W tych astrach najczęściej pada czujnik obrotów wałka pompy,tez nie zapali .
Który rok tej astry :?:
teoretycznie kolo ma racje - ba raczej jesli czujnik nie jest uszkodzony mechanicznie /np oberwane wyprowadzenie/ to nie ma sie zabardzo co tam uszkodzic pozdrawiam
Blokady są do tego.
Nie doszukuj się winy w tłumiku podjedż do kogoś na kompa i niech sprawdzi pompę najlepiej podczas jazdy.Dawkę paliwa podczas przyspieszania i czujnik obrotów pompy wtryskowej.
Przepustnica albo czujnik temperatury silnika warto sprawdzić.
Rozwiązałem, ale sam. Pozdrawiam
Wymień sobie czujnik obrotów wału korbowego, i przy okazji sprawdź rozrusznik , bo zakłuca sygnały czujnika( są bardzo blisko siebie)
Sprawdź czujnik otwarcia przepustnicy
może wywalać błąd. nie tak dawno walczyłem z błędem vss, jak się okazało wszystko przez radio gdyż zwierało przewód vss na stałe z masą, po przerobieniu kostki radia problemu z błędem niema ale vss nie działa gdyż w czasie jazdy wyświetla wciaż 0 kmh, silnik pracuje zupełnie normalnie, błędy nie wyskakują. Na dzień dzisiejszy gdybym miał problem z vss...
A w te czeluści internetu kolega nie zajrzał. Na samym dole :D :D :D [url=http://forum.opel24.com/topic/53216...
Temat był już poruszany http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Jeżeli czujnik prędkości wykrywa poruszanie się samochodu to sterownik programowo powoduje wolniejsze schodzenie z obrotów.
W głowicy jest czujnik położenia wałka rozrządu. Czujnik położenia wału powinien być na dole z przodu silnika i czytać obroty z koła pasowego wału korbowego.
Witam. Jak w temacie - szukałem w archiwum, ale nic konkretnego nie znalazłem. Silnik nie chce zapalić, w serwisie stwierdzili błąd czujnika obrotów wału, 350zł za czujnik (można kupić za 120), ale dla pewności czujnik sprawdziłem osobiście miernikiem i oscyloskopem: 2,4kΩ, sygnał p-p 4V przy kręceniu rozrusznikiem. W różnych książkach znalazłem,...
Zapomnialem napisac..podkladalem cewke i czujnik obrotów..
Trzeba ściągnąć obudowy i sprawdzić ustawienie rozrządu.Jeśli nie samemu to zlecić komuś kto wie jak to ustawić.W Twoim silniku żadnej filozofii tam nie ma. Druga sprawa to porządne sprawdzenie przewodów idących do czujnika.
Jezeli jest klin na wałku pompy to przestawiłes koło i należy je ustawic tam gdzie sobie zaznaczyłeś. Jeżeli nie ma klina na wałku pompy to przestawiłeś koło wzgledem pompy i trzeba ustawić poczatek wtrysku specjalnym czujnikiem.
omomierz,oscyloskop
a czujnik obrotów pompy wtryskowej
Jak jest dobry to zadziała.W środku jest czujnik obrotów i musisz odkręcić .Nie wiem jak zawory, czy będziesz przekładał czy ciął?Jak psg5 immo nie jest w pompie .Przekładaj.
Wymieniony został silniczek krokowy ponieważ auto nie równo chodziło i zaczęło dużo palić. Co ma silniczek krokowy regulatora biegu jałowego do spalania? Nic. Masz uszkodzony czujnik CTS, do tego pewnie jeszcze sonda zdechła.
no tak, czujnik obrotów rpm do wymiany. Bardzo prawdopodobne i częste, działa z czujnika obrotów wałka pompy.
Przydało by się podpiąć pod komputer i sprawdzić co pokazują czujniki.
Skasuj błędy i pojezdzij aż zapali się błąd.Wtedy diagnozuj. Błąd pierwszy to egr,albo jest zasyfiony, uszkodzony wężk lub uszkodzony elektrozawór . Błąd drugi to obroty wału odpowiada za obroty i obrotomierz! Błąd trzeci to też czujnik obrotów ale znajduje się w pompie dolutowany do sterownika. Podmień na początek czujnik wału bo to wszystko ze sobą...
