To w tej wersji by nie było tego czujnika? To jest twinport - zmienna faza kolektora dolotowego.
Czujnik temperatury dla ECU powinien być z tyłu silnika na kolektorze dolotowym, z tego co pamiętam to niebieska lub biała wtyczka.wartości podam jutro (odpięty to -40 stopni :) ).
MAP sensor w samochodzie osobowym pełni rolę czujnika ciśnienia doładowania bezwzględnego, ulokowanego w kolektorze . N75 to elektromagnetyczny zawór regulujący ciśnienie doładowania turbosprężarki. Służy do regulacji ciśnienia podawanego do turbosprężarki w celu uzyskania optymalnej mocy silnika oraz oszczędności paliwa
Wyczyść kolektor dolotowy zero reakcji Dodano po 2 To jeszcze zapytam o Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycz nego regulacji poziomu zawirowania: normalne, że cały czas jest 0 ? Wyczyść Dodano po 23 Z tego co wiem klapy zamkniente na chwile mają za zadanie zwiększyć chwilowe ciśnienie poto rzeby czujnik doładowania widział większe chwilowe ciśnienie...
> sprawdź też jeszcze raz czy wszystko jest OK z przepływomierzem powietrza[/quote] tu nie ma przepływki jest czujnik ciśnienia w kolektorze który rzekomo pokazuje prawidłowo ciśnienie (hmmm???)
Nazwa emulator MAPsensora jest niebyt adekwatna do dzialania - emu, MAP. obniza napiecie podawne przez MAP do ECU, A to napięcie to obniża w jakiś "inteligentny" sposób czy o stałą wartość, bo jak jest stała wartość to można wpiąć zwykłą diodę (ewentualnie 2, 3) i obnizyć napięcie o 0,7V (1,4; 2.1V). No ale ciśnienie w kolektorze dolotowym i tak jest...
Wiem co napisałeś. Niskie napięcie napięcie na czujniku to niskie ciśnienie w kolektorze. Teraz sam się zastanów nad tym co piszesz.
Panowie w jednym jak i drugim przypadku kłania się brak logiki w diagnozie. Tzn na zgaszonym silniku a włączonym zapłonie ciśnienie barometryczne powinno równać się ciśnieniu doładowania te dwa czujnik mierzą ciśnienie więc powinny pokazywać podobne wartości może być roznicy 5% w pokazywanych wartościach. Ciśnienie w kolektorze nie może być mniejsze...
Na zgaszonym silniku tak, zresztą widzisz-ciśnienie w kolektorze równe atmosferycznemu zaś napięcie w instalacji 12V
Może uszkodzony jest czujnik mierzący ciśnienie w kolektorze ssącym , ja jednak stawiam na dziurę w dolocie , sprawdź dokładnie IC może być pęknięty, dokładne oględziny dolotu są wskazane.
Witam mam problem z oplem Astra k 1.6 turbo 200 koni zapala się chcek engine wywala następujące błędy P0101 miernik masy powietrza P0299 ciśnienie doładowania P1101 system zasysający w odnoszac się do punktu pierwszego w parametrach przepływomierz pokazuję 2.8 na wolnych obrotach i w momencie dodania gazu zmienia się więc wykluczył bym go ciśnienie...
Generalnie kod 33 mówi że czujnik podciśnienia w kolektorze wykrył ciśnienie zbliżone do atmosferycznego ,więc albo wężyk od czujnika dynda albo jest lewe powietrze w kolektorze. Ten dyndający zatkaj na razie. A odpinając wężyk od czujnika powinieneś zassać powietrze z kolektora.
Jakie ciśnienie masz w kolektorze ssącym na wolnuch obrotach? Sprawdź szczelność kolektora ssącego i egr, czasem uszczelka pod egr przepuszcza, i jeszcze jedna sprawa, ten zaworek na filtrze powietrza czy działa poprawnie?
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Jak może być 102kPa przy zgaszonym silniku? Wyobraź sobie, że są dwa czujniki, jeden atmosferycznego a drugi ciśnienia w kolektorze. Przy zgaszonym silniku owe ciśnienia są takie same. Jak czujnik atmosferycznego wskaże, że ciśnienie jest poniżej 100kPa zas ten drugi powyżej, to wiadome, że sterownik stwierdzi błąd korelacji owych ciśnień. A 102 nie...
Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Ja miałem takie sam problem w Kadecie z takim samym silnikiem. U mnie przyczyną okazał się brak ciśnienia na drugim cylindrze. Popękane pierścienie i dziurawy tłok. Co w konsekwencji dawało powrót spalin do kolektora ssącego. Po prostu silnik miał za dużo powietrza.
Witam , jestem posiadaczem Opla Astry H , 2008 r. 1.9 , 150 KM , twintop common rail ... Mam następujący problem , moje auto dostaje mocy dopiero przy ok . 2000 obr/min , wyskoczył mi błąd o nr. 000175 o informacji " niskie ciśnienie szyny " ... Jadąc autem bez błędu moc jest dopiero przy 2000 obr/min , po wyskoczeniu błędu auto nie ma mocy w ogóle...
Witam. Mam problem z moją Asterką 1.4 100KM, dodam że jest to prawie nowe autko sprowadzone z Niemiec z przebiegiem 5000km. Wywala cały czas ten sam błąd raz po 100km a nieraz już po 30km jak mu odwali, brak innych oznak tzn. nie traci na mocy, spalanie ok, nawet ciężko wyczuć kiedy się to pojawia w czasie jazdy. W serwisie nie bardzo wiedzą co jest...
Widzę że temat jest typowy dla tego silnika Z17DTH. Ja jestem chyba bardziej uparty niż średnia statystyczna użytkowników bo własnie mija rok jak szukam przyczyny i auto dalej się tak zachowuje. Ja póki co sprawdziłem/zrobilem: - sprawdzony układ podciśnienia sterownania turbem (zaworek i ciśnienia) - wymieniona turbina na nówke sztuke + wyczyszczony...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
U mnie jest dokładnie to samo, silnik Z16XE 16V rozebrany, popychacze nowe, pomierzone wszystko, pierścienie nowe. Rozrząd nowy. Ciśnienie fest trzyma, olej od nowości 5W30, zawory ok, krzywki ok, wałki w normie, nie pogięte. Wtryski podmieniane, nie pomogło. Na 1. garze pokazało spalanie detonacyjne, silnik najpierw stukał na luzie, po remoncie, po...
A to ciśnienie w kolektorze ile wynosi? Ile barów? A ile powinno wynosić w określonych warunkach pracy?Skonfrontowałeś to ze wskazaniami rzeczywistymi? Acha, ty nie wiesz. Nie wiesz, no masz fejsa na Max 323 i pusto w głowie.
Jak na gazie jest dobrze a na benzynie źle to ewidentnie wina układu wtrysku paliwa... Sprawdź wężyk do mapsensora czy nie jest nigdzie sparciały i nieszczelny (szczególnie na końcach), Może być też czujnik temperatury wody do wymiany (w kolektorze ssącym z tyłu - niebieska wtyczka) Można by też sprawdzić ciśnienie paliwa albo chociaż odkręcić wężyk...
wyczyściłem czujnik i chwilę działał ale za chwilę to samo, wymieniłem na nowy, wykasowałem błędy, nadal pojawia się P0105 Ciśnienie bezwzględne kolektora (MAP) - wysokie napięcie czujnika oraz P1405 Zawór recyrkulacji spalin EGR - napięcie za wysokie, dodam ze zawór też nowy założyłem. przejechalem sie kawałek i to samo, max 3,5 tys obroty
Witam! Mam problem z Oplem Astra H 1.4 XEP 2006r +LPG. Samochód nie odpala, świece robią się mokrę. i jak by go zalewało. Raz poraz jak by łapał na jeden dwa cylindry ale finalnie nie odpala. W samochodzie sprawdzone: - Ciśnienie sprężania średnio 14-16bar - ciśnienie paliwa 3,7bar ( paliwo trochę spuszczone i można je bez problemu zapalic ) - podłożona...
