z korpusu przepustnicy (tuż nad kolektorem ssącym) idą 2 wężyki - jeden do elektrozaworu pochłaniacza par paliwa drugi bodajże do plastikowej "czapki" tej przepustnicy - odłączyć oba i jednym krótkim natyknąć na jeden i drugi króciec. w czapce przepustnicy podobnie - jeden idzie do termostatu w filtrze powietrza a drugi do wymienionego już dołu przepustnicy...
Podłączony jest przeźroczysty wężyk omijający filtr paliwa i pompa ciągnie, widać bardzo minimalne pęcherzyki powietrza, ale są one bardzo małe, prawie niewidoczne.
może ja w takim razie nie widziałem dobrze działającego RGE92 ale mi one zawsze bardzo pływały temperaturowo, a tomasetto idzie ustawić że i opala na gazie i po rozgrzaniu też w miarę poprawnie pracuje, ogólnie to najlepiej wspominam parowniki Zavoli, ale są mało popularne ja nie jestem pewien czy w najbidniejszym liczniku bez obrotomierza w ogóle jest...
Witam wszystkich użytkowników opli które po dłuższym postoju ciężko odpalają,mowa o dieslu,problem z zapowietrzeniem pompy A jak ci zapowietrzają trawersy lub sama pompa , bo wężyki , bak i filtr powietrza to pikuś. A jak pompa długo wytwarza w sobie ciśnienie bo jest zużyta po prostu?
Lewego powietrza nie ciągnie, filtry OK, świece i przewody WN też OK. Wszystkie wężyki na swoim miejscu. Dzisiaj sprawdzę czujnik temperatury.
Najważniejszy jest wężyk podciśnieniowy do mapsensora - to ta czarna puszeczka ciut większa niż pudełko zapałek, z zieloną wtyczką, on musi być koniecznie szczelny, oraz grubszy wąż do serwa hamulcowego, reszta nie jest potrzebna, oczywiście nie mogą "syczeć" ale można je zatkać (ja mam zatkane, bo to np pochłaniacz par paliwa, sterowanie klapką powietrza...
Witam. Moja asterka z niskich obrotów w ogóle nie jedzie, na każdym biegu. Lekka górka, trzeci bieg 1700 obrotów a mi prędzej zgaśnie samochód nim się rozpędze... ciągle trzeba pilnować żeby być te 2000+ obrotów. Wygląda to tak, szczególnie na 1 i 2 biegu, że samochód rozpędza się bardzo powoli z wciśniętym choćby pedałem do połowy i tak do 2600 obrotów...
Sprawdź najpierw paliwo, czy się nie cofa i czy jest w filtrze, ewentualnie czy nie łapie powietrza. Mechanik sprawdzał i jest niby ok nawet założył zaworek zwrotny na zasilaniu dla pewności i nic to nie dało jedynie co właśnie mnie dziwi to to że jak otworzę obudowę filtra to paliwa jest około do połowy z tego co się orientuję to powinno być pełno...
Czujnik temperatury ECU? Jest czujnik temperatury powietrza zasysanego na rurze między filtrem a przepustnicą, jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej z boku termostatu ale o czujniku ECU nie słyszałem. Sprawdź czy masz drożny kanał w przepustnicy pod który jest podpięty ten cienki wężyk od pokrywy zaworów, u mnie był zatkany i też spalanie świętowało.
No to uszczelka tego chwytu powietrza nie ma żadnego wpływu, jest tylko po to żeby ciągnął czyste powietrze przez filtr. Idealnie szczelne musi być pod przepustnicą i między kolektorem a głowicą. Sprawdzić możesz pryskając jakimś plakiem albo dymem z papierosa jak palisz. Jeszcze masz rurę co idzie do serwa hamulcowego i inne wężyki. Na próbę możesz...
Pacjent: Opel Astra 1.4 8V SPI C14NZ 1993 Objawy: poszarpywanie silnika, ale TYLKO podczas jazdy. Jak puszczę gaz, na dowolnym biegu, nawet mając obroty wyższe niż 1000/min (na słuch). W ciągu kilku ostatnich tygodni (dystans około 3 kkm) 2x wyskoczył błąd 35. Obserwowane raczej po rozgrzaniu silnika. Co zostało zrobione: czyszczenie przepustnicy i...
Hej. Miałem 2 stare świece. Więc ściągnąłem listwę zapłonową z fajkami i wsadziłem 2 świece i kręciłem. Pojawiały się iskry na przemian, potem przełożyłem w kolejne dwie fajki i też pokazywały się iskry. Odłączałem wtryskiwacze. Od razu pod odłączeniu zapalał się check i po jakiejś chwili samochód gasł. Jak odłączyłem przewód od rury od filtra powietrza...
