jest kolizyjny,jeśli uszkodzi się rozrząd .
24 krok przepustnica 0% lub 0,6V
Raczej na pewno wysokie spalanie jest wynikiem przekłamań sondy
Zmierz napięcie na sterowniku pin C13. Może być inne niż na przepustnicy. Pozdrawiam. Dodano po 1 Albo ma podłączenie inst. gazowej do przepustnicy i ona fiksuje. Pozdrawiam.
Gdyby fabryczne immo coś psuło to czek by migał. Bardziej chodzi o jakiś alarm czy inne cudo które już dawno nie działa ale fizycznie jest zamontowane, a ani ty ani poprzedni właściciel nie wie o jego istnieniu.
Sprawdz na poczatek czy sonda jest walnieta. Moze to nie wina sondy. Ale 90% ze to sonda :)
Z Omegi.
Cytat z przytoczonej przez ciebie instrukcji:"Za pomocą multimetru (woltomierza) sprawdzić napięcie (około 11...12 V) przy włączonym zapłonie na stykach „A" - „D" i „B" - „C". Powinna nastąpić zmiana biegunowości na stykach zasilania każdego z uzwojeń przy każdorazowym włączaniu i wyłączaniu zapłonu." Nie obrażając cię chyba...
Wpływ na spalanie na pewno to ma. Ale można wgrać do sterownika soft od C14NZ :) Pozdrawiam
Nalej kleju do tapet wymieszanego z trocinami.
padł TPS
Zobacz stronkę http://www.16v.pl Tam można znaleźć informację na temat diagnostyki OPLA.
Cieknie ci z węża od pompy wody , za pompa gruby wąz. Ten czujnik co po nim scieka to czujnik cisnienia oleju. Pasek rozrządu do naciągniecia pompą wody w/g wskaznika na napinaczu. http://www.panfleks.pl/wymiana-rozrzadu-...
Która wtyczka tam jest, 10 czy 16? Jakie napięcia na TPS?
Wpierw zaopatrz się w takie narzędzie, jak drewniane wykałaczki, lub lepiej patyczki do szaszłyków. To nie żart!
Coś na temat podłączenia cyfrowego licznika imp. zanajdziesz tu : http://astra.autokacik.pl/technika/napra... Sam zrobilem ten projekcik dziala idealnie.
Policzmy-A,B,G,E,F,K... Przynajmniej 6
A jak jest instalacja lpg.Moze (czesto cos takiego spotykam) lpg odlacza wtryskiwacz pomimo tego ze ma pracowac na benzynie.
Kolego wciśnij go od dołu do przewodu od serwa. Po niżej strzałki z rys.1lub 3
Kolego, nie sprawdzaj miernikiem, tylko kontrolką! To najważniejsze, bo miernik Ciebie oszuka. Tak samo masy i zasilania na sterowniku. Przecież to jest kilka przewodów.
Sprawdź czujnik wału korbowego (dioda LED). Leonek, wiesz co sobie sprawdź? Ubity czujnik Halla w aparacie zapłonowym, stąd tylko raz iskra pstryknie po włączeniu zapłonu.
Na ścianie grodziowej. http://czarnik.neostrada.pl/c14nz.html#c...
Nominalne 12 bar, dopuszczalna różnica 1,0 bara.
Wystarczy tej żenady. Zamykam.
wyjmij gumowa rurke łącząca filtr powietrza z wlotem nad chlodnica.moze tez byc za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Da się tylko potrzebne przedłużki do nasadek.P
A może, najczęstsza przyczyna nie odpalania opla?? Kostka stacyjki...
może wywalać błąd. nie tak dawno walczyłem z błędem vss, jak się okazało wszystko przez radio gdyż zwierało przewód vss na stałe z masą, po przerobieniu kostki radia problemu z błędem niema ale vss nie działa gdyż w czasie jazdy wyświetla wciaż 0 kmh, silnik pracuje zupełnie normalnie, błędy nie wyskakują. Na dzień dzisiejszy gdybym miał problem z vss...