Podsumowując, w najbliższym czasie sprawdzę: - jeszcze raz kompresję przy pomocy drugiej osoby. Sprawdzałem ją sam, więc mogłem za długo kręcić, gdyż nie widziałem manometru. Pomiar jednak powinien zatrzymać się w "najwyższym" punkcie. - jeszcze raz ciśnienie paliwa, przynajmniej przy dodawaniu gazu. Powinno niezależnie od dodawania gazu zawsze trzymać...
za namową Was wyczyściłem EGR i czujnik w kolektorze - oba były oczywiście zasyfione. Czyściłem już te rzeczy 2 razy, stąd nie myślałem, że tak szybko będę musiał robić to samo. Po odpaleniu auta i przejechaniu autem 3km DPF się zaczął wypalać (jechałem może do 70km/h) stąd zaskoczyło mnie to bardzo, że samoistnie się tak szybko uruchomił. Przepędziłem...
Witam, od kilku miechów pojawiają mi się na zmianę lub razem te dwa błędy. P0500 - czujnik prędkości pojazdu lub sygnał prędkości pojazdu jest poza zasięgiem, nieprawidłowa częstotliwość - pojawia się najczęściej podczas jazdy na dużych prędkościach, a P0105 - ciśnienie na kolektorze dolotowym, czujnik napięcia błąd - najczęściej jak ruszam ze skrzyżowania....
Wskaźnik działa prawidłowo nie wiem czy można po tym stwierdzić w jakim stanie czujnik może spróbować odpalić po zdjęciu przewodu z czujnika? Po wskaźniku nie stwierdzisz bo w Astrze F jest jeden do sterownika silnika a drugi na wskaźniki.Ciebie bardziej interesuje ten od sterownika.Jest on w kolektorze ssącym od strony rozrządu wtyczka na 2piny.Możesz...
Ten silnik jest tak cepowaty że ......... Zapalasz, odłaczasz czujnik temp, odłaczasz sondę, a on i tak ma chodzić i nawet w miarę jedzie. Bez czujnika temp zapalisz po długim kręceniu z pedałem gazu w podłodze. Jeśli powyższe nie skutkuje usterka jest gdzie indziej. Ciśnienie paliwa trochę za małe ale powinien jeździć. Jeśli kłopot jest przy ruszaniu,...
Map sensor jest to czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym .W Twoim samochodzie znajduje się na ścianie grodziowej(taka czarna kostka z podłączoną rurką i trzema przewodami)pod plastykową osłoną na podszybiu.Co do ciśnienia samej pompy to danych nie posiadam.W mojej wieloletniej praktyce nie mierzyłem tego.Dla mnie wykładnią jest samo...
WITAM. Mam problem z Oplem 1,9 CDTI który nie odpala przy temperaturze 30-40 stopni tuż po wyłączeniu świec żarowych.Po zapaleniu wystepuje jeszcze nie równa praca po osiągnięciu 60stopni objawy znikaja silnik pracuje równo odpala bez problemu .Zimny pali również dobrze ale ma tą nierówna prace .Ciśnienie na cylindrach po 26 wtryski po naprawie z nadanymi...
W tym silniku nie ma komputera(z komputerem te silniki były chyba dopiero w astrze II). Na początek można zobaczyć czy po zwiększeniu obrotów węże idące do intercoolera robią się twarde i czy rusza się cięgno sterujące przy turbo (najlepiej by było zmierzyć ciśnienie doładowania w czasie jazdy (ok 0,5 atmosfery , kg/cm²)- ale kto ma manometr o...
U mnie jest intercooler później wąż do przepustnicy w nim jest jakiś czujnik, następnie przepustnica i za nią jest to wyprowadzenie do którego jest podpięty reduktor i ten czujnik (po oznaczeniach wyczytałem że jest to czujnik ciśnienia) ale co on mierzy to nie wiem. Nie wiem czy to jest właściwie włączone. W silnikach bez doładowania, u Prins'a ciśnieniem...
Cześć, jestem posiadaczem Opla Astry H i chciałbym dowiedzieć się, nauczyć, poruszyć kwestie mojego problemu oraz zgłosić się do tutejszych bywalcy o pomoc do problemu, który wylazł z mojego samochodu dosłownie z nikąd. Mój samochód to Opel Astra H Kombi 2005 1.7CDTi 101km 350000km przebiegu. Problem wystąpił 22 marca rano, gdy odpaliłem samochód rano...
