba dostarczyć akumulatorowi, ile w danej chwili potrzebuje. ładuje się do momentu wystąpienia oznak naładowania, a więc -gęstość elektrolitu ok 1,28g/cm3, -zwiększone gazowanie, -uzyskanie napiecia na zaciskach 14,4V. W praktyce...
Ponieważ nie potrzebujesz tu dużej dokladnosci możesz zrobić to w następujący sposób: Potrzebujesz: Miernik uniwersalny z zakresem amperomierza do 10 ( 20 ) A, i omomierzem. 1. Mierzysz amperomierzem z uniwersalnego prąd ładowania akumulatora - maksymalny i dodajesz 20% 2. Mierzysz omomierzem rezystancję wewn ustroju amperomierza króry chcesz zastosować....
Jesli masz miernik to sprawdz napiecie na zaciskach prostownika oczywiscie odlaczonym od akumulatora. Jesli nie masz miernika to obecnosc napiecia mozesz sprawdzic podlaczajac zaciski prostownika do zapasowej zarowki samochodowej. Ale jezeli amperomierz wskazuje 0 to prawdopodobnie brak na jego eyjsciu napiecia. Sprawdz bezpiecznik na zadilaniu w prostowniku....
Jak nie ma prądu, jak jest? I=P/U. I=5/12=0,416A. 2,2Ah/0,416A=5,28h do całkowitego rozładowania. Nie wiadomo jednak jakim prądem mierzył pojemność producent. Należy sprawdzić amperomierzem prąd ładowania. W baterii ma kolega prawdopodobnie 4 akumulatory połączone szeregowo. Końcowe napięcie baterii 4,2*4=16,8V. Może być takie, może być trochę niższe...
Witam Amperomierze wpinasz w szereg tzn. Jeśli chcesz sprawdzić pobór prądu to odłącz plusowy przewód zasilania (główny) i wstaw szeregowo amperomierz.Tak samo z ładowaniem, z tą różnicą ,że wpinasz go w obwód ładowania( przewód ,który wyłazi z prądnicy i śmiga do aku).Pamiętaj jednak aby amperomierze miały odpowiednia zakresy pomiaru bo inacze jak...
Witam Prostownik ma coś w rodzaju zabezpieczenia przed przeładowaniem. Funkjcę tę pełni dioda D3 i tyrystor T1. Wtrakcie ładowania prąd płynie przez tyrystor do akumulatora. Po naładowaniu tyrystor nie jest wyzwalany i do akumulatora płynie prąd przez żarówkę Ż1. Amperomierz o zakresie 0-10A może być włączony do układu, ale nie tak jak na schemacie...
Witam, mamy prosty układ ładujący akumulator - prostownik 220AC/16DC i wyprowadzone z niego dwie klemy, które są zaciśnięte na biegunach akumulatora. Amperomierz w prostowniku wskazuje prąd ładujący 4A. Gdy między jedną klemę, a biegun akumulatora włączam szeregowo multimetr ustawiony na pomiar prądu do 20A, oba mierniki (multimetr i ten na prostowniku)...
Możesz ładować przez szeregowo podłączoną żarówkę 24V/55W tylko sprawdź amperomierzem prąd ładowania żeby nie był większy niż 0,1 pojemności akumulatora . Napięcie na akumulatorze jest funkcją prądu ładowania i przy odpowiednim jego ograniczeniu proces ładowania będzie przebiegał prawidłowo . Jest też inna możliwość zasilania ładowarki z sieci przez...
Nie trzeba żadnych mostków!!! Widzę zakres amperomierza 20A wiec taki prąd nawet długotrwały nic mu nie zaszkodzi, do tego został zaprojektowany...dodatkowy mostek wymagałby innego ustroju pomiarowego!!! cały prąd ładowania płynie przez cewke amperomierza Prąd ładowania nie płynie przez cewke amperomierza!!! Tylko przez bocznik, na którym jest mierzony...
Witam. Amperomierz musi być podłączony w szereg, tak jak na rysunku. Jeśli ma być wyłączony to musisz zewrzeć jego zaciski. Pozdrawiam.
