Witam! Miałem taki sam problem w Fiacie Punto, gasł na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika lub spadały obroty, serwisant w trzecim serwisie wymienił zawór z silniczkiem krokowym na zasilaniu gazem tuż przed mikserem na zawór z śrubą regulacyjną. Ustało, chodzi super. Prawdopodobnie silnik krokowy zacinał się po rozgrzaniu.
Na ciepłym silniku komputer podaje za bogatą mieszankę na wtryskiwacz (zalewa). Powodem jest najprawdopodobniej czujnik temperatury ( 2 -pinowy) - który podaje błędne dane dla ECU. Czujnik temperatury, który wymieniłeś (1-pinowy) podaje sygnał tylko na tablicę wskaźników. Ten 2-pinowy jest za cięgłem przepustnicy (zwykle koloru niebieskiego) przy kolektorze...
Kolego # klm - w tych latach raczej nie było tulejek tylko łożyska igiełkowe , jak jest pyknięcie czyli wyłącznik elektromagnetyczny działa , jak nie gasną kontrolki po przekręceniu kluczyka szukamy dalej (kolego decybel nie uszkodzenie klemy plus ) , samochód swoje lata ma -- dość fajną awarią są utlenione powierzchnie pomiędzy głowicą ( zębatka )...
Sterownik do wymiany
Tak tulejki
Zakręć gaz całkowicie na butli i zobacz wtedy czy nadal się będzie zastanawiać zanim zapali.
najczesciej tego typu usterka to modul zaplonowy sprobuj na cieplym silniku z popychu (mam taki sam problem ale nie wystepuje on nagminnie ) TO JEST 16V - KOLIZYJNY!!!!!!!!!!!!! kilka popychow i pasek rozrzadu moze pojsc sie pasc , remocik to pare K PLN maciekini: Ja mam taki sam, to jest standardowy problem. Poszukaj na forach np. tu www.tigra-team.pl/forum
Silnik z oznaczeniem C przed pojemnością nie ma EGRa.Oznaczenia X,Y,Z mają EGRy.
Katalizator raczej nie, podepnij autko pod komputer.
witam napisz czy dzieje się to na ciepłym czy na zimnym silniku
Jeżeli pompa słabo buduje ciśnienie lub któryś wtrysk daje za bardzo w przelew to silnik może równo pracować ale będzie miał problem z uruchomieniem.
Niestety sterownik pompy.
Moduł w aparacie, tylko nie kupuj chińskiego, bo działa max tydzień
Wiadomo co było rozwiązaniem ???
Wymiana alternatora pomogła
Na ciepłym silniku świece nie grzeją.
Rozrząd w ogóle sprawdzony? Coś mi się zdaje że ten silnik mechanicznie może być trup.
Witam, mam problem ze stukajacym z16xe. Stuka jak na filmiku. Była robiona glowica, pierścienie, panewki korbowodowe. Silnik byl strasznie zasyfiony w środku. Silnik stukał przed i po naprawie identycznie. Zimny ciepły nic się nie zmienia.
Miałem taki sam przypadek, astra h nie odpalala na ciepłym silniku. Wymieniłem listwe wtryskowa i jest ok. pozdr
Co może być przyczyną, że ciepły silnik nie odpala w samochodzie Opel Astra 2002 rok DTI, a znowu zimny pali na dotyk
Wszystko w porządku tylko problem jest kiedy silnik pracuje na benzynie i przy ciepłym silniku.
tak aparat zapłonowy to Bosch ( brązowa kopólka) zastanawie mnie jedna rzecz dlaczego nie daje iskry na ciepłym silniku?
Samochód czasami ciężko zapala tak jak w załączniku mechanik mówi że to silnik do wymiany ale trochę nie chce mi się w to wierzyć, macie może jakieś pomysły? Na jakiej podstawie tak twierdzi , pomierzył kompresję na zimnym i ciepłym - jakie parametry ???
Sprawdzone uwalony sterownik silnika.Czy zamiast sterownika 16172059ZG AZWW mogę zastosować sterownik o oznaczeniu 16172059ZG BFZJ ?Chodzi mi że ostatnie 4 -literowe oznaczenie jest inne.
Tylko moduł do sprawdzenia.
jaki silnik?
