Witam! Miałem taki sam problem w Fiacie Punto, gasł na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika lub spadały obroty, serwisant w trzecim serwisie wymienił zawór z silniczkiem krokowym na zasilaniu gazem tuż przed mikserem na zawór z śrubą regulacyjną. Ustało, chodzi super. Prawdopodobnie silnik krokowy zacinał się po rozgrzaniu.
Kolego # klm - w tych latach raczej nie było tulejek tylko łożyska igiełkowe , jak jest pyknięcie czyli wyłącznik elektromagnetyczny działa , jak nie gasną kontrolki po przekręceniu kluczyka szukamy dalej (kolego decybel nie uszkodzenie klemy plus ) , samochód swoje lata ma -- dość fajną awarią są utlenione powierzchnie pomiędzy głowicą ( zębatka )...
Na ciepłym silniku komputer podaje za bogatą mieszankę na wtryskiwacz (zalewa). Powodem jest najprawdopodobniej czujnik temperatury ( 2 -pinowy) - który podaje błędne dane dla ECU. Czujnik temperatury, który wymieniłeś (1-pinowy) podaje sygnał tylko na tablicę wskaźników. Ten 2-pinowy jest za cięgłem przepustnicy (zwykle koloru niebieskiego) przy kolektorze...
Sterownik do wymiany
Tak tulejki
najczesciej tego typu usterka to modul zaplonowy sprobuj na cieplym silniku z popychu (mam taki sam problem ale nie wystepuje on nagminnie ) TO JEST 16V - KOLIZYJNY!!!!!!!!!!!!! kilka popychow i pasek rozrzadu moze pojsc sie pasc , remocik to pare K PLN maciekini: Ja mam taki sam, to jest standardowy problem. Poszukaj na forach np. tu www.tigra-team.pl/forum
Zakręć gaz całkowicie na butli i zobacz wtedy czy nadal się będzie zastanawiać zanim zapali.
Silnik z oznaczeniem C przed pojemnością nie ma EGRa.Oznaczenia X,Y,Z mają EGRy.
Katalizator raczej nie, podepnij autko pod komputer.
Wiadomo co było rozwiązaniem ???
Niestety sterownik pompy.
Moduł w aparacie, tylko nie kupuj chińskiego, bo działa max tydzień
Wymiana alternatora pomogła
witam napisz czy dzieje się to na ciepłym czy na zimnym silniku
Jeżeli pompa słabo buduje ciśnienie lub któryś wtrysk daje za bardzo w przelew to silnik może równo pracować ale będzie miał problem z uruchomieniem.
Na ciepłym silniku świece nie grzeją.
Wszystko w porządku tylko problem jest kiedy silnik pracuje na benzynie i przy ciepłym silniku.
tak aparat zapłonowy to Bosch ( brązowa kopólka) zastanawie mnie jedna rzecz dlaczego nie daje iskry na ciepłym silniku?
Miałem taki sam przypadek, astra h nie odpalala na ciepłym silniku. Wymieniłem listwe wtryskowa i jest ok. pozdr
Co może być przyczyną, że ciepły silnik nie odpala w samochodzie Opel Astra 2002 rok DTI, a znowu zimny pali na dotyk
Tylko moduł do sprawdzenia.
jaki silnik?
Sprawdzone uwalony sterownik silnika.Czy zamiast sterownika 16172059ZG AZWW mogę zastosować sterownik o oznaczeniu 16172059ZG BFZJ ?Chodzi mi że ostatnie 4 -literowe oznaczenie jest inne.
To jeszcze sprawdź jakie ciśnienia paliwa widzi sterownik silnika gdy faluje.
Witam, mam problem ze stukajacym z16xe. Stuka jak na filmiku. Była robiona glowica, pierścienie, panewki korbowodowe. Silnik byl strasznie zasyfiony w środku. Silnik stukał przed i po naprawie identycznie. Zimny ciepły nic się nie zmienia.
Witam, pogrzebałem dzisiaj troszkę, i znalazłem: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... Zrobiłem jak w opisie, i opelek mi wymrygał kod 35 - Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków Może to być właśnie to? Dzisiaj ładnie odpalił po nocy, ale jak pojechałem po zakupy i wróciłem znowu nie chce działać :|
To silnik isuzu?
Witam Bardzo proszę o odpowiedź jakie ciśnienie paliwa powinno być na listwie zasilającej w astrze z silnikiem C14SE (wielopunkt). Mam bardzo rozbieżne informacje od 2,2 - 3,2bara Borykam się dobre kilka miesięcy z mułem astry na ciepłym silniku i chciałem wyeliminować z podejrzeń pompę paliwa. Mierzyłem ostatnio i wyszło mi 2,0bar i teraz nie wiem...
