ASCII CODE
Chodziło by mi bardziej o sposób ingerencji może w kompilator, bo to on chyba zamienia znaki na cyfry podczas kompilacji. Najbardziej by mnie chyba interesowało chyba, aby zrobić taką sztuczkę że po wrzuceniu do funkcji ciągu znaków, były one moimi kodami (mogę je sobie nawet bezpośrednio wpisywać, nie muszą to być litery). Takie rzeczy robi się dokładając...
Jakoś znakami ASCII zrobić? tzn? To jest program, który losuje duże litery z tablicy ASCII, zapisuje je do tablicy i potem drukuje. PS. na podstawie tego zrób reszte, to nie jest trudne.
Proszę. // font.h // // Tablica czcionek 5x7 // //#include <avr/pgmspace.h> static const char /*PROGMEM*/ font5x8[] = { 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00,// (spacja) 0x00, 0x00, 0x5F, 0x00, 0x00,// ! 0x00, 0x07, 0x00, 0x07, 0x00,// " 0x14, 0x7F, 0x14, 0x7F, 0x14,// # 0x24, 0x2A, 0x7F, 0x2A, 0x12,// $ 0x23, 0x13, 0x08, 0x64,...
Wpisywany numer to numer znaku w tablicy ASCII :] Więcej w Start ---> Uruchom ---> "charmap" [enter] (zakładając, że tablica znaków w systemie jest zainstalowana)
Tak jeżeli twój terminal obsługuje znaki sterujące. Kompletne polecenie wysłania wiadomości SMS wygląda następująco: AT+CMGS="+48XXXXXXXXX" <CR> Tekst wiadomości <CTRL+Z> <CR> - „Carriage Return” w tablicy ASCII ma numer 13 (0x0D). W terminalu ten kod będzie wysyłany po naciśnięciu klawisza [Enter]. <CTRL+Z> - "Substitute"...
No jak 6 bajtów to tak jak pisałeś :) ldi r16, 'C' subi r16, 'a' ; masz numerek literki w macierzy teraz mul *nie pamiętam składni* r16, LICZBA_WIERSZY (mul sux:P) No i jesteś na początku tej literki w flashu teraz adres do Z i lpm;)
Zobacz tutaj: http://litos.wz.cz/litos_asm/htm/f10.htm
Float:=StrToFloat(String(PChar));
konwersja - polecam zajrzec do tablic ascii, i z tego co pamietam to drugi argument to wskaznik na dane ktore maja byc zapisane i jest on typu void
Myślenie trochę błędne. ASCII to standard który przypisuje liczby znakom alfabetu. Zgodnie z tablicą ASCII tekst "Artur Drozdz" będzie się przedstawiał następująco: HEX: 41 72 74 75 72 20 44 72 6F 7A 64 7A 0D 0A DEC: 065 114 116 117 114 032 068 114 111 122 100 122 013 010 Przejrzyj tablicę ASCII np. [url=http://pl.wikipedia.org/wiki/ASCII]... Nie...
4. tak. 5. użyć innego programu... 6. przekazuje się domodemu wartość w sposób ASCII! (czyli dla powiedzmy 50 będzie to powiedzmy literka 'K' - przykład, nie patrzyłem w tablicę ascii). 2, Nie slyszałem o takich. 3. Jeżeli ma to na pewno da się to wyłączyć ATKomendą. Jak zresztą wszystko inne...
Mały pseudokod: main() { signed char temp[3]; //ustawiona temperatura signed char znak=0; //na ktorym znaku jest kursor temp[0]=2;//standardowo 20.0C na poczatku temp[1]=0; temp[2]=0; while(1) { //obsluga klawiszy if (klawiszdol) { temp[znak]--; if (temp[znak]<0)...
Witam kolegę. Osobiście zajmowałem się wyświetlaczem DA1 i realizowałem na nim tylko wyświetlanie czasu oraz daty + komunikaty okolicznościowe. W zależności od wersji programu DA1 można ustawić 15 komunikatów względem daty i godziny oraz cykliczne w zależności od godziny Dobrym rozwiązaniem są tablice z otwartym protokołem ASCII. Używałem tablicy firmy...
