Dzień dobry. W Astrze urwał się łańcuch. Zabrałem się do jego wymiany i pojawił się problem - według wszystkich danych z autodaty i filmików na YouTube blokadę wału wkłada się od dołu w skrzynię biegów (blisko rozpołowienia), ale u mnie nie ma takiego otworu w skrzyni. Czy jest tam gdzieś indziej miejsce na blokadę?
Przepraszam, czy mógłbyś podać dane samochodu bardziej dokładne? astra2 2.0 dti wychodziła od 2000r i jest na łańcuchu.
X20DTH to silnik Opla na pompie VP-44. Rozrząd jest na łańcuchu.
Silnink 1,4 na łańcuchu. 90KM. Prosiłbym o opinie użytkowników , mechaników czy warto kupić to auto i na co zwrócić uwagę przy zakupie. Rok 2007/2008. Głównie chciałbym wiedzieć jak awaryjny jest ten silnik i czy blacha nie gnije. Dzieki i pozdrawiam
Potrzebuje informacji na temat ustawinia pompy wtryskowej silnik opel 2.0 dtl na łańcuchu. Pompę zdemontowalem, wałek zablokowany blokadą, jednak nie zablokowalem wału. Gdzie jest znak gmp na wale? Na ile ustawić pompę, gdzie wkręcić czujnik? Ma ktoś jakiś manual?
Witam. Mam taki problem Astra II 2008 rok, silnik 1.4 na łańcuchu. Chyba z14xep. Auto ma przejechane 39 tys. km.(napewno).I jest problem Z ciśnieniem oleju. Zestaw naprawczy pompy był Zmieniony. Był spokój prawie rok. Teraz do 2000 obrotów Świeci kontrolka oleju. Słyszałem że pompy były wadliwe w tych autach. Generalnie chodzi mi o to czy wymienić pompę...
Jest łańcuch.
Na zdjęciu jest przepustnica z silnika X16XEL, całkiem inna niż w Z16XE. Tam masz silnik z przekładnią poruszający bezpośrednio klapę przepustnicy. Wymoczysz to w czymś to część smaru z przekładni wypuka a część zasyfi potencjometry. Dla poprawnej pracy silnika wyczyścić wystarczy sam brzeg klapy i miejsce gdzie "przylega" do obudowy. czy przed jego...
I olejem jeszcze plot wysmarujesz albo drzwi od stodoły Leją do pilarek. Do łańcucha. :D
Rozrząd po wystrzale,urwało łańcuch pogięło zawory ,nie rozbierałem go tylko składałem i jest problem .Normalnie nie zapali za cholerę,dopiero po wciśnięciu gazu do spodu zaczyna łapać ale tylko na dwa gary .Jak już załapie chodzi jak cienki i jest brak reakcji na gaz.I tak ,rozrząd na pewno dobrze łańcuchy nowe są tam znaki i wszystko dobrze poskładałem...
W aucie zostało wymienione. -blok silnik -panewki -Napinacz łańcucha rozrzadu -uszczelka pokrywy łańcucha rozrzadu -uszczelka glowicy -popychacze hydrauliczne -slizg łańcucha rozrzadu Inny mechanik zmierzył cisnie i jest na wysokich obrotach ok na niskich jest połowa z tego co powina bydz.nowy mechanik musi rozebrać silnik żeby stwierdzić co tam jest...
Corsa c z silnikiem 1.0 i 1.2 to te same konstrukcje tylko tysiączka ma 1 cylinder mniej .. Jedyne problemy litrówki to szybsze zużywanie łańcucha rozrządu w stosunku do 1.2 ale jak założysz łańcuch oryginalny to nie ma tragedii .... Jeśli autko do miasta to i tysiączka spokojnie wystarczy ..
Chciałem się zapytać czy aby na pewno droga postępowania w tym przypadku jest słuszna. Otóż jestem na etapie pół remontu silnika w Oplu Astrze 1.4 90 KM 16 zaworowy, z gazem. Remont jest z powodu tego, że do układu chłodzenia przedostają się spaliny, co wykazała diagnostyka w tym kierunku. Wcześniej z pompy wody wywaliło króciec i musiałem holować auto...
