TEMP Rezystencja Napięcie 0 4800...6600 4,00...4,50 10 4000 3,75..4,00 20 2200...2800 3,00..3,50 30 1300 3,25 40 1000...1200 2,50...3,00 50 1000 2,50 60 800 2,00..2,50 80 270..380 1,00..1,30 110 0,50 Temperatura w *C, rezystencja w Ω a napięcie w V Zródło; własne :D
Już sie poprawił. Wypnij kostkę z czujnika temperatury płynu chłodzącego i zapal.
Z tego co odczytałem z Twojego filmiku to kody: 14 i 95 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie 95 Zawór gorącego rozruchu lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
Dającego sygnał o ECU i na zegary, to ten sam czujnik
Bartek udzielił Tobie konkretnej odpowiedzi
Wymień czujnik zegara jednowsówkowy .
Jak sprawdzić czujnik poziomu płynu chłodzącego czy jest dobry czy zepsuty.
sprawdż czujnik temp. płynu chłodzącego
Sprawdź czy po nagrzaniu silnika przewody płynu chłodzącego od termostatu są wszystkie o podobnej temperaturze, można się poparzyć więc radzę to robić ostrożnie. Jeśli jeden z nich będzie o znacznie innej temperaturze to masz winowajcę. Sprawdź na tzw. krótko, czy działa wentylator. Jeśli tak a nie załącza się on przy wysokich temp. płynu to możesz...
Możliwe. A tak apropos może kolega szanowny mi podpowie jak sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego w Astrze H?
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
Jest sekwencja założona. A ile jest czujników temperatury płynu chłodzącego? Bo wymieniłem czujnik na termostacie i czujnik na chłodnicy, a przed termostatem jest jeszcze jeden czujnik i nie wiem czy on też jest od temperatury
Czujnik od kontrolki jest włącznikiem bimetalowym, więc nadaje się jedynie do sterowania kontrolki, w jego miejsce można założyć czujnik od Poloneza lub Punta, ale tak szczerze powiedziawszy to nie widzę sensu, podczas jazdy rzadko kiedy patrzy się na wskaźnik temperatury, dopiero zaświecenie kontrolki zwraca uwagę. Wiele nowszych samochodów nie posiada...
Ja bym zaczął od czujnika temperatury płynu chłodzącego. Nie wiem jak to wygląda w Astrze F, ale u mnie zawiódł ów czujnik i były takie cyrki. Jak tylko było trochę mrozu, koniec z odpalaniem. Na jego podstawie komputer regulował dawkę paliwa na rozruch.
Układ chłodzenia ma dużą bezwładność i tak szybko nie reaguje. Raczej gazownik pomylił brązowe przewody przeciął nie ten i emulacje sondy lambda wpiął do czujnika temperatury.
Po dłuższych przebojach z Astrą, wymieniłem czujnik płynu chłodzącego (koszt do 20 zł za podróbkę) i jest znaczna poprawa w odpalaniu. Może komuś się przyda Pozdr
Witam Panowie może głupie pytanie zadaje ale nie mogę zlokalizować czujnika temperatury płynu chłodzącego, tego co odpowiada za wskazania na liczniku, pacjent to Opel Astra II G 1.7 CDTI 2006r Pozdrawiam
od czego jest ten czujnik na dwa piny co wpinam na zakrętkę od zbiornika płynu chłodzącego od kontrolki poziomu płynu kabel i wpięty w plastikową wtyczkę ale od niej nic dalej nie idzie jak 3 pin to korektor oktanowy, z jednej strony na plastikowej zaślepce (w środku jest opornik) jest napisane 95, z drugiej 98. Jak 10pin to złącze diagnostyczne
dobrze, ale co mam sprawdzić? Program diagnostyczny powinien mieć możliwość odczytu parametrów tych czujników. Zarówno temperatury powietrza jak i płynu chłodzącego. Sprawdź, czy parametry są właściwe, realne. Nie muszą pojawiać się błędy.
