Spadek napięcia na instalacji, po prostu na D+masz 14V a z drugiej strony kontrolki powiedzmy 12 i to 2 wystarcza aby się żarzyła. Nie chrzań się z tym, przetnij cienki niebieskobiały kabel od D+ i wstaw w szereg diodę, katoda w stronę alternatora. Pd-to są dziewięciodiodowe alternatory.
Witam mam problem tego typu iż przy mojej astrze padl alternator wiec kupiłem zamiennik.Wszystko pięknie ladnie ale jak rozpakowałem paczke to się okazało ze szpilka na kabel + pasuje ale przy orginalnym Boscha była wtyczka na jeszcze dwa przewody a tutaj sa dwie szpilki i nie mam bladego pojęcia który kabel do której szpilki czy to ma jakies znaczenie?
Dzień dobry! Chciałbym zapytać, czy moja doraźna naprawa ma ręce i nogi oraz czy nie spali mi samochodu :) Problem wygląda następująco - oryginalny kabel plusowy alternatora został w tajemniczych okolicznościach przerwany a na końcówkach pojawił się nalot jak po utlenieniu. Moja doraźna naprawa objęła zamocowanie nowego kabla plusowego od alternatora,...
Chłopie, weź kawałek kabla i połącz 30 z 87a przekaźnika, jak kontrolka się zapali, to wymień przekaźnik na stosowny, jak przy wkładaniu przekaźnik klika, to kontrolka się nie zaświeci, bo ją rozłącza i trzeba się zainteresować samym alternatorem, lub kablami do niego
Obwód kontrolki ma zwarcie albo do niego jest coś podpięte i zasilane. Pali diody wzbudzenia. Proponuje zewnętrzą kontrolkę wpiąć i jeśli będzie ok , pociągnąć nowy kabel do licznika.
Witam. W mojej astrze f z 95 r z silnikiem x16xel 1.6 16v 101km nastąpiło dziwne zjawisko. Padł mi alternator (nie było ładowania), poszedł do regenracji. Uszkodzony był regulator napiecia. Przy okazji elektromechanik wymienił łożyska. Po zalezeniu alternatora jest ok, ładuje on ksiązkowo 14,4 V. Zostawiłem samochód pod szkołą na 3h chciałem odpalić...
Witam. po kilku godzinach postoju bateria rozładowana... podłączam kable z innego auta i bez włozenia klucza do stacyjki swieci mi sie wszystko na desce rozdzielczej < olej, ładowanie ,swiece, zaplon itd..> pierwsze co mi przyszło do głowy to zwarcie alternatora. odłączyłem klemy z aku... odłącxzyłem zacisk alternatora i naładowałem i podłączyłem...
Naciąg paska to małe prawdopodobieństwo. Piszczał by. Weź sobie kawałek miernika i przy odpalonym silniku sprawdź czy pojawia się napięcie na śróbie z wyjścia alternatora i na akumulatorze. Przy sprawnym regulatorze powinno pojawić się to samo napięcie po obu stronach. Spadek o 0.2-0.5V onacza jedno. Kiepskie przejście. Należało by też sprawdzić połączenie...
mam maly problem. pewnego pieknego dnia nagle zaswiecila sie kontrolka ladowania. jednoczesnie zniknelo wspomaganie kierownicy. Udalo mi sie wypatrzyc kabel ladujacy od alternatora,w tym samym peszlu jest bialo niebieski kabelek.Biegnie on od zegarow i myslalem ,ze to wzbudzenie alternatora. nie bylo na nim napiecia,wiec odpialem zegary i podlaczylem...
Komp ma kilka mas. 2 kabelki masujące w moim są w okolicy obudowy wałka rozrządu, w miejscu przeznaczonym chyba wcześniej(w kadecie) na przykręcenie pompy paliwa(była napędzana chyba wałkiem rozrządu). Czyli okolice obudowy paska zębatego rozrządu-alternatora-obudowy wałka. Jest też takie duże złacze 2kablowe(czarny i czerwony kabel) w okolicy 4 cyl.,...
Witam, wczoraj straciłem ładowanie w Oplu Astra 1.6 benzyna 2001r. Doszedłem do tego, że był lutowany kabel plusowy idący do alternatora i w tym miejscu dostał przerwy. Efekt jest taki, iż na jednym końcu kabla - od alternatora mam 18V ładowania. Czy alternator bez obciążenia (akumulatora) może ładować takim napięciem?
Opelek jest z silnikiem Y17DT i z klimatyzacja oraz z alternatorem HITACHI 100A. Masa byla sprawdzana, dolaczono rowniez drugi rownolegle przewod do kabla masowego. Przed awaria i teraz na pulpicie po zaplonie zapala sie zolty symbol auta z kluczem i dopiero po paru minutach gasnie. Obecny stan - rowniez uszkodzeniu ulegl nowy alternator. Brak ladowania...
