Zobacz triak silnika na płycie głównej Nie wprowadzaj ludzi w błąd.Nie czytacz schematu,który dołączyłeś. W tym modelu nie ma triaka jest tam falownik,który steruje silnikiem trójfazowym. A co do samego uszkodzenia to prawdopodobnie uszkodzony jest układ falownika sterujący silnikiem.Nie do naprawy przez Ciebie. Pozostaje kupno używanego lub naprawa...
Czy sam kondensator może być tego przyczyną? Tak, wymień kondensator.
niezła pralka poważnie>>>sprawdż triaka sterującego silnikiem i tachometr http://obrazki.elektroda.net/49_11641697...
Co sprawdzić jeszcze, aby silnik zaczął startować? W pierwszej kolejności doszlifuj sobie szczotki, bo zniszczysz wirnik.
. Zmywarka pracuje bez uziemienia. Widocznie silnik ma przebicie. Tu nie ma być "widocznie"- musi to być sprawdzone przyrządami- omomierzem lub induktorem. Zmywarki pod żadnym pozorem nie wolno użytkować bez sprawnego zerowania obudowy i innych składowych części elektrycznych, życie ma się tylko jedno :!: .
Ale pytanie... Po tym że oddałeś mu już do przezwojenia 10000 silników i każdy chodził dobrze. Takich jest bardzo mało niestety, ja jeśli tylko mogę to wymieniam na nowy, ORYGINALNY silnik!
ale po co odrazu kupowac nowe przezwojenie silnika okolo 150-200 zl modul tez mozna naprawic pod warunkiem ze proc i eeprom sie nie posypal posprawdzaj jeszcze i poczysc zestyki na module i silniku i zrob z tm silnikiem jak Ci mówiłem trzymam kciuki ze sie uda :)
Pierwsze co byś zrobił to wylutował ten duży elektrolit , zobaczył czy z niego nie pociekło i zrobiło jakiegoś upływu pomiędzy ścieżkami. Najczęściej odpala ścieżki które idą do tacho silnika. Druga kwestia to ściągnięcie bezołowiówki plecionką i przelutowanie (Pb-Sn) elementów smd otoczenia układu MC33274ADG, robią się przerwy dość trudne do namierzenia...
Nie męcz więcej tej pompy, tylko ją wymień. I proszę na przyszłość pisać staranniej: śrubokrent w tylnej ściance tak by módz manewrować wirnikiem
Jeśli jest to silnik szczotkowy( a to widać), to trzeba sprawdzić szczotki( długość, ewentualnie ich swobodne przesuwanie się w szczotkotrzymaczach).
Jeżeli to ścieżki od przekażnika , spróbuj je odtworzyc , przylutowac druciki , jest szansa , że zadziała .Najprościej moduł kupic w serwisie , ale kosztuje koło 200 zł , poszukaj w sklepach internetowych , aukcjach.
Szczotki wręcz błagają o wymianę.
Jeśli kapie woda pod silnikiem zaworu 3-drożnego to nic nie uszczelnisz. Trzeba wymienić zestaw naprawczy zaworu trójdrożnego ( koszt ok 100 zł). Jeśli tego nie wymienisz a wodę zassa silnik zaworu to zwiększy koszt do ok 380 zł. Wezwij serwis niech wymieni zestaw. Pozdrawiam
pralka Ariston Hotpoint model AQXXD169EU typ AQ2005TRF Pralka nie kręci silnikiem, próbowałem już trzech silników ( nie wiem czy dobrych) i dalej nic, po ustawieniu wirowanie w pralce pracuje tylko pompa wody, a przy ustawieniu prania, pobiera wodę i dalej nic, czas mija pralka nie kręci, błędów brak. Na kostce która idzie do silnika sprawdziłem kontrolką...
Silnik ma uszkodzony wirnik lub tzw. stojan czyli uzwojenie. W grę wchodzi tylko wymiana na sprawny egzemplarz. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
W jakim stanie są szczotki węglowe silnika: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... Woda jest odprowadzana szybko, strumień jest silny? Pytam ponieważ może już nie domagać silnik pompy pomimo iż cały odpływ jest drożny.
sprawdź silnik
Proszę: https://north.pl/karta/pompa-myjaca-do-z... Zafundujesz później użytkownikowi zakup drugiej pompy (właściwej)? Przepraszam autora nie zauważyłem odpisując na szybko, że ten silnik pompy nie jest dedykowany do zmywarki autora tematu. Według sklepu North.pl oba silniki pomp jednak pasują:
Witam. Tutaj nie ma co Cię straszyć, tylko wyciągaj silnik i szlifuj szczotki jak niech chcesz zniszczyć silnika.
