Expertem nie jestem :D ale może warto sprawdzić pompę - może się kończy i na wolnych obrotach kiepsko pompuje chłodziwo w układzie. powodzenia
Miałem kiedyś takie same objawy jak opisujesz, silnik grzał się do 120st. i wywalało chłodziwo. Po zdjęciu głowicy okazało się że uszczelka głowicy do wymiany, u ciebie pewnie jest ta sama awaria.
Częstą przyczyną jest pęknięty zbiorniczek wyrównawczego pęknięcie często jest z dołu nie szukaj dziury tylko przebarwień (zdemontuj zbiorniczek czas ok. 1 min) Jeżeli nie masz pewności co do uszcz.głow.to spr. chłodziwo na zawartość spalin metoda 100% (tylko warsztat )i nie masz żadnej rozbiórki.
Witam . Jeżeli przez pewne przeróbki udało Ci się zwiększyć ilość energii dostarczonej do silnika z paliwem na pracę efektywną , to taką samą ilość energii musisz odprowadzić do atmosfery przez chłodziwo . Niekiedy czujniki włączania i wyłączania silnika wentylatora mają w obudowie wkręty regulacyjne co pozwala w pewnych granicach zmienić temperatury...
Witam, przepraszam, że się wciskam, ale nie chcę tworzyć nowego tematu... W astrze DTL 2,0 przy dzisiejszym mrozie -8 wskaźnik temperatury podnosi się na pierwszą, może drugą kreskę, po przejechaniu... 20km. Aby było ciekawiej, wskazówka ta podniesie się do wspomnianego poziomu o ile nie przełączę pokrętła nawiewu na drugi bieg. Niestety w aucie przy...
Victoria, już jeżdżę,choć jutro stawiam jeszcze auto na walniętą głowicę. Okazało się , że był walnięty sterownik silnika. Ten mój dwa razy był wysyłany w dwa różne miejsca i za każdym razem wracał i nikt nic w nim nie znajdował. Podobno jest 12 typowych uszkodzeń i wszystkie były wykluczane, dodatkowo wszystkie ścieżki, były pod mikroskopem sprawdzane...
Prawdopodobnie zacina się termostat bo jak widzę masz 8V silnik. Miałem Corsę z tym silnikiem i było to samo. wymieniłem cały płyn chłodniczy. przy okazji wymiany rozrządu termostat i tak ten problem był. Dokręcona głowica na ciepłym zgodnie z DTR, mechanik powiedział ,że może być to uszczelka pod głowica prawdopodobnie z racji wieku auta troszkę puszcza....
Prosiłbym o podpowiedź w sytuacji w której w trakcie jazdy pękł mi wąż nagrzewnicy i wyciekło mi około 2 litrów płynu chłodniczego, o czym nie wiedziałem i kontynuowałem jazdę. Silnik znacząco stracił moc po czym przejechałem jeszcze ok 40-50 km (ok30 minut) na trasie. Astra III nie ma wskaźnika temperatury a żadna kontrolka się nie zapaliła. Po wystygnięciu,...
...Wymieniłem termostat, czujnik temperatury, czujnik wentylatora chłodnicy, nowy płyn chłodniczy. I nadal to samo. Juz mam brak pomysłów. Podejrzewam jeszcze chłodnice.... ...chłodnica prędzej przerdzewieje niż ci się zamuli.... kranówy tam nie lejesz więc kamień ci się nie wytrąci... Po wymianie płynu rozumiem iż odpowietrzyłeś układ chłodzenia......
Charlie_six jaki Ty masz przebieg, że X16SZR, jednostka o konstrukcji przewymiarowanej, z pierścieniami dwa razy grubszymi niż w następcy (Z16SE) zaczął Ci tak niemiłosiernie palić olej? I na jakim oleju jeździłeś? Jak wyglądają gniazda zaworowe? Nie masz czasem problemu z brakiem ciśnienia sprężania przez wypalone gniazda? To czysta benzyna czy ma...