Witam! Problemy zaczęły się po wymianie alternatora. Jak zwykle sprawdzałem stan naładowania aku i stwierdziłem niestety upływnosc na poziomie 0,3mA. Sprawdziłem wszystkie obwody wyjmując kolejno bezpieczniki, w ten sposób nie znalazłem nic. Po wypięciu kabla zasilania alternatora oraz wiązki 4 kabli dochodzących upływność 0,00mA. Dałem alternator do...
Wyciągać należy od spodu. Podnosisz auto na lewarku, prawą stronę, podstawiasz coś dla bezpieczenstwa. Musisz najpierw poodłączać wszystkie wężyki od vacupompy (jeden należy zaślepić bo sie będzie olej lał) i odkecić całkiem górny krócieć z tą metalową rurką od podcisnienia żeby nie przeszkadzał - to chyba najgorszy problem, bo dojście słabe. Potem...
Udało mi się jakoś podjechać do garażu. Po dojechaniu sprawdziłem - z alternatora smierdzi jakby spalenizną. Wyciągnąłem łobuza. Na oko, to za wiele nie widać. Obraca się, trochę jakby za ciężko, ale znowuż nie tak bardzo. I jakby lekko ociera coś się w środku. W dodatku przy wyjmowaniu urwałem końcówkę od kabla od ładowania, i teraz mam dodatkowy problem......
Witam! Mam problem z Oplem AF 1998r. 1.4 16v X14XE model silnika. Ostatnio było robione w tym aucie : wymiana rozrządu kpl (ŚWIEŻO WYMIENIANY), sprzęgło kpl, nowe świece + kable zapłonowe,filtry,olej. Chciał bym się was poradzić co może jest nie tak z nim, bo podczas jazdy wszystko ładnie pięknie chodzi silniczek pięknie śmiga, ale na biegu jałowym...
Witam! Założyłem ten post, ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na mój problem w internecie, a samemu wyczerpałem już wszystkie pomysły. Posiadam samochód Opel Astra F z silnikiem 1.7D bez modyfikacji. Ostatnio kolega zauważył że "magiczne oczko" na akumulatorze jest aby tylko lekko zielone. Na początku myślałem że uległo uszkodzeniu, ale mierze napięcie...
Witam, mam problem z samochodem. Po odpaleniu nie ma ładowania. Nie ma też kontrolki ładowania. 1. Sprawdziłem alternator, podłączając go pod wiertarkę i akumulator. Łącząc wzbudzenie przez żarówkę do B+ alternatora. Po zakręceniu wiertarką żarówka gaśnie i na aku jest +/- 14.5V. 2. Żarówkę w zegarach, multimetr pokazuje że jest przejście. Pozostałe...
W mojej Astrze I zaświeciła się kontrolka ładowania więc sprawdziłem napięcie ładowania wynik 13,8V. Alternator wymontowany i zawieziony do elektryka. Po naprawie (wymianie diod) już było 14,3V. Problem niestety dalej występuje. Wskaźniki paliwa i temperatury silnika nie działają, po przekręceniu kluczyka nie świeci się ani dioda ładowania ani poziomu...
Piotrek u mnie pompa przestała działać z dnia na dzień.jechałem samochodem zatrzymałem sie na postoju i nagle silnik dziwnie odgłosy wydawał tak jakby miał duzy opór stawiany więc zgasiłem silnik.zapal iłem ponownie i przestała działać pompa.miałem stywna kierownicę i bardzo cięzko kręciło sie kierownica.sprawdziłem bezpiecznik i stan płyny wspomagania(u...
Po odpaleniu auta wskaźnik obrotomierza wchodzi na 500 obrotów i tak już zostaje.Kable między alternatorem i licznikiem sprawne.Na wyjściu z alternatora cały czas 6 V. Do obrotomierza dochodzi prawidłowa masa +12V; 10V ze stabilizatora oraz te 6 V z alternatora.W czym problem??Silnik oplowski.pozd
1. Sprawdź lampkę czy nie spalona. Możesz to zrobić podłączając pod zacisk L we wtyczce plus z baterii przez opornik / żarówkę Jest przekaźnik lampki. 2. Nawet jeśli spalona to przy wyższych obrotach powinien zaskoczyć (funkcja auto-start regulatora). Bzdura,żadna fukcja autostart, to po prostu pozostałość magnetyczna, i lampka nie ma nic do wzbudzenia...
Witam mam problem (chyba jak wszyscy posiadacze tego modelu) z alternatorem mianowicie spalił mi się poprzedni (alternator 4 piny okrągły wtyk) przy okazji ukruszyły mi się przewody z tej okrągłej wiązki która dochodzi do alternatora wymieniłem je po kolei. Kupiłem nowy ładować ładuje dobrze problem jest z obrotomierzem na wolnych obrotach ma 2,5tys...