Silnik pali 18 litrów na 100 km. Obroty falują regularnie i rytmicznie przy 1500 obr/min. Przy nagłym otwarciu przepustnicy intensywnie kopci czarnym dymem. Gdy schodzi z obrotów strzela w wydech. Czasami brak mocy - nie można ruszyć z miejsca. Silnik ma 120 tys km przebiegu. Dotychczasowe czynności, które zostały dotychczas wykonane. Nowy pasek rozrządu....
Piszę ponieważ mam problem z moją Astrą H 1,9 CDTI 110kW. Od blisko roku mam problem z pojawiającym się błędem P0001 - za niskie ciśnienie szyny. Błąd pojawia się jak silnik jest zimny lecz okazało się ostatnio, że i to nie jest regułą. Czasami cały tydzień można jeździć i nic sie nie dzieje. Zazwyczaj ma to miejsce podczas mocniejszego przyspieszczanie...
Witam. Spalanie stukowe w samochodach opla to żadna nowość tylko tyle że twój problem tkwi gdzie indziej niż w czujniku, pewnie jak by był zepsuty to twój silnik był by już na złomie. Częste przypadki w oplach: Spalanie stukowe Przyczyna : kolektor ssący zabity nagarem. Jeżeli ktoś ma pojęcie na temat spalania stukowego to już wie dlaczego tak się dzieje...
Witam. Auto Opel Astra F Kombi, 1993 rok produkcji, benzyna, brak gazu, silnik C16NZ, mono wtrysk Multec. Powrót paliwa z wtrysku jest podłączony do metalowego "przelotu" przy czujniku ilości paliwa. Następnie za "przelotem" (już wewnątrz zbiornika paliwa) idzie dalej gumowy wężyk, który jest podłączony do czegoś w dole zbiornika. I o to coś mi chodzi....
No to widać, że nabyłem okaz w postaci 1.6 twinsport. Wcześniej miałem problem z dymieniem (problem rozwiązany) okazała się uszkodzona membrana odmy (naprawa w Ostrowcu Świętokrzyskim szybko i bardzo sprawnie koszt 270 + podróż). W czasie gdy tak jeździłem to mrygała lampka silnika, (świeci się na stałe bo somdalambda za katalizatorem woła). Teraz objaw...
Jutro przemierzę oscyloskopem sondę lambdę, zdejmę charakterystykę z czujnika temperatury silnika (mogła się faktycznie rozjechać). Podciśnienie odczytać z ECU lub napięcie na liniach. Wakuometra nie posiadam ale jak trzeba to się załatwi. Dziwi mnie ta nagła poprawa po odłączeniu wtyku. Silnik jest ewidentnie zalewany bo śmierdzi paliwem z wydechu...
Ja miałem walnięty sterownik w astrze 1,7 dti 2000 rok. Auto paliło bez problemów, ale jeździło w trybie awaryjnym - pedał gazu nie reagował, auto "samo jeździło" na małych obrotach, ja tylko zmieniałem biegi i kierowałem. Błędów przy tym pokazywał chyba z 7, wszystkie rozrzucone tematycznie - czujnik temp. cieczy chłodzącej, tempomat, pedał gazu, ciśnienie...
Pacjent jak w temacie. Jeździł jak ta lala domorosły mechanik zmienił rozrząd i chwilę później skrzynie biegów i się zaczęło. Nie były podłączone ŻADNE podciśnienia. Klin na wale -wychlastany - zrobione. Są nowe świece, przewody zapłonowe. Podciśnienia podłączone. Klin zrobiony. Objawy-brak mocy przy ruszaniu, odżywa w okolicach 2.5-3,0 tyś obrotów....
12 Rozpoczęcie diagnostyki 13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec) 17 Czujnik spalania stukowego 2. - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)...
Witam. Pacjent: ASTRA H Z16XER Skład: Reduktor BRC Genius MB1200, Sterownik BRC FLY SF LIGHT, Wtryski BRC Symptomy problemu: Na gazie samochód bardzo łatwo jest zadławić przy ruszaniu, reakcja na pedał gazu jest jakby z sekundowym opóźnieniem(czasami i więcej). A teraz bardziej opisowo: samochód kupiony już z instalacją (dla żony). Przebieg 140 tyś,...