Witam, Problemy, 1. podczas jazdy Astra F gaśnie i nie chce zapalić; 2. Po holowaniu, i dłuższym postoju z astrą jest wszystko wporządku. Zgaśnięcie astry występuje w losowych odstępach czasu (silnik zimny, ciepły). Astra-F|Silnik|X 16 SZ 1995 r Typ :KOMBI. Błędy na kompie jakie wyskakują w sterowniku : 00025 - Za niskie napięcie zaworu wtryskiwacza...
To jeszcze sprawdź jakie ciśnienia paliwa widzi sterownik silnika gdy faluje.
Zmienię olej na nowy i zobaczę, jaka będzie reakcja co do łańcucha rozrządu. Nie wiem, kiedy był wymieniany, ale tylko po nagrzaniu słychać głośniejszą pracę silnika.
Nic z tego nie będzie. TRzeba wrzucić jakieś logi albo chociaż jakieś odczyty z ciepłego silnika.
Witam, tak jak w temacie mam problemy z asterką. Co ciekawe pojawiły się jak zaczęło się robić zimno. Normalnie jak silnik jest zimny - odpala za pierwszym razem, ale jak przejadę kilka kilometrów i wyłączę zapłon, to lipa. Wymieniłem niedawno aparat zapłonowy, świece, kable wys. napięcia, filtry... i nie wiem co dalej. Raz odpala świetnie, a chwilę...
Witam Bardzo proszę o odpowiedź jakie ciśnienie paliwa powinno być na listwie zasilającej w astrze z silnikiem C14SE (wielopunkt). Mam bardzo rozbieżne informacje od 2,2 - 3,2bara Borykam się dobre kilka miesięcy z mułem astry na ciepłym silniku i chciałem wyeliminować z podejrzeń pompę paliwa. Mierzyłem ostatnio i wyszło mi 2,0bar i teraz nie wiem...
Czujnik temperatury silnika byś jeszcze wykluczył
Jakie masz ciśnienie w cylindrach ? Na ciepłym i zimnym silniku Potem w rękę miernik i podajesz listę napięć z : Czujnika temperatury silnika TPS Sondy lambda Map sensor Oczywiście sygnały do ECU
To silnik isuzu?
A co mogą mieć świece żarowe do uruchamiania ciepłego silnika?
A może by tak błędy zczytać
Witam Nie podałeś żadnych danych dotyczących silnika?
Witam. Posiadam Opla Astrę H z silnikiem 1,7 Isuzu z 2004 roku. Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem, tzn. jak jest zimny to odpala bez problemu gorzej jak jest ciepły bo wtedy "kręci" ale nie odpali. Mechanik sprawdził przyczyny nie znalazł, poradził żeby sprawdzić pompę od paliwa i wtryski. Proszę o radę, bo tak funkcjonować się nie da...
Miałem ten problem w astrze f na monowtrysku. Problemem okazał się zasyfiony zawór gazowy przy parowniku. Był tak zaklejony że otwierał się dopiero przy ciepłym silniku. Nawet w trakcie jazdy nie szło go przełączyć. Po umyciu przełączał się po odpaleniu.
Witam mam ten sam problem , jakie było rozwiązanie problemu?
Usterka wystepuje tylko na ciepłym silniku. Jest to związane z sygnalizacją kontrolkami o awarii ?
Świece lepiej jest wykręcać na zimnym czy na ciepłym silniku??
gdyby to było to, to by ten wskaźnik szalał Nie. Podłącz diagnoskop i sprawdź jakie temperatury cieczy, powietrza, paliwa "widzi" sterownik silnika. Wykonaj testy na zimnym i na ciepłym silniku. Czy był już w tym silniku wymieniany ECU ?
