Ukruszony przewód w aparacie.
-stacyjka -moduł -osławony kabel łączący aparat z modułem -cewka nadajnika impulsów ( w aparacie)
ta balonika, ciekawe gdzie ma szukac aparatu zaplonowego w polonezie na wtrysku,aparat w polonezie występował na gażniku tylko,najprędzej to moduł bo tam są 2 cewki,raczejnie padły 2 na raz
Sprawdź taki zielonkawy przewód co idzie od modułu do aparatu zapłonowego
Cewka w aparacie zapłonowym.
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
Kolego przytknij palcem na pierwszym cylindrze i obracaj wałem ,poczujesz sprężanie i to jest to Wypnij kopułkę patrz na palec ma być tak ustawiony jak pierwszy przewód na kopułce .Potem tylko dograć i gotowe.
Da się kupić. Tylko pojemność ma mieć 0,22 uF . Pasuje od Fiata 125p/poloneza. http://allegro.pl/kondensator-aparatu-fi...
wymien przewod aparat modol ten zielony i bedzie git a przy okazji sprawdz ceweczke w aparacie zaplonoeym
Ponoć można dostawić do tego aparatu moduł zapłonowy od poloneza i działa to poprawnie. Skoro ten i tak padł, to można spróbować.
W tych polonezach typową wadą były przewód łączący aparat z modułem oraz ceweczka w aparacie rzadziej moduł i tu bym szukał przyczyny.P
W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
W czasach gdy naprawiało się te samochody wyprowadzałem kable od cewki impulsatora z aparatu i montowałem moduł z dużego Fiata/Poloneza gdzieś w okolicach cewki WN
Sprawdź zielony kabel, łączący aparat z modułem oraz cewke aparatu.
Grubsza sprężyna miała luz. Pewnie ceweczki żeś nie sprawdził.
Jaki aparat?????
Nie kupisz takich podkładek / sprężynek . Ja kiedyś coś kombinowałem z czegoś dopasować i znalazłem podobne w tłoczku hamulcowym z tylnej osi chyba vw albo pod płytą aparatu zapłonowego poloneza ew na wałku aparatu zapłonowego już nie pamiętam . Prawie każdy tłoczek hamulcowy z tylnej osi ma podkładki odpowiednio wygięte kwestia tylko otworu wewnętrznego...
A może urwany przewód łączący moduł z aparatem?
Sprawdz regulator podciśniena i niebieski przewod od aparatu.
Aparat i modół w innym aucie działają bez problemu! Może problem z zębatkami które obracają aparatem??
Witam. Nie znam budowy aparatu zapłonowego Poloneza. Czy w aparacie jest impulsator Halla? Może walnięty Hall, jest przyczyną braku iskry.
Pewnie zielony kabelek to tej ceweczki w aparacie.
Witam!Przyczną awarii jest zanik iskry. Kup i wymień przewód między modułem a aparatem zapłonowym ma niebieski kolor.Jeśli masz wersję z aparatem.
Już wiadomo co jest. Przełożyłem aparat zapłonowy z drugiego Poloneza i iskra była. Tak więc muszę kupić nowy aparat zapłonowy.
Jak składasz silnik, nie wiedząc jak działa? Ustawiasz silnik z 1 od strony rozrządu tłokiem w GMP, (obydwa zawory zamknięte) i ustawiasz aparat tak, żeby krzywka reluktora stała równo z zębami stojana cewki, a palec rozdzielacza pokazywał pole stykowe w kopułce pierwszego cylindra.
Proszę aby się wypowiadali ci co choć raz mieli w ręku aparat i cewkę w nim zamontowaną.
Witam Trafiłem ostatnio kopułkę aparatu zapłonowego który ma kształt i podobieństwo do kopułki od Polski Fiat 125p czy Poloneza jednak jest trochę mniejsza i ma w innym miejscu wycięcie do ustawiania jej "na swoim miejscu" na aparacie zapłonowym ma mniejszą średnicę wewnętrzną tj. 71mm wysokość całkowita 107mm z boku ma nawiercone dwa małe otwory co...
Cewka w aparacie,brak napięcia na cewce WN w trakcie kręcenia rozrusznikiem(kostka). Lużna część aparatu pracująca w cewce... Uszkodzony wałek napędowy aparatu...
