Opel Astra G 1998r silniki X17DT i X17DTL mają ciśnienie sprężania 22-30 bar
Sprawdzałeś sprężanie?
W tak prostym aucie nie przewiduje nic innego jak cewka zapłonowa albo brak sprężania.
Sprawdź ciśnienie sprężania przy zimnym silniku. Jaką temperaturę pokazuje czujnik w parametrach silnika?
kolor dymu? biały uszczelka pod głowicą. Niebieski z zapachem niedopalonej ropy, świeca żarowa, lejąca końcówka wtrysku, zbyt niskie ciśnienie sprężania. To tyle co do zimnego.
Jak dymi po odpaleniu to uszczelniacze, jak dymi gdy popracuje 10-15 minut na wolnych obrotach to pierścienie. Pierścienie możesz sprawdzić robiąc próbę olejową. Fabryczna norma sprężania to 14-16 barów.
Mi w Astrze dopiero dmuchnięcie sprężonym powietrzem w odpływ pomogło, a niby miałem czyszczony parownik podczas wymiany filtra kabinowego, a woda na dywaniku była cały czas.
Sprawdź jak buduje ciśnienie pompa CR. Potem ciśnienie sprężania i świece żarowe.Poza tym warto by sprawdzić co tam w sterowniku...
Zmierz ciśnienie sprężania.
A jakie ciśnienie sprężania?
Czy kolega sprawdził czy rozrząd dobrze stoi na punktach ?? objawem tego może być spadek ciśnienia sprężania.
Witam nic nie trzeba smarować, czyścić itp gwintów ,wyłącznie zachować niezbędne środki ostrożności aby coś się nie dostało do komory spalania, najprościej wydmuchaj nieczystości sprężonym powietrzem przed odkręceniem świec i zakręć nowe wszystko będzie ok.
W Puncie mk1 mechanik mi stwierdził że mam do remontu silnik pierścienie zmieniać, koszt z robocizną wycenił na 1200zł, brał 2 litry oleju na 1000km. Postanowiłem wymienić uszczelniacze zaworowe, dałem 13zł wymieniłem, i przestał zupełnie brać olej. Zrobiłem już od wymiany 3500km i nie dolałem w ogóle oleju. Jednak ciśnienie sprężania miałem większe,...
Jak wygląda ciśnienie sprężania???
Zmierz ciśnienie sprężania.
Wypadanie zapłonu to nie tylko iskra. Wypadanie zapłonów to brak poprawnego spalenia mieszanki a przyczyn może być dużo: brak poprawnej iskry, zła mieszanka paliwa, brak odpowiedniego ciśnienia na cylindrze. Skoro świece podmienione i problem cały czas na tym samym cylindrze to przydało by się sprawdzić ciśnienie sprężania. To chwila roboty a pomoże...
Nic prosciejszego.Zmierzyć sprężanie.
Dokładnie tak GMP w cyklu sprężanie- praca.
Na sam początek sprawdź ciśnienie sprężania
Na początek zakręć butlę lpg i uporządkuj pracę na pb. Jeśli masz sprężanie na tym cylindrze,świeca ,kable nowe i jest poprawna iskra podejrzanym jest wtryskiwacz.
Sprawdź manometrem ciśnienie sprężania....
Zmierz ciśnienie sprężania.
Niby co namieszałem bartez844? Po wymianie wałka mam ten problem. Wszystkie inne przyczyny niskiego sprężania wyeliminowalem. Zostaje tylko to ze krzywki na tym wałku są źle zrobione. Niewiem może zamyka lub otwiera zawory nie w tym czasie co powinien. Pozatymtym to jest wałek od lanosa.Wiec pytam się o rade czy to wina wałka bo innej przyczyny nie...
przed rozbieraniem silnika sprawdz sprężanie
Diagnostyka była wykonywana jakieś błędy ?Sprawdź jeszcze ciśnienie sprężania .
Ciśnienie sprężania dla xep to 14-16 bar.
Prawdopodobnie zmęczone uszczelniacze trzonków zaworów puszczaja trochę oleju, albo pierścienie- musisz zrobić pomiary sprężania.