Witam Wymieniałem śrubę z alternatora przy ramieniu, że nakrętka była zjechana to ją uciąłem kątówką i wstawiłem nową zapominając podpiąć kabelek masy który opierał się obudowę alternatora. Po włączeniu silnika i sprawdzeniu jak się zachowuje pasek klinowy dojrzałem iskrzący się kabelek, szybko wyłączyłem silnik i zamocowałem kabel tak jak miał być....
witajcie, pomóżcie panowie i powiedzcie jakie na wtyczce 2 pinowej powinno występować napięcie? Bo mam mały problem i próbuje znaleźć przyczynę => strasznie mnie się nie podobają właśnie te dwa kable. Tak wg mnie na jednym powinno być chyba +12 jako wzbudzenie z aku, a u mnie co najwyżej 6V.
Kwoku, kabel czujnika w F idzie tym samym fragmentem instalacji co kontrolka ładowania. Czujnik jest zaraz pod alternatorem.
Witam, to mój pierwszy post, nadmienie iż jestem mechanikem samochodowym ale na ten moment nie potrafię rozwikłać problemu a oto on: posiadam Astrę f gsi z silnikiem c20ne, kupiłem ją niedawno i zauważyłem jadąc w nocy że kontrolka ładowania się żarzy, czyli im większe obciążenie tym bardziej się żarzy, widać to tylko i wyłącznie w nocy. Włożyłem inny...
Właśnie kupiłem licznik z obrotomierzem do mojego dieselka. Niestety nie mam odpowiedniego kabelka, więc obrotomierz nie działa. Ile może kosztować pociągnięcie odpowiedniego kableka z alternatora? Czy w ogóle ten kabel ciągnie się bezpośrednio z alternatora do licznika, czy potrzebny jest jeszcze jakiś przekaźnik?
Doszedłem czemu ten bezpiecznik powoduję normalną pracę przekaźnika - brak kontrolki ładowania, a tym samym na sterownik nie idzie prąd + z alternatora. Tym samym dochodzę do wniosku że przekaźnik pyka dlatego bo próbuje przełączyć się w stan podgrzewania jeszcze bez uruchomienia silnika. Troche dziwna sprawa. W takim razie nasuwa się pytanie czemu...
Nie do końca szukanie daje odpowiedź, fakt zajęło to trochę czasu i jeśli chodzi o samo gniazdo to się zgadza, ale w moim samochodzie zastosowano przejściowy kabel do podłączenia alternatora, gdzie z głównej wiązki jest zakończony wtykiem, który by pasował do nowego alternatora, ale jest za krótki a z tego, co wiem nawet podłączenie jego skończyłoby...
Ładowac ładuje wiec nie stane chyba gdzies po drodze jutro biore sie za rozbieranie alternatora i zobaczymy narazie z tymi kablami plus i minus sie pobawie pozniej zrobie szczotki i tak bede po kolei cudowal:P az pewnie na koncu kupie nowy alternator:P ale samochod musi byc wporzadku bo nic nie wkurza tak jak cos co nie dziala jak powinno
Witam wszystkich Długo przeglądałem forum by znaleźć odpowiedź na mój problem, jednak identycznego problemu nie znalazłem. Otóż, mam problem z alternatorem, wszystko było ok aż do czasu gdy (prawdopodobnie) wpadła nakrętka do alternatora i zerwała kabel od wirnika. Rozkręciłem cały alternator polutowałem ten nieszczęsny kabel, przy okazji wymieniłem...
Witam wszystkich posiadaczy starych Oplów. Jestem posiadaczem staruszka: Opel Astra 1,7D Kombi, z silnikiem oplowskim. Ostatnio wyskoczył mi problem z ładowaniem, tzn. nie naładował mi akumulatora mimo jazdy i musiałem skorzystać z uprzejmości innego kierowcy i kabelków żeby odpalić staruszka. Kontrolka od ładowania nie świeciła się, lecz zauważyłem...
Alternator siedzi na gumach i MUSI mieć masy, te cienkie to masy na sterownik silnika. Zrób tak, trochę wyżej masz miejsce na dwa gwinty m8, do górnego może być przykręcony ucho serwisowe. (na zdjęciu te dwie wystające śruby) Tam właśnie zamontuj kabel który podłączysz do górnej łapy alternatora (od strony paska, tak aby oczko nowego kabla dotykało...
Bardzo proszę o pomoc. Wcześniej siedział alternator z gniazdem na 3piny teraz muszę poprzerabiać wejścia i podłączyć to pod nowy alternator, ale potrzebuję oświecenia co do czego podłączyć. Robię to pierwszy raz i nie bardzo wiem co i jak. Bo z tego co widzę u mnie gruby czerwony kabel nie był w ogóle podpięty czyli teoretycznie L. Żadnego tołku z...