Najlepiej taki jak był fabrycznie po założeniu sprawdzić pobór prądu amperomierzem czy nie ma jakichś upływności a po odpaleniu voltomierzem ładowanie. Jeżeli są upływności to trzeba pogrzebać w instalacji co kradnie prąd. To tak na szybko.
Prawdopodobnie na transformatorze jest zamontowany bezpiecznik termiczny, który się przepalił. Gdyby jednak transformator rzeczywiście był bardziej uszkodzony (spalone uzwojenie) to musisz podstawić inny o tej samej wielkości. Z tego co wiem jest tam płynna regulacja prądu ładowania na triaku. Zatem możesz podstawić transformator toroidalny tej samej...
Mam od kilku lat prostownik marki Kukla BK 12/ 15 ( ładowarka automatyczna z mikroprocesorem) . Kupiłem go przez internet. Gdybym miał go w ręku przed zakupem nigdy bym go nie kupił!. Kupiłem bo to polska firma. Rzeczywiście, tak jest bo produkują go chyba w Bielsku -Białej. Jednak wykonanie tego urządzenia jest na chińskim poziomie, kabelki z krokodylkami...
Tak jak napisał (at)klamocik Ciesz się bo masz fantastyczny prostownik tylko trzeba go kontrolować. Dołożyć regulator obniżający napięcie na zasilaniu 230V, którym zmniejszysz w sposób bardzo prosty napięcie zasilania, a tym samym napięcie na wyjściu na akumulator. Do tego na pewno warto założyć na prądzie stałym amperomierz, by można było nastawić...
Ja bym nic nie zmieniał. Wtedy jedynie trzeba pamiętać że amperomierz działa odwrotnie , czyli jeżeli pokazuje + ładowanie to pobiera prąd z akumulatora , a jeżeli - rozładowanie to ładuje alternator. W niczym to nie komplikuje korzystania z pojazdu. Ten amperomierz to i tak należy traktować jako mało precyzyjny wskaźnik , a nie przyrząd pomiarowy.
Kolego . atom1477! Dlaczego warto filtrować napięcie zasilania układu scalonego ? Lepszy filtr niż akumulator, jest niemożliwy do wymyślenia. Potrzebne napięcie jest stabilizowane przez diodę Zenera. W odniesieniu do indukcyjności rezystora drutowego . Która,Twoim zdaniem, może być indukcyjność drutu o rezystancji 0.01Om, średnica 0.8 cm i długośći...
A jest w nim amperomierz? Jakim prądem ładuje?
W obwód ładowania szeregowo podłącz amperomierz
Podłącz alternator z instalacją przez amperomierz 10 - 20A.Może gdzieś znajdziesz taki od ruskich ciągników. Jeśli w całym zakresie obrotów będzie 0 (zero) pomiń regulator tj zbocznikuj drutem i wtedy ostrożnie na małym gazie obserwuj amperomierz. Jeśli nadal nic - pytaj dalej.
Jeśli prąd ładowania będzie za mały to ładowanie się nie uruchomi. Daj amperomierz w obwód i zobaczysz czy płynie prąd ładowania.
może masz amperomierz z za dużym zakresem i cienki prostownik może amperomierz jest uszkodzony a może był zapięty w drugą stronę i wychylał się do zera pomiar z opornikiem służy do pomiaru prądu o wartości większej niż zakres amperomierza
Do ładowania 8 akumulatorków wystarczy zasilacz 12V, dla 10 akumulatorków wystarczy coś 14-15V. Najlepiej żeby miał płynną regulację napięcia ładowania i amperomierz, żebyś mógł sobie regulować prąd ładowania ;) Inne rozwiązanie to zastosowanie ogranicznika prądowego na jakieś 800mA i dać wyższe napięcie. Jeśli nie używasz ładowarki procesorowej to...
Panowie zdobyłem kilka info. Zadzwoniłem do kumpla od którego dostałem tablet. Miał zdjęcie baterii. Na zdjęciu nie było widać aby przy baterii była jakaś elektronika. Zapewne sterowaniem ładowania zajmuje się tablet. Pozy tym udało mi się wyszperać, że dwa jednakowe ogniwa można łączyć równolegle bez elektroniki. I tak też zrobi)em. Tablet ładuje się...
