Najpierw sprawdź świece i czy dostają prad
po zgaśnięciu kontrolki świece grzeją na zimnym przez trzy minuty,w miare nagrzewania silnika coraz krucej.na swiecach powinno być napięcie akumulatora,pod obciążeniem będzie niższe. przewód od filtra do turbiny potem na chłodnice ładunku i dopiero do kolektora,średnica ok 50mm.
Jeżeli będzie złą masa łącząca akumulator z silnikiem, to rozrusznik nie będzie kręcił ( diesel!) Zła masa alternatora z łapą mocującą jest tam niemozliwa-alt jest łapany na 3 uszy!
Proponuję zacząć od sprawdzenia czy rzeczywiście zasilanie na świece jest podawane cały czas (w co raczej wątpię). Jeśli jest to rozwiązane podobnie jak w VW Golfie to czujnik temperatury jest potrzebny sterownikowi świec żarowych do stwierdzenia jaka jest temperatura silnika i w zależności od niej uruchomić świece na odpowiedni czas lub nie uruchamiać....
Takie rozwiązanie jest w Opel Astra 1,7 TD Isuzu. Schemat jest na forum.
Kolego na temat alternatora Hitachi jest już tu napisane chyba wszystko więc alternator wyciągać i najczęstszą przyczyną jest uszkodzony prostownik i gnijący stojan a regulator to rzadkość ale wymienia się zaraz profilaktycznie ,na dodatek jest spalony przekaźnik K-79 i tyle.P
Więć był lużny i po upalaniu codziennym w końcu strzelił. Jako że świece rano dogrzewają zapewe jak to w Isuzu.
gdzie i jak ustawia się w astrze I 1.7 TD z silnikiem isuzu zapłon i jakie najlepiej stosować świece żarowe?
Miernikiem. Tak jak pisałem zawsze około 10,5V na świecach.
Zrób jeszcze jeden pomiar napięcia po pięcio minutowej pracy silnika, ponieważ posiadają one tak zwane dogrzewanie silnika świecami żarowymi.
Bo siada mu zasilanie po stacyjce? Widzi kolejny raz przekręcenie kluczyka. Pamiętasz, że tam jest funkcja dogrzewania świec?
mam problem z astrą F 1,7tds isuzu w tyrakcie jazdy zapalają się świece. założyłem swoją lampkę dodatkową która zapaliła się dwa razy nawet po wyłączeniu zapłonu. podejrzewam ze to wina sterownika świec
Nieprawda , one grzeją do 15minut nawet --dopóki silnik nie osiągnie 60'C. PS czy to Twoje 1 isuzu?
należy sprawdzić czujnik temperatury silnika (ten od sterownika świec) w tym modelu świece są zasilane do momentu nagrzania silnika do około 40 st . cel. jeśli czujnik padnie świece mogą grzać cały czas.
Witam.. Old50, czy pamietasz jaki dokladnie miales alternator w asterce kombi 93 isuzu???
poszukaj innej usterki
Dodatkowo napisze że w tym samochodzie jest wspomaganie hydroelektryczne, które ma też duzy pobór pradu zaraz po starcie... i się nadłada pobór świec żarowych i wspomagania... A ilu amperwoy masz ten alternator???
Niestety japońce często tak mają. Lepiej byłoby zastosować przekaźnik świec od astry 1.7 isuzu no i oczywiście mocny alternator.
Polecam Ci świece firmy NGK..
Na 90% masz problem ze świecami, w tych silnikach to standard że przy tej temperaturze nie grzeją. Jeśli nawet wszystko jest sprawne to w tym silniku przy obecnie występujących zewnętrznych temperaturach świece nie grzeją tak niestety jest to zrobione.
jezdze jakies 6 km trasy i skoro swiece potrafia grzac mi sie te 7 minut to cala troche sa praktycznie grzane.... A ladowanie akumulatora(w pelni naladowanego) podczas grzania jest w okolicy 12,3V(sprawdzane w dwoch autkachz tym alternatorem) podczas gdy swiece przestana grzac jest juz prawidlowo gdzies w okolicy 13,98V takze... Moze pomoga uzytkownicy...
witam, mam problem, zerwała mi się świeca żarowa na równo z głowicą, jest jakiś sposób żeby ją wyciągnąć bez ściągania głowicy? bo nie chcę tego robić, to już ostateczność:/ I mam również problem z wyciągnięciem pozostałych trzech :/ proszę o jakieś porady samochód: Astra 1,7TDS ISUZU, 96r.