Silnik ma już trochę przejechane i żeby ładnie odpalał, musi mieć zawsze grzane świece, czy ciepły, czy zimny. Na zimnym nie ma problemu, gorzej gdy jest ciepły, bo wtedy nie grzeje i trzeba trochę kręcić. Chciałbym coś zrobić żeby grzał świece przy każdym przekręceniu stacyjki, czy to będzie -20, czy +20. Jakieś pomysły?
witam,,,astra jak jest zimna zapala na tyk,,jak się zagrzeje ma problem zapalenim trzeba długo kręcić,,,morze to rozrusznik bo troche dziwnie kręci ,,,albo pompa wtryskowa ,,niewiem od czego zacząć żeby zadurzo nie rozbierać ,,,czy morze mi ktoś powiedzieć jaka jest prowdopodobna przyczyna ,,,,,
Witam wszystkich, zaczerpnę wiadomości, opisywałem już na rożnych forach opla ale nikt nawet nie mrugnął oczkiem żeby mi odpowiedzieć. Mam Astre 99r. 1,4 16V ECOTEC Benzynka-Gaz. mam już ją dosyć długo i nigdy mnie nie zawiodła, aż do czasu. Wróciłem z miasta i stałem dużo w korku silnik zagrzał mi się do 90 Stopni wszystko ładnie i pięknie ale w lusterku...
Szczęście że ci ecu za tysiaka nie wyskoczyło
Masz w niej LPG?
Czy problem występuje jednakowo na ciepłym i zimnym silniku ?
Podłącz pod diagnozer. Mogą to też być źle ustawione zawory. Wtedy powstaje kłopot z zapłonem na ciepłym silniku.
nie wiem czy w takich jednostkach było, ale wartość wynosiła 0.8, a w drugim aucie 5-7 z takim samym silnikiem. Problem jest tylko na ciepłym silniku
W Astrze G układ się odpowietrza samoczynnie podczas pracy silnika.
Samochód jest z 1997r. Świece mam takie jakie były w katalogu.
Witam serdecznie. Sciągnij przewód z cewki zaworu przy reduktorze. Ma zgasnąć silnik. Pozdrawiam.
Tylko tak jak piszę to zdjęcie było zrobione jakieś 30 minut po zatrzymaniu silnika, jeszcze był ciepły. Jeśli samochód postoi do rana w tym miejscu (płaskim) to wskazanie oleju zakryje wszystkie te wyżłobienia a nawet chyba z milimetr więcej. Nie bardzo rozumiem dlaczego w twojej Astrze olej tak długo spływa. Sprawdź jaki masz poziom po 1h od zgaszenia...
Sprawdź szczelność dolotu, np. Plakiem.
ja obstawiam moduł
W końcu kupiłem nowy rozrusznik - chiński zamiennik z allegro za 250 zł. Teraz nie ważne czy zimny czy ciepły silnik i pali rewelacyjnie.
Witam! Mam Opla Astrę II 1.6 8V,gaz. Na zimnym silniku zapala bez trudu,ale pracuje jakby nie na wszystkich cylindrach.W momencie ruszania szarpie.Na ciepłym silniku zapala z trudem,na wolnych obrotach przerywa,czasami podczas jazdy.W momencie hamowania lub jadąc na luzie gaśnie.Dzieje się to na jeszcze dobrze nie rozgrzanym silniku.Świece i przewody...
Aparat zapłonowy nie ma żadnej regulacji - zestaw czterech cewek sterowanych bezpośrednio z "komputera", czyli ECU. Dodatkowo jest (jak napisałem) nowy (nie oryginalny, ale jednak nowy). Co do luzu zaworowego - wydaje mi się, że w tym silniku jest hydraulicznie korygowany, więc go nie powinno być wcale (aż do zniszczenia zaworów, ale chyba nie przy...
Słaba masa silnika, opornośc rosnie wraz ze wzrostem temperatury.
Witam mam problem z astrą jak jest ciepły silnik to ma ciężko odpalić jak zimna to pali dobrze podmieniłem sterownik i teraz nie gaśnie ta żółta kontrolka samochodzik z kluczykiem i wogóle nie odpala, nawet założyłem stary i to samo kontrolka nie gaśnie, co to się stało? Z góry dziękuję za pomoc
Sprawdź czujnik położenia wału.
Fotka z kącika Astry. Silnik C14NZ (8V) po zerwaniu paska. (Oczywiście jest to przypadek ekstremalny)
Jak sam tego nie sprawdzisz to się nie przekonasz- ja juz dziękuję.
