Miałem taki przypadek z Astrą H, blok zaworowy nie puszczał płynu na jeden.z zacisków( lewy tył) Kupiłem drugi moduł ABS, przełożyłem sterownik i działa
Skoro czujnik jest w bloku silnika i cieknie spod niego płyn chłodniczy, to zapewne jest to czujnik temperatury silnika (płynu chłodniczego)...
Temperatura otwarcia termostatu oscyluje w okolicy 92st.C. Do takiej temperatury musisz nagrzać płyn.
Na płyn CHF11S.
W powielaczach używana była kalka hektograficzna a nie maszynowa.
Jesli masz troche pojecia i sprytu po zdjeciu kola pasowego uda cie sie zdjac pokrywe...
Zacząłbym od podstaw czyli poziom płynu hamulcowego.
Witam, mam problem z Oplem Astrą 2007 rok. Kapie płyn chłodniczy obok chłodnicy i nie wiem, czy to z środka, czy gdzieś by szło po prostu na to i kapnęło, ale widać, że najbardziej z tego leci. Czy to będzie znaczyć, że chłodnica do wymiany? https://obrazki.elektroda.pl/7216006900_... https://obrazki.elektroda.pl/2078210600_...
Widocznie wyciek płynu następuje dopiero przy podwyższonym ciśnieniu w układzie sprawdź na nagrzanym silniku, sprawdź jeszcze przy włączone i wyłączonej nagrzewnicy czy są jakieś ubytki, Może pompa wody ma nieszczelność i wyrzuca płyn.
Parownik? Chodzi tobie o skraplacz od klimatyzacji? Ale to nie ma nic wspólnego z ubytkami płynu. Najpierw sprawdź przewody, czy nie ma na ich złączeniach białego nalotu, bo on oznacza drobne wycieki. Pozdrawiam
Jeśli dobrze spojrzałem to według strony [url=http://www.opel-infos.de/]Link w astrze F 1.7dtl były skrzynie F13 i F15, a w 1.7d ta sama F13 co w turbo. Ja zmieniałem w moim 1.7dtl skrzynię z f13 na F15 i wszystko pasuje. Różnica jest w środku skrzyni (teoretycznie F15 jest na 150Nm, a F13 na 130Nm). Różnica w przełożeniach praktycznie nie jest wyczuwalna.
Żadnych uszczelniaczy się nie daje, an pod kolektory, ani pod uszczelkę głowicy. Powierzchnie mają być czyste i suche . Starego oleju w żadnym przypadku nie wlewaj już do tego silnika. Zalej po zmontowaniu świeżym i tyle.
1) Sprawdź wycieki płynu. Połączenia silnik-parownik gazu. 2) Zdejmij górną pokrywę rozrządu i sprawdź, czy nie cieknie pompa wody. Zobaczysz wtedy, czy nie cieknie z połączenia głowica-obudowa termostatu. 3) Biała maź pod korkiem oleju nie jest wyznacznikiem uszkodzonej uszczelki pod głowicą, zwłaszcza przy temperaturze i wilgotności, jaką obecnie...
Jak kupiles auto nowe to co ty wogole robisz na forum i zadajesz dziwne pytania,jedz do sprzedawcy bo takie auto ma byc 100% sprawne. Pogadamy za pare lat dopiero jak sie gwarancja skonczy.
Dobra ostatnie pytanie, skąd wiesz ze ci gotuje płyn? Czyli że płyn wrze?
Spawanie na zimno CX-80. Sprawdzone, podstawa, dobrze oczyścić miejsce klejenia.
Pewnie uszczelka pod głowicą. Miałem podobny problem we fiacie uno. Płyn dostawał się do komory spalania silnik pracował prawidłowo, a on znikał.
Kolego jest to zielony olej hydrauliczny opla 90 544 116. 43zł/l .
Nalej kleju do tapet wymieszanego z trocinami.
no to dam opis wymontowania zegarów
witam czujnik jeśli mi się dobrze wydaje to powinien iść jeden przewód na niego i powinien być wkręcony w blok silnika jeśli go odłączysz i dotkniesz do masy silnika wskazówka powinna pójść na max (zapłon włączony) sprawdź czy tak masz ja stawiam na czujnik
To co zlokalizowane to linka sprzęgła
Miałem ten sam problem z fordem sierra... poszedłem do zaufanego sklepu (goście tam raczej się znają) i powiedzieli, żeby zwyczajnie dolać... byle był to olej do wspomagania... Wziąłem zwykły płyn do wspomagania, dolałem i wszystko śmigało :)
Bardzo prawdopodobne że to nieszczelna nagrzewnica - często w takim wypadku pojawia się płyn chłodniczy na dywaniku.
