Oj tak. Sprawdź stojan. A jaki tam masz, ile amper?
Kontrolka pobiera znikomy prąd i prawie zawsze będzie świecić, a świeca kilka Amper ciągnie.
Pewnie spaliła się stacyjka, poruszaj kluczykiem może załapie. U mnie stacyjka była wymieniana wiele razy, to wynik kiepskiego rozwiązania gdzie przez stacyjkę płynie prąd podgrzewaczy (60 Amper). Obecnie mam przerobione zasilanie przełącznika świec żarowych (na stałe), a obwód rozrusznika jest zabezpieczony przekaźnikiem podłączonym do kontrolki ładowania....
oranik bez przesady z tymi setkami amperów pobieranych przez świece żarowe . Gdyby tak było to szybciej rozżarzyła by się instalacja w samochodzie niż sama świeca
czy ktoś wie ile amper powinna pobierać świeca żarowa bo moje pobierają 1A. świece NGK
Świeca żarowa to taka grzałka która na początku pobiera najwięcej prądu (ampery), a te 5a wspomniane to prąd podtrzymania już rozgrzanej świecy. Z twoich pomiarów wychodzi że jest jak najbardziej ok. Niea się czym przejmować współczesne świece żarowe pełna mocą grzeją krótko.
To wyprowadzenie do regulacji napięcia wyjściowego podłączasz do masy (minus zasilania) ale pytanie, ile ta świeca potrzebuje prądu (może zmierz) bo nie wiadomo, czy LM się wyrobi, przy 1,2V to może być parę amperów, które może zabić LM.
że podczas diagnostyki dobrze wyposażone auto pobiera ponad 10, nawet do 20A. Jak nagle zapnie wentylatory i sześć świec żarowych to i setka mało będzie. dużo może by wystarczył 12V -13,8V 40A za 300zł Za 300 zł to można wódki kupić a nie w nowych autach grzebać. Podstawą programowania auta jest sprawny i naładowany akumulator. Do tego zasilacz 14,4V...
Zimna świeca pobiera prawie dwa razy więcej prądu niż rozgrzana. Większość świec bierze na zimnej ok. 15 do 18 Amper a po rozgrzaniu ok. 8 do 10 Amper.
Witam Kolega ma racje świeca żarowa nawet jedna ciągnie sporo więcj niż 2.5 ampera. wyciągaj po kolei bezpieczniki i sprawdzisz co jest nie tak,
Świec żarowych nie sprawdza się omomierzem, oporność tanich przewodów pomiarowych może być większa niż oporność świecy, jak masz świece 12V sprawdź amperomierzem. Jak masz 5V 2-3 sekundowy pomiar ich nie zabije. Pobór prądu w zależności od typu to około od 10 do 20 amper.
Dla nowej świecy jest to ok. 18 amperów w czasie nagrzewania, ok. 14 po nagrzaniu.
Podłącz amperomierz z bocznikiem i sprawdź ile amper ciągną świece. Jedna zimna świeca pobiera 12-15 A.
Nie chodzi o dokładne 25a [ampery do dobrania] chodzi o sam fakt zadziałania, czyli jeżeli wepnę taki bezpiecznik w szereg np. ze świecami żarowymi 12v i któraś dostanie zwarcia to czy taki bezpiecznik zadziała [wyleci]?
Nie mam dostępu do używanego czujnika - nowy niecałe 300pln SKĄD TY WZIĄŁEŚ TA CENĘ???? 30 zł to tak (góra 50) - ale nie TRZYSTA! Poza tym on nie ma związku z układem świec. To, że w czasie pracy silnika świeci kontrolka nie znaczy że grzeją również świece. Jest to tylko sygnał dla użytkownika, że układ jest niesprawny. Zdejmij dużą wtyczkę z przekaźnika...
VF73AAHXMGJ754438 bezpiecznik, z tego co wiem, 40 amperów, pod filtrem powietrza. Świece, nie wiem na chwilę obecną, jakie założyli. Czyli obstawiasz wiązkę od przekaźnika do świec?
80 amper. Bezpiecznik blaszkowy 80 amper.
Przy rozruchu silnika z akumulatora pobierany jest bardzo duży prąd (np. w silniku diesla do rozgrzania świec żarowych potrzebne jest kilkadziesiąt amperów nawet do kilkuset) takiego prądu nie "wyciśniesz" (wydajność prądowa) z takiego malutkiego akumulatorka.