ASTRA 2 1,4 16V po uruchomieniu silnik wchodzi na 1500 obr/min i tak zostaje, niezależnie czy ciepły, czy zimny silnik, przy hamowaniu gaśnie i terzeba go uruchamiać. W serwisie sprawdzili i wyczyścili silnik krokowy i sprawdzili zawór recyrkujacji spalin, podejrzewają że to wina czujnika temperatury płynu chłodzącego - nowy 400 zł - czy to możliwe...
sprawdz czujnik temperatury powietrza zasysanego i czujnik płynu chłodzącego w kolektoże dolotowym być może podają błędne informacje
Witam, Kolego czy udało Ci się zamontować czujniki poziomu płynu chłodzącego oraz płynu do spryskiwaczy? Kupiłem astrę j z odblokowanym komputerem i strasznie irytują mnie komunikaty przy każdym uruchamianiu. Może ktoś z forum to zrobił? Pozdrawiam Sebastian
A na jakiej zasadzie działa ten czujnik poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym? Mam czujnik od dołu, ale nie działa. W zbiorniczku od spryskiwania szyby jest pływaczek z magnesem i halotron tutaj pływaka nie widzę.
Witam ! Mam problem z wentylatorami chłodnicy w Astrze II 1,7 diesel z 2003 roku. Po włączeniu zapłonu po chwili włączają się oba wentylatory na chłodnicy, po wyłączeniu zapłonu wenylatory wyłączają się dopiero po około trzech minutach. W związku z tym mam pytanie gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodzącego odpowiedzialny za załączanie...
Tak jak napisałeś - najpierw załatw sprawę przy PB95 - żeby silniczek chodził normalnie (równo na jałowym). Nie jestem posiadaczem ASTRY ale poszukaj cos na temat czujników temperatury silnika i płynu chłodzącego. Może silniczek myśli ze jest zimny i zalewa gazem. Ale to niech się eksperci w tej sprawie wypowiedzą.
Witam ponownie.Po diagnozie mechanika że to 99% cewka.W piątek wymienił mi ją na cewkę DELPHI.Wyskakiwał mi też błąd poziomu płynu chłodzącego i mechanik wymienił mi czujnik(nie jestem pewny na 100%).Jak się okazało ani cewka ani czujnik nie był trafioną diagnozą.Co to może być innego w obu przypadkach? Aha przy wymienia cewki świece zostały te co w...
Jak ma pokazywać spalanie, to i tak czyta impulsy z wtryskiwaczy. Impulsy mam pociągnięte z ECU i wszystko działa jak należy, ale potrzebuję odczytać m.in. temp płynu chłodzącego, tak by móc ustawić w UKP alarmy przekroczenia ustalonego progu.
Witam-- trzeba sprawdzić cewkę zapłonową czy nie ma przebicia do masy(może jest zachlapana błotem można w nocy odpalić i sprawdzić przy raptownych dodaniach gazu czy iskra gdzieś nie przeskakuje) kolejna sprawa to czujnik temperatury płynu chłodzącego może złe wskazania przesyła na zimnym silniku do komputera
Na ogół trzeba zacząć od czujnika temperatury płynu chłodzącego. To że na desce widać 90st nie znaczy że komp też widzi taka temp. Czasem są dwa czujniki, a czasem jeden dwuobwodowy. Dobrze byłoby podpiąć pod komputer i sprawdzić błędy. Oby ta praca na ssaniu była jednym problemem, a nie maskowaniem innych problemów ukrytych przez sprzedającego.
Jak powiedzieliście wymigałem :D i wyszło że to Czujnik spalania stukowego. Dodano po 1 Tylko nastąpił inny problem duże ubytki płynu chłodzącego.
witam, ja też mam taki sam silnik i taki sam problem z odpalaniem zimnego silnika, zauważyłem, że mam uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego, tzn. dobiero po przejechaniu około 30km wskaźnik temperatury się podnosi, czy to może być powodem ciężkiego odpalania zimnego silnika,dzięki
Astra F 1.6 16V X16XEL 94' Auto zostawia za sobą czarną chmurę, do tej pory sprawdzone: - czujnik temperatury płynu chłodzącego - OK - czujnik temperatury powietrza - OK - TPS - OK - sonda lambda - nie pracuje Na złączu sondy ze sterownika jest 290mV a wg AD powinno być 350-550mV, co ciekawe po wyłączeniu zapłonu nadal tam jest 190mV. Czy to wskazuje...
Witam Jak na razie wymieniony został czujnik temperatury płynu chłodzącego. Poprawiło się ale niestety jeszcze coś innego jest wadliwe. Do wyboru mamy pierwszą sondę lub cewki zapłonowe. Ma ktoś pomysł jak znaleźć wadliwy element? Pozdrawiam
to zależy czy masz 1 przewodowy czujnik temperatury nie mylić z czujnikiem na zegar na szafie czy dwu przewodowy ja mam jedno przewodowy i odcinam czujnik i dałem przycisk od masy do kabla idącego do czujnika po odpaleniu trzeba trzymać przycisk od 1 min do 5 min przy dużych mrozach jak puszcze przycisk to od razu widać ile prądu pobierają świece tym...
