UAZ to nie jest, bo tam jest 81mm. Co prawda nie mam pod ręką kopułki (bo leży w UAZie, który jest w garażu), ale mam stary aparat zapłonowy, którego kołnierz ma właśnie ciut poniżej 81mm. Mam w nim silnik GAZ21. Sądzę, że nie pasuje to także do Nysy/Żuka/Tarpana bo z tego co wiem to kopułki w tych samochodach były zunifikowane (silnik S21 się wywodzi...
Proponuję od razu założyć sobie dwuwyjściową cewkę i bezpośrednio podłączyć świece - będzie DUŻO bardziej bezawaryjne Oczywiście to nie pomoże bo tutaj ewidentnie masz problem albo z przerywaczem, albo jeszcze pewniej z kondensatorem aparatu zapłonowego, bo one często padają schemat jest banalnie prosty, plus po stacyjce przychodzi na jedną śrubkę cewki...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Może to ci pomoże : http://obrazki.elektroda.net/49_12306719... http://obrazki.elektroda.net/32_12306719... http://obrazki.elektroda.net/11_12306719...
15st. drugi od prawej
To były stare dobre czasy, kontrolka w dłoń i pojechali. Ustaw koło na znaki i podepnij kontrolkę do masy i kabla który wychodzi na cewkę. Ustaw tak aby przerywacz zaczynał się rozwierać i wtedy będzie się zapalać kontrolka, złap ten sam początek zapalania.
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
Raczej szukałbym innej przyczyny. Masz tylko jedną możliwość poskładania tego do kupy.
867 905 104 A to nie jest numer aparatu tylko cewki zapłonowej numer aparatu powinien być 0 237 520 036 i zamiennik 0 237 521 061 te dwie pozycje na Allegro nie będą pasowały do silnika 1F
WITAM! Aparat zapłonowy do VAILANT naprawa to drogi zabieg. Taniej będzie poszukać aparatu na allegro lub tablicy ( są tez hurtownie oferujące części czasami po niezłych cenach)
Trzeba sprawdzić jakie jest sterowanie tego tranzystora i spróbować podłożyć. Nie czujnik Hella, tylko Halla, może być też optyczny na moje oko . Z czego to masz ? Starszy japoniec, koreaniec ? Tranzystor do sterowania cewek zapłonowych to np BU931.
P2weł - nie w każdym maluchu masz podwójną cewkę, czyli jak napisałeś "świece w układzie szeregowym". Starsze wersje miały jeszcze tradycyjny aparat zapłonowy z rozdzielaczem. Jeśli kolega ma aparat z rozdzielaczem, to namawiam na założenie cewki z dwoma wyjściami na świece (podwójnej) i problem się rozwiąże. Bo opisywane symptomy wyraźnie wskazują...
Zobacz tutaj [url=http://polskiedostawczaki.pl/podsta...
Zwykła cewka podwójna plus rezystor lub oryginalny przewód oporowy. Bez problemu znajdziesz na szrocie. Natomiast Twój problem leży zapewne w kondensatorze w aparacie zapłonowym lub samych platynkach.
Wpisz w naszą wyszukiwarkę; -Primera ,brak iskry- i ... czytaj , jest kilkanaście tematów , tam znajdziesz co i jak sprawdzać . Na odległość nie naprawia się podobnych usterek , a miedzy innymi dlatego ,że nie ma żadnych pomiarów. Nie potrafisz , jedź do najbliższego elektronika samochodowego , on pomiary i diagnozę zrobi. Piszesz w dziale dla zaawansowanych...
http://republika.pl/arecki1113/jawa50-1.... Może to Ci w czymś pomoże. Pozdrawiam Mat.
Z polo 1.3, czyli takiego samego silnika. Ewentualnie możesz kupić jako dawce używkę i przełożyć sam czujnik.
