Mimo dobrego ciśnienia sprawdź hydropopychacze na tym cylindrze.
Wymień profilaktycznie kopułkę. W kwestionowanym cylindrze wyjmij świecę i podłącz ją do przewodu zapłonowego tego cylindra i zewrzyj jej gwint do masy i zobacz czy na świecy jest wyraźny przeskok iskry. Jeśli nie ma to albo świeca albo albo przewód zapłonowy. Zamień świecę z innego niekwestionowanego cylindra i zobaczysz czy jest różnica. Ewentualnie...
Silnik kolizyjny. Zacznij od pomiaru ciśnienia w cylindrach.
Zdarzają się. Płukanke zrób i nowy olej
Zamień przewody 2 i 3.Chyba że uszczelka między cylindrami,to sprawdź kompresję.
Próba olejowa ale raczej dół silnika do remontu. Niestety ten typ tak ma że przy 200 tys km większość silników traci kompresję na którymś cylindrze.
Możliwe usterki: - przepalone świece żarowe, - zapowietrzający się układ wtryskowy, - słaba kompresja na jednym cylindrze.
A rozdzielacz?
Hej, zobacz taki nr 97252584 jet to wg opisu USZCZELKA, PIERŚCIENIOWA, UCHWYT DYSZY WTRYSKIWACZA DO GŁOWICY CYLINDRÓW
A pomierzył ciśnienie sprężania, połączone z próbą olejową, na poszczególnych cylindrach?
Do układu paliwowego dostaje się powietrze.Sprawdzić zbiornik i przewody.
Nie sprawdził , tylko wymieniał ?
Opel Astra G 1998r silniki X17DT i X17DTL mają ciśnienie sprężania 22-30 bar
Musiałbyś ręczenie rozwiercać małe dysze do uzyskania prawidłowych korekt ale jest czas otwarcia i zamknięcia , rezystancja cewki oraz prąd podtrzymania. Tylko z tym rozwiercaniem to mały błąd i będzie za ubogo na którym cylindrze i wypali głowice. Niestety korekta jest średnią dla wszystkich cylindrów.
na kolektorze ssącym na IV jest króciec serwa hamulców, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza
Kup honownicę. Popraw hon na wszystkich cylindrach i to samo pierścienie.
Samochód ma (lub miał) instalację gazową ?, jeśli tak, to sprawdź czy impulsy do sterowania lpg nie są brane właśnie z nie działającej cewki
Powinno śmigać od ręki jak tym bardziej te same by poszły. Sterownik lpg jaki bo pewnie nie masz do niego podglądu?
Jeśli nie chcesz kupować drugiego komputera to możesz dać sam komputer do jakiegoś elektronika który sprawdzi połączenia wewnątrz komputera. Koszt takiego serwisu powinien wynieść z ewentualną naprawą około 200 zł.
kolego na 100% wieszają się zawory, pewnie facet robi krótkie odcinki albo jeżci jak ci..ta.
Skrzyżuj przewody zapłonowe drugiego i trzeciego cylindra: (zamień je miejscami na świecach)jeśli niesprawność się przeniesie- to uszkodzony jest przewód lub wyprowadzenie WN cewki( pierwotnie trzeciego cylindra), następnie zamień przewody na cewce- na świecach nie ruszaj- jeśli usterka wróci na trzeci cylinder to cewka zapłonowa. Jeśli usterka się...
Sprawdź kompresję na cylindrach, przy zimnym silniku.
sprawdź wtryskiwacz do tego cylindra
Kluczowanie cewki pozostaje .
Uszczelkę kolektora ssącego sprawdź bardzo dokładnie. Robiłem identyczny przypadek.
Gdybyś sobie zdał sprawę z głupoty jaką napisałeś to byś sie zapadł pod ziemię. OK TYLKO CZEMU AUTOR POSTU PISZE ŻE : szczelność serwa i przewodu dochodzącego sprawdzona Podyskutuj jeszcze trochę. Tam jest jeden moduł wzmacniacza iskry dla wszystkich cylindrów - czemu miały nie działać tylko dla 4-go? Vectra b (x16sz) to nie to samo co Astra c18nz....
