częstow tych modelach pada aparat zapłonowy
Proponowałbym sprawdzić stan mas oraz poprawność zasilania komputera i aparatu zapłonowego.
czujnik położenia wału, czujnik elektromagnetyczny w aparacie zapłonowym. ewentualnie zaśniedziała wtyczka od sterownika silnika ale mało prawdopodobne.
Sprawdż czujnik halla w aparacie zapłonowym
Stawiam na uszkodzony/ przegrzany moduł w aparacie zapłonowym
W aparacie zapłonowym.
Modół zapłonowy dokładnie jego części odpowiedzialnej za sterowanie ukł. wtryskowym,o ile wykluczyłeś awarie połączeń w aparacie zapłonowym.
Przyczyną datowania była prosta nieszczelność pod aparatem zapłonowym
Wymień świece i przewody WN, przeczyść aparat zapłonowy.
Ten czujnik indukcyjny powinien sztywno sie krecic z osia aparatu zaplonowego czy nie? bo u mnie ten czujnik indukcyjny lekko sie kreci wzgledem osi aparatu zaplonowego
Silnik krokowy lub przepływomierz albo aparat zapłonowy n
Trzepie się cewka i reluktor w aparacie zapłonowym
A co ma pasek do iskry? Pasek napędza wałek rozrządu, a na końcu wałka jest aparat zapłonowy, a w aparacie jest taki czarny plastikowy element i on może być uszkodzony.
w oplu on jest przy kole pasowym? A w Seacie w aparacie zapłonowym?
Witam, Samochód już w 100% sprawny. Okazało się, że do wymiany był czujnik wału i palec w aparacie zapłonowym....
Można jeszcze posprawdzać te masy na głowicy tam gdzie kiedyś przykręcana była membranowa pompa paliwowa w gaźnikowcach i druga sprawa to rezystancja ceweczki w aparacie zapłonowym
Sprawdż czy cewka w aparacie zapłonowym jest poluzowana,wydaje mi się że aparat zapłonowy trzeba wymienić.
przy zwartych stykach AiB znak na kole pasowym wału korbowego powinien stać stabilnie na znaczniku na obudowie silnika -oczywiscie obroty biegu jałowego i to wszystko.Nie ma innej regulacji zapłonu .Jeśli sie nie pokrywają należy poluzować aparat zapłonowy i przestawić!!! po regulacji dokręcić aparat zapłonowy.
Tak to być aparat zapłonowy.
Najczęściej przy takich objawach pomaga, wymiana aparatu zapłonowego, lub cewki.
Nie dam sobie uciąć, że się da, ale chyba można przełożyć sam zabierak aparatu, ten element plastikowy z bolcem/ płetwą. Natomiast elektrycznie czarny aparat delco ma czujnik indukcyjny i moduł zapłonowy w sobie, natomiast brązowy ma tylko czujnik halla
aparat zapłonowy podmieniony i tak samo było... :(
Witam serdecznie, posiadam Vectrę A silnik o oznaczeniu C16NZ(2) 1.6 75KM z 1992, który posiada starego typu aparat zapłonowy z kopułką oraz palcem. Chcę wymienić całą górę z obudową wałka gdzie zamiast starego aparatu zapłonowego jest moduł (link poniżej). Podobno można tak wymienić ale co trzeba jeszcze wymienić wiązkę i sterownik cały? Proszę o rady....
Cześć mam problem z odpaleniem opla vectry 1.6 94r. aparat zapłonowy firmy delco remy wymieniłem juz w nim prawie wszystko i nie chce palić silnik C16NZ pomocy!!
A jaki kolega ma aparat zapłonowy? Z wysoką czy niską kopułką. Bo jeżeli z wysoką to czujnik zapłonu jest w aparacie zapłonowym. Mi to wygłąda na uszkodzenie modułu zapłonowego, lub czujnika zapłonu.
Moduł-1 Cewka-2
A że tak zapytam, ale sądzę że napewno... Jak zakładasz aparat zapłonowy to ustawiasz zapłon lampą stroboskopową?
