Tutaj masz pełną książkę serwisową do w/w astry: [url=http://instrukcja.pl/i/opel_astra_g...
Tu jest włącznik wentylatora, nie trzeba zdejmować zderzaka http://obrazki.elektroda.pl/1808339100_1...
Bo go nie ma. Jest wspólny dla deski i silnika i klimatyzacji.
Tym "zaworem" kieruje termostat. Wymień termostat i będzie z powrotem trzymał temperaturę.
Sprawdz oporność czujnika (opór czujnika zależy od temperatury silnika).
termostat otwiera się przy ok.90 stopni ,a wentylator włącza przy ok. 100 .to dane książkowe .Jeżeli nic sięnie dzieje ,nie wyrzuca wody to może wszystko dobrze? daj mu pochodzic trochę dłużej na postoju to może załączy ,jeżeli chłodnica gorąca to wygląda .że wszystko ok.
Przy 20°C powinien mieć około 6,2KOhm, raczej nie znajdziesz termistora o takiej charakterystyce więc tak jak wyżej napisane nowy czujnik, najlepiej oryginał bo nie są drogie.
Kolego mam Vectre i miałem ten sam problem, wymiana termostatu rozwiązuje problem.Pozdrawiam
Jest dobrze.
Witam czujnik umiejscowiony w przednim zderzaku (mniej wiecej na środku na dole). poszukaj może ostała sie wtyczka lub przewody wychodzące z wiązki.
Normalne w nowszych silnikach, po "rezystancji" grzałki wyliczana jest temperatura sondy i komp pwm'em utrzymuje temperaturę.
jest normalnie dziura w zderzaku od spodu na wysokości przedniej lewej lampy. Od spodu...
Złącze X2 znajduje się pomiędzy wielopinowym i licznikiem. Na licznik przychodzi poprzez pin 28.
Witam czujnik znajduje sie z tylu na boku silnika zlacze 2 przewodowe.Pozdrawiam
Pewnie że się da. Wyjmij kołek na którym się opiera wskazówka, na tarczę naklej papierową taśmę i na niej sobie zaznacz pozycję wskazówki, a do zdjęcia samej wskazówki polecam widelec :).
pada termobimetal czyli serce czujnika kup nowy bo wodę zagotujesz...
Na pewno nie ma tak być. Przy spokojnej jeździe rozgrzewa się powoli, ale jak złapie temperaturę to na pewno nie spada. Sprawdź termostat.
Witam.Miałem podobny problem , na 99 procent jest uszkodzony termostat (zablokowany w pozycji otwarty).Natomiast w sprawie komputera jestem zielony.
Sprawdż korek na zborniczku może być nieszczelny.
Skoro termostat jest w porządku to nieprawidłowo odpowietrzony układ chłodzenia. Cudów nie ma. Przecież coś musi odbierać tą temperaturę od pracującego silnika...
Instalacja do sprawdzenia w lewym nadkolu
Tak.. Zestaw naprawczy termostatu do tego samochodu to ok 30-40 zł pozdrawiam
Przy temperaturze 20 st.C około 3000 - 3500 omów , przy 90 ok. 300 -350 omów.
Pod przednim zderzakiem. Mniej wiecej na srodku. Czytajcie dobrze posty bo KORDEL sie chyba pospieszyl z odpowiedzia bo w zadnym samochodzie nie czujnika temperatury silnika w zderzaku.
Z przodu, lewa strona
witam czujnik jeśli mi się dobrze wydaje to powinien iść jeden przewód na niego i powinien być wkręcony w blok silnika jeśli go odłączysz i dotkniesz do masy silnika wskazówka powinna pójść na max (zapłon włączony) sprawdź czy tak masz ja stawiam na czujnik
Termostat , który od wentylatora ( elektryczny) czy od obiegu wody . Jesli od obiegu wody (mechaniczny) to wymień jeszcze raz. Tu nie ma cudów to musi działać to jest proste jak budowa cepa. Można sprawdzić czy wszystko z termostatem jest ok . Włącz samochód włącz ogrzewania na maxa i wentylator na pierwszy bieg. Poczekaj aż będzie leciało już ciepłe...