Skoro napięcie im większe tym szybciej ładuje się akumulator, to może można go ładować 24V ?? Zrobiłem prowizoryczny prostownik który z trafa dostaje 2X12V i prostują go dwie diody. Końcowy prąd dwupołówkowy. Przy napięciu 14.4V, amperomierz wskazuje prąd ładowania 2A. Tak więc wcale nie jest to mały prąd przy tym napięciu. Akumulator zachowuje się...
(at)krzysztofkamienski Stare samochody z prądnicą np UAZ, Warszawa, w motocyklach też spotkałem (Jawa) nie miały kontrolki ładowania, miały zamontowany amperomierz, który miał 0 na środku skali i wskazywał czy prąd płynie do akumulatora, czyli działa ładowanie, czy jest z niego pobierany
To teraz proponowałbym się zaopatrzyć w amperomierz cęgowy prądu stałego i zmierzyć PRĄD (tak, prąd się mierzy AMPEROMIERZEM ) ładowania. I wtedy będzie wiadomo co jest z alternatorem.
Jeśli jest sprawny technicznie to jest to bardzo dobry prostownik. Zawsze możesz go ulepszać ale na tym prostowniku można ładować spokojnie nowe i stare akumulatory . Jest to po prostu kwestia dobrego dobrania zakresu prądu. Jeśli ustawisz prąd ładowania na amperomierzu 5,5A do ładowania Twojego akumulatora to spokojnie możesz go zostawić do ładowania....
Zasilacz 3A z postu #29 ma funkcję , że po osiągnięciu ustawionego napięcia końcowego prąd ładowania jest zbliżony do zera . Można jeszcze dołożyć układ sygnalizacyjny z LED , ale lepiej amperomierz i wtedy widać w każdym momencie jaki prąd płynie na wyjściu . :idea:
Wiem, że temat stary jak węgiel, ale wyjaśnię o co chodzi. Otóż ten prostownik ma regulację napięcia od około 0,5V do16V. Więc jeżeli skręcimy potencjometr na minimum to logiczne jest, że nie będzie płynął prąd do akumulatora, bo napięcie prostownika będzie niższe od napięcia akumulatora. Należy po prostu kręcić potencjometrem w prawo aż wskazówka zacznie...
Jesteś pewny tej regulacji ? W karcie katalogowej stoi równo 12V. Jeżeli faktycznie jest regulacja od 10,8V to prąd ograniczysz przez odpowiednie obniżenie napięcia. Potrzebny amperomierz do kontroli prądu ładowania.
Prostownik ma 2 stopnie regulacji napięcia i prądu - 1 stopień ( 1ст ) - 3 - 34V 0 -12A i 2 stopień(2ст) - 34-65V - 0 -12A. Dla ładowania akumulatora 12V należy ustalić przełącznik, który na zdjęciu z prawej strony do pozycji 1ст ( 1st ), rączkę regulacji prądu wykręcić na minimum. Podłaczyć akumulator ( nie pomyl...
Po to włączasz amperomierz, żeby sprawdzić jaki jest prąd ładowania. Popatrz jak się mierzy taki prąd, jak włączyć amperomierz do obwodu. Możesz też omomierzem sprawdzić czy jest opornik pomiędzy wejściem baterii słonecznej a plusem baterii akumulatorów. Dzisiaj już mało co zmierzysz. Popatrz w ten układ jutro rano.
W obu przypadkach lepszy jest prostownik dwupołówkowy, czyli mostek lub dwa tyrystory do rozruchu gdy uzwojenia transformatora są dzielone . Zwróć uwagę, że masz amperomierz elektromagnetyczny, mierzy on prąd skuteczny. Akumulator ładuje się proporcjonalnie do prądu średniego wyprostowanego, czyli składowej stałej prądu. Gdy Twój amperomierz pokazuje...
Akumulator ma na ta chwilę 13,2 V. Więc nie wiem czy wtedy prąd nie jest pobierany mniejszy niż gdy by akumulator był rozładowany. Zapewne tak. A z czego ma pobierać, skoro napięcie wyjściowe "prostownika" jest niższe od napięcia akumulatora? Ten wskaźnik działa jako "amperomierz". Im większy prąd ładowanie, tym więcej diod LED się świeci. 4A - 4 LED....