Kazdy bosch do indukcyjnego aparatu podejdzie. I Polonez, Fiat 125p z zapasów. https://www.autospark.eu/auto-parts/inje... 035 906 083, 191 905 351 A, 191 905 351 B, 191 905 351 C, 211 905 351, 211 905 351 A, 211 905 351 D, 211 905 351 E, 35 906 083, 0 227 100 137, 0 227 100 142
Witam, jaki był fabrycznie montowany kondensator w aparacie zapłonowym? Chciałem go sobie profilaktycznie wymienić, obecnie mam tam wstawiony KPs-010-1 25µF. Jest to niby kondensator z aparatu zapłonowego od poloneza/fiata 125. Wstawić taki sam? Edit: Specjalnie dla fanów MF-70 taka oto tapetka mojego skromnego autorstwa: http://obrazki.elektroda.pl/5658389000_1...
Wymień ten zielony przewód łączący moduł z aparatem zapłonowym. W Polonezie GLE zwykle ten przewód załamuje się tóż za plastikowym mocowaniem przy płytce aparatu zapłonowego.
Witam.Nic się niezmieni.Jeśli masz aparat zapłonowy to wypali styki jeśli elektronike to niewytrzyma obciążenia.
Kolego witek1952 oznajmiam, że nie mam żadnych modułów. Zwykły aparat zapłonowy na układzie z przerywaczem. Jeden kabel od przerywacza idący do cewki i drugi przewód wysokiego napięcia idący do kopułki aparatu.
O ile dobrze pamiętem to na aparacie jest kostka z przewodem brązowym i biało-czerwonym lub czerwono-białym Sprawdz na tym drugim czy jest +12v. Pozdr. Zle napisałem: Chodzi oczywiście o Moduł a nie aparat.
styk C na cewkę zapłonową styk B na zasilanie (plus po stacyjce) Styk G i W na aparat zapłonowy
Witam ma problem z aparatem zapłonowym w polonezie 1.4:cry::cry:potrzebuję dokładny opis Aparatu zapłonowego bardzo prosze o pomoc!! dziękuje:D:D pozdrawiam gryzli99 Regulamin, p.11. Proszę poprawić.
Nie dwoma a trzema, nie śrubkami a nakrętkami, i nie pogubi wsporników bo wystarczy popuścić nakrętki i przesunąć wsporniki w bok. Sorry, możliwe że trzema, dawno nie rozbierałem, poza tym rak rozbierze to zobaczy jak to jest. Poza tym pewny jesteś że to cewka? Ten typ tak ma że często nawala przewód łączący moduł z aparatem.
Cześć ! Mam w swoim samochodzie ( DAIHATSU 1000 ) założony modół od poloneza. Oryginalnie był tam klasyczny układ zapłonowy ze zwykłymi stykami przerywacza. Problem rozwiązałem w ten sposób , że wejście modułu jest na stałe "podciągnięte" przez rezystor ( ok. 300 om /2W ) do plusa zasilania , natomiast styki zwierają je do masy. Układ pracuje 4 lata...
O ile dobrze pamiętam to kopułka i palec identyczne jak w PF 125p i polonezie. Możliwe że spasuje aparat z poloneza.
ale który moduł-od poloneza z aparatem zapłonowym,czy moduł od poloneza na wtrysku?
lesia napisałeś "Wymieniłem cewkę zapłonową ale to nie cewka.Został tylko moduł Zanim wymienisz moduł to sprawdż cewkę w aparacie czy ma przejście (podczas pomiaru poruszaj lekko kablem pod aparatem zap.).dość często przełamuje się ten kabel.
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Po co masz kombinować jak można kupić za grosze. http://allegro.pl/kondensator-aparatu-fs...
Zazwyczaj to byłą wina aparatu zapłonowego, albo naderwany zielony przewód łączący aparat z modułem albo coś przeciwciężarami regulatora odśrodkowego ( wyciągnięte sprężyny).
Witam. Jak sprawdzić cewke aparatu zapłonowego, która znajduje się w środku aparatu zapłonowego i daje impuls do modułu? Jak dotykam do tych kabelków miernikiem to nie ma sygnału że przewodzi prąd. Sprawa dotyczy poloneza 1.6 gle czyli gaźnikowego. Ściągałem aparat po to żeby zdjąć głowice. Po złożeniu silnika okazało sie że nie ma iskry, a nic nie...