Czujnik temperatury, ciśnienie lub wydatek pompy paliwowej
Jeżeli to silnik Y17DT czyli 1,7 dti to czujnik wkręcony jest w obudowę termostatu.
Zawór termiczny pozostaje zamknięty zanim czynnik chłodzący nie osiągnie określonej temperatury.
no to dam opis wymontowania zegarów
Sam termostat, nie wysterowany elektrycznie, ma trzymać 105 stopni. Przy większych obciążeniach jest wysterowywany żeby obniżyć temperaturę do 90.
czujnik masz uszkodzony, powinien mieć około 4,7kΩ w temp pokojowej Przy termistorze 4k7 będzie trochę przekłamywał
Teoretycznie to powinno być pierwszy bieg przy 98° drugi 104°, a w praktyce to zależy jaki czujnik kto założy, często ludzie zakładają z niższą temperaturą i wtedy wentylator co chwila się włącza bez potrzeby.
To myślę że jeżeli wentylator się załącza przy wysokiej temperaturze to termostat jest jak najbardziej sprawny.
To informacja dla kierowcy o gołoledzi i tylko tyle
To jest normalna rzecz. Tak się robi często gdy jeździ się na krótkich odcinkach, gdy silnik nie zdąża złapać swojej normalnej temperatury pracy.
jest mały wentylatorek od czujnika temperatury wewnętrznej
Czujnik masz przy termostacie i jest jeden
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg.
Ciśnienie oleju na wolnych obrotach - 1,5bar O temperaturze nic nie piszą.
W każdym sklepie z częściami do Opli lub u dealeradostanieszgo za ok. 25 do 40 zł.
Oporność czujnika temp. około 3 kOm w temperaturze 20*C , w temp. 90*C około 300 omów.
Termostat do sprawdzenia :)
Odłącz czujnik temperatury cieczy i sprubuj odpalić.
Przepustnica albo czujnik temperatury silnika warto sprawdzić.
Jaki masz czas wtrysku na wolnych obrotach i normalnej temperaturze pracy silnika ?
Czy to na pewno to samo ? Bingo. :)
temperatura włączania wentylatora to ok 100 stopnia wyłączania 95 stopni..
Trzeba brać po uwagę stopień zużycia silnika. Zalewanie jednostki napędowej gęstszym olejem jest częstą praktyką, która pozwala na jego dłuższą eksploatację. Jedyny mankament, to trochę cięższy rozruch silnika w niskich temperaturach.
Sprawdź czujnik temperatury ( ten od ECU). Pozdrawiam.
sprawdz swiece zarowe czy sa wszystkie takiej samej firmy i czy grzeja a odnosnie tego przekaznika to podlacz zarowke do kabla zasilania swiec i zerkni jak dlugo je zagrzewa i czy wogule grzeje pozdro
No właśnie dobrze wyczytałeś znajduje się on na przedniej belce pod przednim zderzakiem, przykręcony jest na dwa wkręty na kluczyk, jak staniesz przed samochodem i podniesiesz maskę, wymontujesz grill i między chłodnice a belkę włożysz rękę to znajdziesz wiązkę instalacji i opornik w kształcie kostki prostokąta.
Jesteś pewny czujnika temperatury?
Witam Serdecznie Chciałbym o opinie znawców tematu. Posiadam Astrę z 1999 roku która obecnie ma zamontowany silnik z opla calibra C20xe. Czy istnieje możliwość podłączenia czujnika temperatury z c20xe do zegara z astry G?? Wiem ze w Astrze G czujnik szedł do ECU i dopiero później do zegarów. Czy wskaźnik podłączony z pominięciem eku i podniesieniem...
Witam Zderzak przedni , czujnik jest wciśniety w dolna krawedz zderzaka ( ta nad asfaltem) w okolicach przełamania miedzy przodem a boczkiem zderzaka, dochodza do niego widocze przewody strona bodajrze prawa ( juz od kilku lat nie jezdze astrami )taki plastik z zatrzaskami ( moze nic ci nie pokazuje bo go po prostu tam nie ma. Pozdrawiam
Skoro czujnik jest w bloku silnika i cieknie spod niego płyn chłodniczy, to zapewne jest to czujnik temperatury silnika (płynu chłodniczego)...
