To jest raczej areometr wyskalowany do pomiaru gęstości elektrolitu, więc nie ma pewności czy zmieścisz się w skali. Ja się posługuję aerometrem do pomiaru zawartości cukru w winie. Zmierzyłem gęstość kupionego koncentratu a następnie rozcieńczając 2:1 / 1:1 / 1:2 odczytałem teoretyczną temperaturę krzepliwości podaną przez producenta przy tych rozcieńczeniach,...
Nie wiem czy ma to dla tego akumulatora jeszcze jakieś znaczenie, lecz pewnie jest pęknięte połączenie wewnętrzne i stąd brak pracy jednej celi. Kidyś w czarnych ebonitowych akumulatorach naprawiano to z łatwością, przy dzisiejszych nierozbieralnych - to raczej na niego wyrok. Areometr tu wiele powie, powie czy cokolwiek ta cela jeszcze "dyszy", lecz...
Wskaźnik ma być wkręcony, to jest taki prymitywny areometr. Jak jest dobra gęstość to wypływa zielona kulka i zabarwia to oczko na zielono. Jak masz zwykły gruszkowy areometr to możesz sprawdzić gęstość dokładnie. Tyle że wszystko mówi o tej jednej celi. W sumie to najlepiej po naładowaniu i odczekaniu np dobę podjedź do sklepu lub serwisu akumulatorów...
Pozwoli mi on monitorować na bieżąco temperaturę rdzenia i mostka. Może to i bajer ale z pewną cechą użyteczności Zero użytecznśoci. Posiadasz areometr ?
Czym zmierzyć gęstość elektrolitu? Areometrem ;) Kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym. Mierzysz w każdej celi. Lecz mierzysz po naładowaniu oczywiście. To powie bardzo dużo o stanie akumulatora.
Kolor zielony pojawia sie tylko przy oświetleniu, nie ma tam żadnej diody LED tylko prosty areometr. Zielony oznacza, że wszystko ok, czarny, że aku jest rozładowany a biały, że jest za mało elektrolitu. No to by było na tyle :D Pozdrawiam
Jak na full naładowana, troche za ,,wodniste" :cry: Nieco za male stezenie H2SO3. Pewnie sobie wodę dolewali , nic nie mierząc. Nic nie kombinuj dalej, pojeździj tym widlakiem, rozładuj baterię w/g wskaznika w kabinie i wówczas dokonaj pomiaru areometrem.
Jak można go sprawdzić ? Po solidnym naładowaniu sprawdź areometrem. Prwidłowa gęstość to około 1,27g/cm³ (minimum 1,25)na wszystkich celach. Jeśli jest znacznie mniej to raczej nic z niego nie będzie. Wszystko zależy jak długo stał przy tak niskim napięciu. Albo sprawdzisz podczas normalnej eksploatacji.
A nie możesz iść do sklepu ze szkłem labolatoryjnym? Tam napewno dostaniesz sprzęt o okreslonej dokładności, zakresi skali oraz określonej odporności na czynniki chemiczne.
(to taki odpowiedznik gestosciomierza (to sie chyba tak fachowo nazywa taka "szczykawa" z plywakiem w srodku)) Ten gęstościomierz fachowo nazywa sie AREOMETR . Mierzy gęstość elektrolitu. Pański akumulator ma wbudowany taki miniaturowy areometr. Jest to kulka znajdująca sie w cylindrze zanurzona w elektrolicie. Gdy gęstość elektrolitu sie zwiększa...
...po ładowaniu akumlatora kresci spoko, ale wystarczy ze 1 raz dłuzej pokrece (5 sec) i akumlator mi siada co to moze byc?? gdzie moze byc jakies przebicie (zwarcie) ze moj akumlator juz nie wytrzymuje??? To świadczy o tym ze jest uwalony akumulator a nie rozrusznik Sprawdź areometrem gęstość elektrolitu po naładowaniu powinno być około 1,28 g/cm3
Podszkol się na nim i wyrzuć go na złom bo na to się nadaje Mierzyłem dwoma areometrami i jest tak samo. A jakie powinny być wskazania zapodaj :) , jaka różnica? Ale areometr, czy akumulator mam wyrzucić? Akumulator na pewno wyrzuć a areometr sam zdecyduj czy można mu zaufać
żeby rozwiać wątpliwości : zielone oko świeci jeśli odbija światło - jest to kulka z soczewką działa jak areometr - aku naładowany pływa u góry, odbija światło; aku rozładowany- zanurza się i widać ciemność odnośnie gazowania: wywala nadmiar par odpowietrznikami i po to one są i musi to być naprawdę intensywne gazowanie jeśli chcieć zobaczyć jak gazuje...
