Odłacz na chwile zasilanie z akumulatora i sprawdz samą benzyne. Napewno emulacja sondy lambda rozwala mape benzyny.
skoro na LPG jest wszystko ok to szukać problemu w samochodzie często problemem jest przepustnica
Może to być równierz problem "lewego" powietrza, czyli jakaś nieszczelność w układzie dolotowym.
skutki gazu sterownik stracil adaptacje albo wtryskiwacze pojezdzij troche na benzynie i bedzie ok
Wtryski do wymiany o ile ciśnienie z pompy na listwie OK.
chodziło mi o to że czek zapali ci sie jak wypniesz kabelek z EGR. po tym zabiegu przestanie ci gasnac auto. U mnie też nie rejsetrował błędu EGR a jednak był walniety. Ale skoro wiesz lepiej i uważasz że to bzdura co napisałem to Przepraszam. Pozdrawiam :)
Zmień gazownika. Umów się u innego tylko wcześniej pojeździć na benzynie tak jak robisz 2-3 dni żeby parametry były jako wzorzec. Autokalibracja a potem regulacja w trasie.
:D:D a jednak dałeś się przekonać :D a teraz do autora sprawdź wydech czy czasem nie przytkało tam któregoś tłumika lub katalizatora... sprawdź przewody WN i swiece... i czy czasem jakiegoś lewego powietrza nie ciągnie.... Pozdrawiam
A jaki gaz ? pewnie II gen.. Możliwości: - źle ustawiona emulacja sondy w gazie rozwala mapy dla benzyny - czujnikologia benzynowa pompa raczej nie
Zakręć LPG na butli,poczekaj aż zgasnie(wypali resztkę gazu z przewodów)i przejedz sie na benzynie.Poczekaj i sprawdź jak odpali.
świece, kable WN, cewka, ciśnienie paliwa, czujnik położenia wału, najlepiej podłączyć pod kompa sczytać błędy albo samemu zworką błyśnięciami check-a.
Zobacz czy reduktor nie przymarza.
Daj drugą masę na sterowanie przekaźnika , podejrzewam tam problem. Zobacz jak kolega radzi wysterowanie tegoż na pinie A1 komputera, podłącz żaróweczkę 1,2W na ten pin przy samym komputerze, będziesz widział co się dzieje. Jeśli nadal będzie gubić wysterowanie, sprawdź zasilanie komputera, Stały plus piny C16,B1, plus po stacyjce A6, masy D1, D6, A12....
A reset komputera był robiony?
Sprawdź czujnik otwarcia przepustnicy
na benzynie go czasem nie przylewa?? co do sondy to lepiej jakby byl kat bo wtedy jest wieksze cisnienie spalin i sie nie wystudza, wiec znajdz jakis i zaloz go chyba ze ominiesz elektronike i puscisz go na registrze ustawionym na analizator spalin
komputer benzyny ma zdolność autoadaptacji do paliwa o różnych właściwościach. Ponieważ w wyniku "czyszczenia" instalacji lpg doszło do jej rozregulowania (np. zmiany ciśnienia reduktora lub jego uszkodzenia) ,komputer benzynowy zaadaptował swoje parametry (kąt wyprzedzenia zapłonu, czasy wtrysku) do nowych warunków zasilania gazem , które okazują sie...
Na czarnym przewodzie masz mieć +12 wolt po stacyjce a z ECU z d15 niebieskim kablem leci minus jak silnik jest uruchomiony .Więc wytnij niebieski przewód przy kompie i przy wtrysku i zrób bypasa jak nie pomorze to uszkodzony komp.
Zobacz świece a jak nie, to cofa się paliwo. W benzynie też mi dłużej kręcił ale nie aż tyle.
Lewe powietrze.
I to chyba najlepsze rozwiązanie. Bo z pamięci nikt nie będzie strzelać skąd powinna wychodzić wiazka na ten czujnik temperatury. A na schemacie też może nie być widać.
Kolego rozwiązałeś może ten problem ?
Z instalacji gazowe. Spróbuj skasować błąd i uruchomić na benzynie i nie przełączać na gaz. Jaką masz instalacje gazową?