Psiadam, Astrę H 2005r z silnikiem Z17DTL 59Kw(80KM) Moje pytanie dotyczy załączania się wętylatora chłodnicy płynu chłodzacego nawet na zimnym silniku, gdy włączam klimatyzację elektroniczną.Wentylator klimatyzacji włącza się i wyłącza w różnych odstępach czasowych a ten od chłodnicy płynu chłodzacego silnika kręci się cały czas.Gdy wyłączę klimatyzacje...
Witam, mam problem z Astrą która nie pali jak się rozgrzeje, a działa bez problemu na zimnym. Ostatnio podczas jazdy słabnie i nagle ją odcina gaśnie, na komp. pokazuje wypadanie zapłonu, cewka nowa Delphi, świece nowe, czujnik położenia wału i wałka rozrządu wymienione, przekaźnik pompy paliwa zmieniony. Jak się rozgrzeje to nagle gaśnie i już nie...
Jeżeli chodzi o temperaturę zasysanego powietrza (bo chyba o taka Ci chodzi) to jest prawidlowa a map sensor chyba sprawdza właśnie ta temperaturę i a nie cieczy chłodzącej. Po kolejnych diagnozach komputerowych wychodzi na to ze sonda lambda przy zimnym silniku utrzymuje wartość napięć na wolnych obrotach w przedziale 045 mV czyli poniżej dopuszczalnej...
Dzieki za szybka rekcję. Jeżeli masz cierpliwość to opisz mi to jak dla laika. Wiem ze przy wentylatorze jest opornik. Juz obstawiałem czujnik płynu chłodzącego. Gdzieś wyczytałem że jest dwu zakresowy. I moze ten drugi zakres nie działa. Może piny na nim lub cos z przewodami. podobno tam nie ma styczników przed wentylatorami tylko sam moduł zarządza...
Dziś wymieniłem rozrząd i bez zmian. Już nie wiem co teraz robić...elektryk stwierdził teraz, że trzeba w takim razie sprawdzić przewody od czujników do komputera. Na włączonym silniku wypinał po kolei: - silniczek krokowy, - EGR, - czujnik temp. płynu chłodzącego, a obroty bez zmian. Mówi, że to niemożliwe, że jak się wypnie czujnik temp. to musi wskoczyć...
Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują na czujnik temperatury płynu chłodzącego. Ewentualnie problem w wiązce na lini czujnik-sterownik silnika. Dodatkowo kontrola złącza modułu wentylatorów na obecność zanieczyszczeń(lewa podłużnica za zderzakiem).Ale to pewnie zostało zrobione przy okazji niepotrzebnej podmiany modułu. Dziwne że nic na diagnozie...
Pod komputerem Auto wypluło następujące błędy P0100 Przepływomierz powietrza, zakłócenia działania P0380 Świeca żarowa/obwód grzania (A) Zakłócenia działania 166 Czujnik temp. Płynu chłodzącego Sygnał za duży Auto dodatkowo zaczęło przerywać przy normalnej jeździe a parametry przepływomierza które pokazuje komputer to nadal -19 stopni na czujniku temperatury...
Myślę, że należałoby zacząć od wyjęcia komputera sterującego silnika i dokładnym go osuszeniu (znajduje się on w Twojej Astrze za silnikiem dokładnie na wprost wlewu oleju - mogła tam właśnie dostać się woda. Myślę, że jest spora szansa, że komputer nie uszkodził się, jednak na pewno priorytetową sprawą jest jego wyjęcie (łącznie z wyjęciem płytki komputera...
Witam. Auto gaśnie podczas jazdy na lpg częściej niż na benzynie. Gdy zgaśnie włącza się wentylator i trzeba ściągnąć klemę z akumulatora i założyć i dopiero wtedy da się auto odpalić. Wymieniony jest przepływomierz i czujnik temperatury płynu chłodzącego, bo wygląda jakby się silnik przegrzewał i przechodził w tryb awaryjny. Dodam, że zanim auto gasło...
Witam wszystkich. Może ktoś pomoże. Chodzi o układ chłodzenia a szczególności płyn chłodzacy. Co chwile muszę dolewać okoł 2 cm do 3 cm płynu. Przewody wszystkie sprawne, Korek w zbiorniczku wymieniony na nowy. Co2 sprawdzone pozytywnie. Przy pompie sucho. Oleju w zbiorniczku czy osadu brak. A ciągle muszę dolewać. A jak doleję to w zbiorniczku jest...