Moze cewka. Sprawdz w nocy czy nie ma przebicia na przewodach WN. A w dzien popatrz po silniku czy gdzies nie oderwal sie kabel. P.S. Iskra jest slaba czy cylinder nie pracuje? Bo to dwie inne zeczy i nie moga razem wystepowac.
Zmierzyłeś ciśnienie na cylindrach :?: :idea: :idea: ,wtryski sprawdzone :idea: :?:
Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy się otwierają szczególnie te na 4 cylindrze.
sprawdź jeszcze ciśnienie na cylindrach zanim dasz tą pompę do regeneracji.
Tak, najprawdopodobniej problem leży w cewce. Dla pewności możesz zmierzyć czy sygnały z ecu lecą do cewki. A dokładniej 3 cylinder.
Na 90% wypalony zawór wydechowy Dociekliwym pozostawiam dorobienie teorii dlaczego w 8V oplach zawory wydechowe padają zwykle na 3. cylindrze... ;)
strzałka w stronę rozrządu.
No z pewnoscia nie jest to sterownik :) a co do dalszej diagnozy to trzeba zrobic kilka prob.
Juras, tam padła UPG. Wypaliło pomiędzy cylindrami.
Sprawdź ciśnienie na cylindrach
Paliwo dostaje do tych cylindrów , jaki ciśnienia na cylindrach?
czas wtrysków i iskra są w normie ,krzywek na walkach nie sprawdzałem ale jak by było coś nie tak z nimi to na starcie powinien nie palić na 1 i 2 cylinder.
Może winę ponosi któryś z popychaczy hydraulicznych od tego cylindra.... .
Uszczelka.Pierścienie nie siadły raczej ot tak na sąsiednich cylindrach.
Zmierz ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach.
Na początek zmierz ciśnienie sprężania w cylindrach.
to z Haynesa Astra G tu masz serwisówki: https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-rem...
sprawdź ciśnienie cylindrów.
Spróbuj jeszcze zmierzyć ciśnienie na cylindrach .
Ale wtedy nie byłby zalewany jeden czy dwa cylindry przecież.
na niepłodność u krów tak. hehe i może nie pali ten cylinder 1-szy od transformatora :-)
Wiadomość niepocieszająca-nie da się tak jednoznacznie wskazać na awarię cewki w sposób inny, niż wstawienie w jej miejsce cewki sprawnej. Znam to z codzienności, że taka cewka wyjęta na zewnątrz będzie dawała piękną, niebieściutką iskrę na każdym wyprowadzeniu. Ale może jeszcze ją wyjmij, w wyprowadzenia powtykaj świece, przyłóż masowe częsci świec...
W prowadnicy zaworu zbiera się nagar który częściowo blokuje zawór i się nie domyka. Właśnie dzisiaj robiłem taki silnik i zabieg czyszczenia układu dolotowego i zadziałało (zresztą nie pierwszy raz :) ) Oczywiście wykluczając uszkodzenia elektryczne. Można też ściągnąć głowicę i oddać do naprawy. Zauważyłem że jak jeździ się na krótkich odcinkach i...
Czy nie ma mozliwosci wymiany tylko jednej tulei cylindrycznej i pierscieni na tym jednym wadliwym cylindrze ? Czy od razu trzeba zakladac uszkodzony tlok i wymieniac calosc?
Zamień miejscami świecę i wtryskiwacz 1z2 cyl. Pomierz kompresję.
...a, że spytam. Czy przypadkiem podciśnienie nie jest wyprowadzone właśnie z pierwszego cylindra?
Poszukaj na allegro zdjęcia silnika takiej astry i rób jak na zdjęciu. Najprościej. Bo pewnie kolejność zapłonów Ci nic nie da, bo nie wiesz jak ustawić pierwszy cylinder.
