Teoretycznie jest takie miejsce, podstawa aparatu zapłonowego.
cały taki aparat zapłonowy kosztuje 30zł.... https://allegro.pl/oferta/daewoo-matiz-0...
Witam po długich bojach Aparat zakupiony był z te aukcji http://allegro.pl/aparat-zaplonowy-daewo... . Podjechałem ostatnio do elektromechanika aby sprawdził co jest grane bo autko potrafiło zgasnąć całkowicie i odpaliło się powiedzmy po minucie a nieraz po pięciu minutach. Stwierdził że do niczego jest ten aparat...
Podpiąłem żarówkę, pod ta wtyczkę, w obydwa piny, za pierwszym kręceniem migała, za drugim juz nie, po 5 razach znów migała. Podłączyłem pod cewkę, próbuje zapalić, i tak po 5 minutach prób zapaliłem, po przejechaniu 5km zgasł, chwile postałem tak, i zapalił. Tym razem komputer pokazuje tylko błąd 1500. Jeśli to aparat zapłonowy, to czy to jest oryginał...
Najprawdopodobniej kończy się aparat zapłonowy. To jest bardzo częsta usterka w Matizach i Tico. Proponuję kupić używany aparat zapłonowy, nowe są bardzo drogie. Zamienników nie polecam. Taki zamiennik wytrzymuje około 3 miesięcy. Miałem już sporo takich przypadków.
Racja musze rozebrac aparat zaplonowy i przedmuchac czujnik optyczny, moze pomoze
Pompka paliwa jest w zbiorniku, pod tylnym siedzeniem. W matizach czesto sie psul czujnik optyczny w aparacie zaplonowym, sprawdz czy wogole masz iskre, to bedzie najbardziej proste. Pozdr
Do wymiany aparat zapłonowy
Wymieniłeś czujnik halla ? Często to jego robota z tego co pamiętam jest w aparacie zapłonowym .
Problem rozwiązany.Wymiana aparatu zaplonowego i wszystko ok.
jezeli transoptory szczelinowe sa w aparacie to wymienone pewnie.Aparat zaplonowy zostal wymieniony na NOWY
Do czujnika możesz się dobrać po rozmontowaniu aparatu zapłonowego. Najprawdopodobniej czyszczenie nic nie da tylko wymiana. Niewprawnym w majsterkowaniu polecam wymianę całego aparatu zapłonowego.
Prosze zdiagnozować auto w tedy jak nie zapala jakie są blędy i co widac w parametrach miałem taki przypadek że nowy aparat zaplonowy z oryginalnym hologramem też był felerny :D
zlacze 4 pin na aparacie zaplonowym sprawdz mase i nap po stacyjce oraz dwa sygnaly wychodza z aparatu do sterownika KR
cewka odpada ponieważ jest jedna na trzy cylindry i gdyby padła to twoje autko wcale by nie zapaliło.proponuje sprawdzić wtryskiwacze bo już w kilku matizach miałem taki przypadek.spróbuj też wymienić kopułkę na aparacie zapłonowym
To jest matiz na cewce podwójnej. skoro 1.0 . WIęc ten nowszy. Skoro tak mówisz, to faktycznie, diagnostyka zaoszczędzi wymieniania części sprawnych na sprawne. :) I nie ma co szukać usterki w module w aparacie zapłonowym :)
Pilnie potrzebuje kupić w pełni sprawny aparat zapłonowy DAC do Matiza r 2001 w przystępnej cenie... Napiszcie. Pozdrawiam, Marta
Tak, przy zimnym silniku potrzeba aż tyle więcej paliwa, że filtr nie daje rady, pompa nie może podać odpowiedniego ciśnienia. Świece się zasyfiają, później się same oczyszczają. Sprawdzenie czujnika to dobra myśl. Ja stawiam na "aparat zapłonowy".
A za co dokładnie odpowiada ten aparat zapłonowy?
