Uszkodzony był alternator dawał napięcie bez odpowiedniego prądu. Możesz rozwinąć tę myśl, bo pierwszy raz czytam o takim rzadkim prądzie, a Ohm w grobie się przewraca.
Jaki amperomierz polecacie do samochodu do podłączenia na stałe?
Do dodatniej klemy aku musza dochodzić dwa przewody jeden gruby do rozrusznika i drugi cieńszy do instalacji w samochodzie, amperomierz włączasz w cieńszy przewód, tak aby ładowanie wychylało go na + a pobór prądu z aku na -. Alternator podłączasz do amperomierza po stronie instalacji. Życzę udanych przeróbek - Maciek_M
Ja użytkuję UT203 i przystawkę VC511 (z uwagi na możliwość podłączenia do oscyloskopu).
Te 12V może być umowne, tak samo jak w instalacji samochodowej, gdzie napięcie podczas pracy pojazdu jest sporo wyższe. Wszystko zależy od instrukcji obsługi - jeśli przewiduje ładowanie baterii - to wszystko jest OK. Z tym prądem 1/10 bym się za bardzo nie przejmował, bo nijak się on ma do rzeczywistej eksploatacji baterii w pojeździe. Mam w samochodzie...
(at)vorlog na twoim miejscu to bym się zastanowił czy nie warto wziąć amperomierza do samochodu i to sprawdzić. Bo o czym piszę to wiem. Sprawdzane wielokrotnie. A dalej to to też mijanie się z prawdą.
nie podałem kontaktu: mail bfs1(at)op.pl
czy tak będzie ok? Nie, w ten sposób podłączysz amperomierz równolegle do przewodu masowego. Jedna końcówka przyrządu do bieguna z akumulatora, druga końcówka przyrządu do klemy i teraz możesz rozłączyć kleme. Ciągłość obwodu będzie zachowane przez amperomierz,
Kolego . atom1477! Dlaczego warto filtrować napięcie zasilania układu scalonego ? Lepszy filtr niż akumulator, jest niemożliwy do wymyślenia. Potrzebne napięcie jest stabilizowane przez diodę Zenera. W odniesieniu do indukcyjności rezystora drutowego . Która,Twoim zdaniem, może być indukcyjność drutu o rezystancji 0.01Om, średnica 0.8 cm i długośći...
No to musisz poobserwować pobór prądu w ciągu kilku dni. Proponuję wystawić warty przy samochodzie i ciągle obserwować wskazania amperomierza. :D A tak poważnie, nie masz tam zamontowanych jakichś podejrzanych wynalazków?
Witam Mam takie jeszcze pytanie: Jak się ma sprawa z użyciem amperomierza samochodowego +/- 60A? Widzę ich całkiem sporo po niskich cenach. Sprzedawcy z Chin dają opis, że amperomierz działa pod systemem 12V. Zastanawiam się tylko, czy piszą tak dlatego, aby lepiej sprzedać produkt (może chodzi tylko o podświetlenie), czy rzeczywiście te amperomierze...
Witam A jaki to samochód? Pomiar zarejestrowany od razu po podłączeniu amperomierza, czy odczekałeś przynajmniej minutę? Próbowałeś wyciągać bezpieczniki i obserwować kiedy ten pobór prądu spadnie? PozdrawiaM
hmmm dzieki wszystkim za odpowiedz! fajnie, ze mozna tak pytac i ze ktos na te pytania odpowiada:) pzdr Dodano po 3 [quote="JERZYKOWSKI"]Na zdjęciach jest amperomierz z samochodu Żuk, ma on już wbudowany bocznik, jest to taka blaszka pomiędzy śrubami. Ten amperomierz w twoim samochodzie jest oryginalnie wbudowany? amperomierz jest oryginalnie wbudowany,...
A to jest woltomierz czy amperomierz?
Normalnie to podłączasz amperomierz i obserwujesz (na zamkniętym samochodzie). Jak długo się utrzymuje pobór (rzędu nastu minut), to odłączasz kolejne obwody (bezpieczniki) aż znacząco spadnie. Dobrze jest sprawdzić akumulator, bo być może się skończył?