To farelka do środka skierowana w stronę nagrzewnicy. A przewody od silnika do nagrzewnicy w tym czasie można suszarką do włosów potraktować. Samochód odpalić by nagrzać płyn i wymusić obieg.
Jedyne co możesz zrobić dobrego to oddaj ten samochód do kogoś kto już robił tego 1,7 dti isuzu lub 1,7 cdti 80km mają identyczne glowice. Jedno jest pewne ktoś kto nie rozbierał tej głowicy lepiej żeby na Twojej nie eksperymentował. Jak już będziesz robił uszczeleke koniecznie wymień uszczelniacze na OBSADACH (TULEJKACH) WTRYSKIWACZY trzeba wyprasować...
To jest płyn do sterowania sprzęgłem bo teraz wiadomo że masz półautomata (F13 MTA/F17+ MTA) wg producenta - Płyn hamulcowy w układzie wyprzęgającym należy wymieniać według podanej częstotliwości. Konieczne jest stosowanie płynów hamulcowych ze specyfikacją Opel/LUK "BASF Hydraulan 404 DOT4+" lub "Shell Brake Fluid DOT4+ LW".( ogólnie to dot4+).
koleś kit: że tak spytam: ta cewka niema w sobie żadnej elektroniki? to po prostu 2 uzwojenia pierwotne tam są sterowane z kompa? to bym sobie taką założył do Astry F zamiast tej od boku z kablami które wiecznie przebijają ;)
Może być walnięty termostat i jest cały czas otwarty przepływ co powoduje wychłodzenie silnika i stosunkowo niską temperaturę płynu w chłodnicy.Układ chłodzenia powinien być szczelny. Sprawdz czy w wyniku ubywającego płynu nie zapowietrzyła się chłodniczka.
Już sie poprawił. Wypnij kostkę z czujnika temperatury płynu chłodzącego i zapal.
I bardzo dobrze że nie chodzi. Jak przy 100 stopniach nie będzie się włączał, to dopiero będziesz miał powód do zmartwienia.
nie wiem czy samemu w tym grzebać Najpierw musisz nabyć nową uszczelkę pod niego i zanim odkręcisz to spuścić płyn chłodzący.
Silniczek, to znaczy pompka, znajduje się pod pokrywą silnika, powinien być w okolicy zbiorniczka z płynem do spryskiwaczy.
nieszczelna nagrzewnica albo po prostu woda w dywanikach czy ubywa płynu w chłodnicy?
Uszczelka pod głowicą.Dymi na niebiesko?
Nie było potrzeby wymiany płynu.
Czujnik temperatury zewnętrznej ten w zderzaku "żyje własnym życiem" wiec nie należy się nim zbytnio przejmować. Walczyłem i walczyłem i dałem sobie spokój. Szkoda czasu i atłasu.
Musisz poczekać tak jak radzą moi poprzednicy. Jeśli głowica nie była dawno sciągana i samoregulatory, dźwigienki i tzw. "pastylki" ruszane to trzeba było zapewnić ich dokładny powrót w takim samym położeniu jak były. Ponieważ ściągałem to w swoim ponad 10 razy(kłopot tkwił w czym innym-w sworzniach tłokowych) to znaczyłem markerem nawet jak jest ustawiony...
olej jest w porządku tydzień temu zmieniany. Dym z rury, raczej nie widać żeby było coś nie tak
Siema. Posiadam Astrę H GTC 1.4 2006r. Silnik to Z14XEP. Planuję wymianę płynu chłodniczego i pytanie jaki jest dedykowany do mojego modelu? Gdzieś słyszałem ,że G12 ale czy to prawda? Proszę o radę. Pozdrawiam.
A na jakiej zasadzie działa ten czujnik poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym? Mam czujnik od dołu, ale nie działa. W zbiorniczku od spryskiwania szyby jest pływaczek z magnesem i halotron tutaj pływaka nie widzę.