Rozwiązano :) 1. Alternator ładował lecz : Podłączone radio oprócz + i - w kostce , miało więcej kabli . Prąd wytworzony przez alternator , akumulator pobierał na próżno i robił zwarcie (Kostka była oryginalna i kable prowadzone były do dupereli typu , pokazywanie stacji z radja na wyświetlaczu u góry ) . Po podłączeniu tylko + i - wszystko wróciło...
sprawdzalem, takie samo Dodano po 58 A powiedz mi jeszcze jedno sprawdzenie na wyjsciu alternatora miernikiem czyli tam gdzie bezposrednio jest kabel prowadzacy przykrecony do alternatora ? i wtedy jednym kablem do alternatora + i minus do masy tak ? I wtedy np jesli nie osiagnie powiedzmy wiecej jak 14 V bedzie tak samo np 13.5 V to mozna winic w 100%...
Akumulator wyciągnięty z auta i podłączony jest pod prostownik.W miedzy czasie sprawdziłem w 3 sprawnych autach jak wyglądają napięcia na postoju i podczas pracy silnika.Pisząc o konkretnych wartościach jakie zmierzyłem musimy pominąć fakt ,że mój miernik zaniża wskazania o 1V .Na 3 aku pokazuje 11.4-11.6V + 1V w pamięci :-) czyli w normie,odpalamy...
Mierniki maja opcje sprawdzania diód. Sprawdzaj poszczególne odlutowane wejścia na przejście + do płytki dodatniej i ujemnej, następnie zamień kable i tak samo. W ten sposób sprawdź wszystkie 3 wejscia. Sprawdzć też przewodność w obu kierunkach małych diód. Uzwojeniach stojana połączone są w gwiazdę, więc i oporność pomiędzy nimi powinna być jednakowa....
A więc tak, trochę się pośpieszyłem z diagnozą i jednak pulsacja napięcia występuje też bez odpalonego silnika, jest mniej zauważalna ale pewnie przez to że regulator napięcia na alternatorze nie próbuje tego korygować, co w efekcie tylko pogłębia zakłócenia w sieci (Bez odpalonego silnika nie miga oświetlenie, ale ładowarka nadal wywala błąd na telefonie....
Można zewrzeć ze sobą te 2 kable sterujące i pompa będzie pracować (po odcięciu kabla z alternatora.Nie będzie regulować obrotów przy braku sprzężenia z alternatorem (obroty silnika samochodu).
Witam.A napiszę bo może komuś się przyda.Masz do pompy 2 kable grube +/- i dwa cienkie jeden po stacyjce,drugi z alternatora z mostka pomocniczego(to ten cienki kabelek co idzie do żarówki w zegarach) co za tym idzie napięcie na nim pojawia się kiedy alternator zaczyna ładować(jest tam napięcie znikome,bo przez szeregowo połączoną żarówkę płynie prąd...
miałem C16SE w automacie, Żonka nim jeździła bo to sedan był, to był anglik przeangliczony strasznie po partacku, ale to odpartaczyłem, ale mimo wszystko on czasem szedł jak głupi a czasem tak sobie, nie mam pojęcia czemu, nie licząc jeszcze tego że z 2 lata nie wiedziałem czemu na wolnych obrotach chodzi na 3 cylindry na gazie ale jak się doda gazu...
Witam, Mam taki stary samochód Astra F z 95 roku 1.6 czy tam 1.7 diesel. Mój taki traktorek jeżdze nim na pole. Zaświeciła się kontrolka akmulatora na czerwono. Nie wiem czy tak się po prostu świeci bo to już taki rozklekotany samochód. Bo niby normalnie odpala nic się nie dzieje. Może coś z alternatorem? Ale kręci się wszystko i niby chodzi. A taki...
Jakie jest napięcie na zielonym kablu bez podłączenia do obrotomierza, zrób pomiar przy pracującym i nie pracującym silniku, następnie zmierz jaki sygnał leci od obrotomierza do alternatora. (do pomiarów rozłącz zielony kabelek w kostce )
to z prawej za boczkim jest sterownik a przekaźniki wykonawcze są pod maską to się zgadza. to popatrz dokładnie z prawej może być trochę wyżej ale musi tam być taka skrzynka. Jak ją wypniesz to po załącvzeniu stacyjki nie oświeci się kontrolka.`świece te dogrzewają po zapaleniu nawet do 3,5 minuty ale po załaczeniu stacyjki kontrolka powinna świeciś...
Słuchaj-weź miernik,i sprawdź różnicę potencjałów pomiędzy korpusem alternatora a silnikem.W oplach altek jest na simmerblokach,a więc odizolowany od silnika,masowanie zapewnia kabel pod śrubą mocującą.W 99% przypadków to masowanie jest niewystarczające.