Naładować się może da, ale nie tym urządzeniem. Ono, żeby zaskoczyło, musi wyczuć jakieś napięcie na akumulatorze, nie wiem dokładnie jakie, ale może to być w okolicach 9V, może mniej. Żeby akumulator "ruszył", to trzeba podłączyć zwykły prostownik transformatorowy, najlepiej z regulacją prądu ładowania i amperomierzem.
Czy to obojętne którym kablem od amperomierza ( +, -) dotknę przewód masowy w samochodzie
naszła mnie ochota na montaż w samochodzie amperomierza, który pokazywałby aktualny stan ładowania lub odwrotnie - poboru prądu. Bez sensu. Wystarczy woltomierz pokazujący aktualny stan napięcia na akumulatorze.
w samochodzie elektronika wrażliwa na wyższe napięcia dla tego prostownikiem się nie ładuje podpiętym aku w samochodzie. Obecna elektronika w samochodzie często jest wrażliwa na odpięcie zasilania. Ja jeżeli potrzeba to nie odpinam akumulatora od samochodu tylko na klemy podłączam prostownik starego typu bez jakiejkolwiek automatyki jedynie z amperomierzem....
Nie wiem co to znaczy wybałuszyło. Jeśli nie pali ci żadnych bezpieczników, to może być to zwarcie w obwodzie alternatora lub rozrusznika, bo z tego co piszesz wynika, że upływ prądu jest dość duży. jeśli to jednak coś za bezpiecznikami, to trzeba włączyć amperomierz między akumultor, a + samochodu i przy wyjętym kluczyku zmierzyć jaki prąd płynie....
Dobrze podłączony alarm nie rozladuje akumulatora nawet po pół roku Nie przesadzaj kolego, zimą po dwóch tygodniach alarm potrafi rozładować akumulator, to nie spostrzeżenie tylko dane z praktyki. Wracając do tematu, bez podłączenia amperomierza do samochodu, to możemy tu tylko wróżyć ?
Pamietaj amperomierz podłączamy szeregowo
masz tutaj, oczywiscie wskaźnik to amperomierz http://obrazki.elektroda.net/49_12360303...
Moją pasją są stare samochody tzn, przedwojenne lub zaraz po . A wtedy każdy miał taki amperomierz . Nawet w starach , żukach , warszawach ,nysach , GAZach i UAZach takie były i podłączenie nie jest żadnym problemem .
Tak czy inaczej amperomierz do samochodu/motocykla musi być z 0 w środku, czyli +/- 15A, podłącza się go szeregowo na przewodzie prowadzącym z alternatora/prądnicy do akumulatora (musi być to miernik przystosowany do pomiaru ciągłego). P.S. Te całkiem tanie amperomierze z Allegro są bez boczników...
jak do ładowania akumulatora od samochodu to trafo,diody prostownicze ,rezystor ograniczajacy prad i jakis amperomierz o zakresie 0-6A a jak inny to napisz do czego -to co pisal moj poprzednik
Trzeba wziąć amperomierz cęgowy i zmierzyć prąd dla każdej z 3 faz. Powinny być praktycznie takie same.
Tylko pomiar prądu musi być co najmniej przez chwilę po zamknięciu samochodu. Jak podłączyć się amperomierzem do instalacji samochodowej?
Najprościej: miernik cęgowy, zapnij na przewodzie (+) przy wyłączonym kluczyku, wyzeruj, włącz światła - aby zobaczyć czy + czy - zapięty, wyłącz światła, włącz silnik, trzymaj na 1000 obr. i zobacz - jakie masz ładowanie. Albo dobry bocznik i amperomierz. Nie rozłączaj wówczas klemy przy pracującym silniku, bo padnie akumulator. Albo stary amperomierz...
Kolega, adamekamator! A nie lepiej dla użycia funkcji rozruchu ustalić 2 dodatkowe zacisky i brać napięcie bezpośrednio z wyjścia mostku ? Zniknie problem z bocznikem dla amperomierza . Które znaczenie dla właściciela samochodu ma wskazanie amperomierza przy puszczeniu ? Amperomierz jest potrzebny przy ładowaniu akumulatora.