Dobre świece robi NGK i z tych będziesz zadowolony. Do isuzu idą świece o oznaczeniu CY03
na plaskoszczypy dospawaj sobie małe prety i sciągniesz
Wg. NGK oznaczenie DP 8 CY53
tam właśnie jest sterownik oraz czujnik temp na termoastacie z 2 kabelkami moze się wypalił przekaznik bezpiecznik oczywiście sprawdziłes jest pod maską pozdrawiam
z jakim silnikiem opla czy isuzu
Zazwyczaj 68 st.
"usprawni" masz na myśli że za długo grzeją świece?
witam posiadam vectre 1.7 isuzu nie moglem odpalić rano samochodu wymieniłem świece żarowe i nic nie pomogło sprawdziłem przekaźniki żaden nie byl uszkodzony sprawdziłem bezpieczniki kolo akumulatora spalił się jeden prawdopodobnie to był od świec żarowych wymieniłem bezpiecznik autko od szlagu zapaliło
W astrze z silnikiem isuzu najpierw świece włączają się na jakieś 15-20 sek. potem odpalamy silnik a potem przełączają się na dogrzewanie czyli na napięcie 6V i grzeją do momentu aż silnik osiągnie temp.ok50-60 stC
W Hyundaiu 2.0 crdi miałem tak że rozładowało mi akumulator do 0 . Po poszukiwaniach okazało się że zawarło mi przekaźnik świec żarowych i cały czas szedł prąd na świece. Po wymianie przekaźnika jest ok. Błędów żadnych nie było.
Faktycznie ISUZU maj ą kiepskie alternatory ale z tą wymianą co rok to pprzesada. Do ocio :arrow: Isuzu grzeje świece tyle aż silnik osiągnie 60 stopni wtedy dopiero świece się wyłączają. POZDRAWIAM
Czujnik z przewodem jest od sterownika świec i jest w obudowie termostatu tak jak napisałem wcześniej. Wrzuć jakieś zdjęcie.
Chyba nie działają świece
moja rada niebieski kabelek do masy i koniec dogrzewania świec pozdrawiam
Zwarcie w instalacji.
To jest sterownik świec żarowych,pruj alternator
Tak. Zapala się, ale dosłownie na sekundę. Świece były wymieniane.
Standard piszczenia w tym silniku to wyrobione koła pasowe. Isuzu ma ten problem że jest duże obciążenie alternatora po odpaleniu "grzeją świece żarowe"
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
Na prawym słupku mam tylko sterownik i przekaźnik świec... (w tej metalowej obudowie)
11 pin sterownika świecami ---<|---- żółty z paskiem przekaźnika ładowania(cewka przekaźnika)
Jestem nowym użytkownikiem i na początek chciałbym wszystkich powitać. Jestem posiadaczem Opla Astry H z silnikiem Isuzu. Mój problem polega na tym,że bardzo często naprawiam alternator w tym samochodzie. W tym roku alternator był raz regenerowany, a pózniej jak się zepsuł to wymieniłem na nowy. Elektryk tłumaczył mi ,że winną za uszkodzenie alternatora...
Tu nie chodzi o grzanie świec. W silnikach ISUZU po około 150 tys km, wyrabiają się płytki zaworowe, najczęściej na zaworach ssących. Trzeba je zeszlifować na szlifierce magnesowej, żeby było luz taki jak w fabryce 0.15. Ostatnio takiego robiłem w Corsie, to po całej nocy stania po naprawie odpalił po jednorazowym zagrzaniu świec.