Po czym stwierdziłeś że zawory nie są pogięte? Sprawdź ciśnienie sprężania.
Zmierz ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach.
Niemożliwa. Będziesz uprzejmy w końcu sprawdzić cokolwiek? Gdyby był uszkodzony DIS, to nie miałbyś iskry na dwu cylindrach z tej samej pary. Zmierz chociaż ciśnienie sprężania?
...w 1.3 jest elektryczna pompa wstępna w zbiorniku, więc zapowietrzenie układu raczej odpada. Jeśli w czasie występowania usterki nie chce odpalić "na Plaka" to szukałbym przyczyny mechanicznej, zacząłbym od pomiaru sprężania.
Przy wypadaniu zapłonów podstawową rzeczą którą się robi jest sprawdzenie ciśnienia sprężania i ustawienia rozrządu.
Witam! Przerabiałem ten temat trzykrotnie. Za pierwszym razem straciłem dwa dni na różne testy. W każdym przypadku wina nieszczelnego zaworu wydechowego na kulejącym cylindrze. Co dziwne pomiar ciśnienia sprężania nie wykazał dużej różnicy.Dopiero zalanie komór spalania potwierdziło nieszczelność zaworu. Niestety głowicę trzeba zdjąć:cry:
Na początek zmierz ciśnienie sprężania w cylindrach.
Świece,przewody,filtr powietrza,sprężanie jak?
Uszkodzić komputer - super mało proawdopodowne. Zrobić klasyczne zwarcie - raczej nie. Wtyczki czujników powinny być zabezpieczone przed wodą. Za to woda pięknie spowoduje upływ wysokiego napiecia, ale to po wyschnięciu powinno wrócić do normy. Wszystkie przewody i połączenia związane z zasilaniem cewek i świec odłączyłbym i poczekał w ciepłym garażu,...
Skrzyżuj przewody zapłonowe drugiego i trzeciego cylindra: (zamień je miejscami na świecach)jeśli niesprawność się przeniesie- to uszkodzony jest przewód lub wyprowadzenie WN cewki( pierwotnie trzeciego cylindra), następnie zamień przewody na cewce- na świecach nie ruszaj- jeśli usterka wróci na trzeci cylinder to cewka zapłonowa. Jeśli usterka się...
Do serwisu opla.... Jak uważasz. Ja bym poszukał jednak niezależnego warsztatu. Tak jak podpowiadano ci wcześniej. Ciśnienie paliwa, noi tak jak pisałem sprężanie.
A sprawdziłeś czy aparat sie obraca? Bo mi to wygląda na pas rozrządu. Choć pewnie słyszał bys że silnik nie spręża......
na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć czy innych cudów, zbiera się i jedzie normalnie, silnik nie gaśnie. Często problemem jest lewizna w dolocie...
Kolego zmierz ciśnienie sprężania to na początek.
Ciśnienie sprężania w tych motorach nominalne to 17 bar, a różnica między cylindrami nie powinna wynosić więcej niż 1 bar.
Jeżeli silnik ma zawór recyrkulcji spalin (miałem podobnie w astrze f) może być uszkodzony. Dorażnie - zdemontuj zawór i solidnie pokręć kluczykiem obracając grzybek, można użyć wkętarki, póżniej przedmuchaj sprężonym powietrzem.
Kopci na siwo, więc bierze olej. Warto by było sprawdzić sprężanie w cylindrach.
Cześć Kiedyś często słyszało się o oryginalnych tylko świecach do opla GM. Ja bym założył NGK lub Denso -sam na takich jeżdżę. Następne to cewka i tu w oryginale raczej powinno być. Masz stara aby podmienić i zobaczyć czy przejdzie? Dwa twój motor nie ma hydraulicznej regulacji zaworów więc chyba należało by sprawdzić luz zaworowy oraz ciśnienie sprężania....
Jak już świece to wszystkie i sprawdź czy możesz dokupić same gumowe fajki do tej listwy i je wymień jeśli są dostępne. Dobrze by było jeszcze zmierzyć ciśnienie sprężania na cylindrach.
