https://obrazki.elektroda.pl/7217237600_... takie cuś,przy wentylatorze
U mnie w jotce bywa nawet 118
za schowkiem pasazera jest wentylator i opornik dmuchawy,4 bieg dziala bo nieprzechodzi przez opornik dmuchawy. zobacz czy prad dochodzi do opornika dmuchawy na kazdym biegu-do wtyczki powinien dochodzic plus na poszczególnych pinach na poszczególnym biegu jak dochodzi to znaczy ze opornik dupa.
astra 2, moduł wentylatorów pod zderzakiem. kiedy? czyba nie wymaga komentarza.
Łap schemat chłodzenia A14net...
Trzeba demontować cały wentylator
Termostat niczego nie sygnalizuje.
Ten typ tak ma.Wentylatory w Astrach działają w przedziale 92 wyłączenie- 100 stopni włączenie, czego zazwyczaj nie widać na wskaźniku.
Poniżej typy sterowników i silniki kompatybilne: CJ -Y17DT -X17DTL -X20DTL -Y20DTL -Z20LET -X20XER -X20XEV FR --X12XE -X14XE -X16SZR -C16SEL -X16XEL -X18XE1 CG -X12XE -Z12XE -X14XE -Z14XE -X16SZR -C16SEL -X16XEL -Z16XE -X18XE1 -Z18XE -Z16SE FT -X20XEV -X17DTL -X20DTL CU (BIALA) -Z22SE
W Oplach były silniki wysokotemperaturowe benzynowe. W tych silnikach wentylator startował około 115 na 1 i 120 na drugim biegu. Pozdrawiam
Dopóki klimatyzacja działa i są poprawne ciśnienia to wszystko jest ok.
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
Zabezpieczenie termiczne microtemp. Można kupić nowe, można od biedy zbocznikować kawałkiem przewodu
[url=http://forum.astratuningteam.pl/vie... ktoś miał problem z wentylatorem. przynajmniej jest schemat /schematy bo okazuje się że są dwie wersje. Zobacz może to pomoże
wentylator jest umieszczony z przodu przed chłodnicą a dokładnie nazywa się to skraplacz.Jest on bardziej z prawej strony.
Bezpiecznik / przekaźnik wentylatora ?
Nie będą pracowały wszystkie etapy mocy, jest ich przeważnie 4 albo 5 zależnie od sterownika ( Behr lub Delphi), a więc praca szeregowa, prawca równoległa pierwszego ze zredukowaną prędkością, praca równoległa drugiego ze zredukowaną, praca mieszana. Grozi to przegrzaniem silnika, bo w pewnych sytuacjach wentylator pracowal nie będzie. Ale łatwo to...
Po podpięciu jednego z nich i odpaleniu silnika wentylator chodził cały czas, pytanie, jaka może być tego przyczyna? Prawdopodobnie uszkodzony włącznik termiczny albo zwarcie w kablach.
Schodzi trójłapkowym sciągaczem do łożysk, nasadzać na wcisk np w imadle
No właśnie dobrze wyczytałeś znajduje się on na przedniej belce pod przednim zderzakiem, przykręcony jest na dwa wkręty na kluczyk, jak staniesz przed samochodem i podniesiesz maskę, wymontujesz grill i między chłodnice a belkę włożysz rękę to znajdziesz wiązkę instalacji i opornik w kształcie kostki prostokąta.
Proszę:
Albo uszkodzony bezpiecznik 30A (wypalone gniazdo) albo przekaźnik wentylatora.
Nie myl termostatu odpowiedzialnego za obieg płynu w silniku, z tym który jest zamontowany na chłodnicy i załącza wentylator. Na 90% się zużył i styki mu się zawieszają i się nie wyłącza dlatego wentylator pracuje po załączeniu cały czas.
Sprawdź 90,94 i 69.