To jedynie reset kalibracji ECU i powinno być ok.
Czujnik temperatury zewnętrznej ten w zderzaku "żyje własnym życiem" wiec nie należy się nim zbytnio przejmować. Walczyłem i walczyłem i dałem sobie spokój. Szkoda czasu i atłasu.
Alternator do naprawy . Ostatnim razem jak go naprawiałeś zostały sprawdzone dokładnie wszystkie diody ?
Temperatura otwarcia termostatu oscyluje w okolicy 92st.C. Do takiej temperatury musisz nagrzać płyn.
TEMP Rezystencja Napięcie 0 4800...6600 4,00...4,50 10 4000 3,75..4,00 20 2200...2800 3,00..3,50 30 1300 3,25 40 1000...1200 2,50...3,00 50 1000 2,50 60 800 2,00..2,50 80 270..380 1,00..1,30 110 0,50 Temperatura w *C, rezystencja w Ω a napięcie w V Zródło; własne :D
Najciekawsze jest to, że nie wszystkich serwisach o tym wiedzą. Pytałem w kilku, tylko w jednym człowiek to potwierdził. Tak więc po własnych doświadczeniach i dociekaniach stałem się uboższy o koszt nowego termostatu, podpięcia do TECH-a i trochę niepokoju :)
Wersja z jednym czy dwoma wentylatorami? W tych wentylatorach chłodnicy często się psuje szczotkotrzymacz w silniku i stoi co powoduje wzrost temperatury.
Zobacz jakie temperatury widzi sterownik silnika. Prawdopodobnie się uszkodził.
To zależy co mierzyłeś grzałkę czy czujnik temperatury
Zapytaj demolo123 https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Witam To normalne silnik nagrzewa się zawsze do tej temperatury bo termostat ją wyznacza. W astrach ze sprawnym termostatem tak jest. Pozdrawiam.
Już sie poprawił. Wypnij kostkę z czujnika temperatury płynu chłodzącego i zapal.
Podmień licznik i sprawdź różnice. Kup używany.
Tak czy inaczej nie jest to usterka elektryczna... w regulacji temperatury nawiewu nie ma żadnej elektryki.
A no to nie ma się co dziwić że masz dyskotekę na desce .Sterownik do wysuszenia i zegary i cała instalacja z bezpiecznikami.
Sprawdzić płyn na obecność CO pytanie jakim płynem zalane? Z jaką temperaturą wrzenia.
Sprawdź ciśnienie sprężania przy zimnym silniku. Jaką temperaturę pokazuje czujnik w parametrach silnika?
1, Astra J nie ma sterownika wentylatora pod nadkolem. 2, Termostat jest sterowany elektrycznie , więc nie masz pojęcia czy dla sterownika silnika jest sprawny. 3, Często się zdarzało ,że grzałka termostatu łapała przerwę i trzeba wymienić termostat.
Hej kolego i co udało Ci się coś zrobić z temperaturą?
czy ktoś na forum orientuje się gdzie jest umieszczony 2 czujnik temperatury ?
W mojej Astrze F 1.6 16V temperatura ciągle oscyluje w granicach 90ºC i nawet trochę więcej, zaś latem czasem dochodzi blisko 100ºC, ale w tym silniku to ponoć norma.
Witam! Aby zobaczyć dane na temat temperatur, należy przycisk "SETTING" przycisnąć ok. 10 sek. następnie przeglądamy dane za pomocą "BC",
A sprawdziłeś czy wszystkie świece grzeją? że jest napięcie na nich to wcale nie znaczy że są OK. Mi to wygląda że przynajmniej 2 świece są nie sprawne sterownika i czujnika temperatury się nie czepiaj.
Witam wszystkich forumowiczów. W posiadanej przeze mnie astrze G chciałbym zamontować obok czujnika temperatury zewnętrznej, czujnik temperatury wewnątrz samochodu, dodatkowo chciałbym aby temperatura wewnętrzna wyświetlała się w tym samym miejscu co temp. zewnętrzna np. po przyciśnięciu przycisku który zmieniał by obie temperatury. Wobec czego moje...