Dziś wymieniłem rozrząd i bez zmian. Już nie wiem co teraz robić...elektryk stwierdził teraz, że trzeba w takim razie sprawdzić przewody od czujników do komputera. Na włączonym silniku wypinał po kolei: - silniczek krokowy, - EGR, - czujnik temp. płynu chłodzącego, a obroty bez zmian. Mówi, że to niemożliwe, że jak się wypnie czujnik temp. to musi wskoczyć...
ciężka sprawa a jak okaże się że to nie uszczelka i tylko ją wymienie i kase wtopie, bo raczej żadnych bąbelek niema w płynie chłodniczym hmmm jedynie płyn wycieka a jak kupiłem dobrą nakrętkę do płynu chłodniczego wtedy zbiorniczek nieprzecieka jedynie ten najgrubszy gumowa rura jest strasznie twarda, i leci z chodnicy, może chłodnica jest pyknięta???...
już lepiej sobie odkręć rurę wydechu od kolektora wydechowego, bo sondę prędzej zniszczysz niż wykręcisz, a pewnie jest dobra, no ale rurę też trzeba odkręcać delikatnie, żeby nie urwać śrub miałem zapchany katalizator w Astrze F 1.6 16v i to tak, że się obkruszył wkład i przekręcił więc praktycznie całkiem zatał wylot, i samochód normalnie odpalał,...
https://obrazki.elektroda.pl/9085013800_... Skoro się pali kontrolka wygląda jak problem z chłodzeniem lub brakiem płynu w chłodnicy to tym bardziej powinien być zapisany jakiś błąd w komputerze o ile akurat układ chłodzenia jest podpięty do komputera bo możliwe że dany czujnik tylko zapala bezpośrednio kontrolkę na desce. Kontrolka...
Sugerowałem (...) sugerowano (...) sugestię (...) Wykonano konkretną diagnostykę ? Sprawdzono parametry bieżące podczas pracy silnika ? w desperacji ASO Masz jakieś konkretne wydruki z testów diagnostycznych ? Oczekujesz kolejnych "sugestii", typu: Cewka, świecie, kable, silniczek krokowy, sprawdzono i uszczelniono podciśnienie, wymiana sondy lambda,...
Dodano po 2 Od spodu mam luźna kostkę która wychodzi z przewodów które idą do czujnika wału. Od góry wszytko wpiete. MAP sensor to czujnik ilości powietrza dolotowego . Zobacz czy jakaś kostka w komorze silnika nie wisi luzem w okolicach rur z powietrzem na odcinku intercooler turbina. Od strony pasażera pod zderzakiem wisi kostka która jest napewno...
W X18Xe1 czujnik temperatury płynu chłodzącego jest jeden na obudowie termostatu, wspólny dla zegarów, klimatyzacji i ECU. Prawdopodobnie masz uszkodzony termostat - nie puszcza na duży obieg, stąd uruchamianie się obu wiatraków. Po zagrzaniu silnika (uruchomieniu wiatraków) sprawdź ostrożnie czy oba grube przewody dochodzące do chłodnicy (górny i dolny...
Witam mam problem ze sterownikiem silnika w moim oplu. Mechanik go naprawiał czyścił itp. Problem polega na tym że wariuje dużo czujników i wywala sporo błędów. Auto wtedy nie nadaje się do jazdy ( szarpie dławi się itp.) Po każdej interwencji mechanika auto jeździ 2 dni i znów to samo. Okazało się że we wtyczce sterownika pojawia się dziwna zielonkawa...
Głównym winowajcą był ścięty klin na kole pasowym rozrządu przy wale napędowym. W tych silnikach okazuje się jest to popularna usterka. Koło to przestawiało się raz w lewo, raz w prawo. Oczywiście powodowało to mechaniczne przestawianie się faz rozrządu, a także przestawienie punktu pracy czujnika obrotów wału. Jak wiadomo ma on w jednym miejscu celowy...
A czujnik temperatury płynu chłodzącego ( 2 pinowy pod wtryskiem ) masz dobry ? Jak jest zwalony to będzie ci tak wzbogacać krokowiec od wolnych mieszankę że pół auta wymienisz a nie dojdziesz, że to było przyczyną. Ja mam udoskonalone to swoją zrobioną elektroniką, że mogę sztucznie zawyżyć dla ECU temperaturę dzięki czemu na zimnym silniku w razie...