TEMP Rezystencja Napięcie 0 4800...6600 4,00...4,50 10 4000 3,75..4,00 20 2200...2800 3,00..3,50 30 1300 3,25 40 1000...1200 2,50...3,00 50 1000 2,50 60 800 2,00..2,50 80 270..380 1,00..1,30 110 0,50 Temperatura w *C, rezystencja w Ω a napięcie w V Zródło; własne :D
Po dłuższych przebojach z Astrą, wymieniłem czujnik płynu chłodzącego (koszt do 20 zł za podróbkę) i jest znaczna poprawa w odpalaniu. Może komuś się przyda Pozdr
Pompe sprawdz
Witam To takie mam pytanie jak w temacie : "Jak sprawdzić ilość płynu od wspomagania w Astrze II"
A orientuje się ktoś jaki koszt łączny takiego zestawu? no i podstawowa kwestia jakiego rodzaju były te zbiorniczki z czujnikiem (łącznie na 2 czy na 3 odpływy), bo były różne montowane w astrze 2, u siebie mam na 3 odpływy, dwa u góry i jeden na dole. Montował ktoś taki zestaw?
Silikon
A czy był sprawdzany poziom płynu?
A jaki masz silnik ,to podam ci ilość płynu w układzie chłodzenia.
Najpierw zrób diagnostykę jakiś zaprzyjaźniony elektronik może ma kabelek żeby się podłączyć. Kody błędów wklep na Google i będziesz wiedział co tam mu dolega. Napisz co to za błędy na elektrodzie wtedy stwierdzimy czy remont czy wymiana silnika. Dobrze by było jeszcze sprawdzić czy w układzie chłodzenie nie ma spalin u mechanika są na to odpowiednie...
Witam Prawdopodobnie masz uszkodzony termostat. Sprawdź też poziom płynu. Gdy miałem w Astrze mało płynu to też słabo grzał.
Luzujesz 4 odpowietrzniki zakładasz na nie wężyki umieszczone w słoiczkach Z PŁYNEM stojących POWYŻEJ odpowietrznika i pompujesz ,druga osoba dolewa płyn do zbiorniczka.
Nie kolega nie napisał jakie są węże chodzi o ich twardość (jak jest) na zimnym i gorącym silniku. Wspomniał kolega o gazie, więc na poczatek warto by sprawdzić czy przypadkiem reduktor nie dmucha do układu i to może być powodem wyrzucania płynu przez korek (zaworek) na zbiorniku wyrównawczym przy dużych obrotach silnika, Płynu ubywa dosyć szybko i...
Pompka się uszkodziła trzeba ją wymienić, a tego układu się nie odpowietrza. Ciśnienie pompki samo przepcha płyn.
Odkręciłem korek 10 minut po wyłączeniu samochodu, ale bardzo powoli czekając aż ujdzie powietrze, płyn był między min a max. Wydaje mi się że wszystko wróciło do normy. A ten termometr wskazuje temp w chłodnicy czy w silniku płynu? Astra G.
Przecież widać nawet po wystającym fragmencie że uszczelka pod głowicą się rozpada ze starości. Wspomogło ją też w tym nie dbanie o jakość płynu chłodzącego i mycie silnika żrącymi środkami.
Ja u siebie w astrze G X14XE na rozgrzanym silniku płyn w zbiorniczku mam gorący,widać jak przelewa się przewodem łączącym termostat ze zbiorniczkiem.
Skoro nie ma plam to znaczy że nie wycieka, to na pewno kot sąsiadki(alkoholik) przychodzi i wypija.
Astra g Astra h ?. Nie kojarzę czujnika płynu .
witaj prawdopodobnie jeśli jesteś pewien że to tam wycieka to jest obudowa termostatu płynu .
Witam posiadam astre h gtc 1.7 cdti mam taki problem od kad wymienilem wezyk ze przy odpaleniu wsysa mi plyn chlodniczy musze odkrecic lekko korek wtedy syknie i plyn wraca i tak za kazdym razem co moze byc przyczyna?
Jak często musisz uzupełniać płyn?
A można tak ze dwa miesiące na tej dolewce z wody destylowanej pojeździć?
Dodam jeszcze że wlałem do zbiorniczka płyn do wspomagania PRESTON wraz z uszczelniaczem. Może on zadziałał?.