Czujnik od kontrolki jest włącznikiem bimetalowym, więc nadaje się jedynie do sterowania kontrolki, w jego miejsce można założyć czujnik od Poloneza lub Punta, ale tak szczerze powiedziawszy to nie widzę sensu, podczas jazdy rzadko kiedy patrzy się na wskaźnik temperatury, dopiero zaświecenie kontrolki zwraca uwagę. Wiele nowszych samochodów nie posiada...
Mała, bo na zegary jest jednopinowy, a wiatrak ma swój własny w chłodnicy. Musiałbyś mieć uszkodzone oba. Dodano po 22 Kiedyś miałem przypadek tłumika zatkanego wygłuszeniem z włókna szklanego. Auto 1.8 16v paliło normalnie, ale bardzo szybko się nagrzewało. Do tego przymulone i obroty max to 3500, a jako ciekawostka, błąd czujnika wałka rozrządu.
Witam, jak w temacie tzn jeżdżę astrą f i mam problem z temperaturą bo mi skacze, podchodzi nawet pod 100C ale tylko w miejskim cyklu, szczególnie kiedy auto stoi na światłach i to za każdym razem jak podjeżdżam . Kiedy wyjadę pozamiasto to tego problemu nie mam, co się mogło stać samochodowi, czy to coś z silnikiem a może miał ktoś podobny przypadek...
Panowie dziękuje za porady ale okazał się zatkany cienki przewód od zbiorniczka do przepustnicy i temu bulgotało ale i tak kupie ten płyn na wysokie temperatury
Czy udało wam się uruchomić to ukryte menu? Kupiłem też radio i tylko raz się udało.
Ja bym wymienił, wygląda jak wada materiałowa. Może się zdarzyć że pod wpływem zmian temperatury i obciążenia część łopatki odpadnie.
"grzać" pojęcie względne. Do jakiej temperatury?? Elektrozawór jak każde urządzenie elektryczne wydziela ciepło.
prosze powiedzcie mi czy mam mocno go dokręcić? chodzi mi o ten od temperatury do komputera od ssania on ma podkładę miedzianą mocno go trzeba dociągnąć?
Zrób odczyt z zimnego do ciepłego w postaci wykresu.
A czujnik temperatury silnika ? Może on cały czas na "ssaniu" chodzi... Pozdr.J.
Witaj, czy objawy występują bez względu na temperaturę silnika?
witam mam takie pytanko gdzie sie znajduje czujnik temperatury silnika w opel astra
[postid]21402221[/postid Ten w chłodnicy jest do wentylatorów. Do ECU jest ten w kominku przy głowicy nad skrzynią biegów.
dzięki za odpowiedz, w takim razie daje sobie spokój z wymianą czujnika.
No tego to ja niewiem ale podejrzewam że może mieć termometr zewnętrzny w domu, albo był na tyle sprytny że wzioł i pomierzył temperaturę na dworze oddzielnym termometrem.
W Astrach były różne wersje tych wyświetlaczy. Jedne miały tylko datę i godzinę,temperaturę. Inne dodatkowo też sędkość,zużycie,itp. W linku są te wersje i co muszą mieć aby to pokazywać. http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj...
U mnie z takie objawy powodował czujnik temperatury.
Podczas jazdy powietrze chłodzi chłodnice i temp spada a jak stoisz w korku to wzrasta jeśli nie działa wentylator. A wentylator działa?
Ja kiedyś to zrobiłem ale zapomniałem na stronę wrzucić. A można wstawić odpowiedni rezystor jak kogoś na serwisie drażnią kreski i mieć ulubioną "temperaturę".
temperatura aster aster czujnik temperatura aster temperatura czujnik
simson kabel stacyjka strumienica zamiast katalizatora honda civic termostat
zawór drenażowy nivona wymiana zakłucacz sygnału
Samsung UE40H6470SS – listwy podświetleniowe D4GE-400DCA-R2 i D4GE-400DCB-R2, konfiguracja, zamienniki Diode Color Code Guide: Decoding 1N4148, 1N34A, Zener, JAN, and Vintage Models