witam.miałem taki przypadek w astrze wymieniłem dwa sterowniki a była uszkodzona cewka.Po wymianie cewki wszystko wróciło do normy
Wiem że temat nieco archiwalny, lecz może komuś się przyda. Ja w swojej ASTRZE G z 98r. silnik X16XEL mam kompresor; -DELPHI 4396 -Part 09174396 -Pag oil B0401059 R134a Code 082681535
Witam Wszelakie naprawy komputerów samochodowych i to nie drogo wykonuje Bosch -Serwis Czeladź-Piaski ul.Rzemieślnicza 3 woj. śląskie tel 032 265 61 13 lub 269 70 43 czynne od 9-17 Przepisałęm to z wizytówki .Polecam ten zakłąd jest solidny terminowy i nie drogi a na wykonaną usługę dostaniesz gwarancje, a kupowanie używanego jest dużo droższe i to...
Możesz, o ile mechanicznie pasuje.
Opel Scaner to czyta b. dobrze!
Sonda jest już "stara". Średnio na biegu jałowym powinna próbkować około 35-45 razy/min, a u ciebie tyle próbek nie ma w ciągu 5 min.
Takie objawy może dawać ten czujnik , ale też inne usterki.
Ja na twoim miejscu sprawdziłbym w pierwszej kolejności uszczelniacze zaworów.
W przypadku uszkodzonej sondy sterownik poda ok 0.4V
Nie ma żadnych innych sterowników. Diody to są do podświetlenia przycisków. Zacznij może od tylnego przełącznika i zobacz czy masz na białym przewodzie masz plusa po kluczyku, jak nie to szukaj na nim przerwy.
To tzw."suszarka" - dmuchawa powietrza wtórnego schowana po lewej stronie komory silnika - czyli tej samej co kierownica. Wdmuchuje dodatkowe zimne powietrze do układu wydechowego bezpośrednio po rozruchu zimnego silnika.
Zacznij od wymycia przepustnicy może jest tak brudna że brakuje powietrza ...
Czujnik masz przy termostacie i jest jeden
Adam , tam najczęściej brak połączenia "włosów"z polami lutowniczymi. W Twoim przypadku może być wejście czujnika położenia wału-zgaduję!
Układ paliwowy się różni. X16XEL ma regulator ciśnienia i powrót na listwie wtryskowej a Z14XE nie.
A EGR się przymyka,względnie tłoczek chodzi bez zacięć? Zobacz sobie w parametrach zmierzonych oczekiwana pozycję EGR i rzeczywistą. Albo na beszczelnego-zaślep go i sprawdźczy dalej szarpie.
Spróbował bym sprayem do czyszczenia gaźników, szybciej zadziała niż nafta. Ja mam też do wyjęcia EGR w Astra F X16XEL, dostep beznadziejny, walczył ktoś z tym może, jakieś rady?
W rurze dolotowej pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą
Czujnik tylko nie szukaj wsuwki męskiej, tam jest taka okrągła mosiężna końcówka, wtyczkę zakładasz bokiem, tak jak ma wycięcie. Zobacz: http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-...
Może co napisze to głupota ale miałem taki przypadek :) Na pasku jest napis z nazwą firmy i numerem ,był pokryty lakierem bezbarwnym który podczas pracy nagrzewał się i przyklejał delikatnie do rolek oddając właśnie specyficzny dźwięk . Po wymianie paska na inną firme jak makiem zasiał....
Kluczowanie cewki pozostaje .
Pompa wspomagania.
A masę pompa ma? Podłącz zamiast niej żarówkę 12V21W i zobacz czy świeci. To tak po amatorsku. Dalej po amatorsku - napsikaj plaka w dolot i zobacz czy odpali choćby na chwilę. A profesjonalnie podłącz komputer i poczytaj to co powie o sterowniku silnika i immo
To odpowiem sobie sam ;) Podstawowa przeszkoda to czujnik położenia wału w x16xel czyta z koła pasowego a w z16xe z wału (czujnik jest w bloku pod filtrem), oraz brak kanału spalinowego do EGR w głowicy pod kolektorem. Także przeróbka nie opłacalna. Pzdr Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł"....
Żadnych uszczelniaczy się nie daje, an pod kolektory, ani pod uszczelkę głowicy. Powierzchnie mają być czyste i suche . Starego oleju w żadnym przypadku nie wlewaj już do tego silnika. Zalej po zmontowaniu świeżym i tyle.