Nie jestem mechaniorem, ale z tego co wiem to ten niebieski cienki wężyk to właśnie sterowanie, które wykorzystuje podciśnienie do pracy. podczepiony jest mówiąc obrazowo do czarnej gruchy, która leży na układzie wtrysku i zapodaje powietrze (od strony ściany) , a drugi koniec wchodzi w czarną rurę dopływu powietrza do filtra ( pomiędzy grillem a filtrem...
to w tym lacznikiem miedzy filtrem a kolektorem tak? tyle zrozumialem. i jak uzyskales szczelnosc zeby lewego powietrza nie ciagnal?? wywierć dziurę mniejszą od średnicy wężyka o pół czy o 1 mm i masz szczelnie to nie jest zbiornik ciśnieniowy że musi być z hydrauliczną dokładnością najpierw znajdź sobie odpowiednie miejsce aby wygodnie było trzymać...
Ja wychodzę z założenia, że w samochodzie nie ma części niepotrzebnych. Konstrukcja dolotu jest pomyślana w konkretny sposób dla konkretnego auta. Dłubanie tam, blokowanie klapek, zakładanie stożkowych filtrów powietrza bez specjalistycznych pomiarów jest niepotrzebne. Być może w twoim przypadku za problemy odpowiada jakaś usterka elektryczna spowodowana...
Witam, Mam następujący problem klapką obiegu wewnętrznego w mojej Astrze. Mianowicie, klapka obiegu wewnętrznego nie reaguje na przycisk włączania i wyłączania obiegu wewnętrznego. Z tego co ustaliłem na własną rękę, to wężyk podciśnienia z komory silnika jest poprowadzony do dwóch elektrozaworów przy przednim słupku od pasażera. I wygląda na to że...
Masz 2 opcje, zalej więcej paliwa tak żeby cała pompa była zanurzona albo kręć z otwartym wentylem aż się paliwo pokaże. Pompka sobie po prostu nie radzi z wypchnięciem powietrza. Standard w Daewoo i starszych Oplach na MPI. Chyba już jest wszystko wiadome. Stwierdziłem, że zdejmę filtr paliwa i po prostu pokręce rozrusznikiem kluczykami żeby sprawdzić...
witam miałem podobny problem auto paliło jak głupie a to dlatego że padł czujnik przy termostacie nie wiem jak sie on nazywa ale wchodzą do niego dwa wężyki z powietrzem [coś ala ssanie]u mnie cały czas chodził na wysokich obrotach [czy zimny czy ciepły]po wymianie zmniejszyło sie spalanie z 11 do 8l lecz dalej mi sie to nie podobało kolega powiedział...
Mam nastepujący problem na ssaniu jeżdzi jak rakieta jak tylko silnik zlapie temperature(wyłączy sie ssanie) zaczyna sie dławić brakuje mu mocy.Objaw jest na pierwszym biegu i drugim biegu potem chodzi dobrze jak bardzo delikatnie ruszam nie jest to odczuwalne silnik X16SZ.Zczytywalem kody błędów nie ma żadnych.Sonde wymienilem kable świece czujnik...
Witam. Postanowiłem tu zapytać, bo choć silnik prosty jak twierdzi mechanik, to problem nie rozwiązany. Samochód z 95r posiada silnik 1.7 TD Isuzu, przebieg 350000km i nadal rośnie, oleju nie pobiera, nie dymi. Problem polega na tym, że od czasu do czasu traci wolne obroty, np. przy zmianie biegu zapalają się wszystkie lampki, po prostu gaśnie. Gdy...
Rozrząd sprawdzony lampą jest w porządku , błąd usunięty jak się okazało komputer co innego pokazywał a winowajcą świecącego checka był blokujący się trzpień zaworu Egr , Egr założony spowrotem , spalanie spadło o 2 litry , ale to wciąż za duże te spalanie. Jedyny plus to że teraz nie zalewa mi przepustnicy i już nie czuć nieprzepalonego paliwa . Już...
Z zewnątrz nic nie zobaczysz. On jest w samej konstrukcji wlewu. Ja przy nim grzebałem gdy miałem wszystko zdemontowane. Gdy samochód kupiłem to go chciałem odpowiednio zabezpieczyć i dlatego wyjąłem zbionik paliwa i wszystko co z nim związane, żeby nie mieć niespodzianek w przyszłości. Gdy kupiłem poldka i nalałem do pelna to zaczął ciec. Podobnie...