Może coś ze świecami żarowymi. Zapala się żółta kontrolka od grzania świec po przekręceniu kluczyka? Auto bardzo dymi od razu po odpaleniu?
a moze warto sprawdzic polaczenia licznika, moze slaba masa? Dolicznika nie trzeba zaglądać . Prawdopodobnie układ ładowania jest taki sam jak w ASTRZE ISUZU i jest powiązany z grzaniem świec . Dużo było na ten temat - użyj szukaj
Mam pytanie bo nie mam ładowania w ogóle nie świecą mi zegary, kontrolki też nie świecą . Co może być nie tak ?
Sprawdź czy wszystkie kable dobrze podłączyłeś. ( te od alternatora, świec i czujnika ciśnienia oleju)
Gdy zaczęły się mrozy, to Astra 1,7tdi Isuzu rano jest problem z odpaleniem. Jak podam prąd na świece na krótko z akumulatora to załapie. Kontrolka świec żarowych po pięciu sekundach gaśnie i nie dogrzewa świec. Co mam wymienić, by odpalał?
Popytaj na autokacik.pl albo na jakimś forum właścicieli Vectr... w Astrze są plastikowe zaślepki, wystarczy podważyć i wyjąć.
oto schemat ładowania oraz sterowania czasem podgrzewania świec żarowych dodałem opisy dla jasności
Nawet jeśli uszkodził się sterownik świec i te grzeją ciągle to lampka ładowanie powinna gasnąć.
kolego określ jaki masz silinik isuzu czy oploski bo to zasadnicza różnica
Alternator do naprawy ,przekaznik kontrolki do wymiany i eliminacja szkodliwego dogrzewania świec. Mozna zacząć od końca listy. I te altki nie maja sprzęgła jednokierunkowego.
Mam podobny problem, ale w corsie B 1,7 D isuzu . Też obroty nie chodzą w zimnym silniku i nie wiem gdzie szukać rozwiązania problemu. Zauważyłem że obroty wskakują po cyknięciu. Moje przypuszczenia że jakiś przekaźnik może od grzania świec żarowych wyłąca świece i daje sygnał na obrotomierz.
Będzie uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej w rozumieniu TDS czyli silnik Isuzu myślę,jest tam czujnik w bloku który informuje przekaźnik ,jak długo mają świece grzać w isuzu grzeją jeszcze ok pół godz po odpaleni,miałem to niedawno w corsie Isuzu 1.5 diesel,wiem że nowy tylko oryginał w serwisie
a jaki masz silnik oplowski czy isuzu ? bo w isuzu świece grzeją do momentu aż silnik osiągnie temp.ok 60 st C i to jest całkiem normalne
możesz poprubować z isuzu troopera może gdzieś pod krzakiem stoi, jedem typ jest identyczny.
Pompa, rozrząd ustawiony prawidłowo, świece wymieniłem na nowe przypuszczam, że raczej to będą wtryski. Co o tym sądzicie?
Jak zimny to świece żarowe chodzą i pobierają DUUŻO prądu. W tym auctku zdajesie że świece chodzą jeszce chwilę po uruchomieniu (ach ta ekologia) , i tak ma być
Pewnie są tu mądrzejsi ode mnie (więc może mnie skorygują) ale wydaje mi się że nie ma czegoś takiego w tym silniku jak czujnik temperatury świec żarowych. Coś ci namieszał ten fachowiec lub ty coś namieszałeś
świece są grzane po odpaleniu auta do uzyskania temperatury około 30stopni. Nawet jeżeli kontrolka nie pali.
Tak będzie w wiekowym aucie - świece przeciążają alternator. Stąd, szczególnie przy silnikach Isuzu i alternatorach Hitachi dość spore wydatki.
Sytuacja prawdziwa: Znajomy przez kilka miesięcy dociekał dlaczego regularnie co 2 tygodnie nie może odpalić Astry z silnikiem Isuzu. W tym przypadku alternator obciążony świecami żarowymi nie wyrabiał z produkcją prądu poniżej 2tys rpm (jeśli w ogóle). Po długiej obserwacji znajomy doszedł że Astra musi jechać co majmniej 8min żeby aku się nie rozładowywał....