Witam. W Astrze F odcięcie pompy paliwa jest najczęściej wpięte w wiązce progowej koło siedzenia kierowcy.
witam mam [problem z gazem.Mianowicie jakis miesiac temu chciqlem odpalic samochod ale gaz sie nie wlaczyl nawet nie zapalila sie centralka w srodku ze zmiana b/g .wiec wyjelem sterownik odpielem od pinow i zanioslem do domu nic nie rozbierajac ani nic . pozniej podpielem i bylo juz ok . tydzien temu od kad sa mrozy to samo mi sie dzialo gdy odpielem...
Dziękuję kolegom za zainteresowanie, niestety nie czytacie :cry: Mam wiązkę z 3 pinami w aucie, mam czujnik z wtykiem 2 pinowym = jak połączyć. nie da się wpiąć wtyczki dwupinowej w trzypinowe złącze. Co mam kasować jak kabelki są niepołączone, chyba że sygnał się jakoś teleportuje do ECU.
Możesz np rezystancje pomierzyć, na pinach A i E ma być 7-10Ω a na pinach B i D 3-7kΩ.
W [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... temacie znajdziesz dokładne schematy. Sterowanie które Cię interesuje idzie ze sterownika silnika, pin A15.
Paliwo zatankowałem nowe i jest stan około 1/3 baku. Egr, silnik, rozrząd, czujniki raczej odrzucam. Na LPG jedzie bezproblemowo. Poza tym usterka nastąpiła nagle a w przypadku w/w elementów widział bym jakieś efekty wcześniej.
No można. Albo diodę prostownicza wstawić żeby prąd nie "wracał"
Wtaj duszi3 Ja miałem podobny problem z moją Astrą. Mój silnik wprawdzie inny, 1.8 x18xe1 ale zachowania podobne. W zakresie obrotów do 2500 często szarpał i szatkował jak piszesz; szczególnie przy większym wciśnięciu gazu. Musiałem bardzo delikatnie przyśpieszać przy obrotach do 3 tyś. Wymieniłem cewkę zapłonową tzw DIS i jak ręką odjął.
Z instalacji gazowe. Spróbuj skasować błąd i uruchomić na benzynie i nie przełączać na gaz. Jaką masz instalacje gazową?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... Jak głośno pracuje to go prawidłowo zamocuj.
Ten kod dotyczy sondy,przyczyn jest wiele,począwszy od ciśnienia paliwa,drożności wtryskiwacza,do samej sondy,bądź emulatora.
Po pierwsze sprawdź czy rozrząd jest poprawnie ustawiony, najlepiej nie u tego majstra, który robił Ci uszczelkę.
Spróbuj założyć tap że staga i zmienić kąt
[url=http://www.astra-g.pl/] Tutaj znajdziesz w manualach rozwiązanie.
Taki układ zrobisz na pierwszym lepszym wzmacniaczu operacyjnym. Wejście to prostokąt o regulowanym wypełnieniu, a wyjście w funkcji odwrotność napięcia. Będziesz miał jeszcze więcej satysfakcji, a lampka i tak się zaświeci. "Profesjonalnie" jeśli można tę operację tak nazwać, to można to zrobić w sofcie sterownika silnika.
silnikx16xel,obroty silnika ustawiają się pochwili pracy na 4000,na zimnym nie wiem.błędy:24,28,35.wiązka elektryczna do zaworu regulacji biegu jałowego jest zalana olejem,podstawienie zamiennika nic nie zmienia,spotkał się ktoś że zgniła w astrze wiązka?czujnik prędkości ma opór 300omów,a w/g moich danych powinien mieć ok500omów.przekażnika nie sprawdzałem...
jaki jest junkers w aucie?
Dzień dobry kolego . Przejrzałem książkę napraw o astrze ( z WK i Ł ) jakość rysunków tam jest niestety słaba ( ja posiadam 1.7 td ) ale to co tam mi się udało dojrzeć to myślę że to przewód układu ,, przewietrzania"" silnika czyli tzw. ,,odma" układ ten w silnikach16v jest trochę niekiedy rozbudowany ,nie wiadomo czy ktoś go zdjął celowo ( czemu? ),...
no kółka są różne ale jak upewnić się że zakładam dobrze wałki?