W wężu łączącym kolektor ssący z serwem jest zawór przeciwzwrotny, jednostronny... czy jak to kto sobie nazwie. Zawór ten utrzymuje podciśnienie w serwie, i siłowniku zamykającym przepustnice klimatyzacji-wentylacji. Nie może być tak żeby podciśnienie w kolektorze cały czas "siłowało się" z podciśnieniem wytworzonym w serwie. Wolne obroty by cały czas...
Czy to była może astra czytałem o tym gdzieś chyba w forum opla. Właśnie mała dokładna dawka gazu w stosunku do paliwa.Z tego co mi ten rumun tłumaczył to miał sterowane ciśnieniem z turbiny większe obciążenie silnika, więcej bar daje turbina,bardziej naciska na bosta robi większą dodatkową dawkę ON, którą można zastąpić LPG, lub ograniczyć dodatkową...
http://astra.autokacik.pl/ tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo WYKRYJ TO SAM!...
Witam! Właśnie spędziłem 2 tygodnie na ustalaniu przyczyny błędu 017152 (zbyt ubogi skład mieszanki) Moja historia: Po rocznej bezawaryjnej eksploatacji 8 letniej astry zaświeciła się złowroga żółta kontrolka Pojechałem na komp podłączyli pomyśleli i stwierdzili że to jakiś przypadek. 1. Błąd skasowany po problemie. Z uwagi na tegoroczne upały stwierdzili...
A kolega to podcisnienie to dobrze wpiol, bo znajac zycie odpinal go od strony kolektora:P, spradz to podcisnienie ma isc bezposrednio do kolektora ssacego nie zadnego elektrozaworku:P:P
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Witam wszystkich zanim pozwoliłem sobie zacząć ten wątek próbowałem rozwiązać ten problem sam na własną lecz mój trud okazał się daremny. W czym rzecz mam problem z Astra 1.4 16V : Po pierwsze auto nie chciało nie chce odpalać udaje się to za którymś razem po dłuższym kręceniu: -podmieniony silniczek krokowy "rada mechanika" nie pomogło, po wpięciu...
Z ASTRY Ale powinno byc tosamo Układ MULTEC firmy Delco-Remy Kod Znaczenie 12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek 13 Sonda lambda - brak sygnału 14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego 17 Wtryskiwacz 18 System regulacji spalania...
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
"P1125 - Otwarty obwód zaworu elektro-magnetycznego ciśnienia ładowania P1125 - Za mocne wejście zaworu elektro-magnetycznego ciśnienia ładowania Do sprawdzenia czy nie jest brudny czujnik ciśnienia doładowania ( na kolektorze dolotowym) Oraz weżyki podciśnienia ( kolanka gumowe, wężyki plastikowe wtyczki na elektrozaworkach) co sterują poszczególnymi...
Mam problem z Astrą F `92r, silnik 60KM dławi się przy wysokich obrotach, podjazdach nawet pod niewielką górę. Zapala się lampka z układu elektronicznego silnika. Odzczytałem kody błędów 33-Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie, 45-Sonda lambda - bogata mieszanka. Co może być przyczyną? Dodam, że mechanik wymienił silniczek pompy paliwa...
Błąd p0243 w tym silniku może być wygenerowany przez wiele czynników. Poza ewidentnymi przypadkami typu nieszczelność układu czy uszkodzenie turbiny , najczęstszą przyczyną z mojego doświadczenia jest zapchanie substancjami smolistymi układu dolotowego a w szczególności zaworu egr, klap zawirowań, czujnika ciśnienia i tej rury metalowej idącej do kolektora...
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
Patrząc na schematy do Z20LET (Astra G/Zafira A) to nadal jest czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. Prócz tego na schemacie jest B110 Sensor – Luftdruck, ale to chyba zewnętrzny czujnik ciśnienia atmosferycznego. Jakby miał czujnik ciśnienia doładowania to silnik mógłby pracować bez przepływomierza, a tak odłączenie przepływomierza pewnie wyłączy...
Hej, Astra K 1,4 benzyna - Oriętuje się ktoś w którym miejscu jest zamontowany czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym ? (55573249) Myślałem że on jest w tym miejscu mniej więcej - https://obrazki.elektroda.pl/5137323300_... ale tutaj mi siedzi czujnik z numerkami 12681993 i wtyczka jest z 4 pinami a mój czujnik o numerach 55573249...