#include<stdio.h> #include<iostream.h> #include <math.h> void main() { FILE *we, *wy; //deklaracja uchwytow do plikow int i, licznik; int tablica_ASCII[200]; //deklaracja tablicy w znakow ASCII char znak; char haslo[200]; //dekaracja tablicy w ktorej bedzie przechowywane haslo char plik_jawny[20];...
To: 1. Rozbij sekwencję na kody ASCII i umieść je w tablicy 2. Wyślij tablicę za pomocą Printbin Tablica(1) ; ilość_elementów_tablicy
Zasadniczo możesz wczytywać znaki w samej pętli już, którą przerwiesz, gdy napotkasz znak o wartości ASCII mniejszej od poprzedniego (nie musisz wykorzystywać wcale tablicy). 2. Warunek po kodach ASCII oraz inkrementacja dwóch zmiennych (w zalezności od rodzaju znaku)
Nie to co sobie wpiszesz jest obojętne bo to pobiera i tak z tablicy literę o numerze z kodu ASCII. Tam w tablicach jest każda litera z alfabetu znak itp. Tak np na 65 miejscu w każdej z tablic jest zapisana wartość taka żeby przy pobieraniu nr 64 (tablice liczy sie od 0) wyświetliła się litera A. Zobacz sobie to tak odczytaj każdą liczbe która jest...
Najprostszy a zarazem edukacyjny sposb to napisanie w pętli for kopiowania znaku do Edit2 jeśli "badany" znak w edit1>=30 lub edit1<=39. Oczywiście jeżeli będziesz potrzebował pseudokodu to mogę napisać, ale myślę, że powinno Ci to wystarczyć. 30 i 39 to dziesiętne wartości znaków numerycznych z tablicy ASCII.
Mam taki problem. Piszę program w języku C na 8051 czytający numer seryjny czujnika Ds18S20, i gdy mam już numer seryjny w tablicy chciałbym go wyświetlić na LCD. Jednakże aby móc to zrobić muszę przekonwertować każdy bajt Hex z tej tablicy na ASCII, a nie wiem jak. Proszę pomóżcie No to ja Ci daje tablicę , a Ty zrób resztę ;) char hex[16]={"0123456789AB...
Witam. Ostatnio zacząłem znowu bawić się w programowanie - tym razem padło na sumy kontrolne... :) Poszukałem i znalazłem w internecie kod prostego programu do liczenia CRC32 w C++. Po skompilowaniu i wpisaniu tekstu do policzenia sumy pojawiał się błąd "Wystąpił problem z aplikacją..." ale z tym już sobie poradziłem. Teraz moim problemem jest pobieranie...
Jak wyślesz wartość al jako znak też dasz rade odczytać mając tablice kodów ascii, ale najprościej stworzyć napis 'xx',13,10,$ i pod dwa pierwsze znaki wstawić przekodowaną wartość al na liczbe szesnastkową w kodzie ascii.
Dlaczego tablica ascii ma tylko 6 pozycji? Potrzebujesz 7. Jawnie wychodzisz poza tablicę (w kodzie wystepuje ascii[6]). I taka uwaga na przyszłość. W funkcji set_values wysyłasz dane serialem. Procedura USART_Transmit czeka aktywnie na wysłanie - trwa dość długo. Wywołanie jej w procedurze obsługi przerwania z odbiornika powoduje za długie wykonanie...
No do tablicy "Znaki" się wstawia. W zwykłym ASCII.
No i jaki wniosek ? Podpowiedź: popatrz na tablice ASCII Wniosek taki że komendy są według mnie prawidłowe, tylko moduł na nie, nie reaguje. Korzystam z tablic ASCII
twoja tablica do wyświetlenia jest ok, Dalej tworzysz tablice 2 wymiarową zawierająca definicję znaków tab[max_kolumn_znaku][128]; to 128 to max znaków typowy dla ascii. tablice tą definiujesz twardo. (można wesprzeć się dokumentacją wyświetlacza LCD znakowego. tablica kolumna jest zbyteczna.