Twoja pralka ma już silnik trójfazowy sterowany falownikiem: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... Zacznij od sprawdzenia paska napędowego bębna: https://north.pl/karta/pasek-napedowy-do... ponieważ może już być naciągnięty, jeśli jednak pasek...
A silnik kręci?
Prawdopodobnie "przykleił się " wirnik do uszczelniacza i silnik nie ma na tyle mocy by zakręcić. Podobne zjawisko występuje w większych pompach w wirówkach do masażu kończyn. Pozostaje dostać się do pompy myjącej i rozkręcić od strony wirnika. Odgłos klikania to może być zadziałanie układu przeciążenia, żeby nie spalić silnika.
Witam sprawdz kolego szczotki na silniku. Jeżel;i to nie pomoże to sprawdz dokładnie cały silnik czyli prądnice tacho i termika w silniku. Pozdrawiam
Jeżeli będziesz miał zużyty silnik pompy to powinien pasować ten: https://gosdom.com.pl/produkt/silnik-pom... By się upewnić dodaj zdjęcie tabliczki znamionowej pralki. Włóż wąż odpływowy do toalety lub wiadra i zobacz czy pompa w ogóle tłoczy wodę i opróżnia zbiornik pralki.
Silnik pompy do wymiany.Pozdrawiam
Błąd F01 wskazuje na awarię silnika napędowego pralki jak i również problem w module sterującym. Natomiast napis DOOR wskazuje również na problem z silnikiem a dokładniej całkowite zużycie szczotek węglowych, ale nie mam pewności czy ten model miał silnik szczotkowy czy bezszczotkowy. Oględziny silnika wszystko powinny wyjaśnić i od tego warto rozpocząć:...
Jeśli w Twoim modelu jest zastosowany jeszcze silnik klatkowy to możesz mieć problem z kondensatorem rozruchowym C00019972
zy opierając się na parametrach potencjalnych zamieników , parametrach oryginalnej pompy i opisie zmywarki można wskazć faworyta? Byle pasowały mocowania i zasilanie było AC 230, reszta bosko obojętnie, to mega prymitywna maszyna, więc myc będzie na wszystkim. O ile pamiętam, to szło tam wcisnąć nawet silnik BLAC z zmywarek Indesit / Ariston jeśli...
Pytanie co uszkodzone czy ten silnik czy raczej sterowanie z programatora. Pytanie do kryształowej kuli. Pomiarów nikt za Ciebie nie zrobi. Trochę mnie martwi te wyciąganie programatora sporo można uszkodzić. Wystarczy być ostrożnym i nie działać siłowo.
Witam. Jeśli pralka ma kilka lat to najprawdopodobniej zakończył żywot silnik pompy spustowej. Sprawdź kolego na kostce tej pompy czy jest napięcie 230V w czasie programu odpompowującego wodę. Jeśli z napięciem ok to silnik do wymiany. Pozdrawiam.
Jeżeli jest tam silnik komutatorowy to sprawdź długość szczotek. (niestety nie jestem pewien co do rodzaju silnika, bo nie posiadam dokumentacji tej pralki)
Pompa myjaca: - do wymiany łożyska - do wymiany kapsel z turbiną i uszczelniaczem Pompa spustowa: To silnik magnetyczny i nigdy nie pracuje równo, ale twój przypadek wygląda na szmelc, należało by ją wymienić.
Witam po pobraniu wody powinna się załączyć pompa myjąca , jeżeli się nie załącza do sprawdzenia silnik pompy , oraz zasilanie . Pozdrawiam
Programator kręci się a dioda miga 5 razy.... co mam sprawdzić i ewentualnie wymienić.... Sprawdź drożność całego układu spustowego wody, zobacz czy coś nie blokuje turbinki pompy spustowej, jeżeli jest czysto - silnik pompy do wymiany.
Odkręciłem pompę, podłączyłem na krótko i bez problemu się kręciła. To nie świadczy o sprawności pompy, bo większość tych wyeksploatowanych na sucho pracuje, natomiast w wodzie zaczyna się blokować - silnik pompy do wymiany.