Moim zdaniem 1: jak masz możliwość podpięcia kompa do lpg, to emulacja sondy lambda na przebieg 400, 600, Szczerze - nie operuję skrótową w temacie LPG, nie jestem w tym biegły, więc nie wiem czy "podpięcie kompa do lpg" to podpięcie się pod sterownik. Zastosowany sterownik to WR-02 (http://www.agsiedlik.pl/produkt,1225,pr...
Witam,problem z moja Astra pojawił się z początkiem zimy,tzn zaraz po odpaleniu przez ok 20 sekund jest ok,później zaczyna szarpać silnikiem na wolnych obrotach. Ciężko się zbiera na obroty,i tak praktycznie aż do osiągnięcia temperatury normalnej pracy,ale np w korku znowu zaczyna kuleć.Przy jeździe np na autostradzie moc na 3 biegu ma do ok 4500tys.obr....
Mam cały czas problem z występującym błędem ECN010052 na OP-COM-ie P0100-52 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem . Samochód miał zapchany totalnie DPF. Wyczyściłem go i przepaliłem OP-COM-em. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin na nowy. Wskazania przepływomierza oscylują w granicach 40, ale są niestabilne tzn....
Przepustnica wraz z silniczkiem krokowym jest wyczyszczona. Co do hamulca to mając już kilka aut znam zasade ich działania jednak w oplu na odpalonym silniku po wciśnięciu hamulca wpadł on w podłoge. Wymieniłem teraz gumowe wężyki od podcisnień które były popękane i hamulec sie unormował jednak pozostaje brak wolnych obrotów. Dodano po 36 Przedtem silnik...
Witam wszystkich i proszę o pomoc ponieważ nie mogę zlokalizować usterki. Silnik 1.8NZ z gazem, gaśnie przy zdjęciu gazu podczas jazdy przy wyższych obrotach, np przy dojeździe do skrzyżowania ok 3tys obr, wrzucam luz i gaśnie. Czasem nie zgaśnie do końca ale utrzyma obroty ok 400-500, silnik pracuje wtedy nierówno - wiadomo. Oczywiście nie robi tego...
Witam, jestem właścicielem astry III 17, cdti 101 koni z 2008 roku fabrycznie bez DPF. Samochód nie dawał żadnych objawów usterki do zeszłego poniedziałku kiedy to podczas wyprzedzania przy 120 km/h nagle zgasł, beż żadnego szarpania, duszenia, stoczyłam się na pobocze i pomimo wielokrotnego kręcenia rozrusznikiem nawet nie chciał na chwilę załapać,...
Witam, Chciałbym się podpiąć pod temat. Astra 2.0 DTI y20dth. Od sierpnia "bujam się" z problemami. Wczęśniej zapowietrzał się na pompie jak był postawiony "dupą" w dół. Po 4 wizytach w Diesel Bosh Serwis (regeneracja pompy / wymiana filtra paliwa na hermetyczny od golfa / wymiana przewodów paliwowych od pompy do filtra z metalowych na gumowe / następnie...
Witam Mam przedziwny problem z moim nowym nabytkiem tj. Oplem Astra F 1.6 16v (ecotek) 1996r Zacznę od początku. W chwili zakupu wszystko było OK, jeździła jak wściekła. Po przyjeździe do domu zabrałem się za przegląd i poprawki jak to zwykle bywa. wymieniłem telepiące się na boki koło pasowe na wale (guma sparciała) na koło całe metalowe z Astry 8V,...
Witam! Dzisiaj wracając do domu (45km) zauważyłem dziwne zachowanie silnika w mojej astrze. Kiedy wyprzedzałem zauważyłem skoki w mocy silnika objawiające się wyczuwalnymi utratami i zyskami mocy (pedał stale w podłodze) z częstotliwością 1-2 razy na sekundę. Nie były to szybkie piki, raczej tak jakby ktoś bawił się przełącznikiem więcej/mniej mocy....
Astra f 1,6 8v z gazem. Za pierwszym razem odpala bez problemu. Po 10sekundach podczas przegazówki żeby przeskoczył na gaz słychać i czuć dławienie - przełącza się na gaz mimo wcześniejszego dławienia. Im zimniej na dworze to silnik pracuje przez 5 minut (już na gazie) jak diesel (klekocze a nawet stuka - latem przy wyższych temperaturach mniej odczuwalne)....
wężyk filtr powietrza filtr powietrza aster aster filtr powietrza
atmega8 analog input podana ścieżka autronic przełącznik
Volkswagen Golf Plus 5: Błąd "Aktiv Saga" i Niedziałające Przyciski Ile oleju do młotowiertarki Hilti TE 74?