O podstawie dwa, czyli binarnie? Operator przesunięcia >>, maska, uzyskana wartość + 0x30 (ASCII) i wysłać lub zebrać do tablicy i wysłać. Obejdzie się bez itoa();. Chyba, że nie?
Dziwnie znajomy kod. Przenosiłem podobny na 628 i na inną częstotliwość wzorca. :D Wieczorem poszukam oryginału i tablicy znaków dla LCD zastosowanego w tym przypadku. Zwykłą tablicę znaków ASCII możesz znaleźć w Wikipedii. I jeszcze jedno. Przyjrzyj się procedurze wyprowadzania danych na LCD. Zrozumiesz ideę tego kodowania znaków. Dość pokrętną drogę...
Ogólnie relacja między literami dużymi a małymi to jest binarna różnica o wielkości 32 (spacja). czyli jak masz wyłuskany znak np. "A' (65 Dec) to małe "a" będzie = A+32 (97 Dec), i na odwrót. Nie wiem czy dokładnie o to ci chodzi. Sprawdź tablice kodów ascii, albo operuj na char-ach i "a"="A"+" ".
No cóż, wiesz jak zmienna char przechowuje znaki? Raczej nie zapiszesz w pamięci komputera np 'A' albo 'C'. Zmienne typu char przechowują znaki własnie w postaci liczb (Tu poczytaj trochę o ASCII). Wiec wniosek jest proty, losujesz liczbę z odpowiedniego przedziału (jesli rzuciłeś okiem na tablice ascii to bedziesz wiedział o co chodzi :) ), zamieniasz...
Tu nie ma co konwertowac - liczba jest ta sama - kwestia tylko sposobu wyswietlania. Pokaz Twoje funkcje do wyswietlania i ta tablice. BF
Dzięki za odpowiedz :) Otwieram go HxD edytorem mam go w postacji binarnej, ale jeszcze nie za bardzo orientuję się w tablicach ASCII - dopiero zaczynam przygodę z mikrokontrolerami itp. Jak go rozkodować żeby podejrzeć hasło....? czy oprócz wersji z linuxem jest jeszcze jakaś możliwość? Może ktoś posiada czysty firmware do tego modelu opartym na Hi...
Tablice MOBITEC mogą na oryginalnej elektronice wyświetlać obrazy na dwa sposoby. Za pomocą programu MOBI_INFO_EDIT mogę dane tworzyć tradycyjnie lub jako grafikę tj. Sterownik np ICU400 może wysyłać linię i treść kierunku w postaci znaków ASCII , tablica ma w bibliotece wgrane czcionki , sterownik wysyła tylko informacje jakiej użyć. Drugi sposób to...
main.c, linia 49: byte=(unsigned char)digit-0x30; digit w tym kodzie to bajt o wartości kodu ascii cyfry/litery wprowadzonej klawiaturą Write(&digit,1); Wyrażenie Write(&byte,1); wysyła bajt o wartości 0x04 czyli wg tablicy ascii znak kontrolny EOT.
Nie chcę Cię martwić (bo jeżeli Twój kod działa jak powinien to OK), ale to co robisz w pierwszym poście 1 i 3 nie jest sobie tożsame. Kod w #1 jest jak najbardziej prawidłowy. Typ char to dla platformy .NET tak naprawdę 16-to bitowa liczba z zakresu 0...65535 Więc taki kod: znak o kodzie ASCII = 4 . Do tego w zasadzie typ char został stworzony. Jeżeli...
Tablica: char InputBuffer[12]; zawiera łańcuch "w stylu c". Łańcuch taki powinien się kończyć znakiem bajtem o wartości 0. Możesz np. przed ponownym zapisem wstawić 0 do wszystkich komórek tablicy. Dwie uwagi: 1. trzeba to zrobić tak: InputBuffer[i]=0; a nie: InputBuffer[i]='0'; // w tym przypadku podstawiasz kod ascii znaku '0"; 2. Jeżeli tablica ma...
A, kłamczuszek, wcale nie użyłeś przykładu, który wgrałem. No i w ostatniej komórce ma być 0 ('\0' w tablicy ASCII z pozycji 0x0 lub dziesiętnie też 0), a nie znak 0 ( '0', czyli z tablicy ASCII 0x30 czy dziesiętnie 48) . No i serial.write wysyła bajt lub serie bajtów jak podasz długość bufora. Ale nie spodziewaj się na ekranie zobaczyć 28100200.