A co napisał autor wątku? astra g, 2.0DTL= X20DTL. Rozrząd na dwóch łańcuchach, pompa wodna, altek, wspomaganie i ew. klima na jednym pasku wieloklinowym z napinaczem.
Zastanawiam się nad kupnem, któregoś z wymienionych w temacie, i chce poznać wasze opinie. Na plus astry wg opinii internetowych i moich przemyśleń to - silnik z łańcuchem rozrządu (silnik 2.0) - japońska skrzynia automatyczna (z założenie mało awaryjna pod warunkiem właściwej eksploatacji) - solidne zawieszenie auta na minus - nie oszczędny silnik...
Jakim olejem jest zalana ta agila?? polecam zalać castrolem 5w40 magnatec. Znam przypadek że w astrze 1.2 16v (taki sam rozrząd) zalał ktoś mobilem 10w i zaczęła się głośna praca rozrządu. Taka sama sytuacja w corsie 1.0 12v na lotosie 5w. Ten silnik jest bardzo czuły na olej.
W 2.2 była seria silników z wadliwym smarowaniem łańcucha rozrządu, tylko nie wiem czy dotyczy to akurat astry. Co do brania oleju to chyba tylko 1.6 miały problem. Jeśli chcesz mieć pełen odlot to poszukaj 2.0t. Fakt że trzeba w nim uważać na turbinę, jak w każdym turbo i z lpg trochę problem bo droższa instalacja i trudno znaleźć fachowca żeby dobrze...
Nie skomentuję...zwłaszcza chłodnicy bo strasznie droga. No według mnie ceny są może nie tyle zaporowe, co jednak drogie.. Skoro do BMW serii 5, które jest o dużą klase wyżej chłodnice można kupić za 120-150zł , baa.. Mało tego.. Która ma w sobie odrazu zbiornik wyrównawczy i jest dwa razy większa.. Gdzie sprzęgło kosztuje 800zł pomimo tego, że przenosi...
Witam Astra H 1.4 Twin Point x14xep 66kw 2007 rok. trafił do mnie po wymianie uszczelki pod głowicą. Ściągany był rozrząd (łańcuch). Auto nie odpala błąd P0335 czujnik walu korbowego brak sygnału. Rozrząd ustawiony na blokady ciśnienie silnika 12bar. Impulsator czujnika walka rozrządu również ustawiony wg schematu. Auto przed demontażem głowicy paliło...
Witam, Chciałbym się podpiąć pod temat. Astra 2.0 DTI y20dth. Od sierpnia "bujam się" z problemami. Wczęśniej zapowietrzał się na pompie jak był postawiony "dupą" w dół. Po 4 wizytach w Diesel Bosh Serwis (regeneracja pompy / wymiana filtra paliwa na hermetyczny od golfa / wymiana przewodów paliwowych od pompy do filtra z metalowych na gumowe / następnie...
Wiram. Magluje internet i nie mogę dojść do prawdy jaka jest w ustawieniu tłoków w bloku silnika w Astrze G 1.4 16V. Po wyjeciu 4 tłoków nie wiem w jakiej pozycji ma być osadzony w cylindrze. Jest różnica co do wyglądu tłoka. Nie jest on symetryczny. Jest na nich strzałka. Dopatrzyłem się dopiero po oczyszczeniu. Teraz pytanie w którym kierunku ma być...
To ja już od "smarkomatu" wolę nity ;) na nity robiłem wcześniej blacharkę zanim miałem migomat :) podłoga C15 z blachy od pralki: wlew paliwa w Astrze (też na nity, nity potem wbijałem młotkiem żeby nie wystawały i zeszlifowywałem i zaszpachlowywałem) - to akurat po paru latach wychodzi - widać miejsca nitowania i trzeba zamalowywać - w widoczne miejsca...
Czy pytanie dotyczące napędu rozrządu dotyczy silnika 2.0DTL.Jeżeli tego to ten ma łańcuch.
Z tego co pamiętam to pompy dobrze robią w Krotoszynie ale nie wiem gdzie. Koszt około 2500 zł. Roboty trochę jest przy wyciągnięciu ale przy złożeniu trzeba mieć przyrządy, bo na stary łańcuch jest odpowiednia procedura.