Tylko w takim przypadku nie można mieć lampki ładowania, trzeba zainstalować amperomierz, jak w starych samochodach.
Ten plus co idzie do odbiorników już z (akumulatorów) rozepnij, czyli z tego wspólnego plusa podłącz amperomierz szeregowo w stosunku do akumulatorów i odbiorników. Schemat: Odbiorniki---+Amperomierz ----+Połączonych_aku----masa.
Amperomierz
Kolega -->Pitsky podsunął dobry pomysł jak uprościć sobie życie. To dobre rozwiązanie przy pomiarze prądu stałego, ma jeszcze ten plus że gdy prąd płynie w przeciwną stronę masz wskazania ze znakiem minus, jeśli chcesz taki amperomierz do samochodu to jest najlepszy pomysł. One mają zakres 20A, tylko bocznik nie wytrzymuje ciągłego poboru, wystarczy...
Najpierw rozpoznaj to co kupiłeś i już masz. Potrzebujesz w pierwszej kolejności dobrego Generatora (pralkowiec najlepszy), woltomierza, amperomierza i najlepszego do doświadczeń odbiornika - czyli akumulatora.Akumulator może być mały od samochodu. Jak już będziesz miał całą instalację i wiatr to musisz obserwować wskazówki woltomierza i amperomierza...
Nie wiem jak jest w Mercedesie (każdy samochód ma swoje tajniki), ale mogę dorzucić swoje "trzy grosze". W Nissanie pewnego dnia zauważyłem, że po kilku dniach bez odpalania, akumulator nie jest w stanie zakręcić rozrusznikiem. Elektryk sprawdził akumulator i uznał, że jest sprawny. Po pomiarze prądu w samochodze okazało się, że cały czas pobiera 0,7A....
Trzeba pomierzyć prądy pobierane przez instalację samochodu. Poszukaj jakiegoś znajomego który ma AMPEROMIERZ i wie do czego on służy .Bez tego przyrządu nic nie zrobisz.
Akumulator jest dobry .Chciałem go tylko podładować .Rozrusznik w samochodzie elegancko kręci. Może padł amperomierz?
Niestety nie miałem nic pod ręką mocniejszego . Może dzięki takiemu napięciu koledzy nie będą się martwić o ubezpieczenie AC. :D 8.5 V x 1,4 = 11,9 V w szczycie , przynajmniej nie ma strachu o uszkodzenie czegoś w samochodzie ;-)
Dziękuje za zainteresowanie w ziołem ten bocznik bo pogłowie mi chodził amperomierz do samochodu i rejestracja poboru prądu ale na razie brak czasu na takie rozbudowane projekty i troszkę mało wprawy bo trzeba by dwa takie boczniki a pomiar dość dokładny wiec może zrobię na razie taki amperomierz stacjonarny i pociwiczę z op i AVR . Temat w sumie do...
Witam. Samochód peugot 308 rozładowuje akumulator na postoju. Po podpięciu amperomierza pobiera ok 3,5 A wszystko w samochodzie wyłączone. Wypinanie bezpieczników nic nie daje dopiero wypięcie zwory SH w skrzynce z bezpiecznikami odcina pobór prądu do 0A. Za co odpowiada zwora SH gdzie przesyła dalej napięcie. Samochód znajomego więc nie mam za bardzo...
Po pierwsze sprawdzamy napięcie, czy po naładowaniu ma poprawne. Można sprawdzić też napięcie po kilku dniach od ładowania, czy szybko spada (objaw degradacji). Akumulatory "rozruchowe" jak np. w samochodzie spalinowym bada się dużym prądem w krótkim czasie, czyli upraszczając - po podłączeniu bardzo dużego obciążenia sprawdzamy, jakie mamy napięcie...
a poza odlutowywaniem można jakoś inaczej sprawdzić ? powiem wprost, że niechciałbym go odlutowywać ponieważ miernik ma zaledwie miesiąc i nie chciałbym w nim grzebać do tego stopnia. Ma jakąś gwarancję? Nie ma, nie chcesz stosować, możesz zewrzeć bezpiecznik drucikiem. Później sprawdzić pobór jakiejś zapasowej żarówki, byle nie halogenowej, tak do...