Mam astre F z takim samym silnikiem i powiem Ci że moja pali ok. 9 litrów gazu a nie mam takiej ciężkiej nogi ( tak do 2500 obrotów) także wydaje mi się że mam normalne spalanie a u Ciebie musisz szukać przyczyny sprawdzi może jakie masz podciśnienie? Pozrawiam :D Tak sobie jeszcze pomyślałem że możesz wykręcić po kolej każdą świece i przeanalizować...
Dziękuję za pomocne informacje Temat zamykam!
Mi to na zawory wygląda, sprawdziłbym ciśnienie na cylindrach.
Witam. Jeżeli w zbiorniczku nie ma oleju nie bulgocze i go nie ubywa to jest dobrze. Na pierwszy ogień to sprawdzenie wtryskiwaczy i ciśnienie w cylindrach.
Podmień przepływomierz powietrza. Do sprawdzenia rozrząd i ciśnienie w cylindrach.
Zrobiłem próbę olejową i ciśnienie na drugim i trzecim cylindrze wzrosło do 1 MPa. Co to oznacza? Oznacza że niższe ciśnienie było spowodowane pierścieniami/gładzią cylindra.
Trzeba by sprawdzić kluczowanie na wtryskiwacz na tym cylindrze co nie chodzi.
Sprawdź wydech na szczelność. Tak zalecają w serwisie Opla. Pewnie chodzi o napełnienie cylindrów.
Co z ciśnieniem w cylindrach kiedy "szatkuje"?
Miałem taki przypadek w 2.7 TDi ( wadliwe napinacze prawe) przeskoczył łańcuch tylko i stuknął tłoczek w zawór. Głowica druga a wałki stare wrzucone i auto kuleje na 1 cylinder. Właśnie taki skutek był że poprzestawiało krzywki na wałku.
Zacznijmy od diagnozy komputerowej. Nawet głupim ELM. Migająca kontrolka silnika to generalnnie standardowe jej zachowanie w przypadku wykrycia przerwy zapłonu. Zachowuje się tak generalnie bez względu na markę. Dlatego diagnostyka komputerowa i zobacz które cylindry zgłaszają problem.
Wtryskiwacz na tym cylindrze pracuje? Jeżeli nie to czy dostaje sygnał? iskra jest na niepracującym cylindrze?
Nie zauważyłem żadnych anomalii jednak niepokoją mnie te duże korekcje (zwłaszcza na trzecim cylindrze).
nie w nim wina
Co do świec to ciekawy trop. LPG nie występuje. Głowica była robiona bo silnik był przegrzany, poszedł płyn chłodniczy na cylindry.
Możliwe że nie pali na któryś cylinder
To, że po remoncie, to nic nie znaczy. Jest, czyli jaka wartość na poszczególnych cylindrach ?
Zmień wartość w polu "typ cewki" na "cewka na 2 cylindry" jeśli masz "dis" i więcej nie grzeb w ustawieniach.
Miałem w 1.6 Opel Astra 3 wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze, to obudowa katalizatora pękła z gorąca. Niby odcinał cylinder, ale tylko na wolnych obrotach. Podczas jazdy musiał na niego palić, bo spadku mocy nie było. W Astrze powodem był niedomykających zawór i utrata ciśnienia w cylindrze. Dodano po 32 Jak wtrysk będzie lał, to i ciśnienie spadnie...
Świece sprawdzałem w dwóch hurtowniach które mnie zaopatrują, były dobierane na podstawie danych technicznych samochodu. Jedna jaki i druga hurtownia podała ten sam rodzaj NGK-R. Jakby były świece nie takie to prawdopodobnie wypadanie zapłonu było by także na pozostałych cylindrach.
No i niestety brak ciśnienia na tym cylindrze. W poniedziałek będę to rozbierał.