Ktory czujnik wymieniles? Ktory rok astry? Astra F czujnik ma niebieski za kolektorem ssacym od ECU a drugi u gory od wskazowki. Pozdrawiam!
Chłodnica oleju pod obudową filtra do wymiany.
W Asterce masz tzw.moduł chłodzenia (pod zderzakiem plastikowa puszka)on steruje wentylatorami oraz klimą jak jest.Dopiero po odpaleniu ten moduł sprawdza wszystkie parametry .Tak jak napisał "elektrit"jest żle jak pali sie na stałe po odpaleniu ,a jak gaśnie to jest OK.
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
powinien być wpięty w mały obieg na przewodach do nagrzewnicy.
Oczywiście że możesz, co prawda na pokładzie występuje trochęwiększe napięcie, ale te 14,5 V nie powinno uszkodzić wentylatorków. Pozr.J. Ps jezeli jesteś koneserem słuchania to możesz czasem słyszeć szum tych wentylatorów :D :D :D
Tak. Faktycznie nie ma tam zamontowanego czujnika poziomu płynu oryginalnie. Nie masz się więc czym przejmować. Co do ciśnienia w układzie to tak, jeśli się układ zapowietrzał, to jak najbardziej mogło być to przyczyną zwiększonego ciśnienia i zrzucania węży. Twój mechanik się nie pomylił - teraz fura będzie jeżdzić, tylko kontroluj płyny eksploatacyjne...
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg.
Piąty, czyli oba wiatraki cała naprzód, tak ? Hm, jeżeli on wykrywa "prawidłowość działania", a ze schematu widzę że nie ma czujników obrotów w wiatrakach, to musi mierzyć prąd. I tu pewnie mu się coś nie zgadza. "Druga prędkość kosmiczna" to są jak mi się zdaje oba wiatraki szeregowo, bez opornika. Hm, przyjżałbym się czy zasilanie dobre, czy spadku...
No to tam możesz wcisnąc >>Pomógł<< bedzie mi nie zmiernie miło :D:D:D pozdrawiamy :)
Moduł chłodzenia da się zdiagnozować. Podłącz komputer i powiedz jaki kod błędu. Wtedy będzie można coś powiedzieć
z obrotami to zaczął bym od silniczka krokowego może się zacina a do ładowania sprawdzałeś na akumulatorze rozumiem jakie wartości miałeś przed zapaleniem i po? posprawdzaj połączenia z akumulatorem przewodów i alternatora. A zimny na pycha pali czy też ma ciężko? jeśli pali to posprawdzaj połączenia masy z silnikiem. co do chłodnic to możesz mieć albo...
Pewnie uszczelka pod głowicą. Miałem podobny problem we fiacie uno. Płyn dostawał się do komory spalania silnik pracował prawidłowo, a on znikał.
eh, lamah. chodzi o żółtą kontrolkę z gwiazdką na zegarach ? o żąda kontrolka klimatyzacji tylko sygnalizacja usterki tego cholernego modułu. czyli usterki w module, ale pewnie tak jak wcześniej napisano zgniło sie wtyczce sprzęglo jest na kółku tym co kręci sprężarką. Jak pasek kręci kółkiem a środek kółka stoi to sprzęgło rozłączone, jak obraca się...
W załączniku schematy dla układu klimatyzacji Delphi oraz Behr.
Witam. Moja astra 1.4 turbo silnik A14NET. jestem juz zdesperowany. prosze o pomoc. nikt nie wie w czym tkwi problem. Silnik po wymianie, nowy z 2016 roku, przebieg udokumentowany 5100 km. SILNIK GOTUJE!!! na desce pokazuje 90c, w silniku woda wrze, czujnik sprawdzony(w oplu powiedzieli ze tak ma pokazywac 90c), pompa sprawdzona jest ok, termostat otwiera...
Astra g Astra h ?. Nie kojarzę czujnika płynu .
Sterownik silnika gubi komunikację z resztą.
Kolego chłodnica z a Ty rysujes silnik http://obrazki.elektroda.pl/2601104900_1...
NIe, nic...