Witam , mam do was proste pytanie . Na ile może być prawdomówny wynik areometru przy pomiarze płynu chłodzącego na ciepłym silniku ? . Dziękuję za udzielone odpowiedzi , serdecznie pozdrawiam.
taki płyn powinien być dostępny albo gotowy,a albo w postaci koncentratu. Wtedy sam rozrobisz go wg proporcji. Co do tego borygo to sprawdź na jakiej bazie są oba te płyny i dowiesz się czy można je mieszać. Najlepiej jakbyś sprawdził areometrem płyn, który zalany masz obecnie. wtedy dowiesz się czy jeszcze się nadaje (jest to dostępne w większości...
Co około tygodnia kontroluje naładowanie akumulatora areometrem i zawsze jest we wszystkich celach tak samo rozładowany oprócz tej jednej choć tam w zasadzie proporcjonalnie jest tak samo możliwe żeby była przeładowana tylko ta jedna cela i to tylko z niej odparowało?
Tabele dotyczą pewnie naładowanych akumulatorów? Tabela obrazuje różne stopnie naładowania: https://akubiz.biz/kopalnia-wiedzy/9-Ogo... Zdaje się kompletnie nie pasować do mojego aku. Np. mój w temp. 10stC mając 12,50V ma gęstość ok 1.17g/cm3 a tam pokazują 1,24-1,25. Chyba że mam areometr do...
Kup areometr. Po uzupełnieniu ubytków wodą destylowaną dokonaj pomiaru gęstości elektrolitu. Zobacz: [youtube]https://youtube.com/watch?v=TLm...
Jak masz areometr to podstawowe pytanie: czy we wszystkich celach elektrolit ma taką samą gęstość? Co to za prostownik? czy ma płynną regulację prądu i napięcia? bo wydaje mi sie że sam do końca nie wiesz co robisz.
Sprawdż gęstość elektrolitu areometrem w przypadku zwarcia w którejkolwiek celce bedzie mała gęstość, napięcie na AKU to małodajna informacja, jeżeli gęstość jest prawidłowa to należy wykonać próbę pojemności to ci wykona serwis lub każdy punkt sprzedaży AKU. Napięcie miarodajne to: - podłącz woltomierz bezpośrednio do AKU w aucie - wyłącz wszystkie...
Sprawdziłem też gęstość elektrolitu te najsłabsze maję gęstość 1.19. Czy można jeszcze lepiej sprawdzić jakość baterii mając multimetr i areometr? Co można zrobić z kiepskimi ogniwami żeby je naprawić? Czy może lepiej nie bawić się w naprawę tylko poprzebierać ogniwa i złożyć parę dobrych baterii a resztę wysłać na złom? 1,19 to jednak za mało. Proponuję...
... Uważam, że areometr to podstawa.. I co on da w takim przypadku jak w załączniku? https://obrazki.elektroda.pl/1185434100_...
Tez mnie wkur... to kodowanie. Ale kupilem tester pojemnosci i areometr (mam korki jak w tym five star).
(at)Wlodek22 Hi, traktuję to jako test. Nie jestem zależny od tego autka, ale cenna jest dla mnie akurat Twoja opina, ponieważ sensownie pisałeś na temat akumulatorów w innych wątkach. Tak więc dziękuję za nią. Mam chiński tester akumulatorów, opornicę, refraktometr, oraz oczywiście areometr :-) Co ciekawe, to wygląda to tak, że te głębokie rozładowanie...