Jeszcze raz ----amperomierz cęgowy i pomiar prądu ładowania!!!
Mam stary robiony prostownik z możliwością regulacji na 6 lub 12v oraz z regulacja prądu ładowania lecz nie ma amperomierza.Czy ktoś wie jak podłączyć amperomierz i jaki byłby najlepszy?
Podejrzewam że nie masz super prostownika ze źródłem prądowym dającym bez względu na wszystko wspomniane miń. 4A . Szeregowo z ładowanym akumulatorem podłącz żarówkę 12 V / 10 W ,21W / 12V większy prąd ładowania ,żarówkę reflektorową 55/65 W, 12V.jeśli prostownik nie posiada amperomierza -Prąd ładowania zmierz dowolnym uniwersalnym miernikiem /super...
Witam . Zegar o podziałce 3-6-12 to amperomierz ,nie woltomierz .Wskazuje prąd ładowania ,nie napięcie .Prostownik zapewne jest jedynie na 12V .Wtykiem bananowym z przewodem ,wkładanym do odpowiednich otworów ,możemy ustawić prąd ładowania ,gdyż transformator posiada wiele odczepów.
W tym zachodnim amperomierz jest tylko wskaźnikiem procesu ładowania a prostownik jak nie ma regulacji to automat, sam dobiera prąd ładowania. Podłączasz i ładujesz.
Czyli zamiast diody amperomierz ,i jeżeli prąd podczas ładowania spada to mam własciwą polaryzację Tak
Bo to jest tak najprościej pisząc: Musisz podłączyć jakieś obciążenie, żeby płynął prąd. I podczas ładowania kondensatora prąd powinien przepływać. Zrób zdjęcie jak to wszystko podłączyłeś. Może masz źle włączony amperomierz. Pamiętaj że ten kondensator musisz później rozładować np podłączając do niego równolegle diodę z opornikiem.
Jeżeli to jest ten prostownik co podany w linku, to nie jest on taki całkiem prosty, bo posiada regulację (gałką) prądu ładowania, oraz amperomierz. Jeżeli ta "gałka" działa skokowo, to przełączane są odczepy na uzwojeniu pierwotnym. Amperomierz jest pomocny dla ustalenia prądu ładowania.
Jak zwykle w potrzebie i pośpiechu zmontowałem prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych.Wykorzystałem części z zasilacza ATX.A dokładnie obudowę z gniazdem,wyłącznikiem,wentylatorem,połow... płytki drukowanej (użyta jako uniwersalna),drobne części :diody,radiator,przewody.Prostownik daje prąd po podłączeniu akumulatora.Jest odporny na zwarcie...
Podłączyć amperomierz szeregowo z akumulatorem.
Witam serdecznie, Od pewnego czasu zastanawiam się w jaki sposób dokonać pomiaru prądu ładowania w samochodzie osobowym? W starych pojazdach pamiętam że były montowane amperomierze wskazujące prąd ładowania. Chciałbym wykonać coś podobnego, tyle że wyświetlającego wynik w postaci cyfrowej ;) Teraz pytanie, czy zastosowanie bocznika 100A wpiętego w szereg...
Trudny jest pomiar prądu w warunkach tak dużego zakresu odkształceń. Dziwne jest też zachowanie mierników, które po czasie zmieniały wskazania. Ktoś wlutował kondensator w jakieś miejsce... Bez schematu miernika trudno cokolwiek powiedzieć. Zastanawia mnie gdzie został wmontowany ów miernik, w którą część układu prostownika - ładowarki. Poza tym budzą...
Podłączyć pod prostownik z amperomierzem. Jak prąd ładowania będzie z czasem spadał, to oznacza ,że akumulator się naładował.A jeśli się dobrze naładuje, to trzeba kilka dni poczekać i spróbować najlepiej większym odbiornikiem np. rozrusznikiem -czy rozrusznik dobrze "kręci".To najprostszy domowy sposób.