Zastosuj przekażnik świec żarowych. Ale wtedy musisz mieć 12V do sterowania, przetwornica.
Wymiana lub naprawa alternatora to tylko połowa sukcesu. Alternatory w Corsach 1,5D i 1,5TD padają od nadmiernego prądu. Powodem jest wyeksploatowany akumulator. Świece żarowe pobierają 60 Amperów i pracują także po odpaleniu silnika, ale z połową mocy. Wyłanczają się po przekroczeniu 60 stopni Celsiusza. Podsumowując : Bateria musi być ok, bo świece,...
Ułamała mi się końcówka świecy żarowej od chińskiego Webasto, kopia Webasto. Czy jest jakiś sposób, żeby przymocować tę końcówkę, nawiercić śrubę, wcisnąć końcówkę na siłę, żeby się tylko trzymała i dotykała drugiej części materiału grzewczego? Czy można czymś zastąpić tę końcówkę? Jaki rodzaj metalu/materiału to jest? Czy można coś wyciągnąć ze świecy...
Tematy zamknięte. Mam już podgrzewacz. Ciągnie 60 amper, jaki przekaźnik do tego i podłączyć to pod alternator bezpośrednio?
Dzisiaj nie dałem rady sprawdzić tego aku . Po wczorajszym ładowniu 24 h 6A dzis odpalił zobaczymy co bedzie jutro .Jutro tez pomierze te Ampery Pzdr.
Na zimno do 25 amper sztuka. Po rozgrzaniu 15-18. Co to są te zgury? :D
Jeśli świece żarowe wymienione i grzeją wszystkie, to przyczyny trzeba szukać gdzieś indziej. Akumulator?-rozrusznik kręci dobrze ? A tak "nawiasem mówiąc" prąd mierzy się w Amperach, a nie w Voltach.
Chciałbym poprawić ogrzewanie, żeby po uruchomieniu zimnego silnika szybciej uzyskać ciepełko w środku. Auto stoi na dworze cały czas i przez noc całkowicie się wychładza. Nie wiem ile alternator ma amper, ale wyszedłem z założenia, że skoro grzeją się 4 świece żarowe do rozruchu to tym bardziej zagrzeje 2 lub 3 świece do ogrzewania. na razie działa...
Przecież musiałby wytwarzać ze 100 Amperów prądu albo i więcej I tak jest, policz 4 świece żarowe po ok. 15-20 A każda + reszta odbiorników, np. elektryczne wspomaganie itp.
Co prawda każdy ma swoje sposoby ale jeden z nich to odłącz od listwy zasilającej świece żeby każda była osobno. Następnie podłącz w szereg amperomierz ( z jednej strony do plusa akumulatora a z drugiej do świecy żarowej ,oczywiscie na chwilkę). Pobór prądu w początkowej fazie to około 10 do 15 amper i z upływem czasu spada. Na wszystkich powinno być...
Nie musisz wymieniac swiec poniewaz w tym silniku i tym roczniku wlasnie takie swiece powinny byc zamontowane (4s/850 st. C; 9 amper po 20 sek.). Pozdrawiam
O ile dobrze widzę i rozumiem, że zdjęcie jest twojej skrzynki. To moje pytanie gdzie masz bezpiecznik SB 28 50 Amper z właśnie z tego bezpiecznika jest podawane napięcie +12V na przekaźnik świec żarowych i to z tego bezpiecznika podawane jest bezpośrednio na zacisk 30 i jest ono niezależnie, czy zapłon jest włączony, czy nie - Tzw stałe napięcie. Pod...
Masz silnik 611960 Zalecane świece do podanego numeru nadwozia to: A0011592801 A0011593801 A0011593701 A0011594801 A0011594201 A0011594901 Dane wg programu EPC do doboru części Nie chciałem tej nowej podłączać na próbę pod akumulator ponieważ końcówka pod wpływem temperatury może zmienić kolor i będzie problem ze zwrotem lub wymianą Wg najpopularniejszego...