Zdejmij wcześniej klemę z akumulatora. Przewody warto przedłużyć ok 4 cm, żeby ich nie naciągać. Pamiętać o dobraniu odpowiedniego przekroju przewodu. Dobre do zaizolowania będą termokurczki z klejem wewnątrz, samo-wulkanizujące.
Mam taki problem z astrą 1.4, silnik cały czas ma temperaturę około 85 stopni, wydaje mi się że mała ale mrozy teraz -10 wiec nie wiem. Dochodzi nieco ponad pierwszą białą kreskę i spada troszkę poniżej czyli temperatura na stałym poziomie. Myślałem że walnięty będzie termostat ciągle otwarty ale dziś odpaliłem na postoju czekałem kilkanaście minut...
Czym się różni Astra I od Astry F ? Masz silnik C14NZ czy X14NZ sprawdź, wklep w Google i dostaniesz ponad 300 tys wyników w 0,5s .
Miałem coś podobnego. Winny okazał się przegrzewający się czujnik położenia wałka rozrządu, który znajduje się w aparacie zapłonowym. Jak się dowiedziałem o cenę to poprowadziłem rurę karbowaną od zderzaka do czujnika, tak żeby dmuchało na niego chłodne powietrze i od roku problem się nie powtórzył.
To jest silnik krokowy bipolarny, poszukaj sobie w jaki sposób się takim steruje i nie wymyślaj głupot. Jakby coś było nie tak z jego sterowaniem to w żadną stronę by nie zrobił nawet jednego obrotu.
http://obrazki.elektroda.net/84_12083543... http://obrazki.elektroda.net/84_12083543...
Dzieki za zainteresowanie, jutro sprawdze. Pozdrawiam
A dobrze masz ustawione wolne obroty? Jak masz obrotomierz to powiedz ile ma na wolnych. To są podstawowe sprawy, skoro było już kilka rzeczy wymienianych (myślę że przez znających się na rzeczy mechaników) to i ustawienie samych obrotów powinno być dobre. Przychylam się do odpowiedzi elektrita. Pozdrawiam
Zdejmuj głowicę, wtedy sprawdzisz.
Winę miał oring na wtrysku temat zamykam.
Ma pazurki proste, skręcone mają VW.
klin na wale....
Astra C14NZ 1.4 91r. Po dłuższym postoju problem z rozruchem silnika .Wygląda że silnik zalewa się paliwem .brak błędów w sterowniku .Po odpaleniu pracuje nierówno duże wachania obrotów ,sprawdzona cewka .moduł.aparat. map, ciś.paliwa ok. Po zaciśnięciu przewodu powrotnego paliwa praca się wyrównuje. wydatek pompy ok. cz.temp. ok. Po przełączeniu na...
Witam właśnie odebrałem asterixa od mechanika wymiana uszczelki wyniosła mnie 570 zł na razie wszystko ładnie wygląda wszystkie uszczelki nowe itp lepiej silnik pracuje,lecz dopiero przejechałem 13 km po naprawie więc za dużo na razie nie mogę powiedzieć.
uloty z cewki,czy klikanie wtryskiwacza?
Witam. Powinien dawać falę prostokątną 0-12V. Najłatwiej sprawdzić zwierając środkowy pin wtyczki aparatu zapłonowwego do masy (powinna przeskoczyć iskra na świecy). Drugie pytanie - Autodata lub Workshop. Pozdrawiam
Trzymaj że się jednego tematu,z nie zakładaj wciąż kolejny na ten sam problem!
Gaśnie na skrzyżowaniach?
wyjąłem bezpiecznik
Napisałem.
na 99% padł komputer
Sprawdź potencjometr przepustnicy. Miałem to samo w C16NZ i okazało się że potencjometr jest uszkodzony.
Jesli chodzi o temperature... Sprawdz dzialanie wskaznika poziomu paliwa. Jesli wskaznik paliwa (mimo zatankowania do pelna) wskazuje mniej niz pelny zbiornik to mozesz byc na 99,99% pewny, ze jest uszkodzony regulator napiecia w desce rozdzielczej. Wiem bo mialem to samo. W pierwszej kolejnosci oczywiscie sprawdzilem termostat, a wlasciwie dla swietego...