Oczywiście że możesz, co prawda na pokładzie występuje trochęwiększe napięcie, ale te 14,5 V nie powinno uszkodzić wentylatorków. Pozr.J. Ps jezeli jesteś koneserem słuchania to możesz czasem słyszeć szum tych wentylatorów :D :D :D
1, Astra J nie ma sterownika wentylatora pod nadkolem. 2, Termostat jest sterowany elektrycznie , więc nie masz pojęcia czy dla sterownika silnika jest sprawny. 3, Często się zdarzało ,że grzałka termostatu łapała przerwę i trzeba wymienić termostat.
[quote="sigi"]Szukaj w okolicy silniczka. to racja, a dokładnie jest wpuszczony na kanale powietrza od wentylatora, na 99% padł termik zabezpieczający, który jest podobny do diody prostowniczej, albo wymienisz całą opornice za kilkadziesiąt pln, albo go poprostu zewrzesz i też będzie ok.
jest mały wentylatorek od czujnika temperatury wewnętrznej
Uszkodzony rezystor wentylatora. Nie działał pierwszy bieg.
Jest na obudowie wentylatora jego wartość to około 1Ω ale duży wataż.P http://obrazki.elektroda.net/51_12371320...
A moze ty naprawiles polaczenie opornicy a wlutowales diode w kierunku zaporowym,wtedy bedzie tylko najwyzszy bieg?Wstaw tam wyciety termik.Przesadzilem z testerem??????Diagnoza KTS-em itp.to wydatek ok.50zl,skoro to duzo,to trzeba przesiasc sie na rower-bez urazy ale do zdiagnozowania tej usterki nie potrzeba ASO OPLA
Moc z dużym zapasem (prawidłowo), ale oporność za mała. Skoro szybszy bieg pobiera 9A to wolniejszy powinien pobierać mniej, załóżmy 5A , więc myślę że musisz dać opornik powyżej 1 Ω. Pomiar oporności na szczotkach nic nie wnosi do tematu z zasady działania takiego silnika. Najlepiej dobrać taki opornik doświadczalnie.
Czujnik znajduje się na dole chłodnicy, patrząc do przodu, jest on wkręcony z lewej strony. Miałem u siebie podobny problem, po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy. Z tego co kojarzę, wentylator w astrze będzie włączał się gdzieś koło 95°, ale musisz to sprawdzić dokładnie (taki samochód miałem rok temu). Życzę powodzenia
Witam posiadam Astre G 1,6 8v, po małej stłuczce z sarną musze wymienić chłodnice i wentylatory i pytanie moje brzmi Czy chłodnice i wentylatory do mojego Asteriksa będą pasowały z Astry G Bertone
Witam. Zakładam nowy wątek, bo i naprawa niestandardowa. A więc: jak wielu użytkownikom Asterek przytrafiła mi się usterka 1-go biegu wentylatora chłodnicy. W Astra H 1,6XEP są dwa biegi silnika wentylatora chłodnicy, pomimo, że cały układ elektryczny przystosowany jest do trzech (3 przekaźniki: nr 11,12,13; okablowanie, opornica z podwójnym uzwojeniem:...
W astrze G przy dużych upałach i przy włączeniu klimy często się zdarza że zapala sie lampka kontrolna modułu klimatyzacji i wentylatorów (spotkałem już się z co najmniej trzema przypadkami ).Lampka zgaśnie po ponownym wyłączeniu i załączeniu zapłonu.W module klimatyzacji zostanie błąd wentylatora dmuchawy jak dobrze pamiętam.
na pinie 49 przy wyłączonej klimie ma być 12V na włączonej 0-1V pin 34 to sygnał cyfrowy (wg.Autodaty)
Moduł wentylatorów...
Witam ! Też jestem posiadaczem opla astry G 2003r 1.6 16v,i od nie dawna przestały mi sie włanczać wentylatory, sprawdziłem prąd nie dochodzi do wentylatorów.Czy ktoś posiada schemat przekażników ? Z góry dziękuje.