W tym aparacie nie ma żadnego czujnika halla, jest czujnik indukcyjny. Ja sprawdziłbym czy jego cewka nie jest przerwana, czy poczas obracania wałkiem aparatu wtwarza jakieś napięcie, jeżeli tak to pozostaje tylko uwalony moduł zapłonowy, który także znajduje się w aparacie. Pozdrawiam.
przyczyną może być moduł zapłonowy w aparacie 3-tygonie temu miałem identyczny przypadek
Miałem kiedyś podobne objawy, tylko, że w Corsie B z 1993 r. (C14NZ). Padł mi wtedy czujnik halla w aparacie zapłonowym. Koszt ok. 120 zł. Pozdrawiam
Jeśli na pych zapala to na 90% siedzi aparat zapłonowy (zamontowany w nim moduł zapłonu lub cewka-impulsator).
Myślę,że wiem co jest tego przyczyną.Miałem podobną usterkę w moim Oplu Vectra 1,6i.Silniki mają inną pojemność lecz ten sam osprzęt tzn. układ wtryskowo-zapłonowy GM MULTEC.Ta żółta lampka(jeśli się zapala podczas jazdy) sygnalizuje właśnie awarię w tym układzie.Przyczyną tej usterki jest aparat zapłonowy ( uszkodzona cewka dajnika impulsów zapłonowych,moduł...
Idzie do cewki, na cewce osobną wtyczką idzie do aparatu. I tyle.
Podmień kompletny aparat zapłonowy. Jeszcze jest możliwość że ginie zasilanie albo cewki, albo modułu.
czy tam nie ma zwykłej cewki i kopułki?jjeżeli cos tam siada to zazwyczaj moduł w aparacie.
aparat zapłonowy l. A jest coś takiego w vectra B? Ni ma chłopie , ni ma... I co ma immo do tego? Immo nie zgasi zapalonego silnika. Jaki tam masz silnik, X18XE czy X18XE1?
Witam! Od jakiegoś czasu mam problemy z uruchomieniem auta. Zaczęło się to w momencie ostatnich deszczy przed świętami (było mokro przez kilka dni). Samochód odpalał gdzieś za 5 razem i tak jakby pracował tylko na 2 lub 3 cylindrach. Po rozgrzaniu było już ok. Jednak w tę sobotę wogóle przestać mi palić i nie zdążyłem dojechać do mechanika :) Czy wiece...
Dzięki serdeczne chester7vip. Tak się składa że od pewnego czasu mam taki sam problem z odpalaniem i brakiem iskry.Nie wiem tylko czy można dokupić coś w stylu tej kostki pod aparatem zapłonowym bo u mnie się to rozleciało. Pozdrawiam.
kłopotem jest na 99% czujnik położenia wału lub czujnik halotronowy w aparacie zapłonowym. Jedno lub drugie zależy jaka wersja silnika.
W swoim pojeździe nie znajdziesz "przewodu ESTA" Masz Multeca,Więc błąd to -brak impulsów z układu zapłonowego. Cewka indukcyjna,moduł zapłonowy,lub kable w aparacie się rozleciały.
WItam, nie koniecznie musi to byc moduł, mi moduł padł ale iskara była ciągle ze złoto, nie on musi zaraz powodowac zanik iskry, najpierw sprawdz kopułke, palec i przewody WN, a moze to cewka która jest w aparacie zapłonowym?? czasem bywa tak, że ze starości odpada z niej izolacja i wtedy jej uzwojenie dotyka do metalowej gwiazdy w aparacie, ktora jest...
W środku w aparacie zapłonowym. Czarny przykręcony dwiema śrubkami. Na wtrysk ma siedem nóżek.
aparat zapłonowy od astry jest ten sam,gniazdo jest pod maską koło pdszybia od strony kierowcy.
A ja jednak bym podejrzewał moduł zapłonowy ten w aparacie, już miałem 2 takie przypadki w tym silniku. I zwykle było że szarpie, komputer nie rejestruje żadnego błędu tylko czasem mignie kontrolka silnika oraz na gazie i na benzynie ten sam objaw.
Aparat zapłonowy, to była przyczyna braku iskry, jak zwykle dziękuję wszystkim za pomoc. Mam nadzieję że moja odpowiedź komuś pomoże.
A ja myślę, że jeżeli masz Vectrę A, to może być modół zapłonu znajdujący się w aparacie zapłonowym. Może też być uszkodzona cewka indukcyjna. Jak trafiłem, z typem auta, to pytaj dalej.
Ja w vectrze tez mam aparat zaplonowy ale tam jest wlasnie ukryty czyjnik (magnetyczny) i ja odcialem sygnal wlasnie od niego. Dzieki temu nie ma zadnej mozliwosci zeby zapalic chyba ze ktos znajdzie wylacznik.