Czujnik ciśnienia w kolektorze wykręć i obejrz czy nie jest gnojem uświniony, jak jest to do benzyny i wyczyść go.
Witam, mam Opel Astra 2.0 DTH 1998r. Mam pewien problem. Przy prędkości 120 czasami wyskakiwał check silnika. Przeczyściłem EGR, Przepływomierz oraz czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Check przestał wyskakiwać ale samochód zaczął strasznie mulić. Odczytałem błędy i były to : P0100 - Usterka obwodu przepływu powietrza w zakresie Masy lub Objętości...
Czy ktoś wie jak sprawdzic czujnik ciśnienia w kolektorze? komputer podaje kod: Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie) Bo mam wrazenie ze to on wysiadł
Czujnik ciśnienia w kolektorze odłącz i spróbuj tak na szybko, ale znacznie łatwiej będzie z jakimś diagnoskopem. pozdr
Dzięki wielkie za schemat. Miałem problem z obrotami - okazało się, że przewód łączący czujnik z komputerem był przerwany. Mam jednak kolejne pytanie. Gdzie podłączony czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym? Czy to P23? Czy P24 to potencjometr przepustnicy?
czujnik ciśnienia paliwa umieszczony za filtrem paliwa pokaż go w astrze g 2,0dtl stan świec i przewody WN no comments
Dzięki za info ,ale proszę jeszcze pozostałych szpeców o wypowiedzi. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic56...
Sprawdź lambdę, wężyk do czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym i czujnik temp.
34 - Obwód czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym
Masz niewłaściwe opisy błędów. 19 - nieprawidłowy sygnał z czujnika położenia wału 34 - czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP) - niskie napięcie Wtyczka MAP-a w ogóle podpięta?
Panowie/Panie....mam mały problem : Astra1.7 CDTI , 2005 , czyściłem EGR i kolektor ssący...musiałem wyjąć czujnik ciśnienia pompy wtryskowej....po ponownym wkręceniu leci z niego paliwo???? czy tam jest jakaś uszczelka i mi wyleciała ??? boję się go dokręcić na max żeby nie urwać gwintu ???? proszę o pomoc.....
Sprawdź przewód ciśnieniowy przy sprężarcew osłonie termicznej... często przegrzewa się od kolektora wydechowego. Sprawdź również czujniki ciśnienia... wypnij kostki elektryczne i poszukaj na czujnikach.
Pomogło mycie kolektora ssącego i wymiana czujnika ciśnienia.
Witam. Nie sztuka dać turbo do regeneracji a po zamontowaniu okaże się że to nie jest to. Na pierw należałoby sprawdź podciśnienia dochodzące do gruszki po przez zawór sterujący nią. Również warto zajrzeć do zaworu EGR i do czujnika doładowania który jest w kolektorze.
Podczas jazdy i redukcji biegu lub wrzucenie na luz, przy ASTRZE II G spadają obroty poniżej 500 i samochód gaśnie (motor Z16SE)Nie zawsze tak się dzieje lecz czasami, zimą bardzo często. Byłem na stacji diagnostycznej, komputer wykrył błąd PO 105 (został oczywiście skasowany). Mechanik powiedział że prawdopodobnie do wymiany jest czujnik ciśnienia...
Kolego ona chyba nie ma przepustnicy. Ma czujnik ciśnienia kolektora ssącego i czujnik temperatury powietrza dolotowego. Nie mam pojęcia jakie powinny być prawidłowe wartości
W/g word -data , nr. 25 to czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze /MAP/.