Głównym winowajcą był ścięty klin na kole pasowym rozrządu przy wale napędowym. W tych silnikach okazuje się jest to popularna usterka. Koło to przestawiało się raz w lewo, raz w prawo. Oczywiście powodowało to mechaniczne przestawianie się faz rozrządu, a także przestawienie punktu pracy czujnika obrotów wału. Jak wiadomo ma on w jednym miejscu celowy...
Krok pierwszy: sprawdzenie poziomów płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym; Krok drugi: sprawdzić bezpieczniki od wentylarora; Krok trzeci: Sprawdzić termostat, zagotować drania w garczku na kuchence i sprawdzić w jakich temperaturach się otwiera i czy to robi - to jest draństwo! Krok czwarty: Odłączyć kostkę od czujnika temperatury na chłodnicy...
Powiedz co podglądnąć, to wrzucę screeny albo filmik. AB-COM naprawdę sporo tych parametrów wyrzuca. Większość z nich rozumiem, jednak nie do końca wiem jak z nich wyciągnąć rozwiązanie gdyż nie jestem autośpecem. Byłem w piątek po drodze w dość dużym serwisie samochodowym (największym w mojej okolicy) gdzie dziesiątki samochodów dziennie się naprawia....
Witam, wentylator chłodnicy i klimatyzacji również włącza się co 3-4sekundy na 1-1,5 sekundy. Efekt jest taki, że silnik nie osiąga temp. wyższej niż 85° C. Sądziłem, że "ten typ tak ma", ale wczoraj zaświeciła się kontrolka usterka układu chłodzenia. Po sprawdzeniu okazało się, że sygnalizuje kod 15(za duża temp. czujnika płynu chłodzącego) i kod 40???...
Witam wszystkich, posiadam Astre H 1.3 CDTI z 2006 roku, auto ma 105 tys km przebiegu. Mam poważny problem ze znalezieniem usterki , a więc do tematu, moja astra jak się nagrzeje gaśnie na wolnych obrotach jak jadę nic się nie dzieje tylko sie zatrzymam i auto gasnie po czym w sumie nie za każdym razem, ale za którymś nie mogę odpalić , muszę odczekać...
Ale zaraz po montażu gdy podpinany jest reduktor do układu dostaje się powietrze(to dla mnie naturalna rzecz jak się układ zostaje otworzony/ rozpięty) , tak mi przekazano w warsztacie gdzie była montowana instalacja. Ja się nie znam na silnikach. Ale następnego dnia dolewałem płyn chłodzący więc coś w tym prawdy musi być. Ostatnio wymieniłem czujnik...
Witam, Od jakiegoś czasu w mojej Astrze H GTC wyskakuje mi kontrolka "żółty samochód z kluczykiem" byłem na komputerze tech2 wykazało błąd "czujnik temperatury płynu chłodzącego", mechanik powiedział mi, że są jakieś dwa czujniki i te dwa czujniki mierzą temperaturę czegoś tam i jakoś wyśredniają czy coś podobnego wynik i przekazują gdzieś tam i jeden...
Podejrzyj parametry czujników podczas złej pracy silnika kiedy gaśnie,jaką temperaturę pokazują czujniki płyny chłodzącego i powietrza zasysanego no i tak jak kolega napisał co się dzieje z czasami wtrysków.
...Wymieniłem termostat, czujnik temperatury, czujnik wentylatora chłodnicy, nowy płyn chłodniczy. I nadal to samo. Juz mam brak pomysłów. Podejrzewam jeszcze chłodnice.... ...chłodnica prędzej przerdzewieje niż ci się zamuli.... kranówy tam nie lejesz więc kamień ci się nie wytrąci... Po wymianie płynu rozumiem iż odpowietrzyłeś układ chłodzenia......
Witam serdecznie!!! Mam problem z moja astra jest ona wyposażona tez w LPG ale największy problem mam z nierównomierną pracą i szarpaniem silnika na benzynie. Wymieniłem juz następujące rzeczy: świece wraz z przewodami wysokiego,pasek rozrządu(ustawiony pasek i kola zębate sa dobrze),olej wraz z filtrem, pompkę paliwa, filtr paliwa, cały wtrysk, wraz...