Lepiej zostań przy swoim kodzie jest 10 razy czytelniejszy. Tak jak mówiłem zrób sobie tablicę kodów albo funkcję dekodującą, jak już nie wiesz jak zrobić zamianę kodu klawisza na ASCII na tablicy.
Zapoznaj się z tablicą ASCII
Dziękuję za przywrócenie mnie do pionu ;] Zaczynam dopiero zabawę z programowaniem no i niestety będę dużo błędów popełniał. Co do mojego pomysłu z tym dodawaniem 48, to patrzyłem w tablicy Ascii i tam właśnie od 48 zaczynają się liczby, myślałem że to by działało ;]
tablica ASCII http://www.cdrummond.qc.ca/cegep/informa...
zrób sobie zmienną typu string i wczytuj do niej znaki. Wtedy masz tekst i z tablicy ASCII - na wikipedii masz fajnie rozpisaną ;) korzystasz i sprawdzasz czy podany znak jest cyfrą 0-9 czyli czy należą do przedziału 48-57 ;) i wczytujesz te liczby aż do napotkania znaku innego ;) Pamiętaj że możesz mieć wg tego co napisałeś różne liczby czyli zarówno...
W tablicy ASCII Misiu :) 10 i 13... CR LF... albo na odwrót;)
Raczej nie. taki bład się pojawi kiedy w pliku tekstowym pojawi sie znak z poza zakresu dopuszczalnych znakow. Makro reaguje prawidłowo, tylko na litery i cyfry, inne znaki traktuje jako bledy. Nawet spacja lub enter sa traktowane jako znak. Zwroc uwage ze znaki sa rozpoznawane na podstawie kodu ASCII, stad dzialania w obliczaniu indeksu tablicy. Pozdrowka
Sprawdź jeszcze jeden "myk" Wszędzie zamiast Chr( ) wpisz ten sam numer tylko w nawiasach klamrowych (bez Chr - tylko sam nawias i trzy cyfry) Przykład: Zamiast Chr(1) wpisz Lcd {001} Zamiast Chr(7) wpisz Lcd {007} Zamiast Chr(32) wpisz Lcd {032} Kod się znacząco zmniejszy co może się czasem przydać przy małych mikrokontrolerach. Chr( ) to funkcja zamieniająca...
przeciez zawsze mozna podmienic czesc tablicy ASCII na wlasne znaki
char cyfra; int liczba = cyfra - '0'; Jeśli potraktujesz znak jako liczbę, to dostaniesz kod ASCII. Ponieważ cyfry w tablicy ASCII mają kolejne kody, to wystarczy odjąć od kodu znaku kod pierwszej cyfry, czyli '0'. Pozdrawiam, Dr.Vee
Hm, taka tablica jest "ciągiem znaków". W char tablica[32] zmieścisz dowolny "string" długości od 0 do 31 znaków. Napisz co chcesz osiągnąć. Pozdrawiam.
Nie trzymasz się typu zadeklarowanego w funkcji oraz używasz funkcji do wysyłania "łańcuchów" (czyt. przekazywany jest wskaźnik na tablicę z ciągiem znaków) żeby wysłać jeden znak. Poprawne użycie byłoby zapewne takie char cyfra=7; //binarnie 00000111 char tablica[5]; int liczba=1234; LCD_WriteData(cyfra+0x30); //znak ASCII dla cyfry 7 czyli 0x37 itoa(a,tablica,10);...
Znaki w tablicy ASCII powinny być typu const char? Ale żeby użyć ich tak jak w przykładzie powyżej, powinno być '1', czyli jako char. To bedzie działać, ale czy jest to 'legalne'? ;) Chyba tak. A dlaczego "1" to dwuelementowa tablica {49 0}? Po co to '0'? Jako znacznik końca łańcucha?