Co z tym może być związane, gdzie konkretnie się wybrać http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... str. 27 co sprawdzić Wykonać diagnostykę zdjąć przedni zderzak, dokładnie przeglądnąć wszystkie wtyki wiązki modułu chłodzenia Otworzyć obudowę modułu sterownika wentylatorów - wylać wodę ze środka ... auto zgasło na środku drogi Sprawdzić wszystkie...
Wystarczy odkręcić od silnika i zawiesić na luźnym zawiesiu.
Czujnik temperatury chłodziwa , na głowicy obok termostatu.
Do sprawdzenia czujnik temperatury chłodziwa, zły odczyt powoduje być może zbyt bogatą mieszankę.
Uszczelka może być wypalona między cylindrami i nie będzie żadnego masełka ani oleju w chłodziwie.
Nie ma tak być. i nie temperaturę spalin tylko chłodziwa w małym obiegu
Kolego Enhanced tam w chłodnicy nie ma żadnego czujnika. Do autora tematu:czym mierzona temperatura chłodziwa?Czy to odczyt z licznika?
Albo czujnik temperatury chłodziwa pokazuje złe wartości do sterownika silnika.
ale w czasie świecenia kontrolki, wskaźnik temperatury pokazywał Ci poprawną temperaturę tak ? bo zastanawiam się jak sprawdzić prawidłowość działania tego czujnika aby nie bawić się w wymiany wszystkiego metodą prób i błędów ;)
Mam podobny problem w astra 1.6 8v 94r + lpg , czujnik temperatury wymieniony, nadal wyskakuje usterka: czujnik temperatury chłodziwa - za wysokie napięcie. Czym to moze byc spowodowane?
Przepraszam że troszkę odgrzebie temat, mam identyczny problem nie załącza mi się wentylator w Astrze H 1,6 benzyna. Jak włączę klimę wentylator działa. Moje pytanie brzmi gdzie znajduje się czujnik temp. odpowiadający za włączenie wentylatora. Jakie są progi temp. załączania biegu 1 oraz 2 wentylatora? temp. płynu osiąga 92st. a wentylator się nie...
Sprawdził bym jeszcze raz czujnik temp. chłodziwa na zimnym silniki , jaką ma oporność. Tak na marginesie; nasz Szanowny Moderator ma ople opanowane , w małym palcu!
Jak odpalasz klimatyzacje to elektromagnes przyciąga sprzęgło i kompresor zaczyna pracować wiąże się to z większym obciążeniem dla paska micro... generalnie czujnik ciśnienia nie puści kompresora w ruch gdy wykryje mniejsze ciśnienie w układzie.... Jeżeli nie wymieniałeś jeszcze chłodnicy klimatyzacji to zajrzyj pod wiatrak który jest do niej przykręcony......
Wymieniłem termostat bo był uszkodzony pod razu czujnik i wymieniłem zegary bo mechanizm był uszkodzony . Teraz wszytko działa
zaświeca mi się podczas jazdy, bądź od razu po zapaleniu silnika kontrolka układu chłodzenia samochód przy wyżej prędkości traci czasem 'moc' falują mu obroty Załącza się także wentylator w losowych momentach Masz "książkowe objawy" uszkodzonego ECU silnika.
Ja też-jest moduł chłodzenia czy nie? Dwa-czy któryś z podzespołów, tzn sterwonik silnika, moduł chłodzenia, przyrząd ( deska rozdzielcza) zgłasza błąd "czujnik temepratury chłodziwa-częstotliwośc zmian poza zakresem"?
Układ sam się odpowietrza, a mokro jest tylko pod autem. Czy uszczelka może być powodem zwiększonego ciśnienia przez co zbiorniczek wywala płyn przy niedokręconym korku (biorąc pod uwagę brak oleju w zbiorniczku i brak płynu w oleju) ?
Samochód trafił od innego mechanika po wymianie uszczelki pod głowicą. Niestety olej znów trafia do chłodziwa, czyli nietrafiona usterka. Niniejszym zapytuję się kolegów , gdzie to jeszcze prócz głowicy olej może się dostać do płynu??
