bezpiecznik nr 20 (20A) dodatkowo na tym bezpieczniku jest światło cofania i ogrzewane fotele
No to raczej nie szukasz książki Obsługa i Naprawa ale raczej jakiegoś manuala. Sprawdź lepiej w klubach Opla. Tam czasami mają takie tematy rozpracowane. Astra jest dość popularnym samochodem.
Na bokach radia są cztery otwory, wystarczy włożyć w nie podobnej średnicu szpryszki, rozepchać je lekko do zewnątrz zwalniając zaczepy i wyciągnąć radio.
Nie musisz, mase ma mieć stpoka anteny tzn dotykać karoseri od spodu za pośrednictwem mocowania.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Oto link do schematów autoalarmów Tytan Max dokładnie takiego jak na fotce. pozdrawiam
To jest X16SZR.
Znaczy że nie ma błędów.
w tej cenie to jedynie LEGENDFORD F-14
Odpal niech sobie pracuje na wolnych i naginaj wszystko co się da i jest podłączone do kolektora
Uszkodzone przeguby nie wydają dźwięku przy skręcaniu (na postoju) tylko przy jezdzie na skręconych kołach i to najczęściej i najgłośniej gdy skręt jest maksymalny , wtedy możesz usłyszeć charakterystyczny dźwięk , stuk przegubów , którego częstotliwość wzrasta wraz z prędkością obrotową koła . Dotyczy to przegubów zewnętrznych-przy kołach .
Sprawdź dokładnie bezpiecznik nr 24 i ewentualnie nr 1. Bezpiecznik 24 zabezpiecza te obwody o których piszesz.
Zapewne chodzi o koło pasowe (koło zamachowe jest od strony sprzęgła i jest na kilka śrub) koło pasowe na normalny gwint, też miałem problem z odkręceniem tej śruby, najlepiej wrzucić 1 bieg i druga osoba musi wciskać hamulec do oporu. Najlepiej wziąć długą przedłużkę, by dźwignia klucza wyszła za obrys auta.
Jest pod komputerem za wykładziną.POZDRAWIAM
Chcesz schemat przerywacza kierunkowskazów? Co siedzi w środku? U2043 czy coś innego?
Domniemam że niedomaga Ci krokowy-odpowiedzialny za utrzymanie wolnych wolnych obrotów, jaki silnik dokładnie w tej astrze masz? Pozdrawiam.
Napisz przynajmniej czy to dizel, czy benzyniak. Kręci rozrusznik a nie zapala , czy nie chce zakręcić ? Pomierz napięcie na akumulatorze w spoczynku.
Ściągnij tą rurkę jeszcze raz i sprawdź na pracującym silniku czy zasysa tam powietrze tym króćcem....
czujnik masz uszkodzony, powinien mieć około 4,7kΩ w temp pokojowej Przy termistorze 4k7 będzie trochę przekłamywał
Ma pazurki proste, skręcone mają VW.
We wiązce przewodów pod osłoną lewego progu. Tam gnije masa lampy oświetlenia wnętrza zawsze.
Niestety,musisz podjechac do gazownikow,zapłacic to ci to zrobia,sama nic niezdziałasz. Temat regulacji. Takie podejscie do mechanikow ze sa zdziercami takze uczy ich pewnego podejscia do klientow-prosze sie nieobrazic ale to ludzie nieuczciwi nauczyli ich sciagac kase z innych.
Sprawdź termostat .
Wysłałem ci schemacik. Daj znać czy doszedł.
Może tekst ten nie ma nic wspólnego z wyświetlaczem, ale jest rozwinięciem mojej odpowiedzi wyżej. Cytat zaczerpnięty z http://pl.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra : "Astra I, zwana też "F" (1991-1998) lub Astra Classic (była produkowana do roku 2002 w fabryce Opla w Gliwicach) Astra II, zwana też "G" (1998-2004) lub Astra Classic II (2004-)(obecnie produkowana...