Chr i Ord to konwersja pomiędzy znakiem a kodem ASCII wyrażonym liczbowo. Masz tam F1 na klawiaturze będąc w narzędziu programistycznym... Czemu nie możesz z NumLocka (w domyśle rozumiem: z klawiatury numerycznej)? Może masz ją po prostu wyłączoną. Odpowiednikiem spacji w kodzie ASCII jest wartość 32. Widziałeś kiedyś, jak wygląda tablica kodów ASCII?
Kod ASCII służy jedynie do wyświetlania wyniku. Kolejne elementy tablicy tab zawierają kolejne cyfry wyniku. Tablica jest typu znakowego, a do wyświetlania typu znakowego służy ASCII - np. liczba 48 jest wyświetlana jako '0', liczba 49 jako '1', 50 jako '2', itd. Gdyby tablica była typu int, to liczby by były wyświetlane normalnie, czyli 1 jako 1, itd.,...
No tak, komputer odbiera je jako "suche" bajty, ale Labview, niejako z miejsca interpretuję je jako dane string. Na wyjściu bloczku "VISA Read" Mylisz stringi. To, czego spodziewa się klocek to string w postaci "3.1415". A string który dostajesz z atmegi to cztery bajty o jakiś tam wartościach które zostają zamienione na string w ten sposób, że każdy...
To chyba 7bitowe. W rozszerzonej tablicy ASCII 8 bitowe Temat uważam za rozwiązany, bo celem było uruchomienie interfejsu.
Jeśli nie chcesz korzystać z gotowych funkcji, to możesz wykorzystać getc i tablicę ASCII int i; do{ i = getc(...); ... }while(i != 32 && i != 28)
(at)Piotrus_999 A gdzie niby masz coś takiego: '╔' lub '═'w tablicy ASCII? Do obsługi multibyte characters używa się typu wchar_t.
1) np takie : 'x' 'Z' a jak bardzo chcesz używać hexów i się pomylić zobacz w tablicy ascii:)
Witam r = 2 * r + (d - '0'); W konsoli wprowadzasz cyfry ale doczytywane są one jako znaki. Zmienna d przechowuje te znaki jako odpowiednie liczby z tablicy ASCII. Na zmiennej d wykonywana jest operacja odejmowania liczy ASCII zapisanej w tej zmiennej z kodem ASCII znaku '0' w celu uzyskania cyfry. Np. Znak d='5' ma kod ASCII 53. Znak '0' ma...
Tak na marginesie kiedyś był taki standard od 14-31 na polskie znaki co powoduje ze mamy tylko 7 bitów na załą tablicę ASCII
Witam, 1) Producenci PLC dostarczaj czasem biblioteki do obsługi RS232 ale poza tym można samem wykonać obsługę. Może w tym przypadku trzeba tak podejść do problemu? 2) Patrząc na tablicę ASCII 7E to znal "~". Może trzeba zapisać (na próbę) ramkę jako typowego stringa w pamięci PLC?. 3) Wykonałbym przepisane dodatkowo tablicy zmiennych byte do string...
Slicznie Ci dziekuje... Napisalem pierwsza instrukcje i dziala... Prosze jeszcze o pomoc... wydawalo to mi sie banalne... ale niestety znowu mi tradycyjnie nie dziala :( Program teraz wyswietla mi odpowiedniki w ASCII elementu tablicy data1 ... Jaka instrukcja "zamienie" to na cyfry??? Probuje dodac 0x30 addl $0x30, %ecx ... Ale to jest zle... Liczbe...
Najprościej, to chyba przez podstawienie:) Masz dwa słowniki i zamieniasz konkretne literki na konkretne literki i w drugą stronę (i nie koniecznie na literski tablica ascii ma 255 kodów;) )
Odbierasz bardzo dobre wartości - są to Twoje 1 i 2 w kodzie ASCII (warto zapoznać się z tablicą znaków w kodzie ASCII). Konwersja cyfr to po prostu odjęcie 48 od odebranej wartości.