I co mi to da? Nie mam areometru
po zapaleniu auta odłącz akumulator zacisk plusowy aby sprawdzić czy jest ładowanie z alternatora jeżeli auto pracuje to sprawdź napięcie jakie daje powinno być większe od napięcia aku ok. 14.4v, sprawdź przy okazji poziom elektrolitu czy nie trzeba dolać wody destylowanej a przy okazji możesz też sprawdzić gęstość elektrolitu po naładowaniu akumulatora...
Niestety, dla mieszanin wieloskładnikowych wyniki nie będą poprawne. Można byłoby zrobić areometry dla mieszanin woda-alkohol- cukier, ale wtenczas trzeba by było znać chociaż zawartość cukru. Byłby to więc np. zestaw 10-20 areometrów dla różnych stężeń cukru.
po naładowaniu i odczekaniu godziny 12,78V wiec niby naładowany, w rękę biorę areometr i co widzę akumulator rozładowany To dziwne. U mnie po zapaleniu się zielonego LED'a sprawdzam areometrem i jest full naładowany. Wsadzam do autka i rozrusznik kręci jak wściekły. Miałem okazję własnie znów to sprawdzić jak mi padło ładowanie i akumulator zdechł...
Uprość sobie robotę i zastosuj tylko uzupełnianie z beczki gotowego, rozrobionego już chłodziwa. Wtedy tylko elektrozawór i czujnik pływakowy w zbiorniku z obwodem dwustanowym - poziom minimalny/poziom maksymalny. Jeśli jednak zechcesz mieszać ciecze, to zastosuj wężyki o tak dobranych średnicach, że dla jednakowego czasu otwarcia elektrozaworów sterujących...
Binges2 ładujesz ,,eleganckim'' prostownikiem, a do weryfikacji stanu baterii używasz totalnej zabawki.Nie używaj tej zabawki i będziesz szczęśliwszy na 100%.Ja nie czepiam się marki Kozak, bo sam kupiłem tani wynalazek.Apeluję natomiast, żebyśmy nie nabierali się i masowo nie kupowali pseudo-testerów. opornica i areometr tez jest i używałem - tester...
W wielu tematach pojawia się kwestia nieświecącej diody, kontrolki czy jak tam zwał tak zwał tego wskaźnika na niektórych akumulatorach. Jest to nic innego jak mini areometr, który monitoruje gęstość elektrolitu w jednej, jedynej celi i daje bardzo ogólny obraz stanu całego akumulatora. Po prostu odpowiednio dobrana wagowo kuleczka w zielonym kolorze...
Sam sobie odpowiedziałem na to pytanie - nie da się zmierzyć YB4L-B przy pomocy areometru 15cm. Minimalnie brakuje skali (tj. o kilka mililitrów za mało kwasu da się wyciągnąć z aku, nawet po pochyleniu, by areometr zaczął działać. Wodę destylowaną da się kupić na stacji benzynowej. Areometru już nie.
Nie mówię ,że jestem expertem i nie wiem jak we wszystkich innych akumulatorach ale w motorcraftach na pewno nie ma białego koloru i dlatego pewnie się koledze przemkrzych nigdy ono nie zapaliło. Kolor czerwony sygnalizuje właśnie częściowe, ale dość mocne wyładowanie. 1-zielony OK 2-czerwony -do naładowania 3-czarny- akumulator całkowicie wyładowany...
a z pękniętej celki nie wyciekł elektrolit?i może uzupełniłeś wodą destylowaną i jest za mała gęstość elektrolitu?sprawdź areometrem gęstość elektrolitu w każdej celi
A ten areometr, to "prawdziwy", czy ten wskaźnik"oczko"?
MaxGear jest z fabryki BOSHa, więc na podstawie ich dekodera trzeba odczytywać datę i mi też wyszło że 2011 i byłem w szoku (po czym wstrzymałem się od głosu). Kolejna dziwna rzecz, korek z kulką "oczko" (areometr) nie wygląda zbyt ciekawie, jakby był wydłubywany, chociaż nie wiem, może tylko tak odlew wyszedł na zdjęciu.