dziękuje za podpowiedz tak to 80 A bezpiecznik wyjęcie bezpiecznika od podgrzewania paliwa nic nie zmieniło więc zabrałem się za sprawdzenie świec żarowych po zdjęciu kapturków pobór prądu spadł do 0.06 A wydaje mi się że to jeszcze za duży pobór , zastanawia mnie czy moduł świec żarowych nie robi tego bałaganu posprawdzam jeszcze wszystko dokładnie
Każde kolejne uruchomienie pieca to dodatkowe ok 12 amperów przez 1,5 minuty dla grzania świecy żarowej. Poza tym sam piszesz że w kabinie cieplej- zimniej. wiem coś na ten temat, też spałem w aucie z mokrym grzaniem. Przy suchym ustawiasz zadaną temperaturę i śpisz. Przy tych kilku rozruchach to musisz mieć naprawdę sprawną baterię... U siebie planuję...
Wrzuć zdjęcie tej klemy, ta oporność to zdecydowanie za mało, tak jak pisał kolega coperfild powinno być w granicach 2-3 omy. Ale porady, to może jeszcze nie dno ale same g.wna i muł, od dna to się można chociaż odbić. Pytam się : przy 2-3 omach jaki można pobrać prąd. Od razu odpowiem bo i tak nikt tego nie jest wstanie obliczyć - około 4 amperów,...
A moze strzeliła jedna dioda prostownicza i nie daje tyle prądu co trzeba? Jak policzyłem wszystkie odbiorniki to wychodzi mi ze bez świec żarowych (one grzeja co najwyżej pół minuty) powinno te 70 amper wystarczyć.
To, że napięcie spada po przekręceniu kluczyka to normalne bo załączają się świece żarowe i inne urządzenia, pobór prądu może wówczas dochodzić do 60 i więcej amperów. Normalne napięcie przy rozruchu też spada czasem poniżej 8V. Napisz coś więcej, nie odpala to znaczy, że co? Kręci ale nie ma siły odpalić czy w ogóle nie kręci? Przepraszam, nie doczytałem....
sprawdziłem 2 używki podobno sprawne Nie możesz sobie pozwolić na "podobno" - albo 100% dobre, albo się nie nadają. Najlepiej sprawdzić w innym aucie i wtedy masz pewność. Jeżeli jest faktycznie dobry, to masz sygnał, że jest coś nie tak z autem. Dobrze sprawdziłeś wszystkie obwody małej wtyczki? Nie masz założonego jakiegoś odcięcia zabezpieczającego...
Prosty test, odłącz świece wadliwe z konektorów a zostaw tylko te działające. Jeśli sterownik świec nie mierzy przepływu prądu w amperach to zadziała, jeśli natomiast mierzy to wszystkie muszą być sprawne. W takim przypadku podłącz do konektorów uszkodzonych świec dodatkowe sprawne świece na zewnątrz silnika łącząc z masą, co "oszuka" sterownik.
To, że kontrolka gaśnie nie znaczy, że świece nie będą już zasilane, to jest tylko sygnał dla ciebie, że możesz odpalać silnik. Natomiast same świece mogą być zasilane jeszcze kilka minut po odpaleniu silnika. To przedłużone podgrzewanie świec poprawia spalanie w silniku i wyrównuję jego pracę, kiedy jest zimny. Poza tym zmniejsza emisje zanieczyszczeń...
Widzę , że nie bardzo łapiesz. Nie ma żadnych świec neonowych , to żart. Gdyby załączały się świece żarowe to pobór prądu byłby rzędu kilkadziesiąt amperów , a Ty piszesz 25mA. Gdzie i jak mierzyłeś ten pobór prądu po wyłączeniu kluczyka i zamknięciu drzwi. Po prawej stronie pasażera , jest komputer i moduł komfortu , odpowiedzialny za zamki , szyby...
Szczotki występują razem z modułem, koszt około 200zł (Renault Master) . Trzeba rozbierać cały alternator . Pewnego razu kolega pożyczał prądu innemu kierowcy i spalił uzwojenie, zabezpieczenie nie zadziałało. Powiedzmy że auto stoi 12h bez odpalania ,jest mróz tak jak dzisiaj –10. Odpalam silnik ładowane są dwa akumulatory + światła +podgrzewane...
sprawa rozwiązana to była wina dwóch akumulatorów i to mnie zmyliło bo padł jeden a później drugi i to nie były stare aku. około 3 letnie ale z tych chińskich ,założyłem teraz stary ponad 5 letni z Varty i jest super , rozrusznik kręci jak szalony i świece żarowe grzeją się krócej to może znaczyć tylko jedno aku chińskie są oszukane i nie mają tyle...