Przyczyn może być wiele: -niewłaściwie podłączone radio -niegasnąca lampka w bagażniku -awaria alternatora -uszkodzenie alarmu Żeby to sprawdzić będziesz potrzebował amperomierz, który włączysz szeregowo z akumulatorem samochodu. Po podłączeniu amperomierza , możesz np. wyjmować po kolei bezpieczniki i patrzeć kiedy pobór prądu zmaleje lub odcinać odbiorniki...
Czytałem na forum że sterownik jest odporny na zwarcia, sam wahałem się przed tym ruchem ale po sprawdzeniu przewodów itd. nic więcej mi nie zostało. Amperomierza NIGDY nie włącza się w ten sposób. jak przyjdzie sterownik przekładam EPROM i zakładam w samochodzie Jak przyjdzie to go załóż tak jak przyjdzie, dopiero jak zadziała to go otwieraj.
Zdejmij klemę plusową z akumulatora i podłącz miernik na zakresie amperomierza między klemę + akumulatora a przewód zdjęty z z plusowego trzonka akumulatora i sprawdż jaki pobór występuje w trakcie postoju samochodu.
Witam. Wesołych i spokojnych świąt. :) W jaki sposób jest to radio podłączone w samochodzie ? Powinno być: czerwony-> + po stacyjce żółty -> + stały (pod akumulator) czarny -> - (masa) w przeciwnym wypadku radio będzie cały czas działało i będzie poberało sporo prądu. Możesz zmierzyć amperomierzem ile tego prądu jest pobierane z akumulatora ?
I na wolnych obrotach (częste, duże korki) jest nadwyżka prądu. Niektóre stare samochody miały amperomierz dwukierunkowy, Chyba żaden nowy nie ma elektronicznego amperomierza lub choćby woltomierza na desce rozdzielczej. Można zmierzyć napięcie na postoju (przy włączonym silniku) bezpośrednio na klemach, ewentualnie w czasie jazdy poprzez gniazdo zapalniczki....
radio wylacza sie z kluczyka Z kluczyka wyłącza się zacisk [15], natomiast cały czas jest podłączony do instalacji zacisk [30] - podtrzymanie pamięci. Podaj pobór prądu na postoju - zmierzone 15 minut po zamknięciu samochodu pilotem (najlepiej miernikiem cęgowym lub zwykłym amperomierzem bez rozłączania obwodu ! - samochód nie może się "wybudzić")...
Zainteresuj się amperomierzami dwu zakresami dodatnimi i ujemnymi coś w rodzaju galwanometru które na tablicy mają dodatnią wartość i ujemną. Często montowane w starych maszynach/samochodach traktorach i tak dalej ;)
Z Alfą tak jak z Lidlem , co tydzień to coś nowego. Z Twojego opisu wynika ,że masz pobór prądu i cos kradnie prąd z akumulatora. Sprawdz upływność amperomierzem.
To jedynie pozostaje amperomierzem zmierzyć jaki prąd samochód pobiera w czasie postoju i powinno się wszystko wyjaśnić.
Tak jak napisał awatar amperomierz był wpięty między akumulator i resztę samochodu, ale tak że nie mierzył linii zasilania rozrusznika, np Żuk, Warszawa, czy Star 28, ( tak, kiedys były takie samochody ), wtedy prąd ma wartość kilkudziesięciu amper, były to specjalne amperomierze, może znajdziesz jeszcze na szrotach, jeśli samochód był zasilany z prądnicy...
Pobór prądu w stanie uśpienia wynosi 4.8A Po jakim czasie od zamknięcia samochodu pilotem wykonano pomiar ? Podłącz amperomierz, zamknij auto, odczekaj z pomiarem 30 minut i podaj jaki masz pobór prądu.