Moim zdaniem temat został wyczerpany jak pisze Elektrit
Witam wszystkich ponownie. Dzięki za pomoc, ale sprawa rozwiązana. Sprawdziłem multimetrem oraz kontrolką i okazało się, że nie ma masy przy lewym nadkolu. Teraz wszystko działa. Temat zamykam. Dodano po 41 Dzięki jeszcze raz.
Witam, posiadam Opla Astrę H 1.6 XEP. Problem taki: nie załącza się wentylator chłodnicy, woda w przewodach bulgocze. Był upalony rezystor, ale wymieniłem. Wentylator sprawny, auto sięga 110 stopni, termostat oryginał, latem założony, przewody gorące, wszystkie.
Nie, dwa biegi się tylko jak do włącznika idą trzy kable.
Czyli będzie sterownik? Czyli trzeba to sprawdzić, skontrolować, zdiagnozować, nie da się odpowiedzieć wprost, skoro nic nie wiesz, podajesz tylko objawy...
Tam nie ma przekaźnika do wentylatora.
Najlepiej to by było podłączyć się odpowiednim narzędziem i wyczytać co mu dolega. W warunkach amatorskich da się na prostym interfejsie (do zlutowania w pół godziny) i programie ABCOM. Oczywiście bardziej profesjonalnym narzędziem też można ;) Z drugiej strony można też analitycznie, ze schematem po kolei posprawdzać czujniki i połączenia. Tam złączki...
Moduł sprawdzić ten na wentylatorze, a lepiej najpierw podłączyć i sprawdzić błędy
Dodałem jescze jeden obrazek z zaznaczonymi pinami (post #4). X71 kontakt 15 to sterowanie wspomaganiem. X71 kontakty 24, 31,36 sterowanie wentylatorem.
Teoretycznie to powinno być pierwszy bieg przy 98° drugi 104°, a w praktyce to zależy jaki czujnik kto założy, często ludzie zakładają z niższą temperaturą i wtedy wentylator co chwila się włącza bez potrzeby.
Ponawiam temat :) Otóż mam Astre 1,6 8V i tez mi się wentylator nie włącza. Jeżdżę dużo po mieście i rozworze towar i kiedyś wentylator działał, bo było słychać, a teraz to jest tak, że jak odpalę i ujadę kawałek to temperatura rośnie do 90 stopni potem nagle od 90 zaczyna maleć i w trasie utrzymuje się w okolicy 90 stopni ale jak staje gdzieś w korku...
Jeśli nie chcesz się bawić w naprawę to na znanym portalu masz nowe bez wentylatora. Wystarczy kable przylutować.
Ten typ tak chyba ma. Tez mam Astrę "F" i jest identycznie :(
Jak spory ubytek to sprawdzić gdzie może być nieszczelność.
Zobacz jakie temperatury widzi sterownik silnika. Prawdopodobnie się uszkodził.
Witek, a wogóle pompa pracuje? Bo tam się działo tak, że ośka się obraca a turbinka stoi w miejsu.
Ani 5 amper ani 7,5 nie jest od wentylatora. Minimum 20 amper.
Ster silnika, kable, moduł chłodzenia, czujniki ciś. od klimy i temp płynu. Myślę że jeszcze jedna sprawa, a mianowicie stacyjka może nie rozłączać zasilania i takie cyrki mogą być.
Nic nie podawaj na wentylator. Odłącz wentylator i włącz normalnie z kabiny tylko bez podpiętego wentylatora. Jak problem jest w wiązce to i tak spali bezpiecznik bo zwarcie będzie na przewodach. Jak zwarcie jest na drugim biegu wentylatora to bezpiecznik przeżyje bo zwarcia nie będzie gdyż wentylator jest odłączony. Testu nie rób długo bo bez wentylatora...
Jest to bezpiecznik termiczny,czyli ma mieć przejście.
Jeszcze k10 jest od wentylatora. Który to rok auta.
Sprawdź złącze na rezystorze dmuchawy.