Z opisu wynika, że wszystko jest OK. Dopóki silnik się nie rozgrzeje, to sterownik cały czas trzyma załączone świece żarowe, co najwyżej na niepełnej mocy, ale to zawsze sporo amperów. Dodatkowo w oplu często jest eleltryczny podgrzewacz paliwa (sprawdź, czy jakieś grubsze kable nie dochodzą w okolice filtra paliwa), to kolejne kilka A. W sumie na niskich...
Ze względu na dużą zmianę temperatur, ciężko podać pobór prądu. Dla przykładu start pomiaru zaczyna się od nawet trzydziestu kilku amper i sukcesywnie maleje nawet do siedemnastu - dwudziestu amper. Jeszcze inaczej będzie dla świec niskonapięciowych, gdzie 12v można podać na krótki okres czasu, rzędu dwóch - trzech sekund, a potem powinny być zasilane...
i prosze nie piszcie ze sie nie da Bert To jak wiesz lepiej że się da to po co zakładasz watek na forum? Grzałka zasilana z sieci ma kilkaset - kilka tysięcy watów, co przy napięciu 220V daje załóżmy poniżej 10A płynącego prądu. Grzałka podobnej mocy, zasilana z instalacji 12V będzie pobierała kilkadziesiąt, kilkaset amperów prądu. W którychś niemieckich...
Ci Chińczycy nic za wiele nie opisują na produkcie. W książce tez nie ma. W internecie to znalazłem. SKU: W16021 / 12785 Waga: ~9,5 kg Pojemność zbiornika paliwa: 5 L Paliwo: Olej napędowy, olej opałowy Moc: 8000 W Zasilanie AC: 230 V/50 V Zasilanie DC: 12 V 15 A Regulacja temperatury: 8-35°C Temperatura pracy: Od -40°C do 50°C Zasięg zdalnego sterowania:...
http://obrazki.elektroda.pl/9337507500_1... Jako, że zima idzie i dołożyłem sobie opiekacz/nagrzewnicę z A4 i podgrzewacz cieczy 3 świece żarowe, więc prądu brakowało. Zamontowałem go na łapie do klimatyzacji i wspomagania. Koło pasowe 4PK, więc i taki pasek musiał być, napinacz przybłąkał się z Citroena 2.0 HDI. Ładowanie wręcz rewelacyjne...
Ja używałem kiedyś Varty blue o pojemności 52Ah i 470A wg EN - było ok, śmigał aż miło. Jednak myślę że te ileś tam amper to raczej chwyt marketingowy nie rzetelna informacja. Ja bym raczej stawiał na większą pojemność niż wartość prądu rozruchowego, lepiej mieć więcej "Ah" i energię do podgrzania świec żarowych, c330 odpala znacznie szybciej jak złapie...
Prąd się w amperach podaje a nie w woltach. A ty masz się wziąć za rozruch. Ten silnik pali jak złoto jak jest sprawny technicznie. I to bez świec. Swoją drogą ciekawa miara mierzenie sprawności akumulatora w miesiącach półtorej roku to musi być dobry. Żadnych pomiarów absolutnie nic tylko miesiące. Zaraz się jeszcze okaże że rozrusznik ma już tulejki...
należy sprawdzić pobór prądu świec jedna świeca pobiera ok 30 amper prądu w zależności od modelu samochodu należy ją pomnożyć przez ilość świec a najprostrzy sposób zdjąć listwe zasilającą i przewodem od + z akumulatora sprawdzać bespośrednio każdą śiece ta która iskrzy działa
Spis Przekażników 1 - 2 przekaźnik tylnej wycieraczki/tylnego spryskiwacza 3 przekaźnik dostarczania prądu (akumulatora?) 4 przekaźnik kontaktowy X 5 - 6 przekaźnik świateł awaryjnych 7 przkaźnik wycieraczek przednich świateł 8 przekaźnik czasowy wycieraczek/spryskiwacza przedniej szyby 9 przekaźnik alarmu włączonych świateł 10 przekaźnik świateł...