Warto poszukać instrukcji obsługi, jest na Elektrodzie w odpowiednim dziale i to po polsku. Jest tam zdjęcie przykładowej karty kodowej z kodem i opis jak go wprowadzać. SławeK
Właśnie wymieniałem przewody w swojej Astrze F sedan 94r bez ABS, z korektorem siły hamowania 4 wyjściowym, wszystko pomierzyłem i podaję wymiary (trochę z zapasem, ale całkiem fajnie to wyszło Przód: od kierowcy: 60cm końcówki 2x m10 od pasażera: 210cm końcówki 2x m10 do jednego przewodu potrzebna przejściówka m10->m12 (kod przejściówki 5-600-129)...
LPG do regulacji. Mozliwe że konieczna regeneracja parownika - stwardniałe, oblepione syfem pogazowym membrany.
posiadam Opla Astrę 1 Classic 2001 rok. dodatkowe przyciski, czy jak w tym przypadku przycisk, to możliwość zaprogramowania otwierania tylko klapy bagażnika, bez otwierania całego samochodu. po zaprogramowaniu wygląda to tak że naciskamy, i możemy kluczykiem otworzyć bagażnik pomimo włączonego alarmu, i ten nie zacznie wyć.
można przekładać do woli jaki się chce, jeśli masz Astrę Classic 1.6 to plug&play ale jeśli masz Astrę Classic 1.4 (na aparacie zapłonowym) to tam we wiązce brak jednego kabelka od impulsów obrotomierza który trzeba sobie dorobić, tutaj opisałem na końcu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
No właśnie. W szczelnym układzie hamulcowym nie powinno się dolewać płynu, a gdy poziom obniży się do min, wymienić klocki/szczęki.
Witam Ja ciągniesz dźwignie czuć że linka się naciąga ? Linka cofa się ? linka zardzewiała może i też nie cofa się . Ciężko będzie się dobrać bo bęben aby ściągnąć to hamulce muszą puścić!
Wygląda na amatorszczyznę ale spróbujemy Bezpiecznik F6 i F 24 są od mijania http://obrazki.elektroda.net/98_11942868...
Jest tak-jeżeli nastąpiło zadziałanie poduszek w związku z kolizją-testerem się tego nie da skasować Jeżeli nastąpiło zadziałanie napinaczy pasów bezpieczeństwa-taki błąd mozna skasować tylko trzy razy.
Nie mierz, nie kombinuj tylko kup nowy akumulator. No ale skąd wiadomo czy to akumulator czy rozrusznik/cewka rozrusznika czy jakiś przekaźnik albo przebicie? Przy wyjętym kluczyku nie powinno pobierać >10A prądu...
Mam Astrę Classic 93 rocznik. Od pewnego czasu pali mi się podczas jazdy kontrolka ABS. Próbowałem ABS w jeździe nie działa podczas hamowania. Byłem w stacji diagnostycznej i stwierdzili że aparat diagnostyczny (Bosch) nie może się połączyć z komputerem silnika, tak że nie wiem co może być. Pomóżcie.
Witam w czasie wymiany bezpiecznika Astra classic 1.6 16V X16XEL spod deski rozdzielczej wypadła mi kostka z luźnymi kabelkami proszę o pomoc czy maja być luźne czy podłaczaone i gdzie.Luzne kabelki zaznaczyłem na czerwono. Dziekuję za pomoc. http://obrazki.elektroda.pl/9302465100_1...
Jeśli do astry f sedan czyli classic i jeśli masz na myśli przednie amortyzatory to TAK...tylne NIE.
Nie bierz się za rzeczy, o których nie masz pojęcia. W tym silniku zaworów się nie reguluje.
Witam, może ktos miał problem ze sterownikiem silnika? Mam astrę classic rok 2005, 1.4 benzyna 16V twinport. Wczoraj, po godzinie spedzonej na parkingu próbowałem odpalic, ale tylko zaświeciły się kontrolki i dalej zero prądu. Wcześniejnie mialem żadnych problemów z akumulatorem. Myslałem, że bezpiecznik, ale po chwili prąd się pojawił, tyle, że bardzo...
Witam! Posiadam Astrę Classic 1.6 z zamontowaną instalacją gazową. Opiszę jaki mam problem. Otórz w bliżej niezdefiniowanych warunkach samochód nie chce zapaliś za pomocą rozrusznika. Dzieje się tak naprawdę losowo. Nieraz 2 tygodznie mogę go zapalać bez problemów a nieraz jak mu się odwidzi, to przez dwa dni ani razu nie zapali. Gdy trafię na pecha...