Pytasz o zabierak, a nie krzywkę, wystarczyło spojrzeć jak zdejmowaleś. Ale jak już jest po ptakach to ustaw wał korbowy i rozrządu na znaki, zdejmij kopułkę, ustaw palec na pierwszy cylinder, zobacz jakiej pozycji zabieraka to odpowiada i nasadź go tak żeby wszystko pasowało. Najprawdopodobniej będzie to poziome położenie równoległe do płaszczyzny...
no i sprawdz modul w aparacie zaplonowym bo lubia poleciec w matizach
Jak jeden raz to szukaj dalej, zwłaszcza w wiązce aparatu zapłonowego.
stawiałbym jednak na moduł . nowy nie znaczy 100% dobry matiz ma dwa rodzaje aparatów zapłonowych i po włączonym zapłonie gdy się kręci ośką iskra powinna być Ps. w tej chwili nie dysponuje schematem
(at)piasek80 wydaję mi się że w moim matizie nie ma czujnika położenia wału, zastępuje go czujnik optyczny w aparacie zapłonowym? Pozdr
Witam! Mam taki sam problem jak Pan wiem ,że już "trochę" czasu mineło 2013:) ale co było przyczyną awarii w Pana przypadku????Wymieniłem już przewody i cewkę myślę nad aparatem zapłonowym Pozdrawiam!
Przyjechał z alledrogo inny aparat i działa. Mój zdechł i na szrocie wcisnęli mi następna padaczkę. Dzięki za chęć pomocy. Gdyby ktoś szukał - mały aparat jest wymienny z dużym w całości.
na podanym filmie wybija kody 0340 - czyli optyka aparatu zapłonowego 0320 - optyka w aparacie 1500 - czyli klima jeśli jej nie posiadasz to ten kod można zignorować gdyż jest to normą w tym aucie podsumowując do wymianymoduł aparatu zapłonowego
Dawno takiego jeżdżącego nie widziałem ale z tego co pamiętam najczęściej siadał moduł optyczny w aparacie zapłonowym. Czyli drugi aparat kup.
Oscyloskop zbędny i w dodatku do matiza...??!! Nie wychodzi z aparatu zapłonowego. Zajrzałeś pod kopułkę czy nie?
Jak w temacie brak iskry w Matizie. Podstawiałem dobrą cewkę i aparat zapłonowy i nic z tego. kostka stacyjki też sprawdzona.
Aparat zapłonowy sprawny,często padają.
Kopułka+palec aparatu zapłonowego-do sprawdzenia.
brak iskry w matizie kupiłem aparat zapłonowy nowa cewka brak imo juz jest odłączone i nadal brak iskry a jeszcze została wymieniona kostka stacyjki i nic
A pompy nie słychać jak kluczyk przekręcasz w stacyjce? Jakby coś z pompą to nie tylko przy odpalaniu by się coś działo ale w trakcie jazdy też typu słaba moc nierówna praca. Można błędy odczytać błyskowo w matizie.Podejrzewam coś z czujnikiem optycznym w aparacie zapłonowym
Kolego Antek nie dalej jak 9 miesięcy temu zostało wymienione: -aparat -świece -kable WN Tak w zasadzie to nie pamiętam wszystkiego bo było tego dużo. Chwilowo nie wiem czy to sonda Lambda bo czekam na pieniądze żeby pojechać i sprawdzić. Ale skorzystam z sugestii i sprawdzę aparat zapłonowy.
Witam wymieniłem świece ,kable . teraz jak zamontować palec rozdzielacza nie zauważałem poprzedniego ustawienia jak zdejmowałem , myślałem ze jak w innych samochodach ma tylko jedna pozycje włożenia a tu są aż trzy możliwości wejście w kształcie trójkąta. Nie chce palic strzela . kable między cylindrami a kopułką dobrze podłączone .jak ustawić palec...
sprawdz błędy ECM,sprawdzisz samemu,wejdz na strone PFD tam w kompendium jest wszystko.pozdrawiam takie objawy w matizie daje padniety aparat zapłonowy,ale lepiej sie upewnic.
aparacik zaplonowy do wymiany nie naprawialem nigdy samego aparatu ale napewno pomaga.moduly siadaja a same nie wiem czy sa do kupienianajlepiej kupic nowy na pare tys wystarczy
I pewnie cały czas aparat zapłonowy do wymiany.