Sprawdź ciśnienie sprężania na zimnym silniku
Moja diagnoza to uszkodzenie rozrządu. Prawdopodobnie stuka uszkodzony zawór o denko tłoka. Zanim ściągniesz głowicę wykręć świece żarowe i zmierz ciśnienie sprężania.
A może ciśnienie sprężania? Z gazem to możliwe.
A tak zapytam oprócz tych dziwnych wyników ( które są nierealne), dzieje się coś niepokojącego czy po prostu szukasz dziury w całym. PS Aby poprawnie wykonać test sprężania trzeba odpiąć wtryskiwacze (po co lać paliwo przy teście). Dwa otworzyć przepustnicę na max (częsty błąd zaniżający pomiar). Trzy dobrze jest wykonać dwa pomiary na zimnym silniku...
Wymień profilaktycznie kopułkę. W kwestionowanym cylindrze wyjmij świecę i podłącz ją do przewodu zapłonowego tego cylindra i zewrzyj jej gwint do masy i zobacz czy na świecy jest wyraźny przeskok iskry. Jeśli nie ma to albo świeca albo albo przewód zapłonowy. Zamień świecę z innego niekwestionowanego cylindra i zobaczysz czy jest różnica. Ewentualnie...
Wygląda na yo że jest więcej usterek niż tylko brak paliwa. Zmierz ciśnienie sprężania oraz ciśnienie oleju, jak się nie mylę to są tam hydro.
Sprężanie to takie w okolicach sporego zużycia. Jakie powinno być sprężanie w tym silniku?
Gdybyś miał krzywy wał czy to korbowy czy wałek rozrządu do panewki danego wału nie wytrzymałyby nawet minuty (oczywiście zależy jak bardzo jest krzywy) ja obstawiam ciśnienie na cylindrach - za niskie, wg autodaty silnik X16SZR ma ciśnienie sprężania 12-15 bara, a Ty masz tylko 8-9, jeżeli nie chcesz wciskać pieniędzy w naprawę możesz próbować wlać...
Czyli wychodzi na to, że najlepiej będzie wymienić silnik. Mam możliwość kupna z przetestowaniem i z możliwością sprawdzenia min. kompresji. Orientuję się ktoś może jakie powinno być prawidłowe sprężanie na cylindrach?
Zrób pomiar ciśnienia sprężania wraz z próbą olejową.
Witam A moja taka jedna uwaga czy zostało zmierzone cisnienie sprężania w cylindrach Dodano po 1 Być może jego słabość jest spowodowana właśnie słabym cisnieniem sprężania
Sprawdź rozrząd, drożność dolotu, ciśnienie sprężania tak na początek
Jak zassał wodę do cylindrów to mogło narobić szkód mechanicznych (woda w stanie ciekłym jest nieściśliwa, siły działające przy sprężaniu są wtedy ogromne).
Skoro masz iskrę a tłok nie pracuje ani na benzynie ani na gazie, to prawdopodobnie brak ciśnienia sprężania. Koniecznie sprawdź
A jak to C16NZ to gdzie ma szukać tego czujnika wału?
A czy sprawdzałeś ciśnienie sprężania w silniku?? Powinno to sporo wyjasnić.
A ja bym zmierzył ciśnienie sprężania i wszystko wiedział. Na którym cylindrze nie pali?
a pracuje na równych obrotach? próbowałeś ERG odłączyć? gaśnie tylko na gorącym silniku czy bez różnicy? posprawdzaj i oczyść wszystkie połączenia przy cewce (na pewno nie zaszkodzi) Dodano po 2 A ciśnienie sprężania sprawdzałeś???
Ciśnienie sprężania do uczciwego zmierzenia, powinno wszystko wyjaśnić.
Jaka to jest astra 75 KM CZY 100 KM bo piszesz że przepływomierz ok a tam nie ma przepływki , ja bym stawiał na nagar na gniazdach popychaczy i nie domyka sie zawór ( na teście sprężania to ci nie wyjdzie )
Witaj,uważam że powinieneś sprawdzić ciśnienie sprężania na cylindrach na ciepłym silniku,najprawdopodobniej auto ma już spory przebieg na gazie i "siadły"zawory,to znaczy że jest za mały luz zaworowy i sie nie domykają .Zawory sie nagrzewają i ginie luz .Jeżeli sprężanie spadnie na ciepłym to napewno to jest to.
