Wymiana nie jest ciężka (dopóki da się otworzyć drzwi ;) ), ale moduł zamka jest nierozbieralny, tylko wymiana w całości. Wszystko jest przy "zatrzasku" zamka, nie ma żadnych zewnętrznych czujników ani siłowników.
Nasmarować specjalnym smarem do zamków. Nie używać WD40 i podobnych bo całkiem wyzionie ducha po pewnym czasie.
Tak wygląda kompletny zamek i mam cichą nadzieję że da się go rozebrać. Bo jak nie to tylko sprawna używka.
Aby bagażnik otwierał się z pilota moduł musi mieć dodatkowy kanał.
A sprawdziłeś taką prozaiczną rzecz jak bezpiecznik centralnego zamka? Pod kierownicą w skrzynce bezpiecznik nr F11 - 20A Możesz też w zrobić po numerze VIN odkodowanie co ten samochód miał na wyposażeniu. Może będzie centralny zamek?
Robiłem tak : Brązowy + cza.zółtym Czerwony + Czr.nieb To samo KLIK (ten chyba próbował zamykać ) Tu błąd bo miał być czarny z czerwonym nie z żółtym.
na włączonym zapłonie uderz czymś twardym w centralkę zamka.
Pewnie po prostu widzi kluczyk w stacyjce, wtedy z pilota nie zamknie.
Jejku, jejku. przecież masz otwartą klapę. Naciskasz zamek tak jakbyś otwierał zamkniętą i ręcznie odciągasz zapadkę, jak nie ręcznie, to śrubokrętem. Jak nie idzie, wykręć zamek. Takie to trudne? Pisanie na forum nic nie pomoże.
Czarno-żółty i czarno-czerwony to przewody WYKONAWCZE siłowników. Podawaj masę na brązowo-biały i brązowo-czerwony. To są przewody sterujące modułem KIEKERT. Sprawdź stan wiązki pod dywanikiem w nogach kierowcy (bliżej fotela). Ta wiązka lubi gnić w tym miejscu.
Przepusty do sprawdzenia, zwłaszcza w klapie
Ja montowałem zamki centralne dedykowane do astry G mają one już ukształtowane cięgna które zakłada się pod te linki które tam są. a wygłąda to tak: http://obrazki.elektroda.net/18_12415195... . myśle że idzie to znaleść na polskim serwisie aukcyjnym(wiadomo jakim) nie bede tutaj go reklamował. Pozdrawiam Tomekkoszalin
Nie ma nic takiego... jest ECU i przekaznik pompy paliwa Dodaję zdjęcie gdzie się znajduje. https://obrazki.elektroda.pl/1307004100_...
Myślałem o zastąpieniu orginału uniwersalnym siłownikiem, jednak zastanawiam się co mogło ulec uszkodzeniu wewnątrz starego siłownika. Kiedyś w Vectrze wymieniałem dwa microswitche wewnątrz siłownika. Trzeba było rozwiercić jeden nit, rozkręcić obudowę i wylutować dwa microswitche. W Astrze nie miałem jeszcze okazji tego rozbierać, ale myślę że konstrukcja...
Możesz próbować podłączyć diodeczkę świecącą, najlepiej samomrugającą pod stały plusik z jednej stroneczki, a pod kabelek na którym pojawia się maseczka po zamknięciu zameczka (wpinasz sie w przewodzik masterka drzwiczek). I wtedy po zamknięciu centralnego zameczka z piloteczka diodeczka będzie zasilana napięciuniem i zacznie sobie świeciunić...
za nakładką słupka drzwi prawych przednich
w zamku pasazera :)
musisz opuścić lub poniesc troche siłownik master(5 kabli). alarm otwiera zamek, ale siłownik master nie podnosi sie do konca i zamyka zamek
Rozebrać prawy próg aby dostać się do modułu zamka,wypiąć wtyczkę z niego,podać "'na krótko"zasilanie na siłowniki.Padł moduł w pozycji ryglowanie dlatego od środka nie otworzysz i dlatego wszystkie naraz prawdopodobnie.Zdarzały się takie przypadki ale jak wyżej napisałem łatwo otworzyć.Skrajny przypadek to zapieczone wszystkie siłowniki.
zakładam ze alarm montujesz pod kokpitem, w takim razie zdemontuj z lewej strony plastikowa nakladke progu znajdziesz tam wiazke a w niej kabel bialo-brazowy i brazowo-czerwony, łatwo dojdziesz ktory jest ktory podlacz probowke z zarowka z jednej strony do zawiasu drzwi probowka przebij koszulke kabla jesli zamknie i otworzy znaczy ze trafiles, sterowanie...