Bezpieczniki w kabinie,są dwa od pozycji,oraz dwa mijania. http://forum.opel24.com/topic/44526-bezp...
A kopułka??? może węglika już nie ma.
My się za ciebie nie dowiemy. W tej formie dyskusja jest o niczym i donikąd prowadzi. Zamykam.
Problem może być we włączniku świateł, ten z pokrętłem, on podaje napięcie na przełącznik przy kolumnie kierowniczej, dalej na skrzynkę bezpieczników i do żarówek.
U mnie są tylko dwa króćce na węże żadnej wtyczki na wlewie od zbiornika nie mam jak auto pracuję tam słychać dźwięk jak by coś się zapchalo Dodano po 47 U mnie są tylko dwa króćce na węże żadnej wtyczki na wlewie od zbiornika nie mam jak auto pracuję tam słychać dźwięk jak by coś się zapchalo
Na forum znalazłem ten wątek o usrawieniu zapłonu i o tym by zawrzeć w złaczu diagnostycznym piny AiB oczywiście wiadomo że na lampę pytam bo będę się do tego przymierzal .
Jaki typ autoalarmu, czy jest pilot, potem z tymi danymi do wójka google i coś o rozkodowaniu, procedury itp. szukaj. Alarm często zakładali z odcięciem pompy. Stare alarmy często się krzaczą i już sporo tego wycinałem. A przy akumulatorze nie odpadł od klemy jakiś kabelek?
A sprawdzałeś co się dzieje w tym czasie ze światłami pozycyjnymi/postojowymi?
Posiadam do opla Vectry i do Corsy Może Ci sie cos przyda ??? jak chcesz to napisz..
Przód, tył czy oba? Lewa strona ok? Sprawdź połączeniia przy żarówkach, zakładam, ze nie dałeś ledów, szczególnie masy i czy nie ma zawarcia w oprawie któejş żarówki.
Sprawa jest nadal niewyjaśniona. Nie zdążyłem sprawdzić działania czujnika halla zanim ojciec wymontował go z samochodu :). Na zewnątrz został rozebrany, wyczyszczony, złożony ponownie - działa wzorcowo. Sprawdzałem na oscyloskopie - impulsy równiutkie, , pełne12V (po podciągnięciu do +12, impulsy są oczywiście na "0"), wydaje się być ok. Próbowałem...
Jaki licznik . Wiecej informacji. Elektroniczny czy mechaniczny??
nie wiem znalazłem taka stronkę i tym się wzoruje (tu to zastosowali): http://www.powe.pl/astra.html
Czy jak przełączasz na drogowe to w tym czasie mijania się wyłączają czy nie?? Jeśli nie to raczej napewno masz uszkodzony włącznik.
mógły ktos przybliżyć - co to za zabezpieczenie ? Tak z ciekawosci - jakis transponder, czy co ? Kluczyk wygląda całkiem normalnie, w zyciu bym go nie podejrzewal o coś takiego... W którym miejscu jest ten immobiloser ? Bo jakoś go chyba nie widzialem na schemacie ?
Styki można zmostkować. Jest gdzieś o tym temat. Typowa przypadłość astry. Fakt. Ona wszędzie ma mokro. :D
1.6 a 1,4 to te same głowice więc raczej nic nie powinno się stać. Na Twoim miejscu zakładałbym nowy pasek i obrócił wałem dwa obroty jeżeli wszystko ok to odpadaj :) te silniki nie były kolizyjne. Pozdrawiam
to mój pierwszy samochód i po woli dopiero się uczę ... a nauka kosztuje ! oddaj auto do kumatego elektryka Tak będzie prościej. Samodzielnie nie założysz nowej centralki zamka i alarmu a może wszystkiego nie ugotowałeś. Sprawdź i napisz czy sterownik centralnego zamka jest fabryczny - Opla? Jaki masz klucz do auta? Jaki pilot? Zamieść zdjęcia.
Mam samochód osob. Astra classic poj silnika 1,4 Daj sobie spokój z kempingiem.
jaki masz reduktor?
Witam, mam taki problem z katalizatorem. Mianowicie coś mi się w nim urwało i stuka w środku. Tak jak by to był jakiś kawałek żelaza albo śruba. Od tego czasu samochód strasznie mi rwie podczas jazdy i tak jakby trochę muli. T.zn nie mogę z niego wyciągnąć tyle ile zawsze wyciągałem. Czy ktoś wie, czy można to jakoś naprawić? Z tego co się orientuje...
