Podmień cewkę zapłonową.
Prosto nie da się podłączyć, inna wiązka, inny sterownik. Najprościej przełożyć z Twojego starego silnika wałek i aparat
A potrafisz sam sprawdzić porządnie cewkę?
Tak o ile jeden i drugi silnik ma taką samą ilość zaworów. Czyli albo 8 (8V) zaworowy albo 16 (16V). Z silników 8 zaworowych nie pasują cewki do 16 zaworowych.
Cewka zapłonowa do sprawdzenia , na youtube zobacz jak ją sprawdzić .
wiesz co nie wem dokładnie......:-( Dodano po 53 jest cewka zapłonowa
Sprawdz próbówką czy masz zasilanie.
Sprawdź kompresję. Cewka była nowa czy używana ? Podmień kable zapłonowe
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
Co tu pisać....wymień cewkę na nową....
Była padnięta cewka zapłonowa. Po zmianie na nową wszystko ok.
Wadliwa była cewka zapłonowa - po wymianie lata bez problemu, aż do dziś :) Cewka zapłonowa od NGK została zakupiona za około 500 PLN.
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
W tak prostym aucie nie przewiduje nic innego jak cewka zapłonowa albo brak sprężania.
Skoro strzela z wydechu to może być też uszkodzona cewka zapłonowa.
Moduł uszkodzony , szukać przyczyny cewka może uszkodzić moduł.P
Cewkę zostaw w spokoju, w 99% przypadków pada moduł w aparacie.
Cewka zasilana po stacyjce a "odczep" do zasilenia modułu cena około 100zł (na alle... taniej)
Mi to wygląda na elektrykę może cewka zapłonowa?
Kolego co do odpalania i gaśnięcia w mojej z tym problemem była cewka zapłonowa.
sprawdz cewkę zapłonową
Odłącz wydech. Podmień cewkę zapłonową.
Cewka zapłonowa ?
Jaki silnik ? Jaka pojemność ? Rocznik ? Uszkodzone mogą być przewody WN jeśli są bądź uszkodzona cewka zapłonowa.
Nie pomogło myślisz kolego ze to cewka jest do wymiany ?
Witam! Kolego ja mam silnik X14XE i miałem takie same objawy,uszkodzona była cewka zapłonowa.
Może to nie to ale sprawdź starsze astry z 1,6 jak padała cewka zapłonowa gasły po rozgrzaniu i cięzko było je odpalic. Zimne paliły śpiewająco.
Witam moim zdaniem problem jest z iskrą czujnik halla w rozdzielaczu zapłonu bądź cewka zapłonowa - w mojej astrze objawy były podobne. Niestety, ale w tych modelach w aparacie nie było czujnika halla tylko cewka indukcyjna, która faktycznie potrafi zgnić, wtedy nie ma iskry na cewce zapłonowej.
Jeśli ten model ma aparat zapłonowy to sprawdź cewkę od czujnika magneto\indukcyjnego która to steruje modułem. Jest ona pod palcem rozdzielacza.
Czy taki stan rzeczy mógłby też być spowodowany problemem z czujnikiem położenia wału? Nie. Mam ten op-com może on mi coś pokaże? Coś pokaże, ale nie będzie to jednoznaczne wskazanie. Zapewne wskaże przerwę w obwodzie jednej cewki zapłonowej - to nadal może oznaczać cewkę, wiązkę elektryczną albo driver cewki w sterowniku silnika.
Spróbuj podmienić cewkę zapłonową
olanocka, po co piszesz głupie rady? C18NZ nie ma czujnika Halla. Moduł zapłonowy niech wymieni.
Witam pierwsze co to sprawdź czy jest iskra na świecach być może ze to cewka zapłonowa
a sprawdzałeś aparat zapłonowy ? cewkę?
To najprawdopodobniej będzie cewka zapłonowa (dis cztery cewki połączone w jeden moduł)
Sterownik silnika -> moduł zapłonowy( sterowanie na 3 i 4 pinie z ECU) -> dwubiegunowa cewka zapłonowa
Cześć Kiedyś często słyszało się o oryginalnych tylko świecach do opla GM. Ja bym założył NGK lub Denso -sam na takich jeżdżę. Następne to cewka i tu w oryginale raczej powinno być. Masz stara aby podmienić i zobaczyć czy przejdzie? Dwa twój motor nie ma hydraulicznej regulacji zaworów więc chyba należało by sprawdzić luz zaworowy oraz ciśnienie sprężania....