Sprawdź najpierw stan zielonego kabelka który idzie od modułu zapłonowego do aparatu zapłonowego.
czyta impulsy z aparatu zaplonowego i zapina mase na cewke.ale jak masz problem z iskra bardzo czesto pekaly te przewody w tej zielonej oslonie od modulu do aparatu zaplonowego.jak sciagniesz kopulke to zobaczysz
Wg mnie ma przestawione przewody na ceweczce w aparacie .P
Ja bym pokombinował z aparatem od poloneza .Dół od malucha góra od pldka i zpiłował bym dwa nabiegunniki w magnesie.Do tego cewka od poldka.Tylko czy to sie pomieści w malcu:D?
Sprawdź kabelek od aparatu do modułu i cewke w aparacie .
Ja bym postawił albo na przewód łączący moduł z aparatem zapłonowym ( na 100 takich przypadków jak twój, 95 to uszkodzenie przewodu - łamie się w środku aparatu , tam gdzie wyprzedza się zapłon) lub samą ceweczkę indukcyjną w aparacie (na 100 takich przypadków 4 to ta ceweczka, 1 to moduł) P.S. Jest prosta metoda eliminacji. Trzeba wyjąć przewód i sprawdzić...
Do modułu poloneza potrzebne jest bezstykowy aparat zapłonowy.Jaki to motor?
Odłącz przewod podciśniewniowy od aparatu zapłonowego, jezeli bedzie dobrze wymień przewód od aparatu do modułu
Jeśli Ci ta żaroweczka nie mruga tak jak kolega ci podpowiedział byś to sprawdził to problem tkwi w tym magicznym zielonym kabelku miedzy aparatem a cewką zapłonową, w tym zielonym pancerzu idą dwa kabelki biały i czarny, częstą przyczyną jest wytarcie pod aparatem styków
w GLI nie ma wiekszego wpływu, nie ma klasycznego aparatu.
Przewód łączący aparat zapłonowy z modułem.
Tak się składa, że jeździłem polonezem z silnikiem 1.5 z końca 89r z zapłonem bezstykowym. Przestawianie się zapłonu może być efektem początkowego etapu zacierania się wałka aparatu zapłonowego. Początkowo jest to obrót całego aparatu zapłonowego w bloku silnika, a jak jest mocno przykręcony to może dojść do przeskoczenia kółka rozrządu na pasku lub...
masz za wczesny zapłon(spalanie stukowe) a wyregulujesz obracajac cały aparat .
Sprawdz czy cewka w aparacie zapłonowym ma przejście. Często łamie się przewód od aparatu do modółu zapłonowego przy cewce aparatu
Ja zjeździłem już 5 Poldków z czego 3 gaźnikowe ale w żadnym gaźnikowcu z modułem nie miałem problemów. Czasami pada cewka w aparacie zapłonowym i przy niskim napięciu nie będzie iskry . Dodano po 4 Jak cewka w aparacie ma przebicie między zwojowe to zmniejsza się jej rezystancja ja bym przejrzał aparat zapłonowy
O ile pamiętam to ta membrana służyła do otwierania przepustnicy drugiej gardzieli. Znalazłem nawet przed chwilą w mojej rupieciarni taki gaźnik. Gdzie masz podłączony przewód podciśnienia który w polonezach szedł z gaźnika do aparatu zapłonowego?
Polonez z aparatem i ABIMEX,maluch,Tak.Tylko po co... W Tico są takie same koszt około 40 zł.
Z tego co wiem to w tym modelu silnika jest cewka w aparacie. Tak jak w polonezie Caro.
miałem kiedyś podobny problem rozwiązaniem -była poprawa pracy silnika krokowego (smarowanie)-wtedy było wszystko OK ale dopiero od momentu gdy silnik się nagrzał -odłączenie czujnika prędkości-wtedy zawsze było OK ale alarmowała kontrolka silnika (bez wpływu na jazdę :) w warsztacie dowiedziałem się że jedyna prawdobodobna przyczyna to element sterujący...
Ten przewod o ktorym pisze "leinadzs" to duzo prawdopodobiensstwo. Czesto sie lamie od strony aparatu zaplonowego i silnik glupieje. A tak na marginesie. Jak mialem taki objaw to wymienilem kopulke, palec, swiece i kalble i pomoglo(z reszta w polonezie pasuje to zrobic przed kazda zima). Pozdrawiam
Wiec jak wytłumaczyć ten fakt: polonez 1.6 1989r ... gaz podawany do gażnika poprzez 2 dysze (odwiert w gażniku)... Auto na trasie (ok.650km) spaliło 6.2 litra a w miescie (w okresie zimowym) 7.5-8 litrów max przy czym auto przy zmianie na drugi bieg potrafiło zerwac kołami...... Polonezy i 125p miały skopany aparat zapłonowy, w którym wyrabiały się...
Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
A jak się upierasz przy elektronice, to moduł GL100 (choć te się palą akurat), Gl200, czy zrobić sobie dowolny inny przystosowany do pracy z przerywaczem. Albo zrobić hard core i zaadoptować wnętrze aparatu z poloneza lub czujnik z malucha le/elx/cinquecento i założyć jakiś moduł. Albo moduł od forda ze sterowaniem podciśnieniowym (a nawet z podwójną...
Owszem jest to silnik gażnikowy 1,5cm3 . Wymieniłem kabel sygnałowy póżniej modół. Nawet cewke zapłomową i nic. :cry: Został tylko aparat. Jest możliwiść sprawdzenia aparatu bezstykowego w jakiś sposób?
Lampą sprawdzamy zapłon, a ustawiamy aparatem - prawda Variag. Pozdrawiam.
Nie da się.Puszukać aparatu i modułu od transtortera.
Hej, Dzięki bardzo za informację, ja zakupiłem już aparat starego typu i moduł poloneza jak na zdjęciu wyżej (nie APE05 tylko GL 200, ma podobno najlepsze parametry ze wszystkich polonezwoskich). Jaki gaźnik wykorzystałeś? Regenerowałeś swój aparat zapłonowy? U mnie jest dosyć duży luz który wypadało by ogarnąć przed montażem.
Ja kiedyś miałem poloneza to mi się tulejka w aparacie zatarła i przestawił się rozrząd,a może paliłeś na zaciąg.
Pewnie że będziesz miał. GLE to gaźnikowiec - kolektor ssący nie pasuje z tego co pamiętam, zbędny aparat zapłonowy i pompka paliwa.
Świecisz stroboskopem na koło od wału korbowego od strony chłodnicy. Są tam takie znaczki dlatego trzeba je czasami oczyścić szczoteczką. Jak lampka będzie błyskać będziesz miał wrażenie że znaczki na kole i bloku się nie poruszają. Ustawiasz kręcąc aparatem.
To chyba lepiej sie opłaci załozyc zwykly aparat zaplonowy
Jeśli o to ci chodzi to masz tam aparat zapłonowy i tam go szukaj
A znasz polonesa? Masz ma aparacie, sprawdz wyprzedzenie zapłonu lampą stroboskopową.
Możesz zastosować czujnik halla, czujnik optyczny, zbliżeniowy. Nawet z głowicy od magnetofonu można zrobić taki czujnik. To tylko kwestia generowania impulsu zależnie od pobudzenia. Gotowe czujniki znajdziesz w autach, np w cinquecento (potem też były stosowane w maluchach z serii elx), aparatach w polonezie. A bezstykowe układy zapłonowe były stosowane...
Kiedyś w latach 80-tych robiłem dla siebie i znajomych zapłony tyrystorowe a następnie tranzystorowe i jednym z ostatnich, jakie zrobiłem był to układ według opisu z "radioelektronik 11/85" Jest to prosty układ tranzystorowy, ale w istotny sposób poprawiający tak start jak i pracę silnika Nie wiem czy dzisiaj nie byłoby lepiej (szybciej i taniej) za...
Problem został rozwiązany. Kupiłem na ALLEGRO używany kompletny aparat wtryskowy . Po zainstalowaniu problem ustąpił.
Se to produkuje albo walkmana albo cyber shota ;) dobry będzie W902, jest tylko w sieci play, napewno nikogo na ulicy z takim modelem nie spotkasz, świetne słuchawki w zestawie, clear bass, aparat 5mpx, może być też W995 - 2 głośniki,potrafik bardzooo głośno grać, wifi, lcd 2.6, gps, aparat 8.1 (ale nie ma porównania np z C905) Z nokii to N82 - 2 głośniki,...
jaki moduł?Do współpracy z aparatem zapłonowym czy z dwiema cewkami?
Witam! Moduł jet raczej oki! A cała przyczyna tkwi w ustawieniu zapłonu, lub dzieje się coś z aparatem. Moduł nawet można założyc i od poloneza po niewielkich przeróbkach na kablach i też będzie silnik pracował.
Sprawdź ciągłość przewodu sygnałowego pomiędzy aparatem zapłonowym a modułem, częsta przypadłość poldka.
CIEKAWA USTERKA PO 1 DNIU JAZDY :) a co niejest dokrecone ? aparat czy jakas opaska OD POW ?)