Rozrząd w ogóle sprawdzony? Coś mi się zdaje że ten silnik mechanicznie może być trup.
Witam mam ten sam problem , jakie było rozwiązanie problemu?
Usterka wystepuje tylko na ciepłym silniku. Jest to związane z sygnalizacją kontrolkami o awarii ?
Świece lepiej jest wykręcać na zimnym czy na ciepłym silniku??
Witam wszystkich, zaczerpnę wiadomości, opisywałem już na rożnych forach opla ale nikt nawet nie mrugnął oczkiem żeby mi odpowiedzieć. Mam Astre 99r. 1,4 16V ECOTEC Benzynka-Gaz. mam już ją dosyć długo i nigdy mnie nie zawiodła, aż do czasu. Wróciłem z miasta i stałem dużo w korku silnik zagrzał mi się do 90 Stopni wszystko ładnie i pięknie ale w lusterku...
Nic z tego nie będzie. TRzeba wrzucić jakieś logi albo chociaż jakieś odczyty z ciepłego silnika.
witam,,,astra jak jest zimna zapala na tyk,,jak się zagrzeje ma problem zapalenim trzeba długo kręcić,,,morze to rozrusznik bo troche dziwnie kręci ,,,albo pompa wtryskowa ,,niewiem od czego zacząć żeby zadurzo nie rozbierać ,,,czy morze mi ktoś powiedzieć jaka jest prowdopodobna przyczyna ,,,,,
Silnik ma już trochę przejechane i żeby ładnie odpalał, musi mieć zawsze grzane świece, czy ciepły, czy zimny. Na zimnym nie ma problemu, gorzej gdy jest ciepły, bo wtedy nie grzeje i trzeba trochę kręcić. Chciałbym coś zrobić żeby grzał świece przy każdym przekręceniu stacyjki, czy to będzie -20, czy +20. Jakieś pomysły?
Witam, Problemy, 1. podczas jazdy Astra F gaśnie i nie chce zapalić; 2. Po holowaniu, i dłuższym postoju z astrą jest wszystko wporządku. Zgaśnięcie astry występuje w losowych odstępach czasu (silnik zimny, ciepły). Astra-F|Silnik|X 16 SZ 1995 r Typ :KOMBI. Błędy na kompie jakie wyskakują w sterowniku : 00025 - Za niskie napięcie zaworu wtryskiwacza...
Szczęście że ci ecu za tysiaka nie wyskoczyło
gdyby to było to, to by ten wskaźnik szalał Nie. Podłącz diagnoskop i sprawdź jakie temperatury cieczy, powietrza, paliwa "widzi" sterownik silnika. Wykonaj testy na zimnym i na ciepłym silniku. Czy był już w tym silniku wymieniany ECU ?
Masz w niej LPG?
Witam serdecznie. Sciągnij przewód z cewki zaworu przy reduktorze. Ma zgasnąć silnik. Pozdrawiam.
Witam Nie podałeś żadnych danych dotyczących silnika?
Podłącz pod diagnozer. Mogą to też być źle ustawione zawory. Wtedy powstaje kłopot z zapłonem na ciepłym silniku.
A co mogą mieć świece żarowe do uruchamiania ciepłego silnika?
Czy problem występuje jednakowo na ciepłym i zimnym silniku ?
nie wiem czy w takich jednostkach było, ale wartość wynosiła 0.8, a w drugim aucie 5-7 z takim samym silnikiem. Problem jest tylko na ciepłym silniku
Sprawdź szczelność dolotu, np. Plakiem.
Słaba masa silnika, opornośc rosnie wraz ze wzrostem temperatury.
Samochód jest z 1997r. Świece mam takie jakie były w katalogu.
Czujnik temperatury silnika byś jeszcze wykluczył
Jakie masz ciśnienie w cylindrach ? Na ciepłym i zimnym silniku Potem w rękę miernik i podajesz listę napięć z : Czujnika temperatury silnika TPS Sondy lambda Map sensor Oczywiście sygnały do ECU
ja obstawiam moduł
W takim razie chyba jedynie egzorcyzmy pozostają. tak jak napisałem wcześniej - diagnostyka i podgląd zapamiętanych kodów usterek i parametrów silnika.
Fotka z kącika Astry. Silnik C14NZ (8V) po zerwaniu paska. (Oczywiście jest to przypadek ekstremalny)
Zmienię olej na nowy i zobaczę, jaka będzie reakcja co do łańcucha rozrządu. Nie wiem, kiedy był wymieniany, ale tylko po nagrzaniu słychać głośniejszą pracę silnika.
Sprawdź czujnik położenia wału.