Jeśli na benzynie nie ma problemów,zapłon jest ok.
Sprawdź to co napisałem.
rakowsa , przeczytaj to co sam napisałeś "Po odłączeniu (fizycznym) w ASO instalacji, silnik pracuje na benzynie zupełnie poprawnie. Po ponownym podłączeniu instalacji znów ten sam objaw." i wyciągaj wnioski. Po prostu instalacja jest nieszczelna i popuszcza gaz do układu dolotowego i silnik na benzynie się dusi (dwa grzyby do barszczu).
Ile przejechane na gazie (na reduktorze)? Filtry powietrza/gazu wymieniane? Auto chodzi /odpala poprawnie? Ma moc wg benzyny czy jest słabsze? Jakie odcinki robisz? Tankujesz gaz do pełna czyli wyjeżdzasz do zera? Na benzynie wiesz jakie masz spalanie? Bo na nim musi być też w normie żeby się nie okazało że na benzynie też podobnie bierze.
Nie zawracaj sobie głowy temperaturą, jeśli dobrze chodzi na zimnym to oszczędzaj benzynę. Trzeba jednak zimą pamiętać że przy mrozie pod -10 i większym silnik musi popracować do lekkiego podgrzania na benzynie. Technicznie wygląda to tak że w obecnych temperaturach odpalasz, przegazowujesz żeby się przełączył i wio a jak duży mróz to przełączasz na...
Jeżeli na listwie ma ciśnienie paliwa i wtryski się otwierają to musi palić na benzynie... Zmierz jakie jest naprawdę ciśnienie w układzie zasilania benzyną (na listwie paliwowej masz przysłowiowy "wentyl".
Miałem kiedys taki przypadek, całkiem podobny gdy padł sterownik od gazu i silnik pracował na dwóch paliwach, benzynie i gazie. Spróbuj odpalić go na gazie a wcześniej wypinając złączke od wtrysku benzyny. Jesli ożyje to jest to. Powinna Ci sie swiecic w tej sytuacji "Check Engine", zły skład mieszkanki. Również takie cuda zdarzają sie gdy sondaλ...
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
Na tej stronie znajdziesz odpowiedzi na wszystkie nurtujące cię pytania związane z Oplem http://www.ktk.prv.pl/
Witam Mam problem z nierówną pracą silnika i szarpaniem na benzynie w Opel Astra G 1.8 116km z LPG. Jedyny błąd jaki jest to sonda lambda została wymieniona na inną na pewno sprwną a błąd czasami dalej się pokazuje. Na gazie chodzi trochę lepiej ale nie idealnie. Sporo części zostało już wymienione przepływomierz sonda lambda i cewka zapłonowa oraz...
Przekaznika w benzynie chyba niema w prawym słupku,miały takowy ople ale diesle isuzu.Jak masz alternator Delco to dioda wywalona w mostku prostowniczym.
Jeśli nie masz możliwości skasować adaptacji, to po prostu pojeździj trochę na samej benzynie i zobacz czy sytuacja będzie się zmieniać. Jeśli to kwestia adaptacji to z czasem powinno się poprawić.
No jeździć ze dwa tygodnie tylko na benzynie aż się wszystko uspokoi (warto też odłączyć aku na chwilę), wtedy bez przełączania na gaz, jechać na mapowanie do gaziarzy.... O oddaniu do naprawy to nawet nie piszę...
Zajmij się gazem ,jak na benzynie nie czujesz szarpania. Nic na razie nie wymieniaj. To może być zacierający się wtryskiwacz gazowy.
sprawdz zawor elektromagnetyczny przy parowniku moze byc zanieczyszczony
zacznij od odłączenia np. wtrysku i sprawdz czy na gazie odpali, albo odłącz cewke przy reduktorze i sprawdz czy pali na benzynie Rozrzad sprawdz jeszcze raz. jak jest iskra w odpowiednim momecie i sprezanie to ma zapalic. którys z tych warunków nie jest spełniony
Rozregulowane dawkowanie paliwa. Jaką masz tą instalację?