Czyli znaki ustawienia pokrywają się?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... http://www.motocity.pl/forum/archive.php... Pozdr.J.
A ten klekot kiedy dodam gazu ? dokładniej to przy ok 2000obr na wyższe i niższe nie ma tego klekotu na wolnych obrotach silnik utrzymuje obroty 950 i nie faluja tylko trzęsie silnikiem i z katalizatora wydobywa się dziwny odgłos jak bym czymś metalowym w niego stukał
Nie,nie mam instalacji gazowej.
Problem może być w silnikoodpalaczu. Akurat robiłem dziś taką samą astrę na to.
Witam! Poczytaj na forum tematy związane z samochodami które mają silniki C12NZ, C14NZ, C16NZ to myślę ze samemu poradzisz sobie bynajmiej z odczytaniem kodu usterki (http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.h... Pomiarów też możesz dokonać sam ,ale od razu wszystkiego w kilku zdaniach nie da się podpowiedzieć Skoro świeci kontrolka , sterownik pamięta...
Na zdjęciu nr 1 jest prostokącik z numerem 555. To jest sygnał z czujnika przebytej drogi http://obrazki.elektroda.net/3_127170951... http://obrazki.elektroda.net/52_12717095...
Problem mam z moją Astrą 1998, silnik C14NZ bodajże. Otóż zaczęła mi niedawno przerywać. Zauważyłem to podczas silnych deszczów, kiedy było bardzo mokro. Na wolnych obrotach wypadają poszczególne "zapłony", najgorzej podczas przyspieszania - brak przyspieszenia, silnik "zdycha". Ale także podczas normalnej jazdy - zdarza się dość silne szarpanie. Jak...
Witam. Mam do roboty zwykłą astrę z C14NZ z 97 roku. Problem to odczyt z czujnika temperatury dla komputera. Do 50 °C sygnał jest prawidłowy, następnie powinno być oczywiście 51, 52, 53 itd, ale temperatura wskakuje na - 10 °C i rośnie. W związku z tym lambda ustawia się w górnym położeniu i po pewnym czasie wyskakuje błąd bogatej mieszanki. Oczywiście...
Jak masz auto z tej listy poniżej to pompa będzie taka sama jak w DAEWOO LANOS 1.4 OD ROKU 05.1997 - (A14SMS) 8V, DAEWOO LANOS 1.5 OD ROKU 05.1997 - (A15SMS) 8V OPEL ASTRA F 1.4 ROK 09.1991 – 09.1993 14NV OPEL ASTRA F 1.4 ROK 09.1992 – 01.1998 14SE OPEL ASTRA F 1.4Si ROK 03.1992 – 03.2001 C14SE OPEL ASTRA F 1.4i ROK 09.1991 –...
dziękuję wszystkim za porady, problem po ponad 3 miesiącach rozwiązał się poniekąd sam. W zeszłym tygodniu auto stanęło, należało wymienić plastikowe kółko w aparacie zapłonowym (lucas) tzw. sprzęgiełko zapłonu i przy okazji pozbyłem się szarpania przy hamowaniu silnikiem. Koszt takiego kółka to 30-40 zł, fabryczne wytrzymało u mnie ponad 100tys km,...
Witam. Proszę o pomoc forumowiczów. Posiadam Astrę f z silnikiem c14nz. Jakieś 400km temu robiłem w zakładzie mechaniki pojazdów planowanie głowicy wraz z wymianą uszczelniaczy i szlifem zaworów. Przed oddaniem z samochodu z niesprawnym silnikiem, w którym kompresja uciekała na układ chłodzenia, spalał mi o dziwo około 6.5l/100km w mieście jazda na...
http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk... Takie cuss[/list]
Po 30 tyś na 100 % coś jest źle zrobione, albo kiepska uszczelka, nie planowana(sprawdzona) głowica, źle skręcona, nie oczyszczone otwory śrub głowicy. Nie wiem kiedy kolega olej wymieniał, jak nie dawno to może lepiej teraz to porządnie naprawić bo jak się potem olej i filtr doliczy to jeszcze więcej wyjdzie. Doraźnie można proszek wsypać do uszczelniania...