Kolego a czasem nie ginie iskra i dlatego odcina.Jeśli brak iskry to uszkodzony moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym ,typowe w matizach,tikach.
Witam mam taki problem że padł mi czujnik optyczny w aparacie DAC więc kupiłem nowy ale MANDO kiedy chciałem założyć nowy aparat okazało się że nie dochodzi do końca natrafiam na rowki czuię że wszedł ale zostaje mała szczelina więc co teraz zrobić czy są jakieś uszczelki albo czy można dorobić samemu ale czy to mogło by tak być założone?
Sprawdź czy jest iskra ,aparaty zapłonowe lubiły padać w Matizach.
To że pompa pracuje to nie znaczy, że wytwarza należyte ciśnienie. W takich sytuacjach przeprowadza się kompleksowe badanie silnika. Poprawność ustawienia rozrządu. Badanie ciśnienia sprężania. Występowanie impulsów zapłonu. Ciśnienie paliwa poprawność impulsów sterujących wtryskiwaczami. Osobiście stawiam na moduł zapłonowy w aparacie lubi taki totolotek.
Przestaw kable o 120° i będziesz na początku regulacji.
Witam. W zeszłym tygodniu przerabiałem podobny przypadek .Matiz zgasł po chwili odpalał i tak sie to powtarzało.Wymieniłem moduł w aparacie zapłonowym i usterka ustąpiła.
Wymień moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym na oryginał.
Moduł w aparacie zapłonowym do wymiany.
Moduł w aparacie zapłonowym do wymiany.
Bardzo często padają te moduły w aparacie tylko wymiana na nowy draga sprawa.
prosta logika,tak jak ktos tu napisal powyzej,zauwaz ze wałek rozrzadu obraca sie 2 razy wolniej od wału korbowego,aparat zaplonowy jest " napędzany" wałkiem rozrzadu,silnik jest 4- suwowy,czyli zapłon jest co 2 obroty wału korbowego na danym cylindrze,czyli styk w kopółce na 1 cylindrze tez musi sie powtarzac co 2 obroty wału korbowego ,a jeden obrót...
Dopóki nie założysz oryginalnych części /mogą być nawet używane/ problem nie zniknie. P
czy jest możliwe zamontowanie w matizie zamiast aparatu zaplonowego ,takiego zaplonu ze sparka ?(nie ma tu klasycznego aparatu ale uklad 3 cewkowy-odchodzi palec,kopułka itd) i jaki bylby koszt?
Witam. Może być problem z aparatem zapłonowym. Na początek trzebaby odczytać kody błędów jesli występują. Możesz również zdjąć kopułkę z aparatu może coś będzie widać. Pozdrawiam.
Ciśnienie paliwa ? wałek się kręci ?
Takie zeczy dzieja sie w vectrach A z multekami gdzie modol (koncowka mocy) zaplonu jest w aparacie zaplonowym i wlasnie ten modol jest zwykle do wymiany. Tylko ze nie ma to nic wspolnego z wilgocia.
Witaj, z opisu wynika że padł czujnik w aparacie zapłonowym, podstaw na próbę drugi aparat. Pozdrawiam.
A mi się wydaje, że coś nie tak z czujnikiem optycznym zapłonu. Trzeba podłączyć pod oscyloskop i sprawdzić. Najlepiej podmienić cały aparat zapłonowy, wtedy będzie jasno.
Sprawdź stan kopułki zapłonowej i palca. o tej porze roku potrafi być tam pełno wilgoci. Często padają również moduły zapłonowe w aparacie.
Kopułkę wymieniłeś czy aparat zapłonowy? Bo w tych aparatach często pada układ optyczny.
zdemontuj obudowe filra pow wraz z rurami zdemontuj aparat zaplonowy i za nim 2 srubami przykrcona jest obudowa termostatu Przecież to już napisano wcześniej, więc po co ten komentarz? Pisownia również pozostawia wiele do życzenia.