Miałem kiedyś podobny przypadek w asterce, komputerek też pokazywał czujnik prędkosci wałka rozrządu, zakupiłem takowy czujnik wymieniłem i nic, nadal "dusi" sie przy 3000 obrotów, pomyślałem że nowa podróbka może jest uszkodzona, zakupiłem drugi i po zamontowaniu to samo, wszyscy świeci rozkładali ręce, coś mnie tkło i wymieniłem czujnik połozenia...
Witam. Astra h 2004r 1.7 wkręca się sama na obroty 3-4tys. Błędów nie ma.Mam delphiego, jakie wartości sprawdzic ? Czujnik położenia pedału przyspieszenia widze rośnie.
A czujnik nie powinien być Simenns?
W głowicy jest czujnik termiczny który steruje podciśnieniem na zawór który odpowiada za zajście z obrotów bądz jest czujnik termiczny przy pompie pozdrawiam
Jak zmierzy to będzie wiadomo. Zmierz na biegu jałowym jak i przy 3tyś obrotów. Silnik rozgrzany do pomiarów.
Witam, koledzy czy czujnik położenia przepustnicy ma wpływ na obroty??
Jeżeli ci nawalił ten VSS a twojej astrze, to zaświeci się lampka ABS, bo sygnał prędkości generuje lewy przedni czujnik.
Niebieski po środku, plus 12 v po plusa, masa do masy. Serio 12V ? To jakie jest na wyjściu ? Może tak http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic50... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... i wiele innych "Podobne tematy do astra f 1.4 - Czujnik polozenia przepustnicy" Masz stary czujnik...
Witam udało się rozwiązać temat? Bo mam podobnie błąd p0335 i auto max 3,5tys obrotów. Wypiecie czujnika wałka ssącego gasi auto bez kodu odnosnie tego czujnika... Bez czujnika wałka a nie wału nie widzi obrotów silnika...
wilknet muwisz o takich małych wentylatorkach z proca albo coś ?? wiem że tam jest czujnik obrotów ale kturo to ??
Wymiana alternatora
Witam. Czujnik obrotów albo wiązka kabli do niego albo jakieś opiłki metalu na czujniku wyciągnij czujnik i zobacz.
To znowu wracamy do punktu: czujnik obrotów wału korbowego...
Lub na 4. Jak na 4? No chyba, że rzaz u dołu. NA DWA OBROTY WAŁU KORBOWEGO PRZYPADA JEDEN OBRÓT WAŁKA APARATU ZAPŁONOWEGO. Ale zaraz, zaraz może tam jest dwusuw, wtedy obroty są identyczne.
stawiam na czujnik obrotów przy kole na korbowodzie!!
Czujnik położenia wału? Nie gubi obrotów?
świece, kable WN, cewka, ciśnienie paliwa, czujnik położenia wału, najlepiej podłączyć pod kompa sczytać błędy albo samemu zworką błyśnięciami check-a.
Proszę o pomoc w lokalizacji czujnika temperatury w siniku pokazanym na dołączonej fotce. Jest to opel astra -1993r, silnk 1.4 SE. Szukam przyczyny nierównych obrotów biegu jałowego - nierytmiczne, przypadkowe szarpnięcia. Chodzi mi o czujnik współpracujący z regulatorem wolnych obrotów. Dodam, że komputer nie wyrzuca żadnych usterek z kodów błyskowych.
Do sprawdzenia (podmiany) czujnik położenia wału.
Wału rozwarty. To wykła cewka. Wałka tak nie zmierzysz, bo to hall.
Temat do zamknięcia: wymiana sterownika, regulacja zaworów, EGR klapy off. Te zabiegi spowodowały, że Opel odżył, a silnik odzyskał moc i miarę stabilne jałowe obroty.
czujnik obrotów silnika i czujnik obrotów wałka pompy. Zawieź to komuś do naprawy, sam sobie nie poradzisz.
zasilanie pod pin 1i2 na 3 pinie przy otwatej przepustnicy 5V przy zamkniętej 0V Dodano po 6 jeszcze jedna sugestia ,kolega na forum miał ''falujące obroty'' w astrze i przyczyną był przestawiony pasek rozrządu o dwa zęby.Parametry czujnika temp.wody i powietrza to ok.2000-3000 ohm przy 20 stopniach .
Widac go doskonale, wtyczka do niego jest zaraz koło siłownika klap zawirowania.
Zaczął bym od kalibracji czujnika kąta obrotu kierownicy.