Podmień przewód, może to jego wina. Jeżeli jest dobry a iskry nie ma tylko na jednym wyjściu to na 100% cewka. Iskra musi być na 2 wyjściach jednocześnie, to jest cewka z jedną iskrą jałową. We wtyczce masz +, - i sterowanie iskrą na cylindry 1-4 oraz 2-3.
temp. na wskazniku dochodzaca do 100stopni to jak najbardziej ok w Twojej astrze. Zobacz, moze mała iskra jest, a nie wiesz czy pali na 4 czy na 3 cylindry?
Czego brakuje na pierwszym cylindrze? paliwa czy iskry?
Dobrze czytam plus z akumulatora na masę tzn. głowice cylindrów?
Że nie ma kompresji w cylindrach?
Zmierz kompresję cylindrów.
Jest, na wtryskiwaczu ginie gdy sterownik zapisze błąd p0304, ale tak a byc przecież ecu wtedy odcina ten cylinder.
tylko żółta lampka Co to jest żółta lampka ?
Kopci na siwo, więc bierze olej. Warto by było sprawdzić sprężanie w cylindrach.
Możliwe ze któryś z cylindrów pękł.
Pewnie że czuc silnik wtedy chodzi nierówno kuleje na wolnych obrotach wystarczy popatrzec na niego i posłuchac. Jesli silnik skacze ma wielkie wibracje wtedy nie pali na wszystkie cylindry.
Pod pokrywą nie było za wiele syfu,ale do pewności wszystko umyłem,ogólnie astra jeździ normalnie tylko na wolnych obrotach chodzi na trzech cylindrach powyżej 1500 obr jest ok,jutro zerkne na przepustnice i kolektor ssący wszystkie wężyki od podciśnienia są całe.
Jedź że chłopie do mechanika, skoro nie wiesz czy auto pali na wszystkie cylindry
znam, to ta astra co nie paliła na drugi cylinder? To znaczy podczas próby cylindrów na drugim była mała zmiana?
Wskazywało by na zapchane wtryski.
No to przecież Techem możesz sobie wyłączyć wtryskiwacze na poszczególnych cylindrach i sprawdzić dokładnie.
Ciśnienie na cylindrach sprawdzone?
Mogę się mylić ale w tym przypadku błąd 300 może oznaczać wypadanie zapłonu na wielu cylindrach.
dzięki za fatygę :) Zrzucę jutro głowice i zobaczę co tam się narobiło. Mieliście kiedyś sytuacje, że po zerwaniu paska nie było kompresji na ani jednym z cylindrów ?
Witam.Zacznij od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach.
Może ci po prostu padła jedna ze świec. Wyjmij i obejrzyj, a najlepiej podmień świecę w tym cylindrze.
Ja przy podobnych objawach miałem pękniętą głowice na 3i4 cylindrze.
! Moze ktos z kolegow ma jakis pomysl.... ja mam pomysł- odwiedz warsztat Kolego warsztatow to juz odwiedzilem sporo i nikt nie moze sobie poradzic... A silnik nie pali na 1 cylindrze !
Psuje tym ze nie daje spowrotem spalin do cylindra ?
Czy mógłby ktoś podrzucić schemat pinów sterownika silnika mojej Astry J 1.7 diesel o oznaczeniu silnika A17DTE. Problem mój polega na tym, że sterownik silnika nie podaje mi napięcia na świece żarowe drugiego i czwartego cylindra. nr Vin pojazdu W0LPD6EW0C1051353
Witam kod 42 zależnie od rodzaju zapłonu 1. zapłon bezrozdzielaczowy - sygnał serujący wzmacniacza 1 i 4 cylinder - za wysokie napięcie 2. zapłon rozdzielaczowy - obwód pierwotny zapłonu - za wysokie napięcie. Pozdrawiam
błąd zapłon cylinder cylinder błąd zapłonu cylinder cylinder atego cylinder
rockchip rk3066 smilo programowanie ic501 funai
peugeot czujnik wentylatora peugeot czujnik wentylatora
Zamrażarka Whirlpool, Haier, Liebherr – działa, ale nie świeci zielona kontrolka LED/żarówka Electrolux – pralka kończy pranie po 1 minucie, nie pobiera wody, presostat, blokada drzwi