Czytałem ten link wcześniej . W sumie podmienione były 4 aparaty .
mam to samo ,zwłaszcza podkreśla sie na LPG (to paliwo wyciaga na jaw wszystkie niedomagania),zaniedługo idę do elektryka-diagnosty w sprawie sprawdzenia zaplonu,a dokładnie aparatu,bo to tam prawdopodobnie jest problemik-musi to być gość starej daty ,pamietający jeszcze takie standardowe układy zaplonowe,bo nowe spece powiedzą (tak jak w serwisie)-wymienić...
Witam. Mam problem w swoim matizie. Mam Tylko jeden impuls. Wyminiłem cały aparat zapłonowy. Jest jak było. Proszę o radę co może być nie tak.
To może ktos mi pomoże codziennie rano mam w aparacie zapłonowym łyżkę stołową wody, I oparowana cała kopułka. Nie jest to płyn. Zaczeło sie to jak wymieniłem orginalna 10 letnia kopułkę bakelitowa na czarna plastykowa. Podmieniałes aparat zapłonowy, może źle steruje .
I sprawdziły się przypuszczenia, wymiana aparatu zapłonowego pomogła, auto chodzi normalnie, nie gaśnie. Winny był prawdopodobnie sam układ fotooptyczny, którego cena jest niekiedy porównywalna do całego aparatu zapłonowego, więc nie ma się co zastanawiać nad kupnem nowego aparatu :) Pozdrawiam
aparat zapłonowy jeśli palec rozdzielacz się kręci.
problemem był aparat zapłonowy. po wymianie pali od pierwszego
przeciez to jasne aparat zaplonowy zmar a wlasciwie modul zewzyj styk a i c w gniezdzie diagnostycznym i odczytaj kody blyskowe uwaga sa cztero cyfrowe a nie jak w oplach dwu moze to tylko kopulka zgnila i pale zalezy tesz jaki aparat bo sa 2 rodzaje najczesciej umieraja aparaty typu DAC:Di tyla Dodano po 55 a ch jak cos to pisz na pw
Dzięki bezpiecznik się spalił kontrolka działa i pompa też,ale przyczyną niepalenia okazał się aparat zapłonowy a dokładnie moduł optyczny
Aparat zapłonowy do wymiany, albo moduł w nim jak dostaniesz.
Jeśli auto nie ma klimy to ten błąd bedzie wyskakiwał .Nie napisałeś jakie masz błędy czujnik map to 0105 a jeżeli 0320 to czujnik w aparacie zapłonowym , przyczyną może byc też padnięty wtryskiwacz ale wtedy silnik pracuje nierównomiernie ale nie pokazywał kodów a wtryski to pięta achilesowa matiza aparat też ale sprawdz też przewody zapłonowe i świece...
Hmmmm, miałem dzisiaj bardzo mało czasu ale co sprawdziłem, to jest tak ze przejscie miedzu aparatem zaplonowym a klema minusowa jest tylko gorsza sprawa ze sprawdziłem do plusowej klemy i tez przejscie jest wyglada na to ze jest zwarcie, teraz to ze akumulator szybko sie rozładowywał i to ze po odpaleniu swiecila sie kontrolka od ładowania to wyglada...
W Matizie przyczyną był czujnik optyczny w aparacie zapłonowym... Nie chcę wprowadzać w błąd, ale to można sprawdzić tak samo jak w przypadku matiza - kod 0340... Poprawcie jeśli się mylę...
do wymiany kopułka aparatu zapłonowego (woda) jeśli nie pomoże to cały aparat (często wysiadają -takie objawy+kod P0320)
Miałem podobnie, matiz gdy był zimny odpalał i pracował normalnie. Po nagrzaniu silnika zaczynał nierówno pracować a po zgaszeniu silnika nie chciał odpalić. Wymieniłem przewody, kopułkę, świece i dalej było to samo. Okazało się że poprzez aparat zapłonowy dostawał się do środka olej, po wymianie aparatu wszystko w porządku.
Pierwsze - kupiłem używany aparat zapłonowy i jest idealnie. Prawdopodobnie wzmacniacz uwaliło. Drugie - kostka stacyjki i też jest git.