'0' = 0x30 tablice kodów ascii weź do ręki
Najprościej jest tak: do zawartości rejestru w momencie wyświetlania dodać "poprawkę" ASCII - czyli trzeba zajrzeć do tablicy ASCII i tam 0 odpowiada chyba 30hex - czyli do zawartości rejestru dodać trzeba 30hex czy coś takiego, dokładnie nie pamiętam. Ale to załatwia tylko jedną tetradę, żeby mieć liczbę np. dwu cyfrową chyba najłatwiej jest liczyć...
które ułatwiło mi wygenerowanie tablic ze znakami ASCII. Pewnie można to zrobić prościej Ściągnąć z netu :-)
ć-ALT+134 ł-ALT+136 ś-ALT+152 ą-ALT+165 ę-ALT+169 itd.... musisz skombinować tablicę ASCII,tam jest wszystko czarno na białym.Używasz lewego ALT i klawiatury numerycznej.
(at)ble___ Masz w zasadzie rację. Choć na każdym kroku się podkreśla, że MS nadużywa oznaczenia ANSI, to najlepiej (i najbezpieczniej) byłoby powiedzieć: znaków drukowalnych z 7-bitowej tablicy ASCII (czyli dolna połowa). Zbyt na łatwiznę próbowałem pójść :)
Znalazłem program na odczyt w ASCII. Odczyt podobnie tylko wywołanie SVCREQ z 0 (odczyt) w R500 i 3 (ASCII) w R501. Dalej przesuwanie, zerowanie bitów wyższych od 16 (AND 255 bo operacje na słowach) i odejmowanie 48 (bo w kodach ASCII liczby zaczynają się od 48, patrz tablica kodów ASCII). Generalnie HELP z Cimplicity może dużo pomóc w zrozumieniu programów.
Linijkę tekstu? Ale zawsze taką samą (piszesz o ciągu znaków). Potrafi to każdy edytor tekstu. Otwierasz dokument (np. w Wordzie, Notatniku itp). z menu edycja wybierasz Zamień . Teraz w okienku Znajdź wpisujesz tekst którego chcesz się pozbyć (Czyli ów ciąg znaków), a w okienku Zamień na np. spacje (możnaby spróbować wpisać np. DEL albo Backspace korzystając...
Chyba dopiero zaczynasz z tymi tablicami ASCII :D Znaki od 0 do 32 (chyba) są niedrukowalne. Należą do nich CR Carriage Return i LF Line Feed. Numer 32 ma spacja. Kolejny to chyba wykrzyknik. Teraz jeśli masz tablicę z wzorami jak dany znak ma wyglądać, i na przykład w kodzie Autora informacja jak dany znak ma wyglądać mieści się w pięciu bajtach, to...
Nie ma sprawy. :(mam problem... wszystko pieknie działa;)super wrecz. dodałem reszte znaków;)prosze powiedz mi jak dodac znak.. spacji. przerwy miedzy stringami wyrazówSad niemoge tego nigdzie znalezc:)a jest to nie zbedne . Znak spacji ma w kodzie ASCII wartość 32 (0x20). Oznacza to, że w tablicy morseTab pod pozycją 32, czyli: morseTab[32]...
Hmm, co by Pan proponował? Liczby 0 i 64 wzięły się z tablicy kodów ASCII. Chodziło mi o to, że jeżeli podana wartość jest znakiem różnym od litery to program wypisuje błąd.
ESC to ma być znaczek ESCAPE z tablicy kodów ASCII a nie literki "E" "S" "C"
Czy jest jakiś sposób żeby to obejść? Tak, aby nie zaburzyć pakietu danych? Oczywiście, wydłużyć tablice do których przepisujesz dane o 1 i dodać na ostatni indeks zapis zera.
Dodaj jeszcze jedno pole memo, aby można było zobaczyć wynik i sprawdź taki kod: procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); var s : ansistring; j : integer; begin memo2.Clear; // czyscimy memo2. s := memo1.text; //pobieramy caly teks za jednym razem for j := 1 to Length(s) do if (s[j]<>#10)...