Chyba go budda opuścił. Kup moduł za 50 zł na all... Osłony końcówek przewodów sie rozpadają zastap je rurkami termokurczliwymi PO KOLEI po 1szt. bo ci sie pomiesza ,najlepiej zrobić fotkę jaki przewód w które miejsce. Pasta przewodząca na nowy moduł na spód. http://www.sklep.tomiicars.com.pl/3438,c... cewka bodajże...
na przyszłość jak będziesz mył silnik pozakrywaj folią wszystkie newralgiczne punkty pod maską -moduł,aparat zapłonowy,przepływomierz(Viki A nie dotyczy) oszczędzisz sobie czasu po spokojnie po tym zabiegu odjedzisz
Miałem podobny przypadek w Oplu Vectra nagle zgasła i nie było iskry na świecach. Spaliła się cewka w aparacie zapłonowym.
Witam Wina najprawdopodobnije leży po stronie modułu... najlepiej jak byś podmienił cały aparat zapłonowy z takiego samego silnika....co do zalewania to sparwdź jak zachowuje się wtrysk podczas kręcenia może leje.... Pozdrawiam
Jestem ciekaw jak to skomentują czytelnicy forum. Mało trafione jest porównywanie jednopunkta z lpg prawdopodobnie pierwszej generacji do Twojej Corolli z 4 generacją VSI Prins jeśli dobrze pamiętam. Ja bym raczej podejrzewał luźną cewkę impulsatora w aparacie zapłonowym lub stan kopułki, o ile w ogóle silnik posiada aparat, i za sam brak informacji...
Miałem Taki przypadek,okazało się że ruszył ząb czasu kostki w środku aparatu zapłonowego,te które wchodzą w moduł,trochę wilgoci i auto wariowało.
napisałem że do mojej Viki moduł tyle kosztuje i tak jest na allegro po 70 zł możesz sprawdzić, a z cewką masz rację kolego :) nikt aparatu nie rozwala ale w aparacie zapłonowym mojej VIKI nie ma cewki zapłonowej!(a gdzie jest?) PS [url=http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/... jest to rozrysowane ;)
Te moduły się uszkadzają termicznie.Po prostu jego temperatura wzrasta wraz z temperaturą aparatu i dochodzi to uszkodzenia podlża ceramicznego.Moduł wytrzymuje ieśtam tysięcy cykli zimny-gorący.
Rozmawiałem z kilkoma eletrykami samochodowymi, i powiedzieli mi żeby sie dostać do sterownika silnika a szczególnie posprawdzać te przekaźniki które są koło niego, według nich na 90% w tym tkwi cały problem, bo skoro cewka dobra,dostaje napięcie, aparat zapłonowy dobry, świece, przewody ok, to nie może być inaczej. Pozdro dla Wszystkich.
Wygląda na elektronikę, jeżeli masz od kogo to pożycz aparat zapłonowy na próbę a później trzeba szukac dalej, a wogóle to napisz czy masz gaz i czy podczas odpalania coś się dziej (kicha, strzela itp)
Rozwiązanie znalezione. Aparat zapłonowy do wymiany. Koszt na giełdzie 100zł, koszt elektromechanika - 0,5 na rozjaśnienie umysłu, 0,25 na chęci do pracy. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim którzy chcieli mi pomóc.
WITAM WSZYSTKICH Mam problem ze swoim oplem vectra 1.6 silnik c16nz, mianowicie była wymieniana uszczelka pod głowicą , został wyjęty aparat zapłonowy , wtrysk rozłączony od końcówek [kostek ] i nic pozatym po złożeniu wszystkiego samochód nie chce odpalać na benzynie ani na gazie jak wezme go na chol zapali momentalnie na gazie świeci się kontrolka...
Sprawdż czujnik z którego urządzenie sterujące "czyta" impulsy do wytworzenia iskry. Najprawdopodobniej jest to halotron umieszczony w aparacie zapłonowym, może też być czujnik indukcyjny umieszczony w bloku, przy rozrządzie. Należy sprawdzić ten czujnik oraz jego połączenie ze sterownikiem.