Warto sprawdzić połączenie obudowy alternatora z masą silnika.
ECT sensor
a ja się nie martwię przeskokiem paska - po prostu jak jest okazja że auto z górki samo idzie to zwykle na 2-ce gwałtownie puszczam sprzęgło na ok 1s albo krócej (tak żeby szybko silnik i na krótką chwilę się zakręcił) - oczywiśie aku mam ok ale bendiks mi się trochę ślizga i czasami jak mam okazję to mi się nie chce kręcić kluczykiem żeby odpalić -...
Najpierw odczyt z pamięci
Witam. Mam problem z astrą 1.4 silnik C14NZ. Komputer podaje kod błędu 35 - to zanczy silnik krokowy biegu jałowego. Silnik pracuje nie równomiernie na biegu jałowym. Wymieniłem silnik krokowy (regulator) biegu jałowego i nic. Sterownik nadal podaje ze błąd 35 i silnik nadal żle pracuje. Co jest?
Zle ustawiona iglica w silniku krokowym po zamontowywaniu jej do auta, podobno trzeba ją jak najwięcej wysunąć aby zatykała dyszę bo inaczej komputer jej nie ustawi i to objawia się takim efektem najczęściej popełniany błąd przez mechaników tak mi powiedział spec jak go pytałem bo kolega miał ten sam problem z Astrą.
no to czujnik wygląda na dobry, a reduktor ciśnienia jest przy wtryskiwaczu, żeby go wyeliminować musisz koniecznie zmierzyć ciśnienie paliwa, (0,9 bar) isonde miernikiem, poprawny pomiar to od 0,1v do 0,9v a u ciebie teraz na stan obecny musi, zaznaczam musi być 0,9v, oczywiście pomiar na benzynie Dodano po 5 podpowiem jeszcze że robiłem już taki przypadek...
Poza elektryką , bardzo często powodem wypadania zaplonów na jednym cylindrze jest uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssącym
Wspominali....
Tak może być że zawory w wyniku przestawionego rozrządu podgieło zawory. Robiłem matiza takiego z takim samym problemem. Wymiana zaworów ssacych tam była i uszczelniaczy zaworowych oraz jednej prowadnicy , oraz docieranie zaworów
Nie gówno pomagając robi Misiozol tylko realnie masz chłopie nierówno pod sufitem. Skoro masz II gen to masz krokowca, a dobrze go ustawić to 70zł trzeba wydac lekką ręka. Pozatym nie wiem po co sie chwalisz że dużo części wymieniałeś w aucie. Nie chwalę się tylko w większości postów każdy po kolei wylicza: wymień to, wymień tamto, czujnik, termostat,...
mam problem z obrotami jak zapale światła nagle spadają dość mocno gdy wyłącze to jest wszystko ok . czy jest to normalne? gdy włącze wentylator to jest jeszcze gorzej . czy możecie mi pomóc ?
Witam od jakiegoś czasu mam problem z astrą F z silnikiem C14NZ bez gazu (LPG) Czasem podczas jazdy zapala się kontrolka heck engine i świeci przez ok 30 sekund ale nic nie dzieje się akustycznie z silnikiem jedynie zaobserwowałem podwyższone spalanie (średnio wychodzi 12-13L/100km). U mechaników sprawdzono: -rozdzielacz zapłonu i jest ok -wtryskiwacz...
Kolego reklamacja. Coś ci się rozkręca.
95 rok
Jak zimny to nie kręć tak daj pompie paliwa napąpować dobrze tzn trąć rozrusznikem i zostaw na załponie pompa powinna dobić ciśnienie Inna sprawa to zatankuj shela v-power i pojeździj troche na nim Jeszcze inna może swiece trzeba wymienić. Lub np jakiś element pod wpływem zimna odkształca sie silnik bierze lewe powietrze i cięzko zapalić a jak jest...