Wyjeżdżony płyn spryskiwaczy do 0 i podeszeł paproch który sobie pływał po powierzchni.
Ile weszło płynu?
astra 1.6 na jednopunkcie, 92 rok. brak błędów w kompie (pierwsze co sprawdziłem, po uzupełnieniu płynu).
A powinny być takie miękkie jak po dłuższym postoju. Dymienie może być lekkie (nie mówie o takim widocznym w tylnim lusterku) - w końcu gdzieś musi iść płyn. A świece suche? Choć ja ostatnio robiłem UPG w astrze F ale nie grzał mi się nic a nic więcej niż zwykle choć ciśnienie było konkretne i zawór na zbiorniku płynu syczał. Oczywiście płynu ubywało,...
Za mało płynu, zacięty termostat, uszkodzona pompa wody, padnięta UPG. Co sprawdziłeś do tej pory?
Uszkodziłeś korek i układ jest nieszczelny. Płyn gotuję się w niższej temperaturze bo nie ma ciśnienia.
czu zbiornik płynu jest z prawej strony silnika za zbiornikiem od płynu do spryskiwaczy?:?:. Jaki płyn mam dolać ? mam nadzieję ze jak doleję to nie bedzie szybko ubywał. tak to ten duży zbiornik pomiedzy tym od spryskiwaczy a kielichem amortyzatora i ma on żółty korek wlewu, najlepiej to spuść stary płyn i wlej nowy np. Dynagel 2000, bo nie wiadomo...
Jak nigdy nie dodawałeś jakiegoś złotego środka do uszczelnienia chłodnic a zakładam, że nie dodawałeś to pozostaje uszczelka wydmuchana. Jak nie masz czym sprawdzić kompresji to startuj w ciemno do uszczelki. Nie ma już raczej innych możliwości tego defektu. Całkiem niedawno trafiła do mnie Astra, że się klientowi zagotowała i ubyło płynu. Inteligentnie...
Witam. Znów mam kłopot ze swoją asterką. A mianowicie ^poszedł^ mi płyn chłodniczy. Zagotował się gdy odpaliłem ciekł po zgaszeniu nie i tak dwa razy i ta czynność ustąpila. Moje pytanie skad poszedł płyn skoro teraz juz nie wycieka i czy to może termostat ?
Płynu powinno wejść 5,6l.Spuść z układu 1.5l płynu i w to miejsce dolej koncentratu.
No właśnie. W szczelnym układzie hamulcowym nie powinno się dolewać płynu, a gdy poziom obniży się do min, wymienić klocki/szczęki.
W Astrze G masz sterownik wentylatorów i klimy za zderzakiem pod zbiorniczkiem płynu spryskiwaczy.
To poczekaj do 115. Jak dobije do 120 to wtedy jest na pewno coś nie tak.
Czy autko posiada chłodnice oleju chłodzoną płynem .Jeśli tak to masz przyczynę. Jest jeszcze możliwość pękniętego bloku. Pozdrawiam Janusz
Zamontuj czujnik ze starego zbiornika, nowy czujnik jest uszkodzony.
Potwierdzam - padł siemering na wałku i nic tylko go wymienić. Nie wiem jak w astrze ale ja w R19 cały dzień się z tym babrałem. Często faktycznie trudno kupić odpowiedni rozmiar(18mm), ja np. kupiłem siemering od skrzyni biegów VW(5zł). Oryginał niedostępny a rozmiar "dziki". Pół godziny szlifowania(za wysoki) i wszystko gra. Nie wykluczone jednak,...
To zdjęcie paska i koła z wałka nie jest ruszaniem rozrządu? Odchylić osłonę znaczy wyginać ją, czyli niszczyć. Akurat wczoraj w swojej C16NZ termostat zmieniłem, jak by nie robić to i tak 80% czasu to spuszczanie i zalewanie płynu tak żeby bałaganu nie narobić.
ma pęcherze na sobie, czyli do wymiany, najprawdopodobniej przez niego gubię płyn
Panowie dziękuje za porady ale okazał się zatkany cienki przewód od zbiorniczka do przepustnicy i temu bulgotało ale i tak kupie ten płyn na wysokie temperatury
W tych autach nie zdarzyły mi się problemy z odpowietrzeniem. Uzupełnić płyn na zimnym silniku. Nagrzać auto do otwarcia termostatu (diesla trzeba troszkę pogazować) Po ostygnięciu auta sprawdzić płyn.