Ciśnienie sprężania w cylindrach do sprawdzenia. Te silniki są wrażliwe na pracę na gazie jeżeli ciśnienie sprężania za małe. Na benzynie pracuje prawidłowo?
jak szybciej ruszę to sporo czarnego dymu widzę tyłu , szyby są suche .A jak spr czy to uszczelka ? sprawdzić sprężanie?
A sprawdzałeś ciśnienie sprężania , wypadanie zapłonów na poszczególnych cylindrach?
A a przed tymi wszystkimi naprawami sprawdził ktoś ciśnienie sprężania? SZczelność kolektora dolotowego? Jak masz oznaczenie Z16XEP, to ZAWÓR EGR wystepuje.
Ciśnienie sprężania mierzone? Rozrząd sprawdzony? Jeśli nie ma hydro i luzy dobrze ustawione to zawory prawie nie mają prawa stukać. Chyba że któryś się w prowadnicy tnie i nie wraca do końca - tłumaczyło by to czkawkę silnika i stuki w głowicy.
sprawdz to sprężanie i moze kolejność przewodów wysokiego napiecia może ktos pozamieniał
Na pewno robi to na każdym biegu,ale na tych jest to wyraźnie odczuwalne. Czyszczenie map sensora niczego nie zmieni,ale zapaćkany maf jak najbardziej może być powodem. Oczywiście dobrze jest zrobić solidną diagnostykę,ale jak wyżej "to nic nie kosztuje". Nie wolno tam dmuchać sprężonym powietrzem ,ale zmywaczem do tarcz czy nawet zwykłą beną można...
Miałem identyczny problem w Astrze 1.7 dt fachowcy radzili wymienić poduszki pod silnikiem inni wskazywali na usterkę pompy wtryskowej o filtrze paliwa nie wspomnę.A okazało się że przepalała się uszczelka pod głowicą aż całkiem padła. Po splanowaniu głowicy i z nową uszczelką wszystko ok. Moja rada porządnie zmierzyć ciśnienia sprężania i dokładnie...
Witam, jutro dokonam pomiaru ciśnienia sprężania oraz paliwa, następnie podam napięcia na ECU.
Witaj ! Sprężanie 11-10-10-10 bar kwalifikuje silnik do remontu...
Żeby wzrosło ciśnienie sprężania to na ssącym musiał by być przestawiony do przodu.
W tym silniku nie da się wymienić uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy Da się wałek w bok wyjąć. Jak poszukasz to w necie znajdziesz dokładny opis. Wymiana pierścieni może nic nie dać a nawet jeszcze pogorszyć sytuację, więc taki remont po łebkach to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Ciekaw jestem czy od 8mio zaworowca innego np monowtrysku...
Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym ciśnienie sprężania Tylko na zimnym bo na ciepłym olejem się uszczelni.
A może wpierw sprawdzić, czy ten cylinder spręża? A po co sprawdzać świecę żarową to nie wiem, jak byś miał błąd P0380 (błąd ogólny urządzenia żarzącego) to mooooooże...
A może by na początek sprawdzić ciśnienie sprężania. W tym silniku prędzej padają głowice niż pompy.
Żeby bardziej nie popsuć auta należy wszystkie wtyki przedmuchać sprężonym powietrzem.Użytkownikowi auta nie wolno myć silnika. :cry:
Ale praca silnika była głośna .Potem drugi przestawił wedle komputera . Ustaw prawidłowo kąt wtrysku, ciśnienie sprężania profilaktycznie też do sprawdzenia.
Jak ciężko idzie to najlepiej najpierw przedmuchać sprężonym powietrzem żeby syf nie blokował.
Wykluczyć usterkę układu zapłonowego, a następnie sprawdzić ciśnienie sprężania w cylindrze. Skąd Kolega wie, że iskra jest?