Witam! OK.. To jeżeli zmienią z 0 na choćby 1 to startuje ten przez chłodnicą klimatyzacji, ale ten za chłodnicą wody milczy; no i ten błąd 163 - tu udało mi się znaleść brak sygnału temperatury chłodziwa .. Pozdrawiam, HDTeam!
Czujnik temp. paliwa jest wkręcony od góry w pompę wtryskową (ten bliżej koła pasowego). Czujnik temp. chłodziwa jest w okolicach termostatu (nad połączeniem silnika i skrzyni biegów). Oba czujniki mają wspólną masę na kablu czerwono-białym.
Jeśli komuś przydarzy się podobny problem - Sterownik wentylatorów dostało się wody do środka i skorodowała płytka elektroniczna
Witam posiadam Opla astre 1.4 turbo nie mogę dojść z układem chłodzenia podczas dłuższej jazdy zaczyna się gotować i wyrzuca płyn zbiorniczkiem na postoju jest ok może chodzić cały dzień i nic się nie dzieje może ktoś miał podobny problem z góry dziękuje .
Jak pompa nie działa i obiegu nie masz to nic dziwnego że wskazania masz max a wentylator włącza się dużo póżniej. Termostat, chłodnica, termowyłącznik, cały rozrząd z pompą wody jest nowe i czujnik temperatury od licznika, ten od komputera kwadratowy jest stary tak jak wszystkie trochę spękane już węże.
Olej w układzie chłodzenia. Intresuje mie czy często zdażają się pęknięcia głowicy w silnikach isuzu
termostat wyjmij i zobacz czy jest zamknięty jeśli tak to graczek na kuchnie i gotuj termostat i zbocz przy jakie tem. sie otwiera około 80stopni powinien się otworzyć. A duże spalanie to trzeba pod kompa podłączyć bo może masz czujnik tem. chłodziwa zrypany
Też tak myślę. ! Impuls ten ma zapisany w pamięci i mikroprocesor przeczesując ją , w czasie uruchamiania , daje impuls grupowy ,, później czeka na obrobione dane z czujnika wału ,wałka , czujnika temperatury chłodziwa, kąta uchylenia przepustnicy itp.
To odczytaj bledy skoro co żółta swieci.
Są dwa wentylatory i oba powinny pracować jednocześnie. Jeśli ciśnienia rośnie ponad 25bar to nie oddaje prawidłowo ciepła. Być może chłodnica płynu jest fizycznie zatkana i nie ma przepływu powietrza. Oba wentylatory pchają w stronę komory silnika.
Dałem jakieś 600gram 300 gram jedna butla. Osuszacz był wymieniany wraz z chlodnica z przodu. Propan butan ma miejsza objetaść niż r134a?.
jutro ja wrócę z pracy to sprawdzę tylko nie wiem gdzie się znajduje ten czujnik temperatury bo zapewne chodzi o czujnik temperatury chłodziwa czyli cieczy chłodzącej?? a kod jaki się wyświetla to 45 sonda lambda - bogata mieszanka i zapala się tylko na biegu jałowym na benzynie pozdro
Chciałem się zapytać czy aby na pewno droga postępowania w tym przypadku jest słuszna. Otóż jestem na etapie pół remontu silnika w Oplu Astrze 1.4 90 KM 16 zaworowy, z gazem. Remont jest z powodu tego, że do układu chłodzenia przedostają się spaliny, co wykazała diagnostyka w tym kierunku. Wcześniej z pompy wody wywaliło króciec i musiałem holować auto...
Mam taki problem z astrą 1.4, silnik cały czas ma temperaturę około 85 stopni, wydaje mi się że mała ale mrozy teraz -10 wiec nie wiem. Dochodzi nieco ponad pierwszą białą kreskę i spada troszkę poniżej czyli temperatura na stałym poziomie. Myślałem że walnięty będzie termostat ciągle otwarty ale dziś odpaliłem na postoju czekałem kilkanaście minut...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Jakie masz błędy w sterowniku silnika? Jaką widzisz temperaturę w parametrach? Dodano po 6 Czujnik temperatury chłodziwa ma dawać sygnał na pin A42 sterownika. Tego pewnie nie widzi.