Jeśli to się dzieje przy zimnym silniku, a na rozgrzanym jest ok, przyczyną może być uszkodzona któraś z świec żarowych, przy zimnym silniku ECU nie widzi jednej lub kilku świec, gdyż one grzeją jeszcze po odpaleniu silnika do około 80 stopni celsjusza, jak silnik się rozgrzeje ECU wyłącza przekaźnik świec żarowych i błąd znika, czyli kontrolka awarii...
Witam, astra z 96 roku, silnik 1.7 isuzu - po wyciągnieciu kluczyka wszystkie kontrolki gasną, a samochud pracuje nadal, czasem pomaga włączenie wstecznego biegu i wtedy gaśnie, a czasem przychodze i bez kluczyka świecą się kontrolki. Odłączenie stacyjki też nie pomogło... jednym słowem - "cuda na kiju" :). Czy ktoś się już z tym spotkał???
Witam. W tym aucie świece żarowe grzeją do 4 min. Jeśli masz słaby akumulator i brak ładowania będzie taki objaw
Miałem ten sam problem i wstawiłem "ręczny wyłącznik" dogrzewania świec i jak jest poniżej 0 stopni i po odpaleniu wyłączę grzanie to silnik pracuje "nienormalnie" trzęsie się i zaraz głośniej chodzi niż ze świecami. Wyłączam dogrzewanie po przejechaniu około 2 km.
Prezes-jak odczepisz pogrzeważ kolektora to świece i tak grzeją dalej zwój czas, zasadniczo aż silnik nie uzyska około 60 st.
najprostszym wyjściem jest odcięcie czarnego plusa po stacyjce w jej wiązce,auto kręci nie odpala,kontrolki deski nie świecą,ewentualnie dodatkowo rozrusznik kolor czarno-czerwony też w tej wiązce.
W Oplach z silnikiem Isuzu świece grzeją dalej po odpaleniu, bo steruje nimi mikrokomputer, w oplowskim dieslu jest zwykła czasówka, za lewym reflektorem w gumowym kondonie
A czy przypadkim nie grzeją ci świece. Gdyby były walnięte diody to lampka by ci sygnalizowała. obydwie te rzeczy można rozłączyc na postoju i sprswdzić.
zapodaje schemat ładowania i podgrzewania świec żarowych dodałem opisy dla jasności http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa...
ja zrobilem tak w astrze 17 tds isuzu w przewod który idzie do grzania swiec wpiolem mocny wylacznik który jest załanczany rencznie tylko podczas rozruchu zimnego silnik . Po odpaleniu silnika odczekuje okolo 5 sekund i wylanczam grzanie swiec działa mi to juz 5 lat i nie pali mi juz swiec.to samo zrobilem u syna silnik 1,5 td isuzu.
Tak.Ten kabelek podaje plusa po rozruchu i sterownik świec wie że auto chodzi,ładuje i dogrzewa świece.Taki sam motyw jest w Astrach,Vectrach A i B,Combo itp.
Elektryk twierdzi że jest w samochodzie jakaś inna przyczyna która powoduje że pada ładowanie czy to możliwe? Możliwe, świece żarowe grzeją za długo bądź miałeś kompletnie wyczerpany akumulator i przeciążyłeś alternator.
Witam.Posiadam Astrę II 2003 roku silnik isuzu 1.7 cdti Z17DTL problem polega na tym że świece za krótko grzeją tak kontrolka pokazuje.Przekręcam kluczyk na III stopień i kontrolka świecy znika po 3 sekundach,wcześniej było że znikała po dobrych 6 sekundach.Przy dłuższym takcie -20 nie było problemu z odpaleniem za 3 przekrętem wału odpalił teraz muszę...
Tylko jeśli potem ładowanie jest, a obrotomierz leży to raczej nie powinna to być wina tego przekaźnika. Coś ubija sygnał idący do licznika, po drodze jest sterownik świec- możesz spróbować wyciągnąć z niego wtyczkę. Też jest na słupku. Zdejmij plastiki przy nogach pasażera to wszystko zobaczysz. Jak się tam dostaniesz to pytaj.
U mnie jak spalił sie regulator to też napięcie skoczyło do 16 V i świeciła się kontrolka od poduszek. Po wymianie regulatora wszystko działa poprawnie. Przejechałem tak już 15 tyś., nie modyfikując wogóle układu dogrzewania świec. Jeśli nie zrobie tej przeróbki to żywotność mojego regulatora napięcia drastycznie zmaleje?