Mam nagranie wideo z głosem jak silnik chodzi normalnie i jak dam trochę gazu to silnik zaczyna się dusić i po jednej sek. zaczyna chodzić normalnie , wymieniłem krokowy i potencjometr ,aparat zapłonowy nowszej generacji, przepustnica przeczyszczona .
Świece mokre? Iskra jest ? Pompa paliwa działa? Coś wiecej wrzuć . Odma nic nie ma do odpalenia. Padały najczęściej statystycznie aparaty zapłonowe.
daewoo matiz nie odpala po wymianie wałka rozrządu .Silnik kręci normalnie pompa podaje paliwo iskra jest podmieniłem aparat zapłonowy ale bez zmian kompresja w silniku jest wgranicy11(bar)
Kolega kizek, przestanie pisać bzdury o immo? A autor postu niech poczyta, co tutaj na elektrodzie jest o tych błędach. Następnie porządna diagnostyka, nie piszę o odczytywaniu błędów, i wszystko będzie wiadome. Zapewne wina braku iskry będzie w aparacie zapłonowym.
Witam, czujnik nie jest elementem wymiennym, trzeba kupić moduł aparatu zapłonowego, np. taki: http://www.allegro.pl/item544403312_modu... Czujnik jest właśnie w tej szczelinie, to dwie diody, jedna nadawcza, druga odbiorcza zlicza impulsy z przesłony.
No to na myśl przychodzi mi tylko układ optyczny w aparacie zapłonowym. A czy auto dymi? Białe pudełko pod lewą lampą?
na biegu jałowym pracuje dobrze gaśnie jak już jedzie. To raczej nie kopółka ani palec, choć warto ją wymienić - bo koszty są nie wielkie. Musisz tylko zobaczyć jakiego typu masz aparat - Mando czy DAC. Jeżeli samochód gaśnie Ci podczas jazdy - to raczej wskazuje na awarię czyjnika optycznego w aparacie zapłonowym. Dość powszechny przypadek w Matizach....
A może aparat zapłonowy do wymiany? Jak problem pojawia się wraz z wzrostem temperatury silnika to duże prawdopodobieństwo jest że właśnie aparat do wymiany. Przerabianie już w kilku modelach Dodano po 34 A może aparat zapłonowy do wymiany? Jak problem pojawia się wraz z wzrostem temperatury silnika to duże prawdopodobieństwo jest że właśnie aparat...
Impulsy o których pisze Motronik sprawdzisz na zaciskach aparatu zapłonowego. Na zaciski cewki zapłonowej podłącz woltomierz analogowy na zakresie10 V. Przy kręceniu rozrusznikiem wskazówka jego powinna chodzic.
Moduł optyczny aparatu zapłonowego (brak iskry). Wcześniej zrób diagnostykę jak polecił jeden z kolegów.
Witam Nie tak dawno przerabiałem ten temat. Jeżeli silnik nie pali sprawdź tak; -w miejsce cewki (kostka na dwa piny)podłącz kontrolkę zrobioną z żarówki 12V /4W -jeżeli kontrolka miga podczas startowania ,świadczy to o uszkodzeniu cewki -jeżeli nie miga na bank jest uszkodzony jest moduł w aparacie (tak było w moim przypadku.Moduł można kupić koszt...
Auto przycholowano do mnie z powodu braku możliwości odpalenia. Kody migowe pokazały ,że jest to czujnik opto w aparacie zapłonowym. Wymieniłem go ale auto dalej nie pali. W momencie rozruchu pojawia się tylko jedna iskra na każdej ze świec i dalsze kręcenie rozrusznika nic nie powoduje. Komputer nie pokazuje żadnych błędów ( oprócz 1500 ale to podobno...
E, tam! Amatorsko i na najtańszych częściach naprawiony aparat zapłonowy. Całkiem normalne, że taka naprawa działa na chwilkę.