I jeszcze łańcuch...... Tytanowy, koniecznie tytanowy.....
witam, jest w tych pompach oprócz sterownika jeszcze czujnik połozenia a w zasadzie kiedy tłok 1 cylindra jest w GP i to jest tez dość częsta usterka tych pomp, jeżeli sterownik pompy to kod błedu 1631, jeżeli tego czujnika połozenia to kod 1630 i madrze to sie nazywa uszkodzenie w układzie regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku, są one na górze obok siebie...
pasek dokładnie "przejechał" 35 tys km i było wymieniane wszystko rolki i napinacz, ale jak ktoś jest cwaniakiem wszystkowiedzacym to życzę podobnej przygody, elektrit. Podobna przygoda mnie nie spotka, bo w mojej bryce jest łańcuch, dwa-koło na pompie wody wygląda na stare, trzy-kupa oleju, pewnie się chciało byc cwaniakiem i simmeringa się nie wymieniało.
Jeździłem zafirą 2,0 dti i nie było z nią żadnych kłopotów - nie rdzewiała , silnik prawie bezproblemowy - łańcuch rozrządu ale po 200000km po dłuższym postoju (ponad 24h) miałem kłopoty z odpaleniem - prawdopodobnie drobiazg (gumowe wężyki przelewowe przy wtryskiwaczach) ale w końcu ją sprzedałem znajomemu - przejechał 50000km i nie narzeka . W sumie...
A rozrząd masz dobrze ustawiony? Nie pamiętam jak tam jest, czy pasek czy łańcuch? Jeżeli pasek to możliwe że przeskoczył. Ewentualnie pompa ale sprawdź najpierw to pierwsze.
Co jakiś czas słyszę od strony paska wielorowkowego popiskiwanie, czasem pojedyńcze piski, czasem więcej ich, czasem wręcz przeradzające się w szum. Wysłuchałem że powoduje to pompa cieczy chłodzącej. Czy to łożysko w niej siada? Czy można z tym doczekać do wymiany łańcucha rozrządu? bo to zdaje się kupa roboty z tą pompą, a z tego co się orientuję...
chce wyjąc pompę wtryskowa z astry 2,0 dti silnik jest na łańcuchu czy ktoś podpowie jak zrobicto najprościej zeby jak naj mniej sie narobic [jak rozpiać łańcuch itp} i na co zwrócić uwagę [ustawienia] zeby zagrało z nowa pompą . z góry bardzo dziekuje
witam chce w miare najprostszym sposobem wymontowac pompę z astry 2,0 dth silnik na łańcuchu moje pytanie jak do tego sie zabrać czy trzeba rozpinać łancuch o jakich ustawieniach pamietac zeby zagrało z nowa pompa ? z gory dziekuje
uszczelniacze wymienisz bez wyjmowania wałka i rozpinania rozrządu, jednak wałek trzeba odkręcić i unieść na tyle ile to możliwe. Robi się to trochę na "ginekologa" ale się da. Pewnie że się da ,w sumie to metoda na lenia,ale wystarczy napinacz łańcucha popuścić i odkręcić koło od wałka,wałek cały wyłazi,tylko potem rozrząd trza ustawiać :D ,ale nie...
Witam, czy ma może ktoś schemat jak złożyć, założyć nawy łańcuch rozrządu w silniku z22se, stary się urwał i muszę wszystko od nowa ustawić, a nie mogę nigdzie znaleźć jakiegoś schematu, żeby to wszystko do kupy złożyć, są jakieś znaki na łańcuchu i na kołach zębatych, mniej więcej wiem jak te znaki ustawić, ale przydał by się jakiś schemat, albo parady.
Na wstępie - wyrazy współczucia... Co do wskazówek to przeglądy i serwis silnika sugeruję robić w serwisach FIATa - jest dużo taniej. Silnik w tej wersji jest montowany m. in. w FIATach Grande Punto i Bravo II, a produkowany jest w Bielsku-Białej w zakładach FIAT Powertrain. Wskazówki - to auto z tym silnikiem nie jedzie tylko się toczy. Silnik bez...
A zapomniałem dodać, że auto posiada nie pasek, ale łańcuch rozrządu.