Niepokoi mnie ta dioda. On a nie powinna się żarzyć. Jeżeli odpiąłeś sterowanie od alarmu i jest ok stawiam jednak na alarm z powodu właśnie tej diody. Gdzieś wewnątrz centralki alarmu jest uszkodzenie. Pytanie nr1 czy alarm jest na gwarancji Pytanie nr2 czy nie dostała się do centralki np. woda.
Skrzynka w bagażniku REC .
Poprawność montażu możesz zweryfikować tutaj: http://astra.autokacik.pl/technika/napra...
Cześć kolego . Oto kilka podpowiedzi W lewym progu znajdziesz dwie wiązki. W jednej z nich znajdują się przewody sterujące centralnym zamkiem. Brązowo-biały i brązowo-czerwony. Sterowanie odbywa się przez podanie masy (minus). Gruby czerwony - zasilanie do sterownika (+12) Gruby brązowy - masa (-) Jeśli masz sterownik z potwierdzeniem kierunkami to...
Syrena chińskiego alarmu.
Nie musisz rozbierać deski, możesz wszystko podłapać w boczku odkręcając cztery wkręty i wyciągając cały próg , znajdziesz tam w wiązce progowej idącej od takiego sporego złącza sterowanie zamkiem i kierunki na kolorach które wymieniłeś wyżej, idzie też tam w stały plus na czerwonym przewodzie, a na czystych brązowych masz masy, krańcówki drzwi też...
Jest pod komputerem za wykładziną.POZDRAWIAM
W tym roczniku zamek centralny sterowany z pozycji elektryki centralnej bagażnika. Nieco młodsze miały zamki sterowane z modułu komory silnika. Nie spotkałem by CIM sterował zamkami.
Tu go kupisz: www.amt-alarmy.pl
Witam ,należy zmienić wkładkę zamka .W zależności od modelu cena nie jest wygórowana ,ewentualnie poszukaj na szrotach ....czasami pozwalają znaleźć i samemu wymontować! .powodzenia
Kochany SEO Perfect to bezpilotówka więc do astry '95 trochę nie halo.Masz oryginalnego pilota?
To jest switch, który "wyczuwa" otwieranie i zamykanie i na podstawie tego sygnału steruje resztą zamków poprzez centralkę i siłowniki. Bez tego system nie będzie miał sterowania. Tutaj masz to wbudowane w zamek, w siłownikach uniwersalny typu master jest to zblokowane wraz z siłownikiem.
Przewód brązowo/czerwony zamykanie, brązowo/biały otwieranie. Przewody te znajdują się w wiązce wychodzącej z drzwi kierowcy. Bierzesz miernik i sprawdzasz kiedy pojawia się impuls masy na przewodzie np. czerwonym. Jeżeli przy zamykaniu to podpinasz go do brązowo/czerwonego. Jeżeli przy otwieraniu to do brązowo/białego.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
Nic Koledze nie dodawaj, wszystkie połączenia potrzebne są. Mikrostyk nie łączy się z silnikiem. Jest informacją dla modułu. Najlepiej zostaw to w spokoju, przyznaj się Koledze, że nie masz zielonego pojęcia jak to działa, nie chcesz popsuć auta, poleć kogoś kto będzie wiedział co robi. Np: podanie zasilania na moduł (przez mikrostyk)od strony silniczka...
Moduł pewnie padnięty,jest w prawym progu.Próbówką wszystko zdiagnozujesz jak poczytasz o zasadzie działania zamka sterowanego masą.Sprawdź też przewody w przepustach oraz tylnej klapie.