Witam Pana kolegę ,sądzę że ta kontrolka zapalać się powinna przy temperaturze otoczenia ponizej +5 ° C ponieważ przy takiej temperaturze świece żarowe zaczynają grzać .Ponadto świece podgrzewają powietrze po rozruchu silnika przez jakieś 2-3 min wszystko zależy od temperatury płynu chłodzącego .Jeśli temperatura jest wyższa kontrolka nie powinna się...
a mozę to ie wina podgrzewacza tylko,np świec,wtrysków,zapłonu Dodano po 1 ogólnie astry 1,7 ciężko palą,,w mrozy
Witam, wczoraj przestał działać mi obrotomierz po wcześniejszym wjechaniu w kałuże. Dziś sprawdziłem ładowanie alternatora, ewidentnie nie ma ładowania 11v. Jak myślicie szczotki? może coś nie łączy, lub kostka... Kontrolka ładowania nie świeci się świec też nie podgrzewa. Jak myślicie, proszę o opinie. Wiadomo bez elektromechanika się nie obędzie.
Witam. Mam problem z alternatorem w astrze f 1.7 TD z silnikiem isuzu. Alternator nie doładowuje, napięcie wynosi 12.5V(pomiar przy wyłączonych wszystkich odbiornikach oraz po rozłączeniu świec). Cała instalacja została sprawdzona i wszystkie styki przeczyszczone.Akumulator jest nowy. Problem musi leżeć w alternatorze. W alternatorze wymieniłem regulator...
witam. mam problem z astra f 1.7 isuzu. przy przekreceniu zaplonu pali bezpiecznik f20 [swiatlo cofania,grzanie foteli,zapalniczka] i przestaja grzac swiece zarowe, co moze byc przyczyna tego problemu? auto nie chce odpalic.
poszukuje informacji jakie świece zastosować do w/w silnika.silnik ma numer poniżej 955tys-jest to podobno istotne.pytam ponieważ w róznych sklepach otrzymałem sprzeczne informację.orginalnie były NGK CY 03.
Witam serdecznie. Mam pytanie odnośnie auta. Stare to stare ale do tej pory nie zawodne. Chodzi o Opel Astra 2, 2003 rok, 1.7 diesel silnik isuzu. Wczoraj miała problem z odpaleniem, trzeba było dłużej przytrzymać, żeby odpaliła. Jak zapaliła to już pracowała. Wczoraj podczas jazdy, trochę przyspieszonej i mocniejszym hamowaniu poprostu zgasła. Już...
Coś mi się wydaje że świece żarowe się nie wyłączają. Jak się nie mylę to te isuzu grzeją świece jeszcze po odpaleniu do chyba 40st temperatury silnika. Może być że jakiś czujnik temp za to odpowiedzialny padł i mówi elektronice że jest zimno a elektronika się posłusznie słucha i włącza świece.
Witam kolegów,lewe powietrze oszukiwanie sterownika ? a co jeśli silnik nie posiada sterownika jak np isuzu 1.7 w oplu? albo benzynowe na gazniku? Ci którzy najgłośniej tu krzyczą i krytykują hho nigdy nie widzieli nawet na oczy takiego generatora,albo zakupili na Al...ro jakiś badziew i się zawiedli inni z kolei naukowcy krytykują bo to zaprzecza prawom...
Ja mam podobnie w Isuzu 1,7 ale przy 99 stopniach jeszcze sie silnik wentylatora nie załączył.Chciałem sprawdzić czy załącza ale nie udało mi się go zlokalizować . Dwa które są na obudowie termostatu są od pomiaru temperatury na zestawie wskaźników i drugi ktory informuje uklad sterowania świecami żarowymi.Kto z panów zna dokładną lokalizację czujnika...