W moim przypadku rozrząd był wymieniony za poprzedniego właściciela, więc nie wiem jakie dokładnie były objawy, wiem że nie trzymał wolnych obrotów i szarpał ale też hałasował na wolnych obrotach. Wymieniony był kompletny rozrząd, bo łańcuch się podobno naciągnął. Silnik ma znany problem z napinaczem/ślizgiem łańcucha rozrządu. Ale nie słynie z wysokiej...
witaj żeby wymienić skrzynię nie musisz wyjmować silnika niedawno w takiej zmieniałem sprzęgło potrzebujesz albo łańcuch żeby podwiesić silnik albo podnośnik żeby podnieść silnik do góry i to wystarczy, musisz także całkiem wyciągnąć belkę wtedy masz dużo miejsca mi taka wymiana za pierwszym razem zajęła około 6godzin.
W 1.6 HDi zdarzaja sie duże wycieki oleju w tylnej części pokrywy zaworów po lewej stronie. Cieknie olej z kanału doprowadzajacego olej do panewnic wałków rozrzadu. Problemem jest konstrukcja mocowania wałków (są zamocowane do pokrywy, a nie do głowicy, dodatkowo jest tan napinacz łańcucha) oraz to, że ten kanał znajduje sie w odległości ok 4 mm od...
Docelowo dowiedziałem się, że silnik jest już w złym stanie fizycznie i za uboga mieszanka jest następstwem łańcucha wydarzeń i czynników. Sęk w tym, że mój silnik nie jest w złej kondycji. W październiku poszła uszczelka pod głowicą, wywaliło olej do plynu, dodatkowo jeszcze przez korek wlewu oleju. Auto pojechało do speca od takich tematów, silnik...
Cześć. Mam taki problem Astra H 2005 r 1,4 16 v rozrząd łańcuch wymieniany około 20 tys temu bo dzwonił jak cholera. Po wymianie była cisza teraz znowu dzwoni. Dokładnie jak silnik jest ciepły to przy odpaleniu przez 3 sek jest taki dzwięk jak by łańcuch był luźny. Mechanik powiedział że to może być wada napinacza przy odpaleniu na początku napinacz...
Czy ten silnik przypadkiem nie jest na łańcuchu ?:)
No brawo sołtys z Elbląga ma bardzo dobre rady. Wybacz nie skorzystam. Chciałbym jednak temat kontynuować. Wymieniłem łańcuch rozrzadu, niestety w tych silnikach to podobno norma 120 000 przejechane. Silnik zdecydowanie ucichł, ale problem nie ustąpił, nadal odpala bardzo trudno. Dodatkowo zauważyłem że kontrolka " samochodzik z kluczem" gasnie dopiero...
Łańcuch ślizgi i napinacz koszt nie jest duży Części bierz tylko i wyłącznie z serwisu nie jakieś tam zamienniki. Zmiennych faz tam nie ma .
Tam jest łańcuch , w jakim celu chcesz wymieniać.
Zrobiłem jak pisałem no i totalna porażka. Podpięty komp silnik nagrzany i jazda. turbinka ciśnienie zadane 100 kPa turbinka ciśnienie bieżące 99 kPa Przepływka odczyty w normie, egr otwiera, n75 pracuje, oczywiście gruszka sztanga na turbince chodzą, czujnik ciśnienia atm pracuje poprawnie, wężyki sprawdzone i poprawione poraz 10-ty czujnik położenia...
W weekend zdjąłem pokrywę - dodatkowo ściągnąłem jeszcze miskę olejową bo nie mogłem ruszyć pokrywy mimo odkręcenia śrub i koło pośrednie napędu paska osprzętu. Faktycznie uszczelka (guma na niej) wyglądała jakbym w układzie chłodzenia miał benzynę a ta stykająca się z olejem dla odmiany była krucha.Tylko teraz nasuwa się taka kwestia - czy można zamiast...
Badania były robione na polibudzie w Krakowie. Lubra do smarowania łańcucha nie nadaje się w żaden sposób, jej właściwości smarne są znikome. Jest to zazwyczaj płyn podobny w składzie nieco do nafty, czynnikiem, który "smaruje" są sole najczęściej potasu rozpuszczone w tym płynie. Ich działanie jest zbliżone do stosowanego dawniej czteroetylku ołowiu,...