Przy pełnym naładowaniu będzie miał z prostownikiem ok 14,7w a koszt areometru to ok 12 zł więc się opłaca kupić
Z całym szacunkiem Agnieszko - spróbować ładowania to zawsze można, ale po zbadaniu napięcia pod obciążeniem 10-godzinnym oraz ew. zbadaniem gęstości elektrolitu dokładnym (laboratoryjnym) areometrem (bardziej wiarygodna metoda pomiaru poziomu zasiarczenia) - jak gęstość bardzo bliska lub równa wodzie - nowy akku.
Witam serdecznie mam takie oto pytanie Próbuję zreanimować akumulator 12N24-3 (z kosiarki samojezdnej) Jak go otrzymałem w celach było jedynie 10 elektrolitu - reszta najwyraźniej odparowała Piszę bo nie mam na razie dostępu do areometru i mulitimetru - będę miał za 2mc ale żeby nie czekać postąpiłem tak: Zalałem wodą destylowaną do właściwego poziomu...
przemneu Czy jest to możliwe, aby gęstość ich elektrolitów była tak niska? Czy też po prostu aerometr jest źle wyskalowany? właściwie po co my się rozwodzimy nad gęstością elektrolitu?? Zmież tym samym areometrem gęstość wody destylowanej... w warunkach standardowych... (25stopniC; 1013hPa -> 760mm Hg) Wiadomo co powinienieś uzyskać... Jeśli masz inaczej...
Witam.Po uzupełnieniu akumulatora wodą DESTYLOWANĄ najlepiej byłoby doładować go prostownikiem i sprawdzić areometrem na areometrze są kolory,zielony oznacza naładowanie.Jednak do zmierzenia właściwej sprawności akumulatora służy amperomierz widełkowy z opornikiem.Pozdrawiam
Jeśli masz refraktometr lub areometr sprawdź gęstość elektrolitu
a wiec tak poziom jest równy gestosc w kazdej celi areometr wskazywał na czerwono wiec go podładowalem jekies 2h a areometr pokazuje dalej na czerwono splawik troche sie uniusł ale stoi na czerwonym a po podladowaniu zczeło bulgotac czy to cos oznacza
To normalne że Ci będzie elektrolit "pyrkał". Sprawdź jego stan w każdym z akumulatorów. Nawiasem mówiąc należało to sprawdzić przed ładowaniem. Przyda Ci się także areometr. On Ci pokaże wiele dobrego i złego na temat posiadanych akumulatorów.
Nie popełnij kolejnego błędu, kupując coś co Ci odetnie napięcie, gdy jeszcze nie ma gęstości elektrolitu. Kup areometr i porządny prostownik, a nie zabawkę. Od samego początku, czyli albo masz coś nie tak z alternatorem albo ten akumulator to rzeczywiście jakiś bubel. Z czystej ciekawości. Ile on waży?
Chyba ma korki pod naklejką. Areometr w dłoń i będzie wszystko jasne. Oczko zielone ale co w sąsiednich ogniwach to pokaże pomiar gęstości.
Na cały dzień to nie liczę, ja potrzebuje 3-4 razy w miesiącu po max 1h żeby wytrzymała to będzie ok. Zakupiłem i czekam na paczki areometr i amperomierz cęgowy, jak dojdą to już coś więcej będzie wiadomo. jak ustalić rzeczywista pojemność tej baterii ?
nie mogę znaleźć areometru (z 15 lat nie był potrzebny) i się zapodział. kupie jutro elektrolit i wleje dla dobra nauki - jeśli nie pomoże 350zł w plecy :(
mierzyłem i małym i dużym (podobnym do tego na zdjęciu) , areometrem również. Co robić?
Jeśli jest sprawny technicznie to jest to bardzo dobry prostownik. Zawsze możesz go ulepszać ale na tym prostowniku można ładować spokojnie nowe i stare akumulatory . Jest to po prostu kwestia dobrego dobrania zakresu prądu. Jeśli ustawisz prąd ładowania na amperomierzu 5,5A do ładowania Twojego akumulatora to spokojnie możesz go zostawić do ładowania....