VSS sprawdzony? Co do MAP-a to wystarczy że przez chwilę wężyk będzie nie szczelny i taki błąd zapisze. No i ten gaz w końcu wyreguluj, moja bez VSS też przygasała do 500rpm, ale na gazie i benzynie identycznie. A na dolocie mam kolanko od kanalizacji fi 50. :) 1000km to i tak może być mało zanim ten badziewny Tomasetto się ułoży, jedyna ich zaleta...
Witam Sprawdź silnik krokowy biegu jałowego - ten na kolektorze dolotowym przy przepustnicy. Może się zacina. Ja tak miałem. Pozdrufka Jendrej12ja
Nie wiem czy pomogę ,ale miałem ten sam problem z Astra 1,4 twinport , wypadanie zapłonu co zwaliłem na początku na wyciągnięty łańcuszek rozrządu. Po zmianie rozrządu nadal wypadanie zapłonu występowało ,więc zaczęło się poszukiwanie winowajcy. Na początek poszła cewka ,wiadomo zero poprawy, następny czujnik położenia wałków bo taki błąd pokazywał...
Najpierw to ja bym go rozebrał wyczyścił dobrze wymył w benzynie ekrtrakcyjnej, rozruszał i wtedy zobaczył. Zaślepkę robisz z blaszki z puszki po piwie i tyle ale egr musi działać nawet jak jest zaślepiony bo inaczej będzie generował błędy. Nie wiem czy taniej nie będzie usunąć go programowo i zaślepić na stałe.
Zimą w silnikach bardzo często zbiera się tzw majonez pod korkiem to wynik przerobienia wody z olejem. W szklance możesz zrobić sobie taki sam test. Wlej olej i trochę wody i zakręć. Kisiel głownie pojawia się zimą i przeważnie w autach zasilanych LPG. W wyniku spalania głównie LPG powstaje bardzo duża ilość pary wodnej (Produkt spalania) ta w wyniku...
Co do obrotów to ustaw 4 cylindy 2 cewki (tak jest w x16szr). Mają być poprawnie widziane obroty. PWA ustaw spokojni 80 a nawet 90. Lepiej na zapas niż na brak. Co do Bezwładoności TPS to pownieneś ustawić więcej niż masz na idlu - więc nie 0.18v a ponad 0.50V - sprawdź lekko dodając gazu na postoju ile ci wskakuje wartość napięcia i taką ustaw. Od...
na moje oko to masz podobny problem jak ja miałem mianowicie walnięta przepływka objawy takie jak u ciebie silnik 20ne benzyna +gaz odpalam auto na benzynie poczym tak jakby brakowało mu paliwa gasnie nie pomaga dodanie gazu odpinam aku i czasami auto odpali jedzie ok nic sie nie dzieje nagle zaczyna go mulic i gasnie check nie pali sie na GAZIE!!!!!...
Proponował bym wymienić sonde lambde.
Dużo tego ;) Może powolnie oscylować, choć tego możesz programem nie wychwycić. Takie zachowanie na ogół świadczy że swoje km już przejeździła. Nie pracująca w pełnym zakresie napięć przewidzianych przez producenta... Wykazywać na gazie głównie mieszankę ubogą, lub bogatą, gdy na benzynie pracuje prawidłowo... Dawać 5v zamiast realnych wartości - na...
Kolego kk.2000: a propos sygnalu z TPS-a to wcale nie jest on taki niezbedny, powiem wiecej, sa autka ktore bardzo dobrze spisuja się bez podlaczonego TPS np. Felicia 1.3MPI (Fabia 1.4MPI prawdopodobnie tak samo). Potwierdzam, mam fabie 1.4/60KM, a wiec silnik wywodzacy sie od felicji 1.3, nie mam podpiętego TPS'u isamochód tak samo jeździ jak na benzynie...
astra dławi benzynie astra benzynie przerywa szarpie astra benzynie
krzywa grzewczy grzejnik wymiana kondensatorów zasilacz rozbierać silnik
tester dt9205a interfejs multidiag
Namagnesowanie strun w gitarze elektrycznej a sygnał przetwornika Fender, Seymour Duncan, Fishman – wpływ na brzmienie i sustain Napięcie fantomowe 50V po wyłączeniu ES – pomiary miernikiem w instalacji domowej