W 2.0 dieslu opla zaczyna się naprawę od sprawdzenia podciśnienia. Później wężyki na szczelność, sprawność zaworów sterujących, czujnik ciśnienia doładowania na zabrudzenia- od razu sprawdza się czystość kolektora ssącego itd. Co zostało zrobione?
kopulka palec rozdzielacza, świece zapłonowe, to podstawowe rzeczy do sprawdzenia. później sprawdz polaczenia w kostkach przy czujniku halla i module zapłonowym no i tak jak kolega kadett napisał czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze. tam sprawdź wężyk ktory łączy go z kolektorem ssącym i podłączenie w kostce
Pozwalam sobie na małą aktualizację Podmieniłem: -sterownik LPG, -sterownik PB, -wtryskiwacze PB, -regulator ciśnienia listwy PB, -pompę paliwa, -chwilowo odłączyłem sterownik LPG, -naprawiłem/poprawiłem wtyczki od wtryskiwaczy PB i poprawiłem połączenia z sterownikiem LPG, -sprawdziłem silniczek krokowy regulacji wolnych obrotów, -sprawdziłem czujnik...
Witam. Co do silnika X16SZR to wg EPC powinien mieć dwa czujniki temp. cieczy: 1-szy dwupinowy z tyłu silnika na kolektorze ssącym - ten daje sygnał do komputera i nie ma nic wspólnego ze wskaźnikiem temperatury. 2-gi jednopinowy - i tu zaczynają się schody. W EPC niestety nie nie pokazali rozmieszczenia czujników dla tego typu silnika. Niektórzy mechanicy...
Elektro zawory sprawne, zamieniłem dla pewności nawet Turbo, jednak powyżej 3000 obr. wpada w tryb awaryjny, Gruszka od Turbo sprawna, vacum zasysa, teraz pytanie czy może to być wina tego czujnika ciśnienia który jest przykrecony do tej pokrywy kolektora ssącego ? Czy może jest tak że przy tych obrotach vacum nie domaga ?
Sprawdźcie czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym i przewód od kolektora do czujnika - to właśnie on w zależności od podciśnienia daje sygnał do komputera a ten do silniczka krokowego. Czasami trzeba wyczyścić i posmarować odpowiednim preparatem silniczek krokowy a jeśli to pomoże tylko na chwile to podjechać na diagnostyke komputerową - w oplach...
1. Zmień mechanika. 2. Jak wspomniał mickemaster wymień intercooler. 3. Winny może być również przepływomierz lub czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Diagnostyka komputerowa może całej prawdy nie powie, ale dużo podpowie ;) Powodzenia!
Witam. Problem rozwiązany. Okazało się, że winowajcą jest po prostu zapchany filtr DPF, dokładnie tak jak pisał użytkownik "razec11". Z tym, że częściowo zasyfiony był też kolektor(lecz nie trzeba było go czyścić). Natomiast kompletnie zasyfiony czujnik ciśnienia doładowania turbiny(który steruje EGR'em). Przez zabrudzenie czujnika, samochód nie pokazywał...
Posiadam Zafirę B 1.9 DTH. Również walczyłem z p2279 ponad miesiąc. Usunięcie klap z kolektora nic nie dało tak samo jak samo jego ściągnięcie i uszczelnienie, czyszczenie EGR, przepustnicy etc. Winowajcą całego zamieszania był strzelony przewód czujnika ciśnienia DPF przez, który DPF się nie wypalał i zapchał się tak że po wymianie węża różnica ciśnień...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
42-Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie (w przypadku silników X16SZ/X16XEL) lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników) 33-Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie (przewód podciśnienia może być odłączony lub przerwany)
Zakładam że świece i przewody wraz z pozostałymi elementami układu zapłonowego sprawne. Sprawdź tutaj: www.czarnik.neostrada.pl/c14nz.html Sprawdź też czujnik położenia przepustnicy bo jeśli nie wyśle do ECU sygnału otwarcia 0%(czyli zamknięcia przepustnicy) silnik krokowy nie podejmie próby regulacji. I dla świętego spokoju napięcia na czujniku ciśnienia...
Największym problemem podczas jazdy na gazie jest ta zapalająca się w trakcie jazdy kontrolka. Wtedy to nie ma w ogóle przyspieszenia. Tak jak by go coś hamowało. Obroty to tylko do 2500 dochodzą, żeby coś więcej z niego wyciągnąć to trzeba się mocno namęczyć, a i tak po wrzuceniu 5 obroty spadają do 2500. Po przełączeniu na benzynę nie ma różnicy....