Witam! Mój problem jest taki że auto odpala mi na zimnym silniku,a po przejechaniu kilka kilometrów,gdy go zgaszę i pójdę do sklepu i wracam nie odpala na ciepłym silniku.Elektryk powiedział mi że to nie moduł,bo w ogóle bym nie zapalił auta.Jak go sprawdzał to nie było iskry na kostce,która idzie do aparatu zapłonowego,a także niebyło napięcia na przekażniku...
Samochód czasami ciężko zapala tak jak w załączniku mechanik mówi że to silnik do wymiany ale trochę nie chce mi się w to wierzyć, macie może jakieś pomysły? Na jakiej podstawie tak twierdzi , pomierzył kompresję na zimnym i ciepłym - jakie parametry ???
A może by tak błędy zczytać
Jak sam tego nie sprawdzisz to się nie przekonasz- ja juz dziękuję.
Standard, wyślij do elektro-bip zrobią od ręki. Komputer pada od naprężeń spowodowanych róznicą temperatur i wstrząsami.
Witamja miałem podobny problem w Astrze z silnikiem 1.4.okazało się że padnięte coś było w aparcie zapłonowym,kupiłem drugi aparat zapłonowy na szrocie i problem zniknął.pozdr
Hej, ja mam ten sam silnik i dzisiaj zauważyłem u siebie podobny objaw - aby zapalić kręcę dłużej niż zwykle. Do teraz była to powiedzmy sekunda, teraz to kręcenie trwa ok. 3 sekund. I to sie dzieje przy ciepłym silniku, na zimnym nie miałem okazji sprawdzać. Przejmować sie tym? Co może być nie tak?
Aparat zapłonowy nie ma żadnej regulacji - zestaw czterech cewek sterowanych bezpośrednio z "komputera", czyli ECU. Dodatkowo jest (jak napisałem) nowy (nie oryginalny, ale jednak nowy). Co do luzu zaworowego - wydaje mi się, że w tym silniku jest hydraulicznie korygowany, więc go nie powinno być wcale (aż do zniszczenia zaworów, ale chyba nie przy...
Z twojego opisu niestety nie wynika czy problemy są na benzynie czy na gazie, nie piszesz też nic co to za instalacja LPG ani co było dotychczas sprawdzone. Czy w sterowniku silnika są jakieś błędy?
no jeśli rozrusznik to tylko wtedy jeśli nie kręci albo kręci zbyt wolno jeśli kręci normalnie to inna przyczyna a może być ich kilka w związku z rozrusznikiem (nawet jeśli kręci) to wiele wyjaśniłby pomiar napięcia aku w czasie rozruchu
Może by tak błędy odczytać lub spróbować je wymigać.
Całkiem możliwe, że pada driver pompy na silniku (sterownik pompy wtryskowej lub podobne określenia). Nie mylić ze sterownikiem silnika, bo nie o niego chodzi.
Mialem kiedys taki problem jak mialem uszkodzony czujnik temperatory plynu chlodzacego.Ale te zle odpalanie na cieplym silniku bylo zawsze.
Jak jest zimny silnik to moment i zaskoczy bez problemu, tylko jak jest ciepły to nie chce zaskoczyć tak szybko jak na zimnym. Praca rozrusznika jest prawidłowa, kręci bez problemu. Ryszard
A czy nie może jeszcze być przyczyną uszkodzona membrana w reduktorze ?
Jaki silnik, jaki rocznik? Wnioskuję, że X16XEL. Wróżek brak na tym forum.
W Astrze G układ się odpowietrza samoczynnie podczas pracy silnika.
Na czwartek jestem umówiony do mechanika, żeby ten czujnik sprawdził, mam nadzieje, że to to bo ręce mi już opadają
W końcu kupiłem nowy rozrusznik - chiński zamiennik z allegro za 250 zł. Teraz nie ważne czy zimny czy ciepły silnik i pali rewelacyjnie.
Długo mnie nie było. Więc tak. Problem rozwiązany. Winowajcą okazała się brudna przepustnica. Została dokładnie wyczyszczona i problem zniknął. Teraz idealnie odpala na nagrzanym silniku. Nawet spalanie spadło. Zamykam.
Do sprawdzenia układ wysokiego napięcia i rozrusznik, sławetne Delco daje powoli znać o sobie w a14let/l/r. Zaczął bym od świec potem rozrusznik i cewka, temat ciągnie się od 1.6 w astrach. Typowy objaw półobrotu wału rozrusznikiem zakłócony ecu szpilkami napięciami zasilaniu cewki lub głównym) klepiąc przepustnica i przez kilka(naście) sekund brak...
ala przecież astra ma zarory regulowani hydraulicznie - nie ma możliwości ich regulowania
rozrząd jest ok
Witam kupilem w wloszech u makarona astre 99' kombi 2.0 Dti z usterka zle odpala na cielym silniku. Jak jest zimny silnik zapala od strzała chwile pochodzi, zagrzeje sie zgasze na chwile chce zapalic i nic, moge tak krecic pol godziny i lipa. Wymienilem w polsce czujnik temperatury wody dalej to samo, załozylismy nową pompe wtryskową dalej dzieje sie...
hm tego nie wiem a jak to sprawdzić. firma która robiła pompę i wtryski zaproponowali mi zmianę na mapie dawki rozruchowej silnika na ciepłym. ale ja chce jeszcze wymienić czujnik temperatury na silniku może on wprowadza jakiś zamęt problem nie jest to drogie bo 60 zł oryginał GM.