Niczego nie zepsujesz, wentylator działa na zmniejszonej mocy i tyle.
Więc tak - bezpiecznik sprawny, przekaźnik sprawny, wentylator sprawny, czujnik na chłodnicy sprawny - ale wentylator się nie włącza? Zostały tylko przewody, a poza tym cudów nie ma, chyba że na parafii ;)
Zacznij od sprawdzenia czy wentylator jest sprawny.
W chłodnicy powinien być czujnik który jest odpowiedzialny za załączenie wentylatora po osiągnięciu wysokiej temperatury , proponowałbym sprawdzić w pierwszej kolejności ten czujnik. Po załączeniu klimy wentylator pracuje ponieważ jest sterowany z czujnika ciśnienia ukł. klimatyzacji.
Sprawdź w aktywnej diagnostyce (na komputerze) czy działają wolniejsze "biegi" wentylatora.
Od 2003 roku nie ma modułu do wentylatorów.
W Astrze G masz sterownik wentylatorów i klimy za zderzakiem pod zbiorniczkiem płynu spryskiwaczy.
Temat rozwązany w astrze wentylator włącza sie przy 105 stopniach.
http://astra-3.pl/porada-astra-h-bezpiec... http://forum.opel24.com/topic/47606-bezp...
Witam Posiadam opla astrę (j) IV i również taki problem: Głośna praca wentylatora nadmuchu. Hałas ten występuje od razu po włączeniu nawiewu i wzrasta wraz ze wzrostem prędkości nadmuchu. W związku z tym po demontażu schowka jak dobrać się do wentylatora nawiewu aby nie wymontowywać całego zestawu z obudową filtra i aby czegoś nie połamać? Dziś dobrałem...
Moduł lub wiązka innej opcji nie ma. Często przy samej wtyczce od moduły jest buba.
silnik X 1.6 XEL z klimatyzacjia o którym czujniku temp. mówisz bo z tego co wiem to w silniku sa dwa i chyba w chłodnicy tez jakis sie znajduje prawda? oraz jak go sprawdzic
witam mam problem ze sterownikem wentylatorow pojawia sie blad 1540 auto przyjechalo z niemiec i mialo uszkodzony sterownik co z tym mozna zrobic?
Witam. Mam problem z wentylatorem. Kupiłem Astrę już z nie działającym wentylatorem. Elektryk wymienił czujnik wentylatora na nowy. Wentylator działa ale NON-STOP. Czujnik został kupiony do dedykowanego modelu Astry. O co chodzi?
Witam. A może panewki silnika wentylatora... Tak sobie świerczą.
Witam Mam problem z Astrą G, wentylatory chodzą cały czas na pierwszym biegu po włączeniu zapłonu. W sterowniku chłodzenia pokazuje cały czas temperaturę 70 stopni po odpięciu czujnika temperatura spada do 68 stopni. W sterowniku silnika temperatura silnika jest w porządku. Sprawdzone są przewody między sterownikami silnika i chłodzenia. Podmieniony...
Tu możesz ściągnąć całą książkę, schematy instalacji też są: http://rapidshare.com/files/21691353/Sam...
Nr części CJ24410133, nr katalogowy opla 6237095
czujnik który siedzi pomiędzy kolektorem dolotowym paliwa a paskiem rozrządu -wkręca go się od góry mogę zamieścić zdjęcie ale jutro. żeby dostać się do tego sterownika czy trzeba ściągnąć zderzak,jak on wygląda ,trzeba go wymienić ?koszt około?pozdrawiam
Przepraszam że troszkę odgrzebie temat, mam identyczny problem nie załącza mi się wentylator w Astrze H 1,6 benzyna. Jak włączę klimę wentylator działa. Moje pytanie brzmi gdzie znajduje się czujnik temp. odpowiadający za włączenie wentylatora. Jakie są progi temp. załączania biegu 1 oraz 2 wentylatora? temp. płynu osiąga 92st. a wentylator się nie...