No mamy suszarkę... Rzeczywiście będzie to woda destylowana pytanie tylko czy wystarczającej jakości? Dodano po 2 No i jasność. Po dolaniu "wody destylowanej" z suszarki spadła naturalnie gęstość elektrolitu do takiej gdzie areometr pokazywał już, że aku rozładowane. W żaden sposób prądu ładowania to nie zwiększyło. Wyjąłem nowy akumulator i sprawdziłem...
Witam podłączyłem ten prostownik Yato pod akumulator obecny autocraft 80ah 720 3letni Po osiągnięciu 16.2v odłączałem prostownik mimo,że prąd dalej stał na 2.0 Ładowałem go teraz w ciepłym pomieszczeniu mówię skoro idzie do wymiany to co mi szkodzi.Zostawiłem ładowanie. Napięcie było 16.4 końcowe i tak ładowało mi go z prądem około 2.0A przez 9h.Po...
Przy takim małym prądzie możesz spokojnie poczekać aż dojdzie do tych 15,4V. (a to pewnie jeszcze ze 2h). Oczywiście jeśli masz zamiar go odstawić na półkę żeby stał, bo jak chcesz go używać to nie ma już szczególnego znaczenia. Wielu ludzi jak i areometr mówią że Ca-Ca ładują się nawet do 16V, przy "małym prądzie końcowym" a jak wiadomo areometr nie...
Nie rozpuszcza się. Zabarwiony w areometrze będzie po : -ładowaniu (gazowaniu) -jeździe samochodem Czyli po mocnym "wymieszaniu" zawartości celi.
Zwykła siłownia Telzasu. Bardzo dawno temu pracowałem w siłowni telekomunikacyjnej. M.in. 2x50 V 3000 Ah z ogniwami szklanymi, otwartymi. To ja z areometrem i baniakiem wody destylowanej robiłem za balanser. Średnio raz na tydzień. Mniejsze akumulatory miały na szczęście obudowy zamknięte i tak szybko się nie rozjeżdżały.
bez większych szczegółów. Słusznie, lej benzyne, a mów że to ON z przepracowanym silnikowym. Areometru do baku nie musisz wkładać by udowodnić ciężar właściwy ( gęstość) tego napalmu. A może zamiast gaźnika wtrysk drobno zmielonych trocin ?
proponuje sprawdzić akumulator testerem prądu rozruchu oraz areometrem stan elektrolitu
Kolega niewątpliwie narobił się i postarał ale obecnie przydatność takiej konstrukcji jest wątpliwa. Konstrukcja ma dużo wodotrysków tylko po co? Przecież akumulator kwasowy to nie li-ion i nie potrzebuje odcięcia 14,4V przy małym prądzie ładowana, więc i czas ładowania jest mało istotny. Do zwykłego ładowania można użyć zasilacza laboratoryjnego z...
A na co ci to ? To jakiś no-name etykietowany pod jakiegoś dystrybutora. Tylko oni będą dysponować jakąś tabelą kodów. Jak jest możliwość dostania się do środka sprawdzić areometrem stan i kondycję elektrolitu a jak nie - miernikiem obciążeniowym zdolność rozruchową i tyle. Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nie rozwiązują problemu użytkownika....
Ten układ to przerost formy nad treścią. Jeżeli nie będziesz używał areometru i ładował do gęstości znamionowej, utrzymywał odpowiedni poziom elektrolitu itd. to ten mikroprocesor nic Ci nie pomoże. Najwyżej pomoże szybciej wykończyć baterię. Pierwszy raz słyszę takie pierdoły o temperaturze zewnętrznej. Owszem mierzy się ale temperaturę elektrolitu...
Zapewne doszło do zasiarczenia płyt skoro napięcie jest poniżej 12V, zmierz gęstość elektrolitu areometrem i będzie wiadomo.
Sprawdź areometrem gęstość i kolor elektrolitu. Może masa opadła z płyt i robi zwarcia rozładowując akumulator.
A jakie to akumulatory? Zwykłe, kwasowe? A areometr to macie?
Do pomiaru gęstości służy areometr a nie glukometr. Ten drugi służy do pomiaru stężenia glukozy we krwi.