Tu masz krótko i zwięźle. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
P.Artek deska digital predkosc bierze sobie z impulsatora, a przejechane kilometry z linki, a wiec obejrzyj sobie dokladnie linke bo mogla sie posypac lub druga ewentualnosc jest taka, ze mechanizm zliczajacy kilometry (te trybiki w desce) sie posypal, a dzieje sie tak czasami po zastosowani kiepskiej jakosci linek (czyt. podrobki).
... właśnie się połamała. To już druga. Gdzie można taniej (niż 90PLN w ASO) kupić taką teleskopową antenę? Czy warto zakładać elektryczną? Antek
Najprościej odkręcić konsole między siedzeniami i cofnąć ją lekko do tyłu . Robi się wtedy trochę miejsca z przodu i od strony nóg pasażera bez problemu można wsadzić ręke ---- powodzenia . Ps. obsadkę żarówki przekręca się w lewo .:D
Przyczyn może być kilka czujnik temperatury sprawdzisz przez podłączenie pod komputer zanieczyszczony filtr paliwa.
Pewnie temat był wałkowany, ale przeszukałem forum i net i nie znalazłem wiążącej odpowiedzi. Mam Opla Astrę Classic z 2000 r. Immobiliser chyba montowany fabrycznie (chyba marki GM, jeśli się nie mylę). Chciałem wymienić wkład stacyjki (a przynajmniej zobaczyć, dlaczego się zacina), bo szwankowała i tak amatorsko zacząłem stacyjkę rozbierać. W końcu...
Demontujesz i nie wiesz co ? Wlew paliwa z rurą.
Witam Mam do wymiany w Opel Astra Classic 1,6,16V 101 rocznik 2000 łożyska przód (strzelanie w czasie kręcenia kierownica na postoju) i sprężyn przód. Może podpowiecie jakie numery GM sprężyn i łożysk w przystępnej cenie i dobrej jakości zakupić.Może jeszcze inne części wymienić za jednym razem.Dziękuje za odpowiedz.
dzieki...naszukałem sie po necie i znalazlem iso-din adapter
Na moje oko posadziłeś bezpiecznik f7 10a. Czy nie działa też oświetlenie schowka,ogrzewanie szyby tylnej czy sterowane elektrycznie lusterka.
Czy ktoś, bez opowiadania o lutowaniu płytek drukowanych, może mnie poinformowac, gdzie znajdę interfejs diagnostyczy do Astry Classic F? Będę serdecznie wdzięczny! Na allegro jest tego mnóstwo: ODB,OBDII, EUROSCAN etc, itd. Proszę o wyjaśnienie.:|
Dzięki wam za pomoc !
Ze jak? Dobra zle napisalem, chodzi po prostu o AUTOALARM Astra 1.4 v16 '1998, alarm (na pilot) byl od poczatku w samochodzie. Gdzie znajduje sie ten alarm? nie czasem przed troche za grillem?
proszę bardzo http://asterka.2max.pl/wyl_swi.html http://asterka.2max.pl/deska.html
Witam serdecznie, dzis zwracam sie z problemem dotyczącym opla astry classic 1.6 16V. Usterka polega na tym ze auto nie chce odpalic ;/ wczesniej zapalała mi sie pomarańczowa kontrolka " błąd układu elektronicznego" bylem u mechanika, stwierdzil ze to czujnik i ze daje on temperature minusową i auto sie zalewa na ssaniu automatycznym. ok 3tygodnie bez...
www.studio24.prv.pl Dodano po 2 a jak nie ma to rozbierz tylna klape moze tez są ucięte, zabawa z miernikiem na zwarcie i znajdziesz pozdrawiam
To chyba,że bardzo stary.
A pilot jest w kluczu czy osobny
Witam chciałbym poznac Wasza opinie w sprawie Sondy lambda 25164596. Jest inny zamiennik tej sondy ,możecie powiedziec czy jest to dobra sonda czy może polecacie inny lepszy model.Zalezy mi na sprawdzonym i dobrym produkcie. Dziekuje za opinie i pomoc pozdrawiam.