Zależy co chcesz podłączyć i co masz w aucie. Może trochę pomoże. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Tu też jest trochę. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Po prostu popatrz dokładnie ktora blokada na drzwiach sie nie domyka ,pożniej sciag tapicerke drzwi i zobacz czy sie silownik nie zacina albo go odlacz i zobacz czy centralny działa Sterownik bedzie ok Powodzenia
pomaranczowy i rozowy do masy zielony i niebieski do brazowo czerwonego i brazowo bialego
Aneczko, powiedz nasz Ty rodzynku (bo nie często goszczą na tym forum kobiety), jaki masz centralny zamek, fabryczny czy wstawiany? Jeżeli masz dokładany, to jest niższy koszt sterownika. Jeśli fabryczny to można za niewielkie pieniądze kupić na szrocie np. od Anglika. Skąd jesteś?
A jak wyciagniesz klucz z stacyjki to gaśnie radio? Często uszkodzeniu ulega stacyjka i nie widzi wyciągnięcia klucza,dlatego pilot nie zadziała.
Dokładnie. Dla wygody czarny z radiosterowanika możesz połączyć z brązowym z kiekerta. To masa.
Według mojego opisu robiłeś prawidłowo do momentu kiedy wcisnąłeś jeden przycisk. Prawidłowo powinieneś wcisnąć w kolejności lock (zamknięcie) a potem unlock (otwórzenie). Wtedy dopiero powinno nastąpić potwierdzenie poprawnej synchronizacji centralnym zamkiem. Powodzenia :)
Prawdopodobnie silnik i styk otwartej klapy.
Sprawdź czy wszystkie siłowniki się zamykją jak zamkniesz ręcznie to raz.Dwa jeśli jest to zamek oryginalny to master jest jeden w drzwiach kierowcy a od pasażera styki przy wkładce.Może to padło.Odłącz przelotkę od drzwi kierowcy i zamknij podaniem masy na przewód zamykający.Jak zamknie to jest odpowiedź.
Wymień switcha na pewno brak styku.
Wysłałem ci schemacik. Daj znać czy doszedł.
Od jakiego auta masz te zamki centralne? Może wstaw fotkę tego co masz po stronie kierowcy i pasażera...
coś się dzieje z ryglowaniem o ile jest takowe w tym oplu-a pewnie jest mam starą omege i zamki w zimie w niej to jest historia .Natomiast marwić się powinieneś gdy przy sprawnym aku sa jakieś chece z zamkiem po drugie aku coś za szybko pada może słabe ładowanie ,a może trzeba raz porządnie naładować . A z tą linką to pewnie przypadek bo gdy auto stoi...
przewody brazowo-bialy i brazowo-czarwony wychodzace z drzwi kierowcy
Przez złącze X1 idzie zasilanie do sterownika od centralnego zamka dlatego przestawał działać. Tu masz schematy do Astry G, na stronie 37 masz centralny zamek, w lewym dolnym rogu masz te przewody które cię interesują. Złącze X3 to to od drzwi, interesują cię przewody na pinach 3 i 13. https://www.elektroda.pl/rtvforum/downlo...
<b><center>Witam!</center... To powinien byc kompletny schemat, lecz jest po niemiecku więc musisz sobie słownikiem pomóc http://slowniki.onet.pl/index.html?tr=ni... Pozdrawiam!</b>
Jeśli chodzi o Astrę '95 z fabrycznym zamkiem centralnym to jest sterownik zamka centralnego. Znajduje się on w kabine samochodu po stronie pasażera pod schowkiem. (Należy zdemontować osłonkę przy listwie progowej) Dodano po 12 W Astrze przy sterowniku wpinamy się w przewody do sterowania zamykania-otwierania zamków - Brązowo-czerwony i Brązowo-biały
Czyli jeszcze masz jakiś zabezpieczony obwód. Dodano po 1 Szukaj puszki do której idzie przewód od czytnika pastylki, nie chce mi się wierzyć że puszka od immo obsługuje też centralny zamek.
Ten czarny plastik w slocie haka na samochodzie to zaślepka, siknij tam jakimś WD-40 i powinna wyjść. Pytanie tylko czy masz kluczyk do blokady zaczepu (pod tym czarnym kapturkiem jest zamek).
Miałem tak samo, wypadła wtyczka z siłownika w drzwiach kierowcy.