Witamja miałem podobny problem w Astrze z silnikiem 1.4.okazało się że padnięte coś było w aparcie zapłonowym,kupiłem drugi aparat zapłonowy na szrocie i problem zniknął.pozdr
W takim razie chyba jedynie egzorcyzmy pozostają. tak jak napisałem wcześniej - diagnostyka i podgląd zapamiętanych kodów usterek i parametrów silnika.
silnik X 1.6 XEL z klimatyzacjia o którym czujniku temp. mówisz bo z tego co wiem to w silniku sa dwa i chyba w chłodnicy tez jakis sie znajduje prawda? oraz jak go sprawdzic
Błąd sondy nie "zgasi" silnika.....
no jeśli rozrusznik to tylko wtedy jeśli nie kręci albo kręci zbyt wolno jeśli kręci normalnie to inna przyczyna a może być ich kilka w związku z rozrusznikiem (nawet jeśli kręci) to wiele wyjaśniłby pomiar napięcia aku w czasie rozruchu
Miałem kiedys taki przypadek, całkiem podobny gdy padł sterownik od gazu i silnik pracował na dwóch paliwach, benzynie i gazie. Spróbuj odpalić go na gazie a wcześniej wypinając złączke od wtrysku benzyny. Jesli ożyje to jest to. Powinna Ci sie swiecic w tej sytuacji "Check Engine", zły skład mieszkanki. Również takie cuda zdarzają sie gdy sondaλ...
Raczej zostawił ci go w pozycji zamkniętej, nikt normalny nie zostawia otwartego EGR. Miałbyś wtedy co najmniej duże problemy z rozruchem silnika, a nawet niemożliwość jego odpalenia. Zawór działa odwrotnie niż opisałeś ;) Na zimnym i gazie w podłodze zamkniety, otwiera się na ciepłym w warunkach średniego obciążenia. Jeśli jeździ ok, check ci nie przeszkadza...
Może by tak błędy odczytać lub spróbować je wymigać.
Jak jest zimny silnik to moment i zaskoczy bez problemu, tylko jak jest ciepły to nie chce zaskoczyć tak szybko jak na zimnym. Praca rozrusznika jest prawidłowa, kręci bez problemu. Ryszard
Hej, ja mam ten sam silnik i dzisiaj zauważyłem u siebie podobny objaw - aby zapalić kręcę dłużej niż zwykle. Do teraz była to powiedzmy sekunda, teraz to kręcenie trwa ok. 3 sekund. I to sie dzieje przy ciepłym silniku, na zimnym nie miałem okazji sprawdzać. Przejmować sie tym? Co może być nie tak?
Witam. Mam problem z moją Astrą. Nie ważne czy silnik jest zimny czy ciepły ale na gazie na wolnych obrotach silnik schodzi na bardzo wolne obroty, po czym gaśnie. Bardzo proszę o pomoc...
Standard, wyślij do elektro-bip zrobią od ręki. Komputer pada od naprężeń spowodowanych róznicą temperatur i wstrząsami.
Błędy module sterowania silnika były sprawdzane? Jeśli tak to jakie kody plus podkody wywołania (zwarcie,przerwa , wartość nieodpowiednia itp.).
Witam! Mój problem jest taki że auto odpala mi na zimnym silniku,a po przejechaniu kilka kilometrów,gdy go zgaszę i pójdę do sklepu i wracam nie odpala na ciepłym silniku.Elektryk powiedział mi że to nie moduł,bo w ogóle bym nie zapalił auta.Jak go sprawdzał to nie było iskry na kostce,która idzie do aparatu zapłonowego,a także niebyło napięcia na przekażniku...
silnik 1.6 c16nz Silnik odpala na benzynie i odrazu gaśnie. Po Odpaleniu na gazie i przełączeniu na benzynę nie gaśnie. Nie ma różnicy czy zimny czy ciepły.
Na czwartek jestem umówiony do mechanika, żeby ten czujnik sprawdził, mam nadzieje, że to to bo ręce mi już opadają
Witam serdecznie.Też miałem podobny problem.Jak mi gazownik ustawił skład mieszanki to miałem 15%CO(wtedy jeszcze miałem do dyspozycji bardzo dokładny analizator)Aż nie mogłem w to uwierzyć.Sam ustawiłem na 1,5% i tak jeżdżę już 4 lata.Gaśnięcie na ciepłym silniku też może być spowodowane za bogatą mieszanką.Pozdrawiam Witek.