A czy przypadkiem w astrze sterownik fabrycznego centralnego nie jest na prawym słupku, przy nogach pasażera?
jaki to alarm?
Możesz zmierzyć bezpośrednio na akumulatorze
Napisz jaki tam masz silnik ...wtedy sie pomysli. Tak dziwnie nie ma tej Asterki w autodacie jako F z roku 99. Tylko G czyli Astra II. Nawet jak jest jakis ostatni model to kilka silnikow do wyboru i w 16V to sobie kabelkow nie odepniesz bo tam jest caly modul zaplonowy na swiecach.
Witam . MOja asterka palila bardzo ladnie w pewnym momencie trzeba bylo wymienic lozysko w alternatorze i chodzil elegancko az do wczoraj chcialem go odpalic i wysiadl akumulator. Ostatnie dni gorzej sie go odpalalo trzeba bylo dluzej krecic i w trakcie jazdy ( nie caly czas ) delikatnie zarzyla sie kontrolka od ladowania. Co moze byc przyczyna tej...
uszkodzony mikrowyłącznik w siłowniku dość częsta przyczyna
Słownik mi się zalaczyl... Chodziło o świece. Iskra jest
Aparat czy cewka WN?
Z tyłu nie ma fabrycznie żadnych przekaźników. Może tylna wycieraczka jest zablokowana.
Opel Astra Classic F kombi. Silnik 1,4. Auto odpala normalnie. Na biegu jałowym praca silnika bez zarzutu. W momencie przyspieszania zaczyna szarpać na wszystkich biegach (5 nie sprawdzałem). Co mogę samodzielnie sprawdzić zanim udam się do mechanika?
sprawdż czy pasek rozrządu nie przeskoczył a wysokie napięcie czyli kable świece było coś robione z tym
Witam.Nie wiem czy to jeszcze aktualny temat,ale podpowiem,że schematy elektryczne do opla astry i astry classic znajduja się w książce z serii "Sam naprawiam'.Pozdrawiam.
Ten dźwięk może wytwarzać przekaźnik i jest to sprawa normalna.
Ściągacz do sprężyn musisz mieć.
Właśnie może być również sprawa elektroniki ja wyczytałem w książce ze objawami takimi może być uszkodzenie któregoś z czujników tzn, przepustnicy nie pamiętam dokładnie ale jest ich bodajże 3 przynajmniej w astrze 1.6, wiec trzeba by było sie wpiąć w gniazdo diagnostyczne. Pozdrawiam
dziekuję wszytkim za rady i napewno skozystam:)pozdrawiam
Jeżeli samo znalezienie centralki stanowi dla Ciebie problem, to zastanów się co zrobisz, gdy ją w końcu odszukasz. Będzie kolejnych 10 postów i zdjęć, które i tak nic nie dadzą. Jedź do warsztatu i zleć naprawę lub demontaż tego alarmu. Blokowanie zapłonu w czasie jazdy jest bardzo niebezpieczne - nie eksperymentuj! Centralkę znajdziesz na drugim końcu...
Czy ktoś wie jaki był montowany fabryczny autoalarm w samochodzie Astra classic z 2001r ? Szukam schematu do tego alarmu ?
witam mam problem w astrze ze wskaźnikiem temperatury silnika czasami działa. latem zawiesza sie na zero a czasami potrafi zawiesić sie na pewnym poziomie a po następnym odpaleniu wraca do normy.czy jest to wina wskaźnika czy ECU która wysyła sygnał napięciowy do wskaźnika???
Mam pytanie jak rozwiązać problem centralnego zamykania bagażnika w tym samochodzie, dotychczas jest tak, że przekręcam kluczyk, wciskam przycisk i bagażnik w góre. Samochód ma domontowany centralny na cztery drzwi, czy da się jakoś rozwiązać bagażnik by ryglował i odryglowywał się razem z tymi czterema drzwiami, a podnoszenie do góry niech bedzie tak...
aster classic bezpiecznik aster classic sedan president classic
naprawić sterownik silnik h2testw karta silnik nożyce żywopłot
raporty przeglądów bosch kgn39kl35
Zasilacz TMA V20LA - diagnostyka i naprawa Jak przyspieszyć suszenie w pralko-suszarce Haier?