Akumulator ładuje się prądem 10/xx xx= pojemność akumulatora czyli jak masz 45Ah to 10/45 4.5A ( 62A prądem 6.2A itp. ) czyli podłączasz akumulator pod prostownik i ładujesz prądem 4.5A przez 10h lub do momentu aż wskazówka amperomierza pokaże prawie 0A. Na prostowniku masz potencjometr do ustawiania prądu ładowania ustawiasz go na najniższy prąd podpinasz...
Jeśli tylko napięcie się zgadza to smartfon pobierze tyle prądu ile będzie potrzebował ( wewnętrzne ograniczenie, regulator ładowania). Może kolega zrobić najprostszy test, podłączyć amperomierz między ładowarką a smartfonem i zobaczyć :) Ale uwaga na słabszą ładowarkę, może się grzać i uszkodzić, trzeba sprawdzać choćby ręką temperaturę ! I najlepiej...
Pod woltomierzem ustawiasz napięcie, pod amperomierzem prąd. Fine i coarse różnią się tym że jedno jest do precyzyjnego ustawienia.
Ja uważam że ten prostownik jest sprawny, tylko zadziałała automatyka zabezpieczająca akumulator przed przeładowaniem, i dlatego minimalne wskazania amperomierza, a także mały prąd ładowania akumulatora. Dla sprawdzenia proponuję podłączyć do prostownika naprawdę rozładowany ale sprawny akumulator,i wtedy się okaże czy prostownik będzie ładował dużym...
Oznaczenia regulatora i wyprowadzenia alternatora wskazują, że alternator jest obco-wzbudny. Potrzebuje więc napięcia 24V po stacyjce na zacisk 15 regulatora. Gdybyś na krótko podał +24V na zacisk 67 alternatora to byś dał wzbudzenie i alternator zacząłby ładować maksymalnym prądem. Natomiast opisywany przez Ciebie woltomierz raczej powinien być amperomierzem...
Osobiście też nie polecał bym pakować do niewentylowanej obudowy rezystora ograniczającego prąd ładowania w postaci żarówki. Jak już to w jakiejś oprawce i osłonie na zewnątrz jako "amperomierz" albo raczej wskaźnik prądu ładowania.
Witam. Posiadam prostownik samochodowy agri25 turbo po podłączeniu do akumulatora stan spoczynku 12.6v ustawiam pokrętło prostownika na minimalny prąd ładowania a amperomierz wskazuje prąd 9 amperów więc szeregowo podłączyłem amperomierz cyfrowy który wskazał prąd poniżej 2 amperów w tym czasie prąd na analogu prostownika spadł do 5 amperów. Następnie...
Jedyny problem z tego typu prostownikiem jest taki, że nie wiem jak długo mam ładować :) No właśnie, dlatego należałoby go "wzbogacić" o jakiś amperomierz i regulację prądu ładowania. Dopiero wówczas się nada.
ja podłączyłem ładowarkę od starego samsunga która na wyjściu ma 750 mA a prąd ładowania amperomierz pokazywał 450 mA
Można podładowac co jakis czas np.2 tygodnie.Prostowniki zwykle teraz mają wbudowany amperomierz i zmniejszają prąd ładowania gdy bateria jest naładowana do wartości bliskiej 0.Świadczy to o naladowaniu baterii.Przynajmniej będziesz miec kontrlę i pewność że bateria jest naładowana
Napięcie dla wspomagania rozruchu należy brać po mostku prostowniczym, pomijając schemat regulacji prądu ładowania. Po rozruchu należy natychmiast odłączyć prostownik od akumulatora. Żeby obejść amperomierz kontroli prądu ładowania należy wykorzystać 3 zacisky - Ogólny - Ładowanie - Rozruch, owak w reżimie Rozruch amperomierz będzie zniszczony.Wtórne...
amperomierz ładowania pobór prąd amperomierz pomiar prąd amperomierz
mikropęknięcie płyta główny technics amplituner linia transmisyjna
czujnik parkowania tester ciągłości
Ustawienie silnika Renault Premium 420 DCI: kluczowe kroki Citroen C5 2.0 16V 2004 - Nieprawidłowy odczyt temperatury silnika