Ale trzeba pamiętać ze , że nie bez przyczyny - poziom opadł . Samo z siebie nie wycieka płyn Pozdro
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
panowie problem rozwiązałem sam, wlałem płynu do zbiorniczka po brzegi zrobiło ciśnienie i pokazało się miejsce wycieku. Przewód wychodzący z bloku zaraz obok egr połączony trójnikiem z cienkim przewodem idącym w kierunku wlotu powietrza. Gruby przewód wychodzi z silnika i idzie do kabiny wew. auta i na tym trójniku jest pęknięty. Nie wiem jak ten wąż...
Da sie zaprogramować średnie spalanie, dystans itp ale będą również różne usterki np poziomu cieczy, poziomu płynu spryskiwacza. Trzeba więc albo się przyzwyczaić do ciągłych komunikatów na desce albo pozostać bez komputera pokładowego.
Witam Sprawdz czy płyn nie dostaje się do oleju, i skontroluj kolor spalin, odpowiedz sam znajdziesz !.
tłusta plama jest po płynie tuż przy bloku silnika, zacznę od sprawdzenia opasek może to tylko one, interesuje mnie co tam jest przy silniku - może ktoś wie i czy na coś zwrócić szczególną uwagę
W tych astrach to nie czujnik poziomu płynu , ale pływak w zbiorniku wyrównawczym zatapia się na dnie i z tego powodu wywala komunikat o niskim poziomie. Pod zbiornikiem wyrównawczym jest wtyk do czujnika poziomu , jest to zwykły kontaktron , więc bardzo łatwo go sprawdzić (jeżeli wiesz o czym piszę ).... :D
No faktycznie, 160zł za bezpieczeństwo twoje i innych użytkowników drogi to dużo. Zezłomuj auto i nowe w salonie problem się rozwiąże. Nadmienić tylko wypada że te pieniądze to początek wydatków, bo jeszcze może dojść do wymiany przewodów, płynu i odpowietrzanie hamulcy...... A zestaw kosztuje poniżej 200zł.
gdy będzie kompresja to zapowietrza układ i utrudnia przepływ Jak kompresja pójdzie w płyn to będzie wywalał płyn korkiem.
Jakie jest olej po spuszczeniu korkiem?
jak się zatrzymam to wąż poniżej na zdjęciu sie rozłącza i cały płyn ze zbiorniczka wycieka, zapalają się kontroli silnik przegrzany. Jaka jest tego przyczyna? I co potem go zapinasz lejesz płyn i tak w kółko? Dodano po 7 Lewy wąż montowany na opaski sprężyste nie na zapinki. Cała ta teoria się kupy nie trzyma. Albo zamiast opasek są sznurki albo ciśnienie...
Panowie a jakie są koszta wymiany takowej uszczelki ? Spróbuję z tym korkiem jeszcze ehh ale wątpię że to coś da skoro nawet na postoju jak auto stoi w garażu to rano sprawdzam a tam już coś mi ubędzie tego płynu.
Witam. Chciałem zapytać ile płynu chłodniczego wchodzi do Astry II (jak w temacie) ? W którym miejscu znajdę korek spustowy płynu chłodniczego ? Z góry dziękuję.
Witam mam astrę z 1996r 1,7td od kilku tygodni zauważyłem ubytek płynu chłodzącego po przejechaniu 400km ubywa ok 1 litr. Co dziwne ciśnienie w układzie nie spada (po24godzinach po odkręceniu korka w naczynku słychać psss.... dość głośno) nie widzę wycieku pod samochodem pod dywanikami jest sucho , pod korkiem wlewu oleju nie zbiera się tzw masło na...
ja robie tak jak sie wiatrak włączny odkrecam płyn podnosi mi do góry zakręcam płyn jest wciągany
Diagnostyka to ostatecznośc. .. Skąd jesteś to ci ktoś podpowie gdzie takie usługi można wykonać.
aster płyn wspomagać aster wyciek płyn wyciek płyn aster
schemat płyta komputer blaszka kompresor multi scania
Jak odblokować iPhone bez utraty danych? Jak odkręcić mocno trzymającą śrubę?