Witam ponownie, konsultowałem w międzyczasie sprawę ze znajomym mehcanikiem - pracował w oplu - stwierdził, że : 1. Instalacja - do pompy idą w tej wersji 4 kable - jeden to masa przykręcona w komorze silnika obok amortyzatora z prawej strony, kolejny to plus z alternatora idzie ze skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika, i kolejne to te dwa z kostki...
a co myslicie o tym podlaczeniu czarnego kabla na akumulator,zamiast za stacyjka, to nie moze miec nic wspolnego???? moj blad :) (laik)
Nie nie,tam nie jest koło dwumasowe,ani frajlaufszajba. Zwykłe koło na pas mikrorowkowy,nie ślizga,bo dotykałem dłonią i nie było gorące,jak przy poslizgu.Za napięcie pasa odpowiada samonapinacz,więc to nie to. Sadku napięcia na zaciśnięciu klemy z kablem nie ma,przekłówałem się przez izolację o pomiędzy kablami a klemą mam spadek napięcie 0,03 V podczas...
w tych autkach bardzo często były straty na kablach.
Panowe-z chwilą właczenia odbiorników elektrycznych zwiększa sie moment elektromagnetyczny alternatora (hamujący).Powoduje to większe zapotrzebowanie na moment obrotowy silnika,i powinien on sobie z tym poradzic. System multec małą i nagłą korekcję obrotów wału korbowego przeprowadza sobie poprzez regulację punktu zapłonu. Wszystko jasne? Nie piszcie...
Alternator nie jest wpięty w swiece.... (jak to mozliwe?? sic!!) Sterownika swiec nie ma.... Czujka temp. płynu nie odłacza grzania.... Swiece masz jako R5.. w tym schemacie ropniaka masz je wpięte przez zegarek K75. Sygnał z U12 może skracać ten czas. Ale jakoś na moje oko to chyba nie ten schemat. W Combo trochę inaczej to wyglądało z tym silnikiem...
Zacznij od konkretnego sprawdzenia masy. W Oplach to plaga!! Wogole zacznij od wyczyszczenia stykow, jezeli to mozliwe zmien koncowki kabli lub zaloz nowe kable bezposrednio od alternatora do aku. U mnie zadzialalo od razu. Ale jezeli piszesz o 14V na wyzszych obrotach to stawial bym na obwod wzbudzenia. Szczotki moga sie wieszac, jezeli sa ok to pewnie...
Witam! Posiadam Vauxhalla Astre, jakis czas temu odpalana byla z kabli, niestety zostaly zamienione bieguny i padł alternator, po odpaleniu pojawilo sie za duze napiecie. Po wymianie alternatora i kontrolki ładowania która sie oczywiscie spalila wydawalo sie ze jest ok, ale nie długo. Po przejechaniu jakis 20km zapalil sie check in który srednio po...
pomyśl logicznie.jakie spadki na kablach?skąd się bierze energia elektryczna w alternatorze?z energii kinetycznej.jeśli pobierasz więcej energii,a silnik pracuje cały czas z tą samą prędkością...dodaj gazu i wtedy sprawdź.ps kolega może mieć trochę inny alternator,z mniejszym kołem itp.u ciebie na jałowych jest ok.jesli byś miał walniętą diodę,to w...
Kolego prosta sprawa jak znaleźć co tobie rozładowywuje akumulator, odkręć klemę plusowa i miedzy tą klemę a plus akumulatora włącz amperomierz, na zamkniętych drzwiach i wyłączonej stacycje i innych odbiornikach , prąż pobierany z akumulatora powinien być góra na pozniomie kilkunastu miliAmper. Jeśli będzie większy to na zamkniętych drzwiach wyciągaj...
Coś mi sie tu nie zgadza - jesli alternator ładował na "full" to trzeb było wymienić regulator a nie mostek! Wstawienie diody na kablu nic nie pomoże moim zdaniem - albo zarówka bedzie swiecic jak swieci albo wcale nie bedzie swiecić - zależy od kierunku zamontowania diody. Chyba potrzebujesz nowy regulator.
z tego co ja sie orientuje bo tez przerabiałem ten temat (tylko ja miałem wypaloną czarną skrzynke padł jeden z tranzystorów mocy ,zakupiłem używaną pompe i działa ) z tymi kablami chodzi o to ze 2 grube (czerwony +12V , brązowy -12V) pozostają 2 cienkie kabelki (czarny +12V z pod stacyjki ,a niebiesko biały jest to PLUS + z pod alternatora jeżeli nie...
A po co będe cokolwiek udowadniał? Każdy mądry by wypiął 4 pinową wtyczkę z altka i popatrzał tam za ciekawymi rzeczami, zwłaszcza na kablu żółtym i czerwonym, chyba że masz nowszy typ, z dwupinową, to jeszcze prościej.Jeżeli tam jest ok, to się rozbiera altka ( brrrr, idzie się upaprać) i wymienia się.... A zresztą, przecież są tu inni.