Witam! Posiadam Opla Astrę h z silnikiem 1.3 cdti (Z13DTH) bez dpf. Problem jest następujący. Po regeneracji turba i wymianie intercoolera bo był dziurawy samochód wkręca się tylko do 4000 obrotów i nie ma mocy. Turbo pompuje, mieszek chodzi, czujnik ciśnienia doładowania wymieniony, filtr paliwa wymieniony, wszystkie czujniki podmienione i sprawdzone,...
Auto nie chce mi zapalić. Po zmostkowaniu gniazda komputera pokazuje mi nastepujace błędy. 029 - Przekaźnik pompy paliwa - zbyt niskie napięcie,034 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie,085 - Wtryskiwacz 5 - zbyt niskie napięcie.Co może być przyczną tych błędów i jak je usunąć?
Mam problem z astra c16nz,silnik wogóle nie ma mocy,przy dodaniu gazy dziwnie buczy i bardzo powoli wkręca się na obroty.Sprawdziłem czy nie łapie lewego powietrza,wymieniłem świece,przewody,kopułke,palec i nic astra nie ma wogole mocy,lewdo rusza z miejsca ;/ Problemu z zapalanie nie ma,pali na ciepłym jak i na zimnym odrazu.Z czytałem błędy 33 Czujnik...
Wymieniony został wężyk od MAP oraz sam czujnik MAP. Nie odpalił. Spróbowałem wyjąć sondę lambda z kolektora wydechowego jak radzono wyżej - efekt? Za drugim rozruchem uruchomił się, ale to co wyleciało przez otwór lambdy i wydech pozostawię bez komentarza. Zapchany wydech. Dodatkowo wyskoczyły błędy: P0105 - sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej...
To skad wiesz za masz Z14 ? Wiem stąd ponieważ iż kolektor wydechowy jest z wbudowanym katalizatorem wtryski podstawa EGR i egr jest taki jaki powinien, głowica też się minilanie różni jest koło oraz czujnik walka rozrządu taki jak być w z14xe stąd wiem że mam z14xe a dla porównania mam jeszcze jedna astrę z silnikiem x14xe i dla nawet porównania widać...
Być może jeszcze trochę w emocjach pisane ale ten mędrzec, który tak ulokował rozrusznik w e46 2,0d 115km zaiste winien być za lewe jądro w warsztacie zawieszony. Z góry kolektor i magistrala wodna z boku tunel nadwozia z dołu łapa silnika i tajemnicza puszka elektryczna na nie wiem czemu na wielgachnej blasze kutej do łapy zamocowana. Zdjąć z góry...
Jestem posiadaczem CorsyB z silnikiem C12NZ - monowtrysk, bez przepływomierza, bez czujników: spalania stukowego i na wale korbowym. Temat "gubienia zapłonów " drążę od dwóch lat -bezskutecznie! Problem jest b. ciężki do rozwiązania! Odwiedziłem diagnostykę w ASO OPLA, prywatny zakład elektroniki samochodowej- test Techem, pomiar ciśnienia sprężania,...
Daj spokój-wypluje i przedmucha. Chyba że strasznie się boisz o katalizator. Zresztą już go odpalałeś więc jakby coś miało łomotnąć to już by strzeliło. Przeczyść świeczki i heya. Do Kolegi opisującego przypadek astry-tam zamiast przepływki masz czujnik ciśnienia w kolektorze i jak nieszczelność powstanie w jego obwodzie to będzie silnik paliwem zalewało....
To auto zawsze potrzebuje troche pokręcić zanim odpali. Jak wsiadam do a3 8l tdi 130koni to juz silnik jest odpalony zanim przekrece kluczyk, tak szybko.. Chciałem zrobić takia test jak na filmie poniżej. https://www.youtube.com/watch?v=C6-Lw0Zf... Takie moje spostrzeżenie. Wydaje mi się jakby nie dostawał odpowiedniej dawki powietrza... 2 litrowy diesel...
czujnik ciśnienie kolektor aster czujnik ciśnienie kolektor aster czujnik ciśnienie
ważność klucz blokada klawiatury panasonic internet zawiesza
electrolux ew8tn3372p politechnika łódzka
Lokalizacja modułu PTCU w Mercedesie W213 200d 2019 Panasonic RX-CT900 - przenośny boombox z lat 90.