Miałem ten problem w astrze f na monowtrysku. Problemem okazał się zasyfiony zawór gazowy przy parowniku. Był tak zaklejony że otwierał się dopiero przy ciepłym silniku. Nawet w trakcie jazdy nie szło go przełączyć. Po umyciu przełączał się po odpaleniu.
EGR - rozebrać wyczyścić. DPF - wypalić. Wtryskiwacze - sprawdzić na przelewy. Jakie paliwo wlewasz?
swiece spawdzales
Turbina , dziura w dolocie ?
Witam serdecznie.Też miałem podobny problem.Jak mi gazownik ustawił skład mieszanki to miałem 15%CO(wtedy jeszcze miałem do dyspozycji bardzo dokładny analizator)Aż nie mogłem w to uwierzyć.Sam ustawiłem na 1,5% i tak jeżdżę już 4 lata.Gaśnięcie na ciepłym silniku też może być spowodowane za bogatą mieszanką.Pozdrawiam Witek.
W instalacjach II generacji nigdy nie było i nie będzie takiej możliwości. Silnik po prostu często by gasł w momencie przełączania.
w przypadku układu z rozdzielaczem takie objawy są jak kopułka jest zawilgocona, a przypadku dis-a to się z tym nie spotkałem :P brak "ssania" to już inna przyczyna, wogule te 750 to i tak trochę za mało nawet przy ciepłym silniku
jeśli można to miałbym jeszcze jedno pytanie: czy jest możliwość sprawdzenia tej cewczki o której pisze Elektrit bo sprawa wygląda następująco astra nie paliła na ciepłym silniku a dziś przestała nawet na zimnym. Wyczytałem na forum że to najprawdopodobniej wina modułu ale na nowym było dokładnie to samo. dodam jeszcze że nie ma iskry.
Błąd sondy nie "zgasi" silnika.....
Witam. Mam problem z inst. gazową w astrze 93 rok. Mianowicie na ciepłym silniku auto gaśnie szarpie i szarpie. Dzieje się tak na wolnych obrotach. Wymieniłem już świece kable filtr gazu i powietrza. Alternator po remoncie. Silnik krokowy nowy. Szukam pomocy bo normalnie zwariuję. Nie mam już czego powoli wymienić. Na benzynie wszystko ok.
czyli dajej wróżymy ???podaj kod silnika ,czy jest z klimą czy bez,a na początek to sprawdz czujnik
Jak by to były wtryski to i na ciepłym by dymił a otwarty egr nie wyjdzie ci na kompie dopuki nie zapcha dpf-a,a to już większa robota znam to z autopsji.Jaki masz przebieg.
silnik 1.6 c16nz Silnik odpala na benzynie i odrazu gaśnie. Po Odpaleniu na gazie i przełączeniu na benzynę nie gaśnie. Nie ma różnicy czy zimny czy ciepły.
Do zrobienia w kolejności: 1- czyszczenie przepustnicy, 2- kontrola ciśnienia w cylindrach, 3- kontrola szczelności układu dolotowego, 4- kontrola rozrządu w tym też krzywek na wałkach rozrządu.
Nie wywala błędu p0170. Wywala błąd p0300 -01 i p0304-01. Cewka jest zespolona. Na ciepłym silniku jak zacznie wypadać zapłon to słychać na wydechu wypadanie zapłonu.
nie kopci świece i filtr paliwa były wymieniane przed zimą. .czasami nawet na ciepłym silniku ma problem z odpaleniem
Nie pisałeś że wymienili tłoki , tylko pierścienie . Jak się nagrzeje to się luz skasuje. Jakie jest ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych , a jakie na ciepłym ? Miska olejowa nie jest pognieciona ? Osłona rozbryzgowa na wale korbowym nie dotyka miski ,albo smok ?
Piszesz o zimnym silniku? Na ciepłym już jest ok?
szarpie ciepłym silniku astra astra silnik gaśnie ciepłym silniku stukanie ciepłym silniku
megane światła dzienne pilot urz0083 płyta główna długi krótkie
Mazda 5 2005-2012 – brak reakcji siłowników centralnego zamka, kierunkowskazy migają po sygnale z pilota Toner do Xerox WC6605: ilość proszku i suszenie