Jest prawidłowa, było robione. Od strony mechanicznej jest git. Kompresja ok, luzów nie ma nigdzie. Rozrząd nowy bo poprzedni łańcuch się wyciągnął. Ale zmiana rozrządu nie zmieniła nic w zachowaniu. Po odłączeniu sondy pierwszej nie dojrzałem specjalnej poprawy. Ciekawa jest jedna rzecz. Odłączenie sondy czy to przepływki nie powoduje wyświetlenia...
Czytałem ten wątek na początku ale jak auto stoi w ogrzewanym garażu to także słabo pali, właśnie sugerując się tym wątkiem postanowiłem zmienić świece, jedna wogóle nie iskrzyła a druga aż za mocno i elektryk stwierdził że robi jakieś zwarcie więc postanowiłem wymienić, niestety, jedna się ukręciła, została zrobiona tulejka żeby nie zrzucać głowicy,...
Witam po rozgrzaniu silnik głośno pracuje. Czy to napinacz rozrządu puszcza olej po rozgrzaniu i nie napina? Okienkiem podejrzałem napinacz jest wysunięty dobry centymetr. Jak zdiołem górną pokrywe to wydaje się że łańcuch napięty. Dodaje film
Silnik 1.6 za 1500 i stary w rozliczeniu to chyba trochę złodziejstwo. Widocznie chce dobrze przyciąć. A tak ogólnie to sam silnik nie wiele ci da, musisz mieć sterownik, skrzynie, osprzęt bo 1.2 jest na łańcuchu a 1.6 na pasku wiec osprzęt zupełnie inny. I kto ci to podlaczy, inna wiązka itp. Realne koszty wymiany wyniosą około 3-4 tysiące. Za te pieniądze...
1,4 16V na łańcuchu
Sprawdź czy czasem rozrząd nie przeskoczył. Nie pamiętam czy tam jest pasek czy łańcuch.
Oprócz tego wymieniono olej i filtry czyli standardzik zaraz po zakupie auta A rozrząd zapomniano , licznik nie cofany ? :D A bo to łańcuch i przy rozruchu silnika wszystko OK brak niepokojących odgłosów ?
Witam, mam duży problem, bez wcześniejszych oznak(klekotania stukania) samochodem przejechałem ok 50km zgasiłem, po ok 1h przejechałem 1km zgasiłem, po ok 40min samochód odpalił na ok 20sek i zgasł sam, od tamtej pory nie odpalił, nie jest to na pewno wina słabego akumulatora, rozrządu(sprawny i na łańcuchu), na diagnozie nie było żadnego błędu, po...
Witam, koledzy posiadam Opla Astrę G 2.0DTI 2001r. Zauważyłem, że cieknie mi olej dokładnie za amortyzatorem napinacza. Ściągnąłem napinacz i tam zobaczyłem śrubę E12. I teraz pytanie, czy jest dużo roboty z wymianą uszczelki pokrywy łańcucha rozrządu? Tam jest w ogóle jakaś uszczelka czy jest to poskładane na silikon? Co trzeba zdemontować żeby w ogóle...
Witam. Mam do zrobienia astre II G-CC 2007 1.4 16 V z uszkodzonym silnikiem (stuki w głowicy).Przejechane 106 tyś. km Kompresja: 1 cylinder - 8 2 cylinder - 5,5 3 cylinder - 14,5 4 cylinder - 14,5 Rozebrałem głowice i na drugim tłoku kawałek metalu był ( taki 1mm x 3 mm) Po sprawdzeniu reszty głowicy to widać że jakieś prochy musiały być na wszystkich...
Miałem taki przypadek w 2.7 TDi ( wadliwe napinacze prawe) przeskoczył łańcuch tylko i stuknął tłoczek w zawór. Głowica druga a wałki stare wrzucone i auto kuleje na 1 cylinder. Właśnie taki skutek był że poprzestawiało krzywki na wałku.
Witam, kupiłem starą Astrę z 2001 roku aby jeździć do uruchomienia mojego Peugeot'a. Ponieważ strasznie grzechotał, wymieniłem popychacze, olej i filtr. Pomogło sporo, ale chyba lekko przestawiłem koło impulsowe położenia wałka rozrządu. Rozrząd ustawiałem bez przyrządów, jedynie zablokowałem wałki płaskownikiem 5 mm i spiąłem łańcuch z kołami opaskami.W...