Sam mam vectre a 1,6 i mam ten sam problem, nie odpala jak jest wilgotno i przerywa podczas jazdy wszczególności przy małych obrotach... mam sasiada mechanika ktory miał astre z tym samym silnikiem i jednoczesnie tym samym problemem, polecił mi wymienić czujnik solenoidalny który znajduje sie w aparacie zapłonowym gdyż wlasnie w ten sposób pozbyl sie...
Czy ktos może mi pomóc? W moim autcie zapala sie żółta kontrolka,ale zapala sie tylko wtedy gdy hamuje silnikiem i to przy wiekszych predkościach.Kody błedów nic nie wykazuja...Wymieniłem lambdę,czujnik map,moduł w aparacie zapłonowym,podstawiłem nawet drugi komputer-i to samo.Dodam równierz,ze praca silnika przy jej zapaleniu nie ulega zmianie. Opel...
Witam Mama problem z moją vectrą i tym przełącznikiem, gdyż w czasie jazdy przełącznik sam przełącza się z gazu na benzyne, nieraz chodzi normalnie ale zdecydowanie częściej cały czas cyka mi przekaźnik w centralce przełączając gaz, dodam jeszcze że zasilanie centralki jest podciągnięte z cewki zapłonowej a brązowy przewód odpowiedzialny za kontrolę...
No to nie masz X16SR tylko C16NZ, knock sensora nie ma. W takim przypadku to że nie pali może być wina modułu zapłonowego w aparacie lub kiepskich(zaśniedziałych) połączeń przy nim. Sprawdź czy pompa paliwa pracuje podczas kręcenia rozrusznikiem, jak nie to szukaj własnie w tym kierunku co napisałem.
Oczyścić dokładnie wnętrze aparatu zapłonowego. Uszkodzona cewka lub moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym. Miałem podobnie w Vectrze z silnikiem C16NZ. Skończyło się na wymianie cewki / rozsypała sie izoalcja i dwało impulsy jak popadło/. Podobne objawy daje też uszkodzony moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym. Ignacy
Pozwolę sobie odpowiedzieć na swój post - nie wina sterownika, a złego styku jednego z przewodów w aparacie zapłonowym (moduł pod kopułką). Jak widać, na LPG moduł chodzi autonomicznie, na benzynie przy braku któregoś sygnału odcina wtrysk paliwa. Temat zamykam, pozdrawiam.
Ok masz rację. W kaszdej grupie ludzi są ludzie i ludziska! Zrobię tak: Odczytam kod błędu (znalazłem opisy jak odczytać i co oznaczają z podziałem na różne układy zasilania). Może usterka będzie określona, a przynajmniej za jaką grupę podzespołów się zabrać. Biorę pod uwagę aparat zapłonowy i umieszczony w nim modół. Mam podejrzenie, że może się on...
Witam ponownie. Wczoraj wieczorem wlałem mu benzynę do gardzieli monowtrysku tak jak to napisał Kolega: carrot, ale niestety nie odpalił, a co do tego błedu 33: mam go już dłuższy czas, ale wydaje mi się że nawet jak sie odepnie ten czujnik to bez niego silnik powinien odpalić. 2 lata temu też miałem podobny problem: silnik nie chciał odpalić, pokazywało...
zaczął bym tak jak już zostało powiedziane od sprawdzenia czujnika prędkości obrotowej. bo wadliwe jego działanie możne wywołać właśnie wadliwe działanie wtryskiwacza, sondy lambda i silnika krokowego. jeśli padł ci czujnik prędkości obrotowej tak jak ci pamięć diagnostyczna mówi to normalną konsekwencją będzie że sterownik przeszedł na sterowanie...
Nie, ale dzięki. Spróbuję. Ale jest pewne, że to aparat zapłonowy. Wersja aparatu zapłonowego Delco z modułem w środku najczęściej pada. To jest dziadostwo. Kto montuje moduł (układ elektroniczny) wzmacniacza sygnału wzbudzającego iskrę w uzwojeniu pierwotnym cewki wysokiego napięcia na radiatorze połączonym z obudową silnika? Sam moduł się grzeje i...
A widzisz skoro to 1,6 to inna bajka. Tu masz schemat 1,6NZ, ale w woli ścisłości odczytaj nr silnika. W tym systemie niema czujnika położenia wału impulsy są brane z modułu zapłonowego, który siedzi w aparacie zapłonowym pod kopułką (czarna kopułka) Często objawy jakie opisujesz może dać właśnie ten moduł. http://obrazki.elektroda.net/12_12330697...