No i dupa dalej nie odpala zmienię aparat zapłonowy i zobaczę czy zapali
witam.jesli masz tylko 12V napięcie ladowania to stanowczo za mało ,ma być 14,5V, są 2 możliwości : albo coś z alternatorem(regulator napięcia,szczotki sie zurzyły) albo masz słabe styki(kable po nagrzaniu żle przewodzą) -najlepjej wymien przewody (klemy ) od akumulatora do aparatu ,sprawdż też kabelek do aparatu zapłonowego. Ja miałem coś takiego ,że...
Polonezy z modułem miały aparat zapłonowy z cewką , która zamiast przerywacza otrzymywała 4 impulsy na 1 obrót wałka aparatu (układ bezstykowy). W maluchu adaptowano uklad z czujnikiem magnetoindukcyjnym przy kole pasowym wału korbowego (z CC 700).
Jest otwór pod pompkę zaślepiony zaślepką, w wersji ze wspomaganiem przykręcona jest doń pompa. Krzywka tez jest, i ile pamiętam. Daaawno temu wstawiałem w takim polonezie aparat, powód był prosty-wysiadł moduł, sterownie cewek 2-3, nowy kosztował chyba 1400zł, bo jeszcze to był rarytas.Naprawiac jeszcze ich nie naprawiałem. Wtrysk został, bo pozostawiłem...
Czyli na bloku powinno być 1/4/3/2. Nie jest to inne ustawienie tylko zaczyna się od 1 bo na nim ustawia się położenie wału (zapłon). Popatrz na kolejność na bloku czy jest takie samo jak podpięcie na kopułce i położenie wału. Numer powinien być od strony aparatu zapłonowego. Dodano po 12 Spotkałem kiedyś kierowcę który kupił nowe przewody do Poloneza...
Witam. Mam pytanie ,otóż, Czy aparat zapłonowy z Poloneza Caro podejdzie do Fiata 126p (Malucha). Czy są takie same, czy są inne i czym się różnią ? W KTÓRYM MIEJSCU ONE SĄ ?Pozdrawiam i czekam na odpowiedź :D :)
głupie rozwiazanie bo w momencie włożenia kluczyka do stacyjki zwiera się obwód cewki/ Ale dlaczego cię to dziwi? Przecież w nawet kaszlaki czy polonezy itp tak miały. Jak aparat stanie tak że zamknie pierwotne to masy to jasne że się grzeje. Załóż sobie tranzystorowy i po problemie.
Może byś spróbował zaadaptować aparat zapłonowy z cewką od poloneza albo od skody faworyt tej starszej.Przerywacz ma to do siebie,że w miarę jak się zużywa,czyli maleje przerwa zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu.
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Witam robię swapa do Poloneza 1.8 dohc z Fiata cromy do Poloneza chciałbym zmienić zapłon aparat usunąć gdyż przeszkadza bo jest przy ścianie grodzi owej silnik będzie mieć gaźniki chciałem dać zapłon np z poloneza gli na cewce dwuiskrowej cewke moduł silnik miał monowtrysk więc czujniki jakieś są całego wtrysku np z 1.6 gsi nie przełoże chyba że bym...
A cewka w aparacie i kabelek idący do niej OK?
Najpewniej słynny "zielony kabelek" a dokładniej jego końcówki pod kopułką- odłącz od cewki-czujnika w aparacie zapłonowym i sprawdź czy nie trzyma się tylko końcówka na samej izolacji- tam wewnątrz przewód zawsze pęka od ciągłego przeginania. To taki prezent dla mechaników od fabryki ;)
A aparat się obraca? Bo po mojemu masz zwalony pasek.
Ostatnio padła mi ta cewka w aparacie zapłonowym w Polonezie 1,6 GLE. U mnie stalo sie to praktycznie momentalnie , chociaz chwilową przerwę w pracy silnika miałem parę godzin wcześniej . Musiałem zostawic auto , wrociłem do domu , wziąłem miernik , drugą cewkę WN , cały aparat zapłonowy z zielonym kablem, moduł APE05 , omomierz wykazał brak przejscia...
aparat zapłonowy polonez polonez aparat zapłonowy chłodnica polonez polonez chłodnica
wspomaganie elektryczne wpływ ziemia antena podciśnienia pompa
dwufunkcyjny kondensacyjny gadżety elektrody
Kamera cofania - ikona wykrzyknika po wrzuceniu wstecznego Sony HCD-N300 - brak podtrzymania zegara po zaniku zasilania