Cóż przyjacielu, coś musiałeś źle złożyć albo czegoś nie wymieniłeś :/ 1. jeżeli jesteś w stanie na słuch zlokalizować stukot poniżej głowicy to możliwości są następujące: - obrócona panewka; - zły wymiar panewki - źle złożona stopa korowodu (dla hejterów - da się, już wiele w życiu widziałem, nawet odwrotnie założoną łamaną stopkę) - niewycentrowany...
dziś się przysluchalem bardziej i jeśli mam Klime włączona to tak nie słychać, przy wyłączone klimie jest ten dziwny hałas jakby coś ocieralo , ost mechanik wymieniał pasek klinowy ale to tez nie z tego powodu bo na starym pasku też to słyszałem w środku auta jak i na zewnątrz, mechanik ost wymieniał uszczelkę w silniku to przy okazji zerknalem na łańcuch...
Rzeczywiście, o kfzr zapomniałem - jest to rzeczywiście bolączką i nawet z autopsji temat znam sprzed 2 miesięcy. Z drugiej strony, to jest skuteczna naprawa na jakieś 100-200tys km. Wymieniamy jako część eksploatacyjną i jedziemy dalej - nie słyszałem jeszcze o 1.8, w którym by coś więcej padło od tego (poza klepaniem i zawahaniem przy przyśpieszaniu)...
Akurat tutaj nic się nie ustawia, pompę i wał blokujesz blokadami które łatwo można zrobić samemu, potem dokręcasz śruby w groszkowych otworach i całe ustawienie. Ewentualny problem może być z wałkiem rozrządu jeśli zdecydujesz się odkręcać centralną śrubę. Dawno już to robiłem, ale pamiętam że roboty było sporo, trzeba rozpinać rozrząd, pilnować tych...
aaa to ten na łańcuszku rozrządu... no to może być rozciągnięty łańcuszek np: a to że był robiony, to nie znaczy, że ktoś czegoś nie spartolił, może napinacz nie napina prawidłowo, a może już się wytarł bo np jeździłeś na minimalnym stanie oleju, a może sam łańcuszek zrobiony z gównolitu. Ja kiedyś wymieniłem w 125p łańcuch rozrządu to 10tyś nie wytrzymał,...
W z16xep nie ma łańcucha. Przebieg 250tys bez gazu.
Dokładnie to co znaczy , połączenie w łańcuch czyli - albo szeregowe 8 multiswitchy co daje do 16 satelit - albo ilość konwerterów 8 na 4 szeregowe multiswitch. O to pytać należy dokładnie producenta. Bardzo dobra instalacja na większą ilość tunerów z rozdziałem na 4 kable po 16 SCR do tego z możliwość obsługi Legacy dla starego tunera na każdym z wyjść....
Silnik z14xep wypadanie zapłonu na 4 cylindrze sporadycznie zdarza się że na 1. Czasami po zgaszeniu i ponownym odpaleniu przez chwile chodzi normalnie. Co było sprawdzone to: Rozrząd prawidłowo ustawiony i łańcuch w dobrym stanie. Cewka i świece ok, podkładane dla pewności z innego. Wtryski sprawdzone i podkładane z innego. Ciśnienie sprężania na wszystkich...
U mnie rozrząd jest na łańcuchu więc czujnik musiał by być gdzie indziej.
...Jeśli masz manometr z długim przewodem i możesz go widzieć podczas jazdy...... Szanujący się Mechanicy tak mają. A dodatkowo mają "przelotki", że widzą jednocześnie wpięty manometr i wskaźnik (kontrolkę) ciśnienia podczas jazdy. Oczywiście racja na 100% ale czasami słabo widać chwilowe piki i spadki ciśnienia a czujnik to załapuje ... Ten silnik...
Takie coś może też źle świadczyć o stanie łańcucha rozrządu.
Proszę o informację po jakim przebiegu należy wymienić rozrząd w Oplu Astra H 1.7diesel 2012r. Czy w tym modelu jest pasek czy łańcuch.