A takie pytanie, czy ta płukanka może zrobić jakieś spustoszenie w silniku? Uszczelki nie posieka? Skoro płukałeś wodą zdemineralizowaną, to nie. Tyle że dodatkowo rozcieńczony wodą płyn chłodniczy, może mieć znacząco podniesioną temperaturę krzepnięcia. Należałoby zmierzyć temperaturę krzepnięcia płynu refraktometrem, lub gęstość areometrem, i jeśli...
Więc próbuj szukać paleciaka czy tam się czegoś nie znajdzie. Inaczej to wróżenie z fusów. Jakiego rodzaju jest akumulator, kwasowy? Jeśli tak, to potrzebny będzie areometr.
Żeby sprawdzić gęstość elektrolitu ,trzeba mieć areometr do mierzenia gęstości cieczy,jeżeli jest niska dolewamy kwasu ,nie wody dest. bo to nic nie da , następnie ładujemy akumulatory małym prądem przez długi okres- około 10-12 godzin[pamiętać trzeba o poluzowaniu korków w tym przypadku] .Po naładowaniu powtórnie mierzymy gęstość areometrem ,-podziałka...
To zależy czego oczekujesz od ładowarki. 8 etapów to raczej hasło reklamowe. Jeśli potrzebujesz funkcji odsiarczania to nie zrobi tego żaden automat, bo do tego potrzeba impulsów powyżej 20V i kontrola elektrolitu, a żadna z tych ładowarek takiego napięcia nie daje. Po drugie nic nie zastąpi właściwej diagnozy akumulatora, areometru i miernika. Jeśli...
Silniki są konstruowane do pracy pod obciążeniem, a nie do "pyrkania" na biegu jałowym. Napewno lepiej przepalić raz w tygodniu, (niż zostawić na 3 miesiące), dla rozprowadzenia oleju po wszystkich elementach silnika, a jeszcze lepiej zaraz po nabiciu powietrza do układów pneumatycznych zrobić rundę w koło remizy, aby poruszać elementy skrzyni biegów...
Witam.Sprawdziles napiecie akumulatora.A sprawdziles gestosc elektrolitu areometrem?Gestosc elektrolitu dobrze naladowanego akumulatora powinna wynosic okolo 1,28.
Panowie mierząc areometrem cele mają 1.25 1.24 a prostownik automatyczny niby skończył ładowanie.. teraz go podtrzymuje.. czy jeśli dopiero jutro po południu podłączę tamten drugi prostownik to do tego czasu mi nie zasiarczy się akumulator? bo nie wiem co robić
To nie jest żadna dioda tylko areometr i on nie świeci. Jak w "oczku" widać zielone odblaskowe pole to gęstość elektrolitu jest właściwa, jeśli jest białe to jest za mała, a jeśli czarne to poziom elektrolitu jest zbyt niski.
Czy można powiedzieć że spadek pojemności jest pozorny Nie. Jest rzeczywisty. I nie zmienia tego fakt iż te zależności są ze sobą powiązane (spadek pojemności ze wzrostem rezystancji wewnętrznej, a jeszcze ze zmianami stężenia elektrolitów). Weź zwykły akumulator kwasowy. Stopień jego rozładowania określa się areometrem, który na pewno nie jest przyrządem...
oczko w akumulatorze to areometr 12 v to za mało musi być od 13,60v do14,2v nawet pod obciążeniem wymień sobie regulator napięcia w alternatorze
Naj lepiej to jak bym podiechał gdzięś i sprawdzili by zdolność rozruchową akumulatora.A ta cela z brązowum elektrolitem to sie domyślam że padaczka ale i wniej pokazuje 1.25.Może z ty areometrem coś jest nie tak.
zanim jednak zmienisz akumulator na nowy zmierz gęstość elektrolitu areometrem oceń wzrokowo czy elektrolit jest różowy czy ma odcień szary a może faktycznie pływają w nim jakieś frakcje paprochy staŁE?
bo dostaniesz głupie odpowiedzi Nie, nie głupie, ale ironiczne...Napiecie akumulatora wzrosło do 17 woltów przy prądzie 2 ampery. O czym to świadczy ? Poza tym ,, areometr " Panie Inżynierze :D
Jeśli prąd poszedł w górę a napięcie spadło to jest ok, teraz ładuj jak napisał poprzednik 0,6A aż napiecie na akumulatorze osiągnie 14,8V, potem potrzymaj go kilka godzin pod tym napięciem. Najlepiej było by zmierzyć gęstość elektrolitu ale przy tym akumulatorze nie wiem czy to możliwe, zresztą pewnie nie masz areometru.