Przy egr byłą by dziura w gazie ja bym stawiał na dis.
czujnik temp. silnika, powietrza dolotowego ( chcrakterystyka rezystancji w funkcji temperatury, to sa czujniki NTC ), napiecie z czujnika cisnienia MAP, jesli masz inne to tez, a skad to mozna sciagnac
Poszukuje oprogramowanie diagnostycznego wraz ze schematem przewodu opisem złącza do samochodu Astra G X16XEL. Bede wdzieczny zxa odpowiedz.
Auto od czasu do czasu ciężko odpala. Muszę kręcić rozrusznikiem nawet kilka razy po 5 - 10s. Często się zdarza, że załapie jak odpuszczam kręcenie rozrusznikiem. Po około 8 godzinach stania odpala po 5s kręcenia rozrusznikiem. Jak już odpali ma moc i nie szarpie. Na benzynie i na LPG. Spalanie w normie. Bywa też, że przez dłuższy czas odpala idealnie...
EGR odesłałem i zobaczymy co dalej... Na allegro jest tylko jeden emulator X16XEL.
To napraw.
Podjedz tym gratem jak nieopanujesz,robie wiekszosci opla i zrobimy na poczekajce.
Posiadam Opla Astrę F z 1997 roku z silnikiem 1,6 16V (oznaczenie X16XEL) w wersji kombi. Mam do wymiany sprężyny i amortyzatory zarówno przednie jak i tylne. Jednak chciałbym skupić się na razie na przodzie. Bolączką w tej wersji silnikowej jest dosyć niskie umiejscowienie miski olejowej. Juz kilkakrotnie zdażyło mi się nią o coś zahaczyć :/ Wiem,...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Może się Wam przyda, by zrozumieć jak działa zawór, które piny co robią, otworzyłem jeden EGR i macie na talerzu co i jak :) Z opel astra g - x16xel, rok 1998
Jechaliśmy na imprezę, kolega bąka puścił na tylnej kanapie. Ubawiliśmy się setnie, fajnie było. Dziś nadal śmierdzi. Zastanawiam się czy nie popuścił w gacie i wlazło w tapicerkę? Śladów brak, może pierdział przez cała drogę? Są jakieś środki na takie przypadki? Widać mocno ci zaszkodził smród lub to, co spożyłeś na imprezie. Ostrzeżenie za zaśmiecanie...
Witajcie. Od jakiegoś czasu mam dziwny problem z jedną z moich Astr. Obie mają dokładnie ten sam silnik X16XEL i jedna jedzie jak szatan a druga jak musi to się rozpędzi. Główne objawy: - Uszkodzona po wciśnięciu pedału gazu do dechy okrutnie "buczy" i powoli wkręca się na obroty, sprawna reaguje natychmiast. - Uszkodzona ostatnio po "odstaniu" strasznie...
W prowadnicy zaworu zbiera się nagar który częściowo blokuje zawór i się nie domyka. Właśnie dzisiaj robiłem taki silnik i zabieg czyszczenia układu dolotowego i zadziałało (zresztą nie pierwszy raz :) ) Oczywiście wykluczając uszkodzenia elektryczne. Można też ściągnąć głowicę i oddać do naprawy. Zauważyłem że jak jeździ się na krótkich odcinkach i...
Witam,szukam uszkodzonego slinika krokowego do astry II silnik X16XEL, potrzebuje sztuke, zeby sprawdzic czy ten ktory mam w moim autku pracuje czy nie..
Nie czyżby, a na pewno.
Masz na 100% nieszczelny układ paliwowy, na wtryskach lub jeszcze przed nimi. Jesli nie masz maty izolującej na spodzie maski, to temperatura powoduje odparowanie par paliwa i jakby zapowietrza układ wtryskiwaczy (niegroźne) - jak już zaleje wtryski paliwem, to będzie chodziło bez problemu. Gorzej właśnie z odpaleniem, jak postoi kilka godzin na pelnym...
Witam ma pytanie jaki model sterownika powinien być do Opla Astry F Classic X16XEL? Nie wiem gdzie szukać a modeli sterowników jest tak dużo że nie chce kupić niewłaściwego. Które numery są ważne przy wyborze sterownika?
sam nigdy nie robiłem tego, czy jest to bardzo skomplikowane? Czy po instruktażu mogę próbować? Jakie oprogramowanie potrzebuje? Szczerze mówiąc liczyłem że skoro jest to silnik o obniżonej mocy będzie łatwo ją podwyższyć pozdrawiam
Witam Mam problem z Astra G X16XEL z roku 198 mianowicie wymieniałem akumulator i kolega przekręcił na zapłon i tak zostawił,po założeniu klemy chyba wysypał sie Ecu bo po wpięciu testera wyskakują błędy P1604-000 -Controler replace P0602-000-Controler program error i co robić??? po przekręceniu kluczyka na zapłon miga kontrolka silnika,Prosze o pomoc...