Witam .Po wpięciu miernika szeregowo pokazuje 131mA.Wyjmowane po kolei bezpieczniki nie dają żadnych zmian poboru.Rozdzieliłem przewody na klemie+ i podpiąłem sam rozrusznik z alternatorem w efekcie otrzymałem spadek poboru do 12mA.Wypiąłem alt. i rozrusznik i podłączyłem kabel idący do stacyjki i bezpieczników,pobór skoczył do wartości 131mA.To wszystko...
Hehe juz wiadomo co było przyczną: brak masy na alternatorze, przez co nie było ładowania --> niskie napiecie = słaba iskra i zalewanie się :D Mam jeszcze pytanko... Co moogło zakłucać pomiar zasilania??? (zbliżając miernik do auta wyskawiwały na wyswietlacu rózne wartości) Może kable WN czy moze cos innego?
można tez sprawdzić napiecie na samym alternatorze(B+) możesz mieć ugnity kabel i dlatego ten spadek. Ogólnie alternatory w isuzu to temat rzeka. Sam próbowałem reanimować swojego w końcu taniej było wymienić na regenrowany...
to zależy czy masz 1 przewodowy czujnik temperatury nie mylić z czujnikiem na zegar na szafie czy dwu przewodowy ja mam jedno przewodowy i odcinam czujnik i dałem przycisk od masy do kabla idącego do czujnika po odpaleniu trzeba trzymać przycisk od 1 min do 5 min przy dużych mrozach jak puszcze przycisk to od razu widać ile prądu pobierają świece tym...
Dzięki wielkie za zainteresowanie się moim tematem. emeryt2, posprawdzam te masy. Niestety jeżeli chodzi o elektrykę samochodową nie za wiele się na tym znam. Przy okazji chciałbym jeszcze zapytać o jedną rzecz. Czy to normalne, że kabel przykręcany od alternatora do akumulatora (do klemy +) iskrzy przy dotknięciu do masy? Tzn kiedy się go odłączy od...
Ja miałem coś podobnego...pociągnąłem dodatkowy kabel z alternatora do akumulatora i po problemie.
Bardzo ciekawe. Tez mam astre i nie mam na szczescie takiego problemu. Jezeli raz dziala a potem nie dziala to ciekawe. Jak kontrolka swieci, to system wykryl problem - ale tym nie mowie Ci nic nowego. Ewentualnie mozesz miec przebicie w instalacji - problem z alternatorem i ABS dostaje zly prad - sproboj to zmierzyc przy roznych obrotach. Albo jakis...
Witam pewnie myślicie ze tego typu tematów jest pełno lecz mój jest nie typowy (tak mi się bynajmniej wydaje) ponieważ mam ,,trykanie" w głośniku i nie wiem co z tym zrobić nie mam gwizdów szumow itp. tylko trykanie które nie zwiększa się z obrotami, dodam iż po odłączeniu chincha od radia trykanie dalej jest słyszane lecz po odłączeniu go od wzmacniacza...
prosze was jeszcze tylko o jedno gdyz auto bylo u elektryka i cos zrobil ale chodzi ladowanie do 13,9 bez obciazenia i od samego poczatku jak bylem u niego sprawdzal i mowil ze prad wzbudzajacy jest za niski ze jakis problem jak pozniej dbieralem auto go juz nie bylo tylko jego nieprzyjemny szef a ze wszystko bylo ok a nie chcial powiedziec co zrobili....
A mam takie banalne pytanie odnośnie tego gdzie znajduje się regulator napięcia i wspomniane diody w silniku Astra G 1.7 DTI (Y17DT). Obejrzałem alternator ze wszystkich stron chyba i jakoś nie mogę dojść do tego gdzie te elementy mogą być (strasznie ciasno tam). Dysponuje ktoś jakimś schematem lub zdjęciem z zaznaczeniem tych elementów? Z tego co się...
tzn co według ciebie nie tak z instalacją masa czy moża za mała przepustowość kabla bo miałem kiedyś 70A altek i było wszystko ok
zaczynam od akumulatora bo okazuje się że zapewne wogóle nie trzymie tak jak ma trzymać zwłąszcza przy obciążeniu,cewkę też wymieniłem na cewkę z Omegi bo tamta miała przebicie na obwodzie-no i kable bo przetarte dwa były co mi umkło,a pozatym chyba kolo pasowe i paski też do wymiany bo bije jedno i drugie no i alternator do regeneracji pójdzie zapewne...
Koledzy borykam się z takowym problem - Buczeniem przy gazowaniu - na biegach od 1-3. Autko to sedan i przejechane 151 kkm,świece i kable nowe, obroty nie falują. Buczy na ciepłym motorku. - w Fiacie Palio oznaczało podobne buczenie - zapowietrzanie(UPG lub Chłodnica) tu podobno jakiś drgający element koło filtra powietrza !!! - ale wszystko wygląda...