Pomiar ciśnienia sprężania to na dobry początek,a jeszcze wcześniej sprawdzenie ustawienia rozrządu.
Sprężony HHO jest silnym materiałem wybuchowym, więc jego wożenie nie jest bezpieczne.
1) Cisnienie sprężania 2) Ciśnienie paliwa w trakcie próby rozruchu 3) 100% pewności że układ się nie zapowietrza
Ciężko przedmuchać sprężonym powietrzem rurki podciśnień? Zanim pojedziesz w trasę , poczytaj co potrafi olej w układzie IC
Charlie_six jaki Ty masz przebieg, że X16SZR, jednostka o konstrukcji przewymiarowanej, z pierścieniami dwa razy grubszymi niż w następcy (Z16SE) zaczął Ci tak niemiłosiernie palić olej? I na jakim oleju jeździłeś? Jak wyglądają gniazda zaworowe? Nie masz czasem problemu z brakiem ciśnienia sprężania przez wypalone gniazda? To czysta benzyna czy ma...
W lecie jest to zwykle przy zimnym silniku przy temp zewnętrznej ok 10-15 stopni - we zimie po krótkiej jeździe ( kontrolka świec nie załącza się) - czytając ten post wydawało mi się, że temperatura 10 stopni i więcej jest stanowczo za wysoka aby potrzebna była ingerencja świec żarowych. No i znalazłem temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20...
Jeżeli nie odpala na ciepłym to raczej nie świece. Może wtryskiwacze leją? Albo silnik już nie spręża jak należy.. JA za sprawdzenie ciśnienia Spreżania, wtryskiwaczy i swiec dalem 100zł. Okazało się że jednak silnik..
Jeżeli silnik bierze olej to ciśnienie sprężania może być wyższe nawet niż w nowym silniku, spotkałem się z tym Pozdr
Pomiar ciśnienia sprężania, ale jak stuka to głowica do ściągnięcia,samo powinno wyjść co go boli.
Oto dokładny opis silnika o jaki była prośba 1,6 i (C16NZ): Czterocylindrowy, ośmiozaworowy silnik stosowany od początku produkcji Astry (IX 1991r.) do sierpnia 1994 roku. Pojemność 1598 cm³, stopień sprężania 9,2, układ wtryskowy Multec i układ zapłonowy EZF-i * dają temu silnikowi moc 55kW/75 KM.
Uwarzam, że na początku wymien po prostu świece,kable,kopułke i palec.dobrze by było sprawdzić sprężanie na cylindrach,ustaw zapłon,te podstawowe rzeczy powinny załatwić sprawe.Pozdrawiam.
Jeśli ciśnienie sprężania ok sprawdz plakiem czy nie podsysa powietrza uszczelką kolektora ssącego lub wkrętkami lpg
Kolego zanim topik wyląduje w koszu napisz jaki masz kąt wyprzedzenia zapłonu , odczytany lampą stroboskopową. Po drugi Frontera ma duży problem żeby się zmieścić w 16l.100km. Nie ma fizycznej możliwości żeby tak dużo brało gazu i miało dobre parametry jezdne. Ale to wskaże podciśnienie na wolnych obrotach, i pomierz sprężanie w wolnej chwili.
To, co przedstawiłeś na zdjęciu, to zwykły siłownik termostatu klapy ciepłe-zimne powietrze. Wystarczy podgrzać go byle zapalniczką przez chwilę, aby stwierdzić, czy pracuje. Nawet jeżeli nie pracuje, to na pewno nie powoduje "zamulania" silnika, przyczyna tkwi gdzieś indziej. Silnik jest słaby w sposób ciągły, czy okresowo? Usterka wystąpiła nagle,...
sprężać wodór sprężać silnik stopić sprężać
tablet blokada ekranu schemat elektryczny combo volvo silnika
wolny rozruch szlifierki wolny rozruch szlifierki
Sonel MPI-540 – przyczyny komunikatu L-PE! Brak ciągłości PE, napięcie na przewodzie ochronnym Sencor SLE 40F57TCS Firmware Download, USB Update, and Faults (HDMI-CEC, Netflix Loop)