A sprawdzałeś cewkę zapłonową. Może cewka ,,poszła,, i dlatego masz brak iskry?
Masz uszkodzony moduł zapłonowy (ten pod cewką)
tak autko jest na gazie cewka zapłonowa wydaje takie dziwne tykanie . To wszystko dzieje sie niezaleznie czy silnik jest cieply czy zimny i tez cieżko pali
W F-ce i to z 93 roku, to tam raczej ten prostszy zapłon siedzi... jeśli mnie pamięć nie myli, to dys sterowany czujnikiem wału/wałka... Cewka jest chyba sterowana impulsowo po przekręceniu kluczyka. Zdejmij przewód z cewki, dotknij silnika i niech ktoś przekręci kluczyk. Powinna pojawić się na tym przewodzie pojedyncza iskra. Jeśli się pojawi, ale...
cewka zapłonowa made in china?
Na włączonym zapłonie nie można było trzymać tylko starych aut z cewką zapłonową i mechanicznym przerywaczem bo gdy przerywaz był zwarty przy właczonym zapłonie, grzała się i paliła cewka zapłonowa. Każdy elektroniczny zapłon tego nie zrobi i mozesz zaoszczędzić troche benzny.
To nie ta cewka. Ma byc 3-bolcowa.
Pierwszy błąd może mieć przyczynę w źle ustawionym LPG lub w nieszczelności układu ssącego. Wykasować błąd i sprawdzić czy wyskoczy podczas pracy na PB. Drugi błąd - świece bądź cewka zapłonowa.
Problem w tym ze kontrolka błędu silnika się nie zapaliła
Dzieki za pomoc
Krótko -masz rodzielacz zapłonu ( z kopułką) -czy czarną żebrowaną cewkę zapłonową?
Coś mi się tam przypomina, że raz miałem taki przypadek i winnymi były skorodowane połączenia w obwodzie zapłonowym wokół aparatu i cewki. Potrafiła też wariować cewka w aparacie zapłonowym.
Tak parametry są takie same.
masy są w porządku...zastanawiam się czy przyczyna nie może być czasami cewka zapłonowa bo niedawno wymieniałem na cewkę z omegi-bo pasowała
Sprawdz w tym czasie jak nie chce zapalić czy jest iskra i czy wtrysk pracuje. Jeżeli brak jednego i drugiego to może być czujnik położenia wału ( zależnie od silnika na wale, w aparacie zapłonowym) jeżeli nie ma iskry a wtrysk pracuje może być modół zapłonowy (częsta awaria i okresowa znajduje sie zależnie od silnika pod cewka , w aparacie) Na przyszłość...
Jest to benzyna, bez instalacji gazowej, wymieniłem jeszcze czujnik temperatury oraz dzisiaj nową cewkę zapłonową i ciągle jest to samo
Jak usunąć tą awarię.?? Cewka zapłonowa po sprawdzeniu jest ok, była sprawdzana w innym samochodzie.
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-opel-c... -tak wyglada cewka zapłonowa w tym samochodzie (silnik to Z12XE). Jak sprawdzić czy jest ona sprawna ? nie znam nikogo do kogo móglbym przełożyć cewke i sprawdzić.
Skrzyżuj przewody zapłonowe drugiego i trzeciego cylindra: (zamień je miejscami na świecach)jeśli niesprawność się przeniesie- to uszkodzony jest przewód lub wyprowadzenie WN cewki( pierwotnie trzeciego cylindra), następnie zamień przewody na cewce- na świecach nie ruszaj- jeśli usterka wróci na trzeci cylinder to cewka zapłonowa. Jeśli usterka się...
Jest na benzynie do tej pory wymieniłem cewkę zapłonową i świece .
A poszukałbyś kogoś z normalnym urządzeniem diagnostycznym? Pojawienie się usterki wraz z rozgrzewaniem się silnika, sugeruje wypadanie zapłonów - wypalony zawór, z przyczyn czysto mechanicznych, bądź uszkodzona cewka zapłonowa. A że jest duża i droga, więc przed wymianą wypadało by się upewnić. Chyba że masz oscyloskop, czas i ochotę, na przepatrzenie...
Sonda tak sobie, a cewka dobrze - pomiar rezystancji nie zawsze daje pewność, że cewka OK.