Dzieki za zainteresowanie kolego kwok, widze ze znasz ten silnik:) Rozumiem działanie podtrzymania obrotów, i chciałem to oszukać.. Sadziłem, ze być może silnik ma obciążenie (np. alternator) przy którym ta ustalona pozycja (np. 30) jest niewystarczająca by utrzymać prędkość powyżej normalnej prędkości biegu jałowego. Innymi słowy na postoju, sterownik...
Nie kombinuj ze starymi kablami.Kup w sklepie linkę o przekroju 8mm2 ok. 8 zł za metr , końcówki oczkowe i zlutuj je porządnie.Połącz alternator z akumulatorem.Masa alternatora-najlepiej miedzy śrubą amortyzatora a obudową alternatora.Poprawa prądu ładowania gwarantowana.
Z alternatora prąd wychodzi, po odłączeniu kabli od alternatora kontrolka na tablicy od ładowania się nie zapala... Prosze o pomoc... alternator jest dobry bo wytwarza prąd
Witam mam astre j.w i wczoraj po zrobieniu okolo 500 km zgasilem samochod i juz nie zapalil, dodam ze 10 minut wczesniej zatrzymywalem sie 2 razy i gasilem i odpalal bez zazutu. Wyglada to tak ze jak probuje odpalic kreci ale bardzo slabo moze 2 razy i juz przestaje krecic.Myslalem ze to akumulator, odpalalem przez kable i nic. Kupilem dzisiaj nowy...
Witam, Forumowiczów :) Mam poważny problem z astrą F 1992 auto nie chce odpalić?? mimo ,że rozrusznik kręci.Silnik w ogóle nie reaguje. Wyprzedając pytania rozrusznik i altek są nowe, bo to miało być przyczyną nie odpalania auta. Tak stwierdził elektryk z Warszawy! Wymieniłem te podzespoły i auto nadal nie odpala. Sprawdzałem iskrę i jest jej brak czy...
Witam. Mam problem z moją Asterką. Jest to Opel Astra Classic 1.4 benz.(zawsze leję 95 oktanów) 60 km, 1999rok, sedan, przebieg autentyczny (posiadam auto od nowości) 55 000 km. Astra stoi cały czas na dworze. W te mrozy także. Nigdy z nią nie było najmniejszego problemu. Jednej nocy mróz sięgnął -30 st... i rano nie zarzuciła. Kręciłem kilka razy,...
Witam. Mam problem z inst. gazową w astrze 93 rok. Mianowicie na ciepłym silniku auto gaśnie szarpie i szarpie. Dzieje się tak na wolnych obrotach. Wymieniłem już świece kable filtr gazu i powietrza. Alternator po remoncie. Silnik krokowy nowy. Szukam pomocy bo normalnie zwariuję. Nie mam już czego powoli wymienić. Na benzynie wszystko ok.
Witam Mam pytanie dlaczego wyjmowałeś alternator? Zgadzam się z kolegą z ostatniego postu. Miałem taki problem opisze dokładniej... Astra 1.7 diesel+turbo okazało się że alternator :Djest tak dobrze mocowany na tulejkach gumowych że nie ma masy. U mnie była doprowadzona przez płaski miedziany (przewód plecionka) i przykręcona do karoserii. Tak jak w...
Taki włącznik podłącza się przeważnie pod alternator do kabla gdzie po odpaleniu auta pojawia się 12V a nie pod żaróweczke od podświetlenia włącznika. Zobacz czy we włączniku świateł działa regulacja jasności. Pozatym wyjmij ten automat od świateł i podłącz jak ci wyżej napisałem.
Ja nie mam obrotomierza w dieslu. Można by pominąć ten kabel ?
Przy przekręconym zapłonie świeci i po odpaleniu gaśnie i wszystko jest w normie tylko po przejechaniu jakiejś odległości zaczyna coraz słabiej ładować aż spada do takiego ładowania ze w ogóle nie ładuje ale stopniowo najpierw 14 potem 13.9 itd aż do 13.5. A co do wyjęcia i włożenia to był już wyciągany z 4 razy i nic nawet elektryk poprowadził bezpośredni...
Żaden obwód lampki. Wspomaganie elektryczne. Jak odłączy kable sterujące od alternatora to układ myśli że jest ładowanie (lampka nie świeci) i wspomaganie działa. Zapewne dwa kable sterujące. Jeden lampka drugi żądanie napięcia systemowego z kompa. Tu trzeba szukać usterki skoro napięcie na aku okey.
No właśnie. Szukam tego czegoś gdzie mógłbym włożyć ten przewód. On jest niebieski i ma taką wsuwaną końcówkę. Zauważyłem, ze jak go przystawiam do masy, to wskaźnik temperatury reaguje i się podnosi, tyle, ze nie mogę go znaleźć...Przejechałem sie kawałek i jak przystawiłem go na chwilę do masy to wskazówka na zegarze co pokazuje temperaturę wskazywała...