Czy ktos moze mi przeslac schemat ukladu zaplonowego (rozpiska kabli dojscia do cewki itd). A moze ktos mial taki sam problem, samochod jedzie i nagle gasnie i brak iskry na swiecach. Cewka podmieniona, aparat zaplonowy tez, przypuszczam ze jakis kabel nie laczy. A moze ktos wie co to moze byc. Prosze o wszelkie sugestje. Z gory wielkie dzieki ----------------------------------------...
tu jest stary aparat zapłonowy jak w Kadecie - także nie wiem czy ten moduł będzie ok, ale chyba powinien być ok :) ... w sumie nie rozbierałem aparatu, mam kilka wykręconych na złomie to w razie czego cały przekładam :) Chyba bingo...moduł... Wielkie dzięki... 🤔 Mam nadzieję bo póki co kręci i odpala... Pozdrawiam i bardzo dziękuję Dodano...
no własnie i tak na to wygladało ze tez moze z 4 km bym przejechał i auto by staneło,w tygodniu podmienie na originał z innego opla cewke i cały aparat zapłonowy i zobaczymy co bedzie sie działo dam znac dzieki za rade,pozdrawiam. ps.mam jeszcze pytanie bo niejestem pewien te symbole na cewce takie literki zółte duzo jest cewek co maja rózne oznaczenia...
Aparat zapłonowy także podmieniałem i nie było żadnej poprawy. Myślę jednak, ze uszkodzony będzie sterownik, bo dlaczego jak odłaczę czujnik temperatury to auto odpala prawidłowo. Elektrit, bardzo Cię proszę o poradę czy jest jakaś możliwość sprawdzenia sterownika abym nie wpadł w koszty i nie kupował nowego jeśli ten będzie sprawny.
witam ! Jeżeli to co sugerowałem jest ok. to pozostaje, moim zdaniem, czepić sie modułu w aparacie zapłonowym. Kupowałem kiedyś moduły z tajwanu trzy mi padły po ok. 100km. Kupiłem potem oryginał GM (cena podobna) wyprodukowany w singapurze i było w porządku. Lub zawór EGR - ten najlepiej zaślepić. pozdro
24 to brak impulsów przebytej drogi-nadajnik przy skrzyni,okablowanie,sterownik silnika 42 to ESTA-brak elektronicznej regulacji zapłonu-moduł,okablowanie aparat-instalacja,drży ceweczka aparatu lub reluktor,sterownik silnika Witam . Nadajnik przebytej drogio to chyba w liczniku ( wymiwniam licznik na oryginalny ) zobaczymy . A jesli chodzi o błąd...
Witam mam podobny problem i pozwoliłem sobie odgrzebać starego kotleta ;] objawy: -brak iskry -brak podawania paliwa podmieniałem ze sprawnego auta: - aparat zapłonowy (ten duży z modułem wewnątrz) - cewka Napiecie na cewkę zapłonową dociera i gdy podaje na drugi pin minus to iskra się pojawia. Podłączając multimetr pod impulsator w jednym jak i drugim...
gaz mam mieszalnikowy, nie wiem jakiej firmy. Czujnik temperatury silnika?? Ale skoro gaz nie jest sekwencyjny, a czujnik przesyła sygnał do sterownika benzyny i na podstawie jego sygnału ustalana jest dawka itd to co czujnik ma do gazu??? Dodano po 1 No i jak jest tutaj jakiś znachor?? Zastanawiałem się nad aparatem zapłonowym, może to on jest walnięty....
Brak mi sił. Bardzo często zapala się kontrolka od silnika i kiedy auto pracuje na gazie okropnie wzrastają obroty, a po przełączeniu na bęzynę gaśnie a w czasie jazdy traci moc ale to nie jest regułą bo czasami chodzi normalnie. Po ponownym odpaleniu czek gaśnie i na jakiś czas wszystko wraca do normy ale to prawdziwa loteria bo gdy dalej się pali...
Witam, Muszę w mojej Vectrze A 95r. 1.8i (C18NZ) wymienić komputer sterujący wtryskiem. Mam komp o oznaczeniu 16204839 BLBH i jest taki problem, że nie mogę znaleźć tego typu. Nie wiecie czy można ewentualnie zastosować komputer do tego auta, do tego silnika ale ze starszego rocznika o innym oznaczeniu? Gdzieś słyszałem że jest to zależne od rodzaju...