A czy nie może jeszcze być przyczyną uszkodzona membrana w reduktorze ?
Mialem kiedys taki problem jak mialem uszkodzony czujnik temperatory plynu chlodzacego.Ale te zle odpalanie na cieplym silniku bylo zawsze.
Korpus przepustnicy do wyczyszczenia...i tyle:D :D
Jaki silnik, jaki rocznik? Wnioskuję, że X16XEL. Wróżek brak na tym forum.
Do sprawdzenia układ wysokiego napięcia i rozrusznik, sławetne Delco daje powoli znać o sobie w a14let/l/r. Zaczął bym od świec potem rozrusznik i cewka, temat ciągnie się od 1.6 w astrach. Typowy objaw półobrotu wału rozrusznikiem zakłócony ecu szpilkami napięciami zasilaniu cewki lub głównym) klepiąc przepustnica i przez kilka(naście) sekund brak...
Jak by to były wtryski to i na ciepłym by dymił a otwarty egr nie wyjdzie ci na kompie dopuki nie zapcha dpf-a,a to już większa robota znam to z autopsji.Jaki masz przebieg.
w czerwonym kółku masz zaznaczony chyba zepsuty element, tzn. oderwane mocowanie linki elementu pneumatycznego od dźwigni, na ciepłym silniku zrób test; zgaś silnik, otwórz maskę, patrz na cięgno (zielona strzałka) po zapaleniu na ciepłym silniku powinno się podciągnąć po chwili próbując przestawić położenie dźwigni, jeśli nic się nie dzieje sprawdź...
ala przecież astra ma zarory regulowani hydraulicznie - nie ma możliwości ich regulowania
Nie wywala błędu p0170. Wywala błąd p0300 -01 i p0304-01. Cewka jest zespolona. Na ciepłym silniku jak zacznie wypadać zapłon to słychać na wydechu wypadanie zapłonu.
Witam kupilem w wloszech u makarona astre 99' kombi 2.0 Dti z usterka zle odpala na cielym silniku. Jak jest zimny silnik zapala od strzała chwile pochodzi, zagrzeje sie zgasze na chwile chce zapalic i nic, moge tak krecic pol godziny i lipa. Wymienilem w polsce czujnik temperatury wody dalej to samo, załozylismy nową pompe wtryskową dalej dzieje sie...
jeśli można to miałbym jeszcze jedno pytanie: czy jest możliwość sprawdzenia tej cewczki o której pisze Elektrit bo sprawa wygląda następująco astra nie paliła na ciepłym silniku a dziś przestała nawet na zimnym. Wyczytałem na forum że to najprawdopodobniej wina modułu ale na nowym było dokładnie to samo. dodam jeszcze że nie ma iskry.
Długo mnie nie było. Więc tak. Problem rozwiązany. Winowajcą okazała się brudna przepustnica. Została dokładnie wyczyszczona i problem zniknął. Teraz idealnie odpala na nagrzanym silniku. Nawet spalanie spadło. Zamykam.
Nie pisałeś że wymienili tłoki , tylko pierścienie . Jak się nagrzeje to się luz skasuje. Jakie jest ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych , a jakie na ciepłym ? Miska olejowa nie jest pognieciona ? Osłona rozbryzgowa na wale korbowym nie dotyka miski ,albo smok ?
rozrząd jest ok
Do tej pory było OK z tym ładowaniem? Generalnie Ople miały problemy z klemami i masą silnika. Zobacz czy klemy nie robią się ciepłe.
hm tego nie wiem a jak to sprawdzić. firma która robiła pompę i wtryski zaproponowali mi zmianę na mapie dawki rozruchowej silnika na ciepłym. ale ja chce jeszcze wymienić czujnik temperatury na silniku może on wprowadza jakiś zamęt problem nie jest to drogie bo 60 zł oryginał GM.
aster silnik gasnąć ciepłym silnik ibiza ciepłym silnik stukać ciepłym silnik
otwór prostokątny spawarka napiąć podłączyć tablica
pomiar małych rezystancji bosch ct200
Renons w grach karcianych: brak kart w kolorze Czy pralka Amica AW100N ma czujnik przeciążeniowy?