lpt jest łatwy - tylko wpis pod odpowiedni adres żeby wysłać i odczyt żeby odebrać daną tłumacz ascii na braila też jest prosty - wystarczy tablica przekształcająca 7 bitów ascii na 6 bitów brajla (programowo lub za pomocą jakiegoś uP)
Dzięki. Oświeciliście mnie!! Sprawdziłem oba przypadki są bardzo dobre, tylko w pierwszym zamieniłem 32 na 48, to tak informacyjnie dla innych którzy chcieliby to wypróbować - w tablicy ASCII cyfry zaczynają się od 48. Wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
Wielkie dzięki, Pozdrawiam
Zajrzyj na stronę: http://www.avrbeginners.net/ do działu 'converting numbers'. Podają tam co prawda receptę na konwersję do ASCII, ale od zwykłej numerycznej różni się ona tylko dodaniem 0x30 na końcu (aby wartość odpowiadała kodowi znaku w tablicy ASCII), więc ten krok pomijasz. Na stronie jest wszystko przystępnie wyjaśnione i poparte algorytmami.
Dotyczy budowy wyświetlacza LED dwukolorowego, problem z wyborem CPU.?? Widzę, że jesteś programistą samoukiem, bo nie potrafisz optymalizować kodu programu. W bascom da się zrobić wydajny kod, bez asemblera, ale wymaga to już sporej wiedzy i umiejętności, lecz przyznaję że np. C jest tutaj trochę lepszy. Do budowy wyświetlacza 8*80 nie trzeba szybkiego...
Po co? Wystarczy porównać kod znaku (char) z właściwym zakresem tablicy kodów ASCII i ewentualnie odpowiednio zmienić wartość.
To oznacza konwersje numeru litery na chara. jak wiesz a nie jest char'em o numerze 0, a nawet 1. [url=http://pl.wikipedia.org/wiki/ASCII]... W tablicy pre zapisujemy ciąg znaków który będzie wyświetlony (wyraz).
a skąd biedny procesor ma wiedzieć że kod np '78' to własnie 'n' ?? nie ma przecież tablicy kodów ASCII w pamięci...
rodziel liczbe na cyferki :)... sie przyda sie dzielenie przez 10 i %... pozniej dodaj do kazdej cyferki kod zera z tablicy ascii i masz zapisane to w znakach ascii :)... a jak dalej potrzebujesz az "stringa", to PRAWDOPODOBNIE trzeba tak... rzutowanie na chary zrob i wrzuc te kody do tablicy, a na koncu dodaj kod konca tablicy (NULL pewnie) :)...
może i jest programik, ale trzeba znać specyfikację pliku! skąd program ma wiedzieć, z czym ma do czynienia? żadnym programem nie zrobiłem tego - wystarczyła tablica kodów ASCII.
Programu za Ciebie nikt nie napisze, pokaż co już zrobiłeś, naprowadzenia proste:pętla, instrukcja warunkowa, zmienne, tablica, kod ASCII.
Kod podany przez Ciebie działa. Jeszcze muszę potestować czy nie ma jakichś awarii bo teoretycznie w pliku tekstowym to mogą być tylko znaki ASCII. Jednak udało mi sie przez framework Symfony 2 odczytać szesnastkowy zapis tego przesyłanego pliku. I widzę że jak na razie nie ma problemu z bitami spoza tablicy ASCII. Klikam w pełni zasłużenie przycisk...
No przecież można z czytywać kolejne znaki z bufora i sprawdzać czy char ma wartość z przedziału 48 do 57 bodajże dla pewności sprawdź w tablicy ascii jeżeli jest w tym przedziale to cyfra a jeżeli nie to inny znak choć nie wiem czy o to Ci chodzi
W przykładzie wbudowanym w Arduino jest SerialEvent, w nim dowiesz się jak odebrać linię tekstu, czyli zakończenie w terminalu ma być znakiem końca linii i początek wiersza (standardowo). Taką linię tekstu parsujesz, zamiast tak jak jest w przykładzie odesłać odebrany tekst z powrotem. Deklarujesz dwie zmienne, przypisujesz do nich wynik parsowania,...
Kompilowało się na AVR, a tutaj nie, to fakt. Potraktujcie to raczej jak pseudokod, chciałem pokazać tylko o co mi chodzi. Te tablice są dość spore, bo zawierają zestaw wszystkich znaków, dużych i małych liter lecz nie jest to cała tablica ASCII. W programie chcę się do tego łatwo odwoływać, potrzebuję adres pierwszego piksela pierwszego znaku każdej...