Witam! auto gaśnie po rozgrzaniu do 45 stopni. Wymieniono moduł zapłonu, świece, przewody, kopółkę, przełożono aparat zapłonowy i kompletny układ wtrysku ( jednopunktowy) ze sprawnego auta, problem jest nadal. Po odpaleniu na zimnym silniku wszystko jest jak należy ale gdy na wskaźniku temp. pojawi się 45 stopni to zapala się check, tyle że nie na stałe...
Typowy objaw uszkodzonego modułu w aparacie zapłonowym. TAka duża czarna część w aparacie zapłonowym / kiedyś słyszałem że powinna być na nim biała kropka - inny kolor świadczy o uszkodzeniu lub przegrzaniu /. U mnie było tak że nie było iskry jak chaciałe odpalic z rozrusznika na pych zapalał od razu. Zdejmij kopułkę i zobacz czy w środku jest czysto....
Witam serdecznie, mam problem taki jak w temacie, Opel 1.6 rocznik 93 jednopunktowy wtrysk, diagnostyka tylko i wyłącznie przez kody błyskowe z ECU wychdzi że błędów nie ma. Usterka polega na tym, iż gaśnie na postoju na wolnych obrotach, na wysokich obrotach bardzo ładnie pracuje. To co zostało sprawdzone i wymienione: wymiana świec, wymiana kabli...
Witam Dzisiaj chialem wymienić cewkę indukcyjną w aparacie zapłonowym mojej Vectry (1990r, 1600 cm, C16NZ). Nigdy tego nie robiłem. Wydaje mi się że napewno nie ściągnę jej od strony palca, tylko z tej drugiej. Ale mam mały problem, nie umię wybić tego małego bolca który trzymie na wałku ten okrągły metalowy element (nie wiem jak on sie fachowo nazywa)....
tam nie ma aparatu zapłonowego tylko rozdzielacz zaplonu, to nie silnik 1.6 kolega LElectricfil ma racje, auto jest bez LPG i bez wtryskiwaczy ecotronic Dodano po 9 więc może ktoś pomoże? bo jaszcze nikt mnie nie zaskoczył:(
Witam, czy ten nieszczęsny czujnik w aparacie zapłonowym jest do kupienia jako część zamienna?? Ile ew.kosztuje?? Co do wymiany to chyba wystarczy wybić kołek sprężysty i odkręcić 2 śrubki?? A może w innych silnikach/autach też był montowany identyczny czujnik /np. kadett E, corsa A, vectra, ascona czy co tam jeszcze było/ i można rozszerzyć krąg poszukiwań??
Mam pytanie dotyczące mojego samochodu. Od paru tygodni auto przerywa , szarpie (bez względu na obroty) i czasem nawet gaśnie na zakrętach. Wymieniłem już przewody wysokiego napięcia (ale wymiana nic nie dała) i dwa razy czyściłem kopułkę (kopułka była trochę zawilgocona, ale autko stoi na dworze) . Za pierwszym razem czyszczenie kopułki pomogło na...
Zwracam się o pomoc w ustaleniu usterki, która powoduje gaśnięcie silnika C16NZ po jego nagrzaniu, ok. 10-15 min pracy silnika. Wymieniono moduł w aparacie zapłonowym wraz z czujnikiem indukcyjnym, palec rozdzielacza i kopułkę. Przemierzono cewkę- ok. Wymieniono także czujnik cieczy chłodzącej. Po wymianie ww. części silnik pracował przez kilka dni...
Witam mam taki mały problem. Na wtryskiwaczu jest stałe napięcie 12 v, po odłączeniu i dodaniu paliwa do gardzieli samochód zapala bez problemu, wymieniłem moduł zapłonowy w aparacie, w czasie pracy silnika po podłączeniu diody w miejsce wtryskiwacza (dioda nie przygasa) co znaczy że komputer nie daje wyjścia na wtryskiwacz. Co może jeszcze być przyczyną...
Podobne objawy dają uszkodzone przewody zapłonowe. Nie dodalem jeszcze ze auto jest na gaz ale nie chcialem macic.Tez tak myslalem ze moze przewody bo iskry lataly po kablach i aparacie aplonowym .Kable byly tam od 1998 r .Kupilem najtansze pewnie chinskie ale szarpanie ustapilo i wszystko jest OK.Zaczynajmy od najtanszych rzeczy a faktycznie przyczyn...