Opowiem moją historię. Miałem samochód bez odcinania zapłonu do radia po stacyjce.. Radio Chińskie, marka bodajże Dalco. Oczywiście + po zapłonie i podtrzymanie pamięci były razem. Radio działało, ale po dwóch dniach postoju samochodu nie dało się odpalić! Podpiąłem więc amperomierz w szereg z czerwonym przewodem, pokazało 500mA (ponad 5cio krotnie...
Podłącz akumulator do instalacji w samochodzie szeregowo z amperomierzem (odłącz jedną klemę i pomiędzy zacisk akumulatora a klemę włącz amperomierz i zobaczysz jaki płynie prąd). A jakie masz napięcie na akumulatorze w czasie pracy silnika, jest ok?
jest uszkodzony a dokładniej jego izolacja, jak się zewrze do masy to masz pożar gwarantowany a co do tematu to jak stary masz aku? może już nie trzyma albo jest w samochodzie jakiś "pożeracz" prądu, trzeba by zrobić pomiar amperomierzem jaki pobór prądu jest na postoju samochodu (nie więcej niż 100mA), a jak będzie więcej to wyjmuj bezpieczniki jeden...
No to pierwsze co powinieneś wykonać to tak jak (at)genek1000 zasugerował, sprawdź napięcie ładowania po odpaleniu gdy świecą się te kontrolki o których pisałeś. Co do sprawdzenia poboru to otwórz maskę, zamknij samochód tak jak na noc (maskę zostaw otwartą), jeżeli pod maską jest jakaś krańcówka sprawdzająca zamknięcie maski należy ją wcisnąć żeby...
Jakiś czas temu (luty 22) porażony (to był sarkazm) jakością strumienia świetlnnego halogenów HB3/9005 (65W każdy) zdecydowałem się je wymienić na LEDy. Od tego czasu minęły już dwa przeglądy rejestracyjne i zawsze mi inspektor mówi, że mam fajne długie światła. Niby do końca nie są legalne, ale i tak nie mogą być włączane kiedy z na przeciwka coś jedzie....
Najlepiej jest zrobić tak: -wyłącz wszystko w samochodzie -wyciągasz wszystkie bezpieczniki -podłączasz na przewód (+) cęgowy amperomierz ( multimetr możesz spalić) -wkładasz po kolei bezpieczniki,obserwujesz upływ prądu -w pewnym momencie powinieneś zobaczyć wskazania na amperomierzu Tym sposobem znajdziesz złodzieja.
Witam Więc pomiar jest od razu po zamknięciu układu samochodu. Jak podłączysz ten amperomierz, to trzymaj go tak z minutę i wtedy powiedz jaki jest pobór prądu. PozdrawiaM.
witam, mam taki problem; otóż w samochodzie (Golf I) znajduje sie dodatkowy wskaźnik-amperomierz (VDO) i chciałbym go podłączyć. Z tyłu ma oznaczenia przy jednym zacisku (+B) przy drugim (+L). Oporność pomiędzy zaciskami znikoma (około 0.5oma). Wiem że amp podłącza sie w szereg, ale zastanawiam sie czy bedzie ok jeśli cały prąd samochodu będzie płynął...
Zmierz pobór prądu z akumulatora "całej instalacji" samochodu oraz wepnij się amperomierzem w obwód zasilania centralki alarmowej.
Na multimetrze pokazuje 3,9v a jak podłącze prostownik to pokazuję że jest prawie pełny Odłącz klemę i wtedy zmierz napięcie na aku. Podłącz prostownik i doładuj akumulator. Podłącz amperomierz i zmierz pobór prądu przez samochód (po zamknięciu zamków i uśpieniu instalacji).
Do rozruchu nie powinno się stosować napięcia większego niż napięcie aku czyli 12 - 13V. I na takie napięcie robione są fabryczne rozruchy. Żadnego kondensatora nie zakładaj, bo on podbije napięcie i może powstać problem w samochodzie. Poza tym NIGDY nie podłączaj tego urządzenia do pojazdu w którym nie ma akumulatora. Akumulator, może być rozładowany...
