Zarto zajrzec tutaj http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... Poczytaj może znajdziesz rozwiazanie.
To jest całkiem popularny problem w Astrach, uboga mieszanka paliwa/powietrze, jednak osobiście nie dał bym grzebać w pompie, bo jest to bardzo mało prawdopodobne, bardzo częstym powodem tego błędu jest zasysanie lewego powietrza, brudny/popsuty przepływomierz, częstym problemem jest również pokrywa zaworów, w którym jest zawór/membrana do oddzielania...
Do tego nie oszukujmy się nikt nie sprzedaje auta bez powodu 99% ogłoszeń to zawsze jest coś do zrobienia. Nie masz w tym aucie jakiś poważnych usterek, większość to poprostu zwykle elementy eksploatacyjne. Więc ja bym robił i jeździł spokojnie pewnie jeszcze ze 2lata.
Opel Scaner to czyta b. dobrze!
znalałem rozwiązanie w odmętach internetu Błąd P0335 - zły sygnał z czujnika położenia wału. "Objawy: check engine przy wchodzeniu na obroty, szarpanie. Check gaśnie przy niskich obrotach. Wymiana czujnika nie pomogła. Koło pasowe, z którego czujnik zbierał sygnały miało bicie - latało na boki. Czujnik nie był w stanie złapać sygnału. Guma pełniąca...
Grzałka sondy nie ma zasilania lub przepływomierz.
To raczej wspomaganie dawało ci znać
Pomiędzy filtrem powietrza a przepustnica.
Nie pracuje dobrze skoro check świeci. Jedź do tego kto ten gaz montował i niech sprawdzi co spaprane.
Jak juz napisalem - czesc teoretyczna byla raczej opisem tego ze mozna sonde po katalizatorze zaemulowac i jak to zrobic. Nie polecam wstawiania uzywanego katalizatora - bez wzgledu co mowi sprzedawca to loteria co przy tej cenie uzywki jest chore. Co do odpowiedzi na pytanie czy da sie jezdzic - nie wiem jak dziala PCM w Oplu - jesli brak poprawnego...
Jak na wolnych sonda "leży " i nie oscyluje to podłóż jaka masz możliwość egr i przepływkę.Robi sie ubogo i ecu wchodzi w check i ol.
Ale mostkujesz tak samo AiB. Pozdrawiam.
Sterownik masz za akumulatorem, sonda na pinie 27B(niebieska wtyka).
No to nie masz plusa po zapłonie na sterownik silnika. Sprawdź czy jest zasilanie na cewce zapłonowej (czarny przewód), zakładam że na liczniku oprócz check-a wszystko normalnie świeci (ładowanie, smarowanie i ręczny). Sprawdź czy czarny przewód w kostce koło aparatu nie ugnił z tyłu kostki. Ogólnie to idziesz "po kablu" żeby znaleźć miejsce usterki...
No niestety ale do tego silnika pozostaje tylko OP-COM, ELM obsługuje auta niby od 2000r ale nie wszystkie ECU były kompatybilne. Można zainwestować 50zł w chińskiego OP-COM-a albo zbudować sobie własny interfejs w oparciu no MAX232, adapterem KKL też w sumie powinno dać radę się podpiąć.
Opis naprawy jest pod; Elektronika Hobby-Opel.
Samo odłączenie akumulatora nie powinno wpłynąć w ten sposób na pracę silnika, źle zestawiony rozrząd owszem może, jeśli wywala check to diagnoskop i wszystko będzie wiadomo. pozdr
Witam. Przeskanowałem znajomemu samochod i wyszedl mu blad pokazany niżej, czego to moze byc wina ? Po ruszeniu na światłach zapaliła mu sie kontrolka "check engine" na pomarańczowo. Samochod to Opel Astra 2015r z gazem. https://obrazki.elektroda.pl/6542407500_...
Tak to może być to.... .
Tutaj jest wyjaśnione: http://www.forum.astratuningteam.pl/view...
Jedz do warsztatu pomogłeś mi kolego, co ja bym bez Ciebie zrobił... komputer był pożyczany , łączyłem się nim z identyczną astrą g tylko ze w kombi, połączył się bez problemu
Kolego popytaj tutaj, tu są ludzie bardziej kompetentni i pomocni! http://www.astra-g.pl/index.php
Bedzie działał obrotomierz napewno,nawet z benzyny jak włozysz do diesla tez bedzie prawie wszystko ok(temp.wody,paliwo,obrotomier,predkosci... kontrolki swiecy zarowej bo w liczniku benzyniaka niema i bedzie wówczas palił sie check.;-)
(...) Podróby będą wykazywać pewnie poprawną oporność ale nie będą działać.. Właśnie dlatego napisałem, że omomierzem nie można sprawdzić tego czujnika.