Witam Kontynuacja męczarni z oplem: Sytuacją wygląda następująco po wymianie uszczelki dalej problem jest taki sam, auto natomiast nie daje z wydechu mocnym białym dymem, nie dławi się na niskich obrotach, zapala od razu. Oczywiście po dodaniu gazu auto zaczyna się dławić. Dodam, że na pewno do wymiany jest KZFR i mieliśmy nadzieje że będzie to ostatnia...
Mam problem z moim oplem ostatnio pękł mi maly przewód oo magistrali, przy okazji zauważyłem że zasysa mi przewód od chlodnicy do termostatu. Pomyslalem że jest słaby i trzeba wymienić obydwa. Po wymianie zasysa mi przewód który idzie od chlodnicy do bloku. Na zimnym silniku stan chłodziwa w zbiorniku jest do połowy po rozgrzaniu stan max. Dodam że...
Wentylatory mają chyba dwa biegi. W standardzie to je włącz czujnik temperatury. U ciebie jest to moduł chłodzenia pewnie. I tylko TECH 2.
Witam. Popatrz na schemat. Czujnik temp. chłodziwa (42) nie pracuje bezpośrednio z wskaźnikiem (zegarami) (84), tylko ze sterownikiem silnika, a z którego potem idzie informacja na wskaźnik (84). Z tego co piszesz to wygląda na to, że czujnik i jego praca (działanie) jest dobra bo włącza Ci wentylator - ale możesz kontrolnie sprawdzić: Działanie: Czujnik...
załącza się bo widać i słychać po obrotach silnika, nabijana byla już 2 razy i albo tak lekko dmucha zimnym albo wcale, gdzie może leżeć przycyzna niesprawnośći? filtr kabiny nowy
Nikt się nie zapytał czy chłodnica jest ciepła/gorąca na tyle, żeby włączył się wentylator. Sprawdź termostat silnika czy się otwiera do końca. Jak dobrze pamiętam to początek otwarcia przy 92°C, pełne otwarcie chyba 105°C. Była sugestia aby złączyć konektory w kostce włącznika wentylatora na chłodnicy. Zrobiono tak i nic. Dobra uwaga gdyż termostat...
silnik X 1.6 XEL z klimatyzacjia o którym czujniku temp. mówisz bo z tego co wiem to w silniku sa dwa i chyba w chłodnicy tez jakis sie znajduje prawda? oraz jak go sprawdzic
"Znowu ubywa płynu","Mechanicy powiedzieli że ten typ tak ma"...Moim skromnym zdaniem mechanicy do zmiany skoro uważają że ubytek płynu i taki dym to normalny objaw.Jeśli u nich tą uszczelkę wymieniałes jest wysoce prawdopodobne że cała operacja jest do powtórzenia.Dym biały i ubytek płynu świadczy ewidentnie o nieporządanej obecności chłodziwa w komorze...
Tylko przekrece zapłon. Bez odpalania i startują. Dwa. Wiatraki potem podczas jazdy miga ta kontrolka Szybkie pytanie: masz klimatyzację?
temperatura normalnie rosnie na zegarach dochodzi do 94 98 i wylaczam silnik. Weze sa gorace ale jak startujejsz z chlodnego silnika to nie czuc nic zeby w wezach byla cyrkulacja wody ale robia sie goraco chlodnica tez sie robi goraca i ogrzewanie w srodku samochodu grzeje czyli wskazuje ze uklad nie jest zapchany nie ma wyciekow i wody nie ubywa a...