Silnik nie jest ISUZU (niestety) tylko niemiecki, ten słabszy (68kM). Co do filtra to narazie nie mogę sprawdzić Twojej sugestii, bo nie ma mrozu, ale jak będzie możliwość to sprawdzę to. A świece grzeją tak jak pisałem, bo sprawdzałem to miernikiem. Gdyby grzały do 10s to napewno bym sie tym nie martwił.
ok wyczyściłem wszystkie masy i zrobiłem kabel od minusa bo go w rękach wyciągnąłem ok odpala ładnie tylko jest kolejny problem nic mi sie nie świeci na desce rozdzielczej =( PS:Sprawdziłem bezpieczniki wziołem próbnikiem wysprawdzałem jest wszystko ok ale nic nie zaświeciło na desce wziołem od aku plus i do bezpieczników sprawdzałem świeciły przeciwmgielne...
Czesc, jestem posiadaczem Opla astra f 1.7td isuzu 1992r. Podczas jazdy na nierównej nawierzchni zapaliła mi się kontrolka ładowania akumulatora. Pierwsza myśl - pasek. pasek jest ok. rano chciałem odpalic i zobaczyc jak pasek pracuje a tu niespodzianka : nie świeci kontrolka grzania świec żarowych i nie moge samochodu odpalić. kable idące od altka...
Oczywiście, na początku trzeba sprawdzić świece żarowe. Układ pomiarowy działa w 2 parach więc gdy świece będą walnięte na 1 i 3 lub 2 i 4 cylindrze to układ nie wykaże usterki lub gdy wszystkie będą walnięte to też nie wykaże. Po tak długim postoju i małej nieszczelności może dochodzić do zapowietrzania się układu. Jak wiemy astra 2 1,7 isuzu nie posiada...
Witam. Dogrzewanie świec , zbyt mocno obciąża alternator przez zbyt długi czas, przez co kończy się to tak jak u Ciebie. Pozdrawiam Artur. Dobre warsztaty znają temat doskonale .
Ty potrzebujesz sam wkład termostatu do y17dt (zakładam, że masz Isuzu) koszt ok 40-100zł Obudowę przecież masz. I zleć to w ASO Opla. Przy okazji warto wymienić w ASO płyn hamulcowy. Robią to podciśnieniowo za śmieszne zł.
Witam. Mam problem z autem: Opel Astra H 2004 rok z silnikiem Isuzu 1,7 o mocy 101 KM. Przyjechał do mnie z pękniętym przewodem wodnym , wymieniłem i nie odpala. Samochód miał podwyższony stan oleju, około 0,8 l, kręcił po nagrzaniu świec około 5 sek i zapalał. Puściły uszczelniacze wtryskiwaczy na pokrywie zaworów. AUTO NIE ODPALA RÓWNIEŻ NA PLAKU...
jedną z przyczyn może być słaby akumulator który musi być doładowany po rozruchu trzeba sprawdzić akumulator no iduży pobór prądu przez świece najlepszym rozwią zaniem do tego auta jest zamontowanie czsówki od jakiegos niemieckiego auta która grzeje np 20 do 30 sek.wtedy nie będzie problemów z alternatorem.
Dobrym rozwiązaniem byłoby podpięcie do instalacji woltomierza. Może dałoby się obadać napięcia podczas rozruchu, po uruchomieniu auta czy na postoju... Sprawdź jeszcze kwestie oświetlenia - jak świecą lampy gdy nie możesz odpalić? Bo może ogólnie aku ok i alternator też, a problem właśnie w niepewnym rozruszniku. Ja w A6 C4 1.9TDI też miewam problemy...
Wracam do tematu jw.czujnik temperatury silnika 1,7TD Isuzu jest po prawej stronie głowicy przecinasz niebieski przewód przy czujniku i w miejsce rozcięcia wstawiasz razystor o rezystancji 2-3 kom w tym mom. komputer silnika widzi temp. - i załącza pełne grzanie świec jeżeli odpali OK w to miejsce montujesz odp. moduł poszukasz na Allegro taką przypadłość...
aster isuzu dogrzewać świeca aster isuzu świeca żarowy isuzu świeca
zamiennik rozrusznika puszka ścianie renault megane instrukcja obsługi
Kontrolka rezerwy paliwa w Chevrolet Aveo - przyczyny i rozwiązania Integracja przepływomierza YF-S201 z Tasmota