Jak najbardziej czujnik położenia wału korbowego może być uszkodzony, w ten sposób że dostaje przerwy po rozgrzaniu, choć zwykle spotykałem się z objawem przerwy na zimno. Żeby potwierdzić uszkodzenie czujnika, należy w stanie wymontowanym podgrzewać opalarką przy ciągłej kontroli rezystancji miernikiem.
Wiązka przecięta lub usunięty pin przy kostce licznika. Sprawdzić zgodnie ze schematem.
Bo w tym aucie nie ma elektroniki sterującej silnikiem jest zwykły silnik isuzu albo GM ze zwykłą pompą wtryskową na lince pozdrawiam. A wtyka może być do poduszek albo ABSu
Pamiętaj sczytanie błędów to nie jest diagnostyka.
z osobnym modułem zaplonu No rany Boskie święte, tak jakbym nie wiedział jak jest w silniku C14NZ. I ten silnik miał dwa typy aparatów- Boscha, z brązową kopułką i Lucasa, z czarną. Moduł jest na radiatorze pod cewką. Napisałem co tam padało najczęsciej, szukaj teraz co.
Skasuj błędy i pojezdzij aż zapali się błąd.Wtedy diagnozuj. Błąd pierwszy to egr,albo jest zasyfiony, uszkodzony wężk lub uszkodzony elektrozawór . Błąd drugi to obroty wału odpowiada za obroty i obrotomierz! Błąd trzeci to też czujnik obrotów ale znajduje się w pompie dolutowany do sterownika. Podmień na początek czujnik wału bo to wszystko ze sobą...
Kupiłeś z taką usterką?
http://lmgtfy.com/?q=x16xel+egr Znajdziesz całe tutoriale. Najwięcej tych silników było w przedliftowych Vecrach B.
Koszt to 100 zł max 150 zł
świece, kable WN, cewka, ciśnienie paliwa, czujnik położenia wału, najlepiej podłączyć pod kompa sczytać błędy albo samemu zworką błyśnięciami check-a.
Kolego diagnostyka prawde ci powie ale obstawiam VP44 jak tak to moge ci pomóc zadzwoń 790 718 520 jak nie masz gdzie sprawdzić powiem ci jak tego dokonać bez komputera,pozdrawiam
Niech się świeci. Symulacja sondy lambda z układu sterującego gazem powinna być fala kwadratowa. Bzdura.
jeżeli czujnik został dokręcony odpowiednim momentem a błąd powraca to skup sie na tym 18 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwodu, brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego (Bosch Monitronic, GM Multec)
To napiszę jeszcze raz, że miałem podobny przypadek i winny okazał się sterownik silnika.
Końcówka 003 możesz założyć 011
a jak nie dojdziesz co to jest to jedź na szrot lub do kogoś i pożycz emu od kogoś i zobacz czy się zapala. Będziesz już bliżej końca. Polecam też temat z linku:[url=http://www.forum.astratuningt... wyświetlanie kodów błędów
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
Masz szansę że to instalacja do pompy ma gdzieś usterkę....trzeba szukać....kabelki przy samej pompie czasami....
No to do niezłych fachowców jeździsz. Wymrugaj błędy (kody migowe), zbadaj czy sonda pracuje, jeśli nie to wymień sondę i olej w silniku jeśli już długo tak jeździsz (rozrzedzony benzyną=szybka utrata panewek). Jak zbadać sondę i wymrugać kody bez problemu wyszukasz w necie. Jeśli sonda nie daje napięcia (może być inny powód) musisz wzbogacić mieszankę...
Napisz jakiej firmy masz komp sterujący pracą inst LPG oraz czy byłeś na diagnostyce?
check jak pisal kolega wyzej nie zaswieci sie,tylko ze uklad recyrkulacji zostal stworzony w okreslonym celu...
Nietrzeba się łączyć z komputerem w samochodzie. Wystarczy połączyć się ze stagiem i zapuścić autokalibrację by komputer gazowy zebrał informacje o mapie benzynowej i na tej podstawie (z niewielką odchyłką) sporządził mapy dla gazu. Lub jeszcze raz sprawdzić poprawność ustawień sterownika gazowego. Może się mylę ale twój problem z lampką Check engine...
Byłem u znajomego, spróbował podłączyć, stwierdził, że za stare auto Jedź do normalnego mechanika, co ma normalny sprzęt.