Włączenie przyspieszacza nic nie daje. Jakie świece żarowe polecacie? Jakąś konkretną firmę? Czyli do ustawienia stayczny kąt wtrysku w takim razie, włączenie "ssania" powinno dawać odczuwalną różnicę przy rozruchu w niskich temperaturach. Jeśli silnik zapala, a potem gaśnie to to raczej nie są świece żarowe, możliwe że źle jest ustawiona dawka rozruchowa...
Witam ale trzeba rozgraniczyc prad i napiecie ,prad jest w amperach a napiecie w voltach.To co podajje kolega to napiecie robocze swiecy. Jaki z Ciebie moderator jak nie znasz sie na podstawach elektryki. Pozdrawiam
No tak tylko ile taka świeca wytrzyma jak będzie zasilana prądem o parametrach nominalnych , nawet jak by zastosować świece używane w silnikach z układami common rail.... biorąc pod uwagę konieczność dostarczenia prądu 12v o natężeniu kilkudziesięciu amper- jak kolega chce dać kilka sztuk świec , to jeszcze dochodzi konieczność skonstruowania - zakupu...
Tak w temacie rozrusznik pobiera tyle Amper ile ma mocy w kW/10. Zauważyłem taką zalezność, co jest logiczne skoro napięcie spada do 10V na akumulatorze. Mierzone w lecie- przedwczoraj. Rozrusznik 1,5 kW w dieslu - przy ciągłym kręceniu 165A+ 50A świece żarowe. W gwoli ścisłości, alternatywą MOT są zasilacze serwerowe 12V , moc ich zaczyna się od 750W.
Jeśli pyta jaki przekaźnik to pewnie prawo Ohma jest mu obce... przekaźniki minimum 30-40 Amper 2 takie połączone równolegle(taniej niż jeden duży) są to standardowe przekaźniki motoryzacyjne na każdym przekaźniku jest schemat jak działa. Tak poza tym to elektryk weźmie jakieś grosze za połączenie tego...
l3l0 dzięki za odpowiedź. Sprawdziłem ten kabel 87a i jest tam napięcie dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Masz rację - wina nie leży po stronie przekaźnika - już to sprawdziłem - w przekaźniku wszystko jest ok. Jeśli chodzi o diagnostykę komputerową to nie wiem czy da się moje webasto podłączyć do kompa. Byłem u jednego Machera i powiedział...
Tak trochę off topic. Panowie, co wy macie z tym mierzeniem oporności świec żarowych? Czym to mierzycie? Miliomomierzem, czy miernikiem uniwersalnym z warzywniaka za 15zł? Odliczacie przynajmniej oporność przewodòw pomiarowych? Liczenie prądu też do d..y, bo mierzysz opòr na zimnej świecy, a prąd na rozgrzanej a to ròżnica. Ja świece...
Witaj, Przerabiałem ten problem niedawno. Musiałem sobie rozrysowac schemat i teraz wszystko wiem :) Dotyczy VITO 2.2 TD, ale może ten sam sterownik jest w sprinterze. Jeśli kontrolka gaśnie po kilku sekundach, to sterownik jest ok. Jeśli kontrolka nie zapala sie po odpaleniu silnika, to świece sa ok. Możesz jeszcze sprawdzić cęgami pobór prądu na każdej...
Ja nie obliczałem, wiem tylko co mi wychodziło na miernikach. Więcej niż 18 żadna nie brała, zimna. Pozdrawiam. :arrow: Emeryt2, takie małe oporności mierzy się metodą mostkową, zwykłym multimetrem wyjdzie wartość nieprawdziwa. Rezystancja świecy zależy silnie od jej temperatury, świeca zimna pobiera kilkanaście amperów, szybko, w miarę rozgrzewania...
Citroen Jumper 2002r. 2.2HDI. Przebieg ±250 tyś km. Gdy silnik ostygnie nie można go uruchomić kręcąc rozrusznikiem, natomiast "na popych" zapala od razu. Nie dymi, ma swoją moc, rozpędza auto bez problemów, zużycie paliwa w normie. Silnik po pierwszym uruchomieniu i wyłączeniu można bez problemu uruchomić "z kluczyka". Najgorzej jest rano, zwłaszcza...