Jeżeli na tej szóstej celi zatopiony jest areometr ,to jest zwarcie w tej celi.Wtym przypadku jak pisze kolega wyżej akumulator do wymiany.
Do odpowiedzi zbyszka dorzucę tylko ,żebyś jeszcze sprawdził akumulator ( poszczególne cele areometrem) lub na próbę podłóż inny .Nowy akumulator potrafi czynić cuda :D
Sucho ładowane AGMy mają elektrolit w zestawie. Po zalaniu są już naładowane w ok 80% i mają napięcie ponad 13V. Elektrolitu jest tylko tyle, że zwilża wkładki z włókna szklanego, nie da się tam zmierzyć gęstości areometrem.
Aerometr prawdę Ci powie Nie AEROmetr, a AREOMETR ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Areometr ). Powie prawdę o akumulatorze "mokrym", ale o żelowym lub niewylewnym - już nie. Koniec ładowania jest wtedy, gdy akumulator (12V) osiągnie tzw. "napięcie końcowe": 13,8V przy pracy buforowej ( http://poszukaj.elektroda.pl/szukaj,prac...
Ogólnie "exide technologies" czyli Centra to jedno wielkie dno. A ich praktyka z odrzucaniem jakiejkolwiek reklamacji. Kwalifikuje się jedynie do wytoczenia sprawy w sądzie najwyższym. I to jakiś pozew zbiorowy, bo samemu to się nic nie wskóra. 1. Centra Standard CC440 44Ah - zaraz po kupieniu (grudzień 2009). Nie trzyma napięcia. Podczas ładowania...
już wtedy mimo niewielkiego prądu akumulator konkretnie gazuje I taki objaw powinien decydować o zakończeniu ładowania. Jeszcze sprawdzić areometrem gęstość i nie przejmować sie czy prostownik ładował napięciem 14,4 czy 16,2 V. Pojęcie naładowania do 80 % czy 100 % pojemności , praktycznie przy sprawnym alternatorze też nie jest tak bardzo istotne.
Rozładowuje mi się sprawny 3 letni akumulator . Naladuj prostownikiem i zmierz gestosc elektrolitu areometrem po naladowaniu. To Ci powie wszystko o stanie akumulatora.
A ja ciekawy jestem jaki wynik wykręcił by ten miernik na takim samym aku tylko nowym z półki ;) Różny. Panowie, poprawny pomiar kondycji akumulatora to tylko areometr i miernik i ucho. Ja wiem, że w dobie akumulatorów ze zgrzanym monowieczkiem areometr się nie nada, ale zawsze nim zobaczyłeś: -gęstość elektrolitu -czy we wszystkich celach jest taka...
Jak juz to aREometr ;) Wystarczy napiecie po postoju przez noc i dla porownania tuz po dluzszej jezdzie. Jesli bedzie roznica i to w miare wyrazna masz odpowiedz
Dla ochrony akumulatora przed uszkodzeniami ważne jest tylko to, żeby nie podawać zbyt dużego napięcia, powodującego znaczące gazowanie - a to powinien zapewnić regulator. Dokładnie tak jest. I jeśli ktoś nie posiada areometru i nie umie się nim posługiwać, to odradzam zabawy z prostownikami nie mającymi ograniczeń napięcia z góry.