Są wersje bez centrala.Miałem okazję się z takimi egzemplarzami spotkać.Co do uniwersalnego centrala to ktoś na forum napisał,że się da zamontować.Poszukaj.Ja osobiście dałem sobie spokój,jak mi klijent na zamek przyjechał.Są centrale specjalistyczne do odpowiednich modeli.Na forum to widziałem ale nie wiem gdzie.Po prostu szukaj :D
http://obrazki.elektroda.pl/5259391000_1... http://obrazki.elektroda.pl/5259391000_1...
sprawdź ciągłość przewodów zielonego i niebieskiego od centralki do siłownika kierowcy , prawdopodobnie jest przerwa lub uszkodzony silniczek w siłowniczku. co do zamknietych i otwartych drzwi kierowcy to miałes na mysli pewnie połozenie rygla.
wylaczniki drzwi siwy przewod ozwietlenie bagaznika brazowo-bialy a sterowanie zamkniecie brazowo-czerwony i brazowo-bialy wychodzace z drzwi kierowcy
Tak dodalem przewod zeby byly spiete obydwa do zoltego i bez tez probowalem i nic
Zrób to jak najszybciej bo tylny moduł w bagażniku pójdzie z dymem i wtedy elektronik tylko będzie ratował
podłącz z według rysunku C
Ewidentnie masz błędy w montażu. Tu masz dokładną rozpiskę: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Po co schemat, probówka w dłoń i sprawdzać kable idące do drzwi, podczas pracy zamka na dwóch kablach ma pojawiać się zasilanie naprzemiennie, wcześniej warto sprawdzić stan tych kabli bo lubią się łamać
Kluczyk nowy,czy używany? Jeżeli nowy,to trzeba go wprogramować odpowiednim urządzeniem. Drugi klucz działa poprawnie?
Zamykanie na brązowo-czerwonym otwieranie na brązowo-białym ryglowanie to drugi impuls odciąć 15 czyli plus po stacyjce
Chyba raczej nie wystarczy. Owa "nauka" polega na zestrojeniu pilota i odbiornika (kod zmienny). Jeżeli pytasz to pewnie wiesz jak się to robi. Przyznasz, że gdyby tak było, jak radzi kolega piętro wyżej kradzież samochodu była by bajeczna.
W razie wypadku ten element ma odblokować centralny zamek. Ten patent był już w starych vectrach a, astrach f. Nie ma nic wspólnego z airbag.
Namalowałem na szybko coś takiego
Sprawdź czy prąd dochodzi do przyłączy w drzwiach. Jeśli dochodzi no to trzeba tapicerkę ściągnąć.
Rada z zasileniem siłownika bezpośrednio jest rozsądna. Do przewodów dostaniesz się od kickpanelu. Jeśli jednak uszkodzona jest wiązka drzwiowa lub siłownik, to nic tak nie wskórasz i trzeba się dostać do zamka. Próbowałeś operować zamkiem na dociśniętych do auta drzwiach?
Tu masz instrukcję montażową tego alarmu. Jak widać na schemacie jest osobny przewód od domykania. Jeśli w aucie nie jest podłączony to musisz go sobie podłączyć pod czerwono niebieski w lewym progu i przeprogramować alarm.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Oto link do schematów autoalarmów Tytan Max dokładnie takiego jak na fotce. pozdrawiam
uszkodzony mikrowyłącznik w siłowniku
to steruje jeszcze przez sterownik do zamkow bo mam to samo :D http://obrazki.elektroda.net/0_118396799...
Być może https://www.forumsamochodowe.pl/opel-zaf...
Prosiłbym o poradę gdzie znajdę sterownik zamka.
Niestety całe okablowanie musisz zrobiś sam. Jak kupujesz alarm to ma on już wiązkę podłączeniową, tak samo jest z centralnym zamkiem. A masz już kupiony centralny i alarm czy dopiero zamierzasz kupić?
Z tego co pamietam z tworzywa, na dwie nakrętki przykrecona.
Czyżby jakaś krańcówka siadła?? Myślę że tak. Drzwi kierowca.