Nowa cewka załatwiła sprawę dzięki za zainteresowanie tematem
Padła mi cewka w Astrze F. Problem mam taki jakiej Firmy kupić nową.Miałem orginał firmy Delco-Remy.Zastanawiam się czy moge kupić Boscha. Moze jakieś inne propozycje.:?:
Wilgoć szczególnie ma wpływ na układ wn . Skoro jesteś pewny kabli (ja nie) to pozostała ci kopułka palec rozdzielacza, cewka zapłonowa, świece.
Witam napisz jakiej firmy masz instalację gazową i jaki model. Instalacja LPG raczej tutaj nie jest problemem, ponieważ po jej odłaczeniu (wyjęty bezpiecznik) problem nadal wystepuje, ale jeśli uważasz że trzeba to napiszę Mógłbyś napisać w którym miejscu w ASTRZE G znajduje się kopułka i rozdzielacz? W astrze G jest cewka zapłonowa w kształcie listwy...
Sondę możesz sprawdzić ale z przepływomierzem to będziesz miał problem bo w silniku X14XE nie ma go,masz instalację LPG w aucie?Jeśli masz możliwość to podmień cewkę zapłonową.
A jaka tam może być inna niesprawność -cewka w aparacie ,moduł, cewka zapłonowa o reszcie nie wspomnę.P
cewka zapłonowa jest oryginalna?
Carrot, ale tam ma cewkę nasadzaną na świece, nie ta przyśrubowaną w miejsce aparatu zapłonowego.
ostatnia cewka spalila sie po 3km na benzynie
czujnik halla lub moduł zapłonowy pod cewką zapłonową lub sama cewka.
No i pojawił się kolejny problem. Auto na bardzo niskich obrotach zaczyna skakać, obroty to spadają to wzrastają, dodatkowo czasem auto po 2 sek. gaśnie...jest to gaz sekwencyjny. Jakie są tego przyczyny? Czy to możliwe, że to popsuta (nagle po 2 tyg.) cewka zapłonowa? Pozdrawiam
cewka z Astry F będzie pasować (na każdym większym złomie napewno będzie), ale nigdy nie spotkałem się żeby ta cewka umarła...
Witam. Postanowiłem się zabrać za problem zakłóceń w mojej astrze g 1.6. Zakłócenia mam już rozpracowane. Jedne pochodzą od alternatora a drugie niestety radiowo od układu zapłonowego. Silnik posiada moduł zapłonowy (4 cewki) który do połowy chowa się w pokrywie głowicy. W związku z tym czy jest sensowne zaekranowanie cewki kawałkiem blachy? Bezproblemowo...
Komputer ci nic nie wykryje, prędzej oscyloskopowa diagnoza układu zapłonowego. Swiece wymień. Cewka tylko Delco, jest taka sama ja w polonezie MPI, jeżeli jesteś ambitny to podłożysz cewkę od opli na z astry z silnikiem X16SZ.
Cewka zapłonowa/Moduł zapłonowy?
Po zdjęciu cewki.
Moduł kosztuje conajmniwj 100zł. W tej cenie (poniżej : bo za o. 50 -80zł) bez problemu kupisz cały używany aparat DelcoRemy do 16NZ. Brat ostatnio kupił taki (w środku wydlądał jak nówka - cewka i moduł musiały być niedawno wymieniane) aparat. Firmowy moduł choć używany może być o wiele trwalszy od podróbki.
Wymień świece na takie jak mają być, tam siedzi Delco mt35e? Jeśli tak to jego wadliwie zaprojektowana sekcja sterowania cewka zapłonowa odzywa się przy wyeksploatowanym układzie WN. Świece koniecznie z rezystorem odkłócającym minimum 5kohm (polecam beru te działają idealnie w tym sterowniku).
Jakiej firmy cewka, jakie napięcie w instalacji auta?
No tak jeszcze może być wina tej cewki. Ale może też aparat zapłonowy, padł skoro sama cewkę wymienił.
Miałem podobny przypadek w Oplu Vectra nagle zgasła i nie było iskry na świecach. Spaliła się cewka w aparacie zapłonowym.
Przekaźniki i elektrozawory od LPG mogą dawać nawet 3A (tyle miałem w astrze a to nie ma przecież znaczenia) cewka zapłonowa też może dostawać prąd zaraz po przekręceniu kluczyka kolejne 2A i jeszcze garść drobiazgów typu sterownik i inne przekaźniki. Można zrobić eksperyment co konkretnie zasila ów bezpiecznik odpalając samochód i wyjmując go, jak...