Napisałeś: "Mogę śmiało ci powiedzieć jakie jest napięcie na tym kablu niebiesko-białym bo to też sprawdziłem, jak jest zapalony silnik to napięcie wynosi 12V(12,5V) w miarę jak zwiększam obroty silnika to napięci rośnie, z tym że są to dziesiętne Volta" Widzę, ze nie do końca zrozumiałeś o co mi chodzi.... Jeśli napięcie tyle wynosi to trochę mało....
Sprawdź połączenia masowe i kabel między alternatorem rozrusznikiem i akumulatorem.
Sprawdż ładowanie mógł paść regulator napięcia i to może psuć radio a filtr antyzakłuceniowy zazwyczaj montowany jest na alternatorze taka czarna kostka z jednym kablem przykręcona do obudowy alternatora
Koledzy tak czytam wasze wypowiedzi i obstawiam winę alternatora. Szczotki się wytarły i raz dojdą do komutatora (bieżni) a raz nie. Proponuję wyciągnąc alternator i sprawdzic. Przy okazji jak koledzy mowią obejżec przewód + pomiędzy alternatorem a akumulatorem oraz - . Można teżpodac masę z klemy bezposrednio na silnik nie powinno pojawic się iskrzenie....
WITAM wszystkich mam problemik z moim Oplem Astra - mianowicie nie załącza mi się ssanie po odpaleniu silnika Auto odpala ale dopiero jak sie rozgrzeje to chodzi normalnie chociaż jest trochę słaby i zamula Mój silnik to 1,6 Benzyna mam Katalizator.Byłem u mechaników i lipa. (Diagnostyka nie wykazała żadnych błędów, sonda lambda ok. trochę poczytałem...
sprawdzałem ładowanie i jest takie jak napisał grzesiek więc to jest ok, przeglądałem wszystkie kable przy altku i dalej i wszystko powinno być ok zainteresowała mnie wypowiedź kolegi o tym przekaźniku bo w tej chwili wydaje mi się to jedyna rzecz jaka może być do wymiany bo jak już napisałm wcześniej dzieje się to samo na dwóch alternatorach, wyczyściłe...
Do alternatora , on winien jest , Mości Pikolini!
Ja nie kombinowałem nic z altkiem u siebie więc dokładnie Ci nie powiem ale musze kiedyś wymienić kable altek - akumulator, silnik - buda auta i akumulator - buda auta bo to jest wąskie gardło mojej instalki. Tak to zasilanie mam 2 x 16 mm2 i 2 x 25 mm2 ...
Witam! W najbliższym czasie planuje kupić sobie suba Re Audio Se 12D4 i do niego jakiś monoblok dający przy 2 ohm jakieś 700 - 800 wat.Samochód to Opel astra f 97r.Siedzi w nim akumulator Banner 47ah i 390A, a alternator bosch 70A.Z tego co sam wnioskuje to będzie dużo za mało prądu żeby zasilić wzmacniacz i cała resztę (nawiew,światła itp.) Mam jeszcze...
Tylko Hitachi w dwoch wersjach w tym silniku wystepuje (70 i 100A). Kabel niebieski steruje czasem grzania swiec, sterowny z ECU, ktory bierze temp z czujnika temp plynu chlodzoncego. W alternatorach siadaja glownie mostki prostownicze, slaba izolacja miedzy plytkami + i -.
Dzięki wielkie, to jeszcze nie wszystko co trzeba w nim zrobić, ale był tańszy od rowera :D a jak na pierwsze auto to jest super juz nim przejezdzilem 10k km bez wymieniania czegokolwiek :) to moze tez byc przyczyna tych wszystkich zeczy co padaja na raz, ale człowiek uczy się na błędach :D Jeszcze raz dzięki za wszystko, auto dałem do mechanika i jak...
Ciągnik to Władimirec ale instalacje to sam robiłem i do akumulatora mam wyprowadzone dwa kable wzbudzenie i do ładowania . Bieguny to minus na masie . To już wiem jak to połączyć tylko w tej wtyczce to który pin od wzbudzenia a ktory obrotomierz ??
Układ jest elektro-hydrauliczny czasami nie działa. Do pompki mam 4 kable +, - , plus po zapłonie i regulator (niebiesko biały) A pytanie mam czy ktoś wie jak idzie ten niebiesko-biały kabel? bo zaczyna się od alternatora idzie do licznika dla kontrolki ładowania a dla pompki wspomagania wychodzi osobno. Ktoś przy tym majstrował i po prawej lewej stronie...
Gdyby nie było cały czas tych 14,3V to wiedziałbym gdzie szukać przyczyny, natomiast alternator cały czas ładuje 14,3V i nie ma żadnych spadków. Dlatego to jest dziwne. Dodano po 2 Na akku może być, ale mamy jeszcze trochę kabli i elektroniki (elektryki) po drodze do lamp. Czytałem różne inne fora oplowskie i bardzo dużo ludzi ma ten problem i nikt...