Dokładnie taka tablica :D Tej w pomocy nie znalazłem kombinowałem z innym sposobem odczytu i nie działało teraz wszystko pięknie śmiga ale jest strasznie pamięciożerne musze coś wykombinować żeby skrócić warunki bo jak na chwilę obecna mam ich tyle ile znaków w tablicy ASCII a to za dużo bo nie wejdzie w 2313 :/
Mam taki problem - zrobiłem rosyjskie znaki (cyrylica). Znaków tych jest więcej niż liter w tablicy ascii. Normalnie z klawiatury ostatnim znakiem możliwym do wywołania jest tylda - 127. Ja muszę wywoływać wyższe numery, pod którymi w mojej tablicy są ruskie literki. Czy można jakoś mieszać w wywoływanym łańcuchu znaki ascii i bezpośrednio numery znaków?...
Mam problem wysyłam mu znak zmieniłem program na Hyper Terminal dużo lepszy niż poprzedni. Zrobiłem funkcje która wysyła tablice ASCII i jest ok dochodzi ładnie. Lecz gdy zrobiłem Wyslij_Znak(Odbierz()); to podaje mu znak a on zwraca co innego co zrobiłem źle ?
Zamiast ciągu znaków wstawiasz po prostu pojedynczy znak np. 'a' i wysyła ci wartość 97 (zgodnie z tablicą ASCII). Nie po prostu. Funkcja powinna też przyjąć bezpośrednio wartość np. wspomniane 97. Nie bezpośrednio. W obu przypadkach trzeba to "opakować" w tablicę i podać dodatkowe parametry. Tablica jednoelementowa i pojedynczy bajt to dwa różne typy.
Jest tak: działa na 300 bodów - terminal 300 i atmega 300 działa tylko wtedy gdy niema <CR> pojawiene sie <CR> powoduje zatrzymanie transmisji do czasu otrzymania 2 innych bajtów powyzej zanku 32 tablicy ASCII Wiec wyglada na to ze port sie nie wyrabia
Z tego co pamietam to C mialo wbudowaną funkcje zamiany char na kody ASCII(scanf(%i, &x) jak się nie myle) które w rzeczywistosci dla alfabetu przyjmują spojne wartosci liczbowe(65-90 dla duzych znakow i 97-122 dla malych). Moze odczytaj wartosci liter z tablicy ascii, zastosuj toUpper() lub w druga strone jak ci wygodniej, posortuj i wyswietl jako...
Witam! Mam problem w odczytywaniu numerów klawiszy z klawiatury AT. Otóż w pewnej książce jest wytłumaczone działanie tej klawiatury, lecz gdy autor podał w programie : If Kod_kl = 44 then 'Jeśli Kod_kl = 44 to czyszczenie LCD (klawisz del) Cls end if Ja natomiast sprawdzam numer 44 w tablicy kodów ASCII, która jest podana na końcu książki i piszę że...
powinienneś dostać 1"L z tego co spojrzałem do tablicy ASCII. A z drugiej strony - jaką długość w bajtach przekazałeś do funkcji a jak długi jest int, bo może tu tkwi błąd. Tzn. 2 czy 4 bajty na inta? Bo o ile wiem to dla ARMa int jest 32bitowy.
To nie jest wyświetlacz graficzny. W wyświetlaczu tekstowym można zwykle definiować maksymalnie 8 znaków. Reszta to po prostu znaki ASCII. Z Twojego pytania rozumiem że chciałbyś sobie rysować po wyświetlaczu ale to już tylko na graficznym. Tworzysz sobie tablicę z obrazem i ją wyświetlasz.
tablica ascii tablica znaków ascii bascom tablica ascii
wiena mostek czujnik biegu wstecznego wariuje klawiatura
truma schemat gitarowy przedwzmacniacz lampowy
Electrolux EOB9897 – instrukcja serwisowa, schematy, tryb serwisowy, kody błędów Whirlpool AWE 6519/P – silnik zakręca i zatrzymuje się, szczotki, tachogenerator, triak