Wydaje mi się, pojawiał się rano, kiedy za szybko przekręcało się kluczyk. Kiedy odczeka się parę sekund (po zapaleniu kontrolek, 5-7 sekund) nie ma go, tego dźwięku. Wydaje mi się, że ciśnienie wówczas w silniku podnosi się i już łańcucha nie słychać. Mechanik raczej nie widział problemu ale do środka nie zaglądał.W międzyczasie zrobiłem uszczelka...
Witam Mam mały problem i poszukuje osoby która mogłaby mi doradzić. Wymieniałem silnik w astrze 2.0dti, oczywiście sam słupek. Podczas zakładania pompy, ponieważ już kiedyś miałem taką wymianę posiadam blokady, blokowałem wszystko blokadami zgodnie z opisami i schematami. Po założeniu wszystkiego zauważyłem jedną niepokojącą rzecz. Kiedyś kiedy robiłem...
Pasek w jakim by aucie nie był najlepiej wymieniać wcześniej, lepiej dmuchać na zimne, bo to bomba z opóźnionym zapłonem. Mówi sie że najlepiej we wszystkich autach co 60 tys i cos w tym jest, ja w swojej obecnej astrze, mam wedlug instrukcji zmieniac co 120tys, ale wymienilem profilaktycznie po 80tys i co sie okazało stary pasek miał pęknięcia w dwóch...
Pomyśl o ( nieco egzotycznym) ale ciekawym i bardzo mało awaryjnym aucie : toyota matrix (pontiac vibe- zdecydowanie ładniejszy). Kupisz za 20 tys 2006-7, nawet ze "świeżą" instalacja LPG. Bardzo oszczędne silniki VVTI 1,8, moc ponad 130KM, rozrzad na łańcuchu. Jest sporo modeli z napedem na 4 koła, także z bardzo dobrymi skrzyniami automatycznymi....
Te 2.0d miałem w astrze g i vectrze b i tu już nie było tak kolorowo bo w obydwóch po paru miesiącach musiałem robić nieszczęsną VP44 bosha. I chociaż pompy te chodzą w 1.8 forda i bmw to właśnie w oploskich siadały najczęściej, dużo osób twierdzi że to przez trawersy. Nie chce się wymądrzać ale chyba to były silniki GMa. Jedno co było w nich dobre...
Czasami nie za bardzo wiem, jak zacząć artykuł, tak jak teraz. Temat niby prosty - historia pomiaru czasu, chronologia horologii. Ale co można napisać o czasie? Na pewno to, że mamy na jego punkcie niejaką obsesję. Wielu ma go za mało, albo wcale go nie mają, niektórzy zaś za dużo i nie wiedzą, co z wolnym czasem zrobić. Czas płynie, przecieka między...
wybierz seicento lub astrę z silnikiem 1.6. Seicento z silnikiem 1.1 jest zdecydowanie szybsze od 900, a spalanie podobne. Największe plusy tych aut to tanie części i dość niezła bezawaryjność. Resztę aut nie brałbym pod uwagę. no może jeszcze jakiś golf i renault 19 z silnikami 1.4 ale tylko zadbane z niedużym przebiegiem. Seicento i Astra to najlepszy...
Polecam 1.6 8v jest to bardzo dobry silnik i daje rade nawet w astrze kombi, jest najtańszy w eksploatacji, a w twinport jest rozrząd na łańcuchu(musi chodzić na dobrym syntetycznym oleju) i sam rozrząd to dość spory wydatek łańcuch,napinacz,3 ślizgi,uszczelka,pompa wody to wydatek ok500zł a do tego koła zębate to jeszcze jakieś 400-500zł, a 8v to tylko...
Witam! Dostałem od firmy auto - takie jak w tytule: 2002r. przebieg: 211tys. ma auto silnik był wymieniany przy 190tys. i miał wtedy 120tys. więc przyjmijmy, że silnik na chwilę obecną ma ~150tys. rozrząd był wymieniany 20tys. temu przy zmianie silnika. Zaniepokoiła mnie w tym autku jedna sprawa - silnik głośno chodzi na biegu jałowym;na wolnych obrotach...