Chyba zlutowac
Witam posiadam Opla astrę g 2.0 dti dth silnik odpala normalnie ale po jakimś czasie pokazuje się check i nie ma mocy do 2tys obrotów. Po przekroczeniu 2 tys obrotów turbo się załącza i chód, i normalnie. Gdy spadnie poniżej 2tys chek się zapala wymieniłem przepływem nic to nie dało. Proszę o pomoc gdzie szukać przyczyny
Gaz+hamulec i włącz zapłon, kody wyświetlą się na liczniku przebiegu w postaci ECN XXXXYY, zdekodujesz przez tę stronę: http://astra-3.pl/ecn_search.php
Witam Czy dobrze zrozumiałem miałeś na myśli czujnik tcv w pompie paliwowej? Z niego Ci ciekło?. Gdy z niego cieknie to po przewodach elektrycznych podpiętych do niego paliwo sączy się i dostaje się do wiązki elektrycznej podpiętej miedzy innymi do sterownika pompy. Najgorsze w tym wszystkich jest to że następnie paliwo z tych przewodów i wiązki kapie...
Podaj numer błędu jaki występuje gdy świeci check ?
zrobisz diagnozę drucikiem jak na autokąciku napisane i będziesz wiedział co ją boli. operacja trwa minutę :)
Od niesprawnego immo w Astrze G miga check.
Powiedz że pali się check. To wystarczy. Reszta to jego zadanie. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16...
Z grzałką tej sondy był problem. A jak teraz wskazuje 2 sonda? Najlpiej by wykresy się przydały z pierwszej, drugiej sondy oczywiście na ciepłym silniku i z MAFu air flow rate. Ewentualnie jeszcze podejrzeć long term fuel trim czy jest duży. Teraz auto zbiera się bez zacięć?
miałem kilka takich przypadków tak najlepsza jest podmianka:) moze tez być mapsensor czyli to co masz pod tym plastikie na podszybiu
taki sam efekt da aparat zaplonowy, map sensor mozna odlaczyc, mam na mysli wyjecie rurki podcisnienia. efekt odlaczonego map sensora jest taki, ze dodajac delikatnie gazu przyspiesza wciskajac do deski dusi sie
Przepływka
To jest Astra G 2, 2003 rok. Sprawdzę, jak będę mógł. Check się zapala, ale błędy są tylko od klap, których nie ma już.
Witam autko po zmianie silnika zaczęło mieć taki objaw jak w opisie. Gdy zaświeci check to jakby turbina przestałą działać. Węże od podciśnienia wszystkie wymienione, serwo ok, przepływka ok. Oto dokładniej jak sprawa wygląda. Gdy ciągniemy autko np na biegu 3 od obrotów 1000 (tak żeby go zmuliło) to przy około 2000obr włącza się check i świeci. Ale...
Spokojnie naładuj akmulator i zobacz czy kontrolka check ci mruga po włączeniu zapłonu. Jak tak nie widzi pestki
Rozwiązałem problem?
Zapalił sie check, a twój elektronik nic nie znalazł?? To zmień tego elektronika, bo jak sie pali check to występuje błąd i zapisywany jest w pamięci
samochod tak jak pisałem benzynowy a kod silnika...bodajze... X16SZR poj. 1.6 Astra G numery błędów to: P0170 to sonda P1405 to zawór recyrkulacji spalin Dodano po 5 :?:
Jeżeli świeci się kontrolka to musi się wtedy pojawić jakiś błąd, opel nie informuje o błędach zapisanych w pamięci, nawet gdy takowe są. EGR i jego sterowanie to dużo bolączka w oplu, podobnie mam w zafirze 2.0, ja z tym poradziłem sobie kupując vakuometr i wpinając w układ sprawdziłem działanie każdego zaworu i szczelność całości. Uszkodzona była...
Jakie błędy wyskakują?
Czyli wypiąć i sprawdzić co będzie?
witam, pewnie popadła astra benzynoholizm :D , sygnał z sondy lambda jest ok?
No to podmień przepływomierz od kolegi. Tych silników jest do bólu. Nie sprawdziłeś napięcia środkowy pin. Check świeci na stałe czy jak ?
Witam, Posiadam Opla Astrę H 1.6 z LPG, 105 km. Na instalacji LPG pracuje dobrze, nie ma problemów z przerywaniem itp. Natomiast występuje problem zapalania się kontrolki check engine ale tylko podczas hamowania silnikiem, np z prędkości 80 km/h lub podczas jazdy z górki przy stałej prędkości. Po kilku uruchomieniach silnika kontrolka gaśnie i po jakimś...
Check engine :>
No wlasnie gdzie tego szukac..... daj namiary......
Takie cewki padają ,ale po stronie wysokiego napięcia.Taka usterka nie jest wykrywana przez ECU.Może być uszkodzenie w sterowaniu cewki np. złączki.Może być uszkodzony sterownik.
to jedż do nich na reklamacje
Witam posiadam Opla Astre H (2004r. 1.6 benzyna 16v). Tydzień temu samochód strasznie stracił na mocy i zapalił się (check) pojechałem podłączyć pod komputer i pokazało, że przepustnica do wymiany. Kupiłem nową przepustnice (o takim samym numerze do Astry). Check zniknął Astra chodziła normalnie wszystko pracowało tak jak powinno. Po zrobieniu około...