Trochę źle postawione pytanie po pierwsze, w tym roczniku były dwa silniki jeden mono-wtrysk drugi sekwencyjne zasilanie benzyny (na każdy cylinder osobny wtryskiwacz). O jakim silniku rozmawiamy. Tak ogólnie ssanie(rozgrzewanie silnika do temperatury pracy)- odbywa się dość prosto czujnik temperatury płynu chłodzącego określa dla sterownika podstawowe...
średnio się znam na samochodach ale kolega miał identyczną sprawę w octawi jak jest zimna to paliła ciepła też ale jak się zagrzeje i potem troche postoi to są takie problemy jak u ciebie mechanik mu powiedział że to wina przepustnicy, komputer nie wykrył żadnych błędów ale twierdzi że to przepustnica kolego sprawdź sobie czujnik temperatury płynu...
Witam. Mam problem z moją Asterką 1.4 100KM, dodam że jest to prawie nowe autko sprowadzone z Niemiec z przebiegiem 5000km. Wywala cały czas ten sam błąd raz po 100km a nieraz już po 30km jak mu odwali, brak innych oznak tzn. nie traci na mocy, spalanie ok, nawet ciężko wyczuć kiedy się to pojawia w czasie jazdy. W serwisie nie bardzo wiedzą co jest...
Witam, auto jak w temacie rocznik 2007 DTL 8 zaworów. Przebieg licznikowy 280tys. Auto ciężko zapala na zimnym( na ciepłym też ale lepiej). Błędów w ecu brak ( był jeden P0380-08 od swiec żarowych, sprawdziłem wymieniłem jedna była spalona ogólnie teraz dwie są wymienione 2 jeszcze chyba orginalne ale sprawdziłem je grzeją ) i teraz tak: -swiece teraz...
(...) o się krztusi. Silnik nie pracuje równomiernie i traci moc. Jakbym miał za wysoki Ping 🫣 Zapaliła się kontrolka ESP i pali się cały czas. Jaki może być powód? Dużo czytałem i ponoć wymiana świec może pomóc? Niestety nie jestem ekspertem jeśli chodzi o auta,wiec każda rada będzie pomocna. Dziękuję! Witaj na forum! Z opisu Twojego problemu wynika,...
Wykażę sie i może brakiem wiedzy ale jak wygląda ta kontrolka SVS to jest ta ikona z chłodnicą? Przy okazji zapytam o następujące błędy które przed chwilą odczytałem. P0650(2) P0200(0) - niby wtryskiwacz ale lpg sprawdziłem przelutowałem i na PB też pracuje ok P0170(1), P0170(2) - napewno lpg (wyskakuje gdy gaz się awaryjnie przełączy) P0110(1) - czujnik...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
No tak, problem tylko w tym, że gaz mam dopiero od ok. 3 tygodnie, a objaw mam od początku jak kupiłem ten samochód, czyli od ok. 1.5 miesiąca. Więc trudno tu mówić o zbyt długiej jeździe na gazie, tym bardziej, że to sekwencja i zawsze startuje na benzynie, i to ze 3 kilometry sie robi zanim się przełączy. Ale bardzo chętnie bym te wtryskiwacze bezyny...
Witam! Właśnie spędziłem 2 tygodnie na ustalaniu przyczyny błędu 017152 (zbyt ubogi skład mieszanki) Moja historia: Po rocznej bezawaryjnej eksploatacji 8 letniej astry zaświeciła się złowroga żółta kontrolka Pojechałem na komp podłączyli pomyśleli i stwierdzili że to jakiś przypadek. 1. Błąd skasowany po problemie. Z uwagi na tegoroczne upały stwierdzili...
Witam kolegów. Mój problem z Astrą - silnik x14nż, benzyna, wygląda nastepująco: Miałem problem z odpalaniem auta przy niskich, ujemnych temperaturach i w czasie deszczu. Przy dodatnich temp. auto pracowało bez zarzutu za wyjątkiem zwiększonego zużycia paliwa. Zrobiłem pomiary cśniena w poszczególnych cylindrach i okazało sie, że jest za niskie i pali...
Ponieważ w poprzednim poście nie mogłem opisać co dalej nastąpiło(opcja dostępna tylko dla moderatorów) stąd ten temat. "Witam.Pomocy!! Moja Astra zagazowana jest pełnym wtryskiem.Na gazie chodzi elegancko. A na benzynie -kłopoty z odpaleniem długo kręcić trzeba ok.7-12s,jak odpali to na jałowym chodzi,ale jak tylko doda się gazu to albo nie reaguje,albo...