Pasowałoby podpiąć manometry i patrzeć, co się dzieje z ciśnieniami. Jeżeli nie dysponujesz, spróbuj podotykać rurek w trakcie osłabionego chłodzenia. Tak na pierwszy rzut oka obstawiałbym, że zamarza Ci parownik. Nie wiem jak się do niego dostać w astrze, ale najczęściej najbliżej jest od filtra przeciwpyłkowego (kabinowego). Spróbuj sprawdzić, czy...
od jakiegoś czasu mam problem z chłodzeniem Astra G 2.0 dtl ubywa płynu, auto dwa razy u mechanika, wymiana pompy wodnej itp. Dzisiaj sam zajrzałem i zauważyłem pęcherze na tym wężu gumowym od czego on jest ? https://obrazki.elektroda.pl/6390417400_...
mam problem jestem w Niemczech mam Opla Astre II 2001rok 1.7tdci zaświeciły mi się kontrolki od chłodnicy i klucz a na dodatek ubywa płynu ze zbiorniczka wyrównawczego chłodziwa i zaczoł kopcić jest też maź na korku od oleju pewnie to uszczelka .A pytanie mam takie czy mogę nim pojechać do Polski około 1000km co byście zrobili czy lepiej laweta
Silnik na filmie za równo pracuje ja na tak niski wynik kompresji. Wynik 4/0/8/3 to już mega problemy z odpalaniem i pracą na wolnych obrotach (telepanie/wypadanie zapłonu). Tu wygląda na kompresję co najmniej 9 na wszystkich cylindrach. Bardziej z tym olejem to oplowski problem skończonych pierścienie olejowych lub rys na cylindrach. Niestety wymiana...
Ale dlaczego mówisz, że to jest problem? W większości aut 90 stopni to optymalna temperatura pracy silnika.
Witajcie. Pacjent: astra g z silnikiem x18xe1. Mianowicie silnik ładnie pracuje - ale jak jest zimny. Po rozgrzaniu do ok 75 stopni silnik gaśnie i nie można go już uruchomić, moduł chłodzenia silnika wyrzuca błąd i włącza wentylatory, po podłączeniu do op-coma występiują błędy związane z czujniukiem temperatury. Po ochłodzeniu da się zapalić do w/w...
Prawdopodobnie powodem jest zbyt niska wydajność układu chłodzenia. Włączenie klimatyzacji powoduje taki wzrost obciążenia, że układ chłodzenia zwyczajnie nie daje sobie rady - szczególnie w starszym silniku, i przy tej pogodzie. Proponuję usunąć stary płyn z układu chłodzenia, wykonać przegląd i płukanie (czyszczenie) całego układu, a następnie zalać...
Witam. Pacjent to Astra 3 z 2004 roku, 1,7 diesel (sprężarka u góry). Sprężarka wymieniona na używkę, nowy skraplacz i wiatrak. Układ wypłukany (na zdemontowanych rurkach), nabity na wagę plus olej plus UV. Ciśnienia ; L - 2 do 3 atm , H - 13 do 15 atm. Temperatura na środkowej kratce, wentylator na 2, bieg jałowy około 8,5 do 9°C. Przy ciut zwiększonych...
-sprawdz poziom plynu i zerknij na wtyczke przy zbiorniczku wyrownawczym moze tam nie kontaktuje i sygnalizuje o malym poziomie plynu w ukladzie chlodzenia.
Porównaj to dymienie z sąsiada samochodem czy jest takie samo czy u ciebie jest większe.Z biegiem lat niewielka część płynu odparowuje , choć układ z założenia jest szczelny. Gorzej jeśli płyn znika w szybszym tempie – np. w ilościach zauważalnych każdego dnia. Jeśli znajdziemy miejsce wycieku – wystarczy usunąć nieszczelność, uzupełnić...
Witam Zakupiłem Astre G (2002 2.0 Y20DTH) i na wyświetlaczu pojawia sie sporo komunikatów takich jak stan oleju, chłodziwa, klocków, spryskiwaczy, spryskiwaczy... Podjechałem więc do elektryków w celu usunięcia wszystkiego by było wszystko jak się należy. Skasował parę błędów które akurat były ale na wyświetlaczu wszystko zostało. Czego to może być...