A jakie błędy "widzi" sterownik? To może być MAP (ten na górze na podszybiu często dostaje wodą i go trafia) to może być EGR (przycina z syfu i nie ma wolnych obrotów), a może być 100 innych rzeczy. Podjedź do jakiegoś warsztatu bo wymienisz wszystkie czujniki i pół osprzętu i nadal będzie źle.
Czy sterownik widzi obroty silnika ?? Czy czujnik ciśnienia paliwa jest sprawny ?? Czy nie ma błędów immobilajzera ??
przewody OD CZUJNIKA ! rany boskie...
Przepraszam ze nie napisałem, wymieniłem na nowe oba czujniki temperatury. Pozdrawiam
Problem rozwiązał się po 5 latach, astra przestała palić. Wymieniony sterownik wraz z czujnikiem obrotów pompy. Po otwarciu oryginalnego sterownika tranzystor wyglądał na sprawny, nie było upalonej nogi. Dałem go do sprawdzenia osobie które je naprawia i stwierdził że jest uszkodzony. Za jego radą wymieniłem również czujnik obrotów. Sterownik założony...
Witam. Posiadam Astrę H 1,3 CDTI 90 km. Silnik Z13DTH bez DPF. Po lekkim nagrzaniu silnika (60-70°) obroty na biegu jałowym trzymają się 800, kiedy silnik się już rozgrzeje, wskakują na 900. Dodam, że silnik równo pracuje. Co może być przyczyną? Termostat, a razem z nim czujnik temperatury cieczy, nowy.
Sygnał do obrotomierza idzie z ECU, a ten pobiera z czujnika wałka lub wału. Jeden z dwóch czujników siada.
A da się w domu sprawdzić czy to napewno sterownik czy nie przypadkiem ten czujnik obrotów pompy? Bo błąd p1345 właśnie był od czujnika. Tylko dlaczego dalej błędów nie pokazuje?
Sondę lambda, czujniki temperatury.
wyłącznik sprzęgła do wymiany (czujnik przy pedale) pozdrawiam!
Dobralem się do pompy, zdemontowalem sterownik razem z czujnikiem obrotów pompy. Na taśmie czujnika widać lekkie załamanie ale sprawdzenie przewodnosci taśmy jest niemożliwe. Czujnik ma cztery piny? Który jest do czego?
jak sprawdzić czujnik kolektora cod 34 sprawdzałem czy nie ma zwarcia z masa nie ma .Na wolnych obrotach szarpie , kuleje
Mechanik który zakładał czujniki stwierdził że rozrząd nie może być przestawiony ponieważ silnik odpala normalnie a i równo chodzi na wolnych obrotach
Ciśnienie oleju powinno mieć wartość 1,5 bar przy 850 obrotów. Manometr wkręcasz w miejsce czujnika ciśnienia.
Jakie masz napięcia na czujniku doładowania w jakich zakresach obrotów? Czy sprawdzałeś rozrzad, czujniki walka i wału? Czy pod kątem mechanicznym siknik jest sprawdzony?
pasowało by sprawdzic czy sterownik "widzi" obroty silnika.
Zmierz napięcie zasilania oraz wyjściowe czujnika położenia przepustnicy.
Myślę podobnie, z tym że może nie łączyć poprostu koskta od tego czujnika
Czasem jest problem z masą czujnika wałka rozrządu i właśnie przy wyższych obrotach jest problem z jego pracą. Ale to ładnie się zapisuje w błędach plus check świeci mruga. PS Która ASTRA? Jaki rok?
Witam. Mam pytanie odnośnie takiej przypadłości, może się ktoś z tym spotkał i uporał. U kumpla w Astrze 1.4 8v jest przypadłość lewych obrotów. Problem wygląda tak. Kreci rozrusznikiem (dość długo) silnik odpala na kilka obrotów po czym łapie lewe obroty i się zatrzymuje. Znowu kręci odpala i jest to samo. Za Xrazem silnik odpalił i chodził prawidłowo....
podejrzewam ze moze to byc czujnik polozenia przepustnicy .
podobny problem miał znajomy (tzn. wysokimi obrotami) pomogła dopiero wymiana zaworu egr
W x16szr adaptacja przepustnicy ????? czego linki gazu ???? ew można zrobić reset bloku o2 i nastaw silnika krokowego , do sprawdzenia dolot - szczelność (często uszczelka kolektora ssącego ) wszystkie wężyki podciśnienia , spr czy egr się domyka , ew parametry potencjometru przepustnicy , czy czujnika podcisnienia ..
Masz wyrżniętą pompę, ma taki luz, że rotorek przetarł czujnik obrotów wałka pompy.