Ile masz tych diod? Dwie lub trzy łączysz szeregowo i działać będzie przy prądzie do ok 1050mA (masz amperomierz?)
Podłącz pod akumulator i użyj amperomierza. Sprawdź też w instrukcji obsługi samochodu jakim bezpiecznikiem jest zabezpieczony ten silnik. Bo jak mnie pamięć nie myli to 25A. A wentylator grzałki nie ma. Nie jest mu potrzebna.
Chyba nie rozumiesz. Przy rozruchu prad moze przekroczyc 300A, To chyba Ty nie rozumiesz. http://obrazki.elektroda.pl/8663171400_1... Wszystko sie zgadza, tylko w samochodzie to troche nie tak. Tak byloby po przerobkach, o ktorych pisze. I teraz wyobraz sobie w miejscu twojego amperomierza, bocznik, pozwalajacy na pomiar malych pradow....
Marku, pojechałeś z tą szklanka i amperomierzem. Przyjrzyj się uważnie jak to wygląda.
A jak to sprawdzić ? Amperomierzem ?? Czy nie ma wtedy strat ?
W samochodach ciężarowych i w autobusach (24V) są ograniczniki prądu ładowania. W tym konkretnym przypadku nie widzę potrzeby ogranicznia prądu ładowania. Standardowo w samochodach alternator 45A współpracuje z akumulatorem o pojemności rzędu 45-60Ah. Potwierdzam to co napisał jozefg , Współczesne akumulatory nie boją się większych prądów , natomiast...
Masa to brązowy lub niebieski. Podłączaj i patrz co się dzieje na amperomierzu.
Warto sprawdzić, czy końcówka się nie wzbudza, jeżeli tak jest, to pobór prądu przez radio może wynosić kilka amperów nawet przy cichym graniu, spotkałem się z podobnym przypadkiem, że końcówka w radiu w samochodzie się wzbudzała, a na warsztacie nie, dopiero włączenie amperomierza w obwód zasilania w samochodzie ujawniło wadę, trzeba było zwiększyć...
Ja już mam zamontowane gniazdko fabryczne na bezpieczniku 5A pod akcesoria np. ładowarka do komórki (i kompresor do tylnego zawieszenia też :D ). Jednak chcąc sprawdzić, czy mi pójdzie podgrzanie zapalniczki z samochodu to bezpiecznik tylko "błysnął" - więc go wymieniłem i więcej nie sprawdzałem. Sam jestem ciekaw, ile taka zapalniczka może ciągnąć...
Jak w temacie, w serwisie audi stwierdzili że akumulator rozładowuje deska rozdzielcza i naprawa to 3000zł, a w między czasie kazali wypinać bezpiecznik F17 (komora silnika). Po zamknięciu samochodu amperomierz po ustaleniu się, pokazuje 0.22A nawet przy wypiętym bezpieczniku F17, po wypięciu 15 w kabinie (oświetlenie wnętrza) spada do 0.12A wypięte...
12-14.4V o amperażu takim jaki wzmacniacz ma bezpiecznik +ok 5A zapasu. Nie wiem ile ten model pobiera, ale z 25-30A to spokojnie może łyknąć jakby np napędzał 2Ohmowy subwoofer, a powiedzmy że lubisz dubstep ;) Przy cichszym graniu 15A może wystarczy, może nie koniecznie... Podepnij go pod samochód przez amperomierz, to się dowiesz ile to realnie prądu...
Witam wszystkich użytkowników tego działu, pisze tu pierwszy raz. Auto na luzie po wciśnięciu sprzęgła lub hamulca i START rozrusznik nie startuje. Podczas pierwszego uruchomienia po włożeniu karty słychać kliknięcie odblokowania kierownicy, przy kolejnych cisza a wnętrza samochodu nie słychać czy bendiks rozrusznika działa. Wszystkie inne elementy...