Pytasz o zabierak, a nie krzywkę, wystarczyło spojrzeć jak zdejmowaleś. Ale jak już jest po ptakach to ustaw wał korbowy i rozrządu na znaki, zdejmij kopułkę, ustaw palec na pierwszy cylinder, zobacz jakiej pozycji zabieraka to odpowiada i nasadź go tak żeby wszystko pasowało. Najprawdopodobniej będzie to poziome położenie równoległe do płaszczyzny...
W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
Więc teraz przylóż w to miejsce palec rozdzielacza i sprawdź.
Tylko hall, moduł i cewka. Moduł jest montowany na podszybiu po stronie kierowcy, sprawdź bo może go tam jeszcze masz i z oryginalnej wiązki może coś zostało. Opis wyprowadzeń modułu: 1. cewka zapłonowa 2. masa 3. masa do czujnika halla 4. plus po stacyjce 5 plus do halla 6 sygnal z halla
Prąd do cewki dochodzi? Może być też padniety czujnik Halla w aparacie zapłonowym, ale skoro wymieniłeś cały aparat, to raczej nie wchodzi w grę.
Blok i reszta jest ta sama.
Jeszcze jedno: na wirniku masz taki jakby świderek i jeżeli masz na nim jakiś smar to go nie ruszaj, a jak to wymyjesz to posmaruj to smarem, bo jak nie to, jak jest już podtarty aparat, wytrze Ci go w szybkim tempie jeszcze bardziej co będzie skutkowało tym że palec w końcu złapie za kopulkę, resztę można sobie wyobrazić.
pinologia modułu w załączniku. Hallotron-kabel czarny-masa,zielony sygnał ,czerwony plus
Ecu siadają, ale czesciej czujniki polozenia walu lub same aparaty. Czujnik na rozrzadzie lub pod aku na skrzyni.
zakłucenia radia pochodzą najczęsciej od alternatora gdy słychać gwizdy wraz dodaniem gazu lub trzaski od aparatu zapłonowego te dolegliwości likwiduje się odkłócając alternator i aparat zapłonowy kondensatorami
Ja myślę że namieszali robiąc aparat, stąd odgłos z wydechu i wysokie HC Jaka wartość CO?
Ty jesteś poważny? Powiedz, jesteś poważny? Bo chyba nie. Napisałem, że wzmacniacz jest na tej podstawie co są na niej hallotrony. Tak napisałem czy nie? Dostałeś nawet fotke, czy nie? Masz kolejne: Tu jest wzmacniacz, jedno rozwiązanie jakie spotkałem, układ grubowarstwowy: http://obrazki.elektroda.pl/5150706300_1... i cienkowarstwowy:...
Kolejność zapłonu to 1.3.4.2 A gdzie jest pierwszy to nie wiadomo.Wykręć świecę z cylindra 1 tłok u samej góry i zobacz na którym jest palec.I od tego 1.3.4.2.Jak nie zadziała obrót o 180 kabli.
Jeśli znajdziesz iskre to sprawdż wydatek, ciśnienie pompy. Ostatnio miłem przypadek że pękła gumowa rurka od pomki w baku .
panowie,ale c14nz nie ma modułu w aparacie ,a pod cewką zapłonową.
Witam. to nie czujnik.
Moduł padł,jest w aparacie
ja bym proponowal zaczac od poczatku sprawdzic na jeszcze jednym kondensatorze potem przerwe na przerywaczy bo mialem taki przypadek ze jak sie zagrzal silnik to sie zwieralo i nie dalo rady jechac , potem kable swiece mozna sprubowac cewke podmienic dla pewnosci , wywalic filtr paliwa zeby wyeliminowac braki paliwa
Dziś patrzałem do publikacji,kod 14 znaczy Ignition Amplifier (czyli moduł) Urządzenie sterujące wysyła impulsy zapłonowe w kierunku modułu,ale rozpoznaje sytuację że na złączu IG- nic sie nie dzieje-moduł nie kluczuje zimnego zacisku cewki.Może to byc wina modułu,ulokowanego w ulubiony przez japończyków sposób pod kopułką aparatu,jak i jego zasilania.Może...
http://workshop-manuals.com/chrysler/seb... Czerwony w wiązkę idzie... Kto tam gwałcił ten silnik ?