A chłop już skrzynie ma na ziemi....
to ze sprężarka się wyłancza co jakiś czas to normalne dobija ciśnienia i się wyłancza a jeśli slabo chłodzi to trzeba jej zrobić obsługe i zaaplikować odpowiednią ilość czynnika
wydaje mi sie, że schemat zamieszczony powyzej nie dotyczy mojego autka. Znalazlem inny schemat ktory wyglada bardziej "przyjaznie", ale tez nie wiem czy tak jest u mnie. Pomijajac, ze to po po wlosku, to w dolnym lewym rogu jest info ze dotyczy to chyba silnika X20XEV diesla, a moj to X16XEL, no i jakos nie moge doszukac sie u siebie tego opornika...
Obawiam się że moduł dostał świra. Miałem taki sam przypadek. Różnica temepatur moduł i silnik. Nie pamiętam objawów ale skończyło się wymianą modułu. Chociaż to było ASO. Może jest jakaś opcja coby to naprawić.
Z chwilą zapalenia kontrolki układu chłodzenia, załączają sie oba wentylatory na max. Kable sterownika wentylatorów wyglądają dobrze, wytyczki też wporządku, jedynie co zauważyłem to dosyć mocno skorodowana śruba, którą przykręcona jest masa poprzez kabel do tego sterownika.
Też polecę wymienić termostat, koszt niewielki a zagrożenie zniszczeniem silnika ogromne. U mnie w astrze I 1.4 oryginalny :( termostat wytrzymuje jakieś 3 lata. I pierwsze objawy są takie jak piszesz. Dopiero po czasie się całkiem blokuje. Ostatnim razem jeździłem z zablokowanym ( myślałem naprawię, ale jeszcze nie dzisiaj ), a tu nagle zapaliło się...
Kolego wiswietliło mi 163- Motor Kuhlmittel-Temperatur kein Signal 17 - Motordrehzahlsignal nicht vorhanden tłumaczenie na polski 163-silnik temperatury chłodziwa brak sygnału 17- Prędkość obrotowa silnika sygnał nie obecny-wymieniłem na nowy czy z tego tłumaczenia mam rozumieć ze czujnik połozenia wału korbowego do wymiany oraz brak sygnału z czujnika...
Witam . Mam problem z układem chłodzenia. Na początku silnik osiągał temperaturę 85 stopni w mieście i 80 stopni na trasie. Ostatnim czasy po naprawie układu chłodzenia( głowicy , ponieważ był wyciek płynu) temeratura zaczeła skakac do 90 stopni i od razu włącza sie wentylator i temperatura + wentylator utrzymuje sie cały czas . Po przejechaniu 5km...
Błąd 1530 wg. Opel Tech2 to przekaźnik klimatyzacji. Prawdopodobnie padł Ci ten przekaźnik, albo jego obwód. Ten przekaźnik znajdziesz pod maską w skrzynce przekaźników. Pozdrawiam
Mam problem z chłodzeniem, czujka w chłodnicy sprawna wentylator też, coś nietak chyba z elektryką? co sugerujecie?
to są przekażniki 30A tylko trzeba uważać bo niektóre mają zamienione końcówki 30 i87
Witam , problem polega na żażącej sie - mrugającej kontrolce modułu chłodzenia tylko po odpaleniu przez ok 3 sek. Moduł jest sprawny , był podmieniany z innego sprawnego samochodu . Oba wentylatory działaja prawidłowo na 1 i 2 biegu . Kości dochodzace do modułu całe , piny podoginane. Ładowanie zaraz po odpaleniu 14,3 V . Akumulator nowy . Co Ciekawe...
Diagnoza komputerowa rozwieje wątpliwości.
Długo mnie nie było. Więc tak. Problem rozwiązany. Winowajcą okazała się brudna przepustnica. Została dokładnie wyczyszczona i problem zniknął. Teraz idealnie odpala na nagrzanym silniku. Nawet spalanie spadło. Zamykam.
czujnik chłodziwo aster zrobić chłodziwo pompka chłodziwo
komora hydrostatu zmywarka schematy laptopów poszukiwane renault megane instrukcja obsługi
chińskie radio android chińskie radio android
Chińskie ogrzewanie postojowe pokazuje niższe napięcie akumulatora Niedziałający sygnał dźwiękowy w Hyundai i20 - diagnostyka