Wpinając sam amperomierz szeregowo to tak jakbyś próbowal ruszyć samochodem do przodu i do tyłu naprzemian od kilkuset do kilku tysięcy razy na sekundę. Najprostszym sposobem na to byłoby podłączenie równolegle do głośnika wpinając szeregowo z amperomierzem diodę prostowniczą i odpowiedni rezystor. Pozdro!
ok czesiu. Ale dalej nie wiem, jakie silniki kupić, żeby mieć co mierzyć amperomierzem i wykorzystać drugi akumulator.
Kolego a czemu chcesz to wyłaczyc a nie lepiej sprobowac zlokalizowac uszkodzenie i naprawic bedziesz mial satysfakcje i sprawny samochod. Na poczatek amperomierz w reke i sprawdzac po kolei co zre tyle prądu i uporac sie z usterka Pozdrawiam
W samochodzie Nysa 522 zastosowano rozwiązanie z rysunku amp1a.JPG. Gdy nie ma ładowania amperomierz pokazuje prąd pobierany przez odbiorniki a gdy jest ładowanie amperomierz pokazuje tylko prąd ładowania akumulatora. Amperomierz w instalacji jest pomiędzy akumulatorem i zaciskiem "19" regulatora napięcia. Poniżej link do schematu tej instalacji: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Mam taki problem: po podłączeniu tego radia do samochodu pobór na amperomierzu pokazuje 0,67A i aku rozładowane w max 3dni. Z podłączonym innym radiem(też pioneer) pokazuje 4,7mA(samochód może stać z nim dwa tygodnie i pali od strzała). Co może być powodem takiego poboru? co może być zepsute w radiu?
Może test był robiony zbyt małym prądem? Jednak w odkurzaczu masz duży prąd rozruchowy, później mniejszy prąd pracy. Duży opór zaznaczy się przy dużym prądzie. Może nawet nie miałeś czym tego sprawdzić? Do tego potrzeba odpowiednie obciążenie, amperomierz, może nawet rejestrator wartości prądu i napięcia. W samochodzie napięcie baterii spada do 9V chwilę...
DC czy AC? czy ma być izolowany od obwodu z prądem? Czy to do samochodu? Czy nie możesz użyć gotowego amperomierza (elektromagnetycznego) na taki zakres?
Koledzy skupili się na doładowywaniu akumulatora, a tymczasem dużą winę za uszkadzanie aku w aucie ma alternator. Wytarte szczotki to najczęstsze uszkodzenie, które nie daje "widocznych" efektów - w końcu napięcie po uruchomieniu silnika ma te 14-14,4V. Ale ile prądu przepłynie? W starych samochodach był amperomierz - pokazywał, czy więcej ciągniemy...
Mam zamiar wymienic w moim prostowniku (ktorego nigdy nieużywałem bo niemialem samochodu :D ) Wymienic amperomierz - obecny jest stopiony.( i zmostkowany) Prostownik jest dość prosty ,ma trafo 2 diody i przelacznik 6/12V :D Mozna nim ladowac max akumulatory 60Ah. Teraz pytanie jaki tam ma byc amperomierz? Czy 8A bedzie odpowiedni?
A oto co ja zakupiłem od górnego lewego rogu: -wzmacniacz 60W mono - kosztuje z 8zł bardzo przyzwoicie gra :) -odbiornik audio BT+mikrofon z wejściem AUX i odtwarzaczem z USB/microSD - służy mi w samochodzie jako zestaw głośnomówiący i odtwarzacz muzyki ok 20zł -zestaw rezystorów 6zł -uniwersalna ładowarka z funkcją powerbank'a oraz pomiarem pojemności...
Taką metodą nie sprawdzisz jednak pojemności rzeczywistej akumulatora, tylko prąd płynący w przewodzie. Nie chodzi mi o pojemność tylko kondycję akumulatora, stacje obsługi nie mierzą poboru prądu przez odbiorniki w samochodzie tylko obciążają bezpośrednio akumulator amperomierzem z bocznikiem tzn. sprężynowym/oporowym i coś takiego chciałbym zrobić...