Nie masz czasem luzu - osiowego lub/i wzdłużnego - na wałku aparatu zapłonowego?
Jeżeli jesteś pewien ze z pod aparatu to wyciągani aparat i jest tam o ring. Pamiętaj by zaznaczyć sobie w jakim położeniu jest aparat jak nie posiadasz lampy.
Rezystor i dioda zenera na 5,1V albo na trochę niższe (3,6V).
link kolegi nie działa najlepiej oscyloskopem ale totalny zgon mozna stwierdzic inaczej przy zasileniu czujnika nap i atakowaniu go z czola metalow elementem powino na przew sygnałow indukowac sie napieci badz inaczej w układzie zapłonow puscic impulsy na moduł i zobaczyc czy reszta działa pozdrawiam te punkty musza byc bo sie nie skusze na podglad
Cześć! Zacznij od wyczyszczenia i wyregulowania przerwy "platynek" i sprawdź połączenia. Zapłon ustaw tak: Do aparatu dołącz jakąś żarówkę na 12V do tej kostki co kabelek dochodzi do aparatu i do masy. Następnie pokręcając kołem pasowym na wale (w prawo) ustaw tak, żeby kreska na kole pasowym i kreska na obudowie pokrywały się w momencie zaświecenia...
Witam, wymień kopułkę i palec ,nie jest to duży wydatek a autko bedzie wdzięczne
Tam na aparacie jest zamontowany moduł.W załączniku pinologia tego modułu.
czujnik położenia wału, czujnik elektromagnetyczny w aparacie zapłonowym. ewentualnie zaśniedziała wtyczka od sterownika silnika ale mało prawdopodobne.
Kostka do aparatu ma 3 kable.+,-,I sterowanie.Będzie pasować z golfa.
Minusa, o ile wróżymy o tym samym silniku.
Wygląda że ci świece zalewa. Jak świece wykręcisz czy są mokre?
Na zdjęciu #3 jest aparat zapłonowy z silnika 1,3 lub 1,4, który kręci się w lewo, Twój kręci się w prawo, więc ustawienie kabli takie jak na fot #4. Na aluminiowym korpusie aparatu powinna być kreska, palec rozdzielacza ustawiony w jej kierunku wskazuje cyl. 1
Mi się wydaje, że aparaty LUKASA były montowane w silnikach 1,4. Silniki 1,6 miały aparat DELCO i moduł sterujący zapłonem w środku. W LUKASIE w aparacie jest tylko HALL, a moduł zapłonu jest zabudowany pod cewką zapłonową. Sprawdź jak jest u Ciebie?
Zobacz cz monowtrysk podaje paliwo jak kręcisz,jak tak to aparat i instalacja ok. Jeśli nie ma tylko iskry może być brak zasilania na cewce(przewód czarny) lub kluczowania (moduł).
Teoretycznie jest takie miejsce, podstawa aparatu zapłonowego.
sterowanie przełączania z benzyny na gaz może być wpięte z wejścia na cewkę przynajmniej ja tak mam założoną instalacje może tam coś nie tak, podmień cewkę jak masz taką możliwość i zobaczysz
Koniec suwu sprężania w pierwszym cylindrze i palec rozdzielacza ma celować na ryse na obrzeżu aparatu. To baza, resztę wyregulować na lampę.
Iskra ma być cały czas, nawet jeśli źle ustawiony. Jak ustawić, lamba stroboskopowa i do dzieła.
Tu jest, widzisz 3-pinową wtyczkę? Łapany na dwie śruby M6, potrzebny klucz nasadowy 10mm. każdemu podaj na tacy gotowe rozwiązanie... Eeee, widzę że nie ma się co produkwać..... http://obrazki.elektroda.net/33_12128300...