Tak to ten sam silnik co w Doblo. Mam mocniejszą wersję (90KM) tego silnika w Grande Punto, po mieście pali koło 6l/100km, w trasie bez korków da się zejść poniżej 4,5l/100km, a najmniej raz mi spalił na "trasie" Bielsko-Sosnowiec-Bielsko 4l/100km. Mieszkam w terenie pagórkowatym więc to chyba niezły wynik. Normalnie na tej trasie pali mi ok 4,8l/100km...
mam to samo, 1,3 cdti w astrze, na tych mrozach nie chce zapalić w ogolę, jak jest cieplej, pomaga jak na zapłonie poczekam aż pompa paliwa napompuje, i to dwa razy i odpali od strzała, po pierwszym odpaleniu, pochodzi minute zgaszę i odpala normalnie. Czy ktoś sobie poradził z tym problemem, bo już sił mi brak. Wymienione: rozrusznik 900zl akumulator...
Ja parę uwag praktycznych: silniki od wycieraczek nawet 24V są za słabe - mają ok. 150W (no i zębatka odbiorcza przeważnie plastikowa) - za konkretne silniki z metalowymi przekładniami - nawet ze szrotu (Wolumen) czy to 220, czy 24V trzeba dać ok. 200-400 zł (chyba, że autor tematu już jakiś ma). Niezłe są (ktoś na forum już na tym robił) silniki elektrycznego...
No ja najpoważniej biorę pod uwagę opla astrę II. Mam kilku znajomych z takim samochodem i ponoć mało awaryjny, mało elektroniki która często się lubi zepsuć. Blachy ocynk, korozji brak produkowana do roku 2007 bodajże, więc w miarę świeży samochód. Silników cała gama, niektóre nawet na łańcuchu rozrządu. Części ponoć tanie jak barszcz. Co do skody...
Kolego Zeimp nie o wszystkim decydują ekolodzy, tylko księgowi . Kiedyś (20-cia lat temu) zobacz ile modeli było oferowanych przez daną markę, a teraz? Dla przykładu Mercedes W124 przejeżdżały bez problemu po milion kilometrów, a w chwili obecnej W210 jak osiąga 500kkm to jest uważane za sukces. Oczywiście po drodze poczynając wymienię od dwumasy, wtrysków,...
Jak się skończą pomysły to zmień rozrząd. Wyciągnięty łańcuch, zmiana naprężenia i w końcu zmiana kąta wtrysku. Miałem to w Oplu Astrze 1,3 cdti.
Auto odpala na autostarcie i jeździ, bez problemu, po zgaszeniu silnika nie ma probelmu z odpaleniem. Jest problem po dłuższym postoju. Kody błedów P0400 P1222. Znaczenie podanych kodów błędów: P0400 - Układ recyrkulacji spalin, nieprawidłowy sygnał zaworu. P1222 - Traction Control Output Circuit Malfunction / Sieć CAN, kontrola trakcji, awaria obwodu....
Witam, zakładając ten temat proszę o pomoc - wskazówkę w wyborze auta. Roczne przebiegi minimum 7-10 tyś km do 25 tyś km- będzie oszczędnie mogą się zwiększyć. Są minimum 3 kryteria wyboru 1. silnik pojemność od 1.4 do max 1.8 l. p.s. proszę polecać w tych widełkach. 2. chętnie kombi - wygoda, a między 5 drzwi a kombi spalanie może nawet nie 1 litr...
Bardzo kiepski wybór jeśli chodzi o auto, jeszcze gorszy jeśli mowa o silniku. Dlaczego? Uzasadnij, mam od 3 lat Zafire A z 2005 , co prawda 1.8 (z18xe) i złego słowa nie dam na ten samochód powiedzieć Pakowny, wygodny, bezczelnie tani w eksploatacji, łatwy w naprawie. Te silniki latały w zafirach, astrach, vectrach, Masa części i w rozsądnych cenach...
Z nowszych to Astra H (produkowana w latach 2004-14), też całkiem fajny samochód, prosty w naprawie, nie polecam benzyniaka 1.4, bo miały wadliwe łańcuchy rozrządu, dobry jest 1.6, powinien być dobry do gazu, w rodzinie u mnie jest Meriva 1.6 z 2005 i fajnie sobie radzi z LPG.