Jeśli nie chce zapalić na rozrusznik to podnieś maskę, zdejmij kopułkę i "poszarp" za palec rozdzielacza, jak po tym zabiegu odpali to uszkodzony jest aparat zapłonowy. Nie potrafię tego dobrze wytłumaczyć, czy to wina cewki w aparacie czy modułu zapłonu. Niemniej dwie znane mi osoby miały identyczne objawy w kadecie i vectrze i był to aparat zapłonowy....
Rozrząd sprawdziłem-jest ok.W zeszłym miesiącu wymieniłem czujnik map,bo głupialy mi obroty.Wymieniłem równierz sondę, aparat zapłonowy z modułem,silniczek krokowy,podstawiłem drugi komputer,a zapłon wraz szaleje.Na benzynie chodzi dobrze,a na gazie..szkoda pisać.Jak jest zimny wszystko jest ok.po nagrzaniu i zgaszeniu silnika na jakieś 15min zaczynaja...
Popieram kolege caras_2005 problem może tkwić w elektryce. Zapłon, świece, aparat zapłonowy.Wiem także że częstym problem przy niższych obrotach może być także silnik krokowy który jest odpowiedzialny za niskie obroty.
Problem może nie jest z przewodami tylko z układem zasilającym cewkę zapłonową. Napisz jeszcze w jakim to aucie, ktoś sie znajdzie i ci pomoże OK, pisałem to już w innym temacie, ale napiszę jeszcze raz: Jechałem samochodem i nagle zgasł mi silnik, po podniesieniu maski było przez chwilę czuć zapach jakby się cos przepaliło, jednakże nic nie zauważyłem...
zmienłem czujnik położenia wału iii...lipa:( ni drgnie :( to nie to ... ten przekaźnik(wysoki w skrzynce pod maską) ma dwa elektromagnesy i przy włączonym zapłonie jak rusze delikatnie to przełącza ale co zauważyłem to jeden elektromagnes ma troszke inny kolor ciemniejszy jakby przegrzany... czy to może być powód tego że nie mam iskry i pompka paliwa...
Tehaceole czepia się innych a sam pisze bzdury. Niby dlaczego nie można tak nazwać tego separatorka filtrem masy. Jego zadaniem jest w pewnym sensie wyeliminowanie(czyli odfiltrowanie) masy. "Pętla powstaje wtedy, gdy masa prowadzona jest więcej niż jednym przewodem, i wszystkie końce tych przewodów są połączone ze sobą w taki sposób: -koniec przewodu...
witam znalazłem ten temat ale jest już zamkniety http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic57... dlatego zakładam nowy! mój problem polega na tym że nie moge zapalic za 1 razem dopiero jak mnie ktos zaciagnie to odpali i potem moge cały dzien spokojnie jezdzic i jest git problem zaczyna sie nastepnego dnia rano.... mój problem polega na tym że cewka...
Witam wszystkich! Mam niezły problem z obrotomierzem w mojej vectrze. Już przy uruchamianiu silnika, kiedy rozrusznik jeszcze kręci obrotomierz zaczyna szaleć tzn. np. wkreca sie na 5000 obr a po uruchomieniu silnika zaczyna falować z góry na dół nie pokazując faktycznych obrotów silnika, dodam iż silnik pracuje normalnie. Z usterek wykluczam: moduł,...
To ze po zdjeciu wtyczki od wtryskiwacza jest na niej 14V (tak zrozumialem) to jeszcze nie znaczy ze bedzie gdy podlaczysz wtryskiwacz. Zmierz opór wtryskiwacza i sproboj dobrac zarowke jakas i podlacz do tej wtyczki, albo zmierz napiecie na niej dgy jest podlaczona do wtrysku. Jesli po zalozeniu jej nie ma napiecia tzn ze gdzies po drodze jest jakis...
zapłonowy vectra ustawic aparat zapłonowy aparat zapłonowy honda
gilera silnik schemat wycieraczki szyby tylnej niski temperatura lodówka samsung
włacznik zbliżeniowy włacznik zbliżeniowy
Smarowanie amortyzatorów 80N 132255333 w pralce Electrolux Amortyzator 80N 132255333 w pralce Electrolux - smarowanie