Witam! Astra II 2,0 D - gdy silnik jest zimny pare sekund po odpaleniu zapala się "check" po czym gaśnie gdy silnik wejdzie na wyzsze obroty. Przy ciepłym silniku kontrolka sie nie zapala. Może ktoś miał w swoim samochodzie coś takiego i wie z czego to wynika. Pozdrawiam
Z emisją spalin to chyba raczej kontrolka MIL bez zygzaka w układach OBD tu mamy stary układ i to jest check engine http://obrazki.elektroda.net/70_11986990...
Cześć, Dowiedziałeś się już co może być przyczyną?? Miałem problem z odpaleniem zimą (prawdopodobnie akku rozładowany albo rozrusznik bierze zbyt duży prąd podczas rozruchu -usterka).
P0200 niski sygnał obwodu wtryskiwacza. Zmostkuj przekaźnik go zasilający jak nie pomoże wymień ecu.
Może nie być zapamiętanych błędów jeśli check sam gaśnie, mogą być wtedy tylko w momencie gdy się pali. Mi coś to trochę wygląda na rozjechaną mapę wtrysku przez jednak źle ustawiony gaz. Jak podłączysz pod komputer to oprócz sprawdzenia błędow sprawdź czasy wtrysku na benzynie i gazie czy mieszczą się w normie- trochę to pomoże. Jakim interfejsem będziesz...
Witam problem rozwiązany, padł sterownik.
Przepływka
A czy w chwili awarii jak przekręcisz kluczyk na pozycje on (II) czy mruga check .
napięcie zmierzyłem i w chwili zapalenia się check-a na sondzie jest 0.78V.przewodu który idzie do kompa nie znalazłem.
W pasatach był oddzielny do deski, oddzielny do sterownika.
Kasowałem i wraca błąd ale po kilku kilometrach
zapalają się 4 kontrolki, olej, akumulator, klimatyzacja i check energy.
A wyskakuje ci check w ogóle żeby były jakieś błędy zapisane? Odpinałeś klemę plusową na chwilę aby zresetować mapy benzynowe?
Tak i bez zmian
Jak wywołać samodiagnozę i jak odczytać kody błędów opel astra 1.6 8V 92 r? Dodano po 24 Jakie piny należy zmostkowac i jak czytac kody?
To zawsze zastanawiam się po co takie bajery w aucie są - skoro się coś psuje i można dalej jechać ;-) czyszczenie nic nie dało a wymiana to koszt ok. 700 zł., a ponieważ nie lubię "choinki" na tablicy rozdzielczej chyba się zdecyduję na wymianę tego zaworku Pozdrawiam
Napisz czy stało się to samoistnie czy po jakiejś naprawie -regulacji.
Co do 13,to przerwa w obwodzie,gdzieś uszkodzone przewody,lub luźne wtyczki. Kod 85-Błedny sygnał imobilisera.Miganie kontrolki silnika zawsze wskazuje na usterkę w układzie imo.
Sprawdź kody błyskowe błędów, jak to zrobić masz napisane tu: http://www.astra.auto.pl/content/view/24...
Lampka akumulatora świecąca podczas pracy silnika świadczy o awarii alternatora lub zużyciu się jego paska albo został polany jakimś płynem i się ślizga. W alternatorze mogą być wytarte szczotki i ślizgi. Wysokie obroty mogą być spowodowane przez wiele czynników jak nieszczelności w układzie powietrza, silnik krokowy, przepustnica. https://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj...
zapala się check Jaki błąd?
Jakaś pompka próżniowa od EGR. :)
Witam ostatnio zapaliła mi się kontrolka check engine w oplu astra 1.8 sri bezyna . Auto jeździ normalnie nie gaśnie i nie traci mocy nawet jak by silniejsze było i nie wiem co to może oznaczać i jakiś może być przyczyna tego
Do sprawdzenia alternator, tj. regulator i diody. O jego usterce może świadczyć m.in. dziwny hałas z głośników, jaśniejsze świecenie lamp a być może, że i sygnalizowana usterka poduszek. Uszkodzone diody będą miały wpływ na akumulator, gdyż będzie on ładowany napięciem zmiennym i będzie "gotował" elektrolit. W przypadku awarii regulatora akumulator...
check aster lambda check aster aster check pedał
wodomierz magnes odblokować eberspacher zasięg telewizji naziemnej
pralka samsung zawiesza regulator temperatury
NAC CTS 45 40 01 docieranie, mieszanka 1:40, regulacja gaźnika, olej Stihl HP Super NAC CTS 45-40-01 – regulacja gaźnika po dotarciu, ustawienia śrub L i H, kolor świecy