Przy 12V to ona mocno rozładowania jest. Sprawdź poziom elektrolitu, nie zaszkodzi zmierzyć jego gęstość areometrem i uzupełnić wodą lub elektrolitem. I jak pisze producent, podłączyć prostownik z zakresem 5A na 12 godzin z kontrolą akumulatora (sprawdzać co kilka minut temperaturę akumulatora która nie powinna przekraczać 55stopni i cz nie ma objawów...
ew. skocz do autoryzowanego serwisu gdzie podepną ci przyżąd i dostaniesz z wydrukiem w ilu procesor. jest sprawny O jaki procesor chodzi? Stopień naładowania mozna sprawdzić areometrem. O akumulatorach można pisać naprawdę wiele..
sprawdź areometrem gęstość elektrolitu. do celek dolewa się wodę destylowaną a nie roztwór kwasu... dolewając kwas do pierwszej celki zwiększyłeś zawartość procentową kwasu i być może to jest problemem
Sprawdź, czy właściwe stężenie. Jak nie, to nowy elektrolit. Sprawdzą Ci na "warstacie" :D Ja wiem że stężenie się sprawdza Areometrem, ale wsadź go tam i pobierz ten elektrolit, chyba że jakimś węzykiem :P
Jest to akumulator żelazo-niklowy. Stężenie elektrolitu 1,19-1,28. Pomiar areometrem. Akumulator praktycznie wieczny. Po wylaniu elektrolitu i wypłukaniu. Zalać nowym. Kilka cykli ładowania i będzie działało. Co do szczelności jest problematyczna. Łatwo elektrolit się wylewa. Wiele lat temu mi służyły mi do odpalania silników rakietowych. :D
Witam! Mam pytanie odnośnie procesu ładowania akumulatora. Posiadam akumulator 44Ah. Ostatnio kiedy go ładowałem (jakieś dwa, trzy miesiące temu) zaszła następująca sytuacja. Prostownik miałem ustawiony na 1A. Rozumiem, że powinienem w takiej sytuacji ładować akumulator ok. 40 - 44 godzin (proszę mnie poprawić jeśli jestem w błędzie). Po jakichś 30...
sprawdzić żarówkę (chociaż nie wiem jak tak wzbudzenie robione) dokładnie , sprawdź jak radzi goldwinger a jesli podejrzewasz akumulator to sprawdź gęstośc elektrolitu areometrem lub specjalnym przyrządem prąd rozruchu tu masz link do tych przyrządów http://www.autonarzedzia.com.pl/strony/6...
To ja dołożę od siebie, że warto było by wziąć areometr i sprawdzić gęstość oraz kolor elektrolitu. Oraz zajrzeć, czy masa nie sypie się z płyt. Czy zakup używanej ładowarki do akumulatorów trakcyjnych (24V, 60-100A) za parę stów stanowi aż taki problem, aby kombinować?
Witam. Akumulator ładowany przy jeździe na krótkich dystansach jest ciągle nie doładowany.Trzeba zmierzyć mu gęstość elektrolitu areometrem 1,28 akumulator w pełni naładowany.Może też mieć pęknięcie wewnątrz przy płytach lub przy zaciskach (+,-). Dodano po 27 Myślę że najlepszym wyjściem będzie pomiar napięcia akumulatora pod obciążeniem.Jeśli będzie...
No właśnie ja doszedłem do napięcia 15.36V. Po wystygnięciu zamiast 12.56 pokazało na multimetrze 12.71V. Areometr też pokazał z 1.23, a wcześniej 1.22g/cm^3. Wszędzie piszą, że powyżej 14.4V napięcie ładowania + gazowanie = kataowanie akumulatora. Gdzieś wyczytałem na stronce internetowej, że akumulator w takich warunkach jak wyżej powinno się ładować...
Pewnie jest do wymiany ale zastanawiam się dlaczego po pomiarze areometrem z przed dolania wody gęstość była ok a teraz po dodaniu wody i naładowaniu (wymieszanie z kwasem też nastąpiło, czas 4 miesiące) gęstość nie jest ok. Proszę uzupełnić tytuł tematu - Regulamin, p.11
Witam areometr mam ale aku jest bezobslugowe wiec odpada co do wyciagania to tez nie bardzo: - alarm -radio -no i autko jest czasem potrzebne, niespodziwanie a zona raczej nie zalozy aku Pozdrawiam
areometr akumulatora areometr akumulator
pasta termoprzewodzaca airbag sensor reset podłączyć gitara
saeco granbaristo saeco granbaristo
Korbox SOiAV - przyczyny blokady i rozwiązania Kondensatory o większej pojemności w rejestratorze Hikvision