Do sprawdzenia przemiennik magnetyczny na wale korbowym moduł zapłonu,cewka zapłonowa za mało danych-rok,kod silnika?
No tak, tylko że C16NZ ma aparat zapłonowy a C16SE cewkę bezpośredniego zapłonu.
Tak, plus po stacyjce, ten sam co zasila cewkę zapłonową. Tu masz schematy do Astry G https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Z16XE jest na stronie 21 i 22.
System Multec z układem zapłonowym EZF-i -zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Zwykły zapłon rozdzielaczowy z cewką impulsatora i modułem zapłonowym, nie ma czegoś takiego jak czujnik wałka rozrządu. Szukać wady albo w aparacie zapłonowym, albo uszkodzona cewka.
żarty żartami, ale jak odkręciłeś te śrubki na torx, to po prostu wyciągasz cewkę. I finał.
zobacz czy jest 12 V na aparacie zapłonowym, napisz gdzie jest moduł zapłonowy? tom gdzie cewka, czy w aparacie??
Podmień cewkę zapłonową. Prawdopodobnie ona "daje ciała".
Chodzi o cały aparat zapłonowy, kable i cewka?? Proszę konkretniej.
... czy cewka zapłonowa musi mieć "silną" mase z karoserią ? Tak, cewka musi mieć masę z karoserią (zakładam, że to 1.4 z aparatem zapłonowym jak u kolegi wyżej).
Z tego co wiem przełączaniem gazu steruje emulator. Też zastanawiałem sie na cewką i modułem zapłonowym, ostatnio cewka kopnęła mnie dosyć mocno.
witam wszystkich. Opel Astra F 1.6 benzyna + gaz. C16NZ Więc tak iskra raz jest raz nie ma, a ostatnio raczej codziennie jej nie ma. Z holu odpala po 10 metrach, a kręcąc nie. Prąd do cewki dochodzi, cewka ma masę, ale nie daje iskry. Zaznaczam, że pół roku temu ją wymieniałem (jak i wszystko inne - moduł, kable, świece, kopułka, cewka zapłonowa) proszę...
Potrzebuje schemat podłączenia sterownika Bingo M .Astra G 14 16v 1998r a konkretnie podłączenie pod cewkę zapłonową!
Dis mam nowy ori delphi i zasilanie na cewkę czyli piny E i F jest 12V czyli ok. Podmiana disa i ten sam efekt.
Okazało się że jak parkowałam na wzniesieniu i przód był wyżej to pojawiał się potem opisany problem, jak parkował przodem niżej to palił i jeździł normalnie. W warsztacie chwile trwało aż znaleźli przyczynę, wymienili moduł zapłonowy i cewkę zapłonową i działa.
Kolego miałem taki sam problem w Astrze 1416V Ekotek strzelała głównie na niskich obrotach uszkodzona była cewka zapłonowa.
Ten silnik nie ma kodów błyskowych, musisz pojechać na diagnostykę komputerową. Nie jestem mechanikiem ale przy tych objawach to problem leży raczej w układzie zapłonowym - czujnik położenia wału/cewka/ECM.
Problem rozwiązany. Okazało się że powodem problemów była cewka zapłonowa i świece. Po wymianie silnik działa prawidłowo.
Bardzo możliwe że padł moduł w aparacie zapłonowym ale powinieneś sprawdzić cewkę wysokiego napięcia. Tanie moduły made in china nie zawsze działają !
Mam opla astrę bertone 2000 poj. 1.8 w LPG Od kilku dni za każdym razem kiedy przejadę 20 do 30 km zapala się check i wyrzuca na pb. Lekko trzesie,gubi komfort jazdy. Na Komputerze wyswietla CEWKA. Dodam że świece były zalane olejem. Wymieniono świece i jakąś uszczelkę . Nadal to samo. Czekam na cewkę zapłonową. Ponoć stara jest obkruszona. zastanawiam...
cewka zapłonowa astra cewka cewka zapłonowa schemat cewka zapłonowa husqvarna
astra belka kuchnia gorenje magnetofon unitra transformator
lanzar maxp124 przerywacz kierunkowskazów schemat
BASCOM-AVR INKEY budowanie stringów, obsługa UART, echo, buforowanie, przerwania Audi A8 D3 4.0 TDI 2004 – kodowanie modułu drzwi VCDS, soft coding, adaptacja szyb