O ile dobrze pamiętam są tam 2 czujniki jeden na wentylator drugi na wskaźniki, 107 stopni na płynie chyba załącza 1 bieg wentylatora.
Wyciągnołem ten sterownik piny są ok nie zasniedziałe,w srodku nie widzę wody lub zabrudzeń.Nie mam pojęcia jak go sprawdzić.Podmieniłem z innej Astry i to samo wentylatory chodzą,brak na wskażniku reakcji
Kolego przekaźniki wentylatorów są w przedziale silnika jak już,.
To są 2 różne silniki: BOSCH 0130303247 BOSCH 0130303245
Problemem okazał sie sklejony przekaźnik wentylatora.
Jest to Astra G silnik Z14XE z klimatyzacją
szymek1234567890 napisał: "Problem z odpalaniem rozwiazany. Okazalo sie ze masy nie dokrecilem. Ale dalej zostaje problem z wentyatorami" Czy dalej zostaje problem z wentyatorami?
Przy braku ciśnienia w klimie wentylatory na chłodnicach chodzą non stop (o ile pamiętam to oba) i na zegarach świeci się żółta kontrolka z ikonką chłodnicy z wentylatorem...
To masz już pewne że opornica, tylko trzeba pamiętać że często opornica się upala nie bez powodu dlatego proponuje jeszcze wyjąć wentylator i przedmuchać kompresorem z kurzu.
Padła mi sprężarka klimy i wymieniłem na nową, a ten co mi nabijał klimę stwierdził że to wina właśnie tego że drugi wentylator się nie włącza. Brat ma też Astrę G i u niego załączają się dwa wentylatory.
Nie koniecznie ,może być rdza na stykach opornicy.Żeby było ciszej trzeba wyjąć silnik dmuchawy ,przedmuchać i przesmarować ;jeżeli będziesz miał zdjęte wycieraczki i podszybie.
I bardzo dobrze że nie chodzi. Jak przy 100 stopniach nie będzie się włączał, to dopiero będziesz miał powód do zmartwienia.
Chłodnica zapchana, albo po prostu patrzysz tam gdzie wentylator już ją schłodził.
Witam, posiadam Opla Astrę G. Wentylator chłodnicy jeśli się włączy (temperatura załączenia wynosi około 92'C) pracuje tylko do momentu kiedy silnik jest włączony, jeśli wentylator się włączy a ja zgaszę silnik to przestaje chłodzić. Zdaję sobie sprawę, że auto zostało tak zrobione, ale chciałbym mieć w samochodzie zamontowany taki układ, który pozwoli...
W mojej Asterce różnie rozładowywał się akumulator, raz przez noc i na rano nie było prądu, a czasami np. na parkingu w pracy i po 8 godzinach znowu nie było prądu. Szukałem nawet w stacyjce, radio wywaliłem, aż kiedyś zauważyłem, że po wyłączeniu stacyjki lekko zaczęła się żarzyć kontrolka od ładowania aku, no i trafiłem. Okazało się, że jedna dioda...
Sprężarka zabiera różny procent, w zależności od srężąrki i od mocy silnika, to chyba oczywiste. Pzekaźniki - popatrz sobie na schemat od astry F to będziesz wiedział. W ogólności od wentylatorów i "klimatologi"
najprawdopodobniej to uszczelka pod głowicą. Ale można sprawdzić tagrze termostat ale nato bym zabardzo niestawiał. pozdrawiam
Wiem co robić dalej
Astra 1.4B - wentylator chłodnicy uruchamia się przy zupełnie zimnym silniku po ok 1min. od odpalenia samochodu i już kręci bez przerwy.
wentylator aster wentylator chłodnica aster wentylator aster zapalać
klapka sterowania temperatura nawiewu naprawa drukarki brother awaryjność lodówek
zarówka punto archiwizacja danych dysku
Długość drutu anteny do radia Tesla Talisman 305U Schemat elektryki Ford VIN WF0TXXTTPT3Y18068