Gdzie w okolicach cewki zapłonowej (modułu Dis) masz czujnik temperatury silnika? W mojej astrze 1.6 8v 1999 silnik x16szr czujnik jest jak patrzysz na silnik po lewo poniżej przepustnicy w kolektorze ssącym przez który przepływa płyn chłodzący. Wtyczka dwupinowa kolory przewodów to niebieski i różowy. Wychodzi chyba z wiązki tej co tps itp a także...
Witam, Jak w temacie problem występuje w układzie chłodzenia. Kupiłem auto jakiś czas temu i od razu zauważyłem, że nagrzewa się ono do 100 stopni. (Licznik do 100 stopni, czerwone pole pokazuje 110). Silnik w samochodzie to 1.4 60km 44 kw X14NZ 1999r Astra Classic. Problem polegał na tym, że skoro prawidłowa temperatura silnika to 90 stopni tak również...
Jeździliśmy przez sobotę i niedzielę. Oglądaliśmy Almery, Punto, Astry, Polo bo takie akurat trafiały się na olx i otomoto do 5000. Szukaliśmy też Lanosa 100 koni w dieslu lub jakiegoś w gazie. niestety nic sensownego nie było w pobliżu warszawy, dopiero daleko za nią. W Grodzisku Mazowieckim stoi fajowa Laguna II - 2003 rok, 1,9 diesel, świetna blacha....
12 Rozpoczęcie diagnostyki 13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec) 17 Czujnik spalania stukowego 2. - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)...
Witam! Nie wiem czy taki temat już był, ale w ogromnej ilości wątków tutaj założonych nie znalazłem rozwiązania problemu (albo licho szukałem). Do rzeczy: Auto Opel Astra F classic, silnik X14NZ. Od jakiegoś czasu wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej pokazuje ponad 100 st. Wymienione zostało: termostat, pompa cieczy chłodzącej, czujnik temperatury...
płyn w normie olej też ale świeci się che-ck engine moc spadła skacze temperatura na zegarze myślę że to ma związek z czujnikiem cieczy chłodzącej (termometr wewnętrzny) wymienię go i zobaczymy co dalej. pozdrawiam użytkowników opli.
Mam taki problem z astrą 1.4, silnik cały czas ma temperaturę około 85 stopni, wydaje mi się że mała ale mrozy teraz -10 wiec nie wiem. Dochodzi nieco ponad pierwszą białą kreskę i spada troszkę poniżej czyli temperatura na stałym poziomie. Myślałem że walnięty będzie termostat ciągle otwarty ale dziś odpaliłem na postoju czekałem kilkanaście minut...
może być również do 30 stopni płynu chłodzącego. czujnikn prawdopodobnie przy termostacie
Z elektroniką bywa różnie, zdążają się mikropęknięcia czy zimne luty które tylko w określonych warunkach się ujawniają. U ciebie skupił bym się na instalacji elektrycznej, połamane przewody, skruszona izolacja, zaśniedziałe wtyczki. W starszych Oplach przewody już pozostawiają dużo do życzenia. Pooglądałem sobie te wszystkie wtyczki i przewody no i...
Astra g Astra h ?. Nie kojarzę czujnika płynu .
Na twoim miejscu bym sprawdził kostki tych czujników i kable, bo wygląda to zwarcie w ich obwodzie. Płyn chłodzący sprawdź czy jest go tyle ile powinno. Zerknij na klocki czy mają czujniki zużycia, bo tańsze są bez tych czujników i nieraz ludzie robią tak że oszukują w różny sposób te czujniki. Zobacz również czy gdzieś w okolice kabli nie spływa ci...
Czy to jest ten czujnik ? I czy można go jakoś sprawdzić ? Opór ? I czy po wyjęciu go wyleci płyn chłodzący ? http://obrazki.elektroda.pl/9264011300_1...
witam, ja mam ten silnik w astrze h jeżeli chodzi o błąd zaworu egr to przyczyn może być kilka ja zacząłem od wyjęcia zaworu i wyczyszczenia go z sadzy (z wyjęciem jest trochę zabawy bo przez niego przepływa płyn chłodzący i trzeba odłączyć jeden przewód )ale proponuje zacząć od wyjęcia i wymycia (jakimś płynem na bazie alkoholu)czujnika który znajduje...
dodam że termostat i obudowę kupiłem jakiś tydzień temu, oraz czujnik temp. cieczy chłodzącej.. myśle wymienić jeszcze ten od kompa na dwa piny.. niutat dzięki za uświadomienie.. myślałem że jak jest duże ciśnienie i odkręce korek to mu pomogę się odpowietrzyć.. :/ <debil ze mnie>
Witam, ASTRA H 2006 Z16XEP. Pierwsza usterka to strzelony przewód w układzie chłodzenia - guma się przepracowała albo ją ciśnienie rozerwało. Syczenie przy zbiorniku wyrównawczym nie słychać więc płyn chłodzący nie gazuje. Przy pomocy Tech2 wszystkie biegi wentylatora chłodnicy da się załączyć. Chłodnica się załącza przy 108C lub nawet wyższej temperaturze....