Nie pisałeś nic o sprawdzeniu masy między silnikiem a karoserią.Możliwe że tu leży pies pogrzebany. Wprawdzie było to w innym aucie ,ale przyczyna takich cyrków tkwiła właśnie w tej masie. Pozdrawiam
Czyli potwierdźcie jednoznacznie...ten efekt jest spowodowany tym parownikiem tak? Pozdrawiam
Dzięki. Jakby ktoś coś jeszcze wiedział na temat powyższych firm to proszę o info
Witam, ostatnio zauważyłem dziwną sytuację przy zapalaniu na gazie w tzw. trybie awaryjnym , otóż po uruchomieniu rozrusznika zawór LPG zamyka się(mam zrobioną kontrolkę).Po kilkusekundowym kręceniu znowu się otwiera i auto odpala.Na benzynie też często zdarza się że trzeba długo kręcić żeby odpalił. Czy to może mieć jakiś związek z czujnikiem Hala?...
Nie,nie ma.
Nie śmierdzi gazem?
Witam. Mam problem z Astrą F1993r 1.4 c14nz. Autko, jak ma zimny silnik, chodzi dobrze a jak przejadę parę km w ciepły dzień, to silnik zaczyna przerywać po zagrzaniu. W zimne dni, jak się tak nie nagrzewa to jest ok a jak jeszcze przełączę na LPG to dodatkowa występują wystrzały. Dodam, że są nowe świece, przewody, kopułka i palec. Z góry dziękuję...
Miałem to samo przy kadecie z takim silnikiem walczyłem z tym 2 tygodnie a wystarczyło tylko wymienić sterownik. Jednak radze na początek podmienić :)
Witam od pewnego czasu borykam się z problemem w moim oplu astrze silnik 1.4 c14nz tzn. gdzieś z okolicy głowicy wydobywa sie jakiś stukot jest to taki delikatny metaliczny dźwięk. Pierwsza diagnoza oczywiście hydroregulatory wymienione wszystkie 8 na nowe nic nie pomogło. Nie jestem pewien czy jesst możliwa jakaś diagnoza bez demontażu głowicy.
Mam podobny problem astra c14nz... gaśnie jak sie nagrzeje do 95*C...Myślałem że znalazłem przyczynę - przeczyściłem kable masowe przy silniku i doklepałem oczka młotkiem...było chwilę lepiej ale w końcu okazało się ze problem nagle powrócił ...już nie wiem co to może być!!! Czy ktoś wie jak sprawdzić aparat zapłonowy tzn. który kabel jest od czego?...
mariszon- dokładnie. dam mu gazu mocniej puszczam i opada własnie jakby zaplon odciąć albo paliwo. jeździłem przed chwilą a właściwie starałem sie bo na zimnym jeszcze się jakoś da a i to potrafi zniknąć raz na jakiś czas. ale to rzadkość zazwyczaj gaśnie. dokładnie jakby mu odciąc paliwo czy zapłon. a ten zawór to jest rozumiem tam jak krokowy ?
Cewka zapłonowa ?
Sprawdź dobrze masy.
mechanik mówi że to komputer czy żeczywiście jest to prawdopodobne i na ile
Jaka instalacja gazowa?
Witam. Mój problem jest taki iż Asterka nie chce odpalić. Od paru tygodni samochód gasł niespodziewanie w trakcie jazdy, lecz wystarczyło przekręcić kluczyk i od razu zapalał bez największych problemów. Podczas jazdy nie występowały żadne usterki czy niepokojące objawy. Wczoraj zgasł na amen :oops: Stwierdziłem brak iskry. Iskry nie ma świecach a także...
Zobacz na dolocie powietrza przed filtrem jest taki zawór ciepłe- zimne powietrze może się blokowac. Zobacz jeszcze map sensor.
Witam serdecznie.Sprawdź przełacznik wycieraczek.Nie ma za dużych luzów?.Pozdrawiam.
Założyłem nowy Bendiks
aster c14nz czujnik temperatura c14nz cisnienie c14nz sterownik
instalacja inteligentnego włącznika programowanie centrali telefonicznej deutz temperatura
najlepszy video grabber integra wyjście sterujące alarmem
Jak rozebrać młynek w ekspresie DeLonghi Autentica? Philips Android TV wyłącza obraz po godzinie, dźwięk działa