Witaj! Ja proponuję dokładną kontrolę instalacji elektrycznej auta. Musisz to zrobić w ten sposób. Wyłącz wszystkie odbiorniki. pozamykaj dzrzwi zdejmij przewody z czujnika masy klapy silnika( jeśli pod nią ma sz akumulator, włącz alarm. Teraz poluzuj klemę ujemną tak aby dała się obracać(ale jej nie zdejmuj), wepnij amperomierz do masy samochodu z...
Oni z reguły są mali, mniejsze domy, samochody, buty, itd. . Małe auta nie potrzebują dużo prądu, dlatego te kable mają taki mały przekrój Cu.Che Che !!!
Prawidłowy to około 60-70mA. Zdejmij klemę i włącz amperomierz szeregowo w obwód przy zamkniętym z pilota samochodzie. Wyjmuj bezpieczniki i zobaczysz co zabiera. Może to alternator.
Cudów nie ma, podłączasz w szereg z klema amperomierz a druga osoba wyjmuje bezpieczniki.
zmierzyć natężenie prądu na akumulatorze Nie ma czegoś takiego jak natężenie prądu w akumulatorze, jest natężenie prądu płynącego w obwodzie pobierającym prąd z akumulatora. Pierwszy zestaw jak kol. wyżej napisali: bocznik szeregowo w kabel masowy akumulatora i do niego równolegle amperomierz. Zakres 400A trochę za duży, chyba że chcesz to zabudować...
podpiolem miernik i pokazywał 0.54 mA Używałeś miernika cęgowego czy zwykłego "amperomierza" ? Po jakim czasie od włączenia amperomierza w obwód akumulatora i zamknięcia samochodu (uśpienia) był wykonany pomiar ? Jakie jest napięcie ładowania akumulatora na wolnych obrotach bez obciążenia i z pełnym obciążeniem (światła, dmuchawa, szyba ogrzewana,...
Коlego, piona5! Napięciem 13.5 - 13-7V ładują się akumulatory, które wykorzystują się w buforowym reżimie, na przykład - w awaryjnym oświetleniu. W samochodzie u akumulatora cykliczny reżim i jego należy ładować do napięcia 14.4-14.5V . Akurat takie napięcie zabezpiecza alternator. Woltomierz i amperomierz dla prostownika nigdy nie bywają...
Sprawdz jakie jest obciázenie na wyláczonym silniku i wylaczonej stacyjce Amperomierzem oczywiscie. Napisz ile , láczysz miedzy kleme a biegun plus
Hmmm, a jak tak nie za bardzo w temacie, ale się spytam, a co by zrobić żeby spowolnić działanie amperomierza? Chodzi mi o amperomierz jaki jest w zwykłych multimetrach.
Witek a moze masz cos o prostowniku rozruchowym "Start" , sadzeze produkcji polskiej bo napisy sa po naszemu :D Chociaz jaki ma prad ladowania na kazdym zakresie bo niestety mam model z wyrwanym amperomierzem :/
Witam Jakiego w końcu pomiaru chcesz dokonać? Napięcia, czy natężenia prądu? Sądząc po podłączeniu bocznika w obwód to chodzi Ci o pomiar prądu w (amperach). Żeby ten pomiar wykonać musisz podpiąć się równolegle do bocznika z amperomierzem. :|
Na elektronice się nie znam, a mam jedno pytanie. Mam amperomierz analogowy do 30 amper zamontowany pod maską. Jest to na tyle toporny wskaźnik że nie widzę go montować wewnątrz samochodu. Czy do samochodu można zamontować jakiś niewielki wyświetlacz / amperomierz LCD który pokazywał by mi cyfrowo pobierany prąd który mierzy i wskazuje ten analogowy...
amperomierz podłączenie podłaczyć amperomierz amperomierz alternator
zamiana przepływomierz naprawa wzmacniacza basowego automatyka budynkowa
sharan centralny zamek mikrokomputer cobra1
Kontrolka silnika w Hyundai Tucson - przyczyny i diagnostyka Diagnostyka wiązki elektrycznej pompowtryskiwaczy w silnikach VAG