Silnik załączany jest przekażnikiem. Więc do sprawdzenia przekażnik i jeżeli nie ma prądu na wejściu przekażnika to szukanie dalej wgłąb jeśli jest a nie ma na wyjściu to sterowanie przekaźnikiem do sprawdzenia czy pojawia się napięcie załączania jakie ma być pisze na przekażniku 9 lub 12V. Sterowany triakiem to triak do sprawdzenia. Zaznacz miejsce...
- odkręć tylną obudowę - wyciągnij kostkę z silnika - odkręć dwie śruby mocujące silnik - wyciągnij silnik całość może potrwać aż 5 minut, bez ruszania pralki z miejsca ;-)
Warto by zerknąć na pompę odpływową i jej silnik czy jakieś ciało obce nie ociera o turbinkę lub jeśli silnik uległ uszkodzeniu również może generować takie dźwięki. https://north.pl/karta/pompa-odplywowa-d...
Witam. Moim zdaniem silnik pompy jest do wymiany poprostu ma luzy i zacina się .
Wymontowaleś silnik ? sprawdzileś zamocowanie magnesu do wirnika silnika czy sie nie odkecił .Cewka bedzie dawać pomiar rezystancji , bedzie dobra , a magnes druga sprawa .
Nie wiem jaki jest w niej silnik / komutatorowy czy klatkowy / Szczotkowy, więc na początek do sprawdzenia szczotki.
Nie znam tej lodówki, ale spotkałem się z dwoma typami zaworów: 1. Dwupołożeniowy - jedna polaryzacja przełącza w jedną stronę, druga w przeciwną. 2. Z silnikiem krokowym - sterowanie jak klasycznym silnikiem krokowym, nie ma informacji zwrotnej o położeniu, elektronika co jakiś czas "resetuje" ustawienie - jeśli silnik ma np. 36 kroków, zostaje wysterowany...
Coś skopałeś z tymi szczotkami. Wyciągnij silnik jeszcze raz, włącz poza układem pralki i pumeksem dotrzyj szczotki do komutatora. Przyjrzyj się jak pracuje silnik (iskrzenie, zwalnianie obr, etc). Instrukcję jak to zrobić masz wyróżnioną na niebiesko.
Miałeś sprawdzić silnik napędu bębna, a nie silniczek programatora :| ,a tak naprawdę "pokazywacza", co pralka ma zrobić lub co robi. .
A silnik napędzający chodzi? Może to być wina paska. Było by lepiej jakbys trochę bardzie opisał objawy.
Przy okazji wymieniłem szczotki od silnika bo ich już nie było. Po złożeniu pralki wszystko działa, jednak nie pamiętam czy silnik powinien mieć takie dosyć głośny odgłos jakby gwizdało. Jeśli po wymianie szczotek nie został wyczyszczony komutator to będzie gwizdało, iskrzyło i jest ryzyko uszkodzenia wirnika.
Coa piernik do wiatraka. Grzałka silnik i inne podzespoły nie mają wpływu na wyświetlanie różności na LED. Jak pisałem uszkodzony moduł lub wyświetlacz. Koniec tematu.
Skoro turbinę odkręciłeś od wirnika silnika to musiała latać luzem, bo nie miała się już czego trzymać. W związku z tym na pewno jutro zamówię nową turbinę i wymienię. Za chwilę taniej będzie Ci wezwać serwis, jak tak będziesz klamoty w ciemno wymieniać.
A może to tylko zbieg okoliczności , i inny defekt , szczotki , styki kostki na silniku. To ostatnie miałem wczoraj , spieczone i silnik nie obracał .Po wyczyszczeniu pralka ruszyła W innej avtl83eu nie udało mi się silnika uruchomić , moduł mam /podejrzewany przeze mnie , że zepsuty / i ciekawy jestem czy kolega sobie ze swoim poradzi :)
Nowe szczotki należy dopasować do komutatora (np. twardym pumeksem), tak powinna wyglądać profesjonalna wymiana. A że Ci silnik chroboli, jak borowanie u dentysty? Nie przejmuj się. Za kilka prań odgłos pracującego silnika wróci do normy :) Szczotki same się dotrą do komutatora (o ile szlag nie trafi wirnika) :wink: Temat rozwiązany, zamykam.
silnik hotpoint ariston ariston silnik trójfazowy silnik pompa ariston
stabilizator napięcia regulowany odgromowa instalacja czysto teoretyczne
zmywarka whirpool mruga start mikrokomputer cobra1
Podłączenie kostki stacyjki Audi A3 do Skody Octavia III Warystor 20K371 - Dane techniczne i zastosowania