Wilgoć w aparacie zapłonowym ma wpływ na odpalanie, co do gazu - pewnie membrany w parowniku są już sztywne i dlatego gaśnie
Zaślepka aparatu zapłonowego . Silnik Favority , wyrzucono aparat zapłonowy i założono dekielek na wałek pompki oleju . Co się dzieje ? Pozdrawiam
Używany aparat zapłonowy to ok 50zł. Zaznacz jak jest ustawiony aparat zapłonowy względem głowicy, odkręć dwie śruby M6 i zobacz po wyjęciu czemu się nie kręci.
Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!! Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.
Do sprawdzenia czy pali na wszystkie cylindry. Przewody zapłonowe, świece, połączenia, może gdzieś dostała się woda i powoduje przebicie. Do sprawdzenia także aparat zapłonowy. Gdzie w AUDI A4 B5 jest aparat zapłonowy ? Są dwie cewki zapłonowe sterowane z elektroniki silnika. Cześć.
Zasilanie czyli plus na złącze nr. 16 a przewód od aparatu zapłonowego na złącze nr. 1. Góra czy dół nie ma znaczenia , jest to jedno wspólne połączenie.
Czujnik Hall g40 w aparacie zapłonowym jeśli masz cewkę na podszybiu.
Podsumujmy. - Masz 2 100% sprawne aparaty zapłonowe. - Paliwo dochodzi. - Rozrząd ustawiony. - Luzy zaworów ustawione. Brakuje informacji... 1 - jakie jest ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach? 2 - czy zapala się chceck engin? 3 - czy kontrolka immo mruga po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka? 4 - czy sprawdziłeś układ podciśnienia na...
Najprawdopodobniej kończy się aparat zapłonowy. To jest bardzo częsta usterka w Matizach i Tico. Proponuję kupić używany aparat zapłonowy, nowe są bardzo drogie. Zamienników nie polecam. Taki zamiennik wytrzymuje około 3 miesięcy. Miałem już sporo takich przypadków.
odkręciłem aparat zapłonowy odłożyłem na bok i tyle, No i masz przyczynę. Ustaw wał w GMP- Aparat zapłonowy i zamontuj. Maluszek będzie śmigał dalej ;)
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic4... Może będzie podobnie.
Jak silnik na aparacie zapłonowym to ten błąd zawsze występuje.
Kondensator aparatu zapłonowego 0,25uF
pewnie śnieg stopniał i się nalało do aparatu zapłonowego, zdejm kopułkę i wysusz
aparat zapłonowy?
Pod aparatem zapłonowym taki czarny króciec z wężem.
Chodzi o ten przewód od cewki do aparatu zapłonowego, wyjmij go z aparatu zapłonowego i zbliż do obudowy metalowej silnika na odległość 1 cm. powinna być solidna iskra. Oj, nie ma tam piątego przewodu. Cewka jest w aparacie.
A może aparat zapłonowy do wymiany? Jak problem pojawia się wraz z wzrostem temperatury silnika to duże prawdopodobieństwo jest że właśnie aparat do wymiany. Przerabianie już w kilku modelach Dodano po 34 A może aparat zapłonowy do wymiany? Jak problem pojawia się wraz z wzrostem temperatury silnika to duże prawdopodobieństwo jest że właśnie aparat...
częstow tych modelach pada aparat zapłonowy
Witam Państwa. Proszę o pomoc - Nexia nie zapala. Ciśnienie na cylindrach wynosi od 10-11 atmosfer, na cewce impulsatora rozdzielacza zapłonu rezystancja uzwojenia wynosi około 750 omów, jest iskra na cewkach, pompka paliwa pracuje, czasami ledwo zapali po chwili zgaśnie. Reguluję kopułką w lewo od strony akumulatora, a potem powoli kopułkę przesuwam...
styk C na cewkę zapłonową styk B na zasilanie (plus po stacyjce) Styk G i W na aparat zapłonowy
Czujnik halla, temperatury, podmień cały aparat zapłonowy.
Cewka w aparacie zapłonowym.