Popieram porady /AdamaG123/ z 13 list. Dokonaj pomiarów DOKŁADNIE tak jak on opisuje. Jeżeli będą różnice w napięciach, to sprawdzaj przewód masy pomiędzy minusem akumulatora i zaciskiem przykręconym do głowicy silnika od strony rozrusznika. Mam ten sam model autka i to przerabiałem. Na przewodzie tym i plusowym biegnącym kolejno od alternatora poprzez...
u ciebie 103 to przekaźnik wykonawczy - on podaje 60/70 Amper na świece... sprawdź go tak: - daj 12V na te 2 chude końcówki, między 2 grubymi powinno być połączenie jeśli nie ma to wymień. najczęściej jednak zawodzi przekaźnik sterujący (bodajże 120 z tym że jest on umieszczony gdzieś wewnątrz kokpitu - podobno pod włącznikiem świateł tylko od środka)...
webasto, czy eberszprecher, coś bliżej na temat podgrzewacza, jest tego kilka modeli...., ale jak ogólnie, to ogólnie. ja bym sprawdził w pierwszej kolejności świecę żarową (przepala się). częstą usterką jest też zatarcie łożysk kulkowych silnika dmuchawy(i tu jest problem z wyważaniem wentylatora osadzonego na osi silnika dm.).nie śpieszyłbym się ze...
Teraz to widzę inaczej patrząc na schemat (choć pewnie starszej wersji). Na schemacie masz standardowe starożytne rozwiązanie japońskie - wyłącznik dołącza dodatkową cewkę, uzwojenie jest jednofazowe ("bezmasowe"), tylko mostek Graetza do ładowania (żadnego regulatora). U Ciebie jest na pewno typowy już regulator-rectifier jaki stosuje się jeszcze w...
Dopisuję swój problem do tego tematu, gdyż jest zbliżony. A mianowicie: Moje webasto BBW 46, nie włącza grzania świecy.(nie mówiąc już o pompce paliwa,której też nie włącza). Po uruchomieniu, włącza się pompa wody, i prawie natychmiast pompa powietrza (dmuchawa komory spalania). Po dosyć długim czasie wszystko się wyłącza. Sprawdziłem rezystancję czujnika...
Dziwi mnie i martwi to, że zamiast dotrzeć do źródeł problemów - w przypadku diesli są to najczęściej świece żarowe i lejące wtryskiwacze a w czasie mrozów - zgęstniałe paliwo i/lub zamarznięty odstojnik - buduje się jakieś potwory do zarzynania rozruszników. Kolega albo nigdy nie miał samochodu, albo mieszka w innej strefie klimatycznej w takim razie....
https://obrazki.elektroda.pl/5238802800_... Termostat woskowy THM - niesłusznie opisany jako TS-8 Dobra jakość wykonania oraz niska cena (16 zł). Polecam. Ze względu na stalową obudowę nie używać na wodzie! https://obrazki.elektroda.pl/9755769300_... https://obrazki.elektroda.pl/4055165300_... Wyłącznik...
Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych! Mam zagwozdkę związaną z silnikiem 2.5TD marki BMW (oryginalne oznaczenie: 2.5TDS M51). Silnik zamontowany w samochodzie: Opel omega B z 1997 roku. przebieg: na liczniku 315000km, a rzeczywiście pewnie z 600=650tys. (tak powiedział mechanik jak wszedł pod auto i zobaczył stan zużycia półosi, oraz tulei tylnego...
(at)ElecktrodaBot Jakiego przewodu Nichromowego by potrzebował i ile mocy by potrzebował by go szybko podgrzać do trzech pięćdziesięciu stopni C? (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Różne źródła i typowe obliczenia inżynieryjne wskazują, że odpowiednia średnica drutu Nichrom do osiągnięcia temperatury 350°C zależy od długości drutu,...
Witam , mam taki oto problem Clio 2 1,5DcI , odczytałem błędy CDIF/2 i na początku były dwa jeden z pedałem gazy -brak sygnału 1 -ale okazało się że ktoś już tam rzezbił i podłączył te kabelki na kostce ( niestety przecinając jeden ) Ale dalej pali się ta lampka na desce a jedyny błąd jest teraz P1010 ( nie mogę znależć co on znaczy -proszę o info )...
vivaro świece żarowe świece żarowe jumper świece żarowe ciągnik
creative audigy windows dzielnik hydrauliczny podświetlenia samsung syncmaster
pioneer instrukcja obsługi polski magazyn energii
Rurka w czajniku elektrycznym: jak działa? Laser w pile ukośnicy Rywali świeci, ale nie wyświetla linii cięcia