Gdybyś znał algorytm pracy układu zapłonowego
Zgadzam się z decybel91 często te sterowniki siadaly
U mnie jest około 15cm - Astra G '98 X16XEL
Widzę, że zdania są pdzielone. W sumie dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Wyczytałem gdzieś (w "asterce"?), że przy zaślepianiu EGR-a należy wyciąć w zaślepce otwór pod tłoczkiem. Zawór może pracować, ale spalin nie będzie przepuszczał. Spróbuję tak zrobić, ale chciałbym więcej wiedzieć czy to może zaszkodzić silnikowi.
Przepraszam za lamerskie pytanie, ale czy opel astra I 1.6 16V ma kolektor plastikowy? W Astrze G X16XEL jest metalowy
ale w ECU sa zaprogramoane 800 a trzyma pomiedzy 500-600 i tak ecu czyta, a jak napisalem tera jest dziwnie, bo jak sie chce wejsc w zmiane obroto z techa to pojawia sie informacja, ze tryb jalowy nieaktywny i nie daje sie zmienic tych obrotow.. ale jak napisalem juz ma zadane 800 Dodano po 51 pdciagnalem troche linke, przez co na biegu jalowym przepustnica...
Wentylatory mają chyba dwa biegi. W standardzie to je włącz czujnik temperatury. U ciebie jest to moduł chłodzenia pewnie. I tylko TECH 2.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Może się Wam przyda, by zrozumieć jak działa zawór, które piny co robią, otworzyłem jeden EGR i macie na tależu co i jak :) Z opel astra g - x16xel, rok 1998
To odłącz nową wtyczkę może zwarcie jest cały czas pomiędzy pinami.
Obawiałem się, że może to wina nowego termostatu, że jakiś taki lichy i to przez to ale otwiera się i woda ma obieg.
Przyczyna tkwi w module chŁodzacym silnika,a znajduje sie pod zderzakiem z lewej strony.
Temat wygląda tak po rozbiciu swojej asterki g z14xe zakupiłem drugą z walniętym silnikiem o oznaczeniu x16xel, w związku z tym że z14xe 3 tyś km temu przeszło remont generalny silnika chciałbym włożyć ten z14xe zamiast x16xel do nowej astry i pytanie czy silnik będzie chodzić w nowej budzie ponieważ chcem przełożyć sam goły słupek wszystkie czujniki...
Nie ma takiej mozliwości w ASO. Programować można tylko nowe sterowniki.
Nareszcie problem rozwiązany. Przyczyny były dwie. Po pierwsze kolektor dolotowy miał małe pęknięcie bardzo drobne ale widać skuteczne a druga sprawa to wlałem do zbiornika doktorka do wtrysków i dziś ku mojemu zaskoczeniu asterka chodzi :) Dzięki za zainteresowanie i pomoc Temat uważam za zamknięty
W pojazdach z wtryskiem paliwa na listwie wtryskowej znajduje się regulator ciśnienia ma on za zadanie utrzymywać cały czas jednakowe ciś.w układzie wtryskowym i najprawdopodobnie on żle funkcjonujei stąd te problemy.
Wszystko wskazuje na to, że usterka pochodzi od zapłonu. Jeśli wymiana świec nic nie da - sprawdź wszystkie pozostałe elementy po stronie wysokiego napięcia
Casami lepiej jest poświęcić pół godz. na zdemontowanie czegoś, żeby sobie dostęp ułatwić, niż później się zastanawiać, czy się czegoś nie połamało. urwało, czy np. uszczelka cała i na miejscu, itp... Dobrze główkujesz :D
A jaki masz silnik??? Ja w astrze X16XEL miałem podobny problem. Okazało się, że zbyt szerokie jest kółko w rozrządzie (to na wale korbowym) i pukało o obudowę. No ale cóż to taka ich mała wada konstrukcyjna (po 96 roku wyeliminowana) Może jeszcze pukać koło pasowe o czujnik obrotów wału korbowego... możliwości jest kilka... Napisz coś bliżej.
nie.