Miałem taki problem w Matizie. Szwankował jeden czujnik w aparacie zapłonowym. Skośnooki umieścili tam dwa, Jeden dawał prawidłowy sygnał a drugi co jakiś czas gubił. ładnie było widać na oscyloskopie a nie zapisywał błędu w komputerze, tak że "wpinka" nie zawsze zdiagnozuje usterkę.
Witam forumowiczów, Przywracam do życia autko jak w tytule. Zrobiłem kapitalny remont silnika, jednak jedna usterka sprzed remontu pozostała- silnik dławi się i szarpie podczas przyspieszania w okolicach 2-2,5tys obrotów. Czasami wyraźnie szarpie, czasami staje na np. 2 tys obrotów i nie chce się dalej wkrecac pomimo wcisnietego pedału gazu w podłogę....
Pisałem co trzeba sprawdzić. Jeżeli brak iskry, to może być usterka modułu zapłonowego w aparacie (często spotykana). Na forum już było jak to sprawdzić.
Zamówiłem używany, lecz oryginalny i sprawny aparat zapłonowy, ale nie jestem pewien czy wymiana coś da. Dużo podobnych przypadków z sieci oraz matiz znajomego były powodowane uszkodzonym aparatem. Mam nadzieję że to to, bo jeśli nie będzie po tej wymianie chodzić to będę miał dożywotni zapas żyletek do golenia.
Witam do Matiego nie trzeba interfejsu diagnoza jest manualna pod schowkiem jest kość trzeba zewrzeć dwa piny i odczytywać kody błędów na desce rozdzielczej kontrolka chcek Engine wymróguję kody błędów.Aha w Matizach lubią sie obracać palce na aparacie zapłonowym palec obraca się jak chce zobacz czy u ciebie solidnie siedzi czy przypadkiem się nie ślizga...
Gdybym nie zakładał głowicy od Matiza do Tico to bym nie pisał . Różnice są w osprzęcie kolektor ssący i jego osprzęt oraz inne są aparaty zapłonowe. Pozycję czujnika musisz ustalić sam. (gdzie się da przykręcić do bloku silnika na sztywno) .
Witam miałem Matiza i kiedyś też tak cierpiałem. A to tylko była płytka w aparacie zapłonowym za jedyne 300 zł. Po wymianie autko jak nowe. Więc polecam serwis wymiana płytki kasowanie błędów i matiz jak nowy. Nie warto szukać samemu metodą prób i błędów bo szkoda kasy i tyle. Pozdrawiam i życzę szczęścia w naprawie
Dzisiaj chyba znalazłem przyczynę, jest ciemno otworzyłem maskę a tutaj dyskoteka, z jednego kabla idzie ciągnąca się iluminacja a na końcu iskra ucieka w aparat zapłonowy. Teraz pytanie czy wymienić same kable czy świece również?
Witam wszystkich forumowiczów!!!! Przeleciałem całe forum wyczytałem, że to może być to a tak w moim przypadku nie jest więc zamieszczam nowy post. Mianowicie mam dość niespotykany problem , w moim Matizie, jaki dostałem od zajomego, by tą usterkę usunąć auto było u trzech machaniorów wszyscy ręce rozłożyli . Od początku co w nim było nie tak ? falowanie...
Mam problem z Matizem, jest po spaleniu się instalacji silnika i części plastikowych, wszystko zostało wymienione na nowe ale samochód strasznie szarpie duzi się i gaśnie, są dni że nie chce odpalić. Wymieniany był już trzy razy aparat zapłonowy i wciąż go pali robi się jakieś przepięcie chyba, nie wiem w czy leży problem komputer był podłączany le...
Witam. Jeżeli widoczny w świetle lampy stroboskopowej znak zapłonu jest niestabilny , najczęściej oznacza to luzy w aparacie zapłonowym. Mogą też być zbyt wysokie obroty silnika.
matiz aparat zaplonowy aparat zaplonowy astra astra aparat zaplonowy
wymiana matrycy aparat sharp lk315 klawiatura zalać spirytus
philips poziomy pasek philips poziomy pasek
Przycisk w prędkościomierzu Kia Picanto 2006 - funkcje i usterki Jak wyjąć rolkę papieru w HP LaserJet 3020?