Motronic ok, nazwa, która przedstawiłeś była mi nie znana. robokop coś więcej na temat przemiennika magnetycznego? Nie znam tego elementu choć oczywiście powiedział bym, że jest to "czujnik obrotów i położenia wału korbowego".
Z tego co odczytałem z Twojego filmiku to kody: 14 i 95 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie 95 Zawór gorącego rozruchu lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
gdzie jest ten czujnik?
Najczęściej jest to silnik krokowy a w skrajnych przypadkach zanieczyszczona przepustnica i jej czujnik położenia.
Czujnik obrotów wału korbowego. Korzystając z Tech2 warto było spojrzeć na F2-wyświetlenie danych - prędkość obr. silnika w czasie kręcenia rozrusznikiem. Usterka dość typowa. Wymień czujnik i Asterka odżyje :-) Pozdrawiam!
gaśnie za każdym razem? jadąc na luzie pracuje na równych obrotach?
jeśli masz czujnik położenia pedału sprzęgła to go sprawdź.
Z16XE. Zapłon nie został wyłączony, nawet jeśli by został to raczej na minus nie powinny pójść tylko do 0 spaść. A czujnik wału?
Wymiana krokowca. nowy czujnik temperatury + termostat
Silniczek krokowy, lub czujnik położenia przepustnicy.
Czy przy ok 2-2.2tys rpm słyszycie dziwne terkotanie w kabinie od strony pasażera, nie zależnie od biegu i czy obroty spadają lub rosną. Na zimnym silniku dźwięk jest trochę bardziej słyszalny.
czujnik walka korbowego do wymiany, wymieniłem Czy diagnoskop widzi obroty silnika podczas pracy rozrusznika ? wymieniłem i nic,nie odpala Czy nadal ten sam błąd jak przed wymianą ? pomoże ktoś? Sprawdź wiązkę przewodów od złącza sterownika silnika do czujnika obrotów wałka.
sorki, dopiero pojąłem,że chodzi o czujnik obrotów wałka rozrządu. Wielkie dzięki
jesli auto z poprzednim problemem nie pracuje dobrze tzn rzuca obrotami sprawdz czujnik polozenia walu korbowego.powinno pomoc.
Proponuje zmienić warsztat po zapaleniu 1500obr i z kompem ciężko przyczynę znaleźć. Czujnik temp. 400zł a jaki on tam jest.
Proszę o szybką odpowiedź czy zamiennik czujnika obrotów wału firmy meyle będzie ok?
No jeżeli faktycznie czujnik obrotów wałka pompy wysiadł to masz problem. Niech odczytają czy ECU widzi obroty wału i obroty wałka pompy. Módl się abyś nie miał usterki określanej jako "usterka układu krytycznego nr1"
Sprawdziłeś czujnik położenia wału?
Witam. Mam problem z Astrą 1.7 TD 68KM. Mianowicie: Jak zimny obroty są w miarę dobrę, zaś jak silnik się nagrzeje, to są dużo za wysokie, nie ma obrotomierza ale coś ok 2tys. W jaki sposób można zmiejszyć te obroty, jest jakaś regulacja?, czy czujnik reguluje ??
Do elektrit Czy mógł byś mi powiedzieć jakie mają być prawidłowe napięcia na tym czujniku.
Jest tam na przepustnicy czujnik położenia?
A mi się wydaje że szukasz guza. Czujniki sa tam dwa -obrotów wałka pompy -temp paliwa To o czym piszesz to elektomagnesy elektrozaworów.
Masz błąd wydajności turbiny a Ty czujnik podmieniasz. Sprawdź czy jak go odpalisz to zaciąga sztangę turbiny w dół.
A pompa paliwa nie mogłaby tego powodować?Pamiętam że przy jakimś samochodzie musiałem wymienić bo też był muł ale bez tych obrotów.A może jakaś duperela,czujnik...?
widzę ,że boisz się diagnostyki,a to na pewno nie ten zawór jest winny co kolega miał z nim problem,przy tych objawach co u ciebie to wygląda na czujnik obrotów wału.
Przecież tam nie ma żadnego czujnika od wspomagania.
czujnik obrotów astra astra sygnał obrotów sygnał obrotów astra
mercedes stacyjki sprinter sterowanie zaworem kulowym skuter elektryczny instalacja
Ile zwojów ma alternator samochodowy? Kenwood KX-6040 - mechanizm nie działa, co sprawdzić?