Jeśli jest master,to master. Ze słave,nie zamkniesz całego auta kluczykiem,tylko pilotem.
2x pomarańczowe wolne, 2x żółte do masy-wynikiem tego jest sterowania masą na dwóch białych-koniec!
ten typ tak ma:D te pięć sekund to test czujników drzwiowych. Podobno
Kupiłeś przerywacz kierunkowskazów - w dodatku z samochodu grupy VAG - nie przyda się do niczego.
Witaj opel astra 17 dti Sprawdź baterię a następnie przeprowadź synchronizację pilota w/g instrukcji. Domykanie szyb kluczykiem nic nie ma wspólnego z pilotem.
Centralka odbiera każdy sygnał, ale wykonuje tylko prawidłowy.
Czujnik położenia klamki.
Dzieki za info. Na razie muszę poszukać tego zwarcia, ale to dopiero w następnym tygodniu. P.S. I jeszcze mam prośbę. Jakbyś mógł mi to mniej więcej rozrysować. Jak ten switch jest połączony z kabelkami prądowymi od silniczka w siłowniku (wnętrze siłownika). Byłbym bardzo wdzięczny :-) P.S.2 I do czego są pozostałe kabelki przy module ? (czarny cienki...
Bo ten typ tak ma.Tam parametry są tylko przyzwoite bo jest nawet wykres.A w zamku to co tam może być?Kabelki w drzwiach lub switche w zamkach.
Dzięki, sprawdzałem. To zanczy zmierzyłem od tyły na pinach tego kawałka kostki z która przychodzi z instalcji auta tez napięcia brak. Tak myśle ze może to przez to że ta część która trzyma rygiel do nadwozie jest jakby odblokowana i dla tego sterwonik nie podaje prądu na zamek ?
Astra F 1995, od razu otwiera i zamyka.
A więc tak, dzisiaj dotarł do mnie moduł REC. Po wymianie i programowaniu wszystko działa jak należy. Dziękuję za zainteresowanie tematem. POZDRAWIAM
Najprościej, gdy użyjesz takiego sterownika: http://www.sklepdioda.pl/photo/_pdf/zams... http://www.alarmy-gerard.pl/index.php?pa... Podłączenie do Astry F: http://astra.autokacik.pl/technika/napra...
To jest dokładka więc programowanie oplowskie nic nie da.Sprawdż zasilanie i podłączenie przewodów do sterownika c.z. Dodano po 1 Użyj drugiego pilota .
Dzięki za tą odpowiedź. Zadziałała. Padł u mnie bezpiecznik od otwierania klapy tylnej nr 38 i przy tej okazji przestał działać centralny zamek. Po wymianie bezpiecznika klapa zaczęła działać, lecz nadal nie działał centralny zamek. Jeździłem po elektronikach i wołali po podpięciu do komputera od 500 zł do 700zł za wymianę jakiegoś modułu. Dobrze że...
Zamek zamówiony. Niby w katalogu jest tylko jeden. Jutro go odbieram i zobaczymy
Chyba astra 3. Diagnostyka zamka.
Problem rozwiązany. Wymontowałem zamek.Ten cylinderek (na zdjęciu z prawej) nie wracał do pozycji początkowej (na zdjęciu górnej pozycji). Przyczyną był ułamany pierscien w zamku. Kawalek pierścienia się oderwał i utkwił między zamkiem a tym cylinderkiem którego ramie popycha pręt do zwolnienia blokady.
witam mam podobny problem z centralką w opel astra f '95 naciskam przycisk na pilocie i tylko kierunki migają, i sie wogóle nie zamyka ani kluczykiem jak przekręcam zamek to też nic sie nie dzieje, od czego mam zacząć?? może to ten sterownik, gdzie on sie znajduje pomocy Regulamin Kolegi nie obowiązuje? 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających...
zamek aster aster sterować zamek aster pilot zamek
radio kondensator trzeszcz discman wyłącza iveco daily problemy klimatyzacja
telewizor elektron telewizor elektron
Superkondensator 5,5V 1F – zamiana na baterię CR2032, LS14250, NiMH – jakie opcje? Volvo XC60 2017 – brak podświetlenia zegarów i radia, bezpieczniki F16/F17, Sensus reset