Witam, jak w temacie astra g 1,6 szr temperatura płynu zaczyna się od 61st.C i podczas przegazówki skacze 88-100-103, oczywiście czytana testerem bo w liczniku jest prawidłowy odczyt. Rezystancja czujnika ok, przewody do ecu ok, ecu drugie i to samo. Drugi problem to obroty silnika, na liczniku 900, a czytane testerem 300 obr, dodając gazu zamiast rosnąc...
Witam, mam problem z odczytem temperatury płynu chłodniczego. Moje auto to astra H 1.7 CDTI 100km Przy wejściu w ukryte menu wartość COOLANT na zimnym i ciepłym silniku wynosi 73*, wcale się nie zmienia. Po sprawdzeniu błędów sposobem gaz-hamulec wyświetliło mi błąd 007071 co wskazuje z tego co się dowiedziałem błąd temperatury zewnętrznej. Po odłączeniu...
Witam, Mój samochód to astra g 1.8 16v z silnikiem X18XE1 z 2000r. W połowie grudnia wymieniłem uszczelkę pod głowicą, ponieważ silnik brał płyn chłodzący i bardzo dymił na biało. Głowica była planowana i sprawdzana cisnieniowo jest ok. Przy wymianie okazało się, że trzeba też wymienić czujnik położenia wałków rozrządu. Przy starym rozsypała sie izolacja...
Witam kolegów. Zbliża się zima, a wcześniej chciał bym sprawdzić kondycję świec w tym silniku. Przeczytałem chyba wszystko co mogłem znalezć na forum, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na moje pytania. Pytanie pierwsze- jaki naprawdę prąd pobiera jedna świeca/ na bok odkładamy testy jakąś żarówka, bo jest to mało miarodajne- wiem co to jest przerwa...
Mam 10 letniego Opel Astra na benzynie i bez gazu i użytkuję go od roku i do tej pory wydałem tylko ekstra pieniądze na zamontowanie nowego katalizatora oraz czujników lambda bo katalizator okazał się wypalony. Ale 2 miesiące zaczęło się zło od tego że stwierdziliśmy ubytki płynu chłodniczego i w nim było trochę oleju. W jednym z warsztatów stwierdzili...
Czy da sie zamontowac do mojej astry czujnik poziomu płynu chłodzacego?? przy zbiorniczku wyrównawczym zaówazyłem niepodpięty do niczego orginalny przewód czy on do tego służy? dodam ze w aucie mam zamontowany licznik od calibry 2,0 8v ktora w standardzie miala takie czujniki montowane, wiec sa tam niezbedne kątrolki.
W momencie kiedy wzrośnie temperatura zapalają się dwie kontrolki 1. od silnika 2. od układu chłodzenia (kwadracik z gwiazdką w środku) Auto traci moc i przestaje działać obrotomierz. Czy przestał działać obrotomierz, czy prędkościomierz? Jeżeli obrotomierz, to oznacza, iż wysiadł jedynie wskaźnik na pulpicie. Gdyby uszkodzeniu uległ czujnik obrotowy...
mam podobny problem opel astra 1.7 TD 1998 r. silnik oplowski wymieniłem przepływomierz wyczyszczony zawór egr wymieniony rozrząd + pompa wody wymienione świece płyn chłodzący termostat płyn hamulcowy uszczelka pokrywy silnika filtr oleju olej filtr powietrza filtr paliwa filtr kabiny przewody paliwowe - powrót samochód był poddawany badaniu diagnostycznemu...
czujnik płynu chłodzącego czujnik poziomu płynu chłodzącego mercedes czujnik płynu chłodzącego
klawiatura labtec halogenowy transformator elektrozaczep brzeczy
multimeter analogowy pętla stacyjki
Komputer uruchamia się po kilku próbach po instalacji Fortnite Jak sprawdzić moc wzmacniacza klasy AB?