Powinna być taka sama, czyli F17CR
Niestety nie udało mi się zdobić tego czujnika... Pokusiłem się o rozebranie go i wymianę samego termistora. Wg charakterystyk 2.2k NTC jest ok i taki też zamontowałem. Jak narazie wszystko dobrze pracuje.
30-główne zasilanie 50-rozrusznik 15-zasilanie po zapłonie W-radio 15a-wentylatory
Sterownik silnika był podmieniany obroty bez zmian. Co ma wpływ na wolne obroty?
Potrzebuję na razie inny zastępczy dopóki nie będę miał funduszy aby zakupić oryginalny. Nie odpowiedziałeś mi na moje pytanie czy jest to wykonalne w ogóle?
Witam, mam Opla Astra F 1995 rok 1,6 8v. Padł mi silnik, chciałbym wymienić na jednostkę 16v (x16xel). Zastanawiam się czy jest to wykonalne, jak z elektryką, skrzynią biegów, zawieszeniem i w ogóle.
Jak podłączysz próbówkę do cieńkiego kabelka ale odłacz go od altka,i będzie kontrolka to wyjmikj alternator i zmień płytkę i regler w kpl od razuhttp://allegro.pl/alternator-opel-re... np. ,koszty nie są kosmiczne a ew.nerwy i robota 2x.Płytke posmaruj pastą silikonową od spodu.Alternator Delco Remy?
Witam, mam problem z Astrą F 95r. X16XEL. Ułamała mi się linka prędkościomierza(dwuczęściowa). Wszędzie gdzie pytam to wszystkie linki mają koło 85cm a moja koło 124cm. Spotkał się ktoś z taką długością linki do Astry F? Jeżeli ktoś posiada numer katalogowy Opla z tą dłuższą linką byłbym wdzięczny za podanie go. Przekopałem wiele stron i jedyną linką,...
Spidan. A rozebrać się da z pomyślunkiem.
Na nową
Witam W mojej Astrze zaraz po skasowaniu ponawia się błąd P0659. Mam tak odkąd posiadam to auto. Błąd dotyczy oczywiście kontrolki silnika, która to działa całkiem poprawnie. Świeci na zapłonie a po odpaleniu silnika po dłuższej chwili gaśnie. Pokusiłem się o demontaż liczników, kontrolka jest na diodzie led i nie widać żadnych modyfikacji. Co może...
W mojej Astrze G 1.6 miałem dokładnie takie same objawy. Gdy odpalałem silnik po pewnym czasie zaczynało nim trzepać - zjawisko bardzo podobne do niepalenia na jeden cylinder. Gdy silnik się nagrzał do właściwej temperatury problem zanikał. Zrobiłem dokładnie to samo o czym napisałeś tzn. wymiana filtra powietrza, świec, czyszczenie przepustnicy, sprawdzanie...
Witam, mam problem z podłączeniem przewodów podciśnienia w Astrze F 1.6 16V X16xel. Samochód dłuższy czas stał trochę rozkręcony i niestety pozapominałem. Głównie chodzi mi o ten przewód zaznaczony na czerwono i fioletowo, nie wiem czy powinny być połączone razem bo wizualnie to nijak nie pasuje i wydaje mi się, że były inaczej:/ Przy okazji proszę...
Ja wstrzykuję benzyny strzykawką.
Dokonaj pomiaru kompresji.
Właśnie CHECK się nie świeci w ogóle, na komputerze nie byłem.
Czemu nie kupiłęś oryginalnych podnośników tylko to badziewie?
Witam mam problem z opel astra g 1.6 16v 1999 przy wiekszym nacisku pedalu gazu samochod zaczyna przerywac i zalacza sie kontrolka check. Najczesciej przy rozgrzanym silniku. Ponadto silnik byl wymieniany przez poprzedniego wlasciciela na silnik z zefiry natomiast sterownik pozostal astry x16xel. Czy moze to byc problem złej współpracy silnika ze sterownikem
Diagnostyka na początek co DTC siedzi.
x16xel aster obrót aster x16xel aster x16xel lambda
zakodować kanał wyświetlanie obrazka excel piecyk wybrać
przelaczniki monitora naprawa płyta indukcyjna
Podłączenie switcha RF-433MHz do Zigbee 2,4GHz Tablet podłączony do komputera - tylko ładowanie