Silnik C16NZ, przyjrzyj się modułowi w aparacie zapłonowym.
W F-ce i to z 93 roku, to tam raczej ten prostszy zapłon siedzi... jeśli mnie pamięć nie myli, to dys sterowany czujnikiem wału/wałka... Cewka jest chyba sterowana impulsowo po przekręceniu kluczyka. Zdejmij przewód z cewki, dotknij silnika i niech ktoś przekręci kluczyk. Powinna pojawić się na tym przewodzie pojedyncza iskra. Jeśli się pojawi, ale...
Akurat rozrząd jest do sprawdzenia w tym silniku dosłownie w 5 min: Ściągasz górną osłonę, na kole pasowym jest znak, na kole rozrządu również, w aparacie zapłonowym też jest kreska widoczna po zdjęciu osłonki kurzowej czujnika halla
Jakiego znowu aparatu zapłonowego, tam nie ma czegoś takiego ;) wtryski Ci stukają.
Sprawdz aparat zapłonowy ,kopułka palec a i czujnik halla może umiera. pozdrawiam
na początek zmień kondensator przy aparacie zapłonowym i sprawdż czy odbija ssanie
Witam.Nic się niezmieni.Jeśli masz aparat zapłonowy to wypali styki jeśli elektronike to niewytrzyma obciążenia.
Ja miałem podobny problem tylko że auto dopiero odpaliło jak ostygło. Przyczyną był aparat zapłonowy.
W aparacie zapłonowym. Palec na wprosst wcięcia się ustawia.
Jeżeli kondensator masz przy aparacie zapłonowym ,to dodatkowe kondensatory wydają się zbędne.
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
Szanowny Błażeju, te moje ,,ALBO-ALBO,, dotyczyło tego rysunku autora na którym nie ma styków z oznaczeniami 1 i 15 jak na cewkach starszego typu. Jako że autor oznaczył sobie kolejnymi cyframi:1,2,3i4. A każdy kto miał styczność z tym zapłonem wie że nie ma znzaczenia na który styk podłączymy aparat zapłonowy gdyż te styki 1i2 są wewnątrz cewki zmostkowane...
W tym przypadku nie da rady. Jest tylko jedna cewka i zasila ona aparat zapłonowy. W przypadku silników przystosowanych do zasilania oświetlenia instaluje się dodatkowe cewki na potrzeby oświetleniowe. Uprzedzając pytanie - tutaj się tego nie da zrobić. Jeśli pomogłem - kliknij co trzeba.
Podmień cały aparat zapłonowy,to będziesz wiedział,bo inaczej sam nie dojdziesz do przyczyn tych niedomagań.
Kondensator masz pod aparatem zapłonowym. http://obrazki.elektroda.pl/7092052200_1...
jasna sprawa, wiesz co może powodować, że aparat się grzeje bardziej niż powinien?
np. renault 19, 5, 14, 18, 21, 25, clio, megane peugeot 104, 106, 205, 305. więcej nie chciało mi się sprawdzać, ale pewnie jeszcze by się coś znalazło i kolejność zapłonu w tych silnikach jest także 1-3-4-2 s tym że liczony od d... strony
Witam Moduł optyczny w aparacie zapłonowym wymienić. koszt tej części ok. 150 zł.
przyczyn może być kilka, na początek sprawdz zapłon i aparat zapłonowy, może nie przyspieszać kąta zaplonu
sprawdź czy nie ginie +8v na hallu na aparacie zapłonowym.
Sprawdź taki zielonkawy przewód co idzie od modułu do aparatu zapłonowego
ustawic aparat zapłonowy aparat zapłonowy honda corsa aparat zapłonowy
zmywarka amica silnik livebox router bezprzewodowo mercedes stacyjki sprinter
smartwatch wgranie smartwatch aplikacja
Termet Silver Pro - Optymalizacja zużycia gazu Toyota RAV4